.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:33 schreef PSVCL het volgende:
Nederlanders gaan alleen de straat op voor zwarte piet, wanneer de regereing ons van alle kanten leegplukt ,of een vliegtuig wordt neergehaald geven ze geen fuck
Je gaat toch niet naar die racistische kutsupermarkt?quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:30 schreef DerekB het volgende:
Ook al geen Sint meer bij Supermarkt Jumbo.
Dag Sinterklaasje, hallo Jumbo....![]()
Deze loze teksten zijn precies dezelfde als degene die ik op facebook tegenkomquote:Op vrijdag 30 september 2016 15:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dit soort discussies zijn nu het nadeel van social media zoals facebook.
want zo kan iedereen lezen hoe men er over denkt en vele medestanders achter zich krijgen om een offensief te beginnen tegen zwarte piet![]()
![]()
![]()
Dit is iets waar de politiek zich niet mee hoeft te bemoeien, het is gewoon een traditie van het NEDERLANDSE volk.
Als je mee wilt doen prima, wil je niet meedoen ook prima.
Maar ga het niet lopen verzieken voor de vele mensen die het wel willen vieren.
En daarbij kijk ook eens naar het volk op de antillen en suriname.
Daar wordt het ook gewoon gevierd met zwarte piet.
quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:55 schreef Duzzy het volgende:
[..]
Deze loze teksten zijn precies dezelfde als degene die ik op facebook tegenkom
Was het maar zwart.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:57 schreef Drug het volgende:
[..]
wat is de huidskleur? nog steeds nikker zwart toch?
Zeik niet zo.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Zullen ongetwijfeld wel weer een paar gefrustreerde huil figuren opstaan die zichzelf geroepen voelen om er weer een punt van te maken het feit dat dit feest gevierd wordt onder het motto dat het racistisch zou zijn.... waar ik het qua strekking fundamenteel mee oneens ben...
Aan de andere kant zijn Nederlanders ook wel weer ontzettende zeikerds dat ze ook geen moment na willen denken om iets te veranderen. Als ze die rode lippen, het kroeshaar weglaten en zwarte vegen in het gezicht doen ipv zichzelf totaal zwart te schminken zijn we al een heel eind.
Degene die dan nog zeiken zijn gewoon professioneel jankerts... leef en laat leven...Als je het er niet mee eens bent doe je lekker niet mee. Al kun je er als donker persoon ook wel weer vrij moeilijk omheen in de huidige setting. (dat kinderen je aanzien voor zwarte piet bijv)
Ik heb vandaag bij de Albert Heijn boodschappen gedaan terwijl de Jumbo dichterbij is. Dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:30 schreef DerekB het volgende:
Ook al geen Sint meer bij Supermarkt Jumbo.
Dag Sinterklaasje, hallo Jumbo....![]()
Want tegen racistische elementen zou men alleen gedurende de feestdagen moeten strijden. Waterdichte logica.quote:Op vrijdag 30 september 2016 08:20 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Die was er in Maart aldie anti-pieten zijn zoooo olieFOK!ing dom
Hoewel Zwarte Piet een (racistische) karikatuur is, staat Blackface als fenomeen hier los van.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:02 schreef Drug het volgende:
[..]
idd, daar is die karikatuur allang uitgekotst door de maatschappij
Schoensmeer als glijmiddel gebruiken, daar krijg je pas een zwarte piet van.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:14 schreef caspert79 het volgende:
Met je piemel de schoorsteen vegen, daar krijg je pas een zwarte piet van.
als fenomeen ja, maar de uiterlijke kenmerken komen dusdanig overeen dat het lastig te beweren wordt dat met zwarte piet geen zwarte mensen worden bedoeld, terwijl dat met blackface onmiskenbaar het geval is. desondanks zijn er nog altijd lieden die beweren dat zwarte piet nikkerzwart is geworden van het schoorsteenroetquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:17 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoewel Zwarte Piet een (racistische) karikatuur is, staat Blackface als fenomeen hier los van.
Ik vind het ook kattengejank.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:45 schreef Heisenberg77 het volgende:
Ik heb als negroïde man geen problemen met Zwarte Piet. Ik vind pepernoten heerlijk. En kan niet wachten om ze morgen te kopen. Wat betreft de mensen die erover zeuren gewoon lekker laten lullen.
Dat zeg ik niet. Waterdichte reactiequote:Op maandag 3 oktober 2016 14:15 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Want tegen racistische elementen zou men alleen gedurende de feestdagen moeten strijden. Waterdichte logica.
Je impliceert het wel degelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Dat zeg ik niet. Waterdichte reactie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |