Definieer dan eerst verzekeringen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kom dan met een link dat een gezin 150 euro oid betaald.
Spaargeld minder als er iets mis gaat. Dit is niet slim besparen, dit is pure gierigheid of gewoon denken dat je de grote boze verzekeringsmaatschappij een hak zet hiermee.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dan heb ik geen schoenen. En wat heb ik niet als ik geen niet-noodzakelijke verzekering afsluit?
Geen dekking voor wanneer er wel iets gebeurt.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dan heb ik geen schoenen. En wat heb ik niet als ik geen niet-noodzakelijke verzekering afsluit?
Daarom moet je je dus ook niet niet-verzekeren voor zaken die je niet zo kunt betalen. Dan is het geen gok, maar gewoon berekenend. Je weet dat over lange tijd, je altijd meer betaald aan verzekeringen dan aan eigen schade.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Geen dekking voor wanneer er wel iets gebeurt.
En ja, het is koffiedik kijken. Een gok die je neemt.
Ik heb aandelen in die grote, boze verzekeringsmaatschappijen! Het is geen idealisme of gierigheid, het is gewoon geen geld onnodig weggooien.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Spaargeld minder als er iets mis gaat. Dit is niet slim besparen, dit is pure gierigheid of gewoon denken dat je de grote boze verzekeringsmaatschappij een hak zet hiermee.
Het loopt snel op met verzekeringen, je moet alles meerekenen, verzekering voor je mobieltje, extra garantie op je koelkast of fiets, aanvullend ziektefonds, alle normale verzekeringen, de vaak 2 of 3 dubbele verzekering voor pechhulp bij de auto, annulering voor de vakantie etc.. etc..quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die site zijn informatie vandaan haalt, maar 350 euro is geen gemiddelde hypotheek- of huurlast voor een gezin en ze betalen ook geen 300 euro aan verzekeringen.
Alleen jij bespaard geen 250,- als wij uitgaan van die 300,-quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb aandelen in die grote, boze verzekeringsmaatschappijen! Het is geen idealisme of gierigheid, het is gewoon geen geld onnodig weggooien.
Nee, dat weet je niet. Je weet alleen dat het gemiddeld zo werkt, maar jij kunt ook degene zijn die per saldo wel meer ontvangt dan dat hij betaalt.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus ook niet niet-verzekeren voor zaken die je niet zo kunt betalen. Dan is het geen gok, maar gewoon berekenend. Je weet dat over lange tijd, je altijd meer betaald aan verzekeringen dan aan eigen schade.
Dat bedrag lijkt me bepaald niet hoog. Je noemde 80 euro voor de zorgverzekering, maar dat is voor één persoon - dit gaat over een gezin. Daarnaast hebben veel mensen min of meer verplicht een ORV, vanwege de hypotheek. Plus de verplichte WA-verzekering voor de auto.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had het over het algemene principe om je niet te verzekeren voor risico's die je zelf kunt dragen. En mijn 300 euro zijn gewoon gebaseerd op het gemiddelde bedrag waarvoor een Nederlands gezin is verzekerd, dat getal komt niet uit de lucht.
Tuurlijk is iemand in zijn eentje minder kwijt aan verzekeringen dan een gezin dat bestaat uit meerdere personen. Lekker cijfers vergelijken zo. Een gezin (2 volwassenen + eventuele kinderen) met een zorgverzekering van 80 euro? Dan betalen ze 40 euro p.p. Kan je mij die zorgverzekering linken? Dan sluit ik hem meteen af.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Dan zou je eigenlijk dus de goedkoopste zorgverzekering (80 euro?) er bij op moeten tellen.
Dit.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, dat weet je niet. Je weet alleen dat het gemiddeld zo werkt, maar jij kunt ook degene zijn die per saldo wel meer ontvangt dan dat hij betaalt.
Wat een ontzettend kromme redenering?quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, opgeteld betaald de gemiddelde Nederlander 300 euro. Als je met 50 euro af kunt, is dat al 3000 euro per jaar, 60K in 20 jaar. Dat is wel veel geld en niet een paar euro.
Wat mij betreft wel. Ik heb zelf ook geen inboedelverzekering. De totale waarde van m'n inboedel is gewoon heel laag. Het is allemaal spul dat tweedehands is, van Ikea komt of bij een veiling is gekocht o.i.d. Het enige dat nieuw is, is het bankstel. Ook laptops en iPads e.d. zijn te overzien.quote:
Inboedel.. 10tje?quote:Op zondag 25 september 2016 12:04 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Ik heb zelf ook geen inboedelverzekering. De totale waarde van m'n inboedel is gewoon heel laag. Het is allemaal spul dat tweedehands is, van Ikea komt of bij een veiling is gekocht o.i.d. Het enige dat nieuw is, is het bankstel. Ook laptops en iPads e.d. zijn te overzien.
Wat ik overigens wel kan beamen, is de opmerking die iemand anders hier plaatste: als er sprake is van ernstige waterschade, dan kun je vaak maandenlang niet in je woning wonen. Mijn ex had dat, en die kreeg op kosten van de verzekering een huurappartement hartje centrum toegewezen, kosten ca. 1500 euro per maand, meer dan een half jaar lang. Je moet echt behoorlijk spaargeld hebben als je dat wilt kunnen dekken.
Overigens, als je een creditcard hebt, loont het om dure spullen daarmee te kopen. Je bent dan verzekerd tegen van alles en nog wat. Ik had begin dit jaar een inbraak en kreeg daarmee een aantal nieuwe dingen vergoed.
Overigens 2, men heeft het hier over "die paar euro", maar het is zo rond een tientje per maand.
Vaak is het gecombineerd met je APV. Samen is dat wel ongeveer een tientje.quote:Op zondag 25 september 2016 12:30 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Inboedel.. 10tje?
2,80 hier p/m... Zou eens een adviseur opzoeken.
Ik heb geen idee, ik val niet onder "vaak". Ik betaal 2.80 per maand.quote:Op zondag 25 september 2016 12:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Vaak is het gecombineerd met je APV. Samen is dat wel ongeveer een tientje.
Voor inboedel en APV samen?quote:Op zondag 25 september 2016 12:45 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik val niet onder "vaak". Ik betaal 2.80 per maand.
Punt.
Defensie? En das niet gratis, kijk maar op je loonstrook. Je betaald gewoon een x bruto bedrag.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik krijg gratis zorg van mijn werkgever
[..]
Dus dan praten we over 2 verzekeringen en kom ik op 5.41 uit.quote:
Nou ja, dan heb je ook 'geluk' gehad, het had ook gekund dat je waterschade had gehad, je schutting was omgewaaid, een raam kapot had gemaakt, er ingebroken was of weet ik t.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat laatste is juist. Maar ik heb er al 50 euro afgeteld, dus daarom 250 euro.
En wat had ik kunnen laten uitbetalen in al die jaren? Vrijwel niets. Één keer is mijn autoruit ingeslagen, er zijn in totaal 2 fietsen gejat en dat was het wel zo'n beetje. Dus ik heb het er 'ruim' uit, zullen we maar zeggen.
Het is hetzelfde als het enorme verschil tussen een WA-verzekering en een all-risk verzekering voor de auto. Het is een feit dat men gemiddeld all-risk ook onvoorzichtiger rijdt, dus daarom betaal je niet 2x zoveel, maar ruim 3x zoveel!
Bovendien krijg je nauwelijks iets uitbetaald als je schade maakt. Nou ja, je krijgt wel uitbetaald, maar dat bedrag betaal je eigenlijk de opvolgende jaren weer terug aan verhoogde premie.
Hangt er natuurlijk nogal vanaf wat je verzekert. De ene APV is de andere niet, en de ene inboedelverzekering is ook de andere niet. Dekking kan heel erg verschillen.quote:Op zondag 25 september 2016 12:49 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dus dan praten we over 2 verzekeringen en kom ik op 5.41 uit.
De helft bijna... jij en je tientje.
En nee ik ben niet verplicht beide te nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |