abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32041530
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:20 schreef Weakling het volgende:
Gezien en vond de film bijzonder tegenvallen, had er veel meer van verwacht. Het uitgangspunt is erg goed, maar de uitwerking zeer magertjes. Emoties mogen niet getoond worden, maar het hulpje van Bale loopt steeds te grijnzen.
Zie het volgende dat de schrijver en regisseur daarover te vertellen heeft.
quote:
Q. Why do Brandt & DuPont show emotion and what about Brandt's smile?

A. They are both feeling. Several clues to this are given throughout the film. Also note that Prozium does not eliminate emotions entirely but merely suppresses the highs and lows like many drugs we have today. This is made clear at the beginning of the film.

Kurt Wimmer -[sub] "I think Brandt is smiling because he feels something. He does remark that he needs to get his dose adjusted which implies he is either over medicated or under-medicated. I always thought the latter. In fact, I hired Taye for his smile because I thought it was too perfect and anyone that perfect had to be a facist.
A number of people have mentioned this and, generally, where there's smoke, there's fire - so it was a mistake of sorts but my feeling going is was that since we Americans generally feel that facisistic societies are hypocritical at heart they would assume that those in power were breaking all the rules. I'm pretty certain the Marxist tenet ' each according to his needs' didn't apply to Stalin. The Nazi's tolerated and even concealed Ernst Rohm's homosexuality until he became politically inconvenient (for unrelated reasons) and then destroyed him. DuPont feeling? Absolutely. This one's definite - it's why I put him in the lavish (as lavish as the budget would allow) office at the end.”[/sub]
quote:
Bale die zijn ampulen bewaart ipv zijn eigen bewijsmateriaal te vernietigen.
Je wil iets dat je niet kent, de wereld van de emotie niet zonder garantie (pil die alles weer terug naar af brengt) verkennen. Hij is zelf nog de grootste twijfelaar.
quote:
De buitengewoon ongeloofwaardige scenes waarin Bale probeert met de rebellen te ontsnappen. Een staat waar iedereen nauwgezet gecontroleerd wordt, maar Bale kan open en bloot allerlei duistere zaken doen. De nogal erg rappe omslag van Bale naar man met emoties. Etc. etc. etc.
Ieder mens heeft emoties. Het is de drug die het enigzins tegenhoudt. Haal die weg en het stroomt vlot over.
pi_32041900
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:00 schreef Kesh het volgende:
Ik vond het een goede film maar ik vond het nogal jammer dat vooral het einde nogal snel was afgerafeld.

ik geef hem een 7,5/10
Wel geinig hoe de regisseur het verwoorde in de commentary.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door sampoo op 06-11-2005 23:34:41 (Mogelijke SPOILER) ]
  zondag 6 november 2005 @ 23:51:31 #128
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32042532
De laatste vechtscene tussen Bale en de evil baas, het vechten met de pistolen in de handen.. GEWELDIG!!!

Deze film pwnz3d Matrix 2&3 100.000x terwijl het een budget heeft van niets..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 7 november 2005 @ 00:00:59 #129
13148 Shogo
Psycho...
pi_32042892
Vond hem best vermakelijk, geen hoogstaande film, maar absoluut vermakelijk en een leuk concept. Jammer genoeg het laatste half uur moeten missen vanwege 24.
pi_32043173
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:00 schreef Shogo het volgende:
Vond hem best vermakelijk, geen hoogstaande film, maar absoluut vermakelijk en een leuk concept. Jammer genoeg het laatste half uur moeten missen vanwege 24.
ik heb ze allebei gezien tot 23:07 uur

ontopic:
Het verhaal is wel heel erg onrealistisch en onuitvoerbaar.
Maar de actiescenes hebben dat gecompenseerd.
En Christian Bale vond ik toch wel een briljante rol spelen.
Sommige scenes leken wel van The Matrix, aangenaam verassend.
  maandag 7 november 2005 @ 00:24:33 #131
67089 Gillingham
The horror...
pi_32043736
Ik vind het een redelijke film, maar absoluut niet meer dan dat. Het concept had naar mijn mening veel beter uitgewerkt kunnen worden. De regisseur heeft niet helemaal in de gaten gehad wat alle facetten van emotie zijn. Ongeloofwaardig was ie zeker bij vlagen. Verder wel vermakelijk.

Ondanks dat ik inmiddels ook een beetje moe wordt van vergelijkingen met The Matrix was een bepaalde scene veel meer dan enkel gebasseerd op een scene uit The Matrix. Inderdaad de slow-motion scene met de zuilen. Was een beetje jammer.
7/10
What's it going to be then, eh?
pi_32046066
Ik kijk nog altijd liever Equilibrium dan The Matrix.
pi_32048844
Nou doe mij The Matrix (1 dan wel) nog maar. Toch echt een stuk beter verhaal.
Who knew?
pi_32050981
Ik vond het een saaie film met slecht uitgewerkte karakters en de muziek was veels te veel aanwezig en bombastisch. Het verhaal leunt als het ware een beetje op Christian Bale's acteerprestaties, want de rest kon me nauwelijks bekoren.

Neuh, doe mij 'The Matrix' maar, of 'Gattaca'. Beide zijn beter en 'Equilibrium' is eigenlijk gewoon een mengelmoes van deze 2 films.
  maandag 7 november 2005 @ 12:37:22 #135
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32053370
Waarom moet elke film vergeleken worden met "The Matrix"? Overigens klopt het wel dat "Gattaca" beter is.
pi_32054873
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:37 schreef -Angel- het volgende:
Waarom moet elke film vergeleken worden met "The Matrix"? Overigens klopt het wel dat "Gattaca" beter is.
Het is gewoon duidelijk dat de actie-scenes (die hal-scene op het eind bv) en sommige klederdracht (het pak van Bale plus bijbehorende zonnebril) in deze film gewoon zijn overgekeken van The Matrix.

De vergelijking van bv 'ExistenZ' of 'Avalon' met 'The Matrix' vind ik veel erger dan deze film.
  maandag 7 november 2005 @ 13:29:09 #137
25106 Kesh
Mmmm, free goo!
pi_32054927
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:33 schreef sampoo het volgende:

[..]

Wel geinig hoe de regisseur het verwoorde in de commentary.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk verwoord, maar ik had me er gewoon meer bij voorgesteld.

De vergelijking met de matrix zie ik niet echt. Enkele gevechtscenes hebben een klein beetje een matrix feel/look maar dat is dan ook alles.
Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
pi_64016145
Komende woensdag om 22.30 op RTL 7.

Een post van filmtotaal:
quote:
Interessant weetje:

Ik zag deze film toevallig een tijd geleden en vond hem steengoed. Het verbaaste me dat ik er nooit eerder van gehoord had dus ik ging eens zoeken waarom en kwam het volgende tegen:

Iemand in de Hollywood filmindustrie (ben z'n functie vergeten) zag deze film voor hij in de bioscopen ging draaien en hij oordeelde de film als "it had block-buster written all over it"
Hij was dan ook verbaasd dat de film maar heel beperkt in kleine bioscopen gedraaid werd en er geen reclame voor werd gemaakt en ging eens navraag doen waarom.
Het bleek dat "de autoriteiten" het een gevaarlijke film vonden omdat ze het zagen als erg anti-establishment.
"so they buried it"
  maandag 15 december 2008 @ 22:01:03 #139
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64042800
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:49 schreef OldJeller het volgende:
Komende woensdag om 22.30 op RTL 7.

Een post van filmtotaal:
[..]

Matige film die veel meer potentie had om goed te zijn. Zeker het einde word erg afgeraffeld IMHO
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64043808
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:01 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Matige film die veel meer potentie had om goed te zijn. Zeker het einde word erg afgeraffeld IMHO
Het verhaal/idee vind ik wel aardig.
De uitvoering is een tweede.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:51:56 #141
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64050492
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het verhaal/idee vind ik wel aardig.
De uitvoering is een tweede.
Het verhaal zelf vond ik ook wel aardig... maar inderdaad de uitvoering... had zoveel beter gekunt
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')