hehehequote:Op donderdag 29 september 2016 21:53 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Gewoon negeren.
Haha negeren.
Bedankt, bij deze ben jij begonnen.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:32 schreef cherrycoke het volgende:
krijgen we dit geouwehoer nou dit jaar ook weer, zo geen zin in.
Nederlanders gaan ook de straat op om te treitervloggen voor een buurthuis als ze even keen keld hebben.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:33 schreef PSVCL het volgende:
Nederlanders gaan alleen de straat op voor zwarte piet, wanneer de regereing ons van alle kanten leegplukt ,of een vliegtuig wordt neergehaald geven ze geen fuck
Ik ben al 10 jaar Zwarte Piet en heb geen enkele keer kroeshaar gezien.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Aan de andere kant zijn Nederlanders ook wel weer ontzettende zeikerds dat ze ook geen moment na willen denken om iets te veranderen. Als ze die rode lippen, het kroeshaar weglaten en zwarte vegen in het gezicht doen ipv zichzelf totaal zwart te schminken zijn we al een heel eind.
Wat maken die rode lippen nou uit? Alsof elke neger knalrode rode lippen heeft zonder lippenstift te gebruiken... de meeste hebben bruine of bruine met een roze tint.. dat maakt toch juist het onderscheid dat het gewoon Zwarte Pieten zijn??quote:
Een blanke huid is provocerendquote:Op donderdag 29 september 2016 22:47 schreef BalotelliFan het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden hoedanig mensen hun normen en waarden 'aanpassen' zodat zwarte piet geen racisme wordt in hun wereld. Ondanks dat, stel je nou voor dat het niet racistisch was, dan vind ik dat we toch moeten kijken wat hetgeen is dat de mensen zo provocerend vinden aan zwarte piet en dat we moeten kijken wat hier een oplossing voor is.
Vervang "Zwarte Piet" door religie en je hebt een bewering die minstens zo waar is. Ik stel voor dat we religie ook gaan verbieden.quote:Zwarte Piet is in zijn huidige vorm in strijd met het VN-Kinderrechtenverdrag omdat de figuur kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie. Daarom moet Zwarte Piet zodanig worden aangepast dat kinderen geen negatieve effecten meer kunnen ervaren bij het Sinterklaasfeest. Dat zegt de Kinderombudsman in een rapport waarin het onafhankelijke instituut zich voor het eerst mengt in het debat over Zwarte Piet.
Die was er in Maart alquote:Op vrijdag 30 september 2016 07:59 schreef the-eye het volgende:
Het weer is omgeslagen, de pepernoten liggen alweer in de winkels en de Zwarte Pieten discussie is weer losgebroken.
![]()
[ afbeelding ]
Dat doen ze inmiddels al, beste man.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Zullen ongetwijfeld wel weer een paar gefrustreerde huil figuren opstaan die zichzelf geroepen voelen om er weer een punt van te maken het feit dat dit feest gevierd wordt onder het motto dat het racistisch zou zijn.... waar ik het qua strekking fundamenteel mee oneens ben...
Aan de andere kant zijn Nederlanders ook wel weer ontzettende zeikerds dat ze ook geen moment na willen denken om iets te veranderen. Als ze die rode lippen, het kroeshaar weglaten en zwarte vegen in het gezicht doen ipv zichzelf totaal zwart te schminken zijn we al een heel eind.
Degene die dan nog zeiken zijn gewoon professioneel jankerts... leef en laat leven...Als je het er niet mee eens bent doe je lekker niet mee. Al kun je er als donker persoon ook wel weer vrij moeilijk omheen in de huidige setting. (dat kinderen je aanzien voor zwarte piet bijv)
Nee, dat is louter het verweer tegen de nog armzaligere argumenten van de Anti-Piet hooligans.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:34 schreef Duzzy het volgende:
Zolang donkere kinderen er geen hinder van ondervinden.
Het zijn wel altijd de tokkies die hier een punt van maken. Met argumenten als: Nederlandse traditie en wie het niet zint gaat maar weer terug naar hun eigen land.
Welke argumenten zijn dat?quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:42 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Nee, dat is louter het verweer tegen de nog armzaligere argumenten van de Anti-Piet hooligans.
wat is de huidskleur? nog steeds nikker zwart toch?quote:Op donderdag 29 september 2016 22:37 schreef FF het volgende:
[..]
Ik ben al 10 jaar Zwarte Piet en heb geen enkele keer kroeshaar gezien.
Het is al jaren krullend haar.
Rode lippen zie je nog wel, maar dan normaal rood gestift en niet rood geschminkt.
Gouden ringen door de oren en neus zie je nog wel eens, maar dat is vooral bij de meiden die die toch al dragen.
Kroeshaar, dikke rode lippen, krompraat, gouden oorringen zijn volgens mij in de jaren '80 al min of meer verdwenen.
ken je blackface? mss ff verdiepen voordat je mening gaat hebbenquote:Op vrijdag 30 september 2016 00:42 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Wat maken die rode lippen nou uit? Alsof elke neger knalrode rode lippen heeft zonder lippenstift te gebruiken... de meeste hebben bruine of bruine met een roze tint.. dat maakt toch juist het onderscheid dat het gewoon Zwarte Pieten zijn??
T`is hier geen amerikaquote:Op vrijdag 30 september 2016 12:58 schreef Drug het volgende:
[..]
ken je blackface? mss ff verdiepen voordat je mening gaat hebben
Omdat t daar pure spot drijven is.. dat ligt hier heel andersquote:Op vrijdag 30 september 2016 13:02 schreef Drug het volgende:
[..]
idd, daar is die karikatuur allang uitgekotst door de maatschappij
Goffedomme Pharkus; klootzak, ik had altijd ruzie met je. Maar je post nu werkelijk briljant. Het lag dus aan mij. Excuses!quote:Op donderdag 29 september 2016 22:35 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nederlanders gaan ook de straat op om te treitervloggen voor een buurthuis als ze even keen keld hebben.
o omdat inmiddels een paar van de racistische elementen weggehaald zijn, is het niet meer "pure" spot drijven en dus oke?quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:03 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Omdat t daar pure spot drijven is.. dat ligt hier heel anders
Als jij de positieve kanten van zwarte piet met betrekking tot kinderen niet wil zien is dat jou probleem.. lekker aan je beeldvorming vast blijven houden.. zwarte piet heeft een hele andere boodschap, is onderdeel van een vriendschappelijk kinderfeest en niet van spottend racistisch cabaret toneel zoals in Amerika.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:06 schreef Drug het volgende:
[..]
o omdat inmiddels een paar van de racistische elementen weggehaald zijn, is het niet meer "pure" spot drijven en dus oke?
dus omdat de raciale karikatuur in een andere context is gezet, is het allemaal prima ineens?quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:12 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Als jij de positieve kanten van zwarte piet met betrekking tot kinderen niet wil zien is dat jou probleem.. lekker aan je beeldvorming vast blijven houden.. zwarte piet heeft een hele andere boodschap, is onderdeel van een vriendschappelijk kinderfeest en niet van spottend racistisch cabaret toneel zoals in Amerika.
Racisme is sowieso een generaliserend tweezijdig verwijtend begrip voor samenvoeging van minder ontwikkelde individuen waar men zich lekker achter kan schuilen als excuus om eigen tekortkomingen en gebrek aan zelfreflectie en ontwikkeling niet te hoeven inzien. (geld voor beide tegenoverliggende partijen)quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:12 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Als jij de positieve kanten van zwarte piet met betrekking tot kinderen niet wil zien is dat jou probleem.. lekker aan je beeldvorming vast blijven houden.. zwarte piet heeft een hele andere boodschap, is onderdeel van een vriendschappelijk kinderfeest en niet van spottend racistisch cabaret toneel zoals in Amerika.
Okee, hier komt de positieve bal: ..... alle allochtonen het land uit en zwarte pieten er voor terug! let go...quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:46 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Racisme is sowieso een generaliserend tweezijdig verwijtend begrip voor samenvoeging van minder ontwikkelde individuen waar men zich lekker achter kan schuilen als excuus om eigen tekortkomingen en gebrek aan zelfreflectie en ontwikkeling niet te hoeven inzien. (geld voor beide tegenoverliggende partijen)
Dat dat ook nog eens van generatie op generatie met de paplepel wordt ingegoten bij kinderen omdat in stand te houden in plaats van hun zelfreflectie, eigenwaarde en eigen verantwoording bij te brengen die een positieve niet generaliserende maar individuele bijdrage leveren aan hun leven zorgt voor een voorgeprogrammeerde haat opinie ten opzichte van de medemens die anders is in uiterlijk.
Dat terwijl dat generaliserende begrip al lang achterhaald is gezien in elk ras wel briljante en domme mensen voorkomen. Als je genoeg eigenwaarde ontwikkeld kijk je wel door zo`n negatieve beeldvorming heen en lees je de positieve boodschap van bijvoorbeeld zwarte piet. Elk type ras wordt wel eens afgeschilderd met `humor`.. om alsmaar terug te vallen op de negatieve beeldvorming van de geschiedenis en daaraan vast te klampen draagt niet bij aan een toekomstige vorming van eenheid.. waar de racistisch gevoelige die vastklampt aan het zichzelf zien als het in nadeel gezet zijnde door het zijn van een bepaald ras nou juist naar toe wilt lijkt mij.
Pietlutterig zielig doen en vastklampen aan zelfmedelijden terwijl je aan jezelf kan werken om de vruchten af te werpen wat al vele van verschillende `rassen` bewezen is die topposities bekleden of op andere manieren een succesvol leven leiden.
Kaats eens een positieve bal. Dan kan je die ook terugverwachten.
Ga wel met de hond van m`n buren praten.. die snapt het tenminste..quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:49 schreef CF87 het volgende:
[..]
Okee, hier komt de positieve bal: ..... alle allochtonen het land uit en zwarte pieten er voor terug! let go...
Het is gewoon een moeilijk verhaal, geef toe!quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:54 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Ga wel met de hond van m`n buren praten.. die snapt het tenminste..
Maar zeg je nou dat de minder briljante kleurlingen dan maar moeten lijden omdat ze niet genoeg zijn ontwikkeld en niet kunnen relativeren? Die moeten de zure appel dan maar bijten.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:46 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Racisme is sowieso een generaliserend tweezijdig verwijtend begrip voor samenvoeging van minder ontwikkelde individuen waar men zich lekker achter kan schuilen als excuus om eigen tekortkomingen en gebrek aan zelfreflectie en ontwikkeling niet te hoeven inzien. (geld voor beide tegenoverliggende partijen)
Dat dat ook nog eens van generatie op generatie met de paplepel wordt ingegoten bij kinderen omdat in stand te houden in plaats van hun zelfreflectie, eigenwaarde en eigen verantwoording bij te brengen die een positieve niet generaliserende maar individuele bijdrage leveren aan hun leven zorgt voor een voorgeprogrammeerde haat opinie ten opzichte van de medemens die anders is in uiterlijk.
Dat terwijl dat generaliserende begrip al lang achterhaald is gezien in elk ras wel briljante en domme mensen voorkomen. Als je genoeg eigenwaarde ontwikkeld kijk je wel door zo`n negatieve beeldvorming heen en lees je de positieve boodschap van bijvoorbeeld zwarte piet. Elk type ras wordt wel eens afgeschilderd met `humor`.. om alsmaar terug te vallen op de negatieve beeldvorming van de geschiedenis en daaraan vast te klampen draagt niet bij aan een toekomstige vorming van eenheid.. waar de racistisch gevoelige die vastklampt aan het zichzelf zien als het in nadeel gezet zijnde door het zijn van een bepaald ras nou juist naar toe wilt lijkt mij.
Pietlutterig zielig doen en vastklampen aan zelfmedelijden terwijl je aan jezelf kan werken om de vruchten af te werpen wat al door vele van verschillende `rassen` bewezen is die topposities bekleden of op andere manieren een succesvol leven leiden.
wat dacht jij? ik schrijf een stukje met hele lange zinnen en woorden die ik moeilijk vind klinken, en dan kan ik wel om de feiten heendraaien?quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:46 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Pietlutterig zielig doen en vastklampen aan zelfmedelijden terwijl je aan jezelf kan werken om de vruchten af te werpen wat al door vele van verschillende `rassen` bewezen is die topposities bekleden of op andere manieren een succesvol leven leiden.
quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:28 schreef Drug het volgende:
[..]
wat dacht jij? ik schrijf een stukje met hele lange zinnen en woorden die ik moeilijk vind klinken, en dan kan ik wel om de feiten heendraaien?
gvd zeg, zelden zo'n bagger gelezen
Idd, lang kutverhaalquote:Op vrijdag 30 september 2016 14:28 schreef Drug het volgende:
[..]
wat dacht jij? ik schrijf een stukje met hele lange zinnen en woorden die ik moeilijk vind klinken, en dan kan ik wel om de feiten heendraaien?
gvd zeg, zelden zo'n bagger gelezen
Geile Zwarte Pieten met grote tieten!!!quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:59 schreef the-eye het volgende:
Het weer is omgeslagen, de pepernoten liggen alweer in de winkels en de Zwarte Pieten discussie is weer losgebroken.
![]()
[ afbeelding ]
Nu breng je mensen op een idee, slimbo.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:32 schreef cherrycoke het volgende:
.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:33 schreef PSVCL het volgende:
Nederlanders gaan alleen de straat op voor zwarte piet, wanneer de regereing ons van alle kanten leegplukt ,of een vliegtuig wordt neergehaald geven ze geen fuck
Je gaat toch niet naar die racistische kutsupermarkt?quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:30 schreef DerekB het volgende:
Ook al geen Sint meer bij Supermarkt Jumbo.
Dag Sinterklaasje, hallo Jumbo....![]()
Deze loze teksten zijn precies dezelfde als degene die ik op facebook tegenkomquote:Op vrijdag 30 september 2016 15:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dit soort discussies zijn nu het nadeel van social media zoals facebook.
want zo kan iedereen lezen hoe men er over denkt en vele medestanders achter zich krijgen om een offensief te beginnen tegen zwarte piet![]()
![]()
![]()
Dit is iets waar de politiek zich niet mee hoeft te bemoeien, het is gewoon een traditie van het NEDERLANDSE volk.
Als je mee wilt doen prima, wil je niet meedoen ook prima.
Maar ga het niet lopen verzieken voor de vele mensen die het wel willen vieren.
En daarbij kijk ook eens naar het volk op de antillen en suriname.
Daar wordt het ook gewoon gevierd met zwarte piet.
quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:55 schreef Duzzy het volgende:
[..]
Deze loze teksten zijn precies dezelfde als degene die ik op facebook tegenkom
Was het maar zwart.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:57 schreef Drug het volgende:
[..]
wat is de huidskleur? nog steeds nikker zwart toch?
Zeik niet zo.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Zullen ongetwijfeld wel weer een paar gefrustreerde huil figuren opstaan die zichzelf geroepen voelen om er weer een punt van te maken het feit dat dit feest gevierd wordt onder het motto dat het racistisch zou zijn.... waar ik het qua strekking fundamenteel mee oneens ben...
Degene die dan nog zeiken zijn gewoon professioneel jankerts... leef en laat leven...Als je het er niet mee eens bent doe je lekker niet mee. Al kun je er als donker persoon ook wel weer vrij moeilijk omheen in de huidige setting. (dat kinderen je aanzien voor zwarte piet bijv)
Ik heb vandaag bij de Albert Heijn boodschappen gedaan terwijl de Jumbo dichterbij is. Dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:30 schreef DerekB het volgende:
Ook al geen Sint meer bij Supermarkt Jumbo.
Dag Sinterklaasje, hallo Jumbo....![]()
Want tegen racistische elementen zou men alleen gedurende de feestdagen moeten strijden. Waterdichte logica.quote:Op vrijdag 30 september 2016 08:20 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Die was er in Maart aldie anti-pieten zijn zoooo olieFOK!ing dom
Hoewel Zwarte Piet een (racistische) karikatuur is, staat Blackface als fenomeen hier los van.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:02 schreef Drug het volgende:
[..]
idd, daar is die karikatuur allang uitgekotst door de maatschappij
Schoensmeer als glijmiddel gebruiken, daar krijg je pas een zwarte piet van.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:14 schreef caspert79 het volgende:
Met je piemel de schoorsteen vegen, daar krijg je pas een zwarte piet van.
als fenomeen ja, maar de uiterlijke kenmerken komen dusdanig overeen dat het lastig te beweren wordt dat met zwarte piet geen zwarte mensen worden bedoeld, terwijl dat met blackface onmiskenbaar het geval is. desondanks zijn er nog altijd lieden die beweren dat zwarte piet nikkerzwart is geworden van het schoorsteenroetquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:17 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoewel Zwarte Piet een (racistische) karikatuur is, staat Blackface als fenomeen hier los van.
Ik vind het ook kattengejank.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:45 schreef Heisenberg77 het volgende:
Ik heb als negroïde man geen problemen met Zwarte Piet. Ik vind pepernoten heerlijk. En kan niet wachten om ze morgen te kopen. Wat betreft de mensen die erover zeuren gewoon lekker laten lullen.
Dat zeg ik niet. Waterdichte reactiequote:Op maandag 3 oktober 2016 14:15 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Want tegen racistische elementen zou men alleen gedurende de feestdagen moeten strijden. Waterdichte logica.
Je impliceert het wel degelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Dat zeg ik niet. Waterdichte reactie
Als je als marokkaan zo boos word dat er in Gaza 482 kinderen vermoord worden door joden en je boosheid uit door hetzelfde te zeggen wat tientallen jaren door Hollandse supporters tegen Ajax word geroepen verliezen van een potje voetbal.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:46 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Eensch.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Slecht verdiept, vriend. Vroeger vierde men al de donkere winterse dagen voor de joelfeesten door donker geschminkt door de straten te gaan. Later is het Christendom inclusief kerst ons opgedrongen, maar omdat mensen deze joelfeesten bleven vieren, is er een Christelijk teintje aan gegeven door St. Nicolaas erbij te introduceren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:32 schreef pipojansen het volgende:
Ik snap niet waarom Zwarte Piet zo populair is. Dat is maar een hulpklaas. En waarom die verontwaardiging ook zo groot is. Wat boeit het nou wie Sinterklaas met zich mee zeult? Of die nou zwart geel of blank is. Lekker boeiend joh. Die hele Zwarte Piet krijgt ineens een popsterrenstatus. Terwijl ie in het verleden altijd de boeman moest voorstellen. Want wie niet stout is, oeeeh, die krijgt de roe van de goede fee. En wordt het sowieso niet tijd dat we Zwarte Piet niet gaan vervangen door lekkere vrouwen met grote tieten? Emancipatie toch? Waar wachten we dan nog op? Een beetje dom Zwarte Piet zitten te verdedigen. Geschminkte meuk. Die eigenlijk nooit echt wat heeft betekend in die hele Sinterklaas-viering. Maak van Sinterklaas een lekkere hipster gevolgd door een paar lekkere wijven met een paar gezonde boobies. Ook goed voor de kids. Dan hoeven ze niet moeilijk te doen later over hun seksuele geaardheid.
Dat is iets Duits slash misschien een ver Scandinavisch fenomeen. De mannen halen een boomstam uit het bos en de vrouwen steken deze in brand. En dronken loopt men door de straten. Het Joelenfeest lijkt eerder overeenstemmingen te hebben met Kerstmis ipv Sinterklaas. Dat doe je er gewoon voor het gemak erbij. Zwarte Piet is gewoon Hollandse koppigheid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:15 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Slecht verdiept, vriend. Vroeger vierde men al de donkere winterse dagen voor de joelfeesten door donker geschminkt door de straten te gaan. Later is het Christendom inclusief kerst ons opgedrongen, maar omdat mensen deze joelfeesten bleven vieren, is er een Christelijk teintje aan gegeven door St. Nicolaas erbij te introduceren.
Breng ze vooral op het idee, sjonge jonge!quote:Op donderdag 29 september 2016 21:32 schreef cherrycoke het volgende:
Het is maar net hoe je er invulling aangeeft.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |