Nee, je neemt een verzekering als je het risico niet zelf wilt lopen om te betalen. Genoeg mensen die het geld wel hebben maar het risico niet zelf willen lopen. Niets mis mee, ieder zijn eigen keuze.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:18 schreef Hamzoef het volgende:
Mij is altijd geleerd dat je alleen een verzekering moet nemen wanneer je de eventuele schade niet kan betalen, of wanneer het risico erg groot is.
Geen inboedelverzekering (de rest heb je wel) bespaar je never 250 per maand. Dat kan je misschien besparen als je helemaal geen verzekering hebt.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:23 schreef LXIV het volgende:
Op grond van dezelfde beredenering (alleen verzekeren wanneer je de schade niet kunt betalen) heb ik ook geen inboedelverzekering.
Ik heb alleen een opstalverzekering, een WA-verzekering voor de auto en een algemene aansprakelijkheidsverzekering.
Ik denk dat ik wel 250 euro minder per maand betaal dan mensen die 'alles' verzekeren. over de afgelopen 20 jaar heeft mij dat dan al zo'n 60.000 euro opgeleverd. Als ik nu ergens voor moet betalen, heb ik het er allang uit.
Ik heb het over alle verzekeringen opgeteld natuurlijk. Ik las ooit dat sommige mensen 300 euro per maand daaraan kwijt zijn. Zo kom ik tot die 250 euro.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geen inboedelverzekering (de rest heb je wel) bespaar je never 250 per maand. Dat kan je misschien besparen als je helemaal geen verzekering hebt.
https://www.plusonline.nl(...)dol-op-verzekeringenquote:Nederlanders zijn het op één na duurst verzekerde volk ter wereld. Per persoon betalen wij gemiddeld ¤4090 per jaar aan premies. De Zwitsers zijn met ¤4641 wereldkampioen. Maar welke polissen hebt u nou echt nodig?
Ik mag toch aannemen dat je wel een zorgverzekering hebt. Dat is ook weer 100 euro natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over alle verzekeringen opgeteld natuurlijk. Ik las ooit dat sommige mensen 300 euro per maand daaraan kwijt zijn. Zo kom ik tot die 250 euro.
Toevallig heb ik geen zorgverzekering, maar normaal gesproken heb je die wel idd.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat je wel een zorgverzekering hebt. Dat is ook weer 100 euro natuurlijk.
Ontopic: Ik heb wel een inboedelverzekering, kost me maar liefst 2,80 per maand.
Je kunt de verhuurder (of diens opstalverzekering) proberen aansprakelijk te stellen ja, kan lang duren en dan heb jij in de tussentijd geen geld voor vervanging van spullen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:18 schreef Hamzoef het volgende:[..]Wat als er bijvoorbeeld een waterleiding bij mij zou springen?
Ik heb een huurhuis, dan is een inboedelverzekering daarvoor toch niet?[..]
Dat snap ik ook, daarom de toevoeging: de rest hebt je wel.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over alle verzekeringen opgeteld natuurlijk. Ik las ooit dat sommige mensen 300 euro per maand daaraan kwijt zijn. Zo kom ik tot die 250 euro.
Ik wel, ben voor ¤60.000 verzekerd.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:18 schreef Hamzoef het volgende:
Mij is altijd geleerd dat je alleen een verzekering moet nemen wanneer je de eventuele schade niet kan betalen, of wanneer het risico erg groot is.
Ik heb geen waardevolle inboedel, voldoende spaargeld op de bank. Risico op inbraak is ook niet zo groot waar ik woon. Om die reden heb ik geen inboedelverzekering.
Dit kwam laatste ter sprake. Iedereen, was nogal verbaasd dat ik geen inboedelverzekering heb. Wat als er bijvoorbeeld een waterleiding bij mij zou springen?
Ik heb een huurhuis, dan is een inboedelverzekering daarvoor toch niet? Wat als er door mijn schuld waterschade bij derden ontstaat? Dan vergoedt mijn AVP dat toch?
Klopt deze beredenering? Zo ja, waarom zou ik een inboedelverzekering nemen? Wie van jullie heeft er nog meer geen inboedelverzekering?
Woon je in het buitenland, of ontduik je de verzekeringsplicht?quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toevallig heb ik geen zorgverzekering, maar normaal gesproken heb je die wel idd.
Het is maar 2,50 natuurlijk, maar het gaat om de som van al die verzekeringen. Je betaalt per definitie meer dan je gemiddeld uitbetaald krijgt. Ik vind het dus een slechte deal.
Er zit ook nog dik belasting op, allerlei overheadkosten, winstmarges, en ook al die mensen die onzorgvuldig zijn of frauderen betaal jij dan met je verzekeringen.
Ik betaal voor alles incl auto ¤70-quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel je voor ik krijg waterschade, die niet op verhuurd verhaald kan worden.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Je kunt de verhuurder (of diens opstalverzekering) proberen aansprakelijk te stellen ja, kan lang duren en dan heb jij in de tussentijd geen geld voor vervanging van spullen.
Bovendien vergoed men alleen als er aantoonbaar schuld is, zoals achterstallig onderhoud of het niet verhelpen van een door de huurder eerder gemeld probleem. Niet zomaar alle waterschades vallen er onder dus. En ook bij brand kun je een vergoeding vanuit de verhuurder vaak wel vergeten. En vervangende woonruimte? Ook dat valt vaak onder je woonhuis/inboedelverzekering..
Ik krijg gratis zorg van mijn werkgeverquote:Op zaterdag 24 september 2016 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Woon je in het buitenland, of ontduik je de verzekeringsplicht?
quote:Naast (uiteraard) zorgverzekering, opstalverzekering (via de VVE), auto WA + inzittenden (rijd vaak met kinderen van anderen), AVP en rechtsbijstand en de inboedel houdt het bij mij wel op. Geen doorlopende reisverzekering, en al helemaal geen verzekeringen op gekochte artikelen als fietsen, telefoons en dat soort troep. Dat is pas echt zonde van het geld.
Oh, en ik sluit ook geen verzekering af op sneeuw op je wintersport.
Hoe werkt dat? Betaalt hij jouw zorgverzekering? (dan heb je dus wel degelijk een zorgverzekering). Of een andere constructie?quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:39 schreef LXIV het volgende:
Ik krijg gratis zorg van mijn werkgever
Hier dan een gemiddeld gezin:quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat snap ik ook, daarom de toevoeging: de rest hebt je wel.
Die link die je gaf geeft een verkeerd beeld. Dat is een gemiddelde. Dus ook mensen met grote villa's en Ferrari's met dure verzekeringen tellen mee.
Ik ben niet onder verzekerd, maar betaal nooit 250 euro meer dan jou per maand.
http://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-kosten-huishoudenquote:Wat zijn de gemiddelde kosten voor vaste lasten?
In het onderstaande overzicht houden we rekening met de gemiddelde kosten voor een gemiddeld gezin.
Vaste lasten - gemiddelde kosten
Huur hypotheek 350 euro
Auto 70 euro
Gas/water/licht 200 euro
Internet 50 euro
Telefoon 30 euro
Verzekeringen 300 euro
Totaal 1000 euro
p
1 prima,quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Stel je voor ik krijg waterschade, die niet op verhuurd verhaald kan worden.
Gevolgen
1. mijn inboedel is vernaggeld
2. waterschade bij de buren als gevolg
3. muren/stucwerk beschadigd
1. dit risico ben ik bereid te nemen.
2. dekt de AVP dit eigenlijk?
3. welke verzekering dekt dit? Geen? Is een inboedelverzekering voor die situatie raadzaam?
Als ik naar de arts moet (wat bijna nooit voorkomt), ga ik naar de arts van mijn werkgever. Tandarts idem. Ziekenhuis ook. Nooit enig papierwerk gezien.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Betaalt hij jouw zorgverzekering? (dan heb je dus wel degelijk een zorgverzekering). Of een andere constructie?
Defensiepersoneel op uitzending heeft bijvoorbeeld zo'n regeling. geen zorgverzekering, geen zorgtoeslag..quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Betaalt hij jouw zorgverzekering? (dan heb je dus wel degelijk een zorgverzekering). Of een andere constructie?
Dat heb je altijd. Ik betaal iets van 6? euro, en daarmee is het af. Geen eigen risico of wat dan ook.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Defensiepersoneel op uitzending heeft bijvoorbeeld zo'n regeling. geen zorgverzekering, geen zorgtoeslag..
Iedere verzekering haalt altijd meer binnen dan zij uitkeert.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb wel een inboedelverzekering ja. Kost nauwelijks iets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |