Maar kan die eigenaar van de grond er iets mee doen ondanks het feit dat je eeuwig afgekocht hebt? Kan die ineens weer geld er voor vragen? Of de grond verkopen aan iemand anders of er een huis opzetten of weet ik het wat?quote:Op woensdag 28 september 2016 14:01 schreef HMS het volgende:
[..]
Nee, de grond staat dan nog steeds op naam van de oorspronkelijke eigenaar. Dit doen gemeenten om grondspeculatie tegen te gaan in het geval van nieuwbouw
Leesvoer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfpachtquote:Op woensdag 28 september 2016 23:54 schreef Geralt het volgende:
Maar kan die eigenaar van de grond er iets mee doen ondanks het feit dat je eeuwig afgekocht hebt? Kan die ineens weer geld er voor vragen? Of de grond verkopen aan iemand anders of er een huis opzetten of weet ik het wat?
Ik was al op zoek naar een artikel daarover, maar daarbij ging het niet over "particuliere" grond, maar om grond van Staatsbosbeheer.... echt heel zuur als ze je erfpacht dan niet willen verlengen en je je huis moet verwijderen.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een eeuwigdurend erfpacht levert nauwelijks problemen op. Erfpacht van de gemeente is ook niet echt een probleem ivm zorgplicht.
Particuliere erfpacht daarintegen wel. Ooit een docu op TV gezien van mensen met particuliere erfpacht die hun huis moesten slopen op eigen kosten, omdat de eigenaar de grond voor andere doeleinden wou gebruiken.
Dan houd je een hypotheek over, zonder huis en je moet de sloopkosten zelf betalen.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was al op zoek naar een artikel daarover, maar daarbij ging het niet over "particuliere" grond, maar om grond van Staatsbosbeheer.... echt heel zuur als ze je erfpacht dan niet willen verlengen en je je huis moet verwijderen.
Ja, als je dan niet hebt afgelost ben je idd het haasje.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan houd je een hypotheek over, zonder huis en je moet de sloopkosten zelf betalen.
Klopt, gevalletje schuldsaneringquote:Op donderdag 29 september 2016 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je dan niet hebt afgelost ben je idd het haasje.
Deze bijvoorbeeld, helemaalquote:Op donderdag 29 september 2016 20:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, gevalletje schuldsanering
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |