quote:
Op zondag 2 oktober 2016 12:52 schreef vigen98 het volgende:Mijn God... De VS is wel erg afgezakt qua niveau... Meer dan 300 miljoen mensen in de VS alleen, geweldige politici zoals Paul Ryan, Rubio, Cruz maar dan heb je een Trump

Het was zo makkelijk geweest om HC te verslaan maar dan had je ook een goede tegenstander willen hebben. Nu maar hopen dat Trump het niet verneukt.
Paul Ryan is volgens mij niet iemand die succesvol als presidentskandidaat kan en zal meedoen, het is teveel een bestuurder en inhoudelijke politicus maar iemand zonder sterke achterban...
Marco Rubio kan misschien dat ooit worden, maar zal zn debatting-skills enorm moeten verbeteren en een sterkere campaigner worden (mogelijk wel iets dat hij kan leren, zn campagne nu voor de senaat in Florida lijkt een stuk succesvoller en indirect profiterde Trump ook enorm ervan, al denk ik momenteel dat Rubio zich zal distantieren juist om zn eigen kansen op de senaatszetel niet nodeloos te gevaarden)...
Rubio heeft echter wel zelf z'n kansen vergooit, deels door zn enorme 'blackout' in het debat;
gezien het verloop van de race had hij eigenlijk ook juist kunnen 'cashen' door het vroege uitvallen van andere top-favorieten en had hij eigenlijk de positie van cruz kunnen innemen, maar daarbij had hij net het nadeel dat ook Cruz een sterk voordeel had bij Latino's, als zoon van een cubaanse vader, daardoor deed juist Cruz ook Rubio's laatste kansen teniet
Uiteindelijk heft Trump in de Primarie nooit een echt sterke tegenstand gekregen, vooral Jeb Bush viel tegen,
Chris Christies is het brug-schandaal nooit goed te boven gekomen, Scott Walker viel zeer vroeg al uit:
Juist de kandidaten met de breedste politieke basis, en een toegang tot veel geld van sponsoren
Mogelijk was het deels omdat zeker in het begin veel republikeinse 'favoriete kandidaten' moeite hadden met de zeer 'laag-bij-de-grondse' en anti-politieke toon' die nodig leek te zijn om de aandacht te krijgen....
Initieel waren thema's heel sterk erop gericht Obama zo laag mogelijk aan te vallen (zn amerikaan-zijn te betwijfele, zn patriotisme aan te vallen) en en duidelijke toon tegen 'beroeps-politici' waar juist de top-favorieten last van hadden.
Ik denk dat trump al helemaal aan het begin de republikeinse race sterk 'uit haar evenwicht' getroke heeft en daar gelijk als erste de top-favorieten slachoffer van werden en afvielen...
In het tweede deel van de race had Trump et enkel nog te doen met duidelijk minder bekende en ervaren kandidaten (Cruz, Carson, Fiorina, Kasich) die deels niet beroeps-politici waren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25