abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 13:31:29 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_150982554
In het vliegtuig

the imitation game, The theory of everything en Paddington Bear gezien.

The imitation game

Film over Turing opzich een vermakelijke film een beetje in de trant van "a beautiful mind" op zich wel leuk neergezet alleen had het wel wat meer mogen gaan over wat hij nou daadwerkelijk gedaan heeft. In de film wordt hij neergezet als een beetje een vreemde semi-autistische homo die al van te voren wist dat hij de oplossing voor de enigma machine ging vinden. Had het leuker gevonden als ze beter hadden uitgelegd waarom hij overtuigd van zijn zaak was en iets meer diepgang hadden gegeven aan zijn wetenschappelijke onderbouwingen, ik denk dat ze hem niet goed recht aan doen door hem als freak neer te zetten.



The theory of everything

Dit lijkt al een beetje meer op een film waarin het werk van een wetenschapper iets serieuzer wordt aangepakt. Jammer genoeg draait de camera telkens weg als het om de wetenschap gaat en wordt er vooral ingezoomd op de ziekte van stephen hawking en zijn relatie met zijn vrouw. De regressie van de ziekte is wel erg mooi geacteerd en daardoor is deze film iets indrukwekkender dan de vorige die ik hier besprak. Ook deze film had wel iets meer van het wetenschappelijk process mogen laten zien.



Paddington Bear

Duidelijk de leukste film van de drie _O_ Ik vond dit een film die precies leverde wat ik verwachte de avonturen van een peruviaanse beer die engelse manieren geleerd heeft van een LP in London. De wat klunzige beren handelingen in een mensen omgeving zijn geweldig, het magisch realisme waarin een pratende beer in een mensen omgeving als volledig normaal gezien wordt is erg leuk gedaan. Als je nog eens zin hebt in een feel good movie dan kan ik paddington bear zeker aanraden. _O_

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_150989701
Chef

Wat een boutfilm. Eerste half uur begint op zich goed maar daarna wordt het een treurige commercial voor Twitter met tot vervelens toe herhaalde shots van de truck en de "road trip". Oprotten met dit soort door bedrijven gesponsorde ongein. Als 't niet officieel gesponsord is mogen ze wel eens kijken of de bankrekening van een van de schrijvers niet een lump sum heeft ontvangen.

IMDB: 7.3 (allemaal Twitterflikkers natuurlijk)
Ik: 3

Tijdverspilling.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 17:00:32 #203
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_150989797
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chef

Wat een boutfilm. Eerste half uur begint op zich goed maar daarna wordt het een treurige commercial voor Twitter met tot vervelens toe herhaalde shots van de truck en de "road trip". Oprotten met dit soort door bedrijven gesponsorde ongein. Als 't niet officieel gesponsord is mogen ze wel eens kijken of de bankrekening van een van de schrijvers niet een lump sum heeft ontvangen.

IMDB: 7.3 (allemaal Twitterflikkers natuurlijk)
Ik: 3

Tijdverspilling.
Totaal mee oneens. Chef is een heerlijke feel good film en extra leuk als je ook nog eens van lekker eten houdt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_150989940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Totaal mee oneens. Chef is een heerlijke feel good film en extra leuk als je ook nog eens van lekker eten houdt.
Dat kan. Ik heb dit concept alleen twintig keer eerder en beter gezien in films waarbij een enkel product je ook nog eens niet zo hard door je strot geduwd wordt. De laatste twintig tot dertig minuten was gewoon hemeltergend traag. Het is dat ik met m'n vriendin keek anders had ik 'm uitgezet.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 17:08:57 #205
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_150990030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat kan. Ik heb dit concept alleen twintig keer eerder en beter gezien in films waarbij een enkel product je ook nog eens niet zo hard door je strot geduwd wordt. De laatste twintig tot dertig minuten was gewoon hemeltergend traag. Het is dat ik met m'n vriendin keek anders had ik 'm uitgezet.
Jij zag deze film dan ook als een reclamespot, maar dat heb ik er helemaal niet uitgehaald. Het is een project van Jon Favreau die met deze film terug wilde naar de basis van filmmaken. Hij schreef een script over zijn liefhebberij en kreeg daarbij hulp van een bekende eigenaar van een food truck. Wat mij betreft komt die liefde voor het eten overal naar voren en dat maakt het zo'n heerlijke film. Ik denk dat je er wat in zag dat er niet was.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_150990289
Chef was nice, leuke vrouw ook erin, vond het echt een heerlijke feelgood avonturen film.

8.
pi_150991620
Een aantal films die ik het afgelopen jaar heb gekeken
De meeste zijn van 2014, er zitten een paar films uit 2013 bij

Captain America 2
Steve Rogers (Chris Evans), beter bekend als de superheld Captain America, heeft moeite met zijn rol in de moderne wereld. Samen met Natasha Romanoff (Scarlett Johansson), alias Black Widow, trekt hij ten strijde om een sterke maar geheimzinnige vijand te bestrijden, die zich verstopt in het hedendaagse Washington. Natasha is een spionne die werkt voor S.H.I.E.L.D., de veiligheidsdienst onder leiding van Nick Fury (Samuel L. Jackson).
Top actiefilm, goed verhaal, spectaculaire actie, nog beter dan de eerste film
8.5

Cassadaga
Een doof meisje probeert via een seance contact te leggen met haar jongere zus die door een ongeluk om het leven is gekomen. Wat ze niet weet is dat ze echter contact legt met de geest van een vermoorde vrouw die op wraak uit is.
Ik kan me niet veel van deze film herinneren maar weer nog dat deze tegenviel
5

Welcome to the Jungle
De film vertelt het verhaal van Chris (Adam Brody). Hij is op het werk een slappeling die niet durft op te staan tegen de kantoorpestkop Phil (Rob Huebel). Tijdens een zogenaamde wildernis seminar op een tropisch eiland loopt het mis en wordt coach Storm Rothschild (Van Damme) aangevallen door een poema. Het moment voor Chris om wel op te staan en zich te bewijzen.
comedy met Jean Claude van Damme, redelijk goed, een paar hilarische scenes met van Damme: Grappig om te zien hoe Jean Claude van Damme ene parodie speelt van zichzelf
7

robocop (remake)
geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson
Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots WINNEN over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.
Een gedurfde en toffe remake. Hier is robocop geavanceerder dan in de eerste films, het verhaal is ook anders maar aantrekkelijk
sterke scene vond ik als murphy net robocop is geworden en vraagt of hij mag zien wat er nog van z'n lichaam over is, hebben ze heel goed gemaakt

8

man of steel
Voordat de stervende planeet Krypton ontploft stuurt wetenschapper Jor-El zijn enige zoon, de pasgeboren Kal-El, naar planeet Aarde. Het ruimteschip van de baby crasht in het weiland van Jonathan en Martha Kent. Zij voeden Kal-El op en geven hem een nieuwe naam: Clark Kent. Clark groeit op als normale jongen, maar weet dat hij anders is dan andere kinderen. Niet iedereen kan immers een schoolbus optillen. Op latere leeftijd worstelt hij nog steeds met zijn identiteit, al gaat de zoektocht naar zijn ware ik een stuk gemakkelijker wanneer General Zod, een overlevende generaal van Krypton, de aarde aanvalt met een klein leger. Sluit Clark zich bij zijn soortgenoten aan, of zet hij zich in voor zijn nieuwe thuisplaneet?
De laatste nieuwe superman-film. Ik was zeer onder de indruk, goed verhaal, top actie, vette special effects. Een van de beste films van 2013
9

carrie (remake)
De verlegen middelbare scholiere Carrie White (Chloë Grace Moretz) wordt opgevoed door haar angstaanjagend religieuze moeder Margaret (Julianne Moore). Wanneer ze de puberteit bereikt, komt ze in aanraking met haar verwoestende telepathische krachten. Wanneer haar klasgenoten vervolgens het eindejaarsbal gebruiken als excuus om haar te vernederen voor de hele school, besluit ze deze dodelijke krachten in te zetten.
een gedurfde remake die geslaagd is, waar het originele verhaal redelijk in ere wordt gehouden
6.5

Pompeii
De film volgt het verhaal van een Keltische gladiator die in slavernij leeft. Aan de vooravond van een enorme vulkaanuitbarstin
Goede dramatisering van een historische gebeurtenis met vermakelijke glafiatoren-actie en spectaculaire beelden van de vulkaanuitbarsting, tevens een sterk einde van de film
8

Dark House
Wanneer Nick Di Santo erachter komt dat z'n vader nog leeft en misschien zelfs een antwoord heeft op de bizarre gave die Nick heeft, namelijk het zien hoe iemand doodgaat wanneer hij de persoon aanraakt, besluit hij samen met z'n vriend Ryan en z'n vriendin Eve opzoek te gaan. De zoektocht leidt hen naar een verlaten huis waarvan Nick dacht dat het alleen in z'n gedachten bestond.
Redelijk goede horrorfilm die een beetje slasher-achtig aandoet. Een beetje het welbekende goed vs evil verhaal
7

I Frankenstein
Tegen de achtergrond van een dystopisch heden woedt een bittere strijd tussen waakzame waterspuwers en woeste demonen. Victor Frankensteins creatie Adam (Eckhart) raakt betrokken in deze strijd wanneer beide partijen het geheim van zijn onsterfelijkheid willen achterhalen.
Een aparte film over Frankenstein die zich afspeelt in de moderne tijd, het bekende goed vs kwaad verhaal met veel en goede actie. Gargoyls zijn cool :)
8

The Railway man
Dit is het waargebeurde verhaal van een Schotse luitenant (Colin Firth) die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Japanners in Singapore gevangen genomen werd. Hij werd naar een kamp in Thailand gestuurd waar hij werd onderworpen aan verschrikkelijke folteringen, en gedwongen werd om mee te bouwen aan de beruchte brug over de rivier de Kwai. Jaren later lijdt hij nog steeds aan posttraumatische stressstoornis, tot zijn tweede vrouw, Patricia Wallace (Nicole Kidman), hem helpt zijn verleden achter zich te laten door zijn voormalige gevangennemer te schrijven
Zeer indrukwekkende verhaal, mooi verfilmd met een sterk einde
8

The Book Thief
De kleine Liesel wordt na de dood van haar jongere broertje door haar alleenstaande moeder achtergelaten bij kinderloze pleegouders. Ze kan niet lezen of schrijven, totdat haar nieuwe pleegvader haar dit leert. Te midden van de verschrikkingen van de oorlog verslindt Liesel daarop het ene boek na het andere. Ze “leent” de boeken bij de vrouw van de burgemeester. Op een dag bieden haar pleegouders onderdak aan een Joodse onderduiker.
Een mooi verhaal maar redelijk saaie film, hadden ze meer mee kunnen doen
6.5

Ender's Game
Zeventig jaar is er inmiddels verstreken sinds de laatste alien-invasie, die een immense strijd tussen de mens en een alien-ras genaamd ‘de Formics’ als gevolg had. De jonge Ender Wiggin (Asa Butterfield), een uiterst ontwikkeld kind, wordt naar een militaire school gestuurd die zich in de ruimte bevindt. Hier wordt hij samen met andere getalenteerde leeftijdsgenoten getraind en opgeleid om voorbereid te zijn op toekomstige invasies.
Leuk om een keer te kijken, maar het kwam meer over als een film voor kinderen. Wel toffe visuals en goed verhaal
6.5

Elysium
In het jaar 2154 bestaan er twee klassen: de zeer rijke mensen die op een ruimtestation met de naam Elysium wonen, en de rest, die op een overbevolkte Aarde moeten leven. Minister Rhodes (Jodie Foster) is een hardvochtige regeringsleider die er alles aan doet om de luxe levensstijl van de bewoners van Elysium te beschermen. Nieuwe anti-immigratiewetten zijn dan ook het gevolg. Dat weerhoudt de Aardbewoners er echter niet van te proberen Elysium te bereiken. Op alle mogelijke manieren
Een top sci fi film met indrukwekkende beelden, een goede dosis actie, fraaie beelden, een sterk verhaal en goede acteurs
8.5

The Colony
Onder het ijzige oppervlak proberen de overlevenden van de Colony Seven het hoofd boven water te houden wanneer de voedselvoorraden slinken en de temperatuur verder daalt. Geplaagd door ziekte en interne conflicten vermoeden de kolonisten het ergste wanneer ze het contact verliezen met Colony Five, de enige andere bekende nederzetting. Monteur Sam voegt zich bij het team van Briggs voor een gevaarlijke expeditie om er achter te komen wat er is gebeurd. Na een helse tocht ontdekken ze een bedreiging die nog erger is dan ze gedacht hadden
Kan me deze film niet zo goed meer herinneren maar weet nog dat ik m redelijk goed vond :) Een goed verhaal maar er had net iets meer ingezeten, mijn verwachtingen waren te hoog bij deze film
7

Oculus
Jaren na de mysterieuze dood van hun ouders vinden een getraumatiseerde broer en zus de oorzaak van hun gezinstragedie: een vervloekte spiegel die een 300-jarige geschiedenis van bloedvergieten en vernieling met zich meedraagt.
Een aparte horrorfilm, vrij origineel, niet de standaard horror dus hij verrast op momenten, redelijk goede film maar niet spectaculair. een beetje fucking with the mind soort film
7

X-men days of future past
De film speelt zich af in een alternatieve toekomst waarin Magneto’s Brotherhood een belangrijke senator vermoordt. Als gevolg daarvan wordt de jacht op mutanten geopend en is het aan de X-Men uit het verleden en de X-Men uit de toekomst om samen te werken en ervoor te zorgen dat enkele belangrijke gebeurtenissen die leiden tot deze dystopische toekomst voorkomen worden.
Ze mogen zoveel delen maken, ze blijven goed en entertaining met een overdosis actie
Die sentinels waren cool

8

Edge of Tomorrow
In een nabije toekomst wordt de aarde aangevallen door buitenaardse wezens, waar geen enkele militaire macht tegen opgewassen is. Majoor William Cage (Tom Cruise) is een officier die nog nooit een oorlogsfront van dichtbij gezien heeft, totdat hij betrokken raakt bij een zelfmoordmissie. Hij sneuvelt binnen enkele minuten en belandt vervolgens op raadselachtige wijze in een timeloop, waarin hij steeds opnieuw hetzelfde gevecht moet leveren en elke keer weer de dood vindt. Maar na elk gevecht kan Cage meer tegenstand bieden aan zijn tegenstanders, mede dankzij de hulp van Special Forces strijder Rita Vrataski (Emily Blunt). Met elk gevecht tegen de ruimtewezens, komen Cage en Rita een stap dichter bij het verslaan van de vijand.
Goede sci-fi, een beetje het Ground Hog Day verhaal waar ik wel van hou, goede acteurs, de nodige actie en spectaculaire beelden
8

The Raid 2
Rama (Uwais) besluit na het bloedbad in het appartementencomplex weer aan ’t werk te gaan om zijn vondsten in ’t complex verder te onderzoeken. Hij besluit undercover te gaan om de Jakartaanse, criminele organisatie te kunnen infiltreren en uit te zoeken welke andere agenten uit zijn eigen korps corrupt zijn. Zijn riskante missie brengt zijn eigen gezin echter steeds verder in gevaar, en terwijl hij dieper graaft om ’t grote complot te achterhalen dreigt zijn ware identiteit steeds meer naar voren te komen.
Wie de eerste film heeft gezien is in for a treat. De spectaculaire martial arts gaat op hetzelfde tempo door. Wel een lange film maar de film verveelt voor geen moment
8

Dawn of the Planet of the Apes
Een groeiende groep van genetisch geëvolueerde apen onder leiding van Caesar wordt bedreigd door een aantal menselijke overlevenden van een verwoestend virus dat een decennium eerder is uitgebroken. Ze bereiken een broos vredesbestand, maar dat blijkt maar van korte duur te zijn. Beide kanten staan op de rand van een oorlog die zal bepalen wie de dominante soort op Aarde zal worden.
Goede film maar had er meer van verwacht. Helaas was het een cam-versie
7

the butterfly effect
hoofdrol Aston Kutcher, dus ik had niet echt hoge verwachtingen, maar.daar heb ik me in vergist, een sterk verhaal, goede film
Hij heeft als kind erge black outs, en kan naderhand niet herinneren wat er gebeurd is, laterna komt hij erachter dat hij terug in de tijd kan reizen, en dan probeert hij de fouten uit het verleden te veranderen, maar daardoor verandert natuurlijk ook de toekomst, een heel goed einde ook


Expendables 3
Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden waardoor Barney hem noodgedwongen heeft moeten doden, tenminste da
Ik hou van deze films met een overload van actiehelden uit mijn jeugd.
Ook met deze film heb ik weer goed gelachen en genoten van de non-stop actie

8

Transcendence
Dr. Will Caster (Depp) is de belangrijkste onderzoeker op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hij werkt aan een bewuste machine die de collectieve informatie van alles wat tot nu toe gekend is combineert met het volledige spectrum aan menselijke gevoelens. Zijn controversiële experimenten maken van hem het doelwit bij uitstek van anti-technologie extremisten. Wanneer ze Will proberen te vermoorden zorgen ze er onbedoeld voor dat hij in zijn opzet slaagt – deel te nemen aan zijn eigen transcendentie. Voor zijn vrouw Evelyn (Hall) en beste vriend Max (Bettany), beide collega-onderzoekers, is de vraag niet of het wel kan…maar of het wel mag. Hun ergste vrees wordt werkelijkheid wanneer Wills honger naar kennis evolueert naar een schijnbaar grenzeloos verlangen naar macht. En het wordt al snel duidelijk dat hij misschien niet te stoppen is..
Een erg interessante film, erg filosofisch.
Sci fi met johnny depp, hij is doctor en vindt een machine uit die artificial intelligence heeft, het ghost in the machine concept komt aan bod. Een spectaculaire onwikkeling van het verhaal tot het einde

8

Noah
'Noah' vertelt het epische Bijbelverhaal van de ark van Noach. In een wrede wereld zonder hoop, zonder regen en zonder gewassen, die overheerst wordt door krijgsheren en hun barbaarse troepen, staat één man aan de kant van het goede; Noach (Russell Crowe). Hij is een doorgewinterde strijder, een magiër en een genezer, maar het enige dat hij wil, is vrede voor hem en zijn gezin. Elke nacht heeft Noach visioenen over een eindeloze vloed, die het symbool is voor de vernietiging van alle leven. Gaandeweg begrijpt hij de boodschap die de Schepper hem stuurt. Deze heeft besloten om de mensheid te straffen en hen tot de laatste man te doden. Maar Hij geeft Noach een allerlaatste kans om het leven op Aarde te vrijwaren.
Verrassed goede film met onverwacht veel actie; het waren spectaculaire beelden
8

Sabotage
Een team van een elitekorps van de narcoticabrigade steelt miljoenen aan contant GELD uit een beveiligd onderkomen van een drugskartel, tijdens het uitvoeren van een 'normale' operatie. Het lijkt er op dat de missie geslaagd is en het team wegkomt met de misdaad, totdat iemand de leden van het team één voor één begint te vermoorden.
Lekker niet te veel nadenk-ilm met voldoende actie ala Schwarzie
6.5

Lucy
Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.
Een van de top sci fi films van 2014. Klasse verhaal, de nodige actie en spectaculaire beelden! en een apotheose op het einde, alleen jammer dat ze in de film de mythe aanhouden dat we maar 10% van ons brein zouden gebruiken
9

Godzilla
Wanneer boosaardige wezens, versterkt door de wetenschappelijke arrogantie van de mens, de mensheid en haar voortbestaan bedreigen slaat Moeder Natuur terug met haar eigen ultieme wapen, Godzilla, een verwoestende natuurkracht, die het in een heftige strijd zal opnemen tegen deze creaturen. Temidden van alle geweld en chaos volgen we drie leden van een gezin. Joe Brody (Cranston) is een wetenschapper in Japan. Hij ontdekt als één van de eersten een anomalie in sonargegevens en is net met zijn onderzoek hiernaar begonnen wanneer de hel losbarst. Zijn stiefzoon Ford (Taylor-Johnson), een jonge marineofficier, probeert ondertussen terug te keren naar zijn gezin in San Francisco, waar zijn vrouw Elle (Olsen), een verpleegster, haar handen vol heeft met het helpen van mensen in nood.
Een van de betere uit de hele reeks Godzilla-films. Leuk om een keer te kijken
6.5

Transformers Age of Extinction
erwijl de mensheid zich herstelt van de grote schade die aangericht werd in Transformers: Dark of the Moon, zijn de Autobots en Decepticons nagenoeg van de Aarde verdwenen. Maar een kleine en machtige groep zakenmannen en wetenschappers proberen de grenzen van de menselijke technologie verder te verleggen dan ooit te voren. Verder zelfs dan ze kunnen behee
Weer een spectaculair deel uit de Transformers reeks, verveeld geen seconde, lots of futuristische meuk (which i like), van die films die je eens gezien moet hebben
8

Ninja Apocalypse
Onterecht beschuldigd van het vermoorden van de grootmeester moet een clan ninja's zich al vechtend een weg zien te BANEN door een immense, ondergrondse bunker vol met bovennatuurlijke vijanden. Zo treffen ze naast de andere ninja's, die wraak zoeken, zombies op hun pad. Diep onder de grond zetten de krijgers alles op alles om te overleven.
Matige film met slecht acteerwerk, verhaal is niet denderend. de martial arts is de moeite om de film een keertje te kijken
6;5

Rurouni Kenshin 1
1890. Ten tijde van het Meji-tijdperk in Japan hebben samoerai geen plek meer in de maatschappij omdat krijgers minder waardevol zijn geworden dan gewone boeren die aan ruilhandel doen. Omdat ze werkloos zijn geworden en hun recht op het dragen van een zwaard verloren hebben lijkt het alsof de samoerai geleidelijk aan niet meer zullen zijn dan legendes. Kenshin Himura is zo één van die oude strijders en vult nu zijn dagen als vagebond. Maar zijn rustige dagen blijken al snel geteld te zijn.
Epische film met voldoende spectaculaire martial arts en epische beelden, een mix van manga en history
8

Guardians of the Galaxy
In het heelal wordt onverbiddelijk jacht gemaakt op de onbezonnen avonturier Peter Quill, die een geheimzinnige bol heeft gestolen. Ronan, een machtige slechterik met plannen die het hele universum in gevaar dreigen te brengen, heeft zijn zinnen op de bol gezet. Om uit handen te blijven van de volhardende Ronan zit er voor Quill niets anders op dan een ongemakkelijke wapenstilstand aan te gaan met een viertal vreemde figuren.
Vermakelijke avonturen sci fi met de nodige dosis humor en actie en toffe characters
"I am Groot"
:)
8

The Prince
Paul Garcia is een monteur, eigenaar van een kleine garage, voormalig huurmoordenaar, weduwnaar en vader van zijn inmiddels volwassen dochter Beth. Zij studeert aan de andere kant van het land. Op een dag vermoedt Paul dat ze ontvoerd is en in plaats van de politie in te schakelen besluit hij zelf op onderzoek uit te gaan. Het blijkt dat hij zijn criminele verleden nog niet helemaal van zich heeft afgeschud
Mijn verwachtingen voor deze film werden teleurgesteld. Een matige rol van Bruce Willis, verder wel de nodige actie, kan me verder ook niet veel van deze film herinneren
6.5

Divergent
Het verhaal speelt zich af in het futuristische Chicago. Beatrice (Shailene Woodley) is een van de vele tieners die op haar 16e uit een van de vijf groeperingen moet kiezen waarin de stad is verdeeld: oprechtheid, onverschrokkenheid, eruditie, vriendschap en zelfverloochening. Uit een test moet blijken welke het beste bij haar past. Beatrice maakt aan de hand van de test haar keuze en krijgt in haar gekozen factie te maken met een heftige inwijding, die het uiterste van haar vraagt. Maar niet alleen van haar. De concurrentie is groot. Wie zal het halen en wie wordt voor eeuwig verbannen?
Spectaculaire sci fi film, beetje langdradig maar wel een goed verhaal met de nodige actie.
8

The Quiet Ones
Een onorthodoxe professor maakt gebruik van controversiële methoden, waarbij hij zijn studenten laat deelnemen aan een gevaarlijk experiment om een poltergeist te creëren. Op basis van de theorie dat paranormale activiteit wordt veroorzaakt door negatieve menselijke energie, voert hij een reeks aan testen uit op een jonge patiënt. Wanneer beangstigende gebeurtenissen zich beginnen af te SPELEN, realiseert de groep zich al snel dat ze een angstaanjagende kracht hebben geactiveerd.
Een redelijk goede horrorfilm met een redelijk goed verhaal
6.5

The possession of Michael King
Documentairemaker Michael King gelooft niet in God of de duivel. Na de plotse dood van zijn vrouw besluit hij een film te maken over de zoektocht naar het bovennatuurlijke waarbij hijzelf het centrum is van het experiment. Demonologen, dodenbezweerders en verschillende beoefenaars van de occulte proberen allerlei spreuken en rituelen op hem uit In de hoop dat ze falen en zo eindelijk het bewijs te leveren dat religie, spiritisme en het paranormale niets meer is dan een mythe.
Tegenvallende horrorfilm, zaten wel paar komische fragmenten in, maar ja, dat is een slecht teken voor een horrorfilm :)
5

A Haunted House 2
Nadat Malcolm zijn bezeten vriendin Kisha heeft verloren in een auto-ongeluk valt hij voor Megan, een alleenstaande moeder van twee kinderen. Als hij verhuist naar een nieuwe woning met de familie ontdekt Malcolm bizarre paranormale gebeurtenissen rond de kinderen en het huis. Om de zaken nog te verergeren komt de uit de dood herrezen Kisha aan de overkant van de straat wonen.
Deze film is geweldig, je zult gegarandeerd veel lachen met deze film. De parodiën op bekende horrorfilms zijn leuk..
De eerste film was trouwens ook hilarisch

8

Teenage Mutant Ninja Turtles
De stad heeft helden nodig. Duisternis hangt boven New York City als Shredder en zijn kwade Foot Clan een ijzeren greep hebben op alles van de politie tot aan politici. De toekomst is grimmig tot vier broers vanuit de riolen hun lot ontdekken als Teenage Mutant Ninja Turtles. De Turtles moeten werken met onverschrokken reporter April en haar bijdehante cameraman Vern Fenwick om de stad te redden en Shredder's duivelse plan zien te ontrafelen.
Ik was aangenaam verrast, een film met een flinke dosis actie, humor en nostalgie
beter dan de eerdere turtles films
.
8

Deliver us from Evil
Een New Yorkse politieagent ontmoet een afvallige priester. De priester betrekt hem in een zaak en overtuigt hem ervan dat het gerelateerd is aan demonen, dit tegen zijn religieuze overtuiging in. Samen proberen ze de zaak op te lossen en de paranormale krachten te bestrijden.
het is een goede horrorfilm,. toch met momenten een beetje teleurstellend, maar mijn verwachtingen waren dan ook te hoog voor deze film, de exorcisme is wel het summum van de film. Overigens is de muziekkeuze in de film dan wel weer top; the Doors
7

Annabelle
Een New Yorkse politieagent ontmoet een afvallige priester. De priester betrekt hem in een zaak en overtuigt hem ervan dat het gerelateerd is aan demonen, dit tegen zijn religieuze overtuiging in. Samen proberen ze de zaak op te lossen en de paranormale krachten te bestrijden.
Een van de betere horrorfilms van afgelopen jaar met een aantal sterke momenten
7.5

Dracula Untold
De vijftiende eeuw. De jonge prins Vlad Tepes (Luke Evans) leidt samen met zijn gezin een gelukkig leven en heerst over een klein koninkrijk. Wanneer de door hem gevestigde vrede wordt bedreigd door een moordlustige sultan reist Vlad af naar de Broken Tooth berg, waar hij een oeroude tovenaar tegenkomt. De twee sluiten een deal, de prins krijgt de kracht en snelheid om zijn vijanden te vernietigen, maar zal daardoor een onstilbare dorst naar menselijk bloed hebben. Hij wordt daarbij de eerste vampier die de wereld ooit gezien heeft: Dracula.
Redelijk epische film, een fantasyverhaal over Vlad Tepes, Dracula. Ik heb ervan genoten, veel actie, goede special effects
7.5

Fury
'Fury' volgt de door de wol geverfde Wardaddy aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Hij heeft de leiding over een vijfkoppige tank-crew die een levensgevaarlijke missie in vijandelijk gebied dient uit te voeren. Ze zijn in elk opzicht in de minderheid, maar Wardaddy en zijn mannen doen er alles aan om de kern van nazi-Duitsland binnen te dringen.
Ik ben tevreden met deze oorlogsfilm als liefhebber van oorlogsfilms (WO2) en tanks.
Het einde is het toppunt

7.5

Jessabelle
Jessie (Sarah Snook) keert terug naar haar vader zijn huis in Louisiana, nadat ze door een ongeluk haar benen niet meer kan gebruiken. Eenmaal daar ontdekt ze een mysterie omtrent haar eigen geboorte en een kwade geest, genaamd Jessabelle, die vastbesloten is om haar te vernietigen
Redelijk goede horrorfilm met een paar sterke momenten
7

Ouija
Wanneer een jonge vrouw, genaamd Debbie, op tragische wijze om het leven komt, proberen haar vrienden middels een Ouija-bord met haar in contact te komen. Ze komen echter in aanraking met een kwade geest en zullen deze geest moeten zien te verdrijven voordat het volledig uit de hand loopt.
Redelijk sterke horrorfilm met de nodige scary momenten
7

The Maze Runner
Thomas ontwaakt op een dag in een lift, zonder enige kennis hoe hij daar terecht is gekomen. Hij kan zich niet meer herinneren wie hij was. Eenmaal buiten komt hij erachter dat hij in een afgesloten wereld terecht is gekomen met 60 andere jongens van zijn leeftijd, die proberen te ontsnappen uit een steeds veranderend labyrint.
Verrassend goede film met de nodige spanning, zeer sterk verhaal, mooi dat ze de spanning tot het einde weten vol te houden
8.5

As Above, So Below
Onder de straten van Parijs liggen kilometers aan gangenstelsels, de eeuwige thuishaven van talloze zielen. Wanneer een team van ontdekkingsreizigers het doolhof van botten verkent, ontdekt men het duistere geheim dat binnen deze stad van de doden ligt verscholen
Locatie van deze film is top: de catacomben in Parijs. Maar helaas is de film tenevallend, in de film zitten teveel onlogische stukken, en wat ik zeeeer irritant vind in deze film (en 90% van de andere horrrfilms in 2014) is het filmen met de losse hand (blairwitch-project type), het beeld gaat alle kanten op en je ziet amper iets. Er zaten een paar goede momenten in
6

Automata
De film speelt zich af in de toekomst met de wereld op de rand van een ecologische ineenstorting. De wetenschap staat op het punt om haar droom te realiseren met het creëren van kunstmatige intelligentie. Jacq Vaucan (Antonio Banderas), een veiligheidsagent van ROC Robotics Corporation, onderzoekt routinematig een zaak over het manipuleren van een robot. Zijn ontdekking blijkt ingrijpende gevolgen te hebben voor de toekomst van de mensheid.
Erg interessante en goede sci fi film met Antonio Banderas over AI in de toekomst. De nodige filosofische momenten komen voorbij, alsook de actie
7.5

Alien Abduction
De familie Morris is met de auto onderweg naar een camping in de Brown Mountains van North Carolina. Maar hun GPS krijgt een storing en in plaats van de camping rijden ze nu naar een afgelegen tunnel omringd door verlaten voertuigen. Daar wordt de vader, Peter Morris, ontvoerd.
Film over ontvoeringen door aliens, matig, paar goede momenten, en weer gefilmd ala blairwitch project, met zo'n homecam, bij de spannende momenten gaat het hele beeld weer schudden, je ziet niks.... waarom?

Extraterrestrial
en groep schoolvrienden gaat naar een afgelegen hut in het bos voor een weekendje feesten. 's Nachts zien ze plots een vreemde vuurbal die uit de lucht valt. Ze rijden naar de plek toe en ontdekken het wrak van een neergestort vliegtuig en een stel onheilspellende voetafdrukken die vanuit het vliegtuig de bossen in leiden. Wanneer ze vanuit alle hoeken aangevallen worden door ongewenste, wraakzuchtige bezoekers verschansen ze zich in de hut, barricaderen ze ramen en deuren en proberen ze de nacht te overleven
Deze film over aliens is veel beter dan Alien Abduction, ik denk op Grey-Aliens gebied mss wel de beste film. Vooral het laatste half uur van de film is zeer sterk.
7.5

The Babadook
Een alleenstaande moeder wordt geplaagd door de gewelddadige dood van haar echtgenoot. Bovendien heeft ze te kampen met haar zoon Samuel die een nachtelijke angst voor een schimmig monster heeft ontwikkeld. Maar al gauw wordt ze zelf ook geconfronteerd met een duistere aanwezigheid in het huis.
Redelijk goede horrorfilmn vrij origineel verhaal, met een aantal goede scary moments; de moeite waard
6.5 / 7

Left Behind
Zonder waarschuwing verdwijnen miljoenen mensen over de hele wereld. De verdwijningen zorgen ervoor dat onbemande voertuigen verongelukken en uitbranden. Rellen en plunderingen beheersen de steden en er is niemand die kan helpen of antwoorden kan geven. De apocalyps nadert. Voor Ray Steele, de piloot van een JUMBO jet, betekent dit dat hij zijn hysterische passagiers moet zien te kalmeren en zijn gehavende toestel ergens aan de grond moet zien te zetten. Tegelijkertijd probeert de beroemde journalist Buck Williams de situatie te begrijpen en voor Chloe Steele, de dochter van Ray, haar moeder en dochter terug te vinden.
Teleurstellende film met Nicholas Cage; Je verwacht iets van de apocalyps te zien maar ze hebben te zeer de nadruk gelegd op het vliegtuig, de hele film speelt zich zowat in het vliegtuig af, jammer
een mager 6je

Falcon Rising
Voormalig marinier John 'Falcon' Chapman, een duistere antiheld die lijdt aan een post-traumatische stressstoornis en die wordt gedreven door schuldgevoel, vernietigt zichzelf tenzij hem iets gegeven wordt om te vernietigen. Wanneer Chapman's zus op brute wijze wordt aangevallen tijdens een opdracht in Brazilië, vliegt hij naar Sao Paulo om de aanvallers op te sporen. In de louche onderwereld van de stad komt hij al snel in aanraking met een wereld van drugs, seks, corrupte agenten en georganiseerde misdaadsyndicaten die vechten om de macht.
Lekkere spetterende actiefilm met bezienswaardige martial arts. De film verveeld geen seconde
7

The Machine
Diep in de tweede Koude Oorlog streeft het ministerie van defensie van Groot-Brittannië naar een ander en ultiem wapen. De computerprogrammeur Vincent McCarthy komt onverwacht met een antwoord in de vorm van 'The Machine', een supersterke menselijke cyborg. Wanneer een fout in de programmatuur er voor zorgt dat zijn laboratorium vernield wordt, neemt McCarthy zijn creatie mee onder de grond, ver weg van nieuwsgierige ogen.
Sci Fi met een sterk verhaal, redelijk veel actie en sterke filosofische momenten
7.5

Devil's Due
Na een mysterieuze, 'verloren' nacht op hun huwelijksreis, krijgt een pasgetrouwd stel te maken met een ongeplande zwangerschap. Tijdens een filmopname bestemd voor het nageslacht begint de man vreemd gedrag waar te nemen bij zijn vrouw. In eerste instantie schrijft hij het af op de zenuwen, maar naarmate de maanden verstrijken wordt duidelijk dat de duistere veranderingen in haar lichaam en geest zijn toe te schrijven aan een meer sinistere oorzaak.
Tegenvallende horrorfilm met het storende en irritante blairwitch-project-type filming.
Waarom gebruiken regisseurs keer op keer zulke shots waar het hele beeld een chaos is en je totaal niet kunt zien wat er is gebeurd? Snappen ze dat zelf niet hoe irritant dat is?

5.5

Kung Fu Jungle
Een martial arts instructeur van de politie wordt vastgezet in de gevangenis nadat hij EEN MAN vermoord heeft. Maar als een vicieuze moordenaar het op martial arts meesters voorzien heeft, biedt de instructeur de politie in ruil voor zijn vrijheid zijn hulp aan.
Kung fu op zn best, met de legendarische Donnie Yen. Wervelende martial arts, spetterende actie
7.5

Interstellar
In de toekomst zijn regeringen en economieën over de hele wereld ingestort. Voedsel is schaars, NASA bestaat niet meer en de 20ste eeuw is de grote schuldige. Wanneer een mysterieus wormgat in de ruimtetijd opengaat is het aan een groep overblijvende onderzoekers van NASA om op verkenning te gaan en de mensheid hoop te bieden.
Voor mij persoonlijk een van de top 3 films van afgelopen jaar. Adembenemende beelden, zeer sterk verhaal en een fantastisch laatste half uur van de film.wanneer er een aantal dingen die in het begin van de film gebeuren, duidelijk worden op het einde
9.5

Young Ones
De film speelt zich af in de nabije toekomst in een wereld waar het vinden van water erg moeilijk is geworden. Een 14-jarige jongen wordt geconfronteerd met zijn oerinstincten wanneer hij er achter komt dat zijn vriendelijke zwager zijn vader heeft vermoord.
Matige Sci Fi, langdradig, zo goed als geen actie, het verhaal was redelijk sterk maar daar hadden ze veel meer mee kunnen doen
6

The Retrieval
Het is 1864 in Amerika. De Burgeroorlog is nog steeds in volle gang. De 13-jarige Will (Ashton Sanders) en zijn cynische oom Marcus (Keston John) sporen in opdracht van een bende blanke premiejagers weggelopen slaven op. Ze worden naar het noorden gestuurd om een bevrijde slaaf (Tishuan Scott) die gezocht wordt voor moord terug voorbij de Zuidelijke linies te brengen.
Redelijk goede film met een sterk verhaal, goed verfilmd
7

Scorpion King 4
Nadat de koning van Norvania wordt vermoord, wordt de legendarische Scorpion King Mathayus ten onrechte verdacht van de misdaad en moet hij daardoor de soldaten van het koninkrijk bestrijden. Mathayus heeft maar twee overgebleven bondgenoten, een mysterieuze vrouw en haar onconventionele vader. Samen moeten ze een boosaardige erfgenaam van de troon stoppen.
Ach ja, lekker genieten van non-stop actie, jammer van de veel te korte rol voor Lou Ferrigno
7

Rurouni Kenshin 2 Kyoto on Fire
Kenshin Himura (Takeru Satô) gaat de strijd aan met de kwaadaardige Makoto Shishio (Tatsuya Fujiwara). Makoto Shishio werkte vroeger voor de Meiji-regering maar wil deze nu ten val brengen. Kenshin Himura pakt het zwaard dat hij zwoer nooit meer te trekken. Hiermee bepaalt hij het lot van het hele land.
Een epische film, helaas niet zo sterk als het eerste deel
7

Unbroken
Het waargebeurde verhaal over Louis Zamperini, een hardloper tijdens de Spelen van 1936, wiens vliegtuig neerstort op zee tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zamperini en twee bemanningsleden dreven 47 dagen en 2000 mijl op zee, totdat ze gevangen werden genomen door de Japanse marine.
Goede film, sterk verhaal, een van de beter oorlogsfilms van afgelopen jaar
8

American Sniper
Het verhaal van Navy SEAL Chris Kyle (Cooper), de dodelijkste schutter aller tijden die door zijn vijanden "de duivel" wordt genoemd. Van 1999 tot 2009 vestigde hij een record met de meeste moorden als scherpschutter in de geschiedenis van het Amerikaanse leger. Kyle leerde de fijne kneepjes van het vak al toen hij een kind was en zou een prominente rol gaan SPELEN in de strijd tegen het terrorisme, die na 9/11 van start ging.
Redelijk goede film met de nodige dosis 'actie'
7.5

A Million Ways to Die in the West
Het verhaal speelt zich af tijdens het Wilde Westen, een tijd waarin een man’s reputatie alles was. Albert (Seth MacFarlane), een schaapherder, raakt zijn aantrekkelijke vriendin (Amanda Seyfried) kwijt nadat hij bang wordt tijdens een tweegevecht en zich terugtrekt uit het duel. Ontmoedigd door de gebeurtenis durft de laffe Albert zijn gezicht haast niet meer in het openbaar te vertonen. Dan ontmoet hij een beeldschone vrouw (Charlize Theron) met een mysterieus verleden. Terwijl zij Albert helpt zijn zelfvertrouwen weer terug te vinden, worden zij langzaam maar zeker verliefd op elkaar. Hun relatie dreigt uit elkaar te vallen wanneer haar man (Liam Neeson), een beruchte crimineel, ten tonele verschijnt en Albert wederom voor een duel wordt uitgedaagd.
De beste comedy van afgelopen jaar wellicht? in 1 woord: Hilarisch, een film die je gezien moet hebben
8

Kundo, Age of the Rampant
We schrijven het jaar 1859. Het feodaal Joseon wordt geplaagd door verschillende natuurrampen, een schrale oogst, armoede, honger en dood. Maar hun regenten zijn enkel geïnteresseerd in hun eigen rijkdom en gaan door met het vervolgen en uitbuiten van de armen. In deze donkere periode gaf Kundo een sprankeltje hoop en vormde een bedreiging voor de onrechtvaardige edelen.
Epische film met spêctaculaire martial arts, spectaculaire beelden
7.5

Time Lapse
Het jonge koppel Callie en Finn en hun vriend Jasper delen een flat in een appartementencomplex; Als bijverdienste fungeert Finn ook als conciërge. Wanneer hun overbuurman al een tijdje geen teken van leven meer geeft, gaat Finn een kijkje nemen in diens appartement. Hij ontdekt een reusachtige experimentele machine.
Redelijke goede film, sterk verhaal, af en toe moeilijk te volgen
7

Vice
Op een luxe resort in een dystopische toekomst worden rijke en beroemde gasten in de watten gelegd door kunstmatig gemanipuleerde medewerkers. Wanneer door een storing een staflid haar eerder weggevaagde herinneringen herbeleeft besluit ze wraak te nemen op degenen die haar hebben geschaad.
Redelijk sterke sci fi met Bruce Willisn sterk verhaal
7

The Remaining
Wanneer een hechte vriendengroep samenkomt voor de bruiloft van Skylar en Dan, hebben ze nog geen idee dat ze getuigen zullen zijn van een serie catastrofale gebeurtenissen die de feestelijk dag zullen veranderen in een strijd om leven en dood. Ze moeten op zoek naar een veilige plek en zien te overleven terwijl een leger aan creaturen, waarvan ze het bestaan niet kenden, de allesomvattende vernietiging ontketent.
Redelijke horror over de apocalypse, itt Left Behind zie je hier wel een deel van de apocalypse
ondanks het blairwitch-type filming was het te doen, er zaten een paar sterke momenten in

6.5

The Zero Theorem
Een computerhacker heeft zich als doel gesteld om de reden van het menselijke bestaan te ontdekken. Hij wordt in zijn werkzaamheden echter voortdurend gestoord door het Management. Deze keer sturen ze een tiener en een wellustige geliefde op hem af om hem af te leiden
Over deze film weet ik ook niet meer al te veel, en weet ook niet meer zeker of we deze film hebben afgekeken, in kan m in 1 woord omschrijven: Bizar!
hier kan ik nog geen cijfer op plakken

The Mummy Resurrected
Een aantal archeologen stoten in de Egyptische woestijn op een onbekende piramide. Wanneer ze deze betreden, laten ze echter het eeuwenoude kwaad los
Deze film was nog verrassend goed, tegen verwachtingen in als je het eerste half uur ziet.
Beetje indiana Jones style horrorfilm, geen geweldig verhaal maar een aantal sterke momenten

6.5

Snowpiercer
Het is het jaar 2031 in een post-apocalyptisch tijdperk. Na een mislukt experiment om de opwarming van de aarde te stoppen zorgt een ijstijd er voor dat alle mensen op aarde sterven, behalve de bewoners van de 'Snow Piercer'. Deze trein, aangedreven door een uit zichzelf bewegende motor die nooit stopt, reist de koude wereld rond met aan boord een groep overlevenden. De trein is opgedeeld in verschillende klassen wat er voor zorgt dat er aan boord een revolutie ontstaat.
Een van de betere films van 2014, Sterk verhaal, goede actie, originaliteit, en de film wordt alleen maar beter naarmate de film vordert
8.5

Whiplash
Andrew is een veelbelovende 19-jarige drummer die studeert aan een berucht conservatorium in Manhattan. Hij wil echter niet zo maar een muzikant zijn. Achtervolgd door de mislukte carrière van zijn vader, die schrijver was, en de angst dat het wel eens genetisch kan zijn, droomt hij ervan om de top te bereiken. Vastbesloten om niet in de voetsporen van zijn vader te treden oefent hij dagelijks tot zijn handen letterlijk bloeden. De druk wordt nog groter als hij wordt uitgekozen om in de schoolband te spelen onder leiding van de beruchte Terence Fletcher, een barbaarse muziekleraar die er alles voor over heeft om het potentieel van zijn student naar boven te halen.
Als drummer zijnde vond ik dit een fantastische film, emotioneel, inspirerend en een mooi staaltje drumwerk (en ook de andere muzikanten van het jazz bandje waren spectaculair hoor :))
8.5

The Anomaly
Ryan, een getraumatiseerde ex-soldaat, wordt wakker achterin een bestelbusje, samen met een ontvoerde jongen. Ryan helpt de jongen te ontsnappen maar wanneer hij een masker in zijn rugzak vindt, komt hij tot een ontstellend besef. Er is echter geen tijd om te handelen want na 9 minuten en 47 seconden van bewustzijn gaat alles op zwart.
verrassend goede sci fi, af en toe moeilijk te volgen, de actie mag er zijn
7

Tusk
Wallice (Justin Long) is een podcaster die mensen met eigenzinnige verhalen interviewt. Uit nieuwsgierigheid reageert hij op een vreemde advertentie vanuit Canada omtrent een oude zeeman met een verhaal over een walrus. Maar sinds zijn bezoek aan de zeeman lijkt Wallice spoorloos te zijn verdwenen. Zijn vriendin Allison (Genesis Rodriguez) en zijn vriend en mede-podcaster Teddy gaan op onderzoek uit
Echt waar, dit is complete bagger, de slechtste film van 2014 en mss de slechtste film ooit.
Geen B-film maar een M-film ofzo, mensen die duidelijk een pak aanhebben, een verhaal dat nergens over gaat, zeer zeer slecht, het laatste uur wel een paar keer smakelijk moeten lachen, gewoon omdat het zo slecht was

1.5

Predestination
Middels verschillende tijdreizen probeert een agent van een geheime overheidsorganisatie zijn carrière bij de rechtshandhaving voor eeuwig te garanderen. Bij zijn laatste opdracht moet de agent die ene crimineel, die hem gedurende zijn hele carrière te snel af is, zien te vinden
Sterk verhaal, goede momenten, had wel wat meer actie in mogen zitten, desondanks een goede film
7

Outcast
Prinses Lian en haar jongere broer Zhao slaan op de vlucht wanneer hun vader, de keizer, wordt vermoord door zijn ambitieuze oudste zoon Shing. Achtervolgt door Shing's bewakers, vinden ze bescherming bij Arken, een geharde ridder die op zoek is naar zijn vroegere vriend en mentor, Gallain, die nu een beruchte bandiet is. Tijdens de barre tocht ontstaat er een onwaarschijnlijke romance tussen de verfijnde prinses en de norse krijger.
Goede actiefilm met Nicholas Cage, de scenery ziet er goed uit, de actie is goed, acteerwerk ok,
7.5

Dead Snow 2
Vervolg op Død Snø. Het verhaal volgt de enige overlevende van een nazi-zombieaanval. Deze overlevende zal het moeten opnemen tegen een nog groter leger van zombies. Gelukkig kan hij hierbij rekenen op de hulp van een professionele bende van Amerikaanse zombiedoders die zichzelf de Zombie Squad noemen
Een fantastisch vervolg op deel 1. De niet standaard zombie film met originaliteit, de overdreven blood and goore maken het soms lachwekkend maar zijn wel extreem. Bedenk maar eens zoiets...
7.5

The Pyramid
Een team van Amerikaanse archeologen ontdekt een eeuwenoude piramide die diep begraven ligt in de Egyptische woestijn. Ze besluiten de piramide te gaan verkennen en raken hopeloos verdwaald in de eindeloze catacomben. Wanneer ze vervolgens op zoek gaan naar een uitweg beseffen ze dat ze niet alleen gevangen zitten maar ook worden opgejaagd.
Verrassend goede horrorfilm met een sterk einde, redelijk goed verhaal, Anubis hebben ze tof gemaakt
6.5 a 7 (twijfelgevalletje)

Rurouni Kenshin 3 The Legend Ends
Nadat Kenshin Himura op Shishio's slagschip overboord sprong om zijn minnares te redden, komt hij bij zijn herstel oog in oog met Seijuro. Seijuro heeft hem toen hij klein was leren vechten. Kenshin realiseert zich dat hij de schurkachtige Shishio niet kan verslaan en wil daarom dat zijn meester hem een ultieme techniek leert. Kenshin zal moeten leren hoe hij zijn innerlijke kracht kan ontgrendelen voor zijn eindstrijd met Shishio.
Epische film zoals deel 1 en 2, niet zo goed als deel 1, maar wel beter dan deel 2
7.5

Honeymoon
Het pas getrouwde stel Paul en Bea reist voor hun huwelijksreis af naar een afgelegen meer in Canada. Kort na aankomst ontdekt Paul dat Bea gedesoriënteerd door de nachtelijke duisternis dwaalt. Als haar gedrag steeds vreemdere vormen begint aan te nemen heeft Paul het vermoeden dat er iets meer gebeurd is in het bos.
Horror/alien film van de laagste plank, saai, gebeurd bijna niks in deze film
3.5
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_150991879
wtf :')
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:19:09 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150991901
Je kunt natuurlijk een jaar lang jouw posts gewoon opsparen en dan in 1 keer alles van een jaar posten. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_150992389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
-edit: veel films-
Veel hoge cijfers voor slechte films.

[ Bericht 98% gewijzigd door Mike op 24-03-2015 23:04:31 ]
pi_150993135
Ja quote het ook ff lekker... mobiel is dit niet meer bij te houden nu.
pi_150993524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:00 schreef Morodeepdelver het volgende:
Ja quote het ook ff lekker... mobiel is dit niet meer bij te houden nu.
Ja precies, en dan ook nog een reactie van een paar woorden |:(
  Eindredactie Film & TV / PR dinsdag 24 maart 2015 @ 19:20:05 #213
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_150993986
Wtf gast..
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_150999097
Cuban fury,

Een comedy, prima te kijken 6,5
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:17:53 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151002382
Gewoon even 77 films reviewen in één post _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151004406
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:17 schreef Falco het volgende:
Gewoon even 77 films reviewen in één post _O_
haha idd! daar ging al de moeite van de ts om geen opsommingen te krijgen:)
Het stoort me totaal niet. Dan scrollen we maar 1keer meer, who cares? Liever dat dan geen reviews. Mensen zijn toch kudde dieren en we vinden het gewoon leuker om dingen met elkaar te delen als we iets hebben gezien. Dus thanx voor de70 reviews; )
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_151006834
Net The Signal gekeken.
Vond het maar een saaie en niet-indrukwekkende film.

Het begin duurt wat mij betreft al te lang. Zelf met weinig voorkennis weet je dat het een soort van sci-fi kant op moet gaan, dus het is afwachten tot dat deel (en dus de film) begint.
De rest van de film kon mij niet echt raken om op het puntje van mijn stoel te volgen. In het algemeen vind ik films wel leuk waarbij je aan het begin heen idee hebt waar het over gaat, maar langzaam je steeds meer puzzelstukjes op de goede plek kan plaatsen. Bij deze film had ik meer het gevoel dat er alleen maar puzzelstukjes bij kwamen, het werd alleen nog naar vager.

Het eind verklaart natuurlijk wel een hoop, maar lang niet alles. Bovendien was ik tegen die tijd er al lang klaar mee.
pi_151007485
Mijn excuses aan de mensen die mijn post hierboven irritant vinden
Het is alweer even geleden dat ik in dit topic heb gepost, t kwam er maar steeds niet van.
Voor de mensen die t niet weten, mijn postgedrag in dit topic was ook ooit 'normaal' hoor :)
even een willekeurige greep uit 2010
TV / Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CLXI
Ik vind het soms handig om even in dit topic te bladeren als ik niet weet welke film te kijken, ik hoop dat ik zo ook van dienst kan zijn voor anderen, vandaar dat ik evengoed al die films even hier wilde posten :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:09 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ja precies, en dan ook nog een reactie van een paar woorden |:(
Het is allemaal een beetje gehaast opgeschreven, maar ik was ook niet van plan om complete verhalen uit te schrijven, dan was ik met deze post over een week nog bezig geweest ;)
daarnaast ben ik nooit van de lange reviews geweest, een cijfer zegt ook al veel...

Net de film Seventh Son gekeken


Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Canada / China
Fantasy / Avontuur
102 minuten

geregisseerd DOOR Sergey Bodrov
met Jeff Bridges, Julianne Moore en Ben Barnes

John Gregory (Jeff Bridges) is een Spook, een persoon die vecht tegen het kwaad, en heeft eeuwen geleden de slechte en krachtige heks, Moeder Malkin (Julianne Moore), gevangen gezet. Maar nu is ze ontsnapt en ze is uit op wraak. Terwijl ze haar volgers bijeen roept, bereidt Moeder Malkin zich voor om haar woede te botvieren op de nietsvermoedende mensen. Slechts één ding staat in haar weg: John Gregory. John zelf is niet MEER de jongste en probeert iemand te vinden die hem kan opvolgen. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de jonge boerenzoon Thomas ward.

Spectaculaire film die geen moment verveelt. Het begint meteen in een hoog tempo, je moet blijven opletten om niks te missen: Klasse special effects, mooie scenery, veel actie en de mythische wezens zijn legio en zijn goed geanimeerd. De achtergronden hebben af en toe een Lord of the Rings-achtige sfeer, het verhaal is niet echt dat je zegt origineel maar is niet slecht.
Als je van avontuur houdt met heksen, draken, reuzen, demonen, geesten en nog een hoop andere mythische wezens dan moet je deze zeker gezien hebben

IMDB: 5.6/10
Ik geef de film een 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 25-03-2015 08:00:23 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_151007818
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:17 schreef Falco het volgende:
Gewoon even 77 films reviewen in één post _O_
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:53 schreef isildur25 het volgende:

[..]

haha idd! daar ging al de moeite van de ts om geen opsommingen te krijgen:)
Het stoort me totaal niet. Dan scrollen we maar 1keer meer, who cares? Liever dat dan geen reviews. Mensen zijn toch kudde dieren en we vinden het gewoon leuker om dingen met elkaar te delen als we iets hebben gezien. Dus thanx voor de70 reviews; )
^O^
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_151011003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:06 schreef Onufriev het volgende:
Net The Signal gekeken.
Vond het maar een saaie en niet-indrukwekkende film.

Het begin duurt wat mij betreft al te lang. Zelf met weinig voorkennis weet je dat het een soort van sci-fi kant op moet gaan, dus het is afwachten tot dat deel (en dus de film) begint.
De rest van de film kon mij niet echt raken om op het puntje van mijn stoel te volgen. In het algemeen vind ik films wel leuk waarbij je aan het begin heen idee hebt waar het over gaat, maar langzaam je steeds meer puzzelstukjes op de goede plek kan plaatsen. Bij deze film had ik meer het gevoel dat er alleen maar puzzelstukjes bij kwamen, het werd alleen nog naar vager.

Het eind verklaart natuurlijk wel een hoop, maar lang niet alles. Bovendien was ik tegen die tijd er al lang klaar mee.
Dan nu Coherence ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:19:48 #221
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_151015456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Spectaculaire film die geen moment verveelt. Het begint meteen in een hoog tempo, je moet blijven opletten om niks te missen: Klasse special effects, mooie scenery, veel actie en de mythische wezens zijn legio en zijn goed geanimeerd. De achtergronden hebben af en toe een Lord of the Rings-achtige sfeer, het verhaal is niet echt dat je zegt origineel maar is niet slecht.
Als je van avontuur houdt met heksen, draken, reuzen, demonen, geesten en nog een hoop andere mythische wezens dan moet je deze zeker gezien hebben

IMDB: 5.6/10
Ik geef de film een 8/10
Ik vond hem erg slecht, een beetje bij elkaar geraapte zootje uit de 12 boeken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_151025497
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:19 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik vond hem erg slecht, een beetje bij elkaar geraapte zootje uit de 12 boeken.
ik vergelijk nooit boeken met films. Ik heb overigens de boeken niet gelezen van the Seventh Son, de film heeft mij van begin tot einde geamuseerd, that's what counts for me
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_151070640
Om in te haken op Julianne Moore, o.a. gezien:

Still Alice
Moore speelt Alice die te maken krijgt met de diagnose Alzheimer terwijl ze net pas 50 is. Film heeft vanaf het begin spanning door de vraag waar, wanneer en hoe de ziekte toeslaat. Het is af en toe pijnlijk maar nooit te dramatisch of echt over-the-top. Alec Baldwin naast Moore werkt ook wel.
7/10

Verder:

The Cobbler
Sandler is schoenmaker en komt op een dag tot de ontdekking dat de back-up naaimachine in de kelder wel heel speciale krachten bezit. Bij Sandler kom ik altijd terecht als ik het allemaal echt even niet meer weet. Vaak is het echt te slecht (Jack & Jill, Grown ups), soms is het een guilty pleasure (You don't mess with the zohan) en soms is het allemaal wat meer low key en hou je een redelijk normale film over (click, 50 first dates). The Cobbler valt in de laatste categorie. Best te pruimen als je niet al te kritisch bent.
6/10

Undercover
Telefilm over een Turks/Nederlands politieagente die in de Turkse maffia moet infiltreren. Traag, spanningsloos en op de looks en cupmaat van de hoofdrolspeelster na niet veel te beleven. Dat wordt nog doorbijten als ik al die telefilms wil door gaan ploegen op deze manier.
4/10
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:10:15 #224
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151073923
Bob Le Flambeur
Een gok verslaafde ex-bankrover heeft z`n criminele verleden achter zich geladen. Dat probeert hij tenminste, totdat hij hoogte krijgt van een goed gevulde kluis in het casino waar hij regelmatig komt.
Nog één keer zal hij zijn slag slaan, de grootste uit z`n carrière.
Jean-Pierre Melville maakte deze film drie jaar voordat er echt sprake was van het cinema tijdperk dat bekend zou worden als de Nouvelle Vague. Terugkijkend is het wel duidelijk waar Truffaut, Chabrol en Godard onder andere de mosterd haalde voor films als Les Quatre Cents Coups en A Bout de Souffle, het geen dit in dat opzicht tot een heel belangrijke film maakt. Enkel kijkend naar de film opzich is dit zeker niet zo goed en spannend als eerder geneoemde meesterwerken. Het verhaal is wel goed opgebouwd en geeft in het eerste deel een goede karakterschets van Bob en eigenlijk is dat misschien nog het beste deel. De heist op zich is niet eens zo heel interessant, het gaat duidelijk meer om het personage van Bob dan om de heist. It`s not about the destination but about how you get to that destination zou een goede omschrijving zijn.
In zo`n film draait natuurlijk alles om de geloofwaardigheid van de hoofdpersoon. De rol die Roger Duchesne als Bob neerzet is erg goed en steekt met kop en schouders boven de anderen uit.
Een mooie karakterstudie dus, die de kraak van de kluis als kapstok gebruikt om die karakterstudie aan op te hangen.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_151098607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Mijn excuses aan de mensen die mijn post hierboven irritant vinden
Het is alweer even geleden dat ik in dit topic heb gepost, t kwam er maar steeds niet van.
Voor de mensen die t niet weten, mijn postgedrag in dit topic was ook ooit 'normaal' hoor :)
even een willekeurige greep uit 2010
TV / Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CLXI
Ik vind het soms handig om even in dit topic te bladeren als ik niet weet welke film te kijken, ik hoop dat ik zo ook van dienst kan zijn voor anderen, vandaar dat ik evengoed al die films even hier wilde posten :)

[..]

Het is allemaal een beetje gehaast opgeschreven, maar ik was ook niet van plan om complete verhalen uit te schrijven, dan was ik met deze post over een week nog bezig geweest ;)
daarnaast ben ik nooit van de lange reviews geweest, een cijfer zegt ook al veel...

Net de film Seventh Son gekeken
[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Canada / China
Fantasy / Avontuur
102 minuten

geregisseerd DOOR Sergey Bodrov
met Jeff Bridges, Julianne Moore en Ben Barnes

John Gregory (Jeff Bridges) is een Spook, een persoon die vecht tegen het kwaad, en heeft eeuwen geleden de slechte en krachtige heks, Moeder Malkin (Julianne Moore), gevangen gezet. Maar nu is ze ontsnapt en ze is uit op wraak. Terwijl ze haar volgers bijeen roept, bereidt Moeder Malkin zich voor om haar woede te botvieren op de nietsvermoedende mensen. Slechts één ding staat in haar weg: John Gregory. John zelf is niet MEER de jongste en probeert iemand te vinden die hem kan opvolgen. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de jonge boerenzoon Thomas ward.

Spectaculaire film die geen moment verveelt. Het begint meteen in een hoog tempo, je moet blijven opletten om niks te missen: Klasse special effects, mooie scenery, veel actie en de mythische wezens zijn legio en zijn goed geanimeerd. De achtergronden hebben af en toe een Lord of the Rings-achtige sfeer, het verhaal is niet echt dat je zegt origineel maar is niet slecht.
Als je van avontuur houdt met heksen, draken, reuzen, demonen, geesten en nog een hoop andere mythische wezens dan moet je deze zeker gezien hebben

IMDB: 5.6/10
Ik geef de film een 8/10
na jouw tip seventh son gekeken maar vond t een zware tegenvaller, simpel verhaal en zeer slechte acteerprestaties...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')