abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 02:00:56 #1
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165682940
Hallo mensen,

nav een leuk topic over gave en orginele cadeaus voor mannen nu eenzelfde topic met tips over cadeaus voor vrouwen, met alle do´s en vooral ook do - not´s wat betreft een cadeau voor vrouwen.

Niet dat ik weer ooit mijn vriendinnetje aan het huilen maak zoals ooit toen ik haar met Kerst een kruimelstofzuiger kado gaf. Later vertelde ze me dat ze zo gehoopt had op een ringetje.
Dus mannen en vooral vrouwen, wat is een gaaf cadeau, gevoelig en lief, en wat moet je vooral NIET doen!

*; of ... o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 01-10-2016 08:39:36 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_165682994
Lingerie
pi_165683012
Een cursus , potten bakken.
pi_165683110
wel ze wil dus een ringetje dus je hoeft niet langer te zoeken.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 03:08:57 #5
450228 LeesFoknl
pi_165683541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 02:06 schreef Anoonumos het volgende:
Lingerie
Is lingerie wel een leuk kado voor een vrouw. Of heeft ze dan weer moeite ermee dat hij haar als sexobject ziet !?
Neen, zo makkelijk is het niet, vrees ik. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat de vrouwen zelf schrijven.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 03:10:48 #6
450228 LeesFoknl
pi_165683564
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 02:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Een cursus, potten bakken.
Wilde eens naar je fimpje (zie je onderschrift) "why you should never talk to the police" kijken, is er helaas niet meer.
pi_165683698
Goed topic. Ik ben een oppervlakkige botte klootzak en heb ook geen idee wat vrouwen nou eigenlijk willen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 03:34:26 #8
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_165683723
quote:
Lingerie
Dit antwoord hoort in dat andere topic
zonnig Brasil
pi_165684079
Ring, kettinkje met lief hangertje, oorbelletjes, lingerie ( niet te hoerig) die eene paar schoenen die ze zo mooi vond.

Gewaagd cadeau is altijd parfum, zeep en dergelijke, is het soms net of mensen zeggen je stinkt, is dus net hoe je het brengt en/of het haar favo parfum is.

Wat vooral niet te doen: BBQ set, huishoudelijke apparatuur, bonnen, gereedschap, cactus of dieren.
  Boks-Chick zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:21:14 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_165684209
Ik denk niet dat ik representatief ben voor het gros vam de vrouwen :D :').
Maar cadeaus die ik altijd fantastisch vind om te krijgen hebben als basis quality time samen. Zoals een etentje, me meenemen naar n bosrijke omgeving voor n wandeling samen, of ergens anders naar toe waarvan hij weet dat ik er van hou of het tof vind. Hoeft niet duur te zijn wat dat aan gaat.

Qua materiële zaken ben ik best lastig denk ik. Boeken zoek ik liever zelf uit, ik heb n ketting met speciale betekenis dus n nieuwe wil ik niet en verder draag ik niet veel juwelen. Oh en met bloemen heb ik niets :D. Maar wat hij altijd mag doen is mij als verrassing meenemen naar bijvoorbeeld n boekenwinkel en dat ik dan mag uitzoeken.

Verder.... tja n goeie fles whiskey is altijd goed, iets van rituals mag altijd, en sportkleding van Adidas ga je bij mij ook niet snel mis mee.

Maar in de basis ben ik heel gelukkig wanneer er n quality time moment is O+
lolwut
pi_165684232
Een nieuwe keuken
pindazakje
pi_165684294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 03:08 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Is lingerie wel een leuk kado voor een vrouw. Of heeft ze dan weer moeite ermee dat hij haar als sexobject ziet !?
Neen, zo makkelijk is het niet, vrees ik. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat de vrouwen zelf schrijven.
Als je zo een gevoel oproept met een lingeriesetje heb je wel grotere issues met elkaar dan een shitty giftgevoel denk ik. Maar goed, in mijn huis hebben we zulke issues gelukkig niet zo.
Wel zou ik het minder jofel vinden als mijn lief een niet zo passend setje uitgezocht zou hebben. Maat, kleur en smaak die enigszins op de mijne aansluiten zouden wel getuigen van een wel doordachte actie en het een stuk meer meaning kunnen geven. Ik denk dat de gemiddelde heteroman de ballen verstand daar niet zo van heeft eerlijk gezegd.
Beter check je dus goed wat ze draagt qua maat en stijl en borduur je daar op voort, als je die weg wil bewandelen. Neem desnoods foto's van haar mooie setjes, dat kan de verkoopster helpen meedenken. Of ga er samen voor shoppen als jullie dat leuk lijkt, voorspel ditdat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 07:45 schreef LittleLady het volgende:
Ring, kettinkje met lief hangertje, oorbelletjes, lingerie ( niet te hoerig) die eene paar schoenen die ze zo mooi vond.
Überhaupt dingen die ze mooi vindt. Omdat je dan bevestigt aan haar dat je oplet en haar begrijpt. Ofzo.
Let met ietwat zweverige vriendinnen wel een beetje op als je voor zo een (goedkopere :P ) steen gaat kiezen. Zo een lapis lazuli is prachtig blauw met goud enzo, maar staat ook voor vriendschap en da's misschien niet helemaal de boodschap die je wil overbrengen..

quote:
Gewaagd cadeau is altijd parfum, zeep en dergelijke, is het soms net of mensen zeggen je stinkt, is dus net hoe je het brengt en/of het haar favo parfum is.
Vroeger was dit toch ook not done qua etiquette, vanwege de stinksuggestie dacht ik?
Verder kan een parfum ook nog iets anders ontwikkelen op de huid. Je kan in een degelijke winkel samples meevragen, die je dame op haar gemak kan proberen. Haalt de verrassing er misschien wat meer uit, maar positief bekeken denk je wel mee en dat is zeker ook wat waard. (Zo niet, forget perfume, you've got bigger issues :P )
Noteer de namen van de parfum(s) die ze heeft staan en gebruikt. In een beetje aardige winkel kunnen ze aan de hand daarvan ook beter adviseren.

quote:
Wat vooral niet te doen: BBQ set, huishoudelijke apparatuur, bonnen, gereedschap, cactus of dieren.
Nou een goede bbq set zou ik anders wel waarderen. Huishoudelijke apparatuur alleen de leuke dingen. Geen stofzuiger, wel een vrijstaande mixer of zo een Magimix. Bonnen vind ik ook niet zo, want er hangt zo een opzichtig prijskaarje aan. Gereedschap kan leuk zijn, maar wees wel realistisch of het in haar straatje past. Als jij voornamelijk de klusser bent, dan zal ze die boor niet zo warm verwelkomen als een setje goede tangen die ze bij het sieraden maken goed kan gebruiken.
Planten in het algemeen kunnen tricky zijn, want die staan wel in het zicht enzo. Heeft ze of hebben jullie al planten staan? Neem foto's, niet alleen van de planten zelf, maar ook het interieur waar ze komen te staan, voor beter advies. Let naast grootte en kleur ook op onderhoud. Iemand die geen plantjes heeft zal wellicht blijer zijn met een low maintenance cactus dan eentje waar je vaker naar om moet kijken. Vroeger had je ook een taal der bloemen (Victoriaanse tijd?), maar tegenwoordig spreekt geloof ik alleen nog maar de rode roos echt tot de verbeelding.

Ik vind kado's krijgen soms zo pijnlijk duidelijk maken dat men echt totaal geen idee heeft. Niet ondankbaar bedoelt, maar jeetje mineetje soms heb ik echt liever niks dan zo een signaal zeg maar. Enkele dieptepunten: Een kledingstuk wat echt diverse maten te groot was ("Ja maar ik heb het gewoon ge-eyeballed honey, ik heb niet naar de maat gekeken". So I look huge to you? Ok, thanks babe:'( ), een fucking groot beeld in de categorie zweefteef (Want als een boekje daarover leest, wil je dat ook graag meteen van harte in je interieur terug laten komen :') . "Normaal koop ik nooit dingen die men in het zicht moet zetten, maar ik wist dat je dit super zou vinden!" :N :'( ) en kaartjes voor een of ander muzikaal evenement waar ik verdomme echt allergisch voor ben ( Have we even met?! :X ).
Nou zijn dat natuurlijk minor things waar je samen om zou kunnen lachen, maar het bleek in deze gevallen wel tekenend dat er dingen niet goed zaten. In the bigger picture dan hè, niet puur om een niet zo handig, doch goed bedoelt kadootje.

Ik zou kunnen zeggen dat ik echt geen grote dingen hoef, maar eigenlijk is een beetje aandacht dus best een groot ding kennelijk. En dat zegt me zoveel meer dan een opzichtig groot ding en/of heftig prijskaartje..
pi_165684301
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Een nieuwe keuken
Een roze :D
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:55:47 #14
450228 LeesFoknl
pi_165684397
Mijn vrouw houdt alleen van zwart! Verschrikkelijk, alles liefst zwart!

Maar als ik dat zo lees van vooral Scary Mary maar ook van de anderen, is het een wetenschap op zich. Je zou bijna bang worden om nog iets kado te geven, zoveel kan er fout gaan. En weet je wat ik nog veel akeliger vind? Dat is als ik zelf een kado krijg, van haar. Want als ik het niet leuk vind, en zij merkt het, vind ik dat erg voor haar. Dat meen ik echt. Met mijn laatste verjaardag heb ik gezegd, kook maar een speciaal lekker etentje voor me voor die dag.

:W :W
pi_165684421
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:55 schreef LeesFoknl het volgende:

once you go black
pindazakje
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:02:44 #16
450228 LeesFoknl
pi_165684441
Ja, het is moeilijk wat voor mijn vrouw iets te vinden. Ze heeft alles wat ze wil, ook is ze rijk!
Ze heeft nameljk mij!

O-) :Y
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:03:19 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165684442
Vooral geen huishoudelijke artikelen als daar niet specifiek om gevraagd is.
En nee, als ze graag een KitchenAid Artisan wil hebben dat betekent dat niet dat ze een keukenmachine van de Blokker ook leuk vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165684447
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:02 schreef LeesFoknl het volgende:
Ja, het is moeilijk wat voor mijn vrouw iets te vinden. Ze heeft alles wat ze wil, ook is ze rijk!
Ze heeft nameljk mij!

O-) :Y
Is het ook een knap vrouwtje? Of gewoon zo'n lelijke bitch.
pindazakje
pi_165684474
quote:

Maar als ik dat zo lees van vooral Scary Mary maar ook van de anderen, is het een wetenschap op zich. Je zou bijna bang worden om nog iets kado te geven, zoveel kan er fout gaan. En weet je wat ik nog veel akeliger vind? Dat is als ik zelf een kado krijg, van haar. Want als ik het niet leuk vind, en zij merkt het, vind ik dat erg voor haar. Dat meen ik echt. Met mijn laatste verjaardag heb ik gezegd, kook maar een speciaal lekker etentje voor me voor die dag.

Je partner een beetje goed kennen omschrijven als wetenschap vind ik best treurig. Zeker als je na tig jaar samenzijn kennelijk nog niet door hebt wat de ander nou echt leuk zou vinden..
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:12:10 #20
64781 bonke
pipo koeie
pi_165684505
Ik ga al tijden op een bepaalde tijd ff een bakkie doen bij een vriendin van mij. Op een gegeven moment dacht ik van "ik neem eens een bossie bloemen mee "
Dus ik bel aan, zij doet open, ziet de bloemen en zegt "nu moet ik zeker met me benen wijd ? "
Ik zeg "hoezo, heb je geen vaas dan ? "
pies on joe toe
pi_165684583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:12 schreef bonke het volgende:
Ik ga al tijden op een bepaalde tijd ff een bakkie doen bij een vriendin van mij. Op een gegeven moment dacht ik van "ik neem eens een bossie bloemen mee "
Dus ik bel aan, zij doet open, ziet de bloemen en zegt "nu moet ik zeker met me benen wijd ? "
Ik zeg "hoezo, heb je geen vaas dan ? "
_O-

Humor is ook een mooi kado, om niet te zeggen een gave O+
pi_165685125
High tea, of high wine? Volgens mij is beppen met vriendinnen en lekkere hapjes met drank in 99% van de gevallen iets dat vrouwen leuk vinden.
And the druids turn to stone...
pi_165685656
Kijk wat ze anderen en jou hebben gegeven, dit onthuld haar smaak enigszins. Dus imiteer.

Oh wacht:
- dagje spa (bijv Elysium)
- je kan ook een ruimte met sauna, wirpool, zwembad, douche afhuren voor in de avonduren voor ~¤100
- strippenkaart voor een sauna en wellness complex

Dit geven mijn vriendinnen onderling kado. Soms een sushi diner.

[ Bericht 33% gewijzigd door Yiwei op 01-10-2016 11:00:55 ]
pi_165685781
Een massage.
Twiddel
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:00:42 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165685819
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:02 schreef Panthera1984 het volgende:
High tea, of high wine? Volgens mij is beppen met vriendinnen en lekkere hapjes met drank in 99% van de gevallen iets dat vrouwen leuk vinden.
Oh, en als je in de buurt van Amersfoort woont; ik zag gisteren dat de Chocoladebar die vorige maand geopend is ook een High Chocolate heeft, zag er erg goed uit :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165687373
quote:

[..]

Als een vrouw daar moeite mee heeft dan is het automatisch ook niet meer dan een seksobject.
Conscience do cost.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 12:53:20 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165687476
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, en als je in de buurt van Amersfoort woont; ik zag gisteren dat de Chocoladebar die vorige maand geopend is ook een High Chocolate heeft, zag er erg goed uit :Y
Origineel wel.

Een dag die ze nooit meer van d'r leven vergeet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165687626
Bij mij deden dagjes weg het altijd heel goed. Helemaal wanneer je de dag een beetje kunt vullen.
''Naar het strand en daarna uit eten'' is al een hoop leuker dan ''uit eten en weer naar huis''.
Zorg dan dat je nog een knappe fles wijn in de auto hebt liggen die je na het eten op het strand kunt opentrekken. En neem een fleece dekentje voor haar mee.

Op die manier hoeft het niet eens wat te kosten en heb je een geweldige dag samen.
Maar mocht je budget wat groter zijn, dan kun je haar natuurlijk 's avonds op het strand presenteren met een kettinkje of horloge. Geheid dat ze smelt.

quote:

[..]

Dat hangt volledig van je meid af. Maar op het moment dat ze begint te zeuren dat je haar als een seksobject ziet dan moet je het wel echt heel bont hebben gemaakt, en anders zit er echt iets niet lekker in je relatie. Wellicht dat ze zich al langere tijd ondergewaardeerd voelde?
Maar, zoals lady en mary al zeiden, houd wel in je achterhoofd dat het een cadeautje is voor haar en geef haar dus iets wat zij leuk vindt.
Want wanneer je alleen oog hebt voor wat jij leuk vindt dan is dat voor haar natuurlijk ontzettend lullig.
Ik doe mijn best.
pi_165687683
Ik vind zulke topics altijd een beetje gek. Jij bent toch de enige die je partner kent en voor een persoonlijk cadeau kan zorgen? Een orgineel cadeau ga je hier namelijk niet horen. :')
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:06:58 #30
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_165687746
koop gewoon een pakje tampons voor haar. wees praktisch. wedde dat ze dat zal waarderen. (zeker als ze in de overgang is.) :Y

succes gegarandeerd. ^O^
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_165688050
Dat ligt toch heel erg aan de persoon? Die 'standaarddingen' zoals een kettinkje of parfum zijn aan mij niet zo besteed. Ik vind dat ook meer een teken dat je eigenlijk niet wist wat je moest kopen. Lingerie is ook een uitdaging, kans dat het niet past/mooi zit of niet m'n smaak is, is groot.

Ik vind het veel leuker om samen iets te ondernemen, dagje snowboarden, of zo'n obstakelparcours hoog in de bomen ofzo. Verder zijn apparaten en gereedschap ook erg welkom als ik ze nodig heb. Eerste cadeau wat m'n vriend me heeft gegeven was een autoaccu en steeksleutel. Die steeksleutel heeft nu een speciale plaats in m'n gereedschapskist. O+
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:20:42 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165695915
quote:

Ik las 'Met haar laatste verjaardag heb ik gezegd, kook maar een lekker speciaal etentje voor me die dag.' :D
pi_165698967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:03 schreef SemperFii het volgende:
Ik vind zulke topics altijd een beetje gek. Jij bent toch de enige die je partner kent en voor een persoonlijk cadeau kan zorgen? Een orgineel cadeau ga je hier namelijk niet horen. :')
Precies. Ik had voor mijn vriendin een pakje tampons gekocht en vervolgens in der kont gestopt. De ochtend erna hebben we samen alle prut eruit moeten halen. Maar kan begrijpen dat Bertha uit Barneveld liever een boekenlegger als kado wil.
  zondag 2 oktober 2016 @ 01:25:00 #34
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_165699723
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

once you go black
Godverdomme _O-

Een avondje BBC is misschien wel een leuk kado voor vrouwen, maar ik weet niet of het voor de gemiddelde Nederlandse man zo verstandig is om dat als kado te geven :%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 2 oktober 2016 @ 02:09:20 #35
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_165700230
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je partner een beetje goed kennen omschrijven als wetenschap vind ik best treurig. Zeker als je na tig jaar samenzijn kennelijk nog niet door hebt wat de ander nou echt leuk zou vinden..
Na die ellenlange verhandeling met wensen en eisen en vooral ook wat allemaal niet goed is, kennen we je wel goed genoeg, denk ik. Ik zou je niks geven :)

[on topic]
Ik heb een keer een hartje gemaakt van hout waarbij je de twee helften met een puzzelstukjesverbinding aan elkaar kon 'klikken'. Een helft aan mijn vriedin gegeven en 1 helft zelf gehouden *; Werd erg gewaardeerd.
Uiteraard heb ik haar de helft met het gaatje gegeven ~O>
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 2 oktober 2016 @ 02:50:06 #36
450228 LeesFoknl
pi_165700673
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is het ook een knap vrouwtje? Of gewoon zo'n lelijke bitch.
Erg knap zelfs. Helaas niet mijn type!
pi_165700688
pannelappen
pi_165702170
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 02:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Na die ellenlange verhandeling met wensen en eisen en vooral ook wat allemaal niet goed is, kennen we je wel goed genoeg, denk ik. Ik zou je niks geven :)
Behalve een sneer dan, ik zal nog eens tips en wat nuance geven dat het allemaal niet zo zwart/wit hoeft te zijn :'(
pi_165702254
Cash
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:35:12 #40
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_165702377
Ik kreeg een keer een knuffel die ik in de winkel met toenmalig vriendlief had gezien. Ik vond m heel leuk, super rolijk beestje en ik stond er echt bij te kwijlen. Alleen bleek hij kapot te zijn, dus kocht ik hem niet. Toen heeft hij m later gehaald en zelf gerepareerd en kreeg ik hem van m. Toen smolt ik even.

Don't: en ja dit heb ik zelf eens gekregen: een eetbare onderbroek als vakantiesouvenir.
Een pornofilm voor vrouwen voor mijn verjaardag.

Geen idee hoe de heren erop kwamen dat ik dat leuk zou vinden. :'(
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:42:35 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165705681
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Behalve een sneer dan, ik zal nog eens tips en wat nuance geven dat het allemaal niet zo zwart/wit hoeft te zijn :'(
Scary_Mary, waar zouden we zijn zonder jouw genuanceerde posts.
pi_165705702
Romantisch etentje
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:44:33 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165705708
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 02:51 schreef Karzai het volgende:
pannelappen
:D

Dat doet me denken aan mijn oudste broer. Die kreeg vroeger bij een pas geopende schoenenwinkel een orchidee mee bij het kopen van een paar veters. Mijn moeder was helemaal ontroerd toen hij dat als kado aan haar gaf, zij dacht dat ie het speciaal voor haar gekocht had. 'Och schatttt toch!!!!' :D
pi_165705736
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan mijn oudste broer. Die kreeg vroeger bij een pas geopende schoenenwinkel een orchidee mee bij het kopen van een paar veters. Mijn moeder was helemaal ontroerd toen hij dat als kado aan haar gaf, zij dacht dat ie het speciaal voor haar gekocht had. 'Och schatttt toch!!!!' :D

had ie mazzel aan _O-
pi_165705739
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 03:30 schreef Hallojo het volgende:
Goed topic. Ik ben een oppervlakkige botte klootzak en heb ook geen idee wat vrouwen nou eigenlijk willen.
Sigmund Freud wist dat ook niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:48:03 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165705764
Een aanrecht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165705784
Als je een origineel cadeau wilt, zal je het denk ik toch echt zelf moeten bedenken. Er zit niet bijzonder veel originaliteit in vragen op een forum.
"Pools are perfect for holding water"
pi_165705787
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:48 schreef Copycat het volgende:
Een aanrecht.
met of zonder subsidie? :P
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:50:31 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165705810
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:49 schreef FANN het volgende:

met of zonder subsidie? :P
Subsidie? Een soeppan kan ze krijgen!
pi_165705822
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

:'(
pi_165705838
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Voor een mooie creuset braadpan wil ik dan ook wel een dagje in de keuken gaan zitten hoor.
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:53:14 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165705856
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:52 schreef probeer het volgende:

Voor een mooie creuset braadpan wil ik dan ook wel een dagje in de keuken gaan zitten hoor.
Aan de ketting voor een Creuset!
pi_165705865
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Mijn eega wil wel altijd keukendingen, maar wij doen niet aan ''verjaardagskadootjes'' :+
pi_165705914
Vrouwen :')

Schreeuwend dure passende lingerie. -> Teruggebracht en 10 Zeeman (ofzo) BH's gekocht.
Ringetje waar ik een maand op heb gewacht. -> Omgeruild voor een stuk glas op blik.

En dan wel helemaal ontroerd zijn en mij aanranden als ik om woensdagmiddag half 6 per ongeluk een bosje verlepte rozen van de Aldi in mijn boodschappentasje heb gestopt. Vrouwen. :')
pi_165705931
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Mijn eega wil wel altijd keukendingen, maar wij doen niet aan ''verjaardagskadootjes'' :+
Ik ook niet. Helaas valt dat nooit zo goed bij de mensen naar wiens verjaardagsfeestjes ik ga.
pi_165705968
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ook niet. Helaas valt dat nooit zo goed bij de mensen naar wiens verjaardagsfeestjes ik ga.
Neeeeeee ik bedoel voor elkaar...
pi_165705999
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Neeeeeee ik bedoel voor elkaar...
Ik snapte 'm ;)

Lijkt me geweldig, een partner waarvoor ik geen verjaardagscadeau hoef te kopen. Ware liefde *;
pi_165706022
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik snapte 'm ;)

Lijkt me geweldig, een partner waarvoor ik geen verjaardagscadeau hoef te kopen. Ware liefde *;
ow :P

neh... allemaal onzin . ontbijtje op bed kan nog wel voorkomen maar dat kan normaal ook :+
pi_165706066
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:59 schreef FANN het volgende:

[..]

ow :P

neh... allemaal onzin . ontbijtje op bed kan nog wel voorkomen maar dat kan normaal ook :+
(Ter verduidelijking ... ik koop nooit cadeautjes, maar voor de mensen die ik erg graag mag maak ik meestal zelf iets. Van een koksmes tot een zwembroek. Altijd erg geslaagd, maar ik ben er vaak zo lang mee bezig dat hun verjaardag dan al voorbij is.)
pi_165706152
Ik heb ooit voor Valentijnsdag een boel digitale foto's uit laten printen en die in een mooi fotoboek geplakt.
Het gebaar maakte meer indruk dan iets uit de winkel.
pi_165706175
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:01 schreef probeer het volgende:

[..]

(Ter verduidelijking ... ik koop nooit cadeautjes, maar voor de mensen die ik erg graag mag maak ik meestal zelf iets. Altijd erg geslaagd, maar ik ben er vaak zo lang mee bezig dat hun verjaardag dan al voorbij is.)
Doe ik ook :D schilderjtjes enzo... wordt érg gewaardeerd altijd, tenminste dat hoop ik :')

Neh... wel O+ want alles krijgt altijd een mooi plekkie...

en soms koop ik ook wel eens iets, ik kan niet alles zelf maken :+

Mijn zus komt morgen langs en ik heb een ''zomaar'' kadootje voor haar liggen...

Een sjaal, ik wist dat ze zoiets zocht... en een fotoboekje met allemaal jeugdfoto's ik had allemaal
scans gemaakt enzo... dus zo'n ding van het Kruidvat, kost niet veel, alleen was wél veel werk...

Gaat ze janken zal je zien weet ik nu al :D

kan ik me op verheugen :@
pi_165706186
Owja .. natuurlijk ...

TS, maak zelf iets voor dr. Allemaal niet zo lastig, youtube-filmpjes zijn je vriend.
pi_165706224
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:03 schreef sebaz het volgende:
Ik heb ooit voor Valentijnsdag een boel digitale foto's uit laten printen en die in een mooi fotoboek geplakt.
Fotoboek was het laatste kado wat ik mijn moeder kon geven

3 dagen later lag ze in coma, week later overleden :@

nét op tijd, maar ze heeft het tenminste gezien en ze weet dat ik van ieder foto een scan had
gemaakt dus dat álle kinders álle foto's hadden, ze was bang dat de foto's op de vuilnis zou belanden als ze er niet meer zou zijn....
pi_165706230
allemaal offtopic, sorry, ik ga iets anders doen :D
pi_165706375
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Doe ik ook :D schilderjtjes enzo... wordt érg gewaardeerd altijd, tenminste dat hoop ik :')

Neh... wel O+ want alles krijgt altijd een mooi plekkie...

en soms koop ik ook wel eens iets, ik kan niet alles zelf maken :+

Mijn zus komt morgen langs en ik heb een ''zomaar'' kadootje voor haar liggen...

Een sjaal, ik wist dat ze zoiets zocht... en een fotoboekje met allemaal jeugdfoto's ik had allemaal
scans gemaakt enzo... dus zo'n ding van het Kruidvat, kost niet veel, alleen was wél veel werk...

Gaat ze janken zal je zien weet ik nu al :D

kan ik me op verheugen :@
Jaaa .. portretten van de jarige doen het ook erg goed. Maarja, daar ben ik dan toch wel een groot deel van de dag mee bezig (zo'n goede schilder ben ik nog niet, en die dingen moeten natuurlijk wel aardig lijken op de betreffende persoon).

En inderdaad, de reactie blijft het mooiste. Aan de ene kant omdat het echt een verrassing is, zo 2 weken na hun verjaardag. En omdat er daadwerkelijk moeite in zit.

Je zus gaat vast erg blij zijn ^^
pi_165706492
quote:
Lingerie
Bleh, zo cliché.. zou je mij niet bijzonder blij mee maken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165706510
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:03 schreef sebaz het volgende:
O+ wat lief
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165706650
Iets praktisch kan natuurlijk ook. Een goede stofzuiger bijvoorbeeld. Bitches zijn dol op stofzuigers.
Conscience do cost.
pi_165707628
seksistisch uitgangspunt weer
  zondag 2 oktober 2016 @ 14:09:51 #70
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_165707665
Ik heb twee nieuwe winterbanden gekregen voor m'n verjaardag. Niet heel gaaf, wel origineel. ^O^

Geklaag over "die heb je in Nederland niet nodig", mag achterwege gelaten worden. Ik heb ze wel nodig.
Het is patat.
pi_165709073
quote:

De PS4 is zwart. Komt ook een nieuwe versie van uit.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:31:24 #72
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165709208
Iets zelfgemaakt of iets kleins is altijd zo leuk!

kleine dingen met veel waarde/ of met zorg gekozen passend bij die persoon O+ (voorbeeld: deze schelp deed me zo denken aan jou! *; )
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:37:31 #73
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165709283
quote:

Ho, niks mis met cactus en dieren O+
pi_165713690
quote:
3s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Sigmund Freud wist dat ook niet.
GMTA blijkt wel weer.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165714334
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:37 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ho, niks mis met cactus en dieren O+
Meestal zit er bij de cactus een onderliggende betekenis als het ware een steek onder water door. Dieren moet men zelf voor kiezen en niet krijgen. Wat ook opvallend is in heel veel gevallen, als je van je partner een hondje krijgt binnen 6 a 10 maand ga je uit elkaar.
Mensen kopen zelf wel een dier als ze die willen, je geeft ineens iemand de verantwoording voor een dier als je ze cadeau geeft en daar zitten de meesten helemaal niet op te wachten.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:02:43 #76
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165714929
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:38 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Meestal zit er bij de cactus een onderliggende betekenis als het ware een steek onder water door. Dieren moet men zelf voor kiezen en niet krijgen. Wat ook opvallend is in heel veel gevallen, als je van je partner een hondje krijgt binnen 6 a 10 maand ga je uit elkaar.
Mensen kopen zelf wel een dier als ze die willen, je geeft ineens iemand de verantwoording voor een dier als je ze cadeau geeft en daar zitten de meesten helemaal niet op te wachten.
Dat van die cactus wist ik niet eens :o

Dat met die hond is ook wel heel grappig inderdaad... ik ken een gezin die letterlijk uit elkaar is gegroeid toen die man thuiskwam met een hond.. (waren nog wel andere issues maar dat was toen de druppel had ik begrepen)

Alleen zelf had ik het niet zo erg gevonden als iemand mij ineens een dier of cactus zou geven :P (zelf een aantal malen spontaan een diertje gekregen dus O+ )
pi_165717239
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:02 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dat met die hond is ook wel heel grappig inderdaad... ik ken een gezin die letterlijk uit elkaar is gegroeid toen die man thuiskwam met een hond.. (waren nog wel andere issues maar dat was toen de druppel had ik begrepen)

Alleen zelf had ik het niet zo erg gevonden als iemand mij ineens een dier of cactus zou geven :P (zelf een aantal malen spontaan een diertje gekregen dus O+ )
Tja ik zou niet blij worden als men nu ineens met een pup of kitten kwam, misschien dat er ooit weer een hond komt maar dat hoeft niet nu, ben te vaak weg en heb mijn caviastalletje al.
Heb wel eens gezegd och een papegaai lijkt mij wel wat, maar moet er niet aan denken als ze ineens tadaaa zo'n beestje kwamen brengen zelfs een cavia zou ik niet zo leuk vinden omdat ik zelf naar bloedlijnen en dergelijke kan kijken, een ander weet niet bij welke stallen ik al dieren weg heb.

Ik weet nog dat mijn tante ging trouwen, die kregen een klein dwerg geitje, nou daar sta je dan met je geitje en vraag je je echt af van wtf??
En met honden is dat echt vaak zo, zelf ook al een keer ervaring mee gehad, kreeg ik een hond van mijn ex en hoppatee half jaar later was het uit. Mijn man gaf zijn ex een hondje en ja hoor half jaar later kwam het smsje ik hou niet meer van je, we zijn er toen op gaan letten en het begon echt op te vallen, hondje gekregen, relatie uit.

Maar goed ik denk dat vrouwen graag echt iets willen waarvan ze denken, ja die persoon kent mij en weet wat ik leuk vind.
pi_165717318
Een zelfgeschreven symfonie ^O^
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_165717941
quote:

Wat vooral niet te doen: BBQ set, huishoudelijke apparatuur, bonnen, gereedschap, cactus.
prima cadeaus.
Ja doei.
  zondag 2 oktober 2016 @ 21:35:06 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165718050
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:31 schreef -Phineas- het volgende:

kleine dingen met veel waarde/ of met zorg gekozen passend bij die persoon O+ (voorbeeld: deze schelp deed me zo denken aan jou! *; )

Helemaal mee eens.
pi_165718338
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:02 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Omdat het niet waar is! Trap er niet in!!1one :(

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:38 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee, niets ervan. :{w Opbokken met het demoniseren van onschuldige, weerloze en koddige cactusjes. O+ Dat verklaart meteen waarom het in dit topic zo rustig is. :N BNW is een stukje verder. }:|

KIJK NOU WAT EEN LIEFFIE!!! O+
pi_165719080
Iets met lingerie. Best wel orgieneel (woordgrap)
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:43:42 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165719883
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:46 schreef Stratotanker het volgende:

[ afbeelding ]
Is dat de onderkant of de bovenkant?
pi_165722197
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is dat de onderkant of de bovenkant?
Bovenkant. Is een kleintje, 6cm diameter 4cm hoog.
  maandag 3 oktober 2016 @ 02:47:47 #85
450228 LeesFoknl
pi_165722295
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:31 schreef -Phineas- het volgende:

Deze schelp, mossel? Jaja ....

_O- _O- _O-
  maandag 3 oktober 2016 @ 02:49:46 #86
450228 LeesFoknl
pi_165722299
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:15 schreef Vimbavimba het volgende:
Iets met lingerie. Best wel orgieneel (woordgrap)
Ben gek op lingerie, en leuke woordgrap, dat orgie-neel. zeker mocht je vrouw Neeltje heten hehe.
Koop wel eens iets voor mijn vrouw maar dat zullen (en mogen) nooit BH?s zijn. Ze wil een bh altijd helemaal zelf op haar criteria uitzoeken, passen of weet ik wat.
Ik doe haar meer plezier met een lange warme onderbroek voor in de winter als met een leuk slipje. Laatst kwam ze thuis en zegt: ik krijg 100 euro van je. Ik zeg, oh, hoezo? Ik heb jouw Kerstgeschenk voor mij gekocht. Ik zeg: Ah, wat is het, laat eens zien .... Zij zegt, neen het moet een verrassing blijven o|O 8)7
Bleek een dameshorloge te zijn dat ze erg leuk vond.
Een beetje apart is ze wel hehe *;

:W
:) ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door LeesFoknl op 03-10-2016 03:09:37 ]
pi_165722307
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:31 schreef motorbloempje het volgende:

prima cadeaus.
Je zou bijna denken dat een cadeau geven persoonlijk is en van de persoon afhangt aan wie je het geeft. De universele standaard vrouw is wel een makkelijk concept, maar geloof niet dat ze bestaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 oktober 2016 @ 07:28:34 #88
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165722552
quote:

[..]

[..]

Nee, niets ervan. :{w Opbokken met het demoniseren van onschuldige, weerloze en koddige cactusjes. O+ Dat verklaart meteen waarom het in dit topic zo rustig is. :N BNW is een stukje verder. }:|

[ afbeelding ]
Ik dacht dat ik de enige was!! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Phineas- op 03-10-2016 07:34:33 ]
pi_165722934
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Als eerste als je deze cactus aan iemand geeft heeft dat een heel ander doel dan van dat mooie bloemetje genieten. Ten tweede, zou er dan ook een pak ananas sap bij geven.
  PR en moderator maandag 3 oktober 2016 @ 09:32:45 #90
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_165723411
quote:
de vrouwen
Er is niet zoiets als 'de vrouwen'. We zijn geen homogene entiteit ofzo.
Iedereen heeft z'n eigen interesses, genoeg vrouwen die dolblij zouden worden van een kruimelstofzuiger voor hun verjaardag. Genoeg vrouwen die niks moeten hebben van sieraden. Genoeg vrouwen die graag lingerie zouden krijgen, genoeg vrouwen die het een flutcadeau zouden vinden. 't Zijn net mensen.

Compleet afhankelijk van de persoon die je tegenover je hebt. En die ken jij toch echt beter dan wij ;)
Fuck the EBU.
pi_165733406
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2016 07:28 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige was!! :o

SPOILER
Ja he!? Word je toch blij van, zo kjoet. O+

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:36 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Als eerste als je deze cactus aan iemand geeft heeft dat een heel ander doel dan van dat mooie bloemetje genieten. Ten tweede, zou er dan ook een pak ananas sap bij geven.
Stekelig typje, veel (lieve O+) cactusjes gehad in je leven? :6
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:36:34 #92
450228 LeesFoknl
pi_165734053
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 03:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat een cadeau geven persoonlijk is en van de persoon afhangt aan wie je het geeft. De universele standaard vrouw is wel een makkelijk concept, maar geloof niet dat ze bestaat.
Toch, ik ken er zelfs 2 !!

_O- _O-

Maar nu graag weer on topic please. Kerst nadert met rasse schreden! ~O>

~:) :W
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:39:54 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165734163
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
OMG, want that cactus O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165736607
Sushi diner, bioscoopvoucher/cineville abonnement, weekendje weg, set dekbedovertrek, doos persoonlijk samengestelde superfood en anders food, zalm, dagje museum, dagje circus, wc scheurkalender voor het nieuwe jaar, een boek van Sophie Kinsella, fitnessbal, kettlebell, een doos persoonlijk samenstelde thee, heteluchtborstel, krultang, nepwimpers, persoonlijk samengestelde fotoboek, uitgeprinte foto's in leuke grote multiple fotolijstvormen aan de wand

[ Bericht 10% gewijzigd door Yiwei op 03-10-2016 21:08:19 ]
pi_165736896
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:16 schreef Stratotanker het volgende:

Stekelig typje, veel (lieve O+) cactusjes gehad in je leven? :6
Hahaha nee maar ken die cactus wel
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:42:31 #96
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165801917
Chrysanten ^O^
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_165807694
Als ze van wijn houdt een originele kurkentrekker
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:25:07 #98
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165807945
Voor mij: géén sieraden, weekendjes weg/ uit eten, lingerie, wellness, of dat soort ongein.

Wat ik wél leuk vindt, iets wat met een inside joke te maken heeft. Laat zien dat je attent bent en er over na is gedacht, en echt iets persoonlijks. Onder mijn tofste kado's horen een baksteen, rol wc-papier en mini-cactussen.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_165808049
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:25 schreef Sotchi2014 het volgende:
Voor mij: géén sieraden, weekendjes weg/ uit eten, lingerie, wellness, of dat soort ongein.

Wat ik wél leuk vindt, iets wat met een inside joke te maken heeft. Laat zien dat je attent bent en er over na is gedacht, en echt iets persoonlijks. Onder mijn tofste kado's horen een baksteen, rol wc-papier en mini-cactussen.
Dus die baksteen door je ruit kon je wel waarderen? :@
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:36:29 #100
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165808113
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:32 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Dus die baksteen door je ruit kon je wel waarderen? :@
Nog nooit zo'n grote ster gehad :9
pi_165808135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:36 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Nog nooit zo'n grote ster gehad :9
Kan dat wel overtreffen hoor. ~O>
pi_165808235
quote:

Geen dieren?

Een puppy of een baby katje vinden ze echt wel leuk hoor :P
pi_165808248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 02:00 schreef LeesFoknl het volgende:
Hallo mensen,

nav een leuk topic over gave en orginele cadeaus voor mannen nu eenzelfde topic met tips over cadeaus voor vrouwen, met alle do´s en vooral ook do - not´s wat betreft een cadeau voor vrouwen.

Niet dat ik weer ooit mijn vriendinnetje aan het huilen maak zoals ooit toen ik haar met Kerst een kruimelstofzuiger kado gaf. Later vertelde ze me dat ze zo gehoopt had op een ringetje.
Dus mannen en vooral vrouwen, wat is een gaaf cadeau, gevoelig en lief, en wat moet je vooral NIET doen!

*; of ... o|O
Neem haar mee naar de dierentuin O+
pi_165808392
quote:

Ze mist die blacka dollo
pi_165808549
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik kreeg een keer een knuffel die ik in de winkel met toenmalig vriendlief had gezien. Ik vond m heel leuk, super rolijk beestje en ik stond er echt bij te kwijlen. Alleen bleek hij kapot te zijn, dus kocht ik hem niet. Toen heeft hij m later gehaald en zelf gerepareerd en kreeg ik hem van m. Toen smolt ik even.

Don't: en ja dit heb ik zelf eens gekregen: een eetbare onderbroek als vakantiesouvenir.
Een pornofilm voor vrouwen voor mijn verjaardag.

Geen idee hoe de heren erop kwamen dat ik dat leuk zou vinden. :'(
Hoe zou dat toch komen ~O> :7
pi_165810792
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:08 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Hahaha nee maar ken die cactus wel
Ahw, ze ontdooit al wat. O+ Cooompany ATTENTION!!! Lets defrost this mthrfckr! >:)

quote:

TROUW MET MIJ! _O_

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2016 13:49:08 ]
pi_165811366
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ahw, ze ontdooit al wat. O+ Cooompany ATTENTION!!! Lets defrost this mthrfckr! >:)

Heb die cactussen zelf ook wel gehad
pi_165811599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:15 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Heb die cactussen zelf ook wel gehad
Ik ben benieuwd, waar had je ze vandaan? Dit geslacht wordt namelijk niet verkocht in een tuincentrum. Dat is ook onder andere de reden waarom ik er zoveel heb. Slecht vindbaar en je moet weten waar je naar zoekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2016 14:33:35 ]
pi_165811773
quote:

Juist wel dieren hier!

Dat zijn de mooiste cadeautjes geweest (mijn eerste echt eigen hond en mijn eerste paard). Maar goed, hij wist dan ook wel zeker dat ik die dieren heel erg graag wilde hebben, niet dat ik ineens met een beest die hij graag wilde hebben zat opgescheept.

Verder heb ik graag een leuk uitje, hoeft niet eens geld te kosten, gewoon fijne samentijd, daar wat bijzonders van maken. Of een leuke cursus, of gewoon iets wat ik nodig heb, of een cactus (liever dan bloemen, hou van cactussen).
Als het maar iets is dat persoonlijk is, laat zien dat hij mij kent.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165811816
Een reborn baby.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:50:22 #111
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_165811836
Je creditcard
pi_165811845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:48 schreef LurkJeRot het volgende:
Een reborn baby.
Ieuw... Hou al niet van poppen, maar deze zijn wel heel erg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165811856
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Ieuw... Hou al niet van poppen, maar deze zijn wel heel erg.
Maar wel origineel, toch? Je kan er zelfs een persoonlijke touch aan geven door een kit te kopen en hem zelf te schilderen, dan is hij een beetje van jullie alletwee.
pi_165811863
Ervaringen zijn vaak gewilder dan materiële cadeaus. Een uitstapje, weekendje weg, vakantie, uit eten, oftewel er een leuk dagje (of dagen) samen, wordt meer gewaardeerd. Eventueel een kaartje erbij, of op een verrassende wijze onthullen. Bloemen zijn meer geschikt voor 'zomaar eens' als verrassing, alhoewel ze niet de indruk moet krijgen dat je iets goed probeert te maken. Zelfde geldt voor sieraden.
pi_165811868
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:52 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Maar wel origineel, toch? Je kan er zelfs een persoonlijke touch aan geven door een kit te kopen en hem zelf te schilderen, dan is hij een beetje van jullie alletwee.
Niet alles wat origineel is is ook leuk. Hij zou dus mooi zelf mogen gaan schilderen en dat ding op zijn kantoor houden. Liefste buiten zicht, anders schrik ik elke keer als ik hem koffie breng.
pi_165811890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet alles wat origineel is is ook leuk.
Dan geef ik hem aan iemand anders, mijn kleine Johnny.
pi_165811912
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:55 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dan geef ik hem aan iemand anders, mijn kleine Johnny.
Dat vind ik dan wel weer lief van je, hoef ik die pop niet meer te zien. Poppen zijn creepy namelijk.
Sorry, heb echt wat tegen poppen, al van kleins afaan.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:10:49 #118
9859 crew  Karina
Woman
pi_165812054
Ik kan vooral dingen opnoemen die ik niet wil eigenlijk. Geen kleding, dus ook geen lingerie, het moet maar net passen en/of je smaak zijn. Zelfde geldt voor luchtjes en sieraden, die laatste draag ik sowieso amper behalve oorbellen. Ring is misschien wel leuk maar moet ook maar net passen of je smaak zijn.

Een zelfgemaakt etentje is O+ of gewoon iets wat ik nodig heb, mag van mijn part best iets huishoudelijks zijn, heb ik tenminste iets aan.

En voor de nerd in mij, een game, gametime of misschien een of ander t-shirt met bijvoorbeeld Super Mario erop of iets anders nerderigs :') Deze is wel tof _O_
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:54:06 #119
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165812556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

TROUW MET MIJ! _O_

SPOILER
Wat voor auto heb je? >:O
pi_165813240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, waar had je ze vandaan? Dit geslacht wordt namelijk niet verkocht in een tuincentrum. Dat is ook onder andere de reden waarom ik er zoveel heb. Slecht vindbaar en je moet weten waar je naar zoekt.
Ik ken mensen die weer mensen kennen die weer vage kennissen hebben. Zo heb ik nu ook twee heerlijk ruikende struikjes in de tuin waar menig persoon heel relaxt van kan worden
pi_165813305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Juist wel dieren hier!

Dat zijn de mooiste cadeautjes geweest (mijn eerste echt eigen hond en mijn eerste paard). Maar goed, hij wist dan ook wel zeker dat ik die dieren heel erg graag wilde hebben, niet dat ik ineens met een beest die hij graag wilde hebben zat opgescheept.

Verder heb ik graag een leuk uitje, hoeft niet eens geld te kosten, gewoon fijne samentijd, daar wat bijzonders van maken. Of een leuke cursus, of gewoon iets wat ik nodig heb, of een cactus (liever dan bloemen, hou van cactussen).
Als het maar iets is dat persoonlijk is, laat zien dat hij mij kent.
Och als mijn vriend een mooi coronet zeugje weet te vinden in choco tan dan ben ik daar super blij mee, maar goed dat is ook mijn hobby.

Maar over het algemeen kun je mensen niet opzadelen met dieren. Denk dan altijd aan mijn oma die jaren voor een kanarie heeft gezorgd en beestje kreeg van alles, mijn oma nam de zorg voor dieren heel serieus. Uiteindelijk ging het beest dood van ouderdom en mijn oma voelde zich opgelucht, weg kooi, weg rotzooi en stof. Komt de buurvrouw ineens met een doosje, kijk eens heb je een nieuwe! Je wil vast wel geloven dat mijn oma daar absoluut niet blij mee was.
pi_165815221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:54 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je? >:O
Een rode cabriolet. Welke maat BH's moet ik aanschaffen voor je? :~

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:40 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik ken mensen die weer mensen kennen die weer vage kennissen hebben. Zo heb ik nu ook twee heerlijk ruikende struikjes in de tuin waar menig persoon heel relaxt van kan worden
Duidelijk. _O- ^O^
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:55:28 #123
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165815587
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:35 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Een rode cabriolet. Welke maat BH's moet ik aanschaffen voor je? :~

[..]

Duidelijk. _O- ^O^
quote:

Je luisturrrrrt nie-hiet :'(
pi_165816085
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:55 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

[..]

Je luisturrrrrt nie-hiet :'(
Jij polst mijn wagenpark, ik jouw inhoud. Dat heeft sowieso niets met cadeaus te maken (schat. Mag dat al? :@)

:P
pi_165816160
Conclusie van dit topic:

Op de vraag ''Wat is nou een echt gaaf en origineel cadeau voor VROUWEN?'''
bestaat geen antwoord, want dat is voor ieder vrouw weer anders (8>
pi_165816697
Parfum, (zilveren) sieraden met witte stenen erin, horloges, geld, lingerie, boekenbon, uit eten, pizza, sportabonnement, auto, chocola, makeup, makeup remover, spul voor in bad, nagellak, .........................

Of gewoon een kusje met de regeling dat ik 3 uur lang op mijn rug gekriebeld kan worden zonder gezeik.
pi_165817143
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:38 schreef vera166 het volgende:
Of gewoon een kusje met de regeling dat ik 3 uur lang op mijn rug gekriebeld kan worden zonder gezeik.
_O-
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:29:13 #128
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165820126
quote:

Dit exact ja :Y
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 02:50:50 #129
450228 LeesFoknl
pi_165826825
Een baksteen? Kom je er wel lekker goedkoop vanaf.
Wat zij dan wel weer apricieert is als ik kook en het eten klaar staat als ze thuiskomt. (ik kan goed koken). En zeker als ik dan ook al de rommel die ik maak met koken al opgeruimd heb.

Vreemd overigens dat vrouwen daar zo van onder de indruk zijn. (Heb dat al meerdere malen meegemaakt, jong en oud, Europa en Azie, gestudeerd of blond hehe) maakt niet uit.

:? c_/ :W
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 08:08:11 #130
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165827508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 02:50 schreef LeesFoknl het volgende:
Een baksteen? Kom je er wel lekker goedkoop vanaf.

De betekenis was rijk genoeg. Op een geslaagd kado kun je geen prijs plakken.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:57:22 #131
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_165828282
quote:
Lingerie
Als man zijnde lingerie gaan kopen :')
Fade to Black
pi_165828291
'als zijnde' :')
Ja doei.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 10:02:34 #133
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_165828340
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
'als zijnde' :')
Sterk punt ook.
Fade to Black
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 10:34:24 #134
441859 crew  Lenny77
pi_165828620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 02:50 schreef LeesFoknl het volgende:

Vreemd overigens dat vrouwen daar zo van onder de indruk zijn. (Heb dat al meerdere malen meegemaakt, jong en oud, Europa en Azie, gestudeerd of blond hehe) maakt niet uit.

:? c_/ :W
Dus je kan niet gestudeerd hebben EN blond zijn??

On topic.
Ik denk dat de cliché cadeaus het niet zo goed doen. Over het algemeen zegt dat eigenlijk dat je niet teveel moeite hebt willen doen en haar eigenlijk niet zo goed kent. Vooral dat laatste is dan jammer.
Meestal hoor je door het jaar heen genoeg dingen van haar zoals bv: oh dat is een mooie...vul maar in... Wel, onthou dat soort dingen en haal haar dat dan. Dan zit je altijd goed. Sowieso al omdat je dan opgelet hebt en het onthouden hebt ;-)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_165828818
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:16 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Hoe zou dat toch komen ~O> :7
Mja ik vind seksen wel heel leuk om te doen. Maar vrouwenporno is zo dieptriest en slecht. En eetbaar ondergoed gaat plakken en dat eet je echt niet meer na ren dagje dragen. Laat staan alle ongemakkelijke bobbeltjes.... nee.. nee ... nee.

Hele slechte ideeën.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 12:04:17 #136
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165829696
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:43:10 #137
450228 LeesFoknl
pi_165850662
Voor wie?
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:15:34 #138
450228 LeesFoknl
pi_165851443
Lijkt mij voor een vrouw geen leuk kado een open-kruis-slipje, tocht zo met de herfst en winter in aantocht.Of toch leuk?
Maar wat vinden de vrouwen als ze een prostaat vibrator als kado krijgen.
Ik weet een prostaat heeft alleen een man maar toch hoop ik op een serieus antwoord van vrouwen. Denk er eens over en laat eens weten welke gedachten je daarover hebt. Is het een belediging, zie je het niet als een kado voor JOU, of wat?

:? :W
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:17:51 #139
450228 LeesFoknl
pi_165851492
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Mja ik vind seksen wel heel leuk om te doen. Maar vrouwenporno is zo dieptriest en slecht. En eetbaar ondergoed gaat plakken en dat eet je echt niet meer na ren dagje dragen. Laat staan alle ongemakkelijke bobbeltjes.... nee.. nee ... nee.

Hele slechte ideeën.
Waarom is vrouwenporno zo dieptriest en slecht? Vind je de kwaliteit niet goed, of bedoel je als kado - idee vind je het dieptriest en slecht?

*O* of o|O
pi_165852107
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:15 schreef LeesFoknl het volgende:
Lijkt mij voor een vrouw geen leuk kado een open-kruis-slipje, tocht zo met de herfst en winter in aantocht.Of toch leuk?
Ik weet een prostaat heeft alleen een man maar toch hoop ik op een serieus antwoord van vrouwen. Denk er eens over en laat eens weten welke gedachten je daarover hebt. Is het een belediging, zie je het niet als een kado voor JOU, of wat?

hmmmmm prostaat vibrator?

als ik ga googelen krijg ik weer allemaal gore spam nauurlijk :')

Maar ik zeg, gewoon doen ^O^
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:39:00 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_165853047
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:15 schreef LeesFoknl het volgende:

Als je iemand niet goed genoeg kent om in te schatten of ze zo'n cadeau leuk vinden of niet, doe het dan niet.

Als je weet dat de betreffende vrouw het leuk vind om daarmee te spelen met jou kan het een leuk cadeau zijn, als je dat niet weet, of weet dat die vrouw zelf niet zo zit te wachten op zo met jou bezig gaan dan is het geen leuk cadeau.
Tjeempig zeg, dit is toch geen rocket science?
pi_165870914
Elke vrouw is anders. De mijne is A-romantisch. Ooit heb ik eens rozenblaadjes op de trap gestrooid en kaarsen op de slaapkamer gezet.

De reactie: 'Wat een bende op de trap, en zometeen staat de hele kamer in de fik'.
Ze is wel lief verder hoor, en waardeert het ook, maar haar instinctieve reactie is dus dat ze zich er niet prettig bij voelt.

Dus ja, ze vind het lief dat het gedaan wordt, maar doe maar niet meer :).

Andere vrouwen zouden het wellicht geweldig vinden, weer andere vrouwen afgezaagd.

Ik zou zeggen, je hebt 364 dagen per jaar om aan te horen wat haar wensen zijn. Je hebt jarenlang de tijd om aan te voelen wat haar gevoelens zijn.

Tot slot mag je aannemen dat je best een keer een flater mag slaan in een gezonde relatie, waar je vervolgens samen weer hartelijk om kan lachen,

Als je dan nog een forum nodig hebt voor cadeau-ideëen dan gaat er iets niet goed in de relatie.
pi_165871731
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:17 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Waarom is vrouwenporno zo dieptriest en slecht? Vind je de kwaliteit niet goed, of bedoel je als kado - idee vind je het dieptriest en slecht?

*O* of o|O
De kwaliteit was dieptriest, het cadeauidee ronduit slecht. Ik heb liever een cadeau waaruit blijkt dat iemand moeite heeft gedaan om iets te zoeken dat ik leuk vind. Een pornofilm voor mijn verjaardag past daar niet in. Wellicht dat er dames zijn die dat graag krijgen maar ik betwijfel of ik ooit ook maar in de buurt van de suggestie dat ik dat leuk zou vinden voor mijn verjaardag ben gekomen.
pi_165872378
Een gigantische grote dikke kloppende groeispier!
pi_165872390
mijn beste cadeau voor mijn vrouw is er 1 waar uit blijkt dat ik er moeite voor heb moeten doen (en onthouden heb wat ze mooi vond ;) ):

een keer op vakantie in Schotland zagen we een schilderij. we vonden hem allebei prachtig, maar vonden hem net even te duur en we konden hem niet fatsoenlijk meekrijgen (kans op schade).

twee jaar later heb ik via internet de locatie achterhaald waar we hem hebben zien hangen, nog wat speurwerk gehad om een emailadres te achterhalen. We hadden een foto gemaakt van het schilderij dus die kon ik meesturen voor een positieve identificatie :P )
Het schilderij bleek nog niet verkocht!
via deze mensen de naam van de schilder achterhaald
deze ook gemaild en het geregeld dat zij het schilderij opstuurde (zelfs voordat ze het geld van me had ontvangen O+ )

en dus dit schilderij als cadeau aan mijn vrouw gegeven

zijn beide nog steeds erg blij met dit schilderij ^)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:11:41 #146
47102 Elvi
miemkwien
pi_165875359
Een Playstation 4.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 04:34:16 #147
450228 LeesFoknl
pi_165888268
Ben er nog niet helemaal uit maar het begint al te dagen!

-ik heb hier een heel praktisch idee, maar niet romantisch of zo.
Het (laten) aanleggen van een waterleiding en kraan naar en aan een muur van het huis aan de tuinzijde. Nu moet ze altijd meter of 10 met water slepen om vanalles en nog wat te begieten. Tuin is haar hobby, had ze nooit eerder in haar leven dan nu met mij.Hebben we ook helemaal op haar wensen aangelegd en hou ik mij ook totaal buiten. Is helemaal haar ding.

Eigenlijk valt dat onder de "normale" dingen die ik doe voor haar, niet als kado maar zomaar.
Vind zo iets dan ook moeilijk als "kado" te zien.Kun je ook niet "inpakken", dus hoe "geef" je het dan?
pi_165892049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 04:34 schreef LeesFoknl het volgende:

Het (laten) aanleggen van een waterleiding en kraan naar en aan een muur van het huis aan de tuinzijde. Nu moet ze altijd meter of 10 met water slepen om vanalles en nog wat te begieten. Tuin is haar hobby, had ze nooit eerder in haar leven dan nu met mij.Hebben we ook helemaal op haar wensen aangelegd en hou ik mij ook totaal buiten. Is helemaal haar ding.

Eigenlijk valt dat onder de "normale" dingen die ik doe voor haar, niet als kado maar zomaar.
Vind zo iets dan ook moeilijk als "kado" te zien.Kun je ook niet "inpakken", dus hoe "geef" je het dan?
Gewoon tsjakka! Geven die handel ;)
pi_165892309
Ik vind cadeaus sowieso stom. Verplicht ritueel waarbij de ene moet gokken wat de ander leuk vindt en de ander moet doen alsof het cadeau heel leuk is. Tenzij je de ander van te voren aangeeft wat zij graag wilt hebben, maar dan is het geen verrassing meer en nog steeds een verplicht nummer met een verplichte lach en een verplichte bedankt.

Dan liever niets of een dagje uit, of wel cadeaus die spontaan gedurende het jaar ontstaan en die je niet specifiek voor haar verjaardag koopt. Als je bijvoorbeeld een vriendin hebt die op oude sneakers loopt en haar kleren bij de H&M koopt, dan zou je haar eens mee kunnen nemen naar een fatsoenlijke winkel met fatsoenlijke kleding en schoenen. Of je gaat gewoon naar een pretpark met Halloween ofzo.

In b4 Drieklank heeft stomme ideeën. Dan val ik terug op mijn eerste punt: gewoon geen cadeaus. :P
pi_165892384
quote:

Ik denk dat ze het en geweldig kado gaat vinden :Y
pi_165892883
quote:

Zorg dat ze even weg is een dagje of weekend en leg dat dan aan.

Vind het een heel goed cadeau, iets wat laat merken dat je haar kent, weet wat ze leuk vindt en ik denk dat ze er superblij mee zal zijn.
Desnoods maak je het af met een leuk gedekte tafel in de tuin, kaarsjes in de tuin/haardvuurtje, lekker wijntje, hapje... Of als het te koud is het meeste binnen daarvan, maar buiten met wat kaarsjes en een mok warme chocomel (of wat ze dan ook lekker vindt).
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:26:02 #152
450228 LeesFoknl
pi_165897605
Ja, dan koop ik een heel klein gietertje en dan pak ik die in. Als ze dan raar kijkt bij het uitpakken dan vertel ik haar het "kado". En dat kleine gietertje is dan voor de kleinzoon die kan haar dan helpen. Die is bijna 2,5 jaar en wil altijd "meehelpen" met iedereen en alles.
Zo ga ik het doen!

*; :s) :Y :W
pi_165897892
Ga op je knieën!!! _O_

En dan open je zo'n klein groen doosje (met bladnerf) met een heel klein ringetje erin. Een heel klein ringetje waar je zo'n gouden kraansleuteltje op hebt laten boetseren. _O_

En dan zeg je, "Lieve schat, {schraap je keel} wil jij alsjeblieft {pauze} als opperbouwmeester des flora en fauna van bloem tot perk {even slikken} zorg dragen voor onze bladgroenkinderen in onze achtertuin? {laat nu de tranen vloeien}". Oh myyy, ik smelt!11 O+!!!

Als dat geen neuken wordt!! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')