Dat is een mening. Ik snap wel dat Rusland steun heeft gegeven. Steun tegen Assad snap ik minder omdat dat een onbeheersbaar kruidvat is. Maar zou dat niet zo zijn geweest: prima.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:26 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen wapens(en manschappen) leveren aan een soeverein land en hetzelfde doen aan een stel rebellen die niet meer bij dat land willen horen. Net zoals het fout is dat de VS wapens levert aan rebellen tegen Assad, is het natuurlijk ook fout dat Rusland wapens en manschappen levert aan rebellen in Oekraïne. Sterker nog, met de door Rusland verleende steun mag je gerust spreken van een invasie.
Steunen van Assad, of van tegenstanders van Assad zoals NL deed, is nooit ontkend. Steun aan rebellen Oekraïne tot op de dag van vandaag.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik snap wel dat Rusland steun heeft gegeven. Steun tegen Assad snap ik minder omdat dat een onbeheersbaar kruidvat is. Maar zou dat niet zo zijn geweest: prima.
Ook de steun aan Assad is duidelijk als je door de bril van de Russen kijkt. Voor de Russen de enige stabiele factor om een haven en toegangspoort tot het MO te hebben. De VS is daar niet blij mee dus die willen Assad weg en het gevolg is nu chaos. Ook in die regio is het weer een strijd tussen de VS en Rusland. Dat was in Afghanistan ook al zo en ook in de Oekraïne waarbij de Russen er niet aan moeten denken dat er ooit een NAVO basis op de Krim komt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik snap wel dat Rusland steun heeft gegeven. Steun tegen Assad snap ik minder omdat dat een onbeheersbaar kruidvat is. Maar zou dat niet zo zijn geweest: prima.
Tja volgens mij wordt daar een risico-analyse (hoe betrouwbaar dat is daar kan je je vraagtekens bij stellen) op losgelaten en wordt er vanuit de vliegmaatschappij besloten de kortste route te nemen. Want dat bespaart, hoe cru ook, geld. Volgens mij was het niet verboden daar te vliegen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 10:54 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Dat is toch belachelijk, dat je dat risico neemt terwijl er zoveel mensen levens in jou handen zijn.
Ik weet dat meerdere maatschappijen deze route namen. In de tijd ging het heftig tekeer in die buurt. Sorry hoor maar dat zie je al van mijlen ver aankomen dat dat fout KAN gaan. Ook al is er 1% kans , van de 100 vliegtuigen gaat er dan 1 uit de lucht dat is er 1 teveel, of 0.1% kans , van de 1000 eentje, dat is er weer 1 te veel.
Volgens mij zijn hier zwaar fouten gemaakt en wordt dit in de doofpot gestopt
Niet over militair actief gebied vliegen lijkt mij niet meer dan logisch
Belachelijk dat je hier niemand over hoort in de media
Het was niet verboden. Maar veel andere maatschappijen namen een andere route. Het was immers bekend dat rebellen gesteund door de Russen daar al toestellen met raketten hadden neergehaald.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tja volgens mij wordt daar een risico-analyse (hoe betrouwbaar dat is daar kan je je vraagtekens bij stellen) op losgelaten en wordt er vanuit de vliegmaatschappij besloten de kortste route te nemen. Want dat bespaart, hoe cru ook, geld. Volgens mij was het niet verboden daar te vliegen.
En dan wordt er dus kortweg naar de centen gekeken. Verder wel eens m.b.t. die eventuele schadeclaim.quote:
Zo zie ik het ook. Het was een soort wake-up-call, dat je ook serieus rekening moet houden met oorlogsgebieden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef -Chakotay- het volgende:
Naarmate steeds meer figuurlijke knopen doorgehakt worden, kom ik juist tot het inzicht dat dit onderzoek niet onpartijdig geschiedt kan worden.
Daarnaast is het zo dat MH-17 boven Oekraïens gebied vloog. Welke verantwoordelijke rol heeft dit land als het gaat om de veiligheid van het luchtruim enerzijds en het sluiten van het luchtruim anderzijds?
En hoe zit het met de verantwoordelijkheid van Schiphol en Malaysia Airlines? Elk ander vliegtuig van elke andere maatschappij ontweek dit oorlogsgebied (en blijkbaar niet onterecht). Wat deed dit vliegtuig daar?
De vraag die ik mijzelf stel is: Hoe had dit voorkomen kunnen worden?
Mijn antwoord zou zijn: Door dit luchtruim te ontwijken.
Die verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft hoofdzakelijk bij Malaysia Airlines.
Dat ben ik niet met je eens. De verantwoordelijkheid ligt bij de rebellen gesteund door de Russen die dit soort rommel afschieten. Dat zijn voor mij de hoofdschuldigen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef -Chakotay- het volgende:
Naarmate steeds meer figuurlijke knopen doorgehakt worden, kom ik juist tot het inzicht dat dit onderzoek niet onpartijdig geschiedt kan worden.
Daarnaast is het zo dat MH-17 boven Oekraïens gebied vloog. Welke verantwoordelijke rol heeft dit land als het gaat om de veiligheid van het luchtruim enerzijds en het sluiten van het luchtruim anderzijds?
En hoe zit het met de verantwoordelijkheid van Schiphol en Malaysia Airlines? Elk ander vliegtuig van elke andere maatschappij ontweek dit oorlogsgebied (en blijkbaar niet onterecht). Wat deed dit vliegtuig daar?
De vraag die ik mijzelf stel is: Hoe had dit voorkomen kunnen worden?
Mijn antwoord zou zijn: Door dit luchtruim te ontwijken.
Die verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft hoofdzakelijk bij Malaysia Airlines.
Ja of ligt de verantwoordelijkheid bij Oekraïne? Want ja als zij de separatisten gewoon hun gebied gunde dan was er helemaal geen oorlog.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De verantwoordelijkheid ligt bij de rebellen gesteund door de Russen die dit soort rommel afschieten.
Neemt niet weg dat andere partijen ook mag gewezen worden op hun fouten door een risico te nemen dat achteraf fataal blijkt te zijn.
Dat speelt in mh17 geen rol. De ellende in de Oekraïne had je al zo zien kunnen aankomen en Jaap de goede Hoop geeft dat ook toe.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja of ligt de verantwoordelijkheid bij Oekraïne? Want ja als zij de separatisten gewoon hun gebied gunde dan was er helemaal geen oorlog.
Het zijn hele simpele feiten Cherni.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat speelt in mh17 geen rol. De ellende in de Oekraïne had je al zo zien kunnen aankomen en Jaap de goede Hoop geeft dat ook toe.
En gek genoeg kan de Oekraïne daar niets aan doen. Zowel de Russen en de VS/EU hebben belang bij de Oekraïne en zorgen voor die chaos aldaar. Het is niet voor niets een proxy.
Dus maw als ik van mijn werk midden in de nacht door een ongure buurt moet lopen om tot mijn eigen woning te komen ben ik hoofdschuldige als ik word neergestoken want volgens jou had ik maar 8 km moeten omlopen om dat risico te vermijden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:14 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Het zijn hele simpele feiten Cherni.
Is er in het gebied waar wij overheen vliegen een oorlog gaande?
Antwoord: Ja
Is het daarom veilig om dit gebied te vliegen?
Antwoord: Nee
Welke organisatie moet op de hoogte zijn over een veilig vliegruim?
Antwoord: O.a. de vliegtuigmaatschappij
Hoe komen ze eigenlijk aan die gesprekken? Werden ze al afgeluisterd, en zo ja waarom is er bij niemand een lampje gaan branden toen er een BUK raket werd geleverd/gevraagd.quote:Rebellenleider: Door JIT afgespeeld telefoongesprek is nep
Voormalig separatistenleider Aleksandr Borodaj noemt een opgenomen telefoongesprek met de hoge Russische Kremlin-adviseur Vladislav Soerkov nep. Het MH17-onderzoeksteam JIT maakte het gesprek, waarin Borodaj om militaire steun uit Rusland vraagt, gisteren openbaar.
,,Er kan hier geen enkele sprake zijn van authenticiteit, de opname is niet echt. Zoiets heeft nooit plaatsgevonden, het is nep”, verklaart Borodaj vandaag tegenover het Russische persbureau Interfax.
Het gesprek is volgens het JIT opgenomen op de vrijdag voordat vlucht MH17 op 17 juli 2014 uit de lucht werd geschoten. Het zag er in die periode beroerd uit voor de separatisten, die in Oost Oekraïne de Volksrepubliek Donetsk hadden uitgeroepen. Ze waren omsingeld door Oekraïense troepen, die het gebied wilden heroveren. Borodaj en zijn legerstaf belden verschillende keren met Rusland om met spoed militaire steun te krijgen, zo maakte het JIT woensdag bekend.
Tij keren
In dit gesprek zegt oud-vicepresident van Rusland Soerkov dat hij gesproken heeft met ‘de mensen die gaan over dit militaire verhaal’. Ze zouden gezegd hebben haast te maken, om het tij te keren. Borodaj antwoordt dat hij al een week stand houdt, en dat nog wel een week kan volhouden. ,,Sasja, dat is wat je moet proberen”, besluit Soerkov.
Als het gesprek authentiek is, waar het JIT van uitgaat, betekent het dat er een directe link bestaat tussen de militaire steun uit Rusland – in casu de Buk-raket – en het Kremlin.
Dat komt tijdens de rechtzaak vast nog aan de orde. Ik kan me voorstellen dat taps niet 24/7 direct beluisterd worden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Hoe komen ze eigenlijk aan die gesprekken? Werden ze al afgeluisterd, en zo ja waarom is er bij niemand een lampje gaan branden toen er een BUK raket werd geleverd/gevraagd.
Dit is gewoon aantoonbaar niet waar. Er vlogen meerdere maatschappijen die route.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef -Chakotay- het volgende:
Naarmate steeds meer figuurlijke knopen doorgehakt worden, kom ik juist tot het inzicht dat dit onderzoek niet onpartijdig geschiedt kan worden. Je hebt te maken met 2 door en door corrupte landen.
Daarnaast is het zo dat MH-17 boven Oekraïens gebied vloog. Welke verantwoordelijke rol heeft dit land (Oekraïne) als het gaat om de veiligheid van het luchtruim enerzijds en het sluiten van het luchtruim anderzijds?
En hoe zit het met de verantwoordelijkheid van Schiphol en Malaysia Airlines? Elk ander vliegtuig van elke andere maatschappij ontweek dit oorlogsgebied (en blijkbaar niet onterecht). Wat deed dit vliegtuig daar?
De vraag die ik mijzelf stel is: Hoe had dit voorkomen kunnen worden?
Mijn antwoord zou zijn: Door dit luchtruim te ontwijken.
De veiligheid van de passagiers ligt wat mij betreft hoofdzakelijk bij Malaysia Airlines.
Maar goed, ik krijg soms ook het idee dat de Nederlandse overheid (met steun van de EU) zoekt naar bondgenoten in de strijd tegen Rusland.
Natuurlijk wil ik aannemen dat Rusland de schuldige is als het gaat om het neerschieten van het vliegtuig. Maar je mag en moet hierin niet naïef zijn.
Die rebellenleider lult uit z'n nek. Enkele dagen voordat de MH17 neer werd gehaald, liepen de separatisten nog te vieren dat ze een Oekraïnse jager neer hadden gehaald. Ze beschikten toen dus over een BUK.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Hoe komen ze eigenlijk aan die gesprekken? Werden ze al afgeluisterd, en zo ja waarom is er bij niemand een lampje gaan branden toen er een BUK raket werd geleverd/gevraagd.
Ben geen expert he, dus doe maar een uitspraak op basis van mijn gedachtegang.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:27 schreef archito het volgende:
Ik kan me voorstellen dat taps niet 24/7 direcht beluisterd worden.
Ow dat die Russen uit hun nek lullen daar ben ik wel van overtuigd. Alleen bij de schuldvraag vind ik het persoonlijk apart dat alleen naar Rusland wordt gekeken en niet naar alle andere betrokken partijen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die rebellenleider lult uit z'n nek. Enkele dagen voordat de MH17 neer werd gehaald, liepen de separatisten nog te vieren dat ze een Oekraïnse jager neer hadden gehaald. Ze beschikten toen dus over een BUK.
Hoezo? Zij haalden de trekker over.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ow dat die Russen uit hun nek lullen daar ben ik wel van overtuigd. Alleen bij de schuldvraag vind ik het persoonlijk apart dat alleen naar Rusland wordt gekeken en niet naar alle andere betrokken partijen.
Die discussie ga ik niet voeren, ik zie dat deze al meermaals in dit topic gevoerd is en blijkbaar is het nutteloos.quote:
Je wil de slachtoffers de schuld geven?quote:Op donderdag 20 juni 2019 14:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die discussie ga ik niet voeren, ik zie dat deze al meermaals in dit topic gevoerd is en blijkbaar is het nutteloos.
O jee, Russen die liegen. Nog nooit vertoond!quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Steunen van Assad, of van tegenstanders van Assad zoals NL deed, is nooit ontkend. Steun aan rebellen Oekraïne tot op de dag van vandaag.
Dat ontkent hij volgens mij niet...quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit is gewoon aantoonbaar niet waar. Er vlogen meerdere maatschappijen die route.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |