abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165463289

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016

Voorverkiezingen:

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Two-way race

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Four-way race

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 23:29:40 ]
pi_165463384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:20 schreef Mike het volgende:
Het is toch haast ongelofelijk dat er nog mensen zijn die zitten te dubben tussen Clinton en Trump. Het ligt zover uit elkaar dat je toch vrij snel een keuze zou moeten kunnen maken?
Beide politici zijn ontzettend impopulair (beiden hebben volgens mij zelfs een negatieve favorability-rating). Het liefst zouden stemmers dus voor geen van beiden kiezen, maar omdat de VS praktisch een twee partij-stelsel heeft gaat dat niet.

EDIT: Zie ook onderstaande grafiek bijvoorbeeld:

Bron

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 23:31:59 ]
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 23:35:49 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165463530
Ja, dat is uiteraard allemaal bekend. Maar zelfs als je van beiden geen fan bent, is het nog heel apart dat je moeite hebt met kiezen. Dan moet je toch haast geen nieuws gevolgd hebben in de afgelopen anderhalf jaar of compleet geen interesse hebben in het bestuur van je land.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165463576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:35 schreef Mike het volgende:
Ja, dat is uiteraard allemaal bekend. Maar zelfs als je van beiden geen fan bent, is het nog heel apart dat je moeite hebt met kiezen. Dan moet je toch haast geen nieuws gevolgd hebben in de afgelopen anderhalf jaar of compleet geen interesse hebben in het bestuur van je land.
Debatten afwachten?
pi_165463581
quote:
In Nederland kan meer de helft van de bevolking politiek ook niks boeien. Meestal weten ze niet eens de standpunten. Dat zal in de USA niks anders zijn.
pi_165463609
quote:
Het komt denk ik ook door het feit dat Clinton vooral bekritiseert wordt vanwege haar betrouwbaarheid, terwijl Trump bekritiseert wordt om zijn beleidsvoorstellen/uitspraken e.d. Dan moeten stemmers dus afwegen of ze liever iemand hebben die ze als betrouwbaar zien of iemand van wie ze denken dat ze beter beleid zal voeren.

Ze zien de verschillen in opvattingen e.d. dus wel, maar dat is niet het enige waarop zij hun beslissing baseren.
pi_165463753
quote:
Hoe krijg je het artikel? Ik krijg steeds advertenties over abonnementen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:48:43 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_165463799
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:46 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoe krijg je het artikel? Ik krijg steeds advertenties over abonnementen.
Je hebt net als ik al 10 gratis artikelen gelezen deze maand. Foei! B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_165463821
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:48 schreef Jane het volgende:

[..]

ik ook...
pi_165463866
Wat data van absentee votes in NC na 1 week. Het aantal stemmen is nog klein om grote conclusies te trekken, maar wellicht geven deze data een eerste indicatie en mogelijk een trend als meer stemmen binnenkomen

Eerste data suggereren dat democraten voorlopig beter doen dan in 2012, ook meer independents hebben al hun stem al uitgebracht vergeleken met 2012. Hoge opkomst tijdens events is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de opkomsten in de stembureaus
pi_165463923
wat gebeurt er als Clinton doodvalt? Kan Bernie dan nog een kans maken?
pi_165463967
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:55 schreef Atak het volgende:
wat gebeurt er als Clinton doodvalt? Kan Bernie dan nog een kans maken?
Dan wordt Kaine het.
pi_165464052
quote:

[..]

Volgens mij is het wat anders. Ik zit namelijk nog niet aan die tien. Deze kan ik bijvoorbeeld gewoon wel lezen:
http://www.nytimes.com/in(...)fb-nytimes&smtyp=cur

Edit: via FB kan ik hem gewoon lezen, in Chrome kennelijk niet. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 00:02:32 #15
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165464089
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dan wordt Kaine het.
Nee hoor, dat hoeft niet. In theorie kan iedereen dan de kandidaat nog worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165464100
quote:

[..]

Incognito/privé-modus omzeilen dat probleem als het goed is.

Je kunt in je browserinstellingen ook standaard coockies van NYT blokkeren, dan heb je er als het goed is ook geen last meer van.
  woensdag 21 september 2016 @ 00:11:47 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_165464254
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 00:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Incognito/privé-modus omzeilen dat probleem als het goed is.

Nope. Dat kon eerst idd wel, maar dat hebben ze blijkbaar opgelost. (Helaas)
Ik snap het niet goed, want zelfs op 3G op mijn mobiel doet 'ie het niet, en ik heb zeker geen 10 NYT-artikelen op mijn telefoon gelezen deze maand.
Maar goed, never mind. Het is te laat om me er nog druk over te maken vanavond. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_165464305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:52 schreef L3gend het volgende:
Wat data van absentee votes in NC na 1 week. Het aantal stemmen is nog klein om grote conclusies te trekken, maar wellicht geven deze data een eerste indicatie en mogelijk een trend als meer stemmen binnenkomen

[ afbeelding ]

Eerste data suggereren dat democraten voorlopig beter doen dan in 2012, ook meer independents hebben al hun stem al uitgebracht vergeleken met 2012. Hoge opkomst tijdens events is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de opkomsten in de stembureaus
Je hoeft bij presidentsverkiezingen niet volgens partijlijnen te stemmen. De hele grap van Trump is dat hij stemmen binnen harkt van met name laaggeschoolde arbeiders die vroeger jaar in jaar uit voor de Democraten stemmen. Daarbij zijn de unaffiliated bijna met 1/3 meer dan in 2012 en ook die groep leunt naar Trump.

Kijk ook naar aanzienlijk minder 'black', maar een iets groter percentage vrouwen.

Kortom

Goed voor Trump

- Hogere opkomst Independents
- Hogere opkomst republicans
- Lagere opkomst African Americans

Goed voor Hillary

- Hogere opkomst vrouwen
- Hogere opkomst democrats

Florida lijkt echt steeds meer Trump land te worden

Verborgen bericht in de mail van Bill?

Weer een Clinton eventje minder
DanRiehl twitterde op woensdag 21-09-2016 om 00:33:38 did not specify what the change was. Via @WRAL: Clinton postpones Tuesday Chapel Hill event https://t.co/yIbHdyQdr8 reageer retweet

[ Bericht 14% gewijzigd door Nintex op 21-09-2016 01:00:32 ]
pi_165464903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 00:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je hoeft bij presidentsverkiezingen niet volgens partijlijnen te stemmen. De hele grap van Trump is dat hij stemmen binnen harkt van met name laaggeschoolde arbeiders die vroeger jaar in jaar uit voor de Democraten stemmen. Daarbij zijn de unaffiliated bijna met 1/3 meer dan in 2012 en ook die groep leunt naar Trump.

Kijk ook naar aanzienlijk minder 'black', maar een iets groter percentage vrouwen.

Kortom

Goed voor Trump

- Hogere opkomst Independents
- Hogere opkomst republicans
- Lagere opkomst African Americans

Goed voor Hillary

- Hogere opkomst vrouwen
- Hogere opkomst democrats

Florida lijkt echt steeds meer Trump land te worden

Verborgen bericht in de mail van Bill?
[ afbeelding ]

Weer een Clinton eventje minder
DanRiehl twitterde op woensdag 21-09-2016 om 00:33:38 did not specify what the change was. Via @WRAL: Clinton postpones Tuesday Chapel Hill event https://t.co/yIbHdyQdr8 reageer retweet
Aan de andere kant heb je ook gematigden republikeinen die in de suburbs wonen die naar Clinton trekken. Wat je in poll data ziet is dat Clinton en Trump ong 85% haalt uit hun eigen partij. Overigens kan je weinig over de opkomst van African Americans zeggen, omdat er geen vergelijkbaar data van 2012. Als je puur naar data kijkt waar we kunnen vergelijken met 2012 is dat meer democraten hebben gestemd (zwaar Clinton) en meer independents (iets Trump)
pi_165465006
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dan wordt Kaine het.
Wie is dat?
pi_165465088
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165465099
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:38 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

In Nederland kan meer de helft van de bevolking politiek ook niks boeien. Meestal weten ze niet eens de standpunten. Dat zal in de USA niks anders zijn.
En waarom denk je dat?
Omdat je weet dat je belazerd wordt.
Toen Fortuyn opstond draaide het naar 80% want opeens was het debat boeiend voor de mensen. Er werden dingen besproken op een felle manier die iedereen interesseerde en welke actueel waren.
Nu wordt er wederom ouderwets politiek bedreven: men antwoord gewoonweg niet op brandende vragen.
En iedereen slaapt in, precies zoals de politici het wensen.....
pi_165465230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 05:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En waarom denk je dat?
Omdat je weet dat je belazerd wordt.
Toen Fortuyn opstond draaide het naar 80% want opeens was het debat boeiend voor de mensen. Er werden dingen besproken op een felle manier die iedereen interesseerde en welke actueel waren.
Nu wordt er wederom ouderwets politiek bedreven: men antwoord gewoonweg niet op brandende vragen.
En iedereen slaapt in, precies zoals de politici het wensen.....
Volgens mij onderstreep je daarmee zijn punt. Bij Fortuyn ging het om de vorm, niet om de inhoud. Vragen naar de inhoud werden doorgaans afgewimpeld met "Leest u mijn boek maar, daar staat het allemaal in". Je denkt toch niet echt dat al die stemmers zijn boek gelezen hebben?
pi_165465406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij onderstreep je daarmee zijn punt. Bij Fortuyn ging het om de vorm, niet om de inhoud. Vragen naar de inhoud werden doorgaans afgewimpeld met "Leest u mijn boek maar, daar staat het allemaal in". Je denkt toch niet echt dat al die stemmers zijn boek gelezen hebben?
ik ga hier niet over discussieren want dit is de topic niet hier over.
pi_165468793
Zal misschien al gepost zijn maar dit ging enkele dagen geleden viral op Reddit en andere sites.

https://regated.com/2016/(...)ng-destroy-evidence/

Interessant in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')