Ah excuus!quote:Op zondag 18 september 2016 22:54 schreef Lienekien het volgende:
CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #14]
Ja, wat wil je weten?quote:Op zondag 18 september 2016 22:41 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met veganisme?
Eet je dan ook alleen groente die zonder dierlijke mest geteeld is?quote:Op maandag 19 september 2016 08:55 schreef HyrulePrincess het volgende:
Laat je niet ontmoedigen door negatieve reacties en heel goed dat je veganisme eens wilt proberengeen vis en vlees eten was bij ons geen probleem aangezien er genoeg vleesvervangers in de winkel te vinden zijn, veel zijn echt heel lekker en sommige wat minder, maar dat heb je bij echt vlees ook. De supermarkten hebben tegenwoordig allemaal veel Alpro producten, dus yoghurt, melk en kwark etc hoef je je ook geen zorgen om te maken. Wij vinden het voor thuis koken allemaal vrij makkelijk gaan, allleen uit eten gaan is soms wel een uitdaging vooral als je zelf niet het restaurant mag kiezen, alhoewel de keukens vaak geen probleem hebben met kaas of ei ofzo uit een vegetarisch gerecht weg te laten.
Ga vooral inlezen wat veganisme is en waarvoor, als je gezond eet en goed gevarieerd is het een stuk beter voor jezelf en voor de diertjes
Je kunt zover gaan als je zelf wilt, ik zeg zelf niet dat ik veganistisch ben omdat ik niet perfect ben.quote:Op maandag 19 september 2016 08:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eet je dan ook alleen groente die zonder dierlijke mest geteeld is?
Ik ben niet negatief (makkelijk om mensen zo af te schilderen).. maar wel kritisch...
Maar het is dus alleen de gedachte dat je "het goed doet" en het "veranderd" hebt..quote:Op maandag 19 september 2016 09:12 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Je kunt zover gaan als je zelf wilt, ik zeg zelf niet dat ik veganistisch ben omdat ik niet perfect ben.
Ik eet thuis geen vlees en vis en geen andere dierlijke producten als melk, ei, kaas maar ook dus bijvoorbeeld koek en snoep en andere dingen waar dierlijke producten in zit, ik let dus bij alles wel op wat ik koop. Ik heb nog steeds leren tassen want ik ga niet alles zomaar weggooien maar ik koop geen nieuwe leerproducten meer. Zelfde voor makeup en huidverzorgings producten. Ik haal mijn groenten nu gewoon bij de Albert Heijn, je kunt zover gaan wat je zelf wilt maar dit is hoe ik het nu doe en tot nu toe ben ik tevreden ermee![]()
Uiteindelijk gaat het erom hoever zelf iemand wilt gaan, als ik in een restaurant geen vegan optie kan krijgen dan eet ik vegetarisch, so be it. Ik ben "vegan" omdat ik niet bij wil dragen aan dierenleed en omdat het een stuk gezonder is. Het is alleen wel jammer dat als je al zoveel dingen doet om het goed te doen mensen altijd wel iets vinden om te zeggen "ja maar je doet dat niet", ik kijk liever naar wat ik wel allemaal al heb veranderd
dierenleed is er nog steeds, maar ik doe er niet meer aan mee. En nogmaals, je kunt je focussen op iets wat ik misschien nog moet aanpassen of alles wat ik wel al veranderd heb. En het is zeker wel gezonder, dus misschien moet jij je wat meer inlezen voordat je zegt dat mensen zich voor de gek houden. Ik eet nog steeds super gevarieerd en wat in vlees en vis zit kun je ook uit andere producten halen, dus het is voor mij geen probleemquote:Op maandag 19 september 2016 09:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar het is dus alleen de gedachte dat je "het goed doet" en het "veranderd" hebt..
Daadwerkelijk veranderd er niets.. dat dierenleed eet je nog steeds door middel van groente..
Gezonder is het ook niet, je haalt een heel stuk van je gevarieerd dieet weg namelijk..
Ik vind het zo jammer dat mensen zichzelf zo voor de gek houden.. thats all..
Iedereen moet voor zichzelf weten wat ie eet, ik zeg alleen dat als je zo kritisch op het ene bent, wees dat dan ook op het ander.. Pas dan kun je een goede afweging maken..
Ok...quote:Op maandag 19 september 2016 09:29 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
dierenleed is er nog steeds, maar ik doe er niet meer aan mee. En nogmaals, je kunt je focussen op iets wat ik misschien nog moet aanpassen of alles wat ik wel al veranderd heb. En het is zeker wel gezonder, dus misschien moet jij je wat meer inlezen voordat je zegt dat mensen zich voor de gek houden. Ik eet nog steeds super gevarieerd en wat in vlees en vis zit kun je ook uit andere producten halen, dus het is voor mij geen probleem
Vergeet water niet. Dat is immers het huis van een vis. Een ware veganist drinkt dus geen water.quote:Op zondag 18 september 2016 22:59 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel respect voor mensen die het vol kunnen houden want ik vind veganisme erg beperkend. Er valt zoveel weg: kaas, yoghurt, eieren. Nu heb je van de meeste dingen wel veganistische alternatieven maar die zijn toch niet helemaal hetzelfde. Zolang je alles zelf kan klaarmaken lukt het allemaal wel maar met uiteten gaan en als je bij anderen eet is het vaak lastig. Ik ben zelf vegetariėr en dat levert soms ook al uitdagingen op. Maar geef mij een omelet met kaas en ik ben tevreden.
Dat geloof ik graag, ik maak ook regelmatig heerlijke vegan maaltjes klaar waar je het dierlijke niet mist. Maar hoe vaak ga jij zomaar ergens uit eten? Als vegetarier ben je dan vaak veroordeeld tot de eeuwige salade met geitenkaas, de omelet met paddestoelen of de pasta met roomsaus of pesto (met kaas). Op zich best prima. Maar haal daar alle dierlijke ingrediėnten uit en er blijft weinig over. Als een voedselpatroon dat je jezelf oplegt zorgt dat je vaak in een restaurant noodgedwongen op karige halfbakken salades of droge pasta zit te knabbelen, dan gaat de lol er voor mij snel vanaf...quote:Op maandag 19 september 2016 13:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vind het zo grappig dat mensen het altijd zooo idioot vinden dat je jezelf zo enoooorm beperkt in wat je eet. Ik eet heerlijk en wat ik wil, alleen zonder de dierlijke producten. Je kan alles omzetten in een vegan maaltijd. Zo lastig is het helemaal niet. Als je gewoon je erin verdiept en weet wat je doet is het heel makkelijk. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten;)
Ik ga bijna nooit uit eten nee, maar er zijn tegenwoordig ook genoeg restaurants, vooral hier in Duitsland, waar je wel gewoon lekker kan eten. Je kan niet zomaar even een restaurant binnenstappen nee, maar goed.. dat maakt mij niet zoveel uit.quote:Op maandag 19 september 2016 13:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, ik maak ook regelmatig heerlijke vegan maaltjes klaar waar je het dierlijke niet mist. Maar hoe vaak ga jij zomaar ergens uit eten? Als vegetarier ben je dan vaak veroordeeld tot de eeuwige salade met geitenkaas, de omelet met paddestoelen of de pasta met roomsaus of pesto (met kaas). Op zich best prima. Maar haal daar alle dierlijke ingrediėnten uit en er blijft weinig over. Als een voedselpatroon dat je jezelf oplegt zorgt dat je vaak in een restaurant noodgedwongen op karige halfbakken salades of droge pasta zit te knabbelen, dan gaat de lol er voor mij snel vanaf...
Dit ja, ik kan dezelfde gerechten nog eten als voorheen alleen dan pas ik ingredienten aan en heb veel nieuwe gerechten ondekt!quote:Op maandag 19 september 2016 13:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vind het zo grappig dat mensen het altijd zooo idioot vinden dat je jezelf zo enoooorm beperkt in wat je eet. Ik eet heerlijk en wat ik wil, alleen zonder de dierlijke producten. Je kan alles omzetten in een vegan maaltijd. Zo lastig is het helemaal niet. Als je gewoon je erin verdiept en weet wat je doet is het heel makkelijk. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten;)
Die rashonden voer je toch wel vlees, mag ik hopen?quote:Op maandag 19 september 2016 13:56 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Ik ben ook geen echte vegan hoor, ik heb rashonden en dat mag ook niet![]()
Tuurlijkquote:Op maandag 19 september 2016 14:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die rashonden voer je toch wel vlees, mag ik hopen?
niet iedereen die vegan eet is een idiootquote:Op maandag 19 september 2016 14:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die rashonden voer je toch wel vlees, mag ik hopen?
quote:Op maandag 19 september 2016 13:57 schreef Stratotanker het volgende:
Veganisten.Linksrakkers met een intern gevacumeerd zelfbeeld die hun ideologieėn ongevraagd extern bij andersdenkenden moeilijk irritant moeten opdringen.
Dat gezegd, ga de keuken vooral eens proberen. Er zitten voldoende goede en lekkere gerechten tussen. Blijf alleen wel je haar wassen en val mij er niet mee lastig als je besluit dit niet te doen.
Wat jij nu doet is roepen: " Daar moet een piemel in! Daar moet een piemel in!"quote:Op maandag 19 september 2016 18:09 schreef RobinOok het volgende:
Veganisme is een soort vaginisme van de mond. Nogal verkrampt eten.
Altijd leuk toch om tegen linkse meisjes te roepen? Ze schijnen er bloedgeil van te wordenquote:Op maandag 19 september 2016 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is roepen: " Daar moet een piemel in! Daar moet een piemel in!"
Brechjesquote:Op maandag 19 september 2016 19:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Altijd leuk toch om tegen linkse meisjes te roepen? Ze schijnen er bloedgeil van te worden
Welnee! Dat zou ik dan weer nooit roepen, gekkie.quote:Op maandag 19 september 2016 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Drop zonder gelatine is geen drop.quote:Op maandag 19 september 2016 21:43 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben vegetariėr.
Zonder dieren kan ik niet leven,
Dus ei, melk en leren schoenen = geen vlees.
Panda Licorice is ook vegetarisch.
Gelukkig is ie geen veganist.quote:Op maandag 19 september 2016 22:05 schreef charon het volgende:
[..]
Drop zonder gelatine is geen drop.
Echt goeie drop is met arabische gom, gelatine of gemodificeert zetmeel is imitatiequote:Op maandag 19 september 2016 22:05 schreef charon het volgende:
[..]
Drop zonder gelatine is geen drop.
Die meiden zien er toch behoorlijk gezond uit?quote:Op maandag 19 september 2016 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat zal wel meevallen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 00:37 schreef RobinOok het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel mee zal vallen.
nah,helemaal zonder piemels zllen ze niet zitten denk ikquote:Op dinsdag 20 september 2016 00:46 schreef RobinOok het volgende:
Het aantal piemels dat in de rij zou gaan staan.
Ik denk dat de meeste veganistische meisjes een stuk relaxter zouden worden na een paar piemeltjes...quote:Op dinsdag 20 september 2016 00:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik denK dat dit soort vrouwen eerder weerstand dan lust opwekt bij de meeste mannen.
Dat zijn geen echte mannen danquote:Op dinsdag 20 september 2016 00:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik denK dat dit soort vrouwen eerder weerstand dan lust opwekt bij de meeste mannen.
Katja drop tegenwoordig ookquote:Op maandag 19 september 2016 21:43 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben vegetariėr.
Zonder dieren kan ik niet leven,
Dus ei, melk en leren schoenen = geen vlees.
Panda Licorice is ook vegetarisch.
Alles van katja is tegenwoordig vegan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:57 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Katja drop tegenwoordig ook
Vegetarisch, volgens mij zijn ze niet allemaal vegan toch maar alleen de haringen. Of hebben ze weer aanpassingen gedaan?quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alles van katja is tegenwoordig vegan.
Insert random grapje over of ze worst zou lusten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zijn geen echte mannen dan
Zien ze sperma ook als iets dierlijks?
Is dat niet vegan vanwege de bijenwas die als glansmiddel gebruikt wordt? Goed de yoghurtgums bevatten yoghurtpoederquote:Op dinsdag 20 september 2016 09:26 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Vegetarisch, volgens mij zijn ze niet allemaal vegan toch maar alleen de haringen. Of hebben ze weer aanpassingen gedaan?
Zelfs geen tofuworst, want soya is de duivelquote:Op dinsdag 20 september 2016 09:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Insert random grapje over of ze worst zou lusten.
Ja meeste dropjes hebben nog bijenwas inderdaadquote:Op dinsdag 20 september 2016 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat niet vegan vanwege de bijenwas die als glansmiddel gebruikt wordt? Goed de yoghurtgums bevatten yoghurtpoeder
Of Schellakquote:Op dinsdag 20 september 2016 09:43 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Ja meeste dropjes hebben nog bijenwas inderdaadMaar ze zijn dus sowieso vegetarisch!
Hmm, dus eigenlijk mag een strikte veganist ook geen electronische of electrische apparaten gebruiken waar spoelen in zitten (lader van laptop, mobieltje, voeding in computer, tv, cd speler etc etc) want die koperdraden zijn met schellak behandeldquote:
In feite is het onmogelijk om echt veganistisch te leven. Al was het maar dat er dieren doodgaan bij het oogsten, voedsel niet beschikbaar is voor het wild Etc.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hmm, dus eigenlijk mag een strikte veganist ook geen electronische of electrische apparaten gebruiken waar spoelen in zitten (lader van laptop, mobieltje, voeding in computer, tv, cd speler etc etc) want die koperdraden zijn met schellak behandeld
En ook kunsstof met weekmakers (visolie)
Nog maar te zwijgen van larven, aaltjes etc in de groenten en fruitquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In feite is het onmogelijk om echt veganistisch te leven. Al was het maar dat er dieren doodgaan bij het oogsten, voedsel niet beschikbaar is voor het wild Etc.
Het is een onmogelijk ideaal, beetje net als de gereformeerde kerk... Hel en verdoemenis als je je niet aan de regels houdt, maar ze zij tegelijk ook onmogelijk om je aan een houden.
Gevolg : schizoide en angstgestuurd gedrag. Enge types en psychisch instabiele mensen (of die worden hierdoor aangetrokken... Da kan okk)
Of simpelweg dierlijke mest gebruikt bij de productie van hun eten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog maar te zwijgen van larven, aaltjes etc in de groenten en fruit
Dat zegt elke veganist of geloofsextremist ookquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef Qternocq het volgende:
Ik sta open voor discussie en vragen
Gelukkig kom jij met sterke argumenten, inhoudelijke onderbouwingen en wetenschappelijke bronnenquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zegt elke veganist of geloofsextremist ook![]()
Verder kom je zelf ook niet verder dan een Trouw artikeltje of veganistisch nou gezonder is of niet. Er wordt wel meer in kranten geschreven.
Tja ik zou niet al die bronnen onafhankelijk willen noemen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:27 schreef Qternocq het volgende:
Beste derLudolf,
Ik begrijp niet zo goed wat het doel is van je reactie. Ik probeer girlnextdoor te informeren en te reageren op haar vraag. Jij hebt blijkbaar een ander doel.
Ik probeer zo inhoudelijk mogelijk te zijn. Daarbij is het lastig om alle onderzoeken te citeren, maar het artikel waar ik een link van plaatste doet daarin aardig zijn best. Het citeert enkele tientallen serieuze onderzoeken. Dat is natuurlijk iets anders dan een "Trouw artikeltje" waar ik slechts een citaat uit plaatste vanwege de recente uitspraken van Seidell.
Verder link ik naar plentyfood, worldwatch, verenigde naties en citeer ik de American Dietitic Association. Waar heb je het over?
eigenlijjk moet je ze meteen doodschieten want ze houden zicht niet 100.000 % aan de regelsquote:Op dinsdag 20 september 2016 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hmm, dus eigenlijk mag een strikte veganist ook geen electronische of electrische apparaten gebruiken waar spoelen in zitten (lader van laptop, mobieltje, voeding in computer, tv, cd speler etc etc) want die koperdraden zijn met schellak behandeld
En ook kunsstof met weekmakers (visolie)
Gewoon lekker proberen zoveel mogelijk als je dat wil Veganistisch te eten.quote:Op zondag 18 september 2016 22:41 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hoi mede-FOK!kers,
Heeft er hier iemand ervaring met veganisme? Ik probeer er meer informatie over in te winnen.
Ik ga komende week op mezelf wonen, en vind dat een mooie gelegenheid om ook eens de eet- en leefgewoonten onder de loep te nemen. Ik zie steeds vaker de term veganisme voorbij komen, en geloof ook wel dat dat erg gezond is. Door de interesse wil ik me er graag in gaan verdiepen.
Graag serieuze reacties hierop
Nouhou.... dat is niet eens zo'n rare opmerking, als TS nu gewoon vlees eet of Flexitariėr is kanquote:Op dinsdag 20 september 2016 18:20 schreef PandaDrop het volgende:
Hoho, niet te snel.
Begin eerst als flexitariėr, daarna vegetariėr en daarna als veganist.
Bijzonder........ ik wist niet dat dat bestond....quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:20 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben al sinds mij geboorte vegetariėr, vlees eten is geen optie voor mij omdat ik essentiele bacteriėn mist om vlees te verteren. Als ik bijv. mosselen eet, ben ik morgen ziek. Ik wist toen niet dat het dierlijk was. (Ik was 5 jaar oud).
Als ik lees dat veganisten het zo ernstig nemen als ditquote:Op dinsdag 20 september 2016 17:07 schreef FANN het volgende:
[..]
eigenlijjk moet je ze meteen doodschieten want ze houden zicht niet 100.000 % aan de regels
dus![]()
stelletje zeikwijven hiero![]()
Jullie zijn erger dan de Veganisten
Als je echt consequent bent eet je ook geen vruchten of groente waarvan de bloemen door bijen zijn bestoven.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik lees dat veganisten het zo ernstig nemen als dit
http://aromalifestyle.nl/vegane-bijenwasdoeken/
Dan vraag ik me af hoe ver je wilt gaan en ook schellak in transformatoren weigert
Had je geen voorbeeld aan haar kunnen nemen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:13 schreef FANN het volgende:
beelschoon kerngezond en agfestudeerd Biologe, dus ze is ook niet dom....
Truequote:Op dinsdag 20 september 2016 18:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je echt consequent bent eet je ook geen vruchten of groente waarvan de bloemen door bijen zijn bestoven.
Een maak je je huis ook nooit schoon. Anders vernietig je een potentiėle woonplek van bmuizen, kakkerlakken, ratten en ander ongediertequote:Op dinsdag 20 september 2016 18:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je echt consequent bent eet je ook geen vruchten of groente waarvan de bloemen door bijen zijn bestoven.
Ik ben flexitarier zoals ze dat noemen. Met vegetariėrs ook niets mis. Veganisme is een eng geloof, net zo erg als elk orthodoxe dogmatische leer.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:20 schreef PandaDrop het volgende:
Hoho, niet te snel.
En als je klaar ben doe je het weer omgekeerd.
Ik ben al sinds mij geboorte vegetariėr, vlees eten is geen optie voor mij omdat ik essentiele bacteriėn mist om vlees te verteren. Als ik bijv. mosselen at, was ik de volgende dag ziek. Ik wist toen niet dat het dierlijk was. (Ik was 5 jaar oud).
Als je als ouder een 5 jarige mosselen voert is dat best raarquote:Op dinsdag 20 september 2016 18:20 schreef PandaDrop het volgende:
Hoho, niet te snel.
En als je klaar ben doe je het weer omgekeerd.
Ik ben al sinds mij geboorte vegetariėr, vlees eten is geen optie voor mij omdat ik essentiele bacteriėn mist om vlees te verteren. Als ik bijv. mosselen at, was ik de volgende dag ziek. Ik wist toen niet dat het dierlijk was. (Ik was 5 jaar oud).
Zo denk ik er ook over (ben geen vegetariėr of flexitarier)quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben flexitarier zoals ze dat noemen. Met vegetariėrs ook niets mis. Veganisme is een eng geloof, net zo erg als elk orthodoxe dogmatische leer.
Nee, iemand anders niet mijn ouders. ik heb niet altijd thuis gewoond.quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Als je als ouder een 5 jarige mosselen voert is dat best raar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste mensen delen vegetariėrs in bij veganisten. <- Dit zijn vooral mannen die doen. En roepen daarna dat ik wat mis (het geur en de smaak van gebraden vlees). Hier word erg melig over gedaan. Meestal bieden ze ook opeens gratis broodje worst, wetens dat ik het toch afsla.quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben flexitarier zoals ze dat noemen. Met vegetariėrs ook niets mis. Veganisme is een eng geloof, net zo erg als elk orthodoxe dogmatische leer.
mijn toetsenbord is naar de klotequote:Op dinsdag 20 september 2016 19:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Had je geen voorbeeld aan haar kunnen nemen?
Ja goed je hebt extremisten op elk gebiedquote:Op dinsdag 20 september 2016 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik lees dat veganisten het zo ernstig nemen als dit
http://aromalifestyle.nl/vegane-bijenwasdoeken/
Dan vraag ik me af hoe ver je wilt gaan en ook schellak in transformatoren weigert
Succes, met uitzoeken met producten waarin schellak is verwerkt.quote:
quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:47 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nee, iemand anders niet mijn ouders. ik heb niet altijd thuis gewoond.
Waarom denk je anders waarom ik op fok.nl zit?Oh ik zie nu je onderschriftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Normalisatie van onderzoekspopulatie noem je dat, terecht punt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:12 schreef Stompzinnig het volgende:
Lekker makkelijk om de gezondheid van veganisten te vergelijken met mensen die een gemiddeld westers dieet hebben. Vergelijk veganisten maar eens met alleseters die net zo intensief op hun voeding letten als de veganisten. Denk dat er hele andere resultaten uit die onderzoeken komen dan die die in dit topic gepost zijn.
Denk dat het dan aardig gelijk uitkomt. Mensen die bewust met hun dieet bezig zijn, die bewust kiezen voor gezond zullen, gemiddeld genomen gezonder zijn. Wel of geen dierlijke producten eten maakt daar volgens mij niet zoveel in uit, simpelweg omdat mensen die daar bewust mee bezig zijn letten op voedingsstoffen die ze nodig hebben en vooral wat ze niet nodig hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:12 schreef Stompzinnig het volgende:
Lekker makkelijk om de gezondheid van veganisten te vergelijken met mensen die een gemiddeld westers dieet hebben. Vergelijk veganisten maar eens met alleseters die net zo intensief op hun voeding letten als de veganisten. Denk dat er hele andere resultaten uit die onderzoeken komen dan die die in dit topic gepost zijn.
Er is een veel grotere correlatie tussen geboortegewicht en levensverwachting dan tussen hoe gezond je eet en beweegt en levensverwachting.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat het dan aardig gelijk uitkomt. Mensen die bewust met hun dieet bezig zijn, die bewust kiezen voor gezond zullen, gemiddeld genomen gezonder zijn. Wel of geen dierlijke producten eten maakt daar volgens mij niet zoveel in uit, simpelweg omdat mensen die daar bewust mee bezig zijn letten op voedingsstoffen die ze nodig hebben en vooral wat ze niet nodig hebben.
Wat vooral zo is is dat een veganistisch eetpatroon/veganistische leefstijl wel vereist dat je er bewust mee bezig bent, dat je intensief bezig bent met wat je nodig hebt.
Natuurlijk kan dat afnemen met de tijd omdat je dan de do's en don'ts weet. Maar het begint met erg bewust bezig zijn, veel nadenken over je dieet en wat er te koop is.
Dat is bij wel dierlijke producten (vlees eten of vegetarisch) anders. Alhoewel je dieet slecht kan zijn is er niet zoveel bewustzijn noodzakelijk om gewoon normaal gezond te eten.
Dus voor de ts, veganistisch kan, maar lees je wel goed in en neem daarin aub niet alleen de kusjekroel verhalen mee. Verdiep je goed in wat jij nodig hebt en hoe je daaraan kan voldoen. Ik zou persoonlijk zelfs een bloedtest nu en als je 3 tot 6 maanden onderweg bent adviseren. Gewoonweg om te controleren of je dieet voor jou werkt en je geen tekorten aan het kweken bent die op de langere termijn je in de kont zullen bijten.
Misschien is dat helemaal niet aan de orde, maar liever zeker dan nare vage klachten en grote problemen op de langere termijn.
Ben je nu een dagelijks vleeseter, ben je niet heel bewust met wat je koopt (wat daarin zit e.d.), dan is de stap naar veganisme groot. Je zal altijd de ingrediėnten moeten controleren, weten welke stoffen uit dierlijke materiaal gewonnen worden. Je zal je moeten verdiepen in vervangingen, hoe je de voedingsstoffen die je nu binnen krijgt op andere manieren binnen krijgt. Dat is mogelijk, maar niet perse makkelijk, zeker niet als je dat (nog) niet gewend bent.
Persoonlijk zou ik zeggen, minder eerst eens met vlees. Vergroot rustig aan je kennis van voedingsmiddelen, vergroot eerst eens je arsenaal van recepten zonder vlees en zonder dierlijke producten. Als je daarna nog graag veganistisch wil zijn zal de overgang veel minder groot zijn. Zal je veel beter in staat zijn dat op een gezonde manier te doen.
Hmmzzz, ja tja... geboortegewicht kan je bar weinig aan doen, aan wat je eet wel. En dat heeft toch echt ook gevolgen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is een veel grotere correlatie tussen geboortegewicht en levensverwachting dan tussen hoe gezond je eet en beweegt en levensverwachting.
Goede adviezen en duidelijke argumenten. Ik denk dat TS daar wel wat aan heeft. Een bloedtest kan zeker geen kwaad en je goed verdiepen in hoe je met je dieet omgaat ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 23:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat het dan aardig gelijk uitkomt. Mensen die bewust met hun dieet bezig zijn, die bewust kiezen voor gezond zullen, gemiddeld genomen gezonder zijn. Wel of geen dierlijke producten eten maakt daar volgens mij niet zoveel in uit, simpelweg omdat mensen die daar bewust mee bezig zijn letten op voedingsstoffen die ze nodig hebben en vooral wat ze niet nodig hebben.
Wat vooral zo is is dat een veganistisch eetpatroon/veganistische leefstijl wel vereist dat je er bewust mee bezig bent, dat je intensief bezig bent met wat je nodig hebt.
Natuurlijk kan dat afnemen met de tijd omdat je dan de do's en don'ts weet. Maar het begint met erg bewust bezig zijn, veel nadenken over je dieet en wat er te koop is.
Dat is bij wel dierlijke producten (vlees eten of vegetarisch) anders. Alhoewel je dieet slecht kan zijn is er niet zoveel bewustzijn noodzakelijk om gewoon normaal gezond te eten.
Dus voor de ts, veganistisch kan, maar lees je wel goed in en neem daarin aub niet alleen de kusjekroel verhalen mee. Verdiep je goed in wat jij nodig hebt en hoe je daaraan kan voldoen. Ik zou persoonlijk zelfs een bloedtest nu en als je 3 tot 6 maanden onderweg bent adviseren. Gewoonweg om te controleren of je dieet voor jou werkt en je geen tekorten aan het kweken bent die op de langere termijn je in de kont zullen bijten.
Misschien is dat helemaal niet aan de orde, maar liever zeker dan nare vage klachten en grote problemen op de langere termijn.
Ben je nu een dagelijks vleeseter, ben je niet heel bewust met wat je koopt (wat daarin zit e.d.), dan is de stap naar veganisme groot. Je zal altijd de ingrediėnten moeten controleren, weten welke stoffen uit dierlijke materiaal gewonnen worden. Je zal je moeten verdiepen in vervangingen, hoe je de voedingsstoffen die je nu binnen krijgt op andere manieren binnen krijgt. Dat is mogelijk, maar niet perse makkelijk, zeker niet als je dat (nog) niet gewend bent.
Persoonlijk zou ik zeggen, minder eerst eens met vlees. Vergroot rustig aan je kennis van voedingsmiddelen, vergroot eerst eens je arsenaal van recepten zonder vlees en zonder dierlijke producten. Als je daarna nog graag veganistisch wil zijn zal de overgang veel minder groot zijn. Zal je veel beter in staat zijn dat op een gezonde manier te doen.
Hoi Ludolf,quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja ik zou niet al die bronnen onafhankelijk willen noemen.
Heb je nou haar vraag gewoon niet gelezen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verder zegt TS dat het d'r om gezondheid gaat niet om het milieu
En dat is exact wat ik doe en wat jij niet doet. Haar informatie laten in winnen en serieus reageren.quote:Op zondag 18 september 2016 22:41 schreef girlnextdoor. het volgende:
Hoi mede-FOK!kers,
Heeft er hier iemand ervaring met veganisme? Ik probeer er meer informatie over in te winnen.
Graag serieuze reacties hierop
Precies.... Ludolf gedraagt zich een beetje als een eikel hier , iemand vraagt gewoon informatiequote:Op woensdag 21 september 2016 09:16 schreef Qternocq het volgende:
[..]
Hoi Ludolf,
Heb je nou haar vraag gewoon niet gelezen?
[..]
En dat is exact wat ik doe en wat jij niet doet. Haar informatie laten in winnen en serieus reageren.
Daarna geeft ze een klein beetje context hoe ze tot deze interesse is gekomen, iets wat jij duidelijk uit z'n verband hebt getrokken.
Die meiden hebben een team van 16 marketing mensen die de hele dag professionele foto's van hun maken.quote:Op dinsdag 20 september 2016 00:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Die meiden zien er toch behoorlijk gezond uit?
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ze gebrek aan piemels hebben, die staan eerder in de rij
Piet en Ludolf ookquote:Op woensdag 21 september 2016 10:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Die meiden hebben een team van 16 marketing mensen die de hele dag professionele foto's van hun maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |