Ja dat wist ik, zal er even op gaan lettenquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
nee ga woensdag en ik hoef gelukkig niet te vakken.. Vriendin die mij meesleept bakt een vierdaagse brood mav nijmeegse vierdaagse
helaas accu leeg en boven ligt de oplader..... Hopelijk morgen ff een momentjequote:Op vrijdag 16 september 2016 21:08 schreef Goitske het volgende:
zo laptop aan gedaan zal even de fotos goed zetten
doe ik wel altijd + evt afsmeren met abrikozenjamquote:Op vrijdag 16 september 2016 21:39 schreef Isegrim het volgende:
Zeg - ik maakte vandaag de klassieke appeltaart van Holtkamp (De banketbakker). In het recept staat helemaal niks over bestrijken met ei alvorens te bakken. Ik had dat dus niet gedaan. Maar het zag er niet uit dus ik heb het halverwege toch gedaan.
Dat hoort toch ook gewoon zo, of ben ik nou gek?
geef ik aan de hondquote:Op vrijdag 16 september 2016 23:58 schreef Burdie het volgende:
Ik doe dat ook wel eens met melk, vind het vaak zonde van de rest van het ei
Ik had ergens anders ook al ei voor nodig.quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:58 schreef Burdie het volgende:
Ik doe dat ook wel eens met melk, vind het vaak zonde van de rest van het ei
Oh dat klinkt wel goedquote:Op zaterdag 17 september 2016 08:35 schreef laziness het volgende:
Kies dan gewoon een ander recept![]()
Het is gewoon een taart met twee biscuits en die bestaan met honderden vullingen en toppings.
Dit bijvoorbeeld http://www.smulweb.nl/rec(...)n-victoria-room-cake
oh balen! Als de smaak maar goed is!quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:08 schreef Isegrim het volgende:
Mijn appeltaart was een beetje te hoog en pleurt uit elkaar bij het snijden.Naja, hij is wél erg lekker.
Ziet er super uit!quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:04 schreef vinnypassy het volgende:
iPhone-foto, want ik heb ff geen camera, dus de kwaliteit is wat minder. Maar ik heb vanmiddag kleine lemon/lime-meringue pies gebakken. Met gekonfijte sinaasschil en wat citroen- en limoenrasp om af te maken. Ben benieuwd hoe het smaakt, dat merk ik vanavond pas als ik ff op bezoek ga bij mijn neefje.
[ afbeelding ]
Wauw!quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:04 schreef vinnypassy het volgende:
iPhone-foto, want ik heb ff geen camera, dus de kwaliteit is wat minder. Maar ik heb vanmiddag kleine lemon/lime-meringue pies gebakken. Met gekonfijte sinaasschil en wat citroen- en limoenrasp om af te maken. Ben benieuwd hoe het smaakt, dat merk ik vanavond pas als ik ff op bezoek ga bij mijn neefje.
[ afbeelding ]
Inderdaad, maar 50-50 citroen-limoensap in de curd.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:05 schreef Burdie het volgende:
Dat ziet er lekker uit! Zit er nog iets onder je schuim, lemoncurd oid?
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:59 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Inderdaad, maar 50-50 citroen-limoensap in de curd.
super!quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:04 schreef vinnypassy het volgende:
[ afbeelding ]
Wow, ziet er prachtig uit!quote:Op zondag 18 september 2016 17:24 schreef Goitske het volgende:
Vandaag gebakken voor mijn werk.. Gemiddeld 30 personen dus appeltaart, cheesecake brownies en citroen tulband en ik ben zo blij met mijn nordic ware vorm!
Jaar over getwijfeld maar had nog oetker punten van de zondag bakdag staan en 8 punten + bijbetaling (25 euro dus vooruit het mocht van mijzelf)
[ afbeelding ]
een lekkere appeltaart is altijd een topper! Juist mooi door zijn simpele uitstralingquote:Op zondag 18 september 2016 17:32 schreef computergirl het volgende:
Ik vind het er allemaal prachtig uitzien, maar appeltaart heeft toch meestefactor voor mij
Thnx! Vind de vorm ook echt super maja de prijzen van nordic warequote:
De appeltaart ziet er heerlijk uit, de regenboog taart lekker chemischquote:Op zondag 18 september 2016 17:27 schreef Bleie het volgende:
Mijn dochter was vorige week jarig. Ze wilde graag appeltaart en chocoladetaart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En gisteren was haar partijtje. Daar heb ik een regenboogtaart voor gemaakt. Was een groot succes!
[ afbeelding ]
Ja, echt enorm chemisch. Ik ben erg voor gezond eten, maar als ik bak sla ik dat volledig in de wind.quote:Op zondag 18 september 2016 18:12 schreef Goitske het volgende:
[..]
De appeltaart ziet er heerlijk uit, de regenboog taart lekker chemischmaar wel heel mooi
SPOILER: wegens tmiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 september 2016 18:57 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, echt enorm chemisch. Ik ben erg voor gezond eten, maar als ik bak sla ik dat volledig in de wind.Die spoilerSPOILER: wegens tmiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben ook voor gezond maar dan denk ik ook roomboter is beter dan chemische zooi en hoevaak eet je nou taart!
Boter is behalve lekkerder ook minstens zo (on)gezondquote:Op zondag 18 september 2016 19:54 schreef Goitske het volgende:
[..]
Die spoiler![]()
Ik ben ook voor gezond maar dan denk ik ook roomboter is beter dan chemische zooi en hoevaak eet je nou taart!
daarom! Ik ga liever voor pure producten dan alles maar light maken en daardoor weer andere stoffen binnen krijgen waarvan ook twijfelachtig is hoe gezond het isquote:Op zondag 18 september 2016 19:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boter is behalve lekkerder ook minstens zo (on)gezond
magere variant is bij AH te verkrijgenquote:Op woensdag 21 september 2016 22:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Morgen wil ik kardemummabullar maken, Zweedse kardemombroodjes/dingetjes. Ik vond dit recept, en daar staat dus non-fat dry milk in. Zou ik ook onderstaande kunnen gebruiken? Of iemand enig idee waar ik een non-fat versie kan vinden?
[ afbeelding ]
Of een ander goed recept, mag ook.
Al je plaatjes doen het nietquote:Op zondag 25 september 2016 14:14 schreef Oceanonix het volgende:
Van het weekend heeft de kitchenaid en de oven overuren gemaakt.
[ afbeelding ]
Kersenvlaai met vloerbloesemsiroop naar Oostenrijks recept
[ afbeelding ]
Guglhupf of te wel een tulband met bosbessen
[ afbeelding ]
bananenmuffins
[ afbeelding ]
en hartige courgettecake naar recept van Yvette van Boven met eigenwijzigheid van mijzelf
dat is *piep* want met picasa lukte dat wel en dat is om zeep geholpen.quote:Op zondag 25 september 2016 16:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zie streepjes
Je kan okk niet vanuit google hier fotos neerzetten
ziet er heerlijk uit in je album!quote:Op zondag 25 september 2016 16:29 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dat is *piep* want met picasa lukte dat wel en dat is om zeep geholpen.
Heb je een recept van deze appeltaart?quote:Op zondag 18 september 2016 17:27 schreef Bleie het volgende:
Mijn dochter was vorige week jarig. Ze wilde graag appeltaart en chocoladetaart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En gisteren was haar partijtje. Daar heb ik een regenboogtaart voor gemaakt. Was een groot succes!
[ afbeelding ]
Dank! Het deeg is recept van AH (http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R853194/appeltaartdeeg). Vulling is appels (liefst goudrenetten, maar ik had nu jonagolds, ging ook prima), met (gewelde) rozijnen die samen mengen met wat citroensap tegen het bruin worden van de appel, suiker en flink wat kaneel. Ik had de vulling niet helemaal stevig genoeg aangedrukt, dus hij viel nogal uit elkaar bij het snijden, maar hij smaakt altijd heerlijk, vind ik zelf.quote:Op zondag 25 september 2016 19:18 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb je een recept van deze appeltaart?
Ik heb veel appeltaarten gebakken, maar deze ziet er wel heel lekker uit
Ziet er heerlijk uitquote:Op zondag 25 september 2016 19:59 schreef laziness het volgende:
Tiramisu brownies
[ link | afbeelding ]
Chocolate fudge cake, die heb ik meteen ingepakt om mee naar werk morgen te nemen dus niet netjes gepresenteert.
[ link | afbeelding ]
dankjewel Bleie.quote:Op zondag 25 september 2016 20:24 schreef Bleie het volgende:
[..]
Dank! Het deeg is recept van AH (http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R853194/appeltaartdeeg). Vulling is appels (liefst goudrenetten, maar ik had nu jonagolds, ging ook prima), met (gewelde) rozijnen die samen mengen met wat citroensap tegen het bruin worden van de appel, suiker en flink wat kaneel. Ik had de vulling niet helemaal stevig genoeg aangedrukt, dus hij viel nogal uit elkaar bij het snijden, maar hij smaakt altijd heerlijk, vind ik zelf.
Oehquote:Op zondag 25 september 2016 19:59 schreef laziness het volgende:
Tiramisu brownies
[ link | afbeelding ]
Chocolate fudge cake, die heb ik meteen ingepakt om mee naar werk morgen te nemen dus niet netjes gepresenteert.
[ link | afbeelding ]
Je linkje werkt wel gelukkig. Nom, nom, nomdelicousquote:Op zondag 25 september 2016 14:14 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bananenmuffins
[ afbeelding ]
en hartige courgettecake naar recept van Yvette van Boven met eigenwijzigheid van mijzelf
In ieder geval een link naar het album baksels: https://goo.gl/photos/iwRHYNPx6AKKc4kR7
wat bak je veelquote:Op zondag 25 september 2016 16:29 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dat is *piep* want met picasa lukte dat wel en dat is om zeep geholpen.
Die hartige cake is erg lekker, je eet hem niet bij de koffie maar eerder bij soep of borrel.quote:Op maandag 26 september 2016 12:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Je linkje werkt wel gelukkig. Nom, nom, nomdelicous![]()
![]()
Ik moet ook een keertje een tulband op de kop tikken. Doet een cake er meteen leuker uit zien. Is dat nog wat, een hartige cake? Taart ala met knapperige bodem. Maar in een cake klinkt niet echt smakelijk
album gezien, leuk!quote:Op zondag 25 september 2016 14:14 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bananenmuffins
[ afbeelding ]
In ieder geval een link naar het album baksels: https://goo.gl/photos/iwRHYNPx6AKKc4kR7
Bij de meeste staat een linkje naar het recept in mijn blog.quote:Op maandag 26 september 2016 18:41 schreef madeliefff het volgende:
[..]
album gezien, leuk!lekkere dingen. ik mis alleen uitleg om wat voor baksels het iedere keer gaat. is dat roze aardbei/rabarber cheesecake?
aah oke nice. ik zit mobiel dus ik zag het niet.quote:Op maandag 26 september 2016 18:42 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Bij de meeste staat een linkje naar het recept in mijn blog.
bij die roze kan ik t niet vinden maar is dat aardbei rabarber cheesecake? is wel iets dat ik mss eens wil makenquote:Op maandag 26 september 2016 18:42 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Bij de meeste staat een linkje naar het recept in mijn blog.
ja ik heb dit recept gebruikt: http://oceanonix.blogspot.nl/2016/05/aardbeien-rabarbertaart.htmlquote:Op maandag 26 september 2016 18:47 schreef madeliefff het volgende:
[..]
bij die roze kan ik t niet vinden maar is dat aardbei rabarber cheesecake? is wel iets dat ik mss eens wil maken
thanxquote:Op maandag 26 september 2016 19:14 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ja ik heb dit recept gebruikt: http://oceanonix.blogspot.nl/2016/05/aardbeien-rabarbertaart.html
Helaas geen ruimte voor, wel een goede combi magnetron die tot 250 c gaatquote:
Ja goitskequote:Op zondag 2 oktober 2016 10:17 schreef Jinkx het volgende:
Volgens mij stond er gisteren een veeltaartenpostende user in het AD met haar baksels, was een leuk stukje en de foto's zagen er goed uit!
wordt erg hoog , verhouding monchou/bodem beetje vreemdquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:23 schreef zeefje het volgende:
Kan je monchoutaart maken in een cakeblik?
Oh dat heb ik ook. Muffinvormpjes. Ga ik dat doen thanksquote:Op zondag 2 oktober 2016 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
wordt erg hoog , verhouding monchou/bodem beetje vreemd
Mini monchou taartjes in de muffinvorm?
Moet zeefje niet vergeten stroken bakpapier erin te leggen waaraan je hem eruit kunt trekken anders krijg je de taart er never nooit meer uit. Denk ik toch.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
wordt erg hoog , verhouding monchou/bodem beetje vreemd
Mini monchou taartjes in de muffinvorm?
quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Moet zeefje niet vergeten stroken bakpapier erin te leggen waaraan je hem eruit kunt trekken anders krijg je de taart er never nooit meer uit. Denk ik toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |