abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165463289

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016

Voorverkiezingen:

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Two-way race

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Four-way race

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 23:29:40 ]
pi_165463384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:20 schreef Mike het volgende:
Het is toch haast ongelofelijk dat er nog mensen zijn die zitten te dubben tussen Clinton en Trump. Het ligt zover uit elkaar dat je toch vrij snel een keuze zou moeten kunnen maken?
Beide politici zijn ontzettend impopulair (beiden hebben volgens mij zelfs een negatieve favorability-rating). Het liefst zouden stemmers dus voor geen van beiden kiezen, maar omdat de VS praktisch een twee partij-stelsel heeft gaat dat niet.

EDIT: Zie ook onderstaande grafiek bijvoorbeeld:

Bron

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 23:31:59 ]
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 23:35:49 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165463530
Ja, dat is uiteraard allemaal bekend. Maar zelfs als je van beiden geen fan bent, is het nog heel apart dat je moeite hebt met kiezen. Dan moet je toch haast geen nieuws gevolgd hebben in de afgelopen anderhalf jaar of compleet geen interesse hebben in het bestuur van je land.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165463576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:35 schreef Mike het volgende:
Ja, dat is uiteraard allemaal bekend. Maar zelfs als je van beiden geen fan bent, is het nog heel apart dat je moeite hebt met kiezen. Dan moet je toch haast geen nieuws gevolgd hebben in de afgelopen anderhalf jaar of compleet geen interesse hebben in het bestuur van je land.
Debatten afwachten?
pi_165463581
quote:
In Nederland kan meer de helft van de bevolking politiek ook niks boeien. Meestal weten ze niet eens de standpunten. Dat zal in de USA niks anders zijn.
pi_165463609
quote:
Het komt denk ik ook door het feit dat Clinton vooral bekritiseert wordt vanwege haar betrouwbaarheid, terwijl Trump bekritiseert wordt om zijn beleidsvoorstellen/uitspraken e.d. Dan moeten stemmers dus afwegen of ze liever iemand hebben die ze als betrouwbaar zien of iemand van wie ze denken dat ze beter beleid zal voeren.

Ze zien de verschillen in opvattingen e.d. dus wel, maar dat is niet het enige waarop zij hun beslissing baseren.
pi_165463753
quote:
Hoe krijg je het artikel? Ik krijg steeds advertenties over abonnementen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:48:43 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_165463799
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:46 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoe krijg je het artikel? Ik krijg steeds advertenties over abonnementen.
Je hebt net als ik al 10 gratis artikelen gelezen deze maand. Foei! B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_165463821
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:48 schreef Jane het volgende:

[..]

ik ook...
pi_165463866
Wat data van absentee votes in NC na 1 week. Het aantal stemmen is nog klein om grote conclusies te trekken, maar wellicht geven deze data een eerste indicatie en mogelijk een trend als meer stemmen binnenkomen

Eerste data suggereren dat democraten voorlopig beter doen dan in 2012, ook meer independents hebben al hun stem al uitgebracht vergeleken met 2012. Hoge opkomst tijdens events is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de opkomsten in de stembureaus
pi_165463923
wat gebeurt er als Clinton doodvalt? Kan Bernie dan nog een kans maken?
pi_165463967
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:55 schreef Atak het volgende:
wat gebeurt er als Clinton doodvalt? Kan Bernie dan nog een kans maken?
Dan wordt Kaine het.
pi_165464052
quote:

[..]

Volgens mij is het wat anders. Ik zit namelijk nog niet aan die tien. Deze kan ik bijvoorbeeld gewoon wel lezen:
http://www.nytimes.com/in(...)fb-nytimes&smtyp=cur

Edit: via FB kan ik hem gewoon lezen, in Chrome kennelijk niet. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 00:02:32 #15
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165464089
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dan wordt Kaine het.
Nee hoor, dat hoeft niet. In theorie kan iedereen dan de kandidaat nog worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_165464100
quote:

[..]

Incognito/privé-modus omzeilen dat probleem als het goed is.

Je kunt in je browserinstellingen ook standaard coockies van NYT blokkeren, dan heb je er als het goed is ook geen last meer van.
  woensdag 21 september 2016 @ 00:11:47 #17
1986 Jane
pi_165464254
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2016 00:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Incognito/privé-modus omzeilen dat probleem als het goed is.

Nope. Dat kon eerst idd wel, maar dat hebben ze blijkbaar opgelost. (Helaas)
Ik snap het niet goed, want zelfs op 3G op mijn mobiel doet 'ie het niet, en ik heb zeker geen 10 NYT-artikelen op mijn telefoon gelezen deze maand.
Maar goed, never mind. Het is te laat om me er nog druk over te maken vanavond. :P
pi_165464305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:52 schreef L3gend het volgende:
Wat data van absentee votes in NC na 1 week. Het aantal stemmen is nog klein om grote conclusies te trekken, maar wellicht geven deze data een eerste indicatie en mogelijk een trend als meer stemmen binnenkomen

[ afbeelding ]

Eerste data suggereren dat democraten voorlopig beter doen dan in 2012, ook meer independents hebben al hun stem al uitgebracht vergeleken met 2012. Hoge opkomst tijdens events is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de opkomsten in de stembureaus
Je hoeft bij presidentsverkiezingen niet volgens partijlijnen te stemmen. De hele grap van Trump is dat hij stemmen binnen harkt van met name laaggeschoolde arbeiders die vroeger jaar in jaar uit voor de Democraten stemmen. Daarbij zijn de unaffiliated bijna met 1/3 meer dan in 2012 en ook die groep leunt naar Trump.

Kijk ook naar aanzienlijk minder 'black', maar een iets groter percentage vrouwen.

Kortom

Goed voor Trump

- Hogere opkomst Independents
- Hogere opkomst republicans
- Lagere opkomst African Americans

Goed voor Hillary

- Hogere opkomst vrouwen
- Hogere opkomst democrats

Florida lijkt echt steeds meer Trump land te worden

Verborgen bericht in de mail van Bill?

Weer een Clinton eventje minder
DanRiehl twitterde op woensdag 21-09-2016 om 00:33:38 did not specify what the change was. Via @WRAL: Clinton postpones Tuesday Chapel Hill event https://t.co/yIbHdyQdr8 reageer retweet

[ Bericht 14% gewijzigd door Nintex op 21-09-2016 01:00:32 ]
pi_165464903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 00:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je hoeft bij presidentsverkiezingen niet volgens partijlijnen te stemmen. De hele grap van Trump is dat hij stemmen binnen harkt van met name laaggeschoolde arbeiders die vroeger jaar in jaar uit voor de Democraten stemmen. Daarbij zijn de unaffiliated bijna met 1/3 meer dan in 2012 en ook die groep leunt naar Trump.

Kijk ook naar aanzienlijk minder 'black', maar een iets groter percentage vrouwen.

Kortom

Goed voor Trump

- Hogere opkomst Independents
- Hogere opkomst republicans
- Lagere opkomst African Americans

Goed voor Hillary

- Hogere opkomst vrouwen
- Hogere opkomst democrats

Florida lijkt echt steeds meer Trump land te worden

Verborgen bericht in de mail van Bill?
[ afbeelding ]

Weer een Clinton eventje minder
DanRiehl twitterde op woensdag 21-09-2016 om 00:33:38 did not specify what the change was. Via @WRAL: Clinton postpones Tuesday Chapel Hill event https://t.co/yIbHdyQdr8 reageer retweet
Aan de andere kant heb je ook gematigden republikeinen die in de suburbs wonen die naar Clinton trekken. Wat je in poll data ziet is dat Clinton en Trump ong 85% haalt uit hun eigen partij. Overigens kan je weinig over de opkomst van African Americans zeggen, omdat er geen vergelijkbaar data van 2012. Als je puur naar data kijkt waar we kunnen vergelijken met 2012 is dat meer democraten hebben gestemd (zwaar Clinton) en meer independents (iets Trump)
pi_165465006
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dan wordt Kaine het.
Wie is dat?
pi_165465088
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165465099
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:38 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

In Nederland kan meer de helft van de bevolking politiek ook niks boeien. Meestal weten ze niet eens de standpunten. Dat zal in de USA niks anders zijn.
En waarom denk je dat?
Omdat je weet dat je belazerd wordt.
Toen Fortuyn opstond draaide het naar 80% want opeens was het debat boeiend voor de mensen. Er werden dingen besproken op een felle manier die iedereen interesseerde en welke actueel waren.
Nu wordt er wederom ouderwets politiek bedreven: men antwoord gewoonweg niet op brandende vragen.
En iedereen slaapt in, precies zoals de politici het wensen.....
pi_165465230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 05:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En waarom denk je dat?
Omdat je weet dat je belazerd wordt.
Toen Fortuyn opstond draaide het naar 80% want opeens was het debat boeiend voor de mensen. Er werden dingen besproken op een felle manier die iedereen interesseerde en welke actueel waren.
Nu wordt er wederom ouderwets politiek bedreven: men antwoord gewoonweg niet op brandende vragen.
En iedereen slaapt in, precies zoals de politici het wensen.....
Volgens mij onderstreep je daarmee zijn punt. Bij Fortuyn ging het om de vorm, niet om de inhoud. Vragen naar de inhoud werden doorgaans afgewimpeld met "Leest u mijn boek maar, daar staat het allemaal in". Je denkt toch niet echt dat al die stemmers zijn boek gelezen hebben?
pi_165465406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij onderstreep je daarmee zijn punt. Bij Fortuyn ging het om de vorm, niet om de inhoud. Vragen naar de inhoud werden doorgaans afgewimpeld met "Leest u mijn boek maar, daar staat het allemaal in". Je denkt toch niet echt dat al die stemmers zijn boek gelezen hebben?
ik ga hier niet over discussieren want dit is de topic niet hier over.
pi_165468793
Zal misschien al gepost zijn maar dit ging enkele dagen geleden viral op Reddit en andere sites.

https://regated.com/2016/(...)ng-destroy-evidence/

Interessant in.
pi_165469024
quote:
Lijkt mij interessant, maar kan niet bij het artikel komen, omdat ik geen lid ben van de New York Times. Kun je mij zeggen wat de strekking van het artikel is? Sowieso wordt (bijna) nooit de onzekerheid in de polls aangeven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 21 september 2016 @ 12:40:32 #27
1986 Jane
pi_165469364
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:22 schreef Felagund het volgende:

[..]

Lijkt mij interessant, maar kan niet bij het artikel komen, omdat ik geen lid ben van de New York Times. Kun je mij zeggen wat de strekking van het artikel is? Sowieso wordt (bijna) nooit de onzekerheid in de polls aangeven.
Ten eerste: ik had het probleem ook dat ik steeds op de abonnementenpagina kwam. Vanochtend kwam ik erachter dat het wel lukt als je het artikel gewoon googled. Als je op 'new york times four good pollsters' zoekt (eventueel in een incognitovenster) moet je het kunnen vinden.

De strekking van het artikel is - heel in het kort - dat zelfs als ze dezelfde ruwe data krijgen, verschillende pollsters toch met verschillende resultaten komen, omdat ze bepaalde dingen anders wegen, en dat de verschillen best groot kunnen zijn. Een paar procentpunten, maar toch zoveel dat bij de ene Clinton wint en bij de ander Trump.
pi_165469814
quote:
Ah, het artikel dat ik zelf ook al eerder postte. Ik mag toch hopen dat het geen verrassing voor je mag zijn dat methodologische verschillen leiden tot verschillende uitkomsten. Belangrijk is ook nog eens dat het hier gaat om individuele peilingen. Aggregaties over peilingen middelen dit soort verschillen weer. Kijk je dan naar de wat uitgebreide modellen, dan wordt er bovendien nog weer gewogen op basis van criteria, biascorrectie gedaan, enzovoort.
pi_165470031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, het artikel dat ik zelf ook al eerder postte. Ik mag toch hopen dat het geen verrassing voor je mag zijn dat methodologische verschillen leiden tot verschillende uitkomsten. Belangrijk is ook nog eens dat het hier gaat om individuele peilingen. Aggregaties over peilingen middelen dit soort verschillen weer. Kijk je dan naar de wat uitgebreide modellen, dan wordt er bovendien nog weer gewogen op basis van criteria, biascorrectie gedaan, enzovoort.
Uiteindelijk zal het toch gaan om de debatten. Vaagt Trump Hillary weg dan is het exit Clinton en dan wordt Donald Trump de volgende president van de Verenigde Staten van Amerika. Ik zie Trump het worden.
pi_165470667
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal het toch gaan om de debatten. Vaagt Trump Hillary weg dan is het exit Clinton en dan wordt Donald Trump de volgende president van de Verenigde Staten van Amerika. Ik zie Trump het worden.
het kan heel sterk de vraag zijn of een aggressieve aanpak Trump heel veel zal brengen...

Om te winnen moet Trump een of meerdere van enkele opties bereiken
1- mensen die op hem zouden stemmen, maar uteindelijk niet naar het stemlokaal gaan ertoe te brengen toch te gaan
2- mensen die neigen Clinton te stemmen overtuigen thuis te blijven
3- mensen die daadwerkelijk gaan stemmen, en die voorheen op Clnton willen stemmen, overhalen op hem te stemmen

alledrie lastige doelstelingen, maar optie 3 is eigenlijk verdomd moeilijk, mensen overhalen een mening die ze voorheen hadden, te laten veranderen.
Ook bij discussie's op Fok! zie je meestal dat vrijwel niemand een eenmaal ingenomen positie wijzigt, op basis van argumenten van de tegenpartij.

Een one-manshow voor zijn egen thuispubliek en een keertje lekker Clinton te kakken zetten, kan wel degelijk juist een contra-productief effect hebben...
het kan uiteindeijk veel van zn tegenstanders mobiliseren en misschien zelfs Clinton uiteindelijk sympathiek maken (overigens is imho de enige persoon ter wereld die het zou kunnen lukken om Clinton sympathie-stemmen te geven, dat moet ik hem nageven)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 14:10:45 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_165470754
Ik zie Trump niet cool blijven tojdens de debatten. Hij loopt een groot risico zijn geduld te verliezen als Clinton op de juiste knoppen weet te drukken. En met een rood bezweet voorhoofd gaan bulderen kan misschien tijdens een speech, maar bij een debat betwijfel ik of het effect heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 14:20:10 #32
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165470891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:10 schreef Ulx het volgende:
Ik zie Trump niet cool blijven tojdens de debatten. Hij loopt een groot risico zijn geduld te verliezen als Clinton op de juiste knoppen weet te drukken. En met een rood bezweet voorhoofd gaan bulderen kan misschien tijdens een speech, maar bij een debat betwijfel ik of het effect heeft.
Dat zal inderdaad het punt worden van de debatten: blijft Trump rustig dan zullen de polls amper veranderen of positief veranderen voor Trump. Mocht hij uit de bocht vliegen, dan is dat erg gunstig voor Clinton. Het wordt in ieder geval spannend!
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 14:22:37 #33
3928 Ulx
pi_165470949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:20 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad het punt worden van de debatten: blijft Trump rustig dan zullen de polls amper veranderen of positief veranderen voor Trump. Mocht hij uit de bocht vliegen, dan is dat erg gunstig voor Clinton. Het wordt in ieder geval spannend!
Inderdaad. En Bill heeft haar vast verteld hoe ze moet zuigen, dus het kan nog leuk worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_165471212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het kan heel sterk de vraag zijn of een aggressieve aanpak Trump heel veel zal brengen...

Om te winnen moet Trump een of meerdere van enkele opties bereiken
1- mensen die op hem zouden stemmen, maar uteindelijk niet naar het stemlokaal gaan ertoe te brengen toch te gaan
2- mensen die neigen Clinton te stemmen overtuigen thuis te blijven
3- mensen die daadwerkelijk gaan stemmen, en die voorheen op Clnton willen stemmen, overhalen op hem te stemmen

alledrie lastige doelstelingen, maar optie 3 is eigenlijk verdomd moeilijk, mensen overhalen een mening die ze voorheen hadden, te laten veranderen.
Ook bij discussie's op Fok! zie je meestal dat vrijwel niemand een eenmaal ingenomen positie wijzigt, op basis van argumenten van de tegenpartij.

Een one-manshow voor zijn egen thuispubliek en een keertje lekker Clinton te kakken zetten, kan wel degelijk juist een contra-productief effect hebben...
het kan uiteindeijk veel van zn tegenstanders mobiliseren en misschien zelfs Clinton uiteindelijk sympathiek maken (overigens is imho de enige persoon ter wereld die het zou kunnen lukken om Clinton sympathie-stemmen te geven, dat moet ik hem nageven)
Inderdaad wel goed geobserveerd. Het is inderdaad moeilijk mensen van standpunt te laten wijzigen zodra ze een standpunt hebben ingenomen. Ik denk dat dit ook komt door de meer agressieve wijze van het debat waarbij mensen snel in het defensief worden gedrongen. Dan wordt overtuigingskracht natuurlijk een steeds moeilijker instrument.

Feit blijft natuurlijk overeind staan dat Clinton deel heeft uitgemaakt van deze regering en dat Trump bestand blijkt tegen alle aanvallen die tegen hem worden gevoerd. Clinton is daar overduidelijk niet tegen bestand en is bereid hierover zelfs te liegen, zoals we zagen bij die longontsteking. Dan maak je jezelf ongeloofwaardiger als kandidaat.

Vergeet niet dat veel Amerikaanse middelklasse (en intussen verlaagd naar een lagere klasse door werkloosheid) eerder op Trump zullen gaan stemmen dan op Hillary. Als je die mensen daadwerkelijk weet te mobiliseren zou dat de overwinning van Trump kunnen betekenen.

Maar ik denk dat de debatten cruciaal zijn. Trump is natuurlijk geen domme jongen maar een internationaal gerespecteerde zakenman. Dit zijn de mensen die vorige presidentskandidaten financieel steunde. Trump weet heus wel van de hoed en de rand. Als Trump de debatten wint dan is zijn presidentschap verzekerd.
pi_165474380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Je zag dat ook met het hele gezondheidsfiasco omtrent Clinton. Trump hield zich toen dagenlang op de achtergrond. Op die manier kon het Clinton-verhaal groeien. Bij eerdere Clinton-schandalen/akkefietjes kwam Trump er vaak twee uur later alweer overheen met zijn eigen gepruts.
Kan iets te maken met de verandering in de campagne-structuur. De Kushner familie heeft meer invloed gekregen bij Trump. Jared Kushner (en in mindere mate zijn broer Joshua (die overigens steeds blijft ontkennen vanwege zijn imago in bepaalde industrieën) hebben toch het een en ander gedaan, o.a. Lewandowski en Manafort op een zijspoor gezet. Jared lijkt nu een van de belangrijkste (misschien zelfs wel dé belangrijkste) adviseur te zijn.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_165474669
Trump tweets hoeven niet meer in dit topic, ze zijn tegenwoordig gewoon hier te vinden en doorzoeken:
http://www.theatlantic.co(...)88/?utm_source=atlfb
  woensdag 21 september 2016 @ 17:48:30 #37
1986 Jane
pi_165474968
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:10 schreef Ulx het volgende:
Oh, eigenlijk denk ik dat hij heel goed koel en kalm kan blijven. Ik denk ook dat ze dat precies zo aan het voorbereiden zijn in het Trump-kamp. Zij fel, hij presidentieel, beter kan niet vanuit zijn perspectief.

Ik verwacht geen radicale uitspraken van hem, omdat dit debat er juist zo geschikt voor is om de mensen hij daarmee eerder afgestoten heeft - maar die Clinton ook niet echt zien zitten - voor zich te winnen. Je merkt m.i. sowieso al dat hij probeert dat te doen.

Hillary daarentegen mag ook niet te fel worden (want dan is ze een heks), maar ook niet te kalm blijven (want dan heeft ze 'low energy'). Ik denk dat het voor Clinton misschien wel een stuk moeilijker is om de juiste toon te vatten.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 17:59:39 #38
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165475152
Trump kan inderdaad wel rustig blijven, maar dat is tot nu toe eigenlijk altijd met de teleprompter gebeurd. Zodra hij moet improviseren, gaat het vaak fout. Ik ben heel benieuwd hoe ze Trump voorbereiden op dit debat.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 18:18:59 #39
3928 Ulx
pi_165475539
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:48 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, eigenlijk denk ik dat hij heel goed koel en kalm kan blijven. Ik denk ook dat ze dat precies zo aan het voorbereiden zijn in het Trump-kamp. Zij fel, hij presidentieel, beter kan niet vanuit zijn perspectief.

Ik verwacht geen radicale uitspraken van hem, omdat dit debat er juist zo geschikt voor is om de mensen hij daarmee eerder afgestoten heeft - maar die Clinton ook niet echt zien zitten - voor zich te winnen. Je merkt m.i. sowieso al dat hij probeert dat te doen.

Hillary daarentegen mag ook niet te fel worden (want dan is ze een heks), maar ook niet te kalm blijven (want dan heeft ze 'low energy'). Ik denk dat het voor Clinton misschien wel een stuk moeilijker is om de juiste toon te vatten.
Trump rustig zonder teleprompter? Nah, hij heeft nu bij zijn speeches een goede voorzegger ingehuurd, maar die is er niet bij bij het debat.
En wat hij tot nu bij elkaar wist te improviseren was niet bepaald overtuigend presidentieel te noemen.
  woensdag 21 september 2016 @ 18:34:43 #40
1986 Jane
pi_165475878
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump rustig zonder teleprompter? Nah, hij heeft nu bij zijn speeches een goede voorzegger ingehuurd, maar die is er niet bij bij het debat.
En wat hij tot nu bij elkaar wist te improviseren was niet bepaald overtuigend presidentieel te noemen.
Maar ik probeer ook niet te zeggen dat hij ons zal gaan overtuigen of de Clinton-stemmer. Ik bedoel meer dat hij alleen maar hoeft mee te vallen. En dat is minder moeilijk als je je eerder hebt laten zien als raving lunatic.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 18:56:30 #41
3928 Ulx
pi_165476442
Hij was altijd een kwijlende schreewlelijk met bloeddoirlopen ogen zodra hij moest improviseren. En bij dit debat moet hij dat.

En hij heeft zoveel munitie aan Clinton gegeven dat ze kan prijsschieten. Hij komt niet verder dan een "je bent ziek" verhaal. Wat verder? De foundation?
"Hoe is het met je universiteit, belasting, je vriendin bij het OM in florida, je mafiavrienden, etc." Is gelijk het antwoord, en dan gaat hij gillen.
pi_165477061
Het Anthony Weiner debakel krijgt nog een verhaaltje. Meneer schijnt aan het rotzooien geweest te zijn met een 15 jarige.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3790824/Anthony-Weiner-carried-months-long-online-sexual-relationship-troubled-15-year-old-girl-telling-hard-asking-dress-school-girl-outfits-pressing-engage-rape-fantasies.html

Cernovich twitterde op woensdag 21-09-2016 om 19:17:03 Did Sick Hillary's top aid Huma help find underage girls for her husband, Anthony Weiner? https://t.co/pYOXbN68MT reageer retweet
pi_165477069
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:56 schreef Ulx het volgende:
Hij was altijd een kwijlende schreewlelijk met bloeddoirlopen ogen zodra hij moest improviseren. En bij dit debat moet hij dat.

En hij heeft zoveel munitie aan Clinton gegeven dat ze kan prijsschieten. Hij komt niet verder dan een "je bent ziek" verhaal. Wat verder? De foundation?
"Hoe is het met je universiteit, belasting, je vriendin bij het OM in florida, je mafiavrienden, etc." Is gelijk het antwoord, en dan gaat hij gillen.
Dit. En mits de moderators hun werk doen, kritisch zijn en hem ook maar een béétje op de inhoud gaan vastzetten (wat Anderson Cooper sowieso gaat doen), wordt het verdomd moeilijk voor Trump. Heel veel potentiële nuclear triad-tuimelingen in het vooruitzicht, die hem niet als een gek laten overkomen, maar als zwak en incapabel. Wat een stuk schadelijker is voor hem.

Al zijn het maar light-versies van beleid, dan wordt het zweten voor Trump; heeft-ie weinig meer aan zijn schoolpleinpesterijtjes-tactieken.
pi_165477269
De schrijver van de Avengers en een berg celebrities zijn een super PAC begonnen om Donald Trump te stoppen:
thehill twitterde op woensdag 21-09-2016 om 17:46:10 WATCH: Celebrities slam Trump in get-out-the-vote video https://t.co/PX3fOTIeRb https://t.co/tC54CnvDG5 reageer retweet
Reuters heeft Trump op +2 nu, inmiddels is de spread op RCP nog maar 0.9%
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein-5952.html
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 19:42:08 #45
3928 Ulx
pi_165477393
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:23 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dit. En mits de moderators hun werk doen, kritisch zijn en hem ook maar een béétje op de inhoud gaan vastzetten (wat Anderson Cooper sowieso gaat doen), wordt het verdomd moeilijk voor Trump. Heel veel potentiële nuclear triad-tuimelingen in het vooruitzicht, die hem niet als een gek laten overkomen, maar als zwak en incapabel. Wat een stuk schadelijker is voor hem.

Al zijn het maar light-versies van beleid, dan wordt het zweten voor Trump; heeft-ie weinig meer aan zijn schoolpleinpesterijtjes-tactieken.
Ik vraag me af hoe zo'n Trump om zou gaan met zo'n president van de Fillippijnen. Ik betwijfel of het hem zou lukken de boel te kalmeren.
pi_165477759
RogerJStoneJr twitterde op woensdag 21-09-2016 om 19:50:49 Faltering Clinton campaign burns through $50 M but defeat still looms https://t.co/rH7t9bvWxj reageer retweet
Wahahaha $50 miljoen in 1 maand en Trump is #winning

Nog meer slecht nieuws voor team Clinton. Shit geheim houden tot Election Day? Dacht het niet zei de rechter. De records van alle trainingen over security die Clinton en haar aides gehad hebben moeten boven tafel komen.
http://dailycaller.com/2016/09/21/breaking-judge-orders-release-of-clinton-security-training-docs-to-begin-in-five-days/

Ze zei niet te weten hoe ze met Classified information om moet gaan, maar die leugen is snel door te prikken als blijkt dat ze daar wel een training voor gehad heeft.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2016 @ 20:16:07 #47
230491 Zith
pls tip
pi_165478168
Jaja trump kan niet debatteren dit dat, maar de sterkste punten in de GOP campagne kwamen tijdens de debatten. Bush, Kasich, Cruz en Rubio waren allemaal de rustige, goed doordachte typen en een voor een werden ze afgeslacht door Trump zn framing.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165478192
Je denkt dat dezelfde lompe aanpak tijdens serieuze debatten over inhoud gaat werken en "presidentieel" overkomt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 21 september 2016 @ 20:18:42 #49
1986 Jane
pi_165478215
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:23 schreef Maxerazzi het volgende:

Ja? Na alles wat er al gebeurd is, alles wat hij al geroepen heeft, alle groepen die hij al beledigd heeft, alle leugens die hij al verteld heeft, gaat dit debat het moment zijn dat zijn aanhang hem de rug toekeert wegens gebrek aan feitenkennis? Dat denk je echt?

Ik denk dat deze verkiezingen, en met name de populariteit van Trump, aantonen dat feitenkennis en alles wat daarbij hoort voor een groot deel van de Amerikaanse bevolking op dit moment nauwelijks van belang is.

Niet dat Trump geen fouten kan maken die hem stemmen kunnen kosten, dat kan wel. De kans dat hij in de problemen komt is m.i. het grootst als het over onderwerpen als abortus gaat, waar hij dingen moet verkondigen om zijn conservatieve achterban tevreden te houden, terwijl hij dat zelf volgens mij totaal niet vindt.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2016 @ 20:19:07 #50
230491 Zith
pls tip
pi_165478227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:17 schreef OMG het volgende:
Je denkt dat dezelfde lompe aanpak tijdens serieuze debatten over inhoud gaat werken en "presidentieel" overkomt?
Wie weet, wie weet heeft Trump andere ideeën. Maar claimen dat hij er niet goed in is lijkt me erg onderschatten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165478331
Tot nu toe heeft 'ie bewezen er niet goed in te zijn. Dat z'n achterban een onzin brullende sinaasappel prachtig vinden is wat anders.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165478558
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:18 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja? Na alles wat er al gebeurd is, alles wat hij al geroepen heeft, alle groepen die hij al beledigd heeft, alle leugens die hij al verteld heeft, gaat dit debat het moment zijn dat zijn aanhang hem de rug toekeert wegens gebrek aan feitenkennis? Dat denk je echt?
Ja, dat denk ik. De debatten hiervoor zijn niet te vergelijken met wat hij nu voor zijn kiezen gaat krijgen. Hij gaat zwak en incapabel overkomen, mits de moderators hun werk dus doen.

Dit artikel is al eerder in dit topic gepost, maar erg interessant leesvoer erover: http://www.theatlantic.co(...)who-will-win/497561/
  woensdag 21 september 2016 @ 20:31:25 #53
1986 Jane
pi_165478594
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:22 schreef OMG het volgende:
Dat z'n achterban een onzin brullende sinaasappel prachtig vinden is wat anders.
De achterban van Clinton gaat hij sowieso niet overtuigen, net als dat andersom niet gaat gebeuren.

Het gaat vooral om mensen die nu dreigen thuis te blijven, de mensen die op een third party candidate dreigen te gaan stemmen en eventueel mensen die nog twijfelen tussen Clinton en Trump (maar dat zijn er volgens mij niet zoveel).
De mensen die dreigen thuis te blijven moet hij enthousiasmeren en de mensen die third party willen gaan stemmen moet hij ervan overtuigen dat Hillary erger is en dat hij wel meevalt. En zolang hij meevalt, geeft hij Clinton minder munitie om op hem af te schieten.
pi_165478764
Als trump het eerste debat verliest, dan zie ik hem de verkiezingen niet meer winnen.

Trump zal nog wel wat kaarten achter de hand hebben.
pi_165478922
De grote vraag is of er uberhaupt een debat komt. Clinton heeft alle events afgezegd deze week. Ze heeft wel geteld 1 dag publiek campagne gevoerd toen ze zich weer 'wat beter' voelde. De grote vraag is in welke staat ze op dat podium staat.

Zie het al voor me. Trump geeft net iets te hard een schouderklopje en ze valt om. :')

En zal die weer van die gekke bekken gaan trekken als zijn tegenstander aan het woord is?
pi_165479048
Vandaar dat ze nu staat te speechen.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 20:47:55 #57
3928 Ulx
pi_165479277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:43 schreef OMG het volgende:
Dat is een robot, dat weet je toch?
pi_165479307
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:43 schreef OMG het volgende:
Hoeveel krijg je betaald?
pi_165479716
Nog meer stompzinnige vragen, 6star6lord6?
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2016 @ 21:04:04 #60
3928 Ulx
pi_165480002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:40 schreef Nintex het volgende:

En zal die weer van die gekke bekken gaan trekken als zijn tegenstander aan het woord is?
[ afbeelding ]
Dat durft hij niet op staatsbezoek in Manila.
pi_165484043
De Volkskrant heeft een artikel over het dubieuze handelen van de Trump Foundation.
pi_165484560
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:29 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik. De debatten hiervoor zijn niet te vergelijken met wat hij nu voor zijn kiezen gaat krijgen. Hij gaat zwak en incapabel overkomen, mits de moderators hun werk dus doen.

Dit artikel is al eerder in dit topic gepost, maar erg interessant leesvoer erover: http://www.theatlantic.co(...)who-will-win/497561/
Het kan best eens een taktiek geweest zijn kan me niet voorstellen dat hij als zakenman onvoorbereid aan gesprekken begint. Hij heeft nu gedaan of ie een achterlijke schreeuwlelijk is en met het debat kan hij best nog wel uit de verf komen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 23:12:16 #63
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_165484641
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:29 schreef Maxerazzi het volgende:

Hij gaat zwak en incapabel overkomen, mits de moderators hun werk dus doen.

Dat gaat ook nog maar de vraag zijn, want de moderators hebben al aangegeven niet te gaan fact checken tijdens de debatten. Dat zal ongetwijfeld een eis zijn geweest van de republikeinen na dat bekende fragment van 4 jaar geleden toen Romney de les werd gelezen door Candy Crowley van CNN.

pi_165485039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 23:12 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat gaat ook nog maar de vraag zijn, want de moderators hebben al aangegeven niet te gaan fact checken tijdens de debatten. Dat zal ongetwijfeld een eis zijn geweest van de republikeinen na dat bekende fragment van 4 jaar geleden toen Romney de les werd gelezen door Candy Crowley van CNN.

Achteraf gezien had Romney grotendeels gelijk. Rusland was inderdaad van plan om zich in de geo politiek te mengen met Oekraine en Syrie. Bovendien waren de terroristen helemaal niet verslagen, zoals Team Obama ons wilde doen geloven.

Ook bleef Team Obama maar hameren op dat verhaal over die video, waardoor er zogenaamd een protest was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')