SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakSPOILER: de eedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk, dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
![]()
Thanks. Er komt nog veel leuks (en nieuws).quote:
is ze al in de lucht?quote:Op maandag 26 september 2016 20:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed hoor!Nog even en mijn vriendin is hier!
Spannend!quote:Op maandag 26 september 2016 20:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed hoor!Nog even en mijn vriendin is hier!
maar dan op een positieve manier!quote:Op maandag 26 september 2016 20:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nu komt het allemaal wel heel dichtbij....
best ernstigquote:Op maandag 26 september 2016 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
Deze remix van Hey Soul Sister had ik een tijdje geleden beloofd om eens te draaien.
Thanksquote:Op maandag 26 september 2016 20:42 schreef Sfeermaker het volgende:
leuk lied man (ik tune zojuist in) - keep up the hipster stuff
* DJ-Vinyl gaat er voor zittenquote:Op maandag 26 september 2016 20:45 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna nog één nummer en dan komt het themablokje van vier nummers met een overeenkomst. Een overeenkomst die ik niet vertel, maar die jullie mogen proberen te raden. Uiteraard komt het moeilijkste nummer (opgedragen aan Knokkels) als eerste.
Je mag wel op de maat van de muziek mee bewegen hoorquote:
quote:Op maandag 26 september 2016 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna het thema-blokje. Het eerste liedje gaat over koffie...
* DJ-Vinyl is aan het werk ondertussenquote:Op maandag 26 september 2016 20:49 schreef just me het volgende:
[..]
Je mag wel op de maat van de muziek mee bewegen hoor
Neequote:
Ah okee!quote:Op maandag 26 september 2016 20:51 schreef Elfletterig het volgende:
De vier nummers hebben dus iets gemeen. Ik zeg nog niet wat; dat mogen jullie uitvogelen. De aanwijzing in dit nummer is trouwens knap lastig te ontdekken. In de volgende nummers wordt het iets gemakkelijker.
Zou maar zo kunnen. Damon Albarn is niet te stoppen. Na zijn (geweldige) solo-album en het nieuwe Blur-album is het nu vast weer tijd voor de Gorillaz.quote:Op maandag 26 september 2016 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat las ik nou ergens, komt er een nieuw album van Gorillaz?
quote:Op maandag 26 september 2016 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat las ik nou ergens, komt er een nieuw album van Gorillaz?
Hehehe da's wel erg lastig dan; weten we niet of we op de tekst moeten letten, of op het muzikale, op de toonhoogte of wat dan ook!quote:Op maandag 26 september 2016 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
De aanwijzing in dit nummer zit behoorlijk achterin.... (meer verklap ik echt niet)
hahaquote:Op maandag 26 september 2016 20:53 schreef just me het volgende:
* just me kan sleutels van school en postbus Concordia niet vinden!
Wel gevonden: 4 golfhandschoenen, briefje van ¤ 5,00 en nog meer zooi
Toonhoogte speelt geen rolquote:Op maandag 26 september 2016 20:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe da's wel erg lastig dan; weten we niet of we op de tekst moeten letten, of op het muzikale, op de toonhoogte of wat dan ook!
Knokkels on heavens doorquote:Op maandag 26 september 2016 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
De aanwijzing in dit nummer zit behoorlijk achterin.... (meer verklap ik echt niet)
De nummers hebben onderling geen enkele link. Ze hebben iets gemeen.quote:Op maandag 26 september 2016 20:56 schreef ToT het volgende:
Ik zie echt totaal geen link tussen die 2 nummers!
* DJ-Vinyl houdt niet van gemene nummersquote:Op maandag 26 september 2016 20:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De nummers hebben onderling geen enkele link. Ze hebben iets gemeen.
Iets gemeen, maar geen link, okee!quote:Op maandag 26 september 2016 20:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De nummers hebben onderling geen enkele link. Ze hebben iets gemeen.
Leuk bedachtquote:Op maandag 26 september 2016 20:57 schreef Sfeermaker het volgende:
het zijn twee chille nummers tot dusver
evil nummers wel ?quote:Op maandag 26 september 2016 20:59 schreef DJ-Vinyl het volgende:
[..]
* DJ-Vinyl houdt niet van gemene nummers
quote:Op maandag 26 september 2016 21:02 schreef DJ-Vinyl het volgende:
[..]
Mja, vooral vrolijke liedjes op dit moment![]()
sleutels liggen waar ?quote:
Thx voor de tip!quote:Op maandag 26 september 2016 21:04 schreef Elfletterig het volgende:
In dit laatste nummer is de aanwijzing puur tekstueel
In het eerste nummer zat de link in een gitaarpartij...quote:Op maandag 26 september 2016 21:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Thx voor de tip!
Dus met deze is de link puur tekstueel, bij het eerste nummer was het minder duidelijk en kwam het vooral aan het eind, en bij de 2e was het vrij duidelijk?
ik ben knokkels nietquote:
ik heb het al in de school app gegooid en ik rij zo nog even naar Concordia toe.quote:Op maandag 26 september 2016 21:06 schreef DJ-Vinyl het volgende:
[..]
Op de plek waar je het laatste zoekt
Een beetje rauw of zo?quote:Op maandag 26 september 2016 21:07 schreef Elfletterig het volgende:
Niemand enig idee? Over ongeveer 1 minuut geef ik het goede antwoord
geen flauw idee en mijn echtgenoot ook nietquote:Op maandag 26 september 2016 21:07 schreef Elfletterig het volgende:
Niemand enig idee? Over ongeveer 1 minuut geef ik het goede antwoord
En die weet meestal wel het antwoord bij soortgelijke opdrachten!quote:Op maandag 26 september 2016 21:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
geen flauw idee en mijn echtgenoot ook niet
DDM weet het ook vaakquote:Op maandag 26 september 2016 21:09 schreef ToT het volgende:
[..]
En die weet meestal wel het antwoord bij soortgelijke opdrachten!
dat laatste hoorde ik wel, maar het deed geen lampje brandenquote:Op maandag 26 september 2016 21:11 schreef Elfletterig het volgende:
Alle vier nummers bevatten verwijzingen naar eerdere nummers van dezelfde artiest.
In Coffee & TV zit een gitaarloopje uit Girls & Boys.
In Future Love Paradise zit een stuk tekst (en zang) uit Killer
In Deeper And Deeper zit een stukje tekst / zang uit Vogue
In Revolution zingt Sophie Ellis-Bextor letterlijk de woorden: Murder On The Dancefloor
Die laatste hoorde ik wel, maar in de andere nummers niet op geletquote:Op maandag 26 september 2016 21:11 schreef Elfletterig het volgende:
Alle vier nummers bevatten verwijzingen naar eerdere nummers van dezelfde artiest.
In Revolution zingt Sophie Ellis-Bextor letterlijk de woorden: Murder On The Dancefloor
quote:Op maandag 26 september 2016 21:11 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Op maandag 26 september 2016 21:12 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had vooraf gewaarschuwd dat het een lastige opgave zou zijn, dus ik aanvaard geen aansprakelijkheid en dergelijkeNieuwe track van de Nederlandse band WOOT. Het soort muziek dat 3FM niet draait, omdat deze band geen Kensington heet.
quote:Op maandag 26 september 2016 21:12 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had vooraf gewaarschuwd dat het een lastige opgave zou zijn, dus ik aanvaard geen aansprakelijkheid en dergelijkeNieuwe track van de Nederlandse band WOOT. Het soort muziek dat 3FM niet draait, omdat deze band geen Kensington heet.
quote:Op maandag 26 september 2016 21:12 schreef ToT het volgende:
[..]Ik herkende Vogue er inderdaad in ja!
![]()
Bij de laatste zat ik een beetje aan PSB te denken.
Die link met Killer had ik niet zo gauw gelegd eigenlijk.
Zit aan het einde van Killer.quote:Don't you know that racism has a minimum future kids
Can only lead to no good
to no good
Besides your sons and daughters
already know how that feels
Ahhhh ja dat stukje is idd wel opvallend, ja!quote:Op maandag 26 september 2016 21:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Zit aan het einde van Killer.
* just me gaat even rustig richitng de club toeren, je weet maar nooitquote:Op maandag 26 september 2016 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
We gaan even op de rustige toer...
quote:Op maandag 26 september 2016 21:15 schreef just me het volgende:
[..]
* just me gaat even rustig richitng de club toeren, je weet maar nooittot later
en Elf, alvast bedankt voor de nummers die ik gehoord heb!
Klinkt wel erg Killers-achtigquote:Op maandag 26 september 2016 21:15 schreef Elfletterig het volgende:
De nieuwe single van - echt waar - Keane
Graag gedaan. Fijne avond verderquote:Op maandag 26 september 2016 21:15 schreef just me het volgende:
[..]
* just me gaat even rustig richitng de club toeren, je weet maar nooittot later
en Elf, alvast bedankt voor de nummers die ik gehoord heb!
Hij kwam vooral nogal uit de lucht vallen, aangezien Tom Chaplin (de zanger) net de eerste single van zijn solo-album uit heeft. Dat album verschijnt komende maand. Niks wees op nieuw werk van Keane.quote:
quote:Op maandag 26 september 2016 21:17 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna gaan we grofweg 50 jaar terug in de tijd....
Bruggetje naar het volgende nummer (titelsong van de show), want die band heeft hier weer een cover gemaakt. Een erg fraaie cover, trouwens. Draai ik zeker nog een keer.quote:
A-ha dusquote:Op maandag 26 september 2016 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bruggetje naar het volgende nummer (titelsong van de show), want die band heeft hier weer een cover gemaakt. Een erg fraaie cover, trouwens. Draai ik zeker nog een keer.
U vraagt, wij draaien.quote:
Ze zeggen "er is haast geen tijd"quote:Op maandag 26 september 2016 21:21 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig gaat wel wat tijd tekort komen, maar ach...
Vaak zijn remixen niksquote:Op maandag 26 september 2016 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een schijtirritante remix van zo'n mooi nummer
Ik koos bewust een keer voor de remix in plaats van het origineel. Volgende keer beter...quote:Op maandag 26 september 2016 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een schijtirritante remix van zo'n mooi nummer
9 van de 10x, maar heel af en toe zit er echt wel iets moois tussen wat soms zelfs beter dan het origineel is.quote:
vind het ook een goede remix, lekker ambientquote:Op maandag 26 september 2016 21:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik koos bewust een keer voor de remix in plaats van het origineel. Volgende keer beter...
Ik vind het best een aardige remix.
A-ha heeft geweldige muziek gemaakt, zeker ook in de periode na 2000.quote:Op maandag 26 september 2016 21:28 schreef Sfeermaker het volgende:
ik had het origineel nog nooit gehoord, ik ken alleen 'take on me'
The sun always shines on tv ken je vast ook wel!quote:Op maandag 26 september 2016 21:28 schreef Sfeermaker het volgende:
ik had het origineel nog nooit gehoord, ik ken alleen 'take on me'
Dat laatste sowieso...quote:Op maandag 26 september 2016 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
9 van de 10x, maar heel af en toe zit er echt wel iets moois tussen wat soms zelfs beter dan het origineel is.
Uhu... heel af en toe zijn ze mooier dan het origineel.. maar vaak zijn ze de moeite nietquote:Op maandag 26 september 2016 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
9 van de 10x, maar heel af en toe zit er echt wel iets moois tussen wat soms zelfs beter dan het origineel is.
Vandaar dat ik 9 van de 10 keer zeg idd, en heel af en toe en soms!quote:Op maandag 26 september 2016 21:29 schreef DJ-Vinyl het volgende:
[..]
Uhu... heel af en toe zijn ze mooier dan het origineel.. maar vaak zijn ze de moeite niet
quote:Op maandag 26 september 2016 21:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb trouwens nog een nummertje aan de playlist van vanavond toegevoegd, speciaal voor ToT (en zijn vriendin).
Het is een b-kant van een bepaalde band. Wellicht ook wel de beste b-kant die ze hebben gemaakt. Velen vroegen zich af waarom het geen single was...quote:
goh, over wie zou dit nou gaan?quote:Op maandag 26 september 2016 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna twee heren van wie rond 1999 al werd gezegd dat ze in de herfst van hun carrière zaten. Daar maakten ze dan weer een nummer over.
Ik ken ze niet. Dus dan zaten ze wel in hun winter.quote:Op maandag 26 september 2016 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna twee heren van wie rond 1999 al werd gezegd dat ze in de herfst van hun carrière zaten. Daar maakten ze dan weer een nummer over.
Je kent ze niet?quote:Op maandag 26 september 2016 21:34 schreef DJ-Vinyl het volgende:
[..]
Ik ken ze niet. Dus dan zaten ze wel in hun winter.
Tja... ze kunnen niet ontbreken hè....quote:Op maandag 26 september 2016 21:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
goh, over wie zou dit nou gaan?
Sluitingsceremonie Olympische Spelen 2012. Ik was trots dat ze daar van de partij waren, tussen tal van andere grootheden.quote:
Zeker ja!quote:Op maandag 26 september 2016 21:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sluitingsceremonie Olympische Spelen 2012. Ik was trots dat ze daar van de partij waren, tussen tal van andere grootheden.
Bowie bedankte voor dat circus.quote:Op maandag 26 september 2016 21:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sluitingsceremonie Olympische Spelen 2012. Ik was trots dat ze daar van de partij waren, tussen tal van andere grootheden.
Gelukkig was hij verwerkt in de show (en terecht).quote:Op maandag 26 september 2016 21:39 schreef DJ-Vinyl het volgende:
[..]
Bowie bedankte voor dat circus.
Zal ik?quote:Op maandag 26 september 2016 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
Wil er iemand na mij draaien? Zo ja, plan jezelf in.
Zo nee, kan iemand er dan een kwartier of dertig minuten aan plakken bij mijn show? (Ik kom eigenlijk wat tijd tekort)
Tegen zijn zin in.quote:Op maandag 26 september 2016 21:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gelukkig was hij verwerkt in de show (en terecht).
Moet ik eerst weer een account krijgenquote:Op maandag 26 september 2016 21:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Altijd leukWil je om 22:00 uur of kan ik nog 10-15 minuutjes bij mijn show aanplakken?
eindelijk een DJ op 49 die veel nieuwe muziek draait, ook nog eens in mijn straatjequote:
Verlengd!quote:Op maandag 26 september 2016 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
Wil er iemand na mij draaien? Zo ja, plan jezelf in.
Zo nee, kan iemand er dan een kwartier of dertig minuten aan plakken bij mijn show? (Ik kom eigenlijk wat tijd tekort)
Bedanktquote:Op maandag 26 september 2016 21:43 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
eindelijk een DJ op 49 die veel nieuwe muziek draait, ook nog eens in mijn straatje
dank je - ik heb je al toegevoegdquote:Op maandag 26 september 2016 21:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
BedanktNieuwe muziek is een wezenlijk onderdeel van mijn shows, ja.
Mocht je Spotify gebruiken, ik publiceer daar ook regelmatig playlisten (ongeveer eens per drie weken, meestal op zondag). Mijn username daar is boldface (dan vind je ze wel, denk ik)
Hehehe spannend!quote:Op maandag 26 september 2016 21:48 schreef Elfletterig het volgende:
Straks nog een liedje dat volledig op een volkslied (opnieuw niet gemakkelijk te raden) is gebaseerd. En nog een liedje voor ToT en z'n vriendin(kleffe hap hier)
Doe dat zo maar dan. Ik zal je plaat straks pas aan het einde draaienquote:Op maandag 26 september 2016 21:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe spannend!
Ik moet heel even 5 minuten wat doen, maar ik kom wel af en toe checken.
Heheehe tof! Thanks!quote:Op maandag 26 september 2016 21:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe dat zo maar dan. Ik zal je plaat straks pas aan het einde draaien
Ik had nog een paar extra platen nodig om de tijd tot 22:30 uur te vullen. Ik dacht: ik zal even een klassieker draaienquote:
ik ben meer van de wat oudere muziekquote:Op maandag 26 september 2016 21:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had nog een paar extra platen nodig om de tijd tot 22:30 uur te vullen. Ik dacht: ik zal even een klassieker draaien
Ik merk hetquote:Op maandag 26 september 2016 21:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik ben meer van de wat oudere muziek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |