abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165634724
Mijne loopt af in 2048. Niemand kan voorspellennwat ze dan gaan doen ermee.
.
pi_165638671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:01 schreef HMS het volgende:

[..]

Nee, de grond staat dan nog steeds op naam van de oorspronkelijke eigenaar. Dit doen gemeenten om grondspeculatie tegen te gaan in het geval van nieuwbouw
Maar kan die eigenaar van de grond er iets mee doen ondanks het feit dat je eeuwig afgekocht hebt? Kan die ineens weer geld er voor vragen? Of de grond verkopen aan iemand anders of er een huis opzetten of weet ik het wat? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165644070
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:54 schreef Geralt het volgende:
Maar kan die eigenaar van de grond er iets mee doen ondanks het feit dat je eeuwig afgekocht hebt? Kan die ineens weer geld er voor vragen? Of de grond verkopen aan iemand anders of er een huis opzetten of weet ik het wat? :@
Leesvoer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfpacht
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:20:10 #29
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_165649965
Gezien je manier van schrijven zal je zoekrange niet enorm hoog liggen, een erfpacht van 200 p/m is daarom erg hoog vooral gezien de lage rente.
Let altijd goed op de (resterende) looptijd.
De canon die je betaalt is eeuwigdurend aftrekbaar.
Bovendien kan je de erfpacht afkopen in 1x. De vraag is of dat verstandig is, immers als het 10K is, en je verkoopt de woning weer moet je er feitelijk ook 10K bij optellen.
Als Pietje dan 140K vraagt met erfpachtcanon en jij 150K met afgekochte erfpacht, dan kiezen de meesten toch voor Pietje.
Erfpacht is dus niet per se eng.
pi_165653368
Een hypotheek krijgen is volgens mij een stuk lastiger en hou er rekening mee dat verkopen in de toekomst ook lastig kan zijn. Snel verkopen van je huis kan das lastiger zijn, omdat de verkopende partij lastiger een hypotheek kan krijgen.
pi_165653673
Een eeuwigdurend erfpacht levert nauwelijks problemen op. Erfpacht van de gemeente is ook niet echt een probleem ivm zorgplicht.
Particuliere erfpacht daarintegen wel. Ooit een docu op TV gezien van mensen met particuliere erfpacht die hun huis moesten slopen op eigen kosten, omdat de eigenaar de grond voor andere doeleinden wou gebruiken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_165653780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een eeuwigdurend erfpacht levert nauwelijks problemen op. Erfpacht van de gemeente is ook niet echt een probleem ivm zorgplicht.
Particuliere erfpacht daarintegen wel. Ooit een docu op TV gezien van mensen met particuliere erfpacht die hun huis moesten slopen op eigen kosten, omdat de eigenaar de grond voor andere doeleinden wou gebruiken.
Ik was al op zoek naar een artikel daarover, maar daarbij ging het niet over "particuliere" grond, maar om grond van Staatsbosbeheer.... echt heel zuur als ze je erfpacht dan niet willen verlengen en je je huis moet verwijderen.

Persoonlijk is de erfpacht voor mij een van de grootste redenen om geen pand van Staatsbosbeheer te kopen, al even afgezien van het feit dat het meestal ook om behoorlijk forse kavels gaat waarvan het gros bos is.
Daar heb ik sowieso al geen behoefte aan, 750m² in een bosrijke omgeving is meer dan genoeg, maar wel eigen grond graag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165653805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik was al op zoek naar een artikel daarover, maar daarbij ging het niet over "particuliere" grond, maar om grond van Staatsbosbeheer.... echt heel zuur als ze je erfpacht dan niet willen verlengen en je je huis moet verwijderen.
Dan houd je een hypotheek over, zonder huis en je moet de sloopkosten zelf betalen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_165653852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan houd je een hypotheek over, zonder huis en je moet de sloopkosten zelf betalen.
Ja, als je dan niet hebt afgelost ben je idd het haasje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165654123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, als je dan niet hebt afgelost ben je idd het haasje.
Klopt, gevalletje schuldsanering
pi_165654429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, gevalletje schuldsanering
Deze bijvoorbeeld, helemaal O+ en zonder erfpacht op zo'n 1.000m² ipv de 8.400m² die je moet pachten zouden ze er al 2 keer zoveel voor kunnen vragen.
En dan heeft deze nog het "voordeel" dat het waarschijnlijk een monumentenstatus heeft, dus dat je niet gedwongen kunt worden het af te breken, maar
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')