Heeft hij ook. Deze online polls zeggen niks, behalve dan dat Trump-supporters actiever stemmen bij dit soort polls. Bij elke poll die op een wetenschappelijke wijze onderbouwd is, zie je het omgekeerde beeld.quote:
Hmm, zouden er echt honderduizenden 4channers en /r/The_donalds hebben zitten spammen?quote:
bronnen?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Heeft hij ook. Deze online polls zeggen niks, behalve dan dat Trump-supporters actiever stemmen bij dit soort polls. Bij elke poll die op een wetenschappelijke wijze onderbouwd is, zie je het omgekeerde beeld.
De CNN poll die democrats zwaar over sampelde?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Heeft hij ook. Deze online polls zeggen niks, behalve dan dat Trump-supporters actiever stemmen bij dit soort polls. Bij elke poll die op een wetenschappelijke wijze onderbouwd is, zie je het omgekeerde beeld.
Jaquote:Op dinsdag 27 september 2016 13:13 schreef Zith het volgende:
[..]
Hmm, zouden er echt honderduizenden 4channers en /r/The_donalds hebben zitten spammen?
Dat werd ook telkens duidelijk bij de poll vermeld. Dan nog zag je dat Clinton flink overperformde.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:14 schreef fixatoman het volgende:
[..]
De CNN poll die democrats zwaar over sampelde?
Er is niet echt heel veel serieuze polling gedaan, maar dat is ook lastig bij dit soort zaken. PPP heeft een wat meer gedegen peiling uitgevoerd, maar echt veel zegt het allemaal niet.quote:
Ongeveer 8 procent was in het voordeel in die statistieken van Clinton. Laatste vraag was of ze republikeins of democraat waren, 8 procent meer was democraat.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is niet echt heel veel serieuze polling gedaan, maar dat is ook lastig bij dit soort zaken. PPP heeft een wat meer gedegen peiling uitgevoerd, maar echt veel zegt het allemaal niet.
Voor het daadwerkelijke effect van zo'n debat moet je gewoon kijken wat de peilingen zo ongeveer over een week doen.
Welk debat wordt eigenlijk als belangrijker gezien, 1e of 3e?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:18 schreef Mike het volgende:
Even een crosspost:
Er zal ongetwijfeld weinig veranderen bij de mensen die al wisten op wie ze zouden gaan stemmen. Bij de independents lijkt het erop dat Trump toch wel behoorlijk verloren heeft. Tekenend vond ik vooral het panel van Frank Luntz, een Republikeinse pollster, waarbij Clinton over Trump heenwalste (net als bij CNN maar die worden tegenwoordig al gezien als in het kamp Clinton, dus daar zal ik dan maar minder waarde aan hechten).
Er is uiteraard niks verloren voor Trump, met nog 2 debatten te gaan. Hij zal zich alleen wel beter voor moeten bereiden en vooral niet in de val trappen om Clinton aan te gaan vallen op de affaires van Bill, wat hij vannacht toch bijna wilde gaan doen.
Nog een linkje van de Wall Street Journal over de visie van undecided voters op Trump na vannacht: http://www.wsj.com/articl(...)ng-debate-1474947738
9 oktober. Of 4 oktober als je de vice-presidentskandidaten interessant vindt.quote:
Denk dat die tussen Tim Kaine en Mike Pence iig wel presidentieel en over de inhoud zijn mocht je daar waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:20 schreef Mike het volgende:
[..]
9 oktober. Of 4 oktober als je de vice-presidentskandidaten interessant vindt.
Het 3e debat. Dat blijft toch het meeste hangen. Er zijn diverse gevallen bekend in het verleden van een eerste debat dat verpest werd waarna het bij de volgende debatten veel beter ging (bv Reagan in 1984 en Obama in 2012).quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Welk debat wordt eigenlijk als belangrijker gezien, 1e of 3e?
Ja ik zag ook in de voorbeschouwing dat romney na het 1e debat een achterstand van 3 punten in de peilingen omboog naar een voorsprong van 3 punten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Het 3e debat. Dat blijft toch het meeste hangen. Er zijn diverse gevallen bekend in het verleden van een eerste debat dat verpest werd waarna het bij de volgende debatten veel beter ging (bv Reagan in 1984 en Obama in 2012).
Dat iemand geregistreerd staat als Democraat of Republikein hoeft helemaal niet te betekenen dat ze enerzijds ook daadwerkelijk op de partij waarvoor ze geregistreerd staan gaan stemmen en anderzijds ook niet dat ze überhaupt op komen dagen. Independents zijn ook helemaal niet de 'zwevende kiezers' waarvoor ze vaak worden gehouden. Trumps voornaamste zwakte was in mijn ogen eerder zijn matige score onder geregistreerde Republikeinen in de analyses die ik voorbij heb zien koemn.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:18 schreef Mike het volgende:
Even een crosspost:
Er zal ongetwijfeld weinig veranderen bij de mensen die al wisten op wie ze zouden gaan stemmen. Bij de independents lijkt het erop dat Trump toch wel behoorlijk verloren heeft. Tekenend vond ik vooral het panel van Frank Luntz, een Republikeinse pollster, waarbij Clinton over Trump heenwalste (net als bij CNN maar die worden tegenwoordig al gezien als in het kamp Clinton, dus daar zal ik dan maar minder waarde aan hechten).
Er is uiteraard niks verloren voor Trump, met nog 2 debatten te gaan. Hij zal zich alleen wel beter voor moeten bereiden en vooral niet in de val trappen om Clinton aan te gaan vallen op de affaires van Bill, wat hij vannacht toch bijna wilde gaan doen.
Nog een linkje van de Wall Street Journal over de visie van undecided voters op Trump na vannacht: http://www.wsj.com/articl(...)ng-debate-1474947738
Eerste en laatste. Eerste omdat de toon wordt gezet en meer mensen na kijken, laatste omdat het meest blijft hangen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Welk debat wordt eigenlijk als belangrijker gezien, 1e of 3e?
Als hij slim is, blijft hij hameren op banen en de economie. Daar won hij vannacht van Clinton en daar is zijn geloofwaardigheid als outsider en zakenman het grootste. Zodra hij het over het buitenland beleid gaat hebben, loopt het fout, want daar ontbreekt kennis en ervaring, wat je vannacht ook weer terug zag bij de reacties van de undecided voters.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:24 schreef skysherrif het volgende:
Overigens heb ik geen rede om aan te nemen dat Trump het ineens veel beterdoet in zijn 3e debat.
We moeten het werk terughalen naar de VS, weg met trade agreements, belastingen verlagen...de gebruikelijke nonsens, maar het spreekt het Amerikaanse volk aan. Meer in ieder geval dan andere beleidsterreinen.quote:
O ja dat. Het overtuigde me niet. Het had weinig visie.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:30 schreef Mike het volgende:
[..]
We moeten het werk terughalen naar de VS, weg met trade agreements, belastingen verlagen...de gebruikelijke nonsens, maar het spreekt het Amerikaanse volk aan. Meer in ieder geval dan andere beleidsterreinen.
Meestal is er wel dat 1 van de 3 debatten uitsluitend over foreign policy gaat. Ik weet alleen niet of dat dit jaar weer isquote:Op dinsdag 27 september 2016 13:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Als hij slim is, blijft hij hameren op banen en de economie. Daar won hij vannacht van Clinton en daar is zijn geloofwaardigheid als outsider en zakenman het grootste. Zodra hij het over het buitenland beleid gaat hebben, loopt het fout, want daar ontbreekt kennis en ervaring, wat je vannacht ook weer terug zag bij de reacties van de undecided voters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |