Check het filmpje in de link:quote:Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep
4 uur geleden Anna Mees en Mike Muller
ZAANSTAD - De politie staat machteloos tegenover een groep straatterroristen in de Zaandamse wijk Poelenburg. Bewoners zijn het spuugzat dat agenten zich vierkant laten uitlachen en zelfs amicaal met de relschoppers omgaan. „De groep heeft de wijk totaal in de greep.”
Online filmpjes waarop agenten lacherig op de hangjeugd reageren en hen gedag zeggen met een ’boks’ halen het bloed onder de nagels van buurtbewoners vandaan. Een paar van hen eisen een samenscholingsverbod van de ongeveer vijftig jongemannen van voornamelijk Turkse komaf. Gertjan Welgemoed van Klankbordgroep Poelenburg: „Deze jongeren terroriseren winkeliers en bewoners. Mensen voelen zich geïntimideerd, onveilig en pikken het niet langer.
Er komt wat meer politiesurveillane, maar ja; als die net zo daadkrachtig optreden als de agenten in die filmpjes, dan schiet het nog niks op.quote:Op maandag 12 september 2016 18:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heeft de burgemeester van Zaandam al maatregelen afgekondigd? Of hanteert ze gewoon de 'pappen en nathouden' aanpak zoals een ware PvdA'er betaamt?
Waar wil je die jongens dan precies op pakken als ze op straat een grote bek hebben?quote:Op maandag 12 september 2016 18:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Er komt wat meer politiesurveillane, maar ja; als die net zo daadkrachtig optreden als de agenten in die filmpjes, dan schiet het nog niks op.
Vanavond weer bij Pauw.quote:Burgemeester en politie over de problemen in Poelenburg
Een groep jongeren zorgt voor overlast in de Zaanse wijk Poelenburg. Burgemeester Geke Faber sprak vrijdag met deze jongeren. Wat is de oplossing? Geke Faber, plaatsvervangend korpsagent Peter Holla en wijkagent Tom Verweij zijn gast
Verstoring van de openbare orde, intimidatie & opruiing (mits direct aantoonbaar).quote:Op maandag 12 september 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je die jongens dan precies op pakken als ze op straat een grote bek hebben?
Geestelijke problemen. Gewoon een tijdje gedwongen opnemen in een kliniek en met wat medicatie worden ze hopelijk beter.quote:Op maandag 12 september 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je die jongens dan precies op pakken als ze op straat een grote bek hebben?
Hoe zou jij dit 'probleem' oplossen?quote:Op maandag 12 september 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een nieuw buurthuis met bewaking door jongerenwerkers.quote:Op maandag 12 september 2016 18:22 schreef wolkentoetje het volgende:
Nou zal mij benieuwen welke halfzachtekeiharde maatregelen er getroffen gaan worden..
quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zag vandaag een filmpje dat die Ismael op nogal intimiderende wijze verhaal ging halen bij Mevrouw Rot. Ik vraag me af waar meneer Rot in deze is of iig papa Rot of broer Rot.
Valt wel mee toch, dit soort dingen waait gauw weer over.quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij krijgen die jongens echt teveel aandacht zo.
Dat sws. Maar omdat de autoriteiten de boel laten door etteren, krijg je tegenwoordig van zelf wel aandacht natuurlijk.quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij krijgen die jongens echt teveel aandacht zo.
Deel 8 en vanavond dus weer dit onderwerp bij Pauw :pquote:Op maandag 12 september 2016 18:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, dit soort dingen waait gauw weer over.
Prostitutie. De jongen in kwestie heeft een jaartje achter de ramen in Adam centrum gestaan. Tikt aardig aan.quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Verder dacht ik te zien dat deze kansenpareltjes in een Q7 of Q5 rondkarren. Lijkt me dat even uitgezocht moet worden hoe die dure auto betaald is.
7, dat was een foutje van mij.quote:Op maandag 12 september 2016 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deel 8 en vanavond dus weer dit onderwerp bij Pauw :p
Merci.quote:Op maandag 12 september 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, zoeken op NPO1 Pauw, heb je hem live.
Niet haten op adidas a broerquote:Op maandag 12 september 2016 18:38 schreef Baas_bas het volgende:
vind het eigenlijk wel mooi dat deze gasten zo ongelooflijk dom doen, wellicht dat dit aanzet dat elders mensen dit soort "wolla,petjes,rap,nektasjes,kkopmetdiekkcamera,lichtgetint,adidas,burburry" gedrag ook minder gaan pikken
Ik hoorde een blogje vanmorgen, maar die gast heeft ook wel het IQ van een 8-jarige eigenlijk. Wrs is dat toch een onderdeel van het probleem, vrees ik.quote:Op maandag 12 september 2016 18:38 schreef Baas_bas het volgende:
vind het eigenlijk wel mooi dat deze gasten zo ongelooflijk dom doen, wellicht dat dit aanzet dat elders mensen dit soort "wolla,petjes,rap,nektasjes,kkopmetdiekkcamera,lichtgetint,adidas,burburry" gedrag ook minder gaan pikken
Maar kijk naar die vette Audi ! Ze zijn STOER.quote:Op maandag 12 september 2016 18:38 schreef Baas_bas het volgende:
Winterjassen dragen met +28 graden.quote:Op maandag 12 september 2016 18:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar kijk naar die vette Audi ! Ze zijn STOER.
O en welzijnswerkers,buurtvaders,straatcoaches en de hele rataplan.. Heerlijkquote:Op maandag 12 september 2016 18:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Een nieuw buurthuis met bewaking door jongerenwerkers.![]()
![]()
Het resultaat van een paar generaties inteelt vrees ik..quote:Op maandag 12 september 2016 18:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoorde een blogje vanmorgen, maar die gast heeft ook wel het IQ van een 8-jarige eigenlijk. Wrs is dat toch een onderdeel van het probleem, vrees ik.
Ja, maar onderwijs dirigeert deze mensen ook niet naar een wat hoger cerebraal niveau hè.quote:Op maandag 12 september 2016 18:43 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Het resultaat van een paar generaties inteelt vrees ik..
Met de hele familie gekocht ja.quote:Op maandag 12 september 2016 18:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar kijk naar die vette Audi ! Ze zijn STOER.
Gehuurd wrs.quote:Op maandag 12 september 2016 18:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Met de hele familie gekocht ja.![]()
En dan in zo'n buurt wonen.
Ja wel iets, maar zo'n auto huren ik ook best duur.quote:Op maandag 12 september 2016 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gehuurd wrs.
Maar dan nog.
Geeft wel veel van je mentaliteit aan natuurlijk.
Ik heb wel eens met panne gestaan jaartje of 8 geleden, terugkomend van mijn werk 11 uur 's avonds, even bellen op een tankstation: wat ik daar voor een auto's zag van stuk voor stuk allochtone jongemannen..........quote:
Ja, dat zeggen veel mensen. Het is ondenkbaar dat je op die leeftijd, met die baan/of juist niet in een auto rijdt van 131.448 ¤ namelijk. Ja, of je hebt de hoofdprijs gewonnen, dat kan nog. Maar dan blijf je ook weer niet in zo'n buurtje hangen.quote:Op maandag 12 september 2016 18:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nope. IIg niet legaal gehuurd.
Die gasten zijn net 20. Die krijgen zo'n auto niet mee.quote:Op maandag 12 september 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met panne gestaan jaartje of 8 geleden, terugkomend van mijn werk 11 uur 's avonds, even bellen op een tankstation: wat ik daar voor een auto's zag van stuk voor stuk allochtone jongemannen..........
Maar goed, vaak dus gehuurd wrs, om indruk te maken.
Dat hebben ze toch niet betaald, dat ding staat op een particuliere naam.quote:Op maandag 12 september 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen veel mensen. Het is ondenkbaar dat je op die leeftijd, met die baan/of juist niet in een auto rijdt van 131.448 ¤ namelijk. Ja, of je hebt de hoofdprijs gewonnen, dat kan nog. Maar dan blijf je ook weer niet in zo'n buurtje hangen.
Dat is anders. Een Nederlander gaat, een beetje globaal geschetst, zo met zijn geld om: eerst huur betalen, of hypotheek, verzekeringen, eten, ziektekosten, etc etc. Dure luxeproducten staan niet helemaal bovenaan de ladder. Bij allochtone jongeren is het geld op na de luxe statussymbolen die als eerste gekocht worden en stapelen de huur- en ziektekostenschulden zich op. Tot de gemeente ze kwijtscheldt omdat ze er anders nooit meer uitkomen.quote:Op maandag 12 september 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met panne gestaan jaartje of 8 geleden, terugkomend van mijn werk 11 uur 's avonds, even bellen op een tankstation: wat ik daar voor een auto's zag van stuk voor stuk allochtone jongemannen..........
Maar goed, vaak dus gehuurd wrs, om indruk te maken.
We weten niet eens van wie dat ding is, ook verder nooit gezien in vlogs van die kutstumperd.quote:Op maandag 12 september 2016 18:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die gasten zijn net 20. Die krijgen zo'n auto niet mee.
Makkelijk. Die huren ze gewoon bij familieleden met een autoverhuurbedrijf. En anders gewoon in Duitsland ofzo.quote:Op maandag 12 september 2016 18:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die gasten zijn net 20. Die krijgen zo'n auto niet mee.
Dat was mijn gedachte ookquote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zag vandaag een filmpje dat die Ismael op nogal intimiderende wijze verhaal ging halen bij Mevrouw Rot. Ik vraag me af waar meneer Rot in deze is of iig papa Rot of broer Rot.
Verder dacht ik te zien dat deze kansenpareltjes in een Q7 of Q5 rondkarren. Lijkt me dat even uitgezocht moet worden hoe die dure auto betaald is.
Dan nog, hoeveel families kopen die auto dan?quote:Op maandag 12 september 2016 18:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch niet betaald, dat ding staat op een particuliere naam.
Dit soort lui koopt een auto met de hele familie en woont met 10 man in een flat.
Met een huis in Nederland is het moeilijk patsen in Tanger.quote:Op maandag 12 september 2016 18:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch niet betaald, dat ding staat op een particuliere naam.
Dit soort lui koopt een auto met de hele familie en woont met 10 man in een flat.
Volgens mij was de nieuwwaarde van deze auto rond de 85.000. Een linkje wat iemand plaatste naar het bedrag dat jij ook noemt blijkt niet de kloppen. Het BPM-bedrag wat op die site staat vermeld klopt ook niet bij een auto van 131.000euro, begreep ik.quote:Op maandag 12 september 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen veel mensen. Het is ondenkbaar dat je op die leeftijd, met die baan/of juist niet in een auto rijdt van 131.448 ¤ namelijk. Ja, of je hebt de hoofdprijs gewonnen, dat kan nog. Maar dan blijf je ook weer niet in zo'n buurtje hangen.
Ja, okee, maar dan nog idd.quote:Op maandag 12 september 2016 19:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij was de nieuwwaarde van deze auto rond de 85.000. Een linkje wat iemand plaatste naar het bedrag dat jij ook noemt blijkt niet de kloppen. Het BPM-bedrag wat op die site staat vermeld klopt ook niet bij een auto van 131.000euro, begreep ik.
Blijft een hoop geld natuurlijk.
Dus jij denkt dat de RDW incorrecte informatie levert..quote:Op maandag 12 september 2016 19:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij was de nieuwwaarde van deze auto rond de 85.000. Een linkje wat iemand plaatste naar het bedrag dat jij ook noemt blijkt niet de kloppen. Het BPM-bedrag wat op die site staat vermeld klopt ook niet bij een auto van 131.000euro, begreep ik.
Blijft een hoop geld natuurlijk.
Ach joh, we weten simpelweg niet van wie dat ding is, kan gehuurd zijn wie zal het zeggen.quote:Op maandag 12 september 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan nog, hoeveel families kopen die auto dan?
Ze moeten ook verplicht afdragen aan de moskee hoor.
In Duitsland? Met NL kenteken?quote:Op maandag 12 september 2016 18:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Makkelijk. Die huren ze gewoon bij familieleden met een autoverhuurbedrijf. En anders gewoon in Duitsland ofzo.
Deze politica was thuis een interview aan het geven toen dit tuig onverwachts langskwam.quote:Op maandag 12 september 2016 18:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij zou dit accepteren als je vrouw, vriendin, zus of dochter op zo'n manier wordt bejegend?
Ook dat speelt mee indd.quote:Op maandag 12 september 2016 18:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Met een huis in Nederland is het moeilijk patsen in Tanger.
Ja, als Patrick dan een met de iPhone naar de koran luisterende allochtoonse dame met kiespijn aan houdt, omdat ze die iPhone in de hand heeft terwijl ze rijdt, kun je ook lachen hoor...quote:Op maandag 12 september 2016 19:00 schreef BarryOSeven het volgende:
Het lijkt me niet zo moeilijk voor de politie om die auto eens na te trekken. Maar goed ze zullen wel weer te druk zijn met het bekeuren van hardrijders.
Auto kan nooit van die lui zijn iig.quote:Op maandag 12 september 2016 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ach joh, we weten simpelweg niet van wie dat ding is, kan gehuurd zijn wie zal het zeggen.
Haha, laatst bij Wegmisbruikers (of een soortgelijk programma) ook zo'n gastje die in een AMG van een vriend reed. Hij kon alleen niet even de motor afzetten toen de politieagent dat vroeg, want dan zou hij 'm niet meer gestart krijgen, Verder maakte dat ding ook echt een ongezond geluid.quote:Op maandag 12 september 2016 18:58 schreef BoneThugss het volgende:
Wens hem trouwens succes bij volgende APK, die motor klonk niet goed.
Nee, dat denk ik niet. De website die ik had gezien was dan ook niet van de RDW.quote:Op maandag 12 september 2016 19:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de RDW incorrecte informatie levert..de nieuwprijs van dat hok was in Nederland destijds 131k. Waarschijnlijk is deze uit Duitsland geïmporteerd, zie de data in het dossier, daarom klopt de bpm niet.
Het ding kost ook gewoon ¤568 per kwartaal aan mrb..
quote:Op maandag 12 september 2016 18:37 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
7, dat was een foutje van mij.
Ja ga wel kijken, al vind ik de term 'straaterorristen' een beetje ver gaan.
Denk het ook niet.quote:Op maandag 12 september 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Auto kan nooit van die lui zijn iig.
Dat is het punt niet.quote:Op maandag 12 september 2016 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze politica was thuis een interview aan het geven toen dit tuig onverwachts langskwam.
Of ben jij altijd bij je vader en/of broer?
ooh, je mag het van mij noemen zoals je het wil hoor.quote:
In onze wijk werd een Marokkaanse kickboxer ingezet als buurtcoach. Moet zeggen dat ze daar zeker wel respect voor hadden/hebben.quote:Op maandag 12 september 2016 18:42 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
O en welzijnswerkers,buurtvaders,straatcoaches en de hele rataplan.. Heerlijk
Nou wat dan? Waar zouden die vader en broer van deze politica moeten zijn dan?quote:
Ja, hoor, we maken van al die lui kickboxers.... Jaren 90 belde.quote:Op maandag 12 september 2016 19:16 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
In onze wijk werd een Marokkaanse kickboxer ingezet als buurtcoach. Moet zeggen dat ze daar zeker wel respect voor hadden/hebben.
quote:Op maandag 12 september 2016 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ach joh, we weten simpelweg niet van wie dat ding is, kan gehuurd zijn wie zal het zeggen.
quote:ZAANDAM - De politie van Zaandam heeft maandagochtend een verdachte aangehouden voor mishandeling, nadat zaterdagavond aangifte werd gedaan. Een 33-jarige Amsterdammer meldde zich bij de politie, naar aanleiding van beelden op YouTube. De man herkende zichzelf op de beelden als de fietser die mishandeld werd in de E. Heimansstraat: hij heeft aangifte gedaan van mishandeling.
Nee hij geeft ze geen boxlessen maar hij spreekt ze op hun wangedrag aan en zet ze op hun plaats.quote:Op maandag 12 september 2016 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoor, we maken van al die lui kickboxers.... Jaren 90 belde.
EINDELIJKquote:Op maandag 12 september 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Zaanse_vlogs__.html
[..]
Ik heb echt het land aan kickboxers hoor. Jaren 90 oplossing, gooien al die moeilijke allochtoontjes bij ome Adri in de Pijp op kickbox les, want zo leren ze ook hun grenzen kennen...quote:Op maandag 12 september 2016 19:27 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee hij geef tze geen boxlessen maar hij spreekt ze op hun wangedrag aan en zet ze op hun plaats.
En ik heb het over deze tijd, niet de jaren 90. Ik woon nl. ook in zo'n gezellige buurt
We weten nog steeds niet nu :pquote:
Nee hij geeft geen les.....dit is niet meer de jaren 90quote:Op maandag 12 september 2016 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb echt het land aan kickboxers hoor. Jaren 90 oplossing, gooien al die moeilijk allochtoontjes bij ome Adri in de Pijp op kickbox les, want zo leren ze ook hun grenzen kennen....
Zelfde als buurthuis btw.
Ja, het is wel jaren 90, lijkt wel.quote:Op maandag 12 september 2016 19:29 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee hij geeft geen les.....dit is niet meer de jaren 90
Hier is het nog rustiger; geen kickboxers die zogenaamd de openbare orde moeten handhaven.quote:Op maandag 12 september 2016 19:30 schreef bladwijzer het volgende:
Nee hij geeft geen les.....dit is niet meer de jaren 90
Het is hier iig een stuk rustiger geworden
looooooooooooooooooooooool het inteeltmongooltje zit nu in de cel.quote:Op maandag 12 september 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 september 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zit EEN inteeltmongooltje in de cel. Maar is het de goedequote:Op maandag 12 september 2016 19:32 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
looooooooooooooooooooooool het inteeltmongooltje zit nu in de cel.
Wij hebben Geke Faber. Het is duidelijk dat je hier niet woont, anders had je deze vraag niet gesteld.quote:Op maandag 12 september 2016 18:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heeft de burgemeester van Zaandam al maatregelen afgekondigd? Of hanteert ze gewoon de 'pappen en nathouden' aanpak zoals een ware PvdA'er betaamt?
Nou zeg.! Is hij nog steeds niet weer op vrije voeten?quote:Op maandag 12 september 2016 19:32 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
overigens datzelfde mongooltje dat die beweginkjes achter die politieman's rug deed.
hoewtvlagszszzzzzzzzzzz (mongolenstemmetje)
Lekker die moves doen zo bij bureauHaltquote:Op maandag 12 september 2016 19:32 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
overigens datzelfde mongooltje dat die beweginkjes achter die politieman's rug deed.
hoewtvlagszszzzzzzzzzzz (mongolenstemmetje)
Heb jij ook ervaring met wonen in een straat waar meerdere dagen per week zo'n 20 tot 30 man rondhangen tot diep in de nacht met auto's en scooters heen en weer scheuren, zuipen, blowen en nog wat dingen doen? Kickboxer of maakt me niet uit wie, het werkt hier wel.quote:Op maandag 12 september 2016 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hier is het nog rustiger; geen kickboxers die zogenaamd de openbare orde moeten handhaven..
Nee, want de mensen doen dat hier niet. Maar wat is daar zo gek aan dan?quote:Op maandag 12 september 2016 19:37 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Heb jij ook ervaring met wonen in een straat waar meerdere dagen per week zo'n 20 tot 30 man rondhangen tot diep in de nacht met auto's en scooters heen en weer scheuren, zuipen, blowen en nog wat dingen doen? Kickboxer of maakt me niet uit wie, het werkt hier wel.
quote:Maatregelen Poelenbrug flink opgeschroefd na overlast
De gemeente Zaanstad, de politie en het openbaar ministerie hebben besloten extra maatregelen te nemen in de Zaandamse wijk Poelenburg. Met de maatregelen moet de overlast - veroorzaakt door een groep Turks-Nederlandse jongeren onder aanvoering van de vlogger Ismail Ilgun - worden aangepakt. De beslissing is genomen tijdens een Driehoeksoverleg, dat vandaag plaatsvond.
Belangstellende tijdens het bezoek van burgemeester Geke Faber aan de Vomar supermarkt in de wijk Poelenburg,
Belangstellende tijdens het bezoek van burgemeester Geke Faber aan de Vomar supermarkt in de wijk Poelenburg, © ANP
Maatregelen Poelenbrug flink opgeschroefd na overlast
De gemeente Zaanstad, de politie en het openbaar ministerie hebben besloten extra maatregelen te nemen in de Zaandamse wijk Poelenburg. Met de maatregelen moet de overlast - veroorzaakt door een groep Turks-Nederlandse jongeren onder aanvoering van de vlogger Ismail Ilgun - worden aangepakt. De beslissing is genomen tijdens een Driehoeksoverleg, dat vandaag plaatsvond.
Bonne Kerstens 12-09-16, 19:17 Laatste update: 19:37
9
8
1
Ismail Ilgun
Ismail Ilgun ©
Er zal extra cameratoezicht worden ingezet in gebieden in Poelenburg waar de groep jongeren voor veel overlast zorgt. Dat is onder meer rondom de supermarkt Vomar aan de E. Heimansstraat, waar vernielingen werden aangericht.
Ook zal er worden opgetreden tegen samenscholing op basis van de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV). Dit betekent dat personen die binnen het gebied niet de aanwijzingen van de politie opvolgen, kunnen worden weggestuurd, bekeurd of aangehouden. Als ze toch blijven terugkomen, kan een gebiedsverbod worden opgelegd.
Onopvallend
De surveillance van de politie, die extra zal worden opgevoerd, gaat zowel opvallend als onopvallend plaatsvinden.
Volgens burgemeester Faber is de overlast aantoonbaar groter geworden, zowel voor buurtbewoners als voor de supermarkt Vomar, die onder meer te maken heeft met een forse toename van winkeldiefstal. Ook voelen de medewerkers van de winkel zich bedreigd door de groep jongeren.
Bedreiging
Gisteren werd bekend dat gemeenteraadslid Juliëtte Rot (Democratisch Zaanstad) bij haar woning in de wijk Poelenburg bedreigd is door de groep jongeren. Ze heeft aangifte gedaan.
,,De wijze waarop een raadslid van de gemeente door de groep jongeren wordt lastiggevallen, maakt dat een stevige aanpak op zijn plaats is", zegt Faber.
De groep jongeren op bezoek bij Pauw, waar enkele van hen weigerde hun zonnebril af te zetten
De groep jongeren op bezoek bij Pauw, waar enkele van hen weigerde hun zonnebril af te zetten ©
'Negatieve shit'
De bedreiging van het raadslid en de vernieling van de supermarkt zijn voorbeelden van incidenten in de wijk. Ook werd er een persoon door de groep van zijn fiets getrokken omdat 'hij ons niet aanstond'.
Die gebeurtenissen worden vastgelegd door Ismail Ilgün. Ruim 50.000 internetters zijn geabonneerd op de vlogs van deze Turkse Nederlander. Zijn laatste bijdrage van zondag werd 167.000 keer bekeken, maar dat is nog niet de helft van de aantallen van vorige week.
Ilgün is populair op sociale media, noemt de kritiek van onder anderen premier Rutte ('Dit is tuig van de richel') 'negatieve shit' en zegt in zijn laatste vlog dingen als 'De overheid hebben wij niet nodig' en 'Zo geweldig dat ik met deze kleine camera de macht heb'.
http://www.ad.nl/nieuws/m(...)a-overlast~aa6e3c70/
"Wat nou Halt? Zo werken wij niet"quote:Op maandag 12 september 2016 19:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Lekker die moves doen zo bij bureauHalt
Ik zeg niet dat dat gek is. Jij zegt dat het inzetten van een kickboxer niet werkt maar hoe weet je dat dan? Want hier werk het wel. Hij spreekt ze op hun gedrag aan en komt nogal intimiderend over, koekje van eigen deeg dus.quote:Op maandag 12 september 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, want de mensen doen dat hier niet. Maar wat is daar zo gek aan dan?
Ik wil helemaal geen kickboxers inzetten om de orde te handhaven, dat is toch gek?quote:Op maandag 12 september 2016 19:41 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat gek is. Jij zegt dat het inzetten van een kickboxer niet werkt maar hoe weet je dat dan? Want hier werk het wel. Hij spreekt ze in hun op hun gedrag aan en komt nogal intimiderend over, koekje van eigen deeg dus.
Het probleem is wel dat ze geen respect voor de politie hebben, die lachen ze uit, hier ook.quote:Op maandag 12 september 2016 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen kickboxers inzetten om de orde te handhaven, dat is toch gek?
Altijd maar toegeven, toegeven, toegeven, vanaf de jaren 90, en vandaag zijn we dan zover opgeschoten...
Ja, akkoord dan zorg je als politie dat je handvatten krijgt, rechtsstatelijk, dat daar verandering in komt, denk ik. Dus we moeten toch bij de politiek zijn wrs.quote:Op maandag 12 september 2016 19:45 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat ze geen respect voor de politie hebben, die lachen ze uit, hier ook.
quote:Op maandag 12 september 2016 19:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
"Wat nou Halt? Zo werken wij niet"
Als jij je vrouw stelselmatig zo bejegend ziet worden in een of ander kutvlog van een groepje kenserventjes, dan ga jij niet ff verhaal halen?quote:Op maandag 12 september 2016 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou wat dan? Waar zouden die vader en broer van deze politica moeten zijn dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |