abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165511277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Wat ik ook aantrekkelijk vind is dat ze ervaring hebben met het stoppen van activiteiten. Op tijd inzien dat het niet goed gaat en daarop acteren is iets dat je niet vaak genoeg tegenkomt.

Dat zie ik toch heel anders: in de pitch staat "in maart 2013 viel ons afzetkanaal in Duitsland plotsklaps volledig weg." Kennelijk waren ze afhankelijk van 1 kanaal, hadden ze geen plan B en moesten ze daardoor gedwongen stoppen.
pi_165512120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:58 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Dat zie ik toch heel anders: in de pitch staat "in maart 2013 viel ons afzetkanaal in Duitsland plotsklaps volledig weg." Kennelijk waren ze afhankelijk van 1 kanaal, hadden ze geen plan B en moesten ze daardoor gedwongen stoppen.
(100% Duitsland was al een beetje plan B, want eerst hadden ze ook NL.) Natuurlijk, het kan altijd beter. Maar de zaak ging blijkbaar niet over de kop, ze hebben zich kunnen redden met ander werk en gaan het nu weer proberen. Als belegger zou ik meer in jouw lijn denken, maar als uitlener van geld hecht ik er vooral aan dat er geen schulden achterblijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door zyxxyz op 23-09-2016 12:47:14 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:59:57 #178
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165512446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:36 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik laat het hem als fervent fietsen, lopen. Is het nou echt zoveel werk om handmatig je fiets op slot te zetten? Mensen die fietsen zijn over het algemeen al actief, dan kan een handeling als handmatig je fiets even op slot zetten er ook nog wel bij. Ik zie het product gewoon niet zitten en daarnaast vind ik de doelen waarvoor het geld wordt gevraagd niet oké. Een deel gaat naar de aflossing van een oude lening.
Ik snap al die dingen niet om een kleine handeling weg te moeten nemen, ik wil die dingen ook niet eens.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165512765
Die oude likeuren mijnheer is ook iets nieuws begonnen

www.woonzorginvest.nl
pi_165513300
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:15 schreef rockenfeller het volgende:
Die oude likeuren mijnheer is ook iets nieuws begonnen

www.woonzorginvest.nl
Moeten de mensen van de likeuren worden uitbetaald? :)
pi_165513922
nieuwe op GVE
5%
9 maanden
aflossingsvrij
pi_165513937
O....is al vol
:)
pi_165514187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende:
O....is al vol
:)
Binnen 2 min al vol.
pi_165514760
Ik was op tijd, maar afl. vrij doe ik niet aan :)
pi_165515192
ik wel, maar geen 5%
pi_165516981
dank Rockenfeller. voor de link
pi_165517200
quote:
Zeer interessant en waar verhaal. Schandelijk en gelijk ook een (klein) pluimpje voor Collin. Ze hadden natuurlijk nooit dit project deze beoordeling mogen geven of überhaupt moeten aanbieden en tegelijkertijd goed dat ze er net op tijd achter zijn gekomen dat het bedrijf op omvallen stond, al dan niet door een conflict.

Al met al zet ik wel iedere week meer vraagtekens bij de beoordelingen van projecten bij Collin.
pi_165517203
Ik heb nog nooit iets bij/met Collin gedaan.
Vooralsnog ben ik het ook niet van plan.

Ben wel benieuwd hoe mensen die wél met Collin werk(t)en, dit soort debacles (cowboys belt, zack) interpreteren.

Het lijkt mij dat ze wel een imago probleem hebben/krijgen
pi_165517217
Voor zover ik het begrepen heb is het niet overmaken naar Zack meer geluk dan wijsheid geweest.
pi_165517505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:24 schreef bleyenburg het volgende:

Ben wel benieuwd hoe mensen die wél met Collin werk(t)en, dit soort debacles (cowboys belt, zack) interpreteren.

Ik heb 3 projecten lopen bij Collin.

Toen Cowboysbelt na slechts een paar maanden al omviel, heb ik besloten verder niets meer met Collin te doen. Mede gezien ook de kwalijke rol die de bank in dit verhaal speelde.
(Overigens is het puur geluk dat ik niet in Cowboysbelt zit, ik was niet snel genoeg).

Het Zack debacle heeft me alleen maar gesterkt in mijn besluit om niets meer met Collin te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ernie58 op 23-09-2016 17:09:42 ]
pi_165517536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:25 schreef bleyenburg het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb is het niet overmaken naar Zack meer geluk dan wijsheid geweest.
Het is sowieso ronduit super slecht. Ik vind deze kwestie nog slechter dan de Cowboys. Wat ik heb begrepen is dat ze er achter zijn gekomen dat er een conflict is met de leverancier en dat ze daarom besloten niet uit te keren en dat daarna het bedrijf is omgevallen. Als dat zo is verdienen ze daar dan het uiterst minieme kleine pluimpje dat feitelijk geen naam mag hebben.
pi_165517625
quote:

Mijn vertrouwen in Collin holt achteruit. Voorheen ging ik erg af op de beoordeling van Collin en D&B. Nu is gebleken dat dat min of meer een wassen neus is en Collin zo stuurt dat het eigenlijk altijd gunstig uitpakt terwijl dat vaak niet zo is. Met name bij de hoge bedragen verdoezelen ze de waarheid en krikken ze de beoordelingen omhoog.

Het imagoprobleem lijkt mij nog niet erg groot te zijn, gezien de snelheid waarmee de leningen vollopen.
pi_165518034
Ik vind vooral de "oplossing" bij Cowboys meer dan schandalig
pi_165519428
De top 10 van week 38:
pi_165519989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:03 schreef rockenfeller het volgende:
Ik vind vooral de "oplossing" bij Cowboys meer dan schandalig
Hoeveel hebben de investeerders daar moeten afschrijven? (in % van de inleg)
Pecunia non olet
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:43:56 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_165521185
quote:

Zelf heb ik ooit eens een account aangemaakt bij Collin, maar uiteindelijk nooit wat via hun geïnvesteerd. Weinig vertrouwen in deze club, het zag me er van het begin allemaal TE gelikt uit etc. En veel "snelle jongens" projecten. Puur een gevoel verder niet gebaseerd op feiten of iets.
pi_165521762
Nieuwe op FNC:

FundingCircleNL twitterde op vrijdag 23-09-2016 om 18:29:22 NIEUW KREDIETPROJECT > De Belichter wil opschalen en verder groeien > Lees verder: https://t.co/f5clMqXICg |… https://t.co/vaORctIFCg reageer retweet

[ Bericht 44% gewijzigd door djh77 op 24-09-2016 12:14:21 ]
pi_165522194
Hoi bleyenbug, ben goud bij collin en dus meer dan 30 projecten, langste ongeveer 14 maand. Heb geen projecten met problemen en alles loopt soepel.qua betalingen etc. Zie wel dat de kwaliteit cmvan de projecten achteruit holt (zoals ook bij gve en kom is gebeurd) waarschijnlijk doorsat de pijplijn van projecten langzaam leeg raakt. Invester daarom alleen nog maa in laag risico projecten met tastbare zekerheden en dank dat ik,binnenkort geheel stop met investeren via collin (zoals ik een jaar geleden ook ben gestopt met gve en kom). De volgende ster in crowdland moet knab worden, 10% zelf investeren betekent volgens mij dat de screening grondig is omdat men zich geen zeeperds kan veroorloven. Hoor momenteel veel spotjes van hun op de radio maar zie geen projecten verschijnen, toch een vaag teken dat goede projecten met een zaklantaarn gezocht moeten worden.
pi_165525530
Ik weet niet of je helemaal zou moeten stoppen met een platform. Bij alle platformen wisselen de goede projecten en de slechte zich af. Die varkensboer vandaag op KOM vond ik bijvoorbeeld wel aardig (mits de 2e hypotheek goed geregeld wordt zoals beloofd). Bij Collin zijn er ook nog wel aardige maar het is hooguit 1 op de 4 of 5 die nog investeringswaardig is. Dat was maanden geleden een stuk beter.
Platformen zijn bedrijven waar geld verdiend moet worden. En als je in een jaar veel verdiend hebt, dan wil je het andere jaar nóg meer verdienen. Het volk hongert naar projecten want de spaarrente is r*k. Het aanbod wordt echter schraal, want de banken halen meer naar zichzelf toe want die durven weer. Tsja dan krijg je dit. enige wat je kan doen is gewoon achterover leunen, hier goed meelezen en de pareltjes er uit pikken.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')