abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165495544
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:02 schreef marathon2000 het volgende:
Een verse @ KOM:

Re-Lock:
150.000
60mnd
8.5%
categorie C
https://www.kapitaalopmaat.nl/Re-Lock
Voor mij een overtuigende pas.

Paar dingetjes:

"De verkoopprijs van een Re-Lock aan de fietsendealer is ¤45 per maand exclusief BTW." Het zal wel een typefout zijn, maar er is geen mens dat 45 euro per maand voor een slot van een fiets gaat betalen.

Is het wel veilig genoeg? Als je je dure fiets niet aan een boom, rek of lantaarnpaal vastmaakt, is hij al gauw weg. En als hij dan weg is, hoe leg je de verzekering uit dat hij wel op slot staat als je de sleutel sowieso altijd behoudt.

Verder gaat hij 45K gebruiken om een lening af te lossen en 65K gaat hij gebruiken onder de vage noemer 'werkkapitaal'. Van de 150K gaat hij slechts 40K daadwerkelijk investeren en dan ook nog een deel in immaterieel en de overige 110K haat er waarschijnlijk maar weinig naar het product.

De ondernemer is in ieder geval extreem optimistisch want hij denkt in het opstartjaar al voor een half miljoen sloten te verkopen en het jaar daarna de omzet te verdubbelen. Wishful thinking voor mij als er niet getekende orders aan ten grondslag liggen.
pi_165495590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:37 schreef marathon2000 het volgende:
4 projecten uit Mongolië zijn even van de site gehaald...

Cliffhanger lendahand via twitter ...

‏@LendahandEU
Vandaag mooi en belangrijk nieuws; stay tuned!! #crowdfunding
10:19 AM - 22 Sep 2016
Dat is gewoon het nieuws van de AFM approval ;)
pi_165495814
Nieuwe op GvE:

Greater
Project:15355 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:1,42
Creditsafe score:59
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 105.000
Geinvesteerd:¤ 26.500
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:36 maanden
pi_165495956
Greater op GVE is an sich niet zo gek....
Alleen NIET tegen 8%.
10%-12% zou hier volkomen gerechtvaardigd zijn.

Zekerheden: "Geen"....
lopende lening
nog afbetalen aan zeperd met huis.

Ze zijn er in ieder geval open en eerlijk over, dat dan weer wel.

Hobby darten vind ik wel weer een dikke plus ;)

Verder: Ik geloof wel in het businessmodel.
pi_165496042
En geen stapelfinanciering, vind ik ook wel zo prettig.
Ik denk dat ik deze toch maar meeneem.
pi_165496257
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:23 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Voor mij een overtuigende pas.

Paar dingetjes:

"De verkoopprijs van een Re-Lock aan de fietsendealer is ¤45 per maand exclusief BTW." Het zal wel een typefout zijn, maar er is geen mens dat 45 euro per maand voor een slot van een fiets gaat betalen.

Is het wel veilig genoeg? Als je je dure fiets niet aan een boom, rek of lantaarnpaal vastmaakt, is hij al gauw weg. En als hij dan weg is, hoe leg je de verzekering uit dat hij wel op slot staat als je de sleutel sowieso altijd behoudt.

Verder gaat hij 45K gebruiken om een lening af te lossen en 65K gaat hij gebruiken onder de vage noemer 'werkkapitaal'. Van de 150K gaat hij slechts 40K daadwerkelijk investeren en dan ook nog een deel in immaterieel en de overige 110K haat er waarschijnlijk maar weinig naar het product.

De ondernemer is in ieder geval extreem optimistisch want hij denkt in het opstartjaar al voor een half miljoen sloten te verkopen en het jaar daarna de omzet te verdubbelen. Wishful thinking voor mij als er niet getekende orders aan ten grondslag liggen.
Vooral dat veilig genoeg vraag ik me af. Het wordt me niet duidelijk v welke afstand het slot opengaat.
Ken genoeg voorbeelden waarbij de fiets tegen de gevel staat en je binnen zit en qua afstand misschien hooguit 1meter is tussen de plek waar je zit en de fiets.
pi_165497746
Iemand zin in een kabelaar?
FNC heeft weer eentje
¤100.000
3 jaarTermijn
¤ 3.181,83 Maandbedrag
9.04 %Nominale rente
Categorie B
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/12564

Behoorlijk wat project keuze vandaag...
pi_165498211
quote:
1s.gif

Behoorlijk wat project keuze vandaag...
......variërend van slecht tot zeer slecht....😣
Pecunia non olet
pi_165499328
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:33 schreef marathon2000 het volgende:
Iemand zin in een kabelaar?
FNC heeft weer eentje
¤100.000
3 jaarTermijn
¤ 3.181,83 Maandbedrag
9.04 %Nominale rente
Categorie B
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/12564
Helaas ontbreken de tussentijdse cijfers van 2016. Het was handig geweest om te weten of het herstel zich heeft doorgezet.
Pecunia non olet
pi_165506326
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:34 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar Cambodjanen.
Waar de renteverschillen op gebaseerd zijn is mij niet helemaal duidelijk.
Heeft misschien eerder te maken met (de stabiliteit van) een land dan met de kredietverstrekker.
Als stabiliteit de maat is voor de berekening van het rentepercentage mag de rente wel flink omhoog voor de Cambodjaanse projecten. Heb zelf (met veel plezier overigens) een tijdje in Cambodja gewoond en kom er nog regelmatig. Het is rustig in het land, toeristen zijn er veilig, maar ik zou de situatie niet stabiel willen noemen. Drie jaar geleden zijn er verkiezingen geweest die voor de zoveelste keer door de regeringspartij CPP van Hun Sen zijn gewonnen. Vreemd, omdat elke Cambodjaan die ik spreek zegt te hebben gestemd op oppositiepartij CNRP. Het is niet gek dus dat laatstgenoemde partij de uitslag niet accepteert. Iedereen weet ook dondersgoed dat er bij de verkiezingen is gefraudeerd. De verkiezingsuitslag zorgt nog steeds voor veel onrust op de achtergrond. Regelmatig komen tienduizenden Cambodjanen op de been om te demonstreren. Toevallig worden er rondom die demonstraties steeds wat bommen op straat aangetroffen, hetgeen de regering als argument gebruikt om het leger en de politie massaal in te zetten en strenge controles plaats te laten vinden (buitenlanders worden overigens geheel met rust gelaten).
Daarnaast gebeurt het regelmatig dat een criticus van de regering 'toevallig' wordt vermoord. In juli nog werd een zeer bekende en geliefde criticus vermoord. Diezelfde middag waren honderdduizenden mensen op de been.
Daarnaast demonstreren mensen uit de textielindustrie, veruit de grootste industrie van het land, regelmatig voor meer loon (ipv $60-80 per maand willen ze $80-100 per maand). Ook hier heeft de regering haar handen vol aan. De politie en het leger worden vaak ingezet. Helaas zijn hierbij ook al doden gevallen.

De lokale partner van Lendahand berekent een rentepercentage van 7-8 procent per jaar. De Cambodjanen lachen zich hier vast een ongeluk om. Een gemiddelde spaarrekening doet al gauw 5-6%, deposito's nog wat meer, een hypotheek 12-15% en een lening voor een scootertje, het belangrijkste vervoermiddel voor veel Cambodjanen, 20% of meer. Daarnaast lenen veel Cambodjanen ook kleine geldbedragen uit aan anderen tegen een rente van 5-10%...... per maand. Heb je dus $ 500,00 over en kun je betrouwbare leners vinden, kijk dan niet gek op als je aan het eind van het jaar $ 1.000,00 in je handen hebt.

Vanwege mijn band met Cambodja heb ik best wel wat in Cambodjaanse projecten zitten (maar ook het nodige in de overige landen). Ik ben wel voorzichtig nu als het gaat om investeren in Cambodja. Niet omdat ik de leners of de lokale partner niet vertrouw, maar omdat ik niet uitsluit dat er nog eens een uitbarsting komt in het land met een enorme chaos tot gevolg.
pi_165508201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:41 schreef UU7 het volgende:

[..]
.
Dank je voor je interessante schets van de situatie in het land, leuk om te lezen en een beeld te krijgen!
Op zich wel een voordeel dat men aan dergelijke hoge rentes gewend is: geeft de lokale partner een voordeel op de concurrentie en zorgt ervoor dat de leners zich 'goedkoop' uit voelen en wellicht trouwer betalen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 09:28:34 #162
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165508693
quote:

Het is rustig in het land, toeristen zijn er veilig, maar ik zou de situatie niet stabiel willen noemen.
UU7: Prachtig om jouw info te lezen. Mooi geschreven ook.
Hoe zit het met de economische stabiliteit? Die lijkt wat steviger dan bijv. Mongolië. Dat is echt een delfstoffeneconomie. Hoe lang dat nog goed gaat...
Cambodja is rustig en de toeristen veilig, schreef je. Dat lijkt me al een belangrijk economisch voordeel. Wel heel wat rumoer op de grootste arbeidsmarkt, de textielindustrie. Als ik die bedragen lees, denk ik: gelijk hebben die arbeiders. Drijft het land op de textiel?
pi_165508766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:02 schreef marathon2000 het volgende:
Een verse @ KOM:

Re-Lock:
150.000
60mnd
8.5%
categorie C
https://www.kapitaalopmaat.nl/Re-Lock
Ik laat het hem als fervent fietsen, lopen. Is het nou echt zoveel werk om handmatig je fiets op slot te zetten? Mensen die fietsen zijn over het algemeen al actief, dan kan een handeling als handmatig je fiets even op slot zetten er ook nog wel bij. Ik zie het product gewoon niet zitten en daarnaast vind ik de doelen waarvoor het geld wordt gevraagd niet oké. Een deel gaat naar de aflossing van een oude lening.
pi_165508770
quote:

De lokale partner van Lendahand berekent een rentepercentage van 7-8 procent per jaar. De Cambodjanen lachen zich hier vast een ongeluk om. Een gemiddelde spaarrekening doet al gauw 5-6%, deposito's nog wat meer, een hypotheek 12-15% en een lening voor een scootertje, het belangrijkste vervoermiddel voor veel Cambodjanen, 20% of meer. Daarnaast lenen veel Cambodjanen ook kleine geldbedragen uit aan anderen tegen een rente van 5-10%...... per maand. Heb je dus $ 500,00 over en kun je betrouwbare leners vinden, kijk dan niet gek op als je aan het eind van het jaar $ 1.000,00 in je handen hebt.

Inderdaad interessant om meer info van een insider te horen over een land waarin Lendahand actief is. Leuk!

Dat rentepercentage wat u noemt, is naar mijn idee het rentepercentage dat Lendahand ontvangt van de lokale partner, niet wat de lokale partner vraagt aan de leningnemers. De website van Kredit, de grootste Cambodjaanse partner van Lendahand, geeft een rentepercentage van 1,4% t/m 3% per maand. Dat geeft al een logischer percentage op jaarbasis voor een land als Cambodja. Of bedoelt u dat de plaatselijke kredietverstrekker lacht om de ruime marge die hij alsnog overhoudt, na de afdracht aan Lendahand?
pi_165509037
quote:

[..]

Ik snap je redenering maar ik denk niet dat er lokaal 7-8 procent betaald wordt, aangezien het valuta risico ook nog afgedekt moet worden. Al met al zal het waarschijnlijk alsnog onder marktconform zijn...
Signature
pi_165510050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:28 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

UU7: Prachtig om jouw info te lezen. Mooi geschreven ook.
Hoe zit het met de economische stabiliteit? Die lijkt wat steviger dan bijv. Mongolië. Dat is echt een delfstoffeneconomie. Hoe lang dat nog goed gaat...
Cambodja is rustig en de toeristen veilig, schreef je. Dat lijkt me al een belangrijk economisch voordeel. Wel heel wat rumoer op de grootste arbeidsmarkt, de textielindustrie. Als ik die bedragen lees, denk ik: gelijk hebben die arbeiders. Drijft het land op de textiel?
Economisch gaat het wel de goede kant op heb ik het idee, de economische groei ligt op 7% per jaar. Wel is de achterstand met andere landen enorm. Wanneer je het land vergelijkt met buurlanden Thailand en Vietnam kun je de achterstand goed zien. Dat komt voornamelijk door de burgeroorlog in 1975-1979 en de ontwikkelingen daarna. In 1992-1993 stond het land zelfs nog onder VN-bestuur. Na de Aziatische crisis in 1997 is het langzaam de goede kant op gegaan.

In de textielindustrie zijn ongeveer 700.000 mensen werkzaam op een totale bevolking van 15 miljoen (de omvang van de beroepsbevolking weet ik niet). Textiel is het belangrijkste exportproduct op dit moment. Verder is de agrarische sector en de visserij erg groot, maar er vind daar nauwelijks export plaats, of er moet een hele goede oogst hebben plaatsgevonden. Er zijn volgens mij niet veel grondstoffen die op grote schaal verkocht worden. Wel zijn er olievelden in zee ontdekt, maar die moeten nog verdeeld worden met Thailand (en daar hebben ze al genoeg issues mee).

Wat de regering de afgelopen jaren goed heeft gedaan is het voor buitenlandse bedrijven (met name vanuit de ASEAN-landen) makkelijker te maken om te investeren in het land. Dit heeft tot gevolg dat er veel winkels, bedrijven en hotels, gefinancierd vanuit het buitenland, zijn en worden gebouwd. De bouw-industrie is hierdoor nu flink aan het groeien. Ik verwacht dat men, zo lang het land rustig blijft, bereid zal blijven in Cambodja te investeren, omdat Cambodjaanse arbeidskrachten erg goedkoop zijn. Daarnaast is de bevolking ook heel jong (een derde van de bevolking is gestorven tijdens de burgeroorlog, thans is volgens mij zelfs de helft van de bevolking onder de 25 jaar), dus er is de komende jaren voldoende arbeidskracht aanwezig. Ook zie ik dat redelijk veel jongeren inmiddels in staat zijn om Engels of een andere vreemde taal te spreken.

Ook het toerisme gaat goed, hoewel de meeste mensen uitsluitend naar Cambodja komen om Angkor Wat te bezoeken (zonde, want er is zoveel meer). De luchthaven van Angkor Wat (bij Siem Reap, stad van 100.000 inwoners) verwerkt bijvoorbeeld meer passagiers dan de luchthaven van de hoofdstad Phnom Penh (stad van 1,2 miljoen inwoners). De infrastructuur wordt nu, door buitenlandse investeringen en het toerisme, langzaam verbeterd. Wegen worden verbreed, er worden bruggen aangelegd over de rivieren en onlangs is een spoorlijn voor personenvervoer opnieuw in gebruik genomen.

Het land drijft wel voor een belangrijk deel op giften van andere landen, zoals de VS, Australië en Japan en buitenlandse investeringen. Het lijkt me daarom belangrijk dat het land ook de komende jaren rustig blijft. De koning, die een ceremoniële functie met weinig macht heeft, lijkt overigens tot nu toe wel in staat om de partijen op hun verantwoordelijkheden te wijzen.
pi_165510096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:36 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Inderdaad interessant om meer info van een insider te horen over een land waarin Lendahand actief is. Leuk!

Dat rentepercentage wat u noemt, is naar mijn idee het rentepercentage dat Lendahand ontvangt van de lokale partner, niet wat de lokale partner vraagt aan de leningnemers. De website van Kredit, de grootste Cambodjaanse partner van Lendahand, geeft een rentepercentage van 1,4% t/m 3% per maand. Dat geeft al een logischer percentage op jaarbasis voor een land als Cambodja. Of bedoelt u dat de plaatselijke kredietverstrekker lacht om de ruime marge die hij alsnog overhoudt, na de afdracht aan Lendahand?
Ik dacht gelezen te hebben dat men 7-8% vroeg, maar het kan inderdaad zo zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb en dat men 7-8% van de lokale partner krijgt. De lokale partner zal dan ongetwijfeld een hoger percentage vragen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:09:14 #168
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_165510123
Het gekke is wel dat de inflatie in het land best netjes is (1-2%) voor zover ik kan lezen en ik zie ook niet een munteenheid die in een vrije val is ten opzichte van de euro/dollar.

Je zou daar een lagere lokale rente bij verwachten omdat het valuta risico niet heel hoog is.
(resulataten uit het verleden zijn uiteraard geen garantie voor de toekomst)

of zou de rente in europa eigenlijk hoger moeten zijn.
Tot nooit .......
pi_165510173
Nieuw project @ KoM

Als zekerheid wordt opgevoerd dat dhr werkzaam blijft bij het akker en loonbedrijf. Dit bedrijf is echter uitgeschreven uit de kvk.
Voor de rest oogt het verhaal niet heel slecht.
Zekerheden in de vorm van overwaarde op grond en gebouwen zal in de praktijk denk ik nog tegenvallen bij gedwongen verkoop
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:15:22 #170
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165510234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:12 schreef impact9 het volgende:
Nieuw project @ KoM

Als zekerheid wordt opgevoerd dat dhr werkzaam blijft bij het akker en loonbedrijf. Dit bedrijf is echter uitgeschreven uit de kvk.
Zekerheden in de vorm van overwaarde op grond en gebouwen zal in de praktijk denk ik nog tegenvallen bij gedwongen verkoop
landbouwgrond blijft zijn waarde wel houden, dacht ik.
pi_165510276
quote:
Nieuw project @ KoM

in de eerste alinea staat al een storende fout: 60 maanden terwijl in de header rechts 48 maanden staat
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165510326
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:09 schreef Speekselklier het volgende:
Het gekke is wel dat de inflatie in het land best netjes is (1-2%) voor zover ik kan lezen en ik zie ook niet een munteenheid die in een vrije val is ten opzichte van de euro/dollar.

Je zou daar een lagere lokale rente bij verwachten omdat het valuta risico niet heel hoog is.
(resulataten uit het verleden zijn uiteraard geen garantie voor de toekomst)

of zou de rente in europa eigenlijk hoger moeten zijn.
In Cambodja betaalt men grotendeels met de dollar, de Cambodjaanse riel fungeert voornamelijk als wisselgeld (dollarmunten zijn niet geldig). De overheid houdt de koers van de riel altijd op een vast niveau ten aanzien van de dollar. Een dollar doet daardoor altijd ongeveer 3800-4200 riel. Op straat is 1 dollar altijd 4.000 riel. Supermarkten en fancy restaurants prefereren betaling in dollars (hun prijzen zijn ook altijd in dollars) en hanteren daarom een wisselkoers van 4100/4200 riel = 1 dollar.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:22:44 #173
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_165510410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:19 schreef UU7 het volgende:
In Cambodja betaalt men grotendeels met de dollar, de Cambodjaanse riel fungeert voornamelijk als wisselgeld (dollarmunten zijn niet geldig). De overheid houdt de koers van de riel altijd op een vast niveau ten aanzien van de dollar.
Als de leningen ook in dollars zijn dan heb je wel een heel hoge rente, zonder valuta risico's. Alleen USD-EUR risico, maar geen RIEL-EUR risico. En met de korte looptijden van LaH is de kans dat dat risico binnen de looptijd anders wordt niet heel groot.

En als ik de Cambodjaanse website denk te begrijpen kan ik inderdaad een lenen in RIELS of USD. Alleen mijn Cambodjaans is niet heel best, dus de kleine lettertjes kan ik niet lezen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 23-09-2016 11:30:17 ]
Tot nooit .......
pi_165510658
quote:
Nieuw project @ KoM

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:17 schreef komrad het volgende:

[..]

in de eerste alinea staat al een storende fout: 60 maanden terwijl in de header rechts 48 maanden staat
Het is wel een sympatiek project. Ik doe waarschijnlijk mee voor een klein bedrag
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165510909
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:32 schreef komrad het volgende:
Het is wel een sympatiek project. Ik doe waarschijnlijk mee voor een klein bedrag
Wat ik ook aantrekkelijk vind is dat ze ervaring hebben met het stoppen van activiteiten. Op tijd inzien dat het niet goed gaat en daarop acteren is iets dat je niet vaak genoeg tegenkomt.

Dat is wel met de aanname dat 'besluiten om tijdelijk te stoppen' geen eufemisme is voor een faillissement, natuurlijk...
pi_165511277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Wat ik ook aantrekkelijk vind is dat ze ervaring hebben met het stoppen van activiteiten. Op tijd inzien dat het niet goed gaat en daarop acteren is iets dat je niet vaak genoeg tegenkomt.

Dat zie ik toch heel anders: in de pitch staat "in maart 2013 viel ons afzetkanaal in Duitsland plotsklaps volledig weg." Kennelijk waren ze afhankelijk van 1 kanaal, hadden ze geen plan B en moesten ze daardoor gedwongen stoppen.
pi_165512120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:58 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Dat zie ik toch heel anders: in de pitch staat "in maart 2013 viel ons afzetkanaal in Duitsland plotsklaps volledig weg." Kennelijk waren ze afhankelijk van 1 kanaal, hadden ze geen plan B en moesten ze daardoor gedwongen stoppen.
(100% Duitsland was al een beetje plan B, want eerst hadden ze ook NL.) Natuurlijk, het kan altijd beter. Maar de zaak ging blijkbaar niet over de kop, ze hebben zich kunnen redden met ander werk en gaan het nu weer proberen. Als belegger zou ik meer in jouw lijn denken, maar als uitlener van geld hecht ik er vooral aan dat er geen schulden achterblijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door zyxxyz op 23-09-2016 12:47:14 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:59:57 #178
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165512446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:36 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik laat het hem als fervent fietsen, lopen. Is het nou echt zoveel werk om handmatig je fiets op slot te zetten? Mensen die fietsen zijn over het algemeen al actief, dan kan een handeling als handmatig je fiets even op slot zetten er ook nog wel bij. Ik zie het product gewoon niet zitten en daarnaast vind ik de doelen waarvoor het geld wordt gevraagd niet oké. Een deel gaat naar de aflossing van een oude lening.
Ik snap al die dingen niet om een kleine handeling weg te moeten nemen, ik wil die dingen ook niet eens.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165512765
Die oude likeuren mijnheer is ook iets nieuws begonnen

www.woonzorginvest.nl
pi_165513300
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:15 schreef rockenfeller het volgende:
Die oude likeuren mijnheer is ook iets nieuws begonnen

www.woonzorginvest.nl
Moeten de mensen van de likeuren worden uitbetaald? :)
pi_165513922
nieuwe op GVE
5%
9 maanden
aflossingsvrij
pi_165513937
O....is al vol
:)
pi_165514187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende:
O....is al vol
:)
Binnen 2 min al vol.
pi_165514760
Ik was op tijd, maar afl. vrij doe ik niet aan :)
pi_165515192
ik wel, maar geen 5%
pi_165516981
dank Rockenfeller. voor de link
pi_165517200
quote:
Zeer interessant en waar verhaal. Schandelijk en gelijk ook een (klein) pluimpje voor Collin. Ze hadden natuurlijk nooit dit project deze beoordeling mogen geven of überhaupt moeten aanbieden en tegelijkertijd goed dat ze er net op tijd achter zijn gekomen dat het bedrijf op omvallen stond, al dan niet door een conflict.

Al met al zet ik wel iedere week meer vraagtekens bij de beoordelingen van projecten bij Collin.
pi_165517203
Ik heb nog nooit iets bij/met Collin gedaan.
Vooralsnog ben ik het ook niet van plan.

Ben wel benieuwd hoe mensen die wél met Collin werk(t)en, dit soort debacles (cowboys belt, zack) interpreteren.

Het lijkt mij dat ze wel een imago probleem hebben/krijgen
pi_165517217
Voor zover ik het begrepen heb is het niet overmaken naar Zack meer geluk dan wijsheid geweest.
pi_165517505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:24 schreef bleyenburg het volgende:

Ben wel benieuwd hoe mensen die wél met Collin werk(t)en, dit soort debacles (cowboys belt, zack) interpreteren.

Ik heb 3 projecten lopen bij Collin.

Toen Cowboysbelt na slechts een paar maanden al omviel, heb ik besloten verder niets meer met Collin te doen. Mede gezien ook de kwalijke rol die de bank in dit verhaal speelde.
(Overigens is het puur geluk dat ik niet in Cowboysbelt zit, ik was niet snel genoeg).

Het Zack debacle heeft me alleen maar gesterkt in mijn besluit om niets meer met Collin te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ernie58 op 23-09-2016 17:09:42 ]
pi_165517536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:25 schreef bleyenburg het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb is het niet overmaken naar Zack meer geluk dan wijsheid geweest.
Het is sowieso ronduit super slecht. Ik vind deze kwestie nog slechter dan de Cowboys. Wat ik heb begrepen is dat ze er achter zijn gekomen dat er een conflict is met de leverancier en dat ze daarom besloten niet uit te keren en dat daarna het bedrijf is omgevallen. Als dat zo is verdienen ze daar dan het uiterst minieme kleine pluimpje dat feitelijk geen naam mag hebben.
pi_165517625
quote:

Mijn vertrouwen in Collin holt achteruit. Voorheen ging ik erg af op de beoordeling van Collin en D&B. Nu is gebleken dat dat min of meer een wassen neus is en Collin zo stuurt dat het eigenlijk altijd gunstig uitpakt terwijl dat vaak niet zo is. Met name bij de hoge bedragen verdoezelen ze de waarheid en krikken ze de beoordelingen omhoog.

Het imagoprobleem lijkt mij nog niet erg groot te zijn, gezien de snelheid waarmee de leningen vollopen.
pi_165518034
Ik vind vooral de "oplossing" bij Cowboys meer dan schandalig
pi_165519428
De top 10 van week 38:
pi_165519989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:03 schreef rockenfeller het volgende:
Ik vind vooral de "oplossing" bij Cowboys meer dan schandalig
Hoeveel hebben de investeerders daar moeten afschrijven? (in % van de inleg)
Pecunia non olet
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:43:56 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_165521185
quote:

Zelf heb ik ooit eens een account aangemaakt bij Collin, maar uiteindelijk nooit wat via hun geïnvesteerd. Weinig vertrouwen in deze club, het zag me er van het begin allemaal TE gelikt uit etc. En veel "snelle jongens" projecten. Puur een gevoel verder niet gebaseerd op feiten of iets.
pi_165521762
Nieuwe op FNC:

FundingCircleNL twitterde op vrijdag 23-09-2016 om 18:29:22 NIEUW KREDIETPROJECT > De Belichter wil opschalen en verder groeien > Lees verder: https://t.co/f5clMqXICg |… https://t.co/vaORctIFCg reageer retweet

[ Bericht 44% gewijzigd door djh77 op 24-09-2016 12:14:21 ]
pi_165522194
Hoi bleyenbug, ben goud bij collin en dus meer dan 30 projecten, langste ongeveer 14 maand. Heb geen projecten met problemen en alles loopt soepel.qua betalingen etc. Zie wel dat de kwaliteit cmvan de projecten achteruit holt (zoals ook bij gve en kom is gebeurd) waarschijnlijk doorsat de pijplijn van projecten langzaam leeg raakt. Invester daarom alleen nog maa in laag risico projecten met tastbare zekerheden en dank dat ik,binnenkort geheel stop met investeren via collin (zoals ik een jaar geleden ook ben gestopt met gve en kom). De volgende ster in crowdland moet knab worden, 10% zelf investeren betekent volgens mij dat de screening grondig is omdat men zich geen zeeperds kan veroorloven. Hoor momenteel veel spotjes van hun op de radio maar zie geen projecten verschijnen, toch een vaag teken dat goede projecten met een zaklantaarn gezocht moeten worden.
pi_165525530
Ik weet niet of je helemaal zou moeten stoppen met een platform. Bij alle platformen wisselen de goede projecten en de slechte zich af. Die varkensboer vandaag op KOM vond ik bijvoorbeeld wel aardig (mits de 2e hypotheek goed geregeld wordt zoals beloofd). Bij Collin zijn er ook nog wel aardige maar het is hooguit 1 op de 4 of 5 die nog investeringswaardig is. Dat was maanden geleden een stuk beter.
Platformen zijn bedrijven waar geld verdiend moet worden. En als je in een jaar veel verdiend hebt, dan wil je het andere jaar nóg meer verdienen. Het volk hongert naar projecten want de spaarrente is r*k. Het aanbod wordt echter schraal, want de banken halen meer naar zichzelf toe want die durven weer. Tsja dan krijg je dit. enige wat je kan doen is gewoon achterover leunen, hier goed meelezen en de pareltjes er uit pikken.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')