Check het filmpje in de link:quote:Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep
4 uur geleden Anna Mees en Mike Muller
ZAANSTAD - De politie staat machteloos tegenover een groep straatterroristen in de Zaandamse wijk Poelenburg. Bewoners zijn het spuugzat dat agenten zich vierkant laten uitlachen en zelfs amicaal met de relschoppers omgaan. „De groep heeft de wijk totaal in de greep.”
Online filmpjes waarop agenten lacherig op de hangjeugd reageren en hen gedag zeggen met een ’boks’ halen het bloed onder de nagels van buurtbewoners vandaan. Een paar van hen eisen een samenscholingsverbod van de ongeveer vijftig jongemannen van voornamelijk Turkse komaf. Gertjan Welgemoed van Klankbordgroep Poelenburg: „Deze jongeren terroriseren winkeliers en bewoners. Mensen voelen zich geïntimideerd, onveilig en pikken het niet langer.
Er komt wat meer politiesurveillane, maar ja; als die net zo daadkrachtig optreden als de agenten in die filmpjes, dan schiet het nog niks op.quote:Op maandag 12 september 2016 18:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heeft de burgemeester van Zaandam al maatregelen afgekondigd? Of hanteert ze gewoon de 'pappen en nathouden' aanpak zoals een ware PvdA'er betaamt?
Waar wil je die jongens dan precies op pakken als ze op straat een grote bek hebben?quote:Op maandag 12 september 2016 18:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Er komt wat meer politiesurveillane, maar ja; als die net zo daadkrachtig optreden als de agenten in die filmpjes, dan schiet het nog niks op.
Vanavond weer bij Pauw.quote:Burgemeester en politie over de problemen in Poelenburg
Een groep jongeren zorgt voor overlast in de Zaanse wijk Poelenburg. Burgemeester Geke Faber sprak vrijdag met deze jongeren. Wat is de oplossing? Geke Faber, plaatsvervangend korpsagent Peter Holla en wijkagent Tom Verweij zijn gast
Verstoring van de openbare orde, intimidatie & opruiing (mits direct aantoonbaar).quote:Op maandag 12 september 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je die jongens dan precies op pakken als ze op straat een grote bek hebben?
Geestelijke problemen. Gewoon een tijdje gedwongen opnemen in een kliniek en met wat medicatie worden ze hopelijk beter.quote:Op maandag 12 september 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar wil je die jongens dan precies op pakken als ze op straat een grote bek hebben?
Hoe zou jij dit 'probleem' oplossen?quote:Op maandag 12 september 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een nieuw buurthuis met bewaking door jongerenwerkers.quote:Op maandag 12 september 2016 18:22 schreef wolkentoetje het volgende:
Nou zal mij benieuwen welke halfzachtekeiharde maatregelen er getroffen gaan worden..
quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zag vandaag een filmpje dat die Ismael op nogal intimiderende wijze verhaal ging halen bij Mevrouw Rot. Ik vraag me af waar meneer Rot in deze is of iig papa Rot of broer Rot.
Valt wel mee toch, dit soort dingen waait gauw weer over.quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij krijgen die jongens echt teveel aandacht zo.
Dat sws. Maar omdat de autoriteiten de boel laten door etteren, krijg je tegenwoordig van zelf wel aandacht natuurlijk.quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij krijgen die jongens echt teveel aandacht zo.
Deel 8 en vanavond dus weer dit onderwerp bij Pauw :pquote:Op maandag 12 september 2016 18:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, dit soort dingen waait gauw weer over.
Prostitutie. De jongen in kwestie heeft een jaartje achter de ramen in Adam centrum gestaan. Tikt aardig aan.quote:Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Verder dacht ik te zien dat deze kansenpareltjes in een Q7 of Q5 rondkarren. Lijkt me dat even uitgezocht moet worden hoe die dure auto betaald is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |