lol met die instelling wordt het oosten de nieuwe randstadquote:Op dinsdag 27 september 2016 08:48 schreef blomke het volgende:
Niet aan beginnen. Je werkt dan mee aan een immoreel systeem en je werkt jezelf in de nesten.
Toevallig las ik daar van de week een bericht over Grond Amsterdam fors duurder.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:12 schreef FF het volgende:
De gemeente kan weldegelijk extreem verhogen.
In Amsterdam was de erfpacht 500 euro voor 50 jaar toen die termijn (in 2004 geloof ik) ging die naar 50.000 euro. Dat noem ik een forse verhoging.
1) Past niet in mijn perceptiequote:Op dinsdag 27 september 2016 19:15 schreef RanTheMan het volgende:
lol met die instelling wordt het oosten de nieuwe randstad
Dat viel mij ook op inderdaad tijdens de zoektocht naar een nieuwe woning. Soms lag de vraagprijs zelfs gelijk aan een vergelijkbare woning zonder erfpacht!quote:Op woensdag 28 september 2016 10:26 schreef Rijssiej het volgende:
Wat mij vooral opviel toen ik naar een woning aan het zoeken was is dat het verschil tussen de vraagprijs van een woning met erfpacht en een vergelijkbare woning zonder erfpacht meestal kleiner is dan de prijs van de grond. Voor de woningen die ik op het oog had was het verschil in vraagprijs ongeveer 20-30k terwijl de grondprijs meer in de range 60-70k lag. Ik heb dus ook niet voor een woning met erfpacht gekozen.
Als het voor eeuwig is afgekocht, dan zit er toch geen erfpacht meer op en is de grond gewoon van jou toch?quote:Op dinsdag 27 september 2016 16:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit met erfpacht kopen, tenzij reeds voor eeuwig afgekocht.
kan altijd meerquote:Op woensdag 28 september 2016 12:39 schreef avotar het volgende:
Heb je al genoeg informatie voor je huiswerk?
Nee, de grond staat dan nog steeds op naam van de oorspronkelijke eigenaar. Dit doen gemeenten om grondspeculatie tegen te gaan in het geval van nieuwbouwquote:Op woensdag 28 september 2016 12:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als het voor eeuwig is afgekocht, dan zit er toch geen erfpacht meer op en is de grond gewoon van jou toch?
Maar kan die eigenaar van de grond er iets mee doen ondanks het feit dat je eeuwig afgekocht hebt? Kan die ineens weer geld er voor vragen? Of de grond verkopen aan iemand anders of er een huis opzetten of weet ik het wat?quote:Op woensdag 28 september 2016 14:01 schreef HMS het volgende:
[..]
Nee, de grond staat dan nog steeds op naam van de oorspronkelijke eigenaar. Dit doen gemeenten om grondspeculatie tegen te gaan in het geval van nieuwbouw
Leesvoer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfpachtquote:Op woensdag 28 september 2016 23:54 schreef Geralt het volgende:
Maar kan die eigenaar van de grond er iets mee doen ondanks het feit dat je eeuwig afgekocht hebt? Kan die ineens weer geld er voor vragen? Of de grond verkopen aan iemand anders of er een huis opzetten of weet ik het wat?
Ik was al op zoek naar een artikel daarover, maar daarbij ging het niet over "particuliere" grond, maar om grond van Staatsbosbeheer.... echt heel zuur als ze je erfpacht dan niet willen verlengen en je je huis moet verwijderen.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een eeuwigdurend erfpacht levert nauwelijks problemen op. Erfpacht van de gemeente is ook niet echt een probleem ivm zorgplicht.
Particuliere erfpacht daarintegen wel. Ooit een docu op TV gezien van mensen met particuliere erfpacht die hun huis moesten slopen op eigen kosten, omdat de eigenaar de grond voor andere doeleinden wou gebruiken.
Dan houd je een hypotheek over, zonder huis en je moet de sloopkosten zelf betalen.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was al op zoek naar een artikel daarover, maar daarbij ging het niet over "particuliere" grond, maar om grond van Staatsbosbeheer.... echt heel zuur als ze je erfpacht dan niet willen verlengen en je je huis moet verwijderen.
Ja, als je dan niet hebt afgelost ben je idd het haasje.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan houd je een hypotheek over, zonder huis en je moet de sloopkosten zelf betalen.
Klopt, gevalletje schuldsaneringquote:Op donderdag 29 september 2016 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je dan niet hebt afgelost ben je idd het haasje.
Deze bijvoorbeeld, helemaalquote:Op donderdag 29 september 2016 20:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, gevalletje schuldsanering
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |