abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151099770
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:51 schreef destillegetuige het volgende:
Undercover
Telefilm over een Turks/Nederlands politieagente die in de Turkse maffia moet infiltreren. Traag, spanningsloos en op de looks en cupmaat van de hoofdrolspeelster na niet veel te beleven. Dat wordt nog doorbijten als ik al die telefilms wil door gaan ploegen op deze manier.
4/10
Idee was aardig, uitwerking mager.
pi_151114644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
- hele lijst met films -
Bedankt voor de tip!
Rurouni Kenshin ga ik binnenkort eens zien :Y

Voor de rest: restecp _O_
pi_151114812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:32 schreef yukon het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip!
Rurouni Kenshin ga ik binnenkort eens zien :Y

Voor de rest: restecp _O_
^O^
Have fun met Rurouni, zeker een leule trilogie

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:25 schreef casper019 het volgende:

[..]

na jouw tip seventh son gekeken maar vond t een zware tegenvaller, simpel verhaal en zeer slechte acteerprestaties...
Jammer dat het teleurstellend was

Net Black Sea gekeken

2014
Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Thriller
115 minuten

geregisseerd door Kevin Macdonald (I)
met Jude Law, Scoot McNairy en Jodie Whittaker

Een kapitein, genaamd Robinson (Jude Law), verliest zijn baan bij een bergingsbedrijf waar hij voor werkte. Wanneer hij vervolgens wordt benaderd door een schimmige FINANCIER voor werk dat betrekking heeft op de zoektocht naar een legendarische gezonken onderzeeboot beladen met goud, voelt hij de drang zichzelf en zijn voormalige werkgever iets te bewijzen.
Een beetje langdradige film, maar wordt naarmate de film vordert steeds beter. Het eerste half uur is saai, vanaf het moment dat ze in de duikboot zitten wordt het eigenlijk pas interessant, het volgende half uur heb je af en toe het idee dat je persoonlijk iets met duikboten moet hebben om deze film te kunnen waarderen maar daarna wordt het alleen maar beter, Af en toe een beetje voorspelbaar..Mooi einde, Het is geen superfilm, maar zeker de moeite om te kijken

IMDB: 6.4/10
ik geef m na twijfelen toch een 7/10

[ Bericht 10% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 28-03-2015 00:45:05 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_151116533
En duva satt på en gren och funderade på tillvaron (2014) - IMDb
OK, wtf was dit voor bullshit. _O- Echt een martelgang om deze film uit te zitten, meeste lol had ik toen ik tegen het einde van de film tegen mn maat zei dat de film op de helft zat.
2/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_151117354
Relatos Salvajes (2014)

Het is lang geleden dat ik 2 uur lang zo vermaakt ben en tranen in mijn ogen van het lachen had door een film.

Relatos Salvajes, "Wilde Verhalen" is een Argentijnse topfilm die werkelijk alles uit de kast haalt om de kijker te boeien. De schitterende beelden (de intro met de dierenplaatjes is gelijk prachtig), de goeie muziek en de wilde verhalen zelf zijn fantastisch vormgegeven. Een absolute topper.

Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat de verhalen los van elkaar staan, maar dat mag de pret niet drukken (letterlijk).

Bijzonder is vooral de eerste scène over Gabriel Pasternak. Met de "crash" van het Germanwings-vliegtuig die deze week "plaatsvond" in het achterhoofd extra interessant.

Waanzinnig, een film die je niet mag missen, wat de Oscaruitreikers helaas wel deden.

Met grote afstand (sorry Budapest Hotel) de beste en leukste film van 2014.

9.7/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 28 maart 2015 @ 11:14:39 #231
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_151120662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat kan. Ik heb dit concept alleen twintig keer eerder en beter gezien in films waarbij een enkel product je ook nog eens niet zo hard door je strot geduwd wordt. De laatste twintig tot dertig minuten was gewoon hemeltergend traag. Het is dat ik met m'n vriendin keek anders had ik 'm uitgezet.
Concept is inderdaad wel bekend. Maar verder prima film om niet al te diep bij na te denken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_151152004
Suite française (2014) - IMDb

Film naar het gelijknamige boek geschreven door Irene Nemirovsky, het boek was geschreven in de oorlog en gevonden in een koffer met allerlei manuscripten. Nemirovsky zelf is overleden in Auschwitz, ze had twee dochters en na de dood van een van hen in 1997 besloot de ander de gevonden werken te pubiceren.

Het is een liefdesverhaal tijdens de tweede wereldoorlog, na de bezetting van Frankrijk door de Duitsers worden Duitse soldaten en officiers ondergebracht bij de locals. Er ontstaat een romance tussen Lucille, wiens man als krijgsgevange in Duitsland wordt vastgehouden, en de Duitse officier Bruno. Het is een beetje een geijkt verhaal maar omdat er ondertussen nog van alles gebeurd in het dorp blijft de film wel in beweging.

Een primafilm, waar de muziek een mooie rol in speelt. Enige minpuntje vond ik dat de romance wel erg snel ontstaat wat naar mijn idee niet heel realistisch is maar verder voldoende actie om ook mij als man te kunnen vermaken.

IMDB: 6.9
Danos: 7+
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151152146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:25 schreef casper019 het volgende:

[..]

na jouw tip seventh son gekeken maar vond t een zware tegenvaller, simpel verhaal en zeer slechte acteerprestaties...
Iemand die overal in zijn 70 films met 8-en begint te strooien, moet je ook niet verwachten dat hij een goede filmtip neer kan zetten.
  zondag 29 maart 2015 @ 12:29:19 #234
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_151152468
Stretch (2014) - IMDb

superleuk actie/komedie filmpje over een mislukte actuer/limodriver in LA, die een nacht heeft om aan zn gokschuld te voldoen.
verwacht niks goeds, is regelmatig voorspelbaar, kon niet eens de echte living on a prayer van bon jovi betalen voor een scene (dus dan maar een slechte namaak versie, lol..)

maar ik heb in tijden niet zo gelachen als bij deze film. met vlagen hilarisch en nog spannend ook af en toe.

plus nog wat leuke cameo rolletjes van onderandere david hasselhof.

dus, met dit alles meegerekend, gewoon een 8.
pi_151162896
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:48 schreef El_Matador het volgende:
Relatos Salvajes (2014)

[ afbeelding ]

Het is lang geleden dat ik 2 uur lang zo vermaakt ben en tranen in mijn ogen van het lachen had door een film.

Relatos Salvajes, "Wilde Verhalen" is een Argentijnse topfilm die werkelijk alles uit de kast haalt om de kijker te boeien. De schitterende beelden (de intro met de dierenplaatjes is gelijk prachtig), de goeie muziek en de wilde verhalen zelf zijn fantastisch vormgegeven. Een absolute topper.

Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat de verhalen los van elkaar staan, maar dat mag de pret niet drukken (letterlijk).

Bijzonder is vooral de eerste scène over Gabriel Pasternak. Met de "crash" van het Germanwings-vliegtuig die deze week "plaatsvond" in het achterhoofd extra interessant.

Waanzinnig, een film die je niet mag missen, wat de Oscaruitreikers helaas wel deden.

Met grote afstand (sorry Budapest Hotel) de beste en leukste film van 2014.

9.7/10
Schijnt alweer ophef over te zijn want de fatsoensmensen vinden dat deze film niet had moeten uitkomen.

Britten boos over 'Lubitz-film'
  zondag 29 maart 2015 @ 21:26:59 #236
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151170724
The Apartment
Billy Wilder heeft in z`n lange carriere zoveel goede films gemaakt en deze staat hoog in de top van zijn beste werken. Een heel charmante, warme film over een kantoor clerk (Jack Lemmon) die zijn appartement verhuurt aan hoger geplaatsten binnen zijn bedrijf die graag een fijne avond hebben met andere vrouwen dan hun eigen, wat hem hoe langer hoe meer gaat tegen staan en hij meer gevoelens krijgt voor een vrouwelijke collega (Shirley MacLaine).
Het is een vlekkeloze mix van comedy, romantiek en drama in het New York van de jaren `60 waarin vooral MacLaine de harten steelt en Wilder laat zien dat in die tijd de Production Code geen invloed meer had op de films die werden gemaakt. Openlijk vreemdgaan, dialogen over sex en buitenechtelijke relaties: dat was tot slechts enkele jaren daarvoor totaal ondenkbaar. En Wilder maakt er gretig gebruik van, gesteund door die geweldige cast.
Een pareltje uit de Hollywood geschiedenis die gelukkig niet kiest voor het zo voor de hand liggende einde.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 29 maart 2015 @ 21:42:11 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151171601
Vorige week American Sniper gezien, goede film.
Van het "wij zijn Amerika wij zijn de beste" heb ik niet zo heel veel 'last' van gehad, uiteraard zit dat in al die US Military films maar ik heb me er hier niet zo aan gestoord. Het verhaal is wel gebaseerd op een waargebeurd levensverhaal natuurlijk.

Vandaag The Gunman gezien. Ook een goede film, wel wat bruut af en toe :D
Je kan wel zien dat hij gemaakt is mbv echte special forces, iets wat bij andere films (die dat n.b. claimen :')) wel minder is (uiteraard weer niet in alle scenes).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:36:20 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151174450
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:26 schreef Timo20 het volgende:
The Apartment
Billy Wilder heeft in z`n lange carriere zoveel goede films gemaakt en deze staat hoog in de top van zijn beste werken. Een heel charmante, warme film over een kantoor clerk (Jack Lemmon) die zijn appartement verhuurt aan hoger geplaatsten binnen zijn bedrijf die graag een fijne avond hebben met andere vrouwen dan hun eigen, wat hem hoe langer hoe meer gaat tegen staan en hij meer gevoelens krijgt voor een vrouwelijke collega (Shirley MacLaine).
Het is een vlekkeloze mix van comedy, romantiek en drama in het New York van de jaren `60 waarin vooral MacLaine de harten steelt en Wilder laat zien dat in die tijd de Production Code geen invloed meer had op de films die werden gemaakt. Openlijk vreemdgaan, dialogen over sex en buitenechtelijke relaties: dat was tot slechts enkele jaren daarvoor totaal ondenkbaar. En Wilder maakt er gretig gebruik van, gesteund door die geweldige cast.
Een pareltje uit de Hollywood geschiedenis die gelukkig niet kiest voor het zo voor de hand liggende einde.

toffe oscar winnaar inderdaad
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 29 maart 2015 @ 22:42:25 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151174708
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

toffe oscar winnaar inderdaad
Zeker! en meer dan terechte winnaar
pi_151181991
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:26 schreef Timo20 het volgende:
The Apartment

Is dit officieel niet l'Apartement?

Wicker Park is daarop gebaseerd, vind ik persoonlijk best wel een goede remake!
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:48:24 #241
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_151182116
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:40 schreef JDx het volgende:

[..]

Is dit officieel niet l'Apartement?

Wicker Park is daarop gebaseerd, vind ik persoonlijk best wel een goede remake!
Nee, dat is een compleet andere film. Dat is een thriller, terwijl The Appartment een comedy/drama is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_151183615
Penguins of Madagascar (2014) - IMDb : animatiefilm, een spin-off van Madagascar waar de hilarische pinguins nu een hoofdrol vertolken. Het flinterdunne verhaaltje houdt in dat de undercover agenten proberen de wereld te redden.

Op zich kan ik een goede animatiefilm met wat volwassen humor wel waarderen (Shrek, Ice Age, Madagascar, Up) maar dat is dit zeker niet. Het onlogische verhaal (en gebeurtenissen) schiet met 500 km/u alle kanten op. Hier en daar wel een glimlach waard maar meer leuk voor kleine kinderen. Een 5.

Stretch (2014) - IMDb : een actie/comedy over een (tegen wil en dank) limodriver die een nacht heeft om een schuld bij een bookmaker in te lossen en alles loopt natuurlijk in het honderd.

Typische comedy volgens de 'Hangover' formule (er speelt zelfs een acteur van die film in) met rare gebeurtenissen, ADHD verhaallijn en borderline persoonlijkheden. Ik noem het altijd maar 'rollercoaster' comedies. Na een aardig begin verzandt het in vrij matige film. Een 6-

The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb : een lastig te categoriseren film, beetje mix van humor/drama/adventure, op het absurdistische af. Film gaat over het wel en wee van een conciërge in een prestigieus hotel in jaren tussen WOI en WOII.

Ik heb deze film lang weten te vermijden want het verhaal stond mij aanvankelijk totaal niet aan. Toch uiteindelijk maar bekeken en bleek een complete verrassing te zijn. Alle acteurs spelen een sympathieke karikatuur rol in een kleurrijke, stijlvolle sprookjesachtige ambiance. E.e.a. deed een beetje Tim Burton/Monty Python/Narnia achtig aan. Ralph Fiennes speelt na 'The Patient' eindelijk weer eens de sterren van de hemel en de talloze cameo's van o.a. Bill Murray, Harvey Keitel en Jeff Goldblum waren erg leuk om te zien.

Ik denk dat dit niet ieders 'cup of tea' is. Je vind de film leuk of helemaal niet maar ik kon hem wel waarden. Een 7+
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_151184050
Turist
Ja wat moet ik erover zeggen psychologisch drama over een Zweeds gezin dat op wintersport vakantie gaat in Frankrijk. Ze maken een bijna dood ervaring mee door een lawine en dat hakt er nogal in en er komen gevoelens boven. Ik vond het allemaal niet zo schokkend. Er zaten ook wel grappige momenten in. wel langdradig maar daar hebben de Zweden een handje van.
Imdb 7,4
Ik 6

[ Bericht 1% gewijzigd door Karzai op 30-03-2015 11:58:32 ]
pi_151188383
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:29 schreef pokkerdepok het volgende:
Stretch (2014) - IMDb

superleuk actie/komedie filmpje over een mislukte actuer/limodriver in LA, die een nacht heeft om aan zn gokschuld te voldoen.
verwacht niks goeds, is regelmatig voorspelbaar, kon niet eens de echte living on a prayer van bon jovi betalen voor een scene (dus dan maar een slechte namaak versie, lol..)

maar ik heb in tijden niet zo gelachen als bij deze film. met vlagen hilarisch en nog spannend ook af en toe.

plus nog wat leuke cameo rolletjes van onderandere david hasselhof.

dus, met dit alles meegerekend, gewoon een 8.
Toffe film, absoluut niet verwacht!

Had wat meer cameo's verwacht eigenlijk. Verder een dikke voldoende natuurlijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rogan op 30-03-2015 14:10:43 ]
pi_151191476
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:28 schreef Karzai het volgende:
Turist
Ja wat moet ik erover zeggen psychologisch drama over een Zweeds gezin dat op wintersport vakantie gaat in Frankrijk. Ze maken een bijna dood ervaring mee door een lawine en dat hakt er nogal in en er komen gevoelens boven. Ik vond het allemaal niet zo schokkend. Er zaten ook wel grappige momenten in. wel langdradig maar daar hebben de Zweden een handje van.
Imdb 7,4
Ik 6

[ afbeelding ]
Ja hoger dan een zesje kom ik ook niet met deze, ik vond er ook niet veel aan eigenlijk.
pi_151192637
Kidnapping Mr. Heineken (2015) - IMDb

1,5 uur van mijn leven verknoeid. Meer zeg ik er niet over.
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 16:15:00 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151192767
Michiel de Ruyter,

Leuke film wel over onze zeeheld, de vraag blijft natuurlijk hoe suggestief het allemaal is maar het zorgt in iedergeval wel voor een leuke film... Deze film had trouwens ook vanuit een heel ander oogpunt gemaakt kunnen worden, de Ruyter zorgt voor wat spectaculaire zeeslag beelden maar het eigenlijke verhaal speelt zich gewoon in den haag af en de zeeslagen voegen daar niet spectaculair veel aan toe...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 30 maart 2015 @ 16:22:09 #248
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_151193083
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Veel hoge cijfers voor slechte films.
Ja dit dus, ik snap ook niet op welke manier je deze films beoordeelt, maar ik gok dat je films als "The fast and the Furious" ook met een 9 zult beoordelen.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 30 maart 2015 @ 23:15:59 #249
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151209715
Vanavond eindelijk in de bioscoop gezien:

American Sniper
Clint Eastwood vertelt het verhaal van de meest dodelijke sniper uit de Amerikaanse geschiedenis op een nogal heroïsche manier. Bradley Cooper vertolkt de rol van Chris Kyle met verve, hoe hij de steeds verder van z`n gezin vervreemde Kyle neerzet is fantastisch. Met slechts een andere blik in z`n ogen weet hij emotie te tonen en doet dat geloofwaardig.
Het feit buiten beschouwing latend dat ik er zelf heel erg van houd, vind ik de veel gehoorde kritiek dat het allemaal veel te patriottisch nogal raar. Het is een film gemaakt door een oerconservatief en oer-Republiekein en gaat over een held (iets waar je natuurlijk over kunt discussiëren) van het Amerikaanse leger. Ik zou teleurgesteld zijn als het niet uber patriottisch zou zijn.
Het script springt af en toe nogal van de hak op de tak maar verder vond ik het een goede film die maar weer eens laat zien dat zo`n typisch Amerikaans verhaal en Amerikaanse aanpak hier helaas niet zo aanslaat als in de VS zelf.
Respect voor Cooper, het wordt tijd dat die man eens zijn welverdiende Oscar krijgt.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_151212544
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:11 schreef emil23 het volgende:
Kidnapping Mr. Heineken (2015) - IMDb

1,5 uur van mijn leven verknoeid. Meer zeg ik er niet over.
Geen top film maar ik vond hem best vermakelijk. Maar dat komt misschien ook wel omdat het in Nederland afspeelt.
Een 6-je.
Moeten zij weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')