Check out the trailer http://www.apple.com/trailers/miramax/equilibrium.html
http://us.imdb.com/Title?0238380
Lijkt me een kewle film...
Maar het lijkt me een mooie film om naar toe te gaan
Binnenkort maar eens even naar de screening
Gister in Antwerpen een lekkere knal film gezien, alleen het einde ging plots een beetje snel, het verhaal gaat als volgt.
Iedereen leeft in een soort van onderdrukte wereld na WW3 .
Iedereen zit onder een drug prozium waardoor ze geen gevoelens hebben en die niet tonen daardoor! ( allemaal soorten dingen zijn verboden zoals bijvoorbeeld schilderijen e.d.)
Iedereen moet op een vast tijdstip zijn drug nemen, maar nu neemt de hoofdpersoon perongeluk het niet waardoor het verhaal zich ontplooit!
Was wel lekker knallen en vechten, alleen het geluid hadden ze wel wat mee aandacht aan mogen besteden! ( die vond ik vrij karig)
De acteurs die erin spelen zijn Christian Bale ( american Psycho) Sean Bean (LOTR) en Emily Watson(Red Dragon).
Het was voorderest wel een vermakelijke film een 6- ofzo
[trailertje]
Dit is echt de slechtste film die ik de afgelopen weken heb, nee maanden heb gezien.
Hij lijkt me erg gaaf, stoere gevechtschoreografie.
Moker
[Dit bericht is gewijzigd door Daniel.San op 06-04-2003 02:28]
Ik zie em liever dan The Matrix, prachtige vechtscenes
Ik zat me voornamelijk te ergeren aan die grote fouten. Geen emoties he? Alleen op het moment dat het in de film goed uitkomt, of dat het duidelijk moet zijn dat ze geen emoties mogen kennen.
Het verhaal is best leuk, maar hier en daar een beetje traag, wat dubbel en dwars ingehaald wordt door de ONWIJS geile actie in de film
Niet zo goed als de matrix (kzie de vergelijking, maar ik wíl ze niet vergelijken), maar wel erg goed.
Maar leuk vermaak als je niks te doen hebt!
quote:Hoezo eindelijk... de meeste toekomst films hebben een zwarte kijk... er zijn juist maar weinig toekomst films die een positieve kijk hebben (bijvoorbeeld: Star Trek)...
Op dinsdag 3 december 2002 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
He, na Minority Report eindelijk weer eens lekker zwart kijken op de toekomst, met duidelijke matrix invloeden en een HG Wells/ jules verne kijke op de techniek van de toekomst.Check out the trailer http://www.apple.com/trailers/miramax/equilibrium.html
quote:Note the sarcasm dear
Op zondag 20 april 2003 21:32 schreef vicz het volgende:[..]
Hoezo eindelijk... de meeste toekomst films hebben een zwarte kijk... er zijn juist maar weinig toekomst films die een positieve kijk hebben (bijvoorbeeld: Star Trek)...
quote:precies, tis gewoon een slechte film
Op zondag 20 april 2003 19:55 schreef Tokus het volgende:
ik heb daarnet de helft gekeken, en moest 'm afzetten omdat ik er echt geen ruk aan vond.Ik zat me voornamelijk te ergeren aan die grote fouten. Geen emoties he? Alleen op het moment dat het in de film goed uitkomt, of dat het duidelijk moet zijn dat ze geen emoties mogen kennen.
6-je
quote:Laatste stuk niet gekeken zeker?
Op dinsdag 22 april 2003 11:15 schreef dapluiz het volgende:
Dat is wel waar ja, ik betrapte die "father" er ook op dat die ineens boos met zijn vuist op de tafel sloeg
Als dat geen emotie tonen is dan weet ik het niet meer
quote:ok, nu heb ik de rest ook gezien. Verstand op -17 en kijken...
Op zondag 20 april 2003 19:55 schreef Tokus het volgende:
ik heb daarnet de helft gekeken, en moest 'm afzetten omdat ik er echt geen ruk aan vond.
leuke actiescenes, maar het verhaal blijft afgrijselijk.
de enige echte grove fout die ik kon vinden was die foto die eerst verfrommeld was en daarna ineens mooi recht zonder vouwen. ai!
quote:Waarom is een film onzin als het waarschijnlijk niet zo gaat gebeuren in het echt.
Op woensdag 23 april 2003 22:38 schreef JayAvenger het volgende:
Ik heb hem gezien maar vond hem niet geweldig.In de toekomst wordt er een organisatie opgezet die achter mensen aanzitten die gevoelens hebben. Dat mag namelijk niet, omdat je daar toch alleen maar oorlog van krijgt.
Spetterend verhaal, is het niet?
Nu doe ik al zo'n beetje 2 jaar onderzoek naar de toekomst van deze maatschappij, en ik kan jullie alvast verklappen dat het zo niet gaat lopen.
Onzinfilm dus.
Equilibrium is niet voor niets een Science Fiction film.
Het is fictie, dus bedacht.
quote:Het is me niet helemaal duidelijk wat voor soort film dit is, maar op het eerste gezicht lijkt het me wel wat.
Regie :
Kurt WimmerSpeelduur :
107 minutenRelease :
8 Mei 2003Cast :
Christian Bale
Emily Watson
Sean Bean
In het land Libria is het altijd vrede. De wet is er simpel: emoties zijn verboden. Om de rust te bewaren moet iedereen dagelijks het middel Prozium innemen. Hierdoor voel je niets. Wie het weigert krijgt de speciale politie achter zich aan, die zijn getraind als Samurai in unieke vormen van dodelijke vechttechnieken.John Preston (Christian Bale) is één van die jagers. Hij gelooft heilig in het systeem totdat hij een dag zijn Prozium niet inneemt. Er gaat een wereld vol voor hem open. Voor het eerst van zijn leven ervaart hij emoties en passie. De passie om te vechten voor vrijheid
Bron: sneakpoint.nl .
quote:Die vuist viel jou op? Die hele kamer zou moeten opvallen! Heb je dat schilderij niet zien hangen? Of dat marmer dan
Op dinsdag 22 april 2003 11:15 schreef dapluiz het volgende:
Dat is wel waar ja, ik betrapte die "father" er ook op dat die ineens boos met zijn vuist op de tafel sloeg
Als dat geen emotie tonen is dan weet ik het niet meer
Ik vond het wel een bijzonder goede film. Natuurlijk klopten bepaalde dingen niet maar gezien het onderwerp (v.s. 1984) hebben ze het helemaal niet slecht gedaan m.i.
quote:Ik heb juist precies het tegenovergestelde
Op woensdag 23 april 2003 23:20 schreef Dagootje het volgende:
Ik vond 'm erg goed, meer door de actie dan door het verhaal, maar toch een zeer leuke film.
Ik vond dit wel een aardige film, met name door het aardige plot. Vergelijkingen met The Matrix gaan alleen op wat betreft de actiescenes.
In het begin had ik wel moeite met de gevoel-loze samenleving, volgens mij zaten hier namelijk wat gaatjes in.
De actiescenes verpesten het aardige verhaal een beetje voor mij, maar ik ben dan ook geen Matrix-fan. Het had iets minder 'actie' kunnen zijn wat mij betreft, en volgens mij had dit futuristische scenario dieper uitgewerkt kunnen worden.
Ook jammer dat Sean Bean maar een korte rol had.
Er had dus wel meer ingezeten. (3,5/5)
Nou ben ik sowieso wel gek op 'kijk-eens-hoe-de-mensheid-de-samenleving-verkloot'-thema's met bijbehorende stijlvolle aankleding.
Eerlijk gezegd zie ik buiten de FX (die gelukkig niet compleet gekopieerd zijn) niet echt heel erg veel parallellen met The Matrix
Al met al een goed gespendeerde 107 minuten van m'n leven
Ook de actie was erg cool!
En uiteraard heb ik, als vrouw zijnde, een traantje moeten wegpinken bij het hondje
Op een gegeven moment vond ik het verwarrende goeden en de kwaden uit elkaar te houden.
quote:idd de hypocratie kwam heel sterk naar voren... de gevoelloosheid bestaat niet...
Op woensdag 23 april 2003 22:48 schreef KwisatzHaderach het volgende:[..]
Die vuist viel jou op? Die hele kamer zou moeten opvallen! Heb je dat schilderij niet zien hangen? Of dat marmer dan
Het is niet voor niks dat dit dus wordt uitgelegd door diezelfde father.Ik vond het wel een bijzonder goede film. Natuurlijk klopten bepaalde dingen niet maar gezien het onderwerp (v.s. 1984) hebben ze het helemaal niet slecht gedaan m.i.
verder vond ik die ontbijt scene super sterk.... echt gewoon eng als dat jongetje zegt: "STOP IT!!"
A brave new world van Huxley waar ook een drug werd gebruikt om emoties te onderdrukken vond ik erg mooi. Daarom was ik extra nieuwschierig naar deze film en hij viel niet tegen.
8/10
quote:ik had min of meer 't zelfde. Het niet tonen van emoties lukt sommige acteurs totaal niet waardoor de film al meteen ongeloofwaardig is.
Op woensdag 30 april 2003 14:17 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik heb hem gister bekeken en ik had er (te) hoge verwachtingen van, vooral na vergelijkingen met the matrix e.d.
Om het kort te houden, het verhaal is drie x ruk en de actie is overdreven en soms domweg geript van andere actiefilms. Geen creativiteit en wat een slechte acteur die christian....grote boog omheen lopen als van goede verhaallijnen houdt.
Maar om te zeggen dat de film bar en bar slecht is, zo ver wil ik ook weer niet gaan.
Maar goed als je de film ergens mee wil vergelijken, vergelijk hem dan met fahrenheit 451, een maatschappij waarin boeken verboden zijn en mensen die ze lezen worden opgepakt, de boeken worden vanzelf sprekend verbrand, vandaar de naam ook. Bij die temparatuur verbrandt het namelijk.
Het verhaal in Equilibrium is vergeleken met die film een stuk minder, al is de actie in deze film een stuk beter.
Daarbij vind ik christian bale er erg kil en cool uit zien. Erg goed geacteert ook vind ik.
Film verveelt op zich niet, een aantal erg coole actie scenes, maar zoals al eerder aangegeven het geluid had beter gekunt en aan het eind gaat het allemaal wel heel makkelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 18-05-2003 00:53]
Idd, begint te traag. En het eind is weer erg ongeloofwaardig door de actiescenes. Die neger lacht om een grap trouwens, dus zat in het complot dus en was niet onder invloed toch (ja, heb een stuk door gezapt).
Ik zie toch liever Cattaga eigenlijk.
quote:Gattaca.
Op woensdag 28 mei 2003 01:12 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie toch liever Cattaga eigenlijk.
Ik zal hem komende week eens kijken. Ben vooral benieuwd naar Sean Bean. De stoere man uit Sheffield.
Het verhaal is leuk bedacht maar zeer ongeloofwaardig uitgewerkt. De film leunt voornamelijk op de duistere sfeer en de verbluffende actie.
Ik moet zeggen dat ik erg heb genoten van alle vecht en schietscenes, die zijn gewoon erg goed. Maar het verhaal zat vol inconsistentie (bv woede uitbarsting van the father en het hulpje clerc)
Maar wel goed vermaakt...
quote:Als je inconsisentie zegt dan denk ik dat je hem nog maar een keertje moet gaan kijken..
Op zondag 8 juni 2003 01:07 schreef Niogura het volgende:
Ik heb hem net gezien. Beetje dubbel gevoel over.Het verhaal is leuk bedacht maar zeer ongeloofwaardig uitgewerkt. De film leunt voornamelijk op de duistere sfeer en de verbluffende actie.
Ik moet zeggen dat ik erg heb genoten van alle vecht en schietscenes, die zijn gewoon erg goed. Maar het verhaal zat vol inconsistentie (bv woede uitbarsting van the father en het hulpje clerc)
Maar wel goed vermaakt...
quote:Ik vond het hondje ook heel erg liev. Maar ik ben een softie.
Op maandag 28 april 2003 22:00 schreef SpaceAce het volgende:
En uiteraard heb ik, als vrouw zijnde, een traantje moeten wegpinken bij het hondje
En inderdaad, het sterkste punt van de film: je ziet langzaam dat de hoofdrolspeler gevoelens begint te krijgen. Het is niet geheel duidelijk of dat nu per ongeluk is (de gevallen capsule), of dat het proces al eerder op gang is gekomen. Ik vond het een goed verhaal, Sean Bean had een goede korte rol, en Emily Watson is zo ontzettend knap. De gevechten waren iets over de top, alhoewel er wel werd uitgelegd waarom de Clerics zo belachelijk goed zijn in vechten.
Als 1984 een tien waard is, krijgt deze film een negen.
quote:Ja, precies. De partij was echt gebaseerd op de communistische partij van de Sovjet-Unie.
Op zondag 8 juni 2003 10:11 schreef moker het volgende:[..]
Als je inconsisentie zegt dan denk ik dat je hem nog maar een keertje moet gaan kijken..
Afgezien van die neger, die ik vervelend vond, vond ik de casting ook echt perfect. Zeker de twee hoofdpersonen. Ik denk dat we in de toekomst nog veel Angus McFadyen zullen zien.
ik geef het een 5-je .. Ik was jammerlijk teleurgesteld van deze film.
Omdat iemand over the matrix wat zei zeg ik ook maar even wat, kan het niet laten om the matrix, ondanks dat ik deze film echt goed vind, te verdedigen.
Bij de matrix had ik dit totaal niet.
Die heb ik toch zeker flink wat tientallen keren gezien en deel 1 blijf ik geweldig vinden.
quote:En welke scene mag dat dan zijn?
Op maandag 8 september 2003 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
Ik zag zo veel mensen met emo's, wat dus niet mag. En dan ook nog een 1:1 scene-copy van de matrix.
quote:Wel als je de weigeraars een 'proces' geeft (=executeren in de film)
Op donderdag 11 september 2003 01:40 schreef Dr_Crouton het volgende:
Af en toe is het wel aardig het verhaal is best te pruimen, maar een drug dat niet verslavend is maar wel verplicht wordt ingenomen, dat krijg je gewoon niet voor elkaar om een hele bevolking te overtuigen het in te nemen.
De aktiescenes zijn dik in orde maar het verhaal is gewoon te onwaarschijnlijk. Emoties helemaal verboden
simpelweg onmogelijk. Alleen dooien hebben geen emotie
Mmm, laat ik kinderen krijgen. Kan echt zonder emotie ja
En helemaal gestoord wordt het op het eind:
spoiler:
Ik vond hem echt zeer slecht. Had hem al niet willen zien, maar door de 7.8 op Imdb toch maar gekeken.
Actiescenes totaal niet mooi in beeld gebracht spoiler:
Nee, echt een ontzettend matige film.
quote:je hebt gewoon geen verstand van relaxte films
Op dinsdag 16 september 2003 01:49 schreef maarteniscrazy het volgende:
Hoe kan je hopen zonder emotie? Hoe kan die bruine collega van hem zo met hem vechten zonder emotie? Waarom doe je de dingen die je doet? Ze hebben alleen een middeltje om emotie tegen te gaan, niet iets waardoor ze een soort robot zijn. Dus denken kunnen ze wel:Mmm, laat ik kinderen krijgen. Kan echt zonder emotie ja
spoiler:
net nadat hij vader heeft vermoord en die comps heeft uitgeschakeld komt er me toch een zooi mensen met emotie aan lopen, dat wil je echt niet weten. Waar komen die dan opeens vandaan?Ik vond hem echt zeer slecht. Had hem al niet willen zien, maar door de 7.8 op Imdb toch maar gekeken.
Actiescenes totaal niet mooi in beeld gebracht spoiler:
sloeg helemaal nergens op dat hij niet werd geraakt, bij matrix zie je in ieder geval de bullet time, bewegingen enzo, hier niet, beweegt snel met zijn handen, maar lichaam staat vaak gewoon stil, lijkt me makkelijk neer te maaien![]()
het is eigenlijk ook een b-film, gezien de zeer lage kosten die met de film gemoeid zijn
verder is het een goed verhaal, waar altijd kantlijnen bij geplaatst kunnen worden, maar zeer goed zijn gedaan en ik heb er met plezier naar gekeken
Maar hij is wat mij betreft toch wel een tikkie beter dan reloaded.
Maar daar is dan ook niet veel voor nodig.
quote:vond ik dus ook...
Hoe kan je hopen zonder emotie? Hoe kan die bruine collega van hem zo met hem vechten zonder emotie? Waarom doe je de dingen die je doet?
quote:spoiler:
spoiler:net nadat hij vader heeft vermoord en die comps heeft uitgeschakeld komt er me toch een zooi mensen met emotie aan lopen, dat wil je echt niet weten. Waar komen die dan opeens vandaan?
quote:True, true
spoiler:sloeg helemaal nergens op dat hij niet werd geraakt, bij matrix zie je in ieder geval de bullet time, bewegingen enzo, hier niet, beweegt snel met zijn handen, maar lichaam staat vaak gewoon stil, lijkt me makkelijk neer te maaien![]()
Alleen dat ie met de matrix vergeleken wordt meteen vind ik zo onzinnig
Dat Akimbo GunKata was wel heel erg vet trouwens
quote:Ja, ok, dat klopt wel ja, maar goed, als er zoveel mensen in het verzet zitten, dan is het toch ook raar dat dat nog nooit bij de leiding is opgevallen. Zo'n grote groep kun je moeilijk geheim houden.
Op dinsdag 16 september 2003 10:22 schreef Chillz het volgende:spoiler:
De mensen van het verzet hadden het al gezegt:
ze zochten iemand die bij Father binnen kon komen. Ze waren zelf met "meer mensen als je zou denken" om de rest van de revolutie te leiden
spoiler:
net nadat hij vader heeft vermoord en die comps heeft uitgeschakeld komt er me toch een zooi mensen met emotie aan lopen, dat wil je echt niet weten. Waar komen die dan opeens vandaan?
spoiler:sloeg helemaal nergens op dat hij niet werd geraakt, bij matrix zie je in ieder geval de bullet time, bewegingen enzo, hier niet, beweegt snel met zijn handen, maar lichaam staat vaak gewoon stil, lijkt me makkelijk neer te maaien![]()
Hier, ik het het even opgezocht.
quote:
The Gunkatas. Through analysis of thousands of recorded gunfights, the Cleric has determined that the geometric distribution of antagonists in any gunbattle is a statistically predictable element. The Gunkata treats the gun as a total weapon, each fluid position representing a maximum kill zone, inflicting maximum damage on the maximum number of opponents, while keeping the defendant clear of the statistically traditional trajectories of returned fire. By the mastery of this art, your firing efficiency will rise by no less then 120 percent. The difference of a 63 percent increase, the lethal proficiency makes the master of the Gunkatas an adversary not to be taken lightly.
quote:De punten waar jij over valt komt volgens mij meer omdat jij niet hebt zitten opletten tijdens de film.
[Dit bericht is gewijzigd door Gio op 16-09-2003 11:37]
quote:Nu je dan toch zo goed alles aan het uitleggen bent...kun je me misschien ook even uitleggen dan hoe ze kinderen krijgen/seks hebben zonder emoties, het zijn immers geen robots en waarom spoiler:
Op dinsdag 16 september 2003 10:58 schreef Gio het volgende:[..]
spoiler:
Zoals al gezegd zitten er redelijk wat mensen in het verzet die allemaal niet de medicijnen namen. En over de hoeveelheid, hoeveel mensen denk je dat er in het verzet zaten of ondergedoken waren tijden WOII? Je kan een grote groep mensen goed verbergen hoor, zeker als je beseft dat er in de film stukken "afgesloten" stad zijn
[..]spoiler:
Er wordt anders in de film uitgelegd wat de gunkata is, en waar om ze hem gebruiken. In het kort: men is na onderzoek achter gekomen dat tijdens vuurgevechten er posities zijn waarbij de men buiten de banen van de kogels zit en zelf maximale efficientie heeft met het neerschieten van de andere mensen.Hier, ik het het even opgezocht.
[..]
[..]De punten waar jij over valt komt volgens mij meer omdat jij niet hebt zitten opletten tijdens de film.
En ok, wat betreft dat verzet heb je wel gelijk, zou inderdaad wel mogelijk zijn.
spoiler:
quote:Dat over de kinderen wordt niet gezegd. Misschien is het wel verplicht door de staat, misschien heeft men door dat ondanks het gebrek aan gevoelens men toch kinderen moet krijgen, misschien zijn het wel reageerbuis baby's, wie weet. Daar is de film inderdaad niet duidelijk over. Maar je kan natuurlijk ook te ver gaan met dit soort mierenneukerij.
Op dinsdag 16 september 2003 12:39 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Nu je dan toch zo goed alles aan het uitleggen bent...kun je me misschien ook even uitleggen dan hoe ze kinderen krijgen/seks hebben zonder emoties, het zijn immers geen robots en waarom
spoiler:
die bruine gast in dat gevecht met onze held zo veel emoties toont (achterdocht, kwaad, genieten). En hoe vaak werd er niet iets gezegt over hopen ofzo in de film. Hoe wou je dat doen zonder emoties?
spoiler:
quote:Wijs mij eens waar hij compleet stil staat tijdens vechtscenes. Zelfs als hij opdezelfde plek staat beweegt hij nog met lichaam, dus hij staat niet stil. Wat je ook kunt zien tijdens de Gunkata uitleg/trainings scene.
En ok, wat betreft dat verzet heb je wel gelijk, zou inderdaad wel mogelijk zijn.
spoiler:En qua die gevechttechniek: Dus het is gewoon het beste om in een schietgevecht met 10 tegenstanders gewoon op dezelfde plek stil te blijven staan en alleen maar een beetje met je pistolen te bewegenGaat er bij mij toch echt niet in hoor
![]()
Al deze dingen had je kunnen zien als je naar de film zou kijken i.p.v. de halve film door te slapen, een deel te missen en dan achteraf klagen, wat jij zo te zien hebt gedaan.
quote:Goed hoor, je zegt het maar
Op dinsdag 16 september 2003 13:16 schreef Gio het volgende:Al deze dingen had je kunnen zien als je naar de film zou kijken i.p.v. de halve film door te slapen, een deel te missen en dan achteraf klagen, wat jij zo te zien hebt gedaan.
Die en die scene's hebben ze gepikt en dat is matrix achtig.
Neej neej en nog eens neej HET IS EEN NIEUWE SPECIAL EFFECT STYLE waarmee matrix niet eens de eerste film was. Het was wel de film die die special effects bekend maakte.
Je hoorde toch ook niemand na de eertse stopmotion film dat de 2e stopmotion film gejat was van de eerste. En tekenfilms dan, stel je voor zeg, alles is gepikt van Sneeuw wittje!!
Ophouden dus over dat gezeik dat alles van de matrix gejat is, het is alleen een populaire style van filmen die op dit moment erg in is.
Over een jaar of 10 is er weer een andere film style die in is, en gaan jullie dan ook weer allemaal zeiken dat die style gejat is van de film die het als eerste gebruikte? Kom op zeg.
quote:Jij (en andere mensen) mogen best de mening hebben dat de film klote is hoor. Je mag het van mij zelfs de meest slechte film ooit noemen, zolang je maar met (enigzins) goede en begrijpbare argumenten komt. Dan zal ik het allemaal wel respecteren.
Op dinsdag 16 september 2003 13:53 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Goed hoor, je zegt het maar
, maar ik ben toch echt niet de enige die dezelfde mening is toegedaan. Als je vind dat iedereen die de film niet zo geweldig vind als jij niet goed heeft opgelet of dom is ofzo, moet jij dat weten, maar er bestaat ook nog zoiets als mening enzo
Als je een film niet goed vindt en je daarvoor argumenten opnoemt die komen te vervallen als je de film even goed kijkt, dan ga ik zeiken ja.
Zoals b.v. het argument "maar iedereen laat emoties zien!". Als je de film goed kijkt zie je dat alleen Christian Bale en Sean Bean hun karakters in het begin van de film aan de drugs zitten. De rest van de spelers (Father, Tay Diggs, het verzet, Bale zijn kinderen) zitten niet aan de drugs. Hetzelfde geldt voor de Gunkata stukken.
En het hele "het is van de Matrix afgekeken" argument gaat natuurlijk nergens over.
Als ik de Matrix zou kijken, en ik mis het complete stuk waar Morpheus uitlegt wat de situatie nou precies is, en dan zou gaan zeiken dat de film niet klopt dan heb ik toch ook een fout gemaakt of niet soms?
quote:Maar goed, je denkt dus niet dat iedereen een films anders kan interpreteren en er andere dingen en feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken. Als voor mij geldt dat ik iets vind, hoeft niemand anders dat nog te doen, maar zeker voor films wordt natuurlijk altijd heel veel open gelaten om zelf in te vullen. Het is toch een soort kunst waar iedereen iets anders in kan zien.
Op dinsdag 16 september 2003 14:33 schreef Gio het volgende:[..]
Jij (en andere mensen) mogen best de mening hebben dat de film klote is hoor. Je mag het van mij zelfs de meest slechte film ooit noemen, zolang je maar met (enigzins) goede en begrijpbare argumenten komt. Dan zal ik het allemaal wel respecteren.
Als je een film niet goed vindt en je daarvoor argumenten opnoemt die komen te vervallen als je de film even goed kijkt, dan ga ik zeiken ja.
Als jij vind dat iedereen de film op dezelfde manier moet zien en dus alle feiten ook hetzelfde moet zien als jij, vind ik dat nogal een bekrompen mening
quote:gast, je geeft slechte argumenten en jij bent dus diegene met een bekrompen mening
Op dinsdag 16 september 2003 16:21 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Maar goed, je denkt dus niet dat iedereen een films anders kan interpreteren en er andere dingen en feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken. Als voor mij geldt dat ik iets vind, hoeft niemand anders dat nog te doen, maar zeker voor films wordt natuurlijk altijd heel veel open gelaten om zelf in te vullen. Het is toch een soort kunst waar iedereen iets anders in kan zien.
Als jij vind dat iedereen de film op dezelfde manier moet zien en dus alle feiten ook hetzelfde moet zien als jij, vind ik dat nogal een bekrompen mening
je hebt gewoon weinig verstand van goede films life with it
quote:Bij films waar dingen inderdaad bij worden open gelaten, zoals b.v. Memento, dan kan men men het inderdaad verschillend interpreteren. Als er iets duidelijk wordt uitgelegd (Father:"I'm alive, I..feel") en dan gaat men klagen dat hij emotie toont, dan zie ik dat als een dom argument ja, en dan ik raad ik mensen aan om de film nog maar eens te kijken.
Maar goed, je denkt dus niet dat iedereen een films anders kan interpreteren en er andere dingen en feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken. Als voor mij geldt dat ik iets vind, hoeft niemand anders dat nog te doen, maar zeker voor films wordt natuurlijk altijd heel veel open gelaten om zelf in te vullen. Het is toch een soort kunst waar iedereen iets anders in kan zien.
quote:Waar zeg ik dat?
Precies de zelfde setting, alleen is het een computer die de dienst uit maakt. Hoofdpersoon komt bij het verzet en gaat vervolgens een aanval uitvoeren op dat ding... verder nog leuke plotwendingen etc. het boek vond ik in iedergeval erg goed.
quote:Nou Nou, dat stukje waar hij door de gang loop ( met allemaal zuilen, en in slow motion) Dat is toch echt Matrix. Ik zat alleen te wachten op meer effects, maar daar hadden ze zeker geen budget voor.
Op dinsdag 16 september 2003 16:38 schreef Cascade het volgende:
Ik vind het zeker geen slechte film. Het verhaal is een samenraapsel van 1984, Brave New World en Fahrenheit 451. Vormgeving is mooi en sober uitgevoerd. De gun kata's vind ik briljant gevonden (en nee, het is niet gejat van de Matrix naar mijn mening).
Overall. B film
quote:Hmm, wel stukje bedoel je? Tegen het einde? Cynisch: 'ja, deze film heeft ook zuilen! Matrix-jatters!'
Op donderdag 18 september 2003 16:13 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Nou Nou, dat stukje waar hij door de gang loop ( met allemaal zuilen, en in slow motion) Dat is toch echt Matrix. Ik zat alleen te wachten op meer effects, maar daar hadden ze zeker geen budget voor.
Overall. B film
O, een review van Equilibrium is o.a. hier te vinden. Interessant om te lezen.
De film heeft wel wat. Ik ben het met je eens dat het misschien een B-film is verleken met de grote films, maar dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk bagger is, zeker niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Cascade op 18-09-2003 16:43]
Wat me wel opviel was dat sommige scenes erg slecht geknipt waren.
quote:Feiten zijn nooit subjectief, meningen daarentegen wel.
feiten in kan vinden. Zijn toch erg subjectieve zaken.
In True lies loopt arnold op een gegeven moment met 2 uzi's naar weerszijden te schieten. Dus ik vind dat deze film gejat is van true lies.
The Matrix is net als deze film een samenraapsel van ideeen, filosofien en boeken. The matrix is dan ook alles behalve origneel, behalve dan dat het de eerste keer was dat het gecombineert werd.
Als je iedere film met wapens, kung fu en een diepere gedachten gaat spiegelen kan je lang bezig blijven. Ook met films die voor de matrix al bestonden.
Over de film zelf het wordt duidelijk uitgelegt waarvoor clerics zo goed kunnen schieten/vechten. Dit heb je maar te accepteren, als je het ongeloofwaardig vind dan ga je maar een waar gebeurd verhaal kijken. Want anders ben je verkeerd bezig.
Dat bij sommigen mensen duidelijk gevoelens te zien zijn komt omdat ze in het complot zitten, dit wordt heel duidelijk aan het eind van de film. Kijk dat nog maar een keer dan zie je het vast wel.
Instinct en emotie zijn 2 verschillende dingen, mensen hebben het instinct om te overleven en voortplanten. Voor kinderen is echt geen liefde nodig. Dat is wel een erg naive gedachten.
Je mag(niet dat je mijn toestemming nodig hebt) het van mij best een kut film vinden, maar als je zelf geen zin hebt om over een film na te denken ga er dan ook niet over zeiken.
Overigens is dit algemeen bedoelt en niet alleen voor jou.
Vooral die scene in het begin dat hij in die donkere kamer op gehoor al die terroristen overhoop knalt.....erg wreed.
En dat eeuwige gezeik over die mutsfilm de Matrix met z,n wannabee aanhangers met hun lange zwarte jasjes ( i wannabee NEO ...duh ).............breek me de bek niet open..
quote:Matige opmerking
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:40 schreef Duiveltja het volgende:
De gevechtsscenes zijn ook erg matig, het einde is ook matigMatige film dus.
Een van m'n mooiste films die ik ooit heb gezien.
Alsof je naar een sci-fi boek kijkt.
*onder de indruk is*
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:17 schreef MarkzMan_X het volgende:
Holy FUCK.Een van m'n mooiste films die ik ooit heb gezien.
*onder de indruk is*
quote:Doe eens uitleggen?
Op zondag 26 oktober 2003 02:43 schreef MarkzMan_X het volgende:
Net nog ff dit topic doorgelezen.Het intellect van sommige users is ver te zoeken!
quote:
Net nog ff dit topic doorgelezen.Het intellect van sommige users is ver te zoeken!
quote:Dat klopt:
Het intellect van sommige users is ver te zoeken!
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:17 schreef MarkzMan_X het volgende:
Holy FUCK.Een van m'n mooiste films die ik ooit heb gezien.
*onder de indruk is*
quote:Haha, jij post hier net ;d
Op zondag 26 oktober 2003 23:12 schreef SunChaser het volgende:[..]
Doe eens uitleggen?
# Op sommige momenten een parodie op The Matrix, waar het overduidelijk enorm door geïnspireerd was.
# Na afloop bleek dat geen enkel cliché zich meer in de kast bevond (en ja, ik héb goed gekeken).
# Er is niks om over na te denken omdat alles zo overdreven en 'makkelijk' gepresenteerd wordt dat er waarschijnlijk niet eens verwácht wordt van de kijker dat nadenken überhaupt in hem opkomt (daarmee de film misschien subtiel om te zetten in werkelijkheid omdat denken misschien enige emotie zou kunnen impliceren - wat het dan wel weer onvermijdelijk tot een briljante film zou maken).
# Men mag in de film zogenaamd niet voelen, waar dan ook de doodstraf (zondaars worden bijvoorbeeld als een krokante pizza emozione in een steenoven gezet) op staat (een concept dat mij bij voorbaat al deed fronsen), maar de hoofdrolspelers uiten zich allen op tamelijk emotionele wijze. Het bestraffen daarvan had de film aanzienlijk draaglijker gemaakt omdat het de film met ongeveer een uur en veertig minuten had ingekort wegens een gebrek aan personages.
# Het is een zogeheten 'easy-money' film als je het mij vraagt.
# Ik heb er hartelijk om kunnen lachen. Vooral de actiescene's waren in al hun ernst (ongetwijfeld onbedoeld) erg humoristisch.
# Ik vond Bale in American Psycho veel beter.
Need I really go on?
Oké, oké... een groot voordeel dat te behalen valt uit deze film is toch wel dat je je bewust wordt van het feit dat de waardering (7.8/10) op imdb.com ook niet altijd alles zegt. Het is immers zeer waarschijnlijk dat alle leden van de Jostiband de film hebben gezien en hun hoge waardering als gevolg van blinde adoratie ineens hebben uitgebracht. Gelukkig hebben ze meer verstand van muziek, zullen we dan maar zeggen.
Nee, even zonder gekheid... Ík vond het niks. Als je nog geen enkele actiefilm gezien hebt in je leven, gewoon niet al te veeleisend bent óf niet dezelfde smaak hebt als ik, is deze film helemaal het einde!! Absoluut!
quote:Het was een hele geslaagde comedy.
Op zondag 2 november 2003 01:41 schreef Bombie het volgende:Nee, even zonder gekheid... Ík vond het niks. Als je nog geen enkele actiefilm gezien hebt in je leven, gewoon niet al te veeleisend bent óf niet dezelfde smaak hebt als ik, is deze film helemaal het einde!! Absoluut!
In 1984 laat Orwell ons zien hoe een systeem mensen kan corrumperen. "Goed" en "kwaad" worden haast overbodige begrippen. Het heeft me vreselijk naar de keel gegrepen. In zijn speurtocht naar waarheid, probeert de hoofdpersoon moraliteit te (her)ontdekken. We weten niet of hij goed is, maar dat een potentie ertoe aanwezig is: dat wat hem mens maakt. Hij bezit nog een verlangen om meester te zijn over zijn gedachten en te ontsnappen aan de hem opgelegde conditionering. Maar waar begint deze en houdt hij op?
Veel van deze elementen komen in Equilibrium terug, maar zo vreselijk teleurstellend uitgewerkt. De kracht van 1984 schuilde in de wijze waarop Orwell openbaart hoe angstaanjagend en ingrijpend de macht van een systeem is. Who controls the past, controls the future; who controls the present, controls the past.
In Equilibrium heb je daarentegen de good guys, en de bad guys. De wereld is vrij overzichtelijk, zoals het een actiefilm betaamt. Het systeem is een lachertje en de held te veel een Arnold Schwarzenegger (ehh: Neo). Het ontbreekt de film aan overtuigingskracht; ik voelde de ontreddering niet.
quote:Oh, hier ben ik het wel mee eens. De film is, hoewel het een erg interessant gegeven heeft en bovendien erg goede acteurs, meer een actiefilm dan dat het die leuke gegevens uitwerkt. Er had best iets meer verhaal in kunnen zitten. Aan de andere kant was ik wel blij dat het niet zo zwaar was als bijv. 1984. Ik kan die film totaal niet uitstaan. Dan nog liever Brave New World of Gattaca ( ? ) of die andere...hmmm. Shit, hoe heet die ook alweer?
Op zondag 2 november 2003 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
Het ontbreekt de film aan overtuigingskracht; ik voelde de ontreddering niet.
quote:Ik heb de film niet gezien. Het boek is inderdaad vreselijk zwaar, onthutsend en ontredderend, maar geeft wél stof tot denken. Als een van de weinige boeken heeft het een diepe indruk op me gemaakt.
Op zondag 2 november 2003 12:26 schreef Witchfynder het volgende:Aan de andere kant was ik wel blij dat het niet zo zwaar was als bijv. 1984. Ik kan die film totaal niet uitstaan.
Een film die deze kwaliteiten eveneens bezit, is Arlington Road. Je wordt meegezogen in de volledige verwarring van de hoofdpersoon, en een langzaam groeiend, groot besef. Dat is wat ik van Equilibrium gehoopt had te zien.
quote:Maar mijn ontreddering na het zien van Equilibrium was daarentegen enorm! Het was echter van een ander soort ontreddering dan ik meemaakte terwijl ik na afloop van Arlington Road uit de bioscoop stapte.
Op zondag 2 november 2003 15:36 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Een film die deze kwaliteiten eveneens bezit, is Arlington Road. Je wordt meegezogen in de volledige verwarring van de hoofdpersoon, en een langzaam groeiend, groot besef. Dat is wat ik van Equilibrium gehoopt had te zien.
Als je simpelweg voor de ontreddering zelf gaat, zonder daarbij voorkeur te hebben voor een specifieke oorzaak van je ontreddering, kan ik Equilibrium eenieder warm aanbevelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik vond dat Christian Bale dit verschrikkelijk goed in beeld weet te brengen, en ook de prestaties van de rest van de cast mogen er zijn (en wat heeft Emily Watson een blauw paar ogen).
Het verhaal, tsja... Veel reacties hier dat het op The Matrix lijkt, waar ik het grotendeels niet mee eens ben. Ook in The Matrix wordt de nadruk gelegd op een (toekomstige) held die de wereld van de onderdrukking moet redden, maar in Equilibrium gaat het toch veel meer om de ontwikkeling van het karakter van Preston. Dat komt waarschijnlijk doordat Keanu Reeves in The Matrix een grotere cast om zich heen had (de hele crew aan boord van de Nebuchadnezzar), waar Christian Bale feitelijk de hele film in z'n eentje voorttrekt.
Maar afgezien van dit gegeven, vind ik de films niet echt op elkaar lijken. In The Matrix is de hele bevolking onbewust deel van een groter iets, en in Equilibrium wordt het als 'normaal' geaccepteerd hoe de wereld er uitziet. Neo moet de mensen bewust maken van de fantasiewereld waar ze in leven, waar Preston ze echt moet bevrijden.
Over het visuele geweld valt natuurlijk ook wel wat te zeggen. Equilibrium had een budget van 20 miljoen dollar, en daar zijn ze mijns inziens erg goed mee omgesprongen. De effecten die in de film voorkwamen zagen er goed uit (met uitzondering van de explosies op het einde), en de gevechtsscènes waren erg goed gechoreografeerd. Het einde vond ik zeker wel waardig; het zwaardgevecht vooral.
Al met al een goede film dus, zéker een 8/10 en het kijken waard!
Het is natuurlijk net geen The Matrix (die wel een 9.5/10) zou krijgen, maar het toont wel aan dat er toch nog wel goede films gemaakt worden in Hollywood![]()
Een grijns tonen is nog geen emotie. Het is een wereld met onderdrukte emoties. Geen emoties betekent dat zombies al niet kwalificeren.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:20 schreef Weakling het volgende:
Gezien en vond de film bijzonder tegenvallen, had er veel meer van verwacht. Het uitgangspunt is erg goed, maar de uitwerking zeer magertjes. Emoties mogen niet getoond worden, maar het hulpje van Bale loopt steeds te grijnzen.
Je weet niet hoe afgelegen hij is van de plek waar de soldaten zich begeven. Soldaten waren wellicht druk bezig.quote:Het gebouw waar Bale naar de grammofoon luistert, heeft ie samen met tientallen soldaten bestormd, niemand die even gaat checken waar de muziek vandaan komt.
Bedenk jij zelf eens ter plekke een betere en logischere smoes?quote:Vage logica wat betreft het zelf meenemen van boeken, omdat "de anderen weleens wat over het hoofd zien".
Wanneer je niet zeker van je zaak bent hou je liever een slag om de arm. Zie ook dat hij heel snel terug wil naar zijn "oude wereld" toen hij wakker werd vol met emoties en gevoelens. Zijn beeld in de spiegel is het enige dat hem weerhield.quote:Matig uitgewerkt subplot met de gearresteerde vrouw. Bale die zijn ampulen bewaart ipv zijn eigen bewijsmateriaal te vernietigen.
Wat is er ongeloofwaardig aan de ontsnappingsscene? Bale is een vrij hoge piet in die maatschappij en weet vast ook waar hij zich kan begeven. Verder is hij een keer gesnapt en je kan ook stellen dat de maatschappij hem lang en breed door had en hem zijn zaakjes liet doen om het verzet te ontmantelen. De emoties worden verder onderdrukt door de drugs en als je dat niet gebruikt dan heb je vrij vlot een man met emoties. Hij was al vatbaar aangezien hij ondanks het gebruik van de drugs zijn vrouw bleek te missen.quote:De buitengewoon ongeloofwaardige scenes waarin Bale probeert met de rebellen te ontsnappen. Een staat waar iedereen nauwgezet gecontroleerd wordt, maar Bale kan open en bloot allerlei duistere zaken doen. De nogal erg rappe omslag van Bale naar man met emoties. Etc. etc. etc.
Wat is er zo Sci-fi aan Equilibirium? Alle technologie bestaat tegenwoordig ook. Net zo sci-fi als een willekeurige Kung-Fu film waar ze 20 meter de lucht in kunnen springen of kunnen zweven. In Equilibrium heb je enkel een kunst waar je kogels kan ontwijken.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:41 schreef Weakling het volgende:
Behalve dan dat Blade Runner ubercool is en Equilibrium de Wigger onder de SF films? Neuh niet zoveel verschil idd ... 8)
Behalve dat zijn naam op de credits genoemd worden heeft jan de bont helemaal niks met deze film te maken. Zijn taken heeft hij door iemand anders laten over nemen, en naar mijn weten is hij niet eens op set geweest.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:30 schreef danos het volgende:
ik vond het echt een geniale film, meesterwerk van Jan de Bont.
Zie het volgende dat de schrijver en regisseur daarover te vertellen heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:20 schreef Weakling het volgende:
Gezien en vond de film bijzonder tegenvallen, had er veel meer van verwacht. Het uitgangspunt is erg goed, maar de uitwerking zeer magertjes. Emoties mogen niet getoond worden, maar het hulpje van Bale loopt steeds te grijnzen.
quote:Q. Why do Brandt & DuPont show emotion and what about Brandt's smile?
A. They are both feeling. Several clues to this are given throughout the film. Also note that Prozium does not eliminate emotions entirely but merely suppresses the highs and lows like many drugs we have today. This is made clear at the beginning of the film.
Kurt Wimmer -[sub] "I think Brandt is smiling because he feels something. He does remark that he needs to get his dose adjusted which implies he is either over medicated or under-medicated. I always thought the latter. In fact, I hired Taye for his smile because I thought it was too perfect and anyone that perfect had to be a facist. A number of people have mentioned this and, generally, where there's smoke, there's fire - so it was a mistake of sorts but my feeling going is was that since we Americans generally feel that facisistic societies are hypocritical at heart they would assume that those in power were breaking all the rules. I'm pretty certain the Marxist tenet ' each according to his needs' didn't apply to Stalin. The Nazi's tolerated and even concealed Ernst Rohm's homosexuality until he became politically inconvenient (for unrelated reasons) and then destroyed him. DuPont feeling? Absolutely. This one's definite - it's why I put him in the lavish (as lavish as the budget would allow) office at the end.”[/sub]
Je wil iets dat je niet kent, de wereld van de emotie niet zonder garantie (pil die alles weer terug naar af brengt) verkennen. Hij is zelf nog de grootste twijfelaar.quote:Bale die zijn ampulen bewaart ipv zijn eigen bewijsmateriaal te vernietigen.
Ieder mens heeft emoties. Het is de drug die het enigzins tegenhoudt. Haal die weg en het stroomt vlot over.quote:De buitengewoon ongeloofwaardige scenes waarin Bale probeert met de rebellen te ontsnappen. Een staat waar iedereen nauwgezet gecontroleerd wordt, maar Bale kan open en bloot allerlei duistere zaken doen. De nogal erg rappe omslag van Bale naar man met emoties. Etc. etc. etc.
Wel geinig hoe de regisseur het verwoorde in de commentary.quote:Op zondag 6 november 2005 23:00 schreef Kesh het volgende:
Ik vond het een goede film maar ik vond het nogal jammer dat vooral het einde nogal snel was afgerafeld.
ik geef hem een 7,5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door sampoo op 06-11-2005 23:34:41 (Mogelijke SPOILER) ]
ik heb ze allebei gezien tot 23:07 uurquote:Op maandag 7 november 2005 00:00 schreef Shogo het volgende:
Vond hem best vermakelijk, geen hoogstaande film, maar absoluut vermakelijk en een leuk concept. Jammer genoeg het laatste half uur moeten missen vanwege 24.
Het is gewoon duidelijk dat de actie-scenes (die hal-scene op het eind bv) en sommige klederdracht (het pak van Bale plus bijbehorende zonnebril) in deze film gewoon zijn overgekeken van The Matrix.quote:Op maandag 7 november 2005 12:37 schreef -Angel- het volgende:
Waarom moet elke film vergeleken worden met "The Matrix"? Overigens klopt het wel dat "Gattaca" beter is.
quote:Op zondag 6 november 2005 23:33 schreef sampoo het volgende:
[..]
Wel geinig hoe de regisseur het verwoorde in de commentary.Leuk verwoord, maar ik had me er gewoon meer bij voorgesteld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De vergelijking met de matrix zie ik niet echt. Enkele gevechtscenes hebben een klein beetje een matrix feel/look maar dat is dan ook alles.Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
quote:Interessant weetje:
Ik zag deze film toevallig een tijd geleden en vond hem steengoed. Het verbaaste me dat ik er nooit eerder van gehoord had dus ik ging eens zoeken waarom en kwam het volgende tegen:
Iemand in de Hollywood filmindustrie (ben z'n functie vergeten) zag deze film voor hij in de bioscopen ging draaien en hij oordeelde de film als "it had block-buster written all over it"
Hij was dan ook verbaasd dat de film maar heel beperkt in kleine bioscopen gedraaid werd en er geen reclame voor werd gemaakt en ging eens navraag doen waarom.
Het bleek dat "de autoriteiten" het een gevaarlijke film vonden omdat ze het zagen als erg anti-establishment.
"so they buried it"
Matige film die veel meer potentie had om goed te zijn. Zeker het einde word erg afgeraffeld IMHOquote:Op zondag 14 december 2008 21:49 schreef OldJeller het volgende:
Komende woensdag om 22.30 op RTL 7.
Een post van filmtotaal:
[..]
Het verhaal/idee vind ik wel aardig.quote:Op maandag 15 december 2008 22:01 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Matige film die veel meer potentie had om goed te zijn. Zeker het einde word erg afgeraffeld IMHO
Het verhaal zelf vond ik ook wel aardig... maar inderdaad de uitvoering... had zoveel beter gekuntquote:Op maandag 15 december 2008 22:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het verhaal/idee vind ik wel aardig.
De uitvoering is een tweede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |