Denk dat ik deze ook maar eens moet gaan kijken vanwege mijn liefde voor neon.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 23:15 schreef Shadowkid053 het volgende:
Nerve (2016)
[ afbeelding ]
Redelijke film waarbij ik mij erop betrapte dat ik niet van het beeld kon wegkijken. De film heeft een hoge pace en speelt zich grotendeels af op één avond. Het gaat om een online game waarbij mensen kunnen stemmen (de watchers) wat de speler moeten doen. Voor elke voltooide ''Dare'' krijg je geld op je rekening, stop je of fail je, dan ben je alles kwijt. De bedoeling is zoveel mogelijk watchers te krijgen om vervolgens in de finale te komen, maar dit lukt je alleen maar als je aardig wat Dares doet. De film is spannend maar ook een beetje onrealistisch. Het stipt echter wel een belangrijk punt aan; De anonieme internet helden.
Emma Roberts en Franco spelen de rol goed, filmwerk is ook goed maar heel af en toe wat schokkerig ivm het genre. Geluid/muziek past er ook goed bij.
imdb 6,9
7/10
Jammer dat je Black Sea halverwege hebt afgezet. Het werd daarna best wel goed eigenlijkquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:50 schreef mister_white het volgende:
Black Sea (2014) - IMDb : gesjeeste onderzeeboot kapitein gaat achter een gezonken U-boot vol met goud aan. Hij vormt een team van Oost- en West Europeanen, ritselt een stokoude afgedankte Russische sub en gaat op zoek.
Onbegrijpelijk dat Jude Law (compleet met nep accent) zich voor dit soort onzin leent. De film staat bol van de onwaarschijnlijkheden (even een krukas uitwisselen met een U-boot?) en is schrikbarend slecht uitgevoerd. Halverwege uitgezet.
Blood Father (2016) - IMDb : ex-gevangene is op vrije voeten als hij zijn (inmiddels van zich vervreemde) dochter in bescherming moet nemen tegen een stel erg boze drugsdealers.
Ik maakte mij gereed voor een avondje echte Mel Gibson humor en actie, maar ik werd zwaar teleurgesteld. Films als How I Spent My Summer Vacation (2012) - IMDb en Edge of Darkness (2010) - IMDb zijn veel beter. Halverwege uitgezet.
Under sandet (2015) - IMDb : Denemarken 1945. De rollen zijn inmiddels omgedraaid, de Duitsers zijn nu krijgsgevangenen gemaakt door het Deense leger. Ze krijgen van het Deense leger de opdracht om de Deense stranden, die bomvol liggen met Duitse landmijnen omdat daar de invasie door de geallieerden werd verwacht, vrij van landmijnen te maken. Er zijn echter geen kaarten voorhanden die de posities van de landmijnen aangeven. Dus dat wordt op de buik in het zand poeren met een stokje in de hoop dat je er aan het einde van de dag nog bent. En dat honderden vierkante kilometers..
Enorm aangrijpende, goed uitgevoerde film die het verhaal van 2 kanten laat zien. Het ontmantelen van de landmijnen is zenuwslopend en er gebeuren soms verschrikkelijke dingen. Waargebeurd. Een 8.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
[..]
Net Black Sea gekeken
[ afbeelding ]
2014
Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Thriller
115 minuten
geregisseerd door Kevin Macdonald (I)
met Jude Law, Scoot McNairy en Jodie Whittaker
Een kapitein, genaamd Robinson (Jude Law), verliest zijn baan bij een bergingsbedrijf waar hij voor werkte. Wanneer hij vervolgens wordt benaderd door een schimmige FINANCIER voor werk dat betrekking heeft op de zoektocht naar een legendarische gezonken onderzeeboot beladen met goud, voelt hij de drang zichzelf en zijn voormalige werkgever iets te bewijzen.
Een beetje langdradige film, maar wordt naarmate de film vordert steeds beter. Het eerste half uur is saai, vanaf het moment dat ze in de duikboot zitten wordt het eigenlijk pas interessant, het volgende half uur heb je af en toe het idee dat je persoonlijk iets met duikboten moet hebben om deze film te kunnen waarderen maar daarna wordt het alleen maar beter, Af en toe een beetje voorspelbaar..Mooi einde, Het is geen superfilm, maar zeker de moeite om te kijken
IMDB: 6.4/10
ik geef m na twijfelen toch een 7/10
In dat geval; Franco heeft een motor met neon lights upgrade in deze filmquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 23:23 schreef Cikx het volgende:
[..]
Denk dat ik deze ook maar eens moet gaan kijken vanwege mijn liefde voor neon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De rest van het acteerwerk was in elk geval wel in orde. Helaas zitten er wel wat oneffenheden in het verhaal, zoalsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. plus nog een paar rare keuzes van personages, maar dat heeft de pret niet mogen drukken, want ik heb me er al met al erg mee vermaakt.
Deed me overigens een beetje denken aan Green Room, maar dan beter.
Ik: 8.0/10
IMDb: 7.5/10
Dat knipperen tijdens de POV-scene stootte me al tegen het verkeerde been.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Enter the Void. Ik vond het pretentierijk, om het zacht uit te drukken...
Ik had er bijna dezelfde irritaties bij als bij tree of life en dan vond ik dit ook nog eens goedkoop scoren.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:07 schreef Cikx het volgende:
[..]
Dat knipperen tijdens de POV-scene stootte me al tegen het verkeerde been.
Een van mijn favo thrillers of all timequote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:45 schreef FANN het volgende:
Was een goeie tip...
Shallow Grave (1994) - IMDb
[ afbeelding ]
Drie kamergenoten zoeken een vierde om de flat mee te delen.
Ze vinden een aardige schrijver, die ze echter na de eerste nacht dood op zijn kamer
aantreffen.
Ze willen de politie bellen, maar bedenken zich als de koffer van de overledene vol met geld
blijkt te zitten. Ze zullen het lijk moeten laten verdwijnen maar wie moet het doen en kunnen
ze elkaar vertrouwen?
quote:Op zondag 16 oktober 2016 02:37 schreef Cikx het volgende:
Don't Breathe (2016) - IMDb
[ afbeelding ]
Erg sterke film. De suspense is continue voelbaar en net op de momenten waarbij het eentonig lijkt te gaan worden worden er nieuwe elementen toegevoegd die het fris en interessant houden. De styling en cinematografie zijn ook tot in de puntjes verzorgd wat ik bij dit soort films toch wel erg belangrijk vind. Ik stoorde me wel aan één personage, wat volgens mij ook de bedoeling wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De rest van het acteerwerk was in elk geval wel in orde. Helaas zitten er wel wat oneffenheden in het verhaal, zoalsHelemaal mee eens. Paar kleine dingetjes die meer doordacht hadden kunnen worden. Wel heerlijk spannend gebleven en naar en einde toe nog even lekker getopt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. plus nog een paar rare keuzes van personages, maar dat heeft de pret niet mogen drukken, want ik heb me er al met al erg mee vermaakt.
Deed me overigens een beetje denken aan Green Room, maar dan beter.
Ik: 8.0/10
IMDb: 7.5/10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vond hem geweldig. Verfrissend, spannend met een lovestory on the side! Niet met te veel kritiek naar kijken maar gewoon genieten. Onrealistisch wil ik het niet noemen, wel ver gezocht voor de "normale" mens.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 23:15 schreef Shadowkid053 het volgende:
Nerve (2016)
[ afbeelding ]
Redelijke film waarbij ik mij erop betrapte dat ik niet van het beeld kon wegkijken. De film heeft een hoge pace en speelt zich grotendeels af op één avond. Het gaat om een online game waarbij mensen kunnen stemmen (de watchers) wat de speler moeten doen. Voor elke voltooide ''Dare'' krijg je geld op je rekening, stop je of fail je, dan ben je alles kwijt. De bedoeling is zoveel mogelijk watchers te krijgen om vervolgens in de finale te komen, maar dit lukt je alleen maar als je aardig wat Dares doet. De film is spannend maar ook een beetje onrealistisch. Het stipt echter wel een belangrijk punt aan; De anonieme internet helden.
Emma Roberts en Franco spelen de rol goed, filmwerk is ook goed maar heel af en toe wat schokkerig ivm het genre. Geluid/muziek past er ook goed bij.
imdb 6,9
7/10
8.5/10 met een paar biertjesSowieso dikke 8 anders.
![]()
Met onrealistisch doelde ik ook meer op;quote:Op donderdag 20 oktober 2016 01:11 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Ik vond hem geweldig. Verfrissend, spannend met een lovestory on the side! Niet met te veel kritiek naar kijken maar gewoon genieten. Onrealistisch wil ik het niet noemen, wel ver gezocht voor de "normale" mens.
8.5/10 met een paar biertjesSowieso dikke 8 anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gister inferno gezien.
Wat een kut film!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Gorro op 20-10-2016 15:44:04 ]Dying whore's cancer heater!!!!!!![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:05 schreef Rozevla het volgende:
Gister inferno gezien.
Wat een kut film!Dit had wel in een spoiler gemoetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Gorro op 20-10-2016 15:44:32 ]![]()
Ik wil mensen graag behoeden voor die filmquote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:14 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dit had wel in een spoiler gemoeten
Dying whore's cancer heater!!!!!!![]()
Dan nog hoef je zo'n belangrijk detail in een recensie topic niet te posten. Ik zie die film vanavond namelijk, koekenbakkerquote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:15 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ik wil mensen graag behoeden voor die film
Het staat godverdomme nog in de OP dat je spoilertags moet gebruiken.![]()
Ok sorry titel OP niet gelezen, was te pissed off.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:17 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dan nog hoef je zo'n belangrijk detail in een recensie topic niet te posten. Ik zie die film vanavond namelijk, koekenbakker
Het staat godverdomme nog in de OP dat je spoilertags moet gebruiken.
Scheelt, kan je weer naar een andere film die wel goed is
Dying whore's cancer heater!!!!!!![]()
Kaartjes zijn al gekochtquote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:28 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ok sorry titel OP niet gelezen, was te pissed off.
Scheelt, kan je weer naar een andere film die wel goed is![]()
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:45 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Met onrealistisch doelde ik ook meer op;EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hele laatste kwartier, inclusief de dialogen, was erg tenenkrommend. Verder gewoon een film waarbij je niet moet nadenken, want anders valt het allemaal wel door de mand hoor. Gewoon verstand uit en lekker kijken naar wat hippe kleurtjes, twee knappe koppies en een degelijke soundtrack.![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:33 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Paar kleine dingetjes die meer doordacht hadden kunnen worden. Wel heerlijk spannend gebleven en naar en einde toe nog even lekker getopt!Ben benieuwd of er nog een deel van komt beetje open eindeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twinning = boring![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:45 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Met onrealistisch doelde ik ook meer op;+ het feit dat er alleen maar mensen tussen de 16-18 meedoen/kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen kind van 12 of volwassene van 21+ te zien
[ Bericht 0% gewijzigd door Syntix op 20-10-2016 23:41:10 ]![]()
Klinkt een beetje als een wijven filmquote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:35 schreef govie het volgende:
Mr. church
Jankfilm zo zielig, dat mannen het ook moeilijk hebben. Kutfilm dus, zeker kijken.
8.0/10![]()
Jack Reacher (2)
Vond het shit. Tom Cruise is veel te veel pussy om de rol van Reacher goed neer te kunnen zetten.
Hij komt niet bepaald overeen met het beeld dat ik had uit de boeken van Lee Child.
Ook kwam het plot van de film niet overeen met het boek???blablablabla![]()
Ik vond hem zeker de moeite. Sterk verhaal, eddy muprhy ook sterk in een serieuze rol. Gewoon doen als je zin hebt in iets meer serieuze film.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 00:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een wijven filmWhen game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!![]()
Wow, door deze uitgebreide review ben ik gelijk nieuwschierig naar de film!quote:
...zeg dan niks...![]()
Breathless (1983)
Opgezet omdat het origineel een van mijn favorieten is. Richard Gere speelt een man van de straat, maar dat lukt hem helemaal niet. Richard Gere als straatschoffie is zoiets als Frank Lammers die Michiel de Ruyter speelt: bij vlagen komisch maar hoofdzakelijk pijnlijk om naar te kijken. 90 procent van de tijd loopt Richard Gere topless rond omdat hij een male sex symbol was in die tijd. In de Nederlandse filmkritiek wordt wel eens gesproken over 'functioneel naakt' en ik begrijp nu pas wat ze ermee bedoelen. Uiteindelijk wordt deze invuloefening gered door Valérie Kaprisky:
Graag op anoniem![]()
Haha, dus de remake hoef ik niet te kijken? Ik denk dat ik die tijd beter kan gebruiken om het origineel nog een keer te kijken want het is zeker geen simpele film die je makkelijk kan doorgronden.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:12 schreef Mainport het volgende:
Breathless (1983)
Opgezet omdat het origineel een van mijn favorieten is. Richard Gere speelt een man van de straat, maar dat lukt hem helemaal niet. Richard Gere als straatschoffie is zoiets als Frank Lammers die Michiel de Ruyter speelt: bij vlagen komisch maar hoofdzakelijk pijnlijk om naar te kijken. 90 procent van de tijd loopt Richard Gere topless rond omdat hij een male sex symbol was in die tijd. In de Nederlandse filmkritiek wordt wel eens gesproken over 'functioneel naakt' en ik begrijp nu pas wat ze ermee bedoelen. Uiteindelijk wordt deze invuloefening gered door Valérie Kaprisky:
[ afbeelding ]
Waarom zou ik ook?
When all else fails, you always have delusion.![]()
Independence Day: Resurgence
Haalt het niet bij het origineel en dat zat er natuurlijk dik in. Het moet het hebben van visueel geweld en een goede pace. Gelukkig lukt dat allemaal en daardoor is het nog een beetje aan te zien. Voor het geweldige verhaal en karakterontwikkeling hoef je niet te kijken, dat lijkt me duidelijk. Al met al wel vermaakt. Hopelijk gaan ze niet meer voor deel drie, maar ik vrees het ergste.Schip ahoy!![]()
Goed verhaal, lekker kort.quote:What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
The Whole Truth
The Whole Truth (2016) - IMDb
Advocaat Richard Ramsay heeft een moeilijke zaak te pakken. Hij werkt namelijk aan de verdediging van de zeventienjarige Mike Lassiter, die ervan wordt verdacht zijn rijke vader te hebben vermoord. Ramsay zoekt hulp bij een jonge advocate, Jenelle, die vastbesloten is om de waarheid boven tafel te krijgen.
Krijgt niet zo'n hoog cijfer maar ik vond het gewoon een goeie fim, de moeite waard![]()
Florence Foster Jenkins (2016)
Florence Foster Jenkins (2016) - IMDb
Florence Foster Jenkins vertelt het waargebeurde verhaal van de gelijknamige legendarische New Yorkse erfgename en socialité die er alles aan deed om haar droom, een groots zangeres te worden, uit te laten komen. Ondanks dat ze een vreselijke zangstem had. Haar echtgenoot en manager St. Clair Bayfield was vastbesloten zijn geliefde Florence tegen deze waarheid te beschermen. Wanneer Florence besluit een openbaar concert te geven, komt hij voor de grootste uitdaging van zijn leven te staan. Met o.a. Meryl Streep en Hugh Grant.
Beetje raar om te denken dat die waar gebeurd is, vreemd maar toch wel leuke of boeiende film![]()
RIPHAGEN (2016)
https://www.filmtotaal.nl/film/28172
De beruchte Amsterdamse crimineel Andries 'Al Capone' Riphagen (Jeroen van Koningsbrugge) werkt tijdens de Tweede Wereldoorlog fanatiek samen met de nazi’s. Riphagen wordt onmetelijk rijk met het opsporen, afpersen en verraden van Joodse onderduikers, en waant zich hierbij onaantastbaar. Maar als hij een belangrijke verzetsgroep verraadt, opent de jonge politieagent en verzetsstrijder Jan van Liempd (Kay Greidanus) de jacht op hem.
Waar gebeurd en na de film denk je echtomdat zulke mensen dus gewoon écht bestaan helaas.
![]()
Ben bezig met The Hatefull Eight, maar wat een baggerfilm, daar is toch niet door te komen
stupidity has become as common as common sense was before![]()
La fille inconnue
Een huisarts gaat opzoek naar een de naam van een vermoord meisje dat vlak bij haar praktijk vermoord of in ieder geval gestorven is. Deze film is zo'n voorbeeld van een filmhuisfilm die eigenlijk gewoon een vrij dun verhaal heeft. Het laat wel goed een blik zien in het leven van een zorgende persoon die koste wat het kost blijft zorgen. Maar de kapstok waar het aanhangt is wat minder (de zoektocht in de buurt via patienten naar de naam van het vermoorde meisje). Ook zit er nog een schuldverhaal in omdat ze de moord misschien had kunnen voorkomen door de deur na sluitingstijd wel open te doen. Iets wat deze film een stukje tergender maakt is het feit dat er nergens in de film muziek onder de scenes zit, dat maakt het geheel heel zwaar en minder makkelijk om naar te kijken. Ik vond dat er wel erg geloofwaardig geacteerd werd, en ik zou zo geloven dat ze een echte arts is.
Maar laat ik het kort zeggen ik denk niet dat ik deze film nog een keer ga kijken.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
![]()
Suburra (2015)
Italiaans/Franse misdaad film over corruptie en een bendeoorlog om de totstandkoming van een groots bouwplan. Het duurt even voordat het verhaal goed op gang komt maar daarna is het een fascinerende rit naar het einde. 8/10.![]()
![]()
Girl from Compton (TV Movie 2016) - IMDb
7/10
De stem van Michel'le zorgt ervoor dat je in het begin moet doorbijten. Maar al snel zit je in het verhaal en "hoor" je het niet meer. De film keek lekker weg!
[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 28-10-2016 10:46:57 ]![]()
The Pack (2015)
Australië
Horror / Thriller
90 minuten
geregisseerd door Nick Robertson
met Jack Campbell, Anna Lise Phillips en Katie Moore
Adam Wilson, een geharde boer en toegewijde huisvader, is geschokt als hij ontdekt dat zijn laatste vee gedood is op zijn landelijke ranch. Daarnaast loopt de veterinaire praktijk aan huis van zijn vrouw niet goed, wat voor een onzekere toekomst zorgt voor hun kinderen. Als hij op een avond een feest geeft, liggen er donkere schaduwen op de loer. Een roede verwilderde honden loopt rond in de duisternis op zoek naar bloed wachtend op het moment om aan te vallen.
Tegenvaller. Slecht is de film ook weer niet. Het eerste half uur is vrij saai maar daarna komt de film goed op gang. Er zitten spannende momenten in de film en hier en daar best wel heftige scènes. Goed om een keer te zien, het is geen film die je een 2de keer opzet
IMDB 5/10
Ik 5/10.Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
Naked among Wolves (2015)
Alternatieve titel: Nackt unter Wölfen
Duitsland
Drama / Oorlog
105 minuten
geregisseerd door Philipp Kadelbach
met Florian Stetter, Peter Schneider en Sylvester Groth
Enkele weken voor de bevrijding van het concentratiekamp Buchenwald belandt een driejarige jongen in een koffer in het kamp. Het kind gaat een zekere dood tegemoet, maar andere kampbewoners doen er alles aan om hem te beschermen. Angstvallig proberen ze het kind voor de SS te verbergen.
Goede film. Een heftige film, maar dat zijn alle films over de concentratiekampen wel.
Ze laten goed zien hoe het er in Buchenwald aan toe ging. Heftige momenten, emotionele momenten. Polen spreken Pools, Duitsers spreken Duits, Russen spreken Russisch... een belangrijk pluspunt voor de film. Een goed verhaal dat zeer goed is uitgewerkt. Sterke acteurs
IMDB 7.1/10
Ik 7.5/10.
[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 28-10-2016 09:39:09 ]Death Makes Angels of us all
Sausage Party (2016) - IMDb
Ouch... Ik geef niet graag lage cijfers maar dit was niet wat ik ervan verwacht had na het zien van de trailer. Vrijwel de hele film voelt ontzettend geforceerd aan, met nog meer puberale grappen dan dat we van Rogen's clubje gewend zijn.
De leuke momenten waren op één hand te tellen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De boodschap is net zo opzichtig als de schunnige grappen en ook de pacing laat te wensen over. Met name de scènes met de douche dragen hieraan bij.
Het is dat ik de film met een groep gekeken heb anders had ik de rit niet uit kunnen zitten.
Ik: 3/10
IMDb: 6,6/10![]()
1944 (2015)
Estland / Finland
Drama / Oorlog
100 minuten
geregisseerd door Elmo Nüganen
met Marko Leht, Maiken Schmidt en Priit Pius
Estland, 1944. We volgen de gebeurtenissen vanaf de slag bij de Tannenberg lijn tot en met de slag bij Tehumardi op het Sõrve-schiereiland tussen de Duitsers en hun bondgenoten en het Rode Leger. We zien alles door de ogen van Estische soldaten, die een kant moesten kiezen en zodoende hun eigen landgenoten op het slagveld tegenkwamen als tegenstander. De soldaten en hun geliefden moeten vaak moeilijke keuzes maken.
Een zeer goede film. Een film over een onbekender verhaal uit de Tweede Wereldoorlog. Een goed verhaal dar fenomenaal is uitgewerkt. Ze laten goed zien hoe de Esten aan beide zijden (Duitsers - Russen) moeten vechten en veelal voor ethische dilemma's komen te staan. Het verhaal wordt ook van 2 kanten bekeken. De actie gaat meteen in het begin van start, zeer realistische gevechten. Halverwege zwakt de film een beetje af om daarna tot het einde weer spectaculair door te zetten. Heftige momenten, trieste momenten. Een pluspunt dat de verschillende bevolkingsgroepen hun Eigen taal spreken
IMDB 7.2/10
Ik 7.5/10.Death Makes Angels of us all
Ghostbusters (2016)
Wat een bagger zeg. De Melissa McCarthy werkt op m'n zenuwen vanaf minuut 1, en verder vermaakt het ook niet echt. De grappen komen slecht uit de verf, het acteerwerk is uiteraard matig en je blijft met weemoed denken aan het origineel. De cameo's en verwijzingen naar het verleden zijn dan wel weer leuk gedaan, maar dat was het dan ook. De 5,4 van IMDb is wat mij betreft nog aan de hoge kant.Schip ahoy!![]()
Narcos (TV Series 2015– ) - IMDb
Narcos is een Amerikaanse televisieserie over de DEA-jacht op Pablo Escobar en zijn Medellínkartel van eind jaren 70 tot begin jaren 90 van de vorige eeuw.
Tja serie over het leven en alles daaromheen van Pablo Escobar dus, waar gebeurd natuurlijk.
afschuwelijke wereld maar goeie serie![]()
The Siege at Jadotville
The film is based on Declan Power's non-fiction book, The Siege at Jadotville: The Irish Army's Forgotten Battle (2005),[8] and covers the story of the Siege of Jadotville, a conflict involving Irish Army UN Peacekeepers and Katangese forces during the Congo Crisis in September 1961
Redelijk goede film over de Congo crisis van de jaren 60. Waarin een Ierse Compagnie belegert word door enkele tientallen Franse en Belgische huurlingen. Met 4 tot 5000 Congolezen onder hun bevel.Ура для россии![]()
Beyond the Black Rainbow (2010) - IMDb
Wauw wat een surrealistische audiovisuele nachtmerrie is dit. Ontzettende kleurrijke film met eerbetoon aan de 70/80's, soundtrack is ook echt geniaal. Heerlijk hoe vreemd en raar de film ook kan zijn, echter moet je er geen duidelijk verhaal van verwachten. Het is een duidelijke style boven subtance filmpje, het is er een die je moet ervaren. Houd je van de films van Refn en Noé, of in het algemeen van audiovisuele vreemde kleurrijke films? Dan zou ik dit zeker een kans geven. Ik geniet alleen al van de trailer
5*
[ Bericht 0% gewijzigd door warp995 op 30-10-2016 21:52:34 ]![]()
Doctor Strange
8/10
Grafisch heel erg mooi, zeker in 3D, met gebouwen die draaien, etc. Wederom een Marvel-film met de nodige humor en een goede acteur. Het enige gevoel wat ik er wel bij had, is dat het verhaal eigenlijk nog niet helemaal is begonnen. Het wordt maar voor de helft verfilmd, voor mijn gevoel en is dus eigenlijk een film die voor mijn gevoel nog lang niet af was. Ik kijk dan ook uit naar deel 2.That dude there. I need his prosthetic leg.![]()
Eddie Murphy is terug!
Hij maakt een comeback in de hartverwarmende film Mr. Church,
een inspirerend verhaal over een bijzondere band tussen een kok en
zijn werkgeefster.
Mr. Church (2016) - IMDb![]()
De Meester van de Zwarte Molen (2008)
Alternatieve titels: Krabat - , Krabat and the Legend of the Satanic Mill
geregisseerd door Marco Kreuzpaintner
met David Kross, Christian Redl en Daniel Brühl
Was het toeval dat Krabat als leerling op de molen kwam, diep in de sombere bossen van Bohemen? De molen blijkt een school van de zwarte kunsten te zijn. De molenaar is Meester in de toverkunst. Twaalf knechten heeft hij: twaalf leerlingen. Weglopen kunnen ze niet, want de toverkunsten van de Meester zorgen ervoor dat de weg ze steeds weer naar de molen terug leidt. Krabat vlucht dan ook niet. Hij kiest een andere weg, gesteund door de liefde van een meisje.
Geen slechte film. Voor een kinderfilm is die zelfs goed. Goed verhaal, redelijk goed uitgewerkt.
Er komen hier en daar een paar duistere (evil) scenes in voor. Het acteerwerk van sommigen laat soms de wensen over. De paar actiescens waren knullig. Mooi einde
IMDB 6.1/10
Ik 6.5/10Death Makes Angels of us all
Was ie weg dan?quote:
Death Makes Angels of us all
Warsaw 1944 (2014)
Alternatieve titels: Miasto 44, City 44, Warsaw 44,
Polen
Drama / Oorlog
130 minuten
geregisseerd door Jan Komasa
met Józef Pawłowski, Zofia Wichłacz en Anna Próchniak
Warschau, zomer 1944. Stefan zorgt voor zijn moeder en zijn jongere broertje omdat zijn vader, een officier in het Poolse leger, is omgekomen tijdens de invasie van Polen in 1939. Hij heeft zijn moeder beloofd zich niet in de strijd te mengen maar ondertussen droomt hij ervan om zijn plicht te vervullen voor zijn vaderland. Uiteindelijk sluit hij zich toch aan bij het verzet. Samen met Kama, Góral, Rogal en Beksa vormt hij onder het commando van de charismatische Kobra een van de moedigste verzetslegers tijdens de Opstand van Warschau in 1944.
Goede en realistische film over de opstand in Warschau tijdens de WO2. De film komt traag op gang en is het eerste half uur vrij saai. MAar als de opstand begint word je getrakteerd op bloedstollende scènes. Heftige gevechten, explosies, chaos, heldendaden, schokkende momenten, trieste emotionele momenten,... kunstig in beeld gebracht. Sommige scènes zijn op een aparte manier gefilmd, slow motion beelden met een aparte keuze van muziek. Een aanrader!
IMDB: 6.7/10
Ik: 7.5/10 (ik had een 8 gegeven als het eerste half uur niet zo traag op gang zou zijn gekomen)
[ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 01-11-2016 17:50:49 ]Death Makes Angels of us all
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!![]()
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 00:33 schreef Cikx het volgende:
Sausage Party (2016) - IMDb
Ouch... Ik geef niet graag lage cijfers maar dit was niet wat ik ervan verwacht had na het zien van de trailer. Vrijwel de hele film voelt ontzettend geforceerd aan, met nog meer puberale grappen dan dat we van Rogen's clubje gewend zijn.
De leuke momenten waren op één hand te tellen:Zeker vegetarier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De boodschap is net zo opzichtig als de schunnige grappen en ook de pacing laat te wensen over. Met name de scènes met de douche dragen hieraan bij.
Het is dat ik de film met een groep gekeken heb anders had ik de rit niet uit kunnen zitten.
Ik: 3/10
IMDb: 6,6/10
Mr. Church
Mr. Church is een beleefde man die kookt, tekent, schildert, piano speelt, leest en elke nacht dronken wordt om een paar uur later volkomen nuchter een steak te bakken als ontbijt voor een tienjarig meisje. Hij heeft kortom alle hobby's die een man volgens de scriptschrijver aantrekkelijk maakt. Ook laat hij het tienjarige meisje The old man and the sea van Hemingway lezen, dat ze leuk vindt (?) De voice-over wordt ingesproken door het meisje als ze twintig is; door de invloed van al dat gelees spreekt ze met een zijige stem in poëtische formuleringen een heleboel clichés in. De les van de film is dat het leven ups en downs kent; deze boodschap heeft mijn blik zeker verbreed.Graag op anoniem![]()
Zootropolis (2016) - IMDb
Nederlandse versie, want nichtje te logeren.
Maar zelfs in het Nederlands goed te doen (al ga ik hem, gezien de Amerikaanse stemmen, zeker nog eens in het Engels bekijken).
Grappig verhaal over een konijn dat bij de politie van Zootropolis/Zootopia (Engels) wil werken. Dat is een metropool waar roofdieren en prooidieren in vrede samenleven. Tot opeens dieren verdwijnen nadat ze intens bloeddorstig zijn geworden. Konijn doet haar best om samen met een vos de zaak op te lossen.
Prima vermaak. John Lasseter overzag de boel, dus da's niet heel gek voor mij als Pixar-fan.
IMDb: 8.1
V.: 8
V.Ja inderdaad, V. ja.![]()
Vond je hem leuk?quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef Mainport het volgende:
Mr. Church
Mr. Church is een beleefde man die kookt, tekent, schildert, piano speelt, leest en elke nacht dronken wordt om een paar uur later volkomen nuchter een steak te bakken als ontbijt voor een tienjarig meisje. Hij heeft kortom alle hobby's die een man volgens de scriptschrijver aantrekkelijk maakt. Ook laat hij het tienjarige meisje The old man and the sea van Hemingway lezen, dat ze leuk vindt (?) De voice-over wordt ingesproken door het meisje als ze twintig is; door de invloed van al dat gelees spreekt ze met een zijige stem in poëtische formuleringen een heleboel clichés in. De les van de film is dat het leven ups en downs kent; deze boodschap heeft mijn blik zeker verbreed.When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!![]()
Toevallig wel.quote:
Dat heeft er echter weinig mee te maken aangezien ik de trailer wel erg leuk vond. Wat mij betreft zou de film beter tot zijn recht zijn gekomen als de hele wereld der etenswaren vredelievend was en dan op het moment supreme wanneer ze erachter komen wat ze te wachten staat ze beginnen met schelden uit ongeloof, precies zoals in de trailer te zien is eigenlijk. Nu zitten er in de eerste vijf minuten al tig seksgrappen in en na de vijfde keer dat een knakworstje fuck zegt heeft het zijn charme ook wel weer verloren.![]()
Regression (2015)
Alternatieve titel: Regresión
Spanje / Canada
Thriller / Mystery
106 minuten
geregisseerd door Alejandro Amenábar
met Ethan Hawke, Emma Watson en David Thewlis
Minnesota, 1990. Detective Bruce Kenner (Ethan Hawke) onderzoekt een zaak met betrekking tot een jonge vrouw genaamd Angela (Emma Watson), die haar vader John Gray (David Dencik) beschuldigt van een onbeschrijfelijke misdaad. Wanneer John onverwacht en zonder herinnering schuld bekent, wordt gerenommeerd psycholoog Dr. Raines (David Thewlis) ingesteld om hem te helpen zijn herinneringen her te beleven en lijken ze een gruwelijk nationaal mysterie te ontdekken.
Intrigerende film over Regressie/therapy - Regressie/hypnose. Hoe die therapieën massahysterie kunnen veroorzaken. Wederom een film die eer doet aan de termen 'thriller' en vooral 'mysterie'. Ze houden het mystery goed vast tot het einde wat leidt tot een verrassend einde. Het verhaal zit heel goed in elkaar. Je beleeft de film net zoals de protagonist, de detective. Verwarring, mind-games, mysterie, angst...
IMDB: 5.7/10
Ik: 7/10Death Makes Angels of us all
dr strange ik weet niet meer waar het over ging de dark side het eeuwige leven of zo maar het zag er leuk uit, aanrader![]()
Enige film van de laatste tijd die ik gezien heb en kan aanraden is Operation Anthropoid.
Waarin ze de op 2 na belangrijkste nazi willen vermoorden (waargebeurd) en best intens.melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
en béétje wel ja....quote:quote:Eddie Murphy deed hier en daar nog wel een klein rolletje, maar zijn grote comedy succes was helaas voorbij. Gelukkig maakt hij nu een comeback in een hartverwarmende film genaamd Mr. Church.![]()
een hartverwarmende filmquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef Mainport het volgende:
Mr. Church
Mr. Church is een beleefde man die kookt, tekent, schildert, piano speelt, leest en elke nacht dronken wordt om een paar uur later volkomen nuchter een steak te bakken als ontbijt voor een tienjarig meisje. Hij heeft kortom alle hobby's die een man volgens de scriptschrijver aantrekkelijk maakt. Ook laat hij het tienjarige meisje The old man and the sea van Hemingway lezen, dat ze leuk vindt (?) De voice-over wordt ingesproken door het meisje als ze twintig is; door de invloed van al dat gelees spreekt ze met een zijige stem in poëtische formuleringen een heleboel clichés in. De les van de film is dat het leven ups en downs kent; deze boodschap heeft mijn blik zeker verbreed.![]()
...jou The Cell (2000) - IMDb aanbevelen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 21:25 schreef warp995 het volgende:
Houd je... in het algemeen van audiovisuele vreemde kleurrijke films? Dan zou ik...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
The West Side Story
een klassieker waar ik altijd met veel plezier naar kijk
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Oehh die Eddy Murphy film lijkt me wel leuk
Wat betreft audiovisuele spektakels kan ik de volgende aanraden:
(korte film, 12 minuten)
When all else fails, you always have delusion.![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2016 23:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
...jou The Cell (2000) - IMDb aanbevelen.Thanks voor de tip! Zal eens kijken of ik hem op korte termijn kan bekijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hacksaw Ridge (2016) - IMDb
Gaat over een soldaat die vanwege zijn geloof weigert om een wapen aan te raken of geweld te gebruiken tijdens de tweede wereld oorlog. Hij wordt als Hospik bij een infanterie eenheid ingedeeld en gaat de strijd aan tegen Japan. Hij wordt uiteindelijk voor zijn daden beloond met de Medal of Honor.
IMDB 8.8
Ik: 10
Ik vond het echt fantastisch. Ik zat echt met open mond te kijken. De film wordt mooi ingeleid en uiteindelijk komt de actie. Dit is zo ontzettend ziek verfilmd. Het beeld, het geluid, de details. Man man man. Ik kan er niet over op houden. Ik wil niets verhullen dus vandaar dat ik het maar houd bij: "Ik kom superlatieven te kort."
Echt een aanrader.An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!![]()
Ik kom net uit de bioscoop van deze film. Jezus wat een geweldig goede film. Alles was perfect. Ik ben helemaal sprakeloos gewoon. Wat een held, wat een verhaal.quote:Op zaterdag 5 november 2016 17:06 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat over een soldaat die vanwege zijn geloof weigert om een wapen aan te raken of geweld te gebruiken tijdens de tweede wereld oorlog. Hij wordt als Hospik bij een infanterie eenheid ingedeeld en gaat de strijd aan tegen Japan. Hij wordt uiteindelijk voor zijn daden beloond met de Medal of Honor.
IMDB 8.8
Ik vond het echt fantastisch. Ik zat echt met open mond te kijken. De film wordt mooi ingeleid en uiteindelijk komt de actie. Dit is zo ontzettend ziek verfilmd. Het beeld, het geluid, de details. Man man man. Ik kan er niet over op houden. Ik wil niets verhullen dus vandaar dat ik het maar houd bij: "Ik kom superlatieven te kort."
Echt een aanrader.heroes always get remembered but you know legends never die.![]()
Ik ben erg benieuwd, ik zie dat Mel ook weer een van zijn 6 zonen (8 kinderen die man!) als acteur heeft gepushed?quote:Op zondag 6 november 2016 00:48 schreef Wenteleef het volgende:
[..]
Ik kom net uit de bioscoop van deze film. Jezus wat een geweldig goede film. Alles was perfect. Ik ben helemaal sprakeloos gewoon. Wat een held, wat een verhaal.Even a broken clock is right twice a day.![]()
Door jouw post ben ik hier net ook heen gegaan. Mijn god, je hebt geen woord teveel gezegd! Ik ben er ook helemaal ondersteboven van. Vooral omdat het dus echt gebeurd is, dan wel gebaseerd is op een echte man.quote:Op zaterdag 5 november 2016 17:06 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]
IMDB 8.8
Echt een aanrader.
Allemaal naar toe gaan!![]()
3x op een rij, dan wil ik hem ook zienquote:Op maandag 7 november 2016 16:01 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Door jouw post ben ik hier net ook heen gegaan. Mijn god, je hebt geen woord teveel gezegd! Ik ben er ook helemaal ondersteboven van. Vooral omdat het dus echt gebeurd is, dan wel gebaseerd is op een echte man.
Allemaal naar toe gaan!![]()
![]()
Ja, echt gaan!quote:Op maandag 7 november 2016 16:12 schreef FANN het volgende:
[..]
3x op een rij, dan wil ik hem ook zien![]()
Je haat betalen voor de biosquote:
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Captain America - Civil War
Ik heb de film direct gekeken nadat ik The Winter Soldier heb gekeken. Ik ging er nogal met een hard hoofd in. Het verhaal zou afwijken van de comics, de ruzie zou gaan om een andere reden en ik vond de casting van Spider-Man middelmatig.
De film wist mij echter wel gelijk te boeien. De reden van de ruzie is vrij simpel; De Avengers hebben geen oog voor de consequenties van de acties die ze uitvoeren en er vallen regelmatig onschuldige burgerdoden. Ze moeten daarom verantwoording gaan afleggen en aangestuurd worden door een extern orgaan, de VN. In de comics is het vooral gericht op het openbaren van de identiteit van de helden terwijl het hier dus gaat om verantwoording en sturing.
Het verhaal is goed uitgewerkt en is eigenlijk The Winter Soldier II. De spanning tussen Tony en Captain is goed te voelen en naarmate het verhaal verder ontwikkelt naar het einde snap je de frictie steeds beter. Verder zat ik met Spider-Man in mijn maag. De casting was in mijn ogen een slechte keuze. Totdat ik de film zag. Hij is in mijn ogen meer een Ultimate Spider-Man figuur die altijd zn bek los moet hebben. Iets wat goed past in deze setting aangezien de spanning soms hoog oploopt.
Marvel heeft de lijn goed doorgetrokken en daar ben ik blij om.
7.5/10![]()
omdat het stiekem toch geen goede film?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:03 schreef Elan het volgende:
Prooi.
Goede Nederlandse film wel. Geen flauw idee waarom hij zo enorm geflopt is.![]()
Voor wie Dick Maas kan waarderen is het een prima film. Blijkbaar zijn dat gewoon niet zo heel veel mensen (meer) ?quote:Op woensdag 9 november 2016 15:59 schreef linebear het volgende:
[..]
omdat het stiekem toch geen goede film?
Recensies waren ook gematigd positief. Probleem is wellicht de leeftijdsgrens van 16+ (terwijl Amsterdamned destijds 12+ was)
blablablabla![]()
Verder heb ik ook Doctor Strange bekeken, en ik ga lekker niet spoileren maar dat was de eerste film die ik serieus de moeite vond in 3D
blablablabla![]()
Tsja, maar De Lift was weer wel 16+ (vriend van me werd destijds geweigerdquote:Op woensdag 9 november 2016 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor wie Dick Maas kan waarderen is het een prima film. Blijkbaar zijn dat gewoon niet zo heel veel mensen (meer) ?
Recensies waren ook gematigd positief. Probleem is wellicht de leeftijdsgrens van 16+ (terwijl Amsterdamned destijds 12+ was)
)
V.Ja inderdaad, V. ja.![]()
Het zette je wereld even op z'n kop?quote:Op woensdag 9 november 2016 16:28 schreef Elan het volgende:
Verder heb ik ook Doctor Strange bekeken, en ik ga lekker niet spoileren maar dat was de eerste film die ik serieus de moeite vond in 3D![]()
Kajaki (2014)
Alternatieve titels: Kajaki: The True Story, Kilo Two Bravo
Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog
108 minuten
geregisseerd door Paul Katis
met Mark Stanley, David Elliot en Malachi Kirby
In september 2006 verlaat een groepje jonge Britse soldaten hun post om de Taliban vast te zetten. Wanneer ze door een opgedroogde rivierbedding trekken, stapt een van hen op een landmijn. Zijn collega's spoeden zich om hem te hulp te schieten, maar komen er al snel achter dat ze omringd zijn door mijnen. Iedere beweging kan een zware verwonding of zelfs hun dood betekenen.
Redelijk goede film. Het duurt even voor de film op gang komt, maar vanaf het mijnenveld wordst het spannend, er gebeuren vreselijke dingen en de film laat goed zien op welke manier de soldaten met de situatie omgaan, met humor proberen ze de situatie luchtiger te maken. Dat dit echt gebeurd is zeg. Ook het einde als je de foto's van de echte mensen ziet en de verhalen erbij geven wel een extra puntje
IMDB 7.2/10
Ik 6.5/10Death Makes Angels of us all
Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016)
Alternatieve titels: Ninja Turtles: Out of the Shadows, TMNT: Out of the Shadows
Verenigde Staten
Actie / Avontuur
112 minuten
geregisseerd door Dave Green
met Megan Fox, Alan Ritchson en Will Arnett
De vier broers Raphael, Michelangelo, Leonardo en Donatello keren terug naar de stad als de Teenage Mutant Ninja Turtles. De turtles moeten de stad zien te redden van een nieuwe dreiging. Daaronder vallen twee gevaarlijke schurken die de namen Bebop en Rocksteady dragen.
Goede film, De vorige was wel beter. Maar het was weer een mooi gevaletje nostalgie, karakters die een "Oh ja, die!" naar boven halen. Prima actie, en veeln vanaf het begin tot eind Alles ziet er gelikt uit, net zoals AprilBenieuwd naar het volgende deel...
IMDB 6.1/10
Ik: 7/10Death Makes Angels of us all
huh? Ik mocht met 10 jaartjes de lift wel zien?quote:Op woensdag 9 november 2016 16:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja, maar De Lift was weer wel 16+ (vriend van me werd destijds geweigerd)
V.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea![]()
Tsja, zoals gezegd: mijn vriend (15, maar klein van stuk) werd geweigerd en ik (ook 15) niet (ben toen niet gegaan trouwens).quote:Op donderdag 10 november 2016 09:02 schreef drakin het volgende:
[..]
huh? Ik mocht met 10 jaartjes de lift wel zien?
V.Ja inderdaad, V. ja.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: