Het serpent wil nog vier jaar van hetzelfde. De koekwaus wil vrouwenrechten inperken, discriminerende wetgeving introduceren, een megalomane muur bouwen, en dreigt kernwapens te gebruiken.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind Trump een koekwaus, maar Clinton een serpent. Ik zou dan eerder de koekwaus kiezen.
Ik begrijp dat het voor veel mensen een proteststem is. Maar het is een beetje een suïcidale proteststem. Met die proteststem naai je grote groepen minderheden, en vrijwel zeker uiteindelijk alle Amerikanen (en veel mensen uit andere landen) waaronder jezelf.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De status quo een opdonder geven. Van de democraten wil niemand dat Trump president wordt, van de republikeinen maar een handvol. Wellicht dat er dan iets gebeurt. Mocht Clinton president worden dan is de meest positieve uitkomst dat er niets verandert.
Daarnaast zou ik persoonlijk op een derde partij stemmen.
De Foundation ís het goede doel. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oke, 2e poging:
Volgens jou zijn de
$ 34.800.000: "salaries, other compensation and employee benefits".
en
$ 50.400.000: "other expenses"
ook onderdelen van goede doelen (als goede doelen programma's), maar omdat het volgens de mensen van de Clinton Foundation die de belastingaangifte hebben ingevuld geen directe giften zijn, hebben de mensen van de Clinton Foundation de goede doelen programma's in de belastingaangifte anders bestempeld.
En meteen 3e poging, voor het geval ik weer een simpele nee krijg:
Volgens jou wordt er meer aan goede doelen gegeven door de Foundation
Zo zijn naast de directe giften ook
$ 34.800.000: "salaries, other compensation and employee benefits".
en
$ 50.400.000: "other expenses"
onderdelen van goede doelen, maar dan als goede doelen programma's.
Maar omdat het volgens de mensen van de Clinton Foundation die de belastingaangifte hebben ingevuld geen directe giften zijn, hebben de mensen van de Clinton Foundation de goede doelen programma's in de belastingaangifte anders bestempeld in de aangifte.
Heb ik jouw bewering/argument op mijn OP nu goed samengevat onder poging 2 of 3?
Zo, niet, hoeveel van die 91 miljoen is volgens jou dan opgegaan aan goede doelen?
En onder Clinton niet? Zoals ik zei steunt niemand daar in het parlement Trump. Al zijn ideeën worden neergehaald. Hetzelfde wat nu met Obama door de republikeinen gebeurt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het voor veel mensen een proteststem is. Maar het is een beetje een suïcidale proteststem. Met die proteststem naai je grote groepen minderheden, en vrijwel zeker uiteindelijk alle Amerikanen (en veel mensen uit andere landen) waaronder jezelf.
Je hebt nogal een gemankeerd beeld van wat een president in de VS allemaal kan bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het serpent wil nog vier jaar van hetzelfde. De koekwaus wil vrouwenrechten inperken, discriminerende wetgeving introduceren, een megalomane muur bouwen, en dreigt kernwapens te gebruiken.
Waarom zou je dan voor de koekwaus kiezen?
Onder Clinton is het nog vier jaar hetzelfde gezeik. Maar je zit dan tenminste niet met zo'n maniak als Trump aan het stuur.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:50 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En onder Clinton niet? Zoals ik zei steunt niemand daar in het parlement Trump. Al zijn ideeën worden neergehaald. Hetzelfde wat nu met Obama door de republikeinen gebeurt.
Alleen het feit al dat hij belooft dat te doen, lijkt me genoeg reden om niet op hem te stemmen. Overigens krijgt hij genoeg bijval op het vlak van vrouwen- en minderhedenrechten.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hebt nogal een gemankeerd beeld van wat een president in de VS allemaal kan bewerkstelligen.
Een president vervult natuurlijk ook een voorbeeldfunctie. En dat voorbeeld is dan een narcistische, misogyne, domme, akelige teringlijer.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hebt nogal een gemankeerd beeld van wat een president in de VS allemaal kan bewerkstelligen.
Met Clinton houd je alle Amerikanen aan het lijntje. Met Trump gaan ze misschien hard genoeg op hun bek dat er verandering komt en anders gebeurt er niets vanwege de redenen die ik gaf.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Onder Clinton is het nog vier jaar hetzelfde gezeik. Maar je zit dan tenminste niet met zo'n maniak als Trump aan het stuur.
En dat laatste is dan ook de reden dat hij dat roept.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alleen het feit al dat hij belooft dat te doen, lijkt me genoeg reden om niet op hem te stemmen. Overigens krijgt hij genoeg bijval op het vlak van vrouwen- en minderhedenrechten.
En zoals ik al zei: met Trump ga je zo hard op je bek, dat de verandering het misschien wel niet waard is.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Met Clinton houd je alle Amerikanen aan het lijntje. Met Trump gaan ze misschien hard genoeg op hun bek dat er verandering komt en anders gebeurt er niets vanwege de redenen die ik gaf.
En dan rustig zijn ego-imperium uitbreiden, ten koste van iedereen. Hartstikke leuk, tenzij je een vrouw bent, of een minderheid, of afhankelijk bent van de Amerikaanse economie.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:04 schreef nostra het volgende:
[..]
En dat laatste is dan ook de reden dat hij dat roept.
Die man weet dondersgoed dat Mexico geen muur op haar eigen kosten gaat laten bouwen of dat hij vrouwen, die abortus laten plegen, de gevangenis in kan gooien. Dat wil hij ook helemaal niet, hij heeft überhaupt geen visie; het enige dat hij wil bereiken is POTUS worden.
Wat is er zo gevaarlijk aan Clinton?quote:In die zin is het ook helemaal geen groot gevaar, omdat eens dat bereikt is, zijn apparaat het werk uitvoert en hij alleen de makkelijke punten zal scoren. Clinton daarentegen is een ander verhaal.
Dat kan hij niet doen, althans niet in de mate waarin je dat nu schetst. En dat wíl hij tegen die tijd ook helemaal niet, omdat die man geen persoonlijke agenda heeft. Dat is nu juist wat hem zo ongevaarlijk maakt. Hij roept nu datgene wat stemmen oplevert. Niet waar hij zelf van overtuigd is.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En dan rustig zijn ego-imperium uitbreiden, ten koste van iedereen. Hartstikke leuk, tenzij je een vrouw bent, of een minderheid, of afhankelijk bent van de Amerikaanse economie.
Ik bedoelde niet te zeggen dat ze gevaarlijk is, maar dat ze naar mijn mening veel meer dan Trump geneigd zal zijn om beleidsmatig haar stempel proberen te drukken - voor zover ze dat kan. Of dat stempel potentieel gevaarlijk is, zoals sommigen verkondigen, kan ik niet beoordelen.quote:Wat is er zo gevaarlijk aan Clinton?
Het Congress is in handen van de Republikeinen. Als Trump aan de macht komt, heeft hij er zo misogyne, homofobe en discriminerende wetgeving doorgedrukt. Zelfs als hij geen moeite doet om de wetgeving erdoor te krijgen, zal hij het moeiteloos tekenen. En economisch gezien kun je ervan uitgaan dat hij gaat plunderen zoveel hij kan.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kan hij niet doen, althans niet in de mate waarin je dat nu schetst. En dat wíl hij tegen die tijd ook helemaal niet, omdat die man geen persoonlijke agenda heeft. Dat is nu juist wat hem zo ongevaarlijk maakt. Hij roept nu datgene wat stemmen oplevert. Niet waar hij zelf van overtuigd is.
Het zal vier jaar van hetzelfde zijn. Oftewel, meer macht naar Wall Street, en voor de rest pappen en nathouden. Maar het is in ieder geval veel minder destructief dan Trump.quote:[..]
Ik bedoelde niet te zeggen dat ze gevaarlijk is, maar dat ze naar mijn mening veel meer dan Trump geneigd zal zijn om beleidsmatig haar stempel proberen te drukken - voor zover ze dat kan. Of dat stempel potentieel gevaarlijk is, zoals sommigen verkondigen, kan ik niet beoordelen.
Dat zou misschien zo kunnen zijn als hij dat daadwerkelijk zou willen, maar ik zie dat niet. Je doet nu alsof die man straks het Witte Huis binnenwandelt met de intentie om alle zwarten, alle vrouwen en iedereen die niet voldoet aan het recht van de sterkste meteen de nek om te draaien, maar ik denk dat dat nogal zal meevallen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het Congress is in handen van de Republikeinen. Als Trump aan de macht komt, heeft hij er zo misogyne, homofobe en discriminerende wetgeving doorgedrukt.
Dat zijn een hoop algemeenheden.quote:Het zal vier jaar van hetzelfde zijn. Oftewel, meer macht naar Wall Street, en voor de rest pappen en nathouden.
Niet de nek omdraaien, maar ze gaan er in ieder geval op achteruit. De Republikeinen gaan Trump gebruiken om bijvoorbeeld abortus en seksuele voorlichting in praktijk te verbieden. Ze gaan Planned Parenthood schrappen. Ze gaan de RFRA drastisch uitbreiden, zodat mensen onder het mom van religie iedereen mogen discrimineren. Ze gaan Obamacare slopen, ze gaan SNAP ontmantelen, ze gaan Social Security uitkleden, etc. Iedereen die geen rijke WASP is, wordt compleet genaaid. Vrouwen, kinderen, homo's, negers, ga zo maar door.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zou misschien zo kunnen zijn als hij dat daadwerkelijk zou willen, maar ik zie dat niet. Je doet nu alsof die man straks het Witte Huis binnenwandelt met de intentie om alle zwarten, alle vrouwen en iedereen die niet voldoet aan het recht van de sterkste meteen de nek om te draaien, maar ik denk dat dat nogal zal meevallen.
Jep. Onder Clinton zal het vast ook algemeen kut worden. Het Congress zal alles proberen te saboteren, Clinton zal de professionele politicus uithangen, etc. Maar dat is beter dan Trump en zijn compleet destructieve vriendjes.quote:[..]
Dat zijn een hoop algemeenheden.
De Clinton Foundation geeft 87-89% aan 'charitable spendings' uit. De 6% die hier genoemd wordt is het percentage dat naar andere goede doelen gaat.quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:26 schreef SeLang het volgende:
Even wat willekeurige charities ter referentie:
[ afbeelding ]
Omdat Clinton de oorlog in Libië op haar conto heeft en ik haar absoluut niet vertrouw. Trump zal in de praktijk alleszins meevallen, Clinton wordt een catastrofe op wereldwijde schaal.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het serpent wil nog vier jaar van hetzelfde. De koekwaus wil vrouwenrechten inperken, discriminerende wetgeving introduceren, een megalomane muur bouwen, en dreigt kernwapens te gebruiken.
Waarom zou je dan voor de koekwaus kiezen?
Ik denk dat HIllary veel meer vriendjes op WS heeft dan Donald.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[En president Trump zal het allemaal wel oké vinden, als hij maar geld kan binnenharken en zijn vriendjes op Wall Street kan helpen.
Welk beleid wil Clinton voeren, wat zo'n catastrofe wordt?quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat Clinton de oorlog in Libië op haar conto heeft en ik haar absoluut niet vertrouw. Trump zal in de praktijk alleszins meevallen, Clinton wordt een catastrofe op wereldwijde schaal.
Jep. Op dat vlak zijn het allebei slechte kandidaten. Maar Hillary wil daarnaast niet even het grootste deel van de sociale voorzieningen slopen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat HIllary veel meer vriendjes op WS heeft dan Donald.
Mijn gevoel zegt gewoon dat het met Trump allemaal wel mee zal vallen. Ik vind het toch best een joviale kerel. Als ik Hillary zie gaan alle waarschuwingssignalen af.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jep. Op dat vlak zijn het allebei slechte kandidaten. Maar Hillary wil daarnaast niet even het grootste deel van de sociale voorzieningen slopen.
Daarmee ga je niemand overtuigen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt gewoon dat het met Trump allemaal wel mee zal vallen. Ik vind het toch best een joviale kerel. Als ik Hillary zie gaan alle waarschuwingssignalen af.
Dat is ook niet nodig. Ik mag zelf niet stemmen, dus wat maakt het verder uit. Ik denk ook dat er maar weinig stemgerechtigde Amerikanen zijn op dit forum, dus wat maakt het verder uit? En al zou ik overtuigender argumenten vinden, zouden zij zich dan laten overtuigen?quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarmee ga je niemand overtuigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |