Beide politici zijn ontzettend impopulair (beiden hebben volgens mij zelfs een negatieve favorability-rating). Het liefst zouden stemmers dus voor geen van beiden kiezen, maar omdat de VS praktisch een twee partij-stelsel heeft gaat dat niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:20 schreef Mike het volgende:
Het is toch haast ongelofelijk dat er nog mensen zijn die zitten te dubben tussen Clinton en Trump. Het ligt zover uit elkaar dat je toch vrij snel een keuze zou moeten kunnen maken?
Debatten afwachten?quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:35 schreef Mike het volgende:
Ja, dat is uiteraard allemaal bekend. Maar zelfs als je van beiden geen fan bent, is het nog heel apart dat je moeite hebt met kiezen. Dan moet je toch haast geen nieuws gevolgd hebben in de afgelopen anderhalf jaar of compleet geen interesse hebben in het bestuur van je land.
In Nederland kan meer de helft van de bevolking politiek ook niks boeien. Meestal weten ze niet eens de standpunten. Dat zal in de USA niks anders zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:35 schreef Mike het volgende:
Ja, dat is uiteraard allemaal bekend. Maar zelfs als je van beiden geen fan bent, is het nog heel apart dat je moeite hebt met kiezen. Dan moet je toch haast geen nieuws gevolgd hebben in de afgelopen anderhalf jaar of compleet geen interesse hebben in het bestuur van je land.
Het komt denk ik ook door het feit dat Clinton vooral bekritiseert wordt vanwege haar betrouwbaarheid, terwijl Trump bekritiseert wordt om zijn beleidsvoorstellen/uitspraken e.d. Dan moeten stemmers dus afwegen of ze liever iemand hebben die ze als betrouwbaar zien of iemand van wie ze denken dat ze beter beleid zal voeren.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:35 schreef Mike het volgende:
Je hebt net als ik al 10 gratis artikelen gelezen deze maand. Foei!quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:46 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het artikel? Ik krijg steeds advertenties over abonnementen.
ik ook...quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Je hebt net als ik al 10 gratis artikelen gelezen deze maand. Foei!
Dan wordt Kaine het.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:55 schreef Atak het volgende:
wat gebeurt er als Clinton doodvalt? Kan Bernie dan nog een kans maken?
Volgens mij is het wat anders. Ik zit namelijk nog niet aan die tien. Deze kan ik bijvoorbeeld gewoon wel lezen:quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft niet. In theorie kan iedereen dan de kandidaat nog worden.quote:
Incognito/privé-modus omzeilen dat probleem als het goed is.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Nope. Dat kon eerst idd wel, maar dat hebben ze blijkbaar opgelost. (Helaas)quote:Op woensdag 21 september 2016 00:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Incognito/privé-modus omzeilen dat probleem als het goed is.
Je hoeft bij presidentsverkiezingen niet volgens partijlijnen te stemmen. De hele grap van Trump is dat hij stemmen binnen harkt van met name laaggeschoolde arbeiders die vroeger jaar in jaar uit voor de Democraten stemmen. Daarbij zijn de unaffiliated bijna met 1/3 meer dan in 2012 en ook die groep leunt naar Trump.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:52 schreef L3gend het volgende:
Wat data van absentee votes in NC na 1 week. Het aantal stemmen is nog klein om grote conclusies te trekken, maar wellicht geven deze data een eerste indicatie en mogelijk een trend als meer stemmen binnenkomen
[ afbeelding ]
Eerste data suggereren dat democraten voorlopig beter doen dan in 2012, ook meer independents hebben al hun stem al uitgebracht vergeleken met 2012. Hoge opkomst tijdens events is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de opkomsten in de stembureaus
twitter:DanRiehl twitterde op woensdag 21-09-2016 om 00:33:38did not specify what the change was. Via @WRAL: Clinton postpones Tuesday Chapel Hill event https://t.co/yIbHdyQdr8 reageer retweet
Aan de andere kant heb je ook gematigden republikeinen die in de suburbs wonen die naar Clinton trekken. Wat je in poll data ziet is dat Clinton en Trump ong 85% haalt uit hun eigen partij. Overigens kan je weinig over de opkomst van African Americans zeggen, omdat er geen vergelijkbaar data van 2012. Als je puur naar data kijkt waar we kunnen vergelijken met 2012 is dat meer democraten hebben gestemd (zwaar Clinton) en meer independents (iets Trump)quote:Op woensdag 21 september 2016 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je hoeft bij presidentsverkiezingen niet volgens partijlijnen te stemmen. De hele grap van Trump is dat hij stemmen binnen harkt van met name laaggeschoolde arbeiders die vroeger jaar in jaar uit voor de Democraten stemmen. Daarbij zijn de unaffiliated bijna met 1/3 meer dan in 2012 en ook die groep leunt naar Trump.
Kijk ook naar aanzienlijk minder 'black', maar een iets groter percentage vrouwen.
Kortom
Goed voor Trump
- Hogere opkomst Independents
- Hogere opkomst republicans
- Lagere opkomst African Americans
Goed voor Hillary
- Hogere opkomst vrouwen
- Hogere opkomst democrats
Florida lijkt echt steeds meer Trump land te worden
Verborgen bericht in de mail van Bill?
[ afbeelding ]
Weer een Clinton eventje mindertwitter:DanRiehl twitterde op woensdag 21-09-2016 om 00:33:38did not specify what the change was. Via @WRAL: Clinton postpones Tuesday Chapel Hill event https://t.co/yIbHdyQdr8 reageer retweet
En waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:38 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
In Nederland kan meer de helft van de bevolking politiek ook niks boeien. Meestal weten ze niet eens de standpunten. Dat zal in de USA niks anders zijn.
Volgens mij onderstreep je daarmee zijn punt. Bij Fortuyn ging het om de vorm, niet om de inhoud. Vragen naar de inhoud werden doorgaans afgewimpeld met "Leest u mijn boek maar, daar staat het allemaal in". Je denkt toch niet echt dat al die stemmers zijn boek gelezen hebben?quote:Op woensdag 21 september 2016 05:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En waarom denk je dat?
Omdat je weet dat je belazerd wordt.
Toen Fortuyn opstond draaide het naar 80% want opeens was het debat boeiend voor de mensen. Er werden dingen besproken op een felle manier die iedereen interesseerde en welke actueel waren.
Nu wordt er wederom ouderwets politiek bedreven: men antwoord gewoonweg niet op brandende vragen.
En iedereen slaapt in, precies zoals de politici het wensen.....
ik ga hier niet over discussieren want dit is de topic niet hier over.quote:Op woensdag 21 september 2016 07:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij onderstreep je daarmee zijn punt. Bij Fortuyn ging het om de vorm, niet om de inhoud. Vragen naar de inhoud werden doorgaans afgewimpeld met "Leest u mijn boek maar, daar staat het allemaal in". Je denkt toch niet echt dat al die stemmers zijn boek gelezen hebben?
Lijkt mij interessant, maar kan niet bij het artikel komen, omdat ik geen lid ben van de New York Times. Kun je mij zeggen wat de strekking van het artikel is? Sowieso wordt (bijna) nooit de onzekerheid in de polls aangeven.quote:
Ten eerste: ik had het probleem ook dat ik steeds op de abonnementenpagina kwam. Vanochtend kwam ik erachter dat het wel lukt als je het artikel gewoon googled. Als je op 'new york times four good pollsters' zoekt (eventueel in een incognitovenster) moet je het kunnen vinden.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij interessant, maar kan niet bij het artikel komen, omdat ik geen lid ben van de New York Times. Kun je mij zeggen wat de strekking van het artikel is? Sowieso wordt (bijna) nooit de onzekerheid in de polls aangeven.
Ah, het artikel dat ik zelf ook al eerder postte. Ik mag toch hopen dat het geen verrassing voor je mag zijn dat methodologische verschillen leiden tot verschillende uitkomsten. Belangrijk is ook nog eens dat het hier gaat om individuele peilingen. Aggregaties over peilingen middelen dit soort verschillen weer. Kijk je dan naar de wat uitgebreide modellen, dan wordt er bovendien nog weer gewogen op basis van criteria, biascorrectie gedaan, enzovoort.quote:
Uiteindelijk zal het toch gaan om de debatten. Vaagt Trump Hillary weg dan is het exit Clinton en dan wordt Donald Trump de volgende president van de Verenigde Staten van Amerika. Ik zie Trump het worden.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, het artikel dat ik zelf ook al eerder postte. Ik mag toch hopen dat het geen verrassing voor je mag zijn dat methodologische verschillen leiden tot verschillende uitkomsten. Belangrijk is ook nog eens dat het hier gaat om individuele peilingen. Aggregaties over peilingen middelen dit soort verschillen weer. Kijk je dan naar de wat uitgebreide modellen, dan wordt er bovendien nog weer gewogen op basis van criteria, biascorrectie gedaan, enzovoort.
het kan heel sterk de vraag zijn of een aggressieve aanpak Trump heel veel zal brengen...quote:Op woensdag 21 september 2016 13:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het toch gaan om de debatten. Vaagt Trump Hillary weg dan is het exit Clinton en dan wordt Donald Trump de volgende president van de Verenigde Staten van Amerika. Ik zie Trump het worden.
Dat zal inderdaad het punt worden van de debatten: blijft Trump rustig dan zullen de polls amper veranderen of positief veranderen voor Trump. Mocht hij uit de bocht vliegen, dan is dat erg gunstig voor Clinton. Het wordt in ieder geval spannend!quote:Op woensdag 21 september 2016 14:10 schreef Ulx het volgende:
Ik zie Trump niet cool blijven tojdens de debatten. Hij loopt een groot risico zijn geduld te verliezen als Clinton op de juiste knoppen weet te drukken. En met een rood bezweet voorhoofd gaan bulderen kan misschien tijdens een speech, maar bij een debat betwijfel ik of het effect heeft.
Inderdaad. En Bill heeft haar vast verteld hoe ze moet zuigen, dus het kan nog leuk worden.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad het punt worden van de debatten: blijft Trump rustig dan zullen de polls amper veranderen of positief veranderen voor Trump. Mocht hij uit de bocht vliegen, dan is dat erg gunstig voor Clinton. Het wordt in ieder geval spannend!
Inderdaad wel goed geobserveerd. Het is inderdaad moeilijk mensen van standpunt te laten wijzigen zodra ze een standpunt hebben ingenomen. Ik denk dat dit ook komt door de meer agressieve wijze van het debat waarbij mensen snel in het defensief worden gedrongen. Dan wordt overtuigingskracht natuurlijk een steeds moeilijker instrument.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het kan heel sterk de vraag zijn of een aggressieve aanpak Trump heel veel zal brengen...
Om te winnen moet Trump een of meerdere van enkele opties bereiken
1- mensen die op hem zouden stemmen, maar uteindelijk niet naar het stemlokaal gaan ertoe te brengen toch te gaan
2- mensen die neigen Clinton te stemmen overtuigen thuis te blijven
3- mensen die daadwerkelijk gaan stemmen, en die voorheen op Clnton willen stemmen, overhalen op hem te stemmen
alledrie lastige doelstelingen, maar optie 3 is eigenlijk verdomd moeilijk, mensen overhalen een mening die ze voorheen hadden, te laten veranderen.
Ook bij discussie's op Fok! zie je meestal dat vrijwel niemand een eenmaal ingenomen positie wijzigt, op basis van argumenten van de tegenpartij.
Een one-manshow voor zijn egen thuispubliek en een keertje lekker Clinton te kakken zetten, kan wel degelijk juist een contra-productief effect hebben...
het kan uiteindeijk veel van zn tegenstanders mobiliseren en misschien zelfs Clinton uiteindelijk sympathiek maken (overigens is imho de enige persoon ter wereld die het zou kunnen lukken om Clinton sympathie-stemmen te geven, dat moet ik hem nageven)
Kan iets te maken met de verandering in de campagne-structuur. De Kushner familie heeft meer invloed gekregen bij Trump. Jared Kushner (en in mindere mate zijn broer Joshua (die overigens steeds blijft ontkennen vanwege zijn imago in bepaalde industrieën) hebben toch het een en ander gedaan, o.a. Lewandowski en Manafort op een zijspoor gezet. Jared lijkt nu een van de belangrijkste (misschien zelfs wel dé belangrijkste) adviseur te zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Je zag dat ook met het hele gezondheidsfiasco omtrent Clinton. Trump hield zich toen dagenlang op de achtergrond. Op die manier kon het Clinton-verhaal groeien. Bij eerdere Clinton-schandalen/akkefietjes kwam Trump er vaak twee uur later alweer overheen met zijn eigen gepruts.
Oh, eigenlijk denk ik dat hij heel goed koel en kalm kan blijven. Ik denk ook dat ze dat precies zo aan het voorbereiden zijn in het Trump-kamp. Zij fel, hij presidentieel, beter kan niet vanuit zijn perspectief.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:10 schreef Ulx het volgende:
Ik zie Trump niet cool blijven tojdens de debatten. Hij loopt een groot risico zijn geduld te verliezen als Clinton op de juiste knoppen weet te drukken. En met een rood bezweet voorhoofd gaan bulderen kan misschien tijdens een speech, maar bij een debat betwijfel ik of het effect heeft.
Trump rustig zonder teleprompter? Nah, hij heeft nu bij zijn speeches een goede voorzegger ingehuurd, maar die is er niet bij bij het debat.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, eigenlijk denk ik dat hij heel goed koel en kalm kan blijven. Ik denk ook dat ze dat precies zo aan het voorbereiden zijn in het Trump-kamp. Zij fel, hij presidentieel, beter kan niet vanuit zijn perspectief.
Ik verwacht geen radicale uitspraken van hem, omdat dit debat er juist zo geschikt voor is om de mensen hij daarmee eerder afgestoten heeft - maar die Clinton ook niet echt zien zitten - voor zich te winnen. Je merkt m.i. sowieso al dat hij probeert dat te doen.
Hillary daarentegen mag ook niet te fel worden (want dan is ze een heks), maar ook niet te kalm blijven (want dan heeft ze 'low energy'). Ik denk dat het voor Clinton misschien wel een stuk moeilijker is om de juiste toon te vatten.
Maar ik probeer ook niet te zeggen dat hij ons zal gaan overtuigen of de Clinton-stemmer. Ik bedoel meer dat hij alleen maar hoeft mee te vallen. En dat is minder moeilijk als je je eerder hebt laten zien als raving lunatic.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump rustig zonder teleprompter? Nah, hij heeft nu bij zijn speeches een goede voorzegger ingehuurd, maar die is er niet bij bij het debat.
En wat hij tot nu bij elkaar wist te improviseren was niet bepaald overtuigend presidentieel te noemen.
twitter:Cernovich twitterde op woensdag 21-09-2016 om 19:17:03Did Sick Hillary's top aid Huma help find underage girls for her husband, Anthony Weiner? https://t.co/pYOXbN68MT reageer retweet
Dit. En mits de moderators hun werk doen, kritisch zijn en hem ook maar een béétje op de inhoud gaan vastzetten (wat Anderson Cooper sowieso gaat doen), wordt het verdomd moeilijk voor Trump. Heel veel potentiële nuclear triad-tuimelingen in het vooruitzicht, die hem niet als een gek laten overkomen, maar als zwak en incapabel. Wat een stuk schadelijker is voor hem.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:56 schreef Ulx het volgende:
Hij was altijd een kwijlende schreewlelijk met bloeddoirlopen ogen zodra hij moest improviseren. En bij dit debat moet hij dat.
En hij heeft zoveel munitie aan Clinton gegeven dat ze kan prijsschieten. Hij komt niet verder dan een "je bent ziek" verhaal. Wat verder? De foundation?
"Hoe is het met je universiteit, belasting, je vriendin bij het OM in florida, je mafiavrienden, etc." Is gelijk het antwoord, en dan gaat hij gillen.
Reuters heeft Trump op +2 nu, inmiddels is de spread op RCP nog maar 0.9%twitter:thehill twitterde op woensdag 21-09-2016 om 17:46:10WATCH: Celebrities slam Trump in get-out-the-vote video https://t.co/PX3fOTIeRb https://t.co/tC54CnvDG5 reageer retweet
Ik vraag me af hoe zo'n Trump om zou gaan met zo'n president van de Fillippijnen. Ik betwijfel of het hem zou lukken de boel te kalmeren.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:23 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dit. En mits de moderators hun werk doen, kritisch zijn en hem ook maar een béétje op de inhoud gaan vastzetten (wat Anderson Cooper sowieso gaat doen), wordt het verdomd moeilijk voor Trump. Heel veel potentiële nuclear triad-tuimelingen in het vooruitzicht, die hem niet als een gek laten overkomen, maar als zwak en incapabel. Wat een stuk schadelijker is voor hem.
Al zijn het maar light-versies van beleid, dan wordt het zweten voor Trump; heeft-ie weinig meer aan zijn schoolpleinpesterijtjes-tactieken.
Wahahaha $50 miljoen in 1 maand en Trump is #winningtwitter:RogerJStoneJr twitterde op woensdag 21-09-2016 om 19:50:49Faltering Clinton campaign burns through $50 M but defeat still looms https://t.co/rH7t9bvWxj reageer retweet
Ja? Na alles wat er al gebeurd is, alles wat hij al geroepen heeft, alle groepen die hij al beledigd heeft, alle leugens die hij al verteld heeft, gaat dit debat het moment zijn dat zijn aanhang hem de rug toekeert wegens gebrek aan feitenkennis? Dat denk je echt?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit. En mits de moderators hun werk doen, kritisch zijn en hem ook maar een béétje op de inhoud gaan vastzetten (wat Anderson Cooper sowieso gaat doen), wordt het verdomd moeilijk voor Trump. Heel veel potentiële nuclear triad-tuimelingen in het vooruitzicht, die hem niet als een gek laten overkomen, maar als zwak en incapabel. Wat een stuk schadelijker is voor hem.
Wie weet, wie weet heeft Trump andere ideeën. Maar claimen dat hij er niet goed in is lijkt me erg onderschatten.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:17 schreef OMG het volgende:
Je denkt dat dezelfde lompe aanpak tijdens serieuze debatten over inhoud gaat werken en "presidentieel" overkomt?
Ja, dat denk ik. De debatten hiervoor zijn niet te vergelijken met wat hij nu voor zijn kiezen gaat krijgen. Hij gaat zwak en incapabel overkomen, mits de moderators hun werk dus doen.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja? Na alles wat er al gebeurd is, alles wat hij al geroepen heeft, alle groepen die hij al beledigd heeft, alle leugens die hij al verteld heeft, gaat dit debat het moment zijn dat zijn aanhang hem de rug toekeert wegens gebrek aan feitenkennis? Dat denk je echt?
De achterban van Clinton gaat hij sowieso niet overtuigen, net als dat andersom niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:22 schreef OMG het volgende:
Dat z'n achterban een onzin brullende sinaasappel prachtig vinden is wat anders.
Dat is een robot, dat weet je toch?quote:
Dat durft hij niet op staatsbezoek in Manila.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:40 schreef Nintex het volgende:
En zal die weer van die gekke bekken gaan trekken als zijn tegenstander aan het woord is?
[ afbeelding ]
Het kan best eens een taktiek geweest zijn kan me niet voorstellen dat hij als zakenman onvoorbereid aan gesprekken begint. Hij heeft nu gedaan of ie een achterlijke schreeuwlelijk is en met het debat kan hij best nog wel uit de verf komenquote:Op woensdag 21 september 2016 20:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. De debatten hiervoor zijn niet te vergelijken met wat hij nu voor zijn kiezen gaat krijgen. Hij gaat zwak en incapabel overkomen, mits de moderators hun werk dus doen.
Dit artikel is al eerder in dit topic gepost, maar erg interessant leesvoer erover: http://www.theatlantic.co(...)who-will-win/497561/
Dat gaat ook nog maar de vraag zijn, want de moderators hebben al aangegeven niet te gaan fact checken tijdens de debatten. Dat zal ongetwijfeld een eis zijn geweest van de republikeinen na dat bekende fragment van 4 jaar geleden toen Romney de les werd gelezen door Candy Crowley van CNN.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Hij gaat zwak en incapabel overkomen, mits de moderators hun werk dus doen.
Achteraf gezien had Romney grotendeels gelijk. Rusland was inderdaad van plan om zich in de geo politiek te mengen met Oekraine en Syrie. Bovendien waren de terroristen helemaal niet verslagen, zoals Team Obama ons wilde doen geloven.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat gaat ook nog maar de vraag zijn, want de moderators hebben al aangegeven niet te gaan fact checken tijdens de debatten. Dat zal ongetwijfeld een eis zijn geweest van de republikeinen na dat bekende fragment van 4 jaar geleden toen Romney de les werd gelezen door Candy Crowley van CNN.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |