quote:
Op zaterdag 1 oktober 2016 03:08 schreef LeesFoknl het volgende:[..]
Is lingerie wel een leuk kado voor een vrouw. Of heeft ze dan weer moeite ermee dat hij haar als sexobject ziet !?
Neen, zo makkelijk is het niet, vrees ik. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat de vrouwen zelf schrijven.
Als je zo een gevoel oproept met een lingeriesetje heb je wel grotere issues met elkaar dan een shitty giftgevoel denk ik. Maar goed, in mijn huis hebben we zulke issues gelukkig niet zo.
Wel zou ik het minder jofel vinden als mijn lief een niet zo passend setje uitgezocht zou hebben. Maat, kleur en smaak die enigszins op de mijne aansluiten zouden wel getuigen van een wel doordachte actie en het een stuk meer meaning kunnen geven. Ik denk dat de gemiddelde heteroman de ballen verstand daar niet zo van heeft eerlijk gezegd.
Beter check je dus goed wat ze draagt qua maat en stijl en borduur je daar op voort, als je die weg wil bewandelen. Neem desnoods foto's van haar mooie setjes, dat kan de verkoopster helpen meedenken. Of ga er samen voor shoppen als jullie dat leuk lijkt, voorspel ditdat.
quote:
Überhaupt dingen die ze mooi vindt. Omdat je dan bevestigt aan haar dat je oplet en haar begrijpt. Ofzo.
Let met ietwat zweverige vriendinnen wel een beetje op als je voor zo een (goedkopere

) steen gaat kiezen. Zo een lapis lazuli is prachtig blauw met goud enzo, maar staat ook voor vriendschap en da's misschien niet helemaal de boodschap die je wil overbrengen..
quote:
Gewaagd cadeau is altijd parfum, zeep en dergelijke, is het soms net of mensen zeggen je stinkt, is dus net hoe je het brengt en/of het haar favo parfum is.
Vroeger was dit toch ook not done qua etiquette, vanwege de stinksuggestie dacht ik?
Verder kan een parfum ook nog iets anders ontwikkelen op de huid. Je kan in een degelijke winkel samples meevragen, die je dame op haar gemak kan proberen. Haalt de verrassing er misschien wat meer uit, maar positief bekeken denk je wel mee en dat is zeker ook wat waard. (Zo niet, forget perfume, you've got bigger issues

)
Noteer de namen van de parfum(s) die ze heeft staan en gebruikt. In een beetje aardige winkel kunnen ze aan de hand daarvan ook beter adviseren.
quote:
Wat vooral niet te doen: BBQ set, huishoudelijke apparatuur, bonnen, gereedschap, cactus of dieren.
Nou een goede bbq set zou ik anders wel waarderen. Huishoudelijke apparatuur alleen de leuke dingen. Geen stofzuiger, wel een vrijstaande mixer of zo een Magimix. Bonnen vind ik ook niet zo, want er hangt zo een opzichtig prijskaarje aan. Gereedschap kan leuk zijn, maar wees wel realistisch of het in haar straatje past. Als jij voornamelijk de klusser bent, dan zal ze die boor niet zo warm verwelkomen als een setje goede tangen die ze bij het sieraden maken goed kan gebruiken.
Planten in het algemeen kunnen tricky zijn, want die staan wel in het zicht enzo. Heeft ze of hebben jullie al planten staan? Neem foto's, niet alleen van de planten zelf, maar ook het interieur waar ze komen te staan, voor beter advies. Let naast grootte en kleur ook op onderhoud. Iemand die geen plantjes heeft zal wellicht blijer zijn met een low maintenance cactus dan eentje waar je vaker naar om moet kijken. Vroeger had je ook een taal der bloemen (Victoriaanse tijd?), maar tegenwoordig spreekt geloof ik alleen nog maar de rode roos echt tot de verbeelding.
Ik vind kado's krijgen soms zo pijnlijk duidelijk maken dat men echt totaal geen idee heeft. Niet ondankbaar bedoelt, maar jeetje mineetje soms heb ik echt liever niks dan zo een signaal zeg maar. Enkele dieptepunten: Een kledingstuk wat echt diverse maten te groot was ("Ja maar ik heb het gewoon ge-eyeballed honey, ik heb niet naar de maat gekeken". So I look huge to you? Ok, thanks babe:'( ), een fucking groot beeld in de categorie zweefteef (Want als een boekje daarover leest, wil je dat ook graag meteen van harte in je interieur terug laten komen

. "Normaal koop ik nooit dingen die men in het zicht moet zetten, maar ik wist dat je dit super zou vinden!"

) en kaartjes voor een of ander muzikaal evenement waar ik verdomme echt allergisch voor ben ( Have we even met?!

).
Nou zijn dat natuurlijk minor things waar je samen om zou kunnen lachen, maar het bleek in deze gevallen wel tekenend dat er dingen niet goed zaten. In the bigger picture dan hè, niet puur om een niet zo handig, doch goed bedoelt kadootje.
Ik zou kunnen zeggen dat ik echt geen grote dingen hoef, maar eigenlijk is een beetje aandacht dus best een groot ding kennelijk. En dat zegt me zoveel meer dan een opzichtig groot ding en/of heftig prijskaartje..