quote:Een groep van acht wielrenners is zondagochtend gewond geraakt bij een aanrijding met een busje in Zundert. Volgens getuigen is de automobilist doelbewust op de wielrenners ingereden. Dat meldt de politie. Na het ongeval reed het busje door in de richting van Sprundel.
Een groot deel van de ploeg wielrenners liepen lichte verwondingen op. Ze hadden onder meer schaafwonden, kneuzingen, pijnlijke ribben en een hoofdwond.
De politie is op zoek naar het busje. Het betreft vermoedelijk een Mercedes Sprinter busje in de kleuren wit en grijs. Ook is er een gedeelte van het kenteken bekend: 9-VSB-. Volgens de politie mist het busje de rechterbuitenspiegel.
quote:Op zondag 11 september 2016 23:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die gasten aan het fietsen waren voordat de bestuurder van het busje besloot op ze in te rijden. Op dumpert staan genoeg filmpjes van wielrentuig dat niet aan de kant gaat. Ik had er laatst ook bijna een paar onder mijn auto omdat ze zo graag van het GESCHEIDEN fietspad die hoger ligt dan de autobaan waar ik op reed, om plots de weg op te duiken. En dan mij dom aankijken als ik op de toeter druk. Ik keur het niet goed, maar begrijpen kan ik het wel. Misschien moeten wielrenners maar een apart wielren rijbewijs gaan behalen.
Die laatste zin.quote:Grems
0s.gif Op zondag 11 september 2016 23:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Geen bron dus, bedankt voor je antwoord.![]()
Als er ruimte was geweest had de chauffeur niet de held hoeven zijn die we allemaal nodig hebben, maar eigenlijk niet verdienen.
quote:Op zondag 11 september 2016 23:38 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik gok zoiets als deze teringlijers.
of deze flikkers
of deze galbakken
Ze vragen er gewoon om om van de weg gereden te worden.
Ja maar die mag je ook gewoon het ziekenhuis inrijden.quote:Op zondag 11 september 2016 23:41 schreef Blik het volgende:
Zullen we ook filmpjes plaatsen van iedere automobilist die zich misdraagt? Want dan kunnen we nog wel even bezig blijven denk ik
Precies. En daarom, er vanuit gaande dat ze zo hebben gereden, is het busje meneer een held. Niemand dood. Hopelijk voor de wielrenners een lesje geleerd.quote:Op zondag 11 september 2016 23:38 schreef CarltonBanks het volgende:
of deze flikkers
of deze galbakken
quote:Op zondag 11 september 2016 23:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. En daarom, er vanuit gaande dat ze zo hebben gereden, is het busje meneer een held. Niemand dood. Hopelijk voor de wielrenners een lesje geleerd.
ach, de eerste wielrenner meldt zich.quote:Op zondag 11 september 2016 23:41 schreef Blik het volgende:
Zullen we ook filmpjes plaatsen van iedere automobilist die zich misdraagt? Want dan kunnen we nog wel even bezig blijven denk ik
quote:Op zondag 11 september 2016 23:41 schreef Blik het volgende:
quote:Op zondag 11 september 2016 23:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik keur het niet goed, maar begrijp het wel.
Je hebt het vorige topic gemist blijkbaar.quote:Op zondag 11 september 2016 23:44 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ach, de eerste wielrenner meldt zich.
quote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga nu een voorbeeld laten zien waar de fietser wel in zijn recht staat:
quote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef CarltonBanks het volgende:
Prof wielrenners gedragen zich trouwens over het algemeen keurig, ook op de openbare weg tijdens trainingen. Het zijn de amateur ploegen die er een potje van maken, waarbij het ergste slag is de categorie: "vet pens" is, die denken dat ze prof zijn maar in werkelijkheid niet veel sneller gaan dan mijn moeder op een e-bike.
Doel bewust tegen een auto aan fietsen is een goede manier van je recht halenquote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
quote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
De bestuurder van de auto is wel aardig tegen hem omdat het toch een soort downie is.quote:Op zondag 11 september 2016 23:50 schreef Oversight het volgende:
[..]Niet eens, de fietser ging een kruising over en die hoor je met voorzichtigheid te naderen.
Ja de auto stond verkeerd, maar de fietser had makkelijk kunnen remmen.
Die auto stond er onderhand al 10 seconden. Die gozer die die filmpjes maakt is dan ook wel een beetje een apart figuur.quote:Op zondag 11 september 2016 23:50 schreef Oversight het volgende:
[..]Niet eens, de fietser ging een kruising over en die hoor je met voorzichtigheid te naderen.
quote:Op zondag 11 september 2016 23:51 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De bestuurder van de auto is wel aardig tegen hem omdat het toch een soort downie is.
quote:Op zondag 11 september 2016 23:52 schreef Enchanter het volgende:
Eindelijk eens leuk nieuws
Wielrenners
Mja niks mis met wielrenners an sich. Wel met asociale egoïstische wielrenners.quote:Op zondag 11 september 2016 23:52 schreef Enchanter het volgende:
Eindelijk eens leuk nieuws
Wielrenners
Sterker nog, ik kan het niet juist beoordelen, hij rijdt tegen een stilstaand object op!quote:Op zondag 11 september 2016 23:50 schreef Oversight het volgende:
quote:Op zondag 11 september 2016 23:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sterker nog, ik kan het niet juist beoordelen, hij rijdt tegen een stilstaand object op!
Bij bewezen opzet (het direct en bewust doorkruisen van een toerit tot een autosnelweg) kan je daar mooi naar fluiten. Is al sinds 2008 zo oid.quote:Op zondag 11 september 2016 23:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hmm, vreemd. Ik dacht dat bij een aanrijding tussen auto en fietser, de fietser nagenoeg altijd zijn schade (deels) vergoed krijgt. Variërend tussen 50% en 100%. Waarbij het 50% is in de gevallen dat de automobilist niet schuldig is aan het ongeval. Even simpel gezegd.
Dus helemaal geen vergoeding voor een fietser vind ik wel opvallend.
Ah, oke. Wist ik niet.quote:Op maandag 12 september 2016 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij bewezen opzet (het direct en bewust doorkruisen van een toerit tot een autosnelweg) kan je daar mooi naar fluiten. Is al sinds 2008 zo oid.
Welke uitspraak is dat?quote:Op maandag 12 september 2016 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij bewezen opzet (het direct en bewust doorkruisen van een toerit tot een autosnelweg) kan je daar mooi naar fluiten. Is al sinds 2008 zo oid.
Ergens in 2008 is een voetganger een autosnelweg over gestoken midden in de nacht, en morsdood gereden. Ze wilden toen de bestuurder volledig aansprakelijk stellen maar daar zijn toen een hoop hoge heren en knappe koppen bij elkaar gekomen die toen eindelijk het gebrek van logica daarvan inzagen. Opzet = fluiten naar je centen. Het is niets meer dan onvrijwillig medewerking verlenen aan zelfdoding. En dat is niet strafbaar.quote:
Is geen toerit toch of wel?quote:Op maandag 12 september 2016 00:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ergens in 2008 is een voetganger een autosnelweg over gestoken midden in de nacht, en morsdood gereden. Ze wilden toen de bestuurder volledig aansprakelijk stellen maar daar zijn toen een hoop hoge heren en knappe koppen bij elkaar gekomen die toen eindelijk het gebrek van logica daarvan inzagen. Opzet = fluiten naar je centen. Het is niets meer dan onvrijwillig medewerking verlenen aan zelfdoding. En dat is niet strafbaar.
quote:Op maandag 12 september 2016 00:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ergens in 2008 is een voetganger een autosnelweg over gestoken midden in de nacht, en morsdood gereden. Ze wilden toen de bestuurder volledig aansprakelijk stellen maar daar zijn toen een hoop hoge heren en knappe koppen bij elkaar gekomen die toen eindelijk het gebrek van logica daarvan inzagen. Opzet = fluiten naar je centen. Het is niets meer dan onvrijwillig medewerking verlenen aan zelfdoding. En dat is niet strafbaar.
Maar er is een verschil tussen opzettelijk een verkeersregel overtreden of opzettelijk jezelf aan laten rijden.quote:Op maandag 12 september 2016 00:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 september 2016 00:13 schreef tailfox het volgende:
hoe rij je door een groep wielrenners heen?
Uiteraard rijd je die niet plat, daar rijd ik eerst een tijdje achter, daar ikzelf in teamverband gefietst heb, dan evt als het te lang gaat duren een bescheiden claxon!quote:Op maandag 12 september 2016 00:13 schreef tailfox het volgende:
hoe rij je door een groep wielrenners heen?
soort dominos?
of rijd je gewoon mensen plat.
quote:Op maandag 12 september 2016 00:16 schreef john2406 het volgende:
Maar naar zo een bescheiden claxon heb ik wel eens paar keer een middel vinger gezien!
Heb al genoeg aan de insecten resten op de kap, laat staan nog meer!quote:Op maandag 12 september 2016 00:19 schreef Oversight het volgende:
[..]Gewoon hard schrikken van zo'n vinger.... met je rechtervoet.
quote:Op maandag 12 september 2016 00:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb al genoeg aan de insecten resten op de kap, laat staan nog meer!
maar maar hoe zit dat dan. bedoel raak je de achterste gewoon zo hard mogelijk dat die de rest meenemenquote:
Alleen zijn spiegel heeft 1 of meerdere wielrenners geraakt en wanneer je met busje hard vlak langs wielrenner rijdt wordt die door de luchtstroom naar de auto toegezogen.quote:
Hoeft nog niet een bewust zo te zijn gegaan, die meeste hebben net genoeg lucht voor een plat stuk, bij zuurstof gebrek naar de hersenen kunnen die wel eens gaan slingeren.quote:Op maandag 12 september 2016 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alleen zijn spiegel heeft 1 of meerdere wielrenners geraakt en wanneer je met busje hard vlak langs wielrenner rijdt wordt die door de luchtstroom naar de auto toegezogen.
quote:Op maandag 12 september 2016 00:24 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar maar hoe zit dat dan. bedoel raak je de achterste gewoon zo hard mogelijk dat die de rest meenemen
optie 4 is gewoon volledige bowling gaan.quote:Op maandag 12 september 2016 00:31 schreef Oversight het volgende:
[..]Je hebt drie opties.
1. Raak de achterste, en probeer hem vol van achter te raken zodat hij alles ervoor meeneemt, net snooker.
2. Haal de groep half in, pak de middelste schuin achter, en met een beetje mazzel raakt die zijn voorligger nog, en trap dan geschrokken op je rem waardoor je alles ( al glijdend) er achter onder je bus krijgt.
3. haal de groep in, ga ervoor rijden, en noodstop maken.
....1 blijft het leukste en meest effectief.
Volgens mij ben jij net zo als die welke je iets .......?quote:Op maandag 12 september 2016 00:31 schreef Oversight het volgende:
[..]
....3. haal de groep in, ga ervoor rijden, en noodstop maken.
quote:Op maandag 12 september 2016 00:33 schreef tailfox het volgende:
[..]
optie 4 is gewoon volledige bowling gaan.
van achteren zo hard in rijden dat je de eerste raakt
quote:Op maandag 12 september 2016 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij net zo als die welke je iets .......?
Wat zeg je dan waarvoor je geremd hebt?
Nou nee, ik zou het niet kunnen, misschien omdat ik zelf?quote:
quote:Op maandag 12 september 2016 00:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou nee, ik zou het niet kunnen, misschien omdat ik zelf?
Zou mij erboven plaatsen en denken laat ze maar ze weten niet beter!
quote:Op maandag 12 september 2016 00:45 schreef NewHorizon het volgende:
Wel jammer dat hij na de daad gevlucht is in plaats van zijn eeuwige roem te verzilveren. Een bescheiden held, zo blijkt.
Dat is de fietsautist.....quote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
quote:Op maandag 12 september 2016 01:02 schreef Physsic het volgende:
Gezien de foto en dat hij zijn rechterspiegel kwijt is, lijkt me dat echter niet het geval.
Exactquote:Op zondag 11 september 2016 23:38 schreef CarltonBanks het volgende:
of deze flikkers
of deze galbakken
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hollywood_Stuntz_gang_assaultquote:Op maandag 12 september 2016 01:02 schreef Physsic het volgende:
Kent iemand hier (nog) die video van een aantal jaar geleden, waarbij een groep motorrijders over de volledige breedte van de snelweg rijdt en de auto achter hen niet voorbij wil laten. Motorrijders en automobilist gaan elkaar een beetje vervelen, waarbij een van de motorrijders vlak voor de auto gaat rijden en vervolgens een aantal keer goed remt. Dat gaat mis, de automobilist tikt de motorrijder aan en de auto en groep motorrijders komen tot stilstand. De boze motorrijders proberen vervolgens eerst zijn autodeur open te trekken maar als dat niet lukt beginnen ze met hun helm de autoruit in te slaan. Aangezien de automobilist met zijn vrouw en peuter in de auto zat, raakte hij zo in paniek dat hij het gaspedaal intrapte en over een motorrijder (raakt in coma) en wat motoren heen reed. Een deel van de groep motorrijders zet vervolgens de achtervolging in die uiteindelijk eindigt in een 'file' in een stad, waardoor de automobilist geen kant meer op kwam..
Dat vond ik echt een heftige video.
Ik moest er weer aan denken omdat ik dacht dat de wielrenners in dit geval ook over de volledige breedte van de weg fietsten, waardoor de automobilist er niet langs kon. Gezien de foto en dat hij zijn rechterspiegel kwijt is, lijkt me dat echter niet het geval.
Woah, ik lees nu net dat er bij die roadrage ook een undercover agent tussen de motorrijders zat.
Deze dus:
Bij naderinzien is dit toch niet de video die ik bedoelde, want hier kan je amper zien dat ze zijn ruiten inslaan en hij over die gast heen rijdt.quote:Op maandag 12 september 2016 01:05 schreef Oversight het volgende:
[..]Dit zal wel een stuk eerder zijn begonnen, en op deze plek is het busje gewoon gaan inhalen.
quote:Op maandag 12 september 2016 01:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Deze is helemaal mooi.
Auto haalt wielrenner in, maar daarna moet de auto weer naar rechts achter een groepje (trage) fietsers omdat er een auto tegemoet komt.
Wielrennner schrikt daarvan en geeft een mep op de auto.
Alleen was dat een onopvallende surveillance auto van de politie![]()
quote:Op maandag 12 september 2016 01:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bij naderinzien is dit toch niet de video die ik bedoelde, want hier kan je amper zien dat ze zijn ruiten inslaan en hij over die gast heen rijdt.
Jaa, het zijn ook twee totaal andere situaties, natuurlijk. Maar ik moest daardoor wel aan die video denken.
Die motorrijder is verlamd en volgens mij de automobilist vrijgesproken. Wel een aantal van de motorrijders veroordeeld las ik net.
Zelfs meneer verkeersagent zegt: "Zie je dat dacht ik al".quote:Op maandag 12 september 2016 01:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Deze is helemaal mooi.
Auto haalt wielrenner in, maar daarna moet de auto weer naar rechts achter een groepje (trage) fietsers omdat er een auto tegemoet komt.
quote:Op maandag 12 september 2016 01:39 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik snap die enorme aversie tegenover wielrenners niet echt. Ik denk dat dat mensen zijn die het niet kunnen hebben dat ze ooit door een andere fietser werden ingehaald ofzo en zo hun gram proberen te halen?
quote:Op maandag 12 september 2016 01:43 schreef bluemoon23 het volgende:
En die wielrenner had oortjes in met muziek, ook niet echt handig.
Ik rijd zelf ook op een wielrenfiets, en je moet gewoon rekening met de rest van het verkeer houden.
Jawel. Heb jij ooit eens gefietst in een studentenstad? Daar stelt dit niets bij voor.quote:Op maandag 12 september 2016 01:43 schreef Oversight het volgende:
[..]Je hebt alle bovenstaande video's niet gezien?
quote:Op maandag 12 september 2016 01:39 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik snap die enorme aversie tegenover wielrenners niet echt. Ik denk dat dat mensen zijn die het niet kunnen hebben dat ze ooit door een andere fietser werden ingehaald ofzo en zo hun gram proberen te halen?
quote:Op zondag 11 september 2016 23:38 schreef CarltonBanks het volgende:
of deze flikkers
of deze galbakken
Dus de gemiddelde fietser rijdt zo volgens jou. Of ben je het met me eens dat niet alleen wielrenners een gevaar op de weg vormen?quote:Op maandag 12 september 2016 01:45 schreef Oversight het volgende:
[..]nog maar een keer dan.
Hierom hebben normale bestuurders een grafhekel aan wielrenners.
[..]
quote:Op maandag 12 september 2016 01:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Dus de gemiddelde fietser rijdt zo volgens jou.
quote:Of ben je het met me eens dat niet alleen wielrenners een gevaar op de weg vormen?
Ik bedoelde daar "wielrenner".quote:
Fiets je wel eens in een gemiddelde stad dan? Dat blijkt hier niet uit dus heb je ook niet veel recht van spreken vind ik.quote:Nee, dat ben ik niet met je eens, alleen wielrenners zijn zo asociaal, en hebben ook nog eens het idee dat ze meer recht op de weg hebben dan de auto's die er horen.
quote:Op maandag 12 september 2016 01:59 schreef RobbieRonald het volgende:
Fiets je wel eens in een gemiddelde stad dan?
quote:Dat blijkt hier niet uit dus heb je ook niet veel recht van spreken vind ik.
Uit je reactie bleek anders iets anders.quote:Op maandag 12 september 2016 02:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
[..]Het mooie van dit land is dat zelf mensen die hun eigen vraag alvast beantwoorden, en aan de hand van hun eigen antwoorden op hun eigen vraag , vooruitlopend op het antwoord van de ondervraagde alvast conclusies trekken, het recht op een mening hebben.
Nee, ik vergiste me. Sorry dat ik menselijk ben!quote:Op maandag 12 september 2016 02:04 schreef Oversight het volgende:
[..]...en je dacht, weet je wat, ik pak gewoon een ander woord?
quote:Op maandag 12 september 2016 02:07 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Uit je reactie bleek anders iets anders.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:07 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik vergiste me. Sorry dat ik menselijk ben!
quote:Op maandag 12 september 2016 02:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Op Telegraaf.nl ook al allerlei van dit soort reacties, waar gaat het toch heen met dit land
Eerst kom je met het stroman-argument: "Jamaar jamaar, hullie doen het nog veeeeel ergeeerrr boehoeee".quote:Op maandag 12 september 2016 01:59 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik bedoelde daar "wielrenner".
[..]
Fiets je wel eens in een gemiddelde stad dan? Dat blijkt hier niet uit dus heb je ook niet veel recht van spreken vind ik.
Inderdaad, of van die afgunstige vieze vadsige kantoormannetjes met maagzweren en een overdosis stress die al gefrustreerd raken als ze even moeten wachten op een gezonde blije fietser in een verkeerssituatie.quote:Op maandag 12 september 2016 01:39 schreef RobbieRonald het volgende:
quote:Op maandag 12 september 2016 02:10 schreef Stratotanker het volgende:
Overigens, ik ben wielrenner, hangt een ding van 1500 ballen in de garage en ik word ook vicious op dat ding. Derhalve ben ik (onbewust en onbedoeld) zo nu en dan een aso. Maar wel met enige zelfreflectie gelukkig.
Omdat het zo overkwam alsof je vond dat alleen wielrenners ergerlijk gedrag vertonen. Als je een gemiddeld groepje scholieren of bejaarden ziet fietsen weet je wel beter.quote:Op maandag 12 september 2016 02:08 schreef Oversight het volgende:
[..]![]()
ik had nog niet gereageerd, jij beantwoordde je eigen vraag, en trok vast conclusies.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Inderdaad, of van die afgunstige vieze vadsige kantoormannetjes met maagzweren en een overdosis stress die al gefrustreerd raken als ze even moeten wachten op een gezonde blije fietser in een verkeerssituatie.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:14 schreef RobbieRonald het volgende:
Omdat het zo overkwam alsof je vond dat alleen wielrenners ergerlijk gedrag vertonen.
quote:Als je een gemiddeld groepje scholieren of bejaarden ziet fietsen weet je wel beter.
Uhh, waar? Quote aub.quote:Op maandag 12 september 2016 02:10 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Eerst kom je met het stroman-argument: "Jamaar jamaar, hullie doen het nog veeeeel ergeeerrr boehoeee".
Quote aub even waar ik het heb over recht van sprekenquote:En vervolgens top je die nog even op met het "geen recht van spreken" nonsense argument dat tevens door de gemiddelde ongeremd kindjes ejaculerende Facebook tokkie moeder gebezigd wordt.
Boeiend hoor maar kunt ook niet ontkennen dat alleen wielrenners asociaal rijgedrag vertonen.quote:Overigens, ik ben wielrenner, hangt een ding van 1500 ballen in de garage en ik word ook vicious op dat ding. Derhalve ben ik (onbewust en onbedoeld) zo nu en dan een aso. Maar wel met enige zelfreflectie gelukkig.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:18 schreef RobbieRonald het volgende:
Boeiend hoor maar kunt ook niet ontkennen dat alleen wielrenners asociaal rijgedrag vertonen.
Sorry dat ik een vraag aan je durfde te stellenquote:Op maandag 12 september 2016 02:18 schreef Oversight het volgende:
[..]Stel dan of geen vragen,.... of wacht even op het antwoord, dan kom je niet zo dom over.
IK wil geen rekening houden met... Zoals ik al zei dus, aversie tegen wielrenners.quote:[..]Inderdaad, onwetendheid en vergeetachtigheid, beide vind ik geen probleem om extra rekening mee te moeten houden als ik met een zware auto langs wat lichte of bibberige fietsers moet.
Maar die eikels die in een groepje tour de france spelen, en het idee hebben dat ze recht hebben op een plek midden op de voor auto's bedoelde rijbaan, die kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg als bowling pin worden gebruikt.
.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:18 schreef RobbieRonald het volgende:
Quote aub even waar ik het heb over recht van spreken
quote:Op maandag 12 september 2016 01:59 schreef RobbieRonald het volgende:
dus heb je ook niet veel recht van spreken vind ik.
Vaag dat ik dan zoveel tegenspraak krijg. Dat is juist wat ik stel.quote:Op maandag 12 september 2016 02:19 schreef Oversight het volgende:
[..]... niemand ontkent dat hier., daar hebben we het juist over.. dat alleen wielrenners asociaal rijgedrag vertonen.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:20 schreef RobbieRonald het volgende:
Sorry dat ik een vraag aan je durfde te stellen
quote:IK wil geen rekening houden met... Zoals ik al zei dus, aversie tegen wielrenners.
Daar ben ik het dan mee oneens. Wat jij over wielrenners zegt kun je ook over eerdergenoemde groepen zeggen.quote:Op maandag 12 september 2016 02:25 schreef Oversight het volgende:
[..]vragen mag altijd, maar wees zo beleefd om dan op het antwoord te wachten voor je conclusies trekt.
[..]Onwetendheid, en vergeetachtigheid zijn normale dingen, daarom doe je tegen kinderen en oma's en opa's gewoon normaal, ..... omdat er geen opzet in het spel is.
De zuurstokkies op de racefiets zijn opzettelijk asociaal, en hebben kennelijk het idee dat ze recht hebben op de plaats op de rijbaan die voor auto's is bedoeld, daarom mogen die wat mij betreft allemaal verkeersles krijgen, .... bij voorkeur in een ziekenhuis.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:33 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan mee oneens. Wat jij over wielrenners zegt kun je ook over eerdergenoemde groepen zeggen.
Daar verschillen we dus van mening over he. Scholieren zie ik ook vaak opzettelijk buiten de lijnen fietsen. Bejaarden zie ik ook vaak opzettelijk links rijden omdat ze snel denken te zijn met hun electromotortje.quote:Op maandag 12 september 2016 02:34 schreef Oversight het volgende:
[..]Het verschil tussen onwetendheid/ vergeetachtigheid, ...en opzettelijk achterlijk asociaal gedrag is je niet duidelijk ?
Jij bent een duidelijk trolletje, maar die mensen daar menen het echt hoor. Krankzinnig ben je dan.quote:Op maandag 12 september 2016 02:09 schreef Oversight het volgende:
[..]De goede kant op.
8 minder om je druk over te maken.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:36 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Daar verschillen we dus van mening over he. Scholieren zie ik ook vaak opzettelijk buiten de lijnen fietsen. Bejaarden zie ik ook vaak opzettelijk links rijden omdat ze snel denken te zijn met hun electromotortje.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij bent een duidelijk trolletje, maar die mensen daar menen het echt hoor. Krankzinnig ben je dan.
Wat jij over wielrenners zegt zeg ik dus ook over scholieren/bejaarden. Een groep die denkt het recht te hebben op niet voor hun bestemde rijbanen.quote:Op maandag 12 september 2016 02:42 schreef Oversight het volgende:
[..]Scholieren, ....ontwetendheid, dat kun je verwachten als automobilist.
Bejaarden, ....ouderdom en vergeetachtigheid, ook te verwachten, en niets raars aan.
Volwassen eikels op een racefiets die groepsgewijs denken dat ze recht hebben op een voor auto's bestemde rijbaan, die hebben maar 1 doel.
... botsproeven.
quote:Op maandag 12 september 2016 02:54 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat jij over wielrenners zegt zeg ik dus ook over scholieren/bejaarden.
quote:Niet allemaal natuurlijk, ik hoop dat jij dat onderscheid ook kunt maken al denk ik van niet...
quote:Op maandag 12 september 2016 02:52 schreef mschol het volgende:
gwlukkig zijn automobilisten net zo, zo niet nog asocialer op de weg (dit verhaal bewijs het maar weer eens) , dus dat scheelt weer
deze malloot mogen ze een permanente rijontzegging opleggen
Nee, mij overtuig je niet zonder argumenten.quote:Op maandag 12 september 2016 03:06 schreef Oversight het volgende:
[..]geen verschil zien tussen kinderen/ bejaarden , ... en volwassen idioten met een racefiets.
Aversie dus tochquote:[..]Alle kinderen en bejaarden hebben recht op extra geduld en ruimte.
En alle volwassen idioten op een racefiets in een groepje hebben recht op een ziekenhuisbed, lauwe maaltijden, en matige verzorging, ....gevolgd door een hoge rekening.
quote:Op maandag 12 september 2016 03:23 schreef RobbieRonald het volgende:
Nee, mij overtuig je niet zonder argumenten.
quote:Aversie dus toch
Eerst moeilijk doen dat ik voorbarige conclusie's zou trekken en dan ditquote:
Goh, weer geen argumenten. Waarom reageer ik ook nogquote:Geen aversie.
Ik hoop gewoon dat ze allemaal een lekke band krijgen, bergafwaarts, zonder remmen, in dichte mist, en dan de kopman eerst zodat de rest daar nog even goed overheen moet, met onderaan de berg een scherpe bocht, zonder vangrails, met daarachter een zo diep mogelijk ravijn, onbereikbaar voor hulpverleners, vol met giftige slangen, en een bordje.
...en op dat bordje mag dan staan: "groetjes van de auto achter je".
quote:Op maandag 12 september 2016 03:49 schreef RobbieRonald het volgende:
Eerst moeilijk doen dat ik voorbarige conclusie's zou trekken en dan dit
quote:Goh, weer geen argumenten. Waarom reageer ik ook nog
quote:Ik hoop gewoon dat ze allemaal een lekke band krijgen, bergafwaarts, zonder remmen, in dichte mist, en dan de kopman eerst zodat de rest daar nog even goed overheen moet, met onderaan de berg een scherpe bocht, zonder vangrails, met daarachter een zo diep mogelijk ravijn, onbereikbaar voor hulpverleners, vol met giftige slangen, en een bordje.
...en op dat bordje mag dan staan: "groetjes van de auto achter je".
Welke argumenten? Quote aubquote:Op maandag 12 september 2016 03:53 schreef Oversight het volgende:
[..]Nadat de argumenten er al stonden kom je met de opmerking dat je zonder argumenten niet te overtuigen bent.
Welke argumenten?quote:[..]ik vind dit goede argumenten:
[..]
quote:
quote:Op maandag 12 september 2016 02:25 schreef Oversight het volgende:
Onwetendheid, en vergeetachtigheid zijn normale dingen, daarom doe je tegen kinderen en oma's en opa's gewoon normaal, ..... omdat er geen opzet in het spel is.
De zuurstokkies op de racefiets zijn opzettelijk asociaal, en hebben kennelijk het idee dat ze recht hebben op de plaats op de rijbaan die voor auto's is bedoeld, daarom mogen die wat mij betreft allemaal verkeersles krijgen, .... bij voorkeur in een ziekenhuis.
quote:Op maandag 12 september 2016 04:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
TS is een debiel. Met hem in discussie gaan is dan ook zinloos en zonde van je tijd
Laat ze lekker op de sintelbaan fietsen ,heeft er ook niemand last vanquote:Op zondag 11 september 2016 23:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja niks mis met wielrenners an sich. Wel met asociale egoïstische wielrenners.
ook echt express aanrijden hequote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Is dat die Grunneger fietsautist?quote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Nogmaals mijn vraag uit het vorige topic, wijs mij eens het wetsartikel aan dat bepaalt dat de rijbaan op een weg zonder fietspad alleen voor auto's bedoeld is?quote:Op maandag 12 september 2016 02:18 schreef Oversight het volgende:
Maar die eikels die in een groepje tour de france spelen, en het idee hebben dat ze recht hebben op een plek midden op de voor auto's bedoelde rijbaan, die kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg als bowling pin worden gebruikt.
.
Als ik de reactie's hier zo lees ben ik blij dat we geen juryrechtspraak hebben in Nederland. Het busje is al gevonden, nu de bestuurder nog. Dan kan er tenminste 1 terrorist uit het verkeer getrokken worden (dit gedrag van de man in het busje is gewoon terrorisme, een aantal mensen hier praten terrorisme goed).quote:Op maandag 12 september 2016 09:32 schreef nickhguitar het volgende:
Een busje rijdt doelbewust in op een groep wielrenners, waarbij wonder boven wonder niemand zwaar gewond is of nog erger en dan reageren mensen hier op zo een dergelijke manier.
Beste mensen hier: jullie zijn wat er mis is met deze wereld.
Dat is de Groninger fietsautist en die komt in een filmpje van 5 minuten meer problemen tegen dan ik in 5 jaar, omdat hij ze zelf veroorzaakt. Het autistische eraan is dat hij zich vastklampt aan de formele regels, en de informele vergeet.quote:Op zondag 11 september 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Laurens is ook zo'n mafklapper...quote:Op maandag 12 september 2016 10:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de Groninger fietsautist en die komt in een filmpje van 5 minuten meer problemen tegen dan ik in 5 jaar, omdat hij ze zelf veroorzaakt. Het autistische eraan is dat hij zich vastklampt aan de formele regels, en de informele vergeet.
quote:
Ach, het is uiteindelijk ook 'populair' om te haten op wielrenners toch. Tuurlijk, ik fiets zelf ook af en toe mee in een vereniging en daar zijn best wat associale mensen bij. Maar 95% van de mensen die hier hun internetpenis vol trots lopen te strelen hebben zelf nog nooit problemen gehad met wielrenners. Beetje jammer, het zal de leeftijd zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 11:22 schreef noodgang het volgende:
Die reacties hier
Een misdrijf goedpraten en alle mensen op een racefiets over één kam scheren
Dat kleine fietsende rondreizende groepje wat het verpest voor de rest maakt best wat kilometers...quote:Op maandag 12 september 2016 11:25 schreef nickhguitar het volgende:
Ach, het is uiteindelijk ook 'populair' om te haten op wielrenners toch. Tuurlijk, ik fiets zelf ook af en toe mee in een vereniging en daar zijn best wat associale mensen bij. Maar 95% van de mensen die hier hun internetpenis vol trots lopen te strelen hebben zelf nog nooit problemen gehad met wielrenners. Beetje jammer, het zal de leeftijd zijn.
Inderdaad. Maar bij ons werden die mensen dan ook intern aangesproken. Kennelijk vervallen bij veel mensen de gedrags- en verkeersregels wanneer ze in groepen fietsen, maar om dan maar te gaan feesten wanneer een busje doelbewust op zo'n groep inrijdt. Man man man. Of zijn we het voorval met de vrachtwagen in Frankrijk alweer vergeten? Dit had net zo goed dramatisch kunnen aflopen.quote:Op maandag 12 september 2016 11:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kleine fietsende rondreizende groepje wat het verpest voor de rest maakt best wat kilometers...
Ik denk dat het probleem ook niet echt bij de verenigingen zit maar meer bij de recreatieve club dikke veertigers die in een opwelling spandex en een fiets kopen en samen met de collega's en buren op eigen doft de hort op gaan en denken dat ze de king of the road zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 11:29 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar bij ons werden die mensen dan ook intern aangesproken. Kennelijk vervallen bij veel mensen de gedrags- en verkeersregels wanneer ze in groepen fietsen, maar om dan maar te gaan feesten wanneer een busje doelbewust op zo'n groep inrijdt. Man man man. Of zijn we het voorval met de vrachtwagen in Frankrijk alweer vergeten? Dit had net zo goed dramatisch kunnen aflopen.
Mwoah, of dat echt zo is weet ik niet. Die zitten er ongetwijfeld ook wel bijquote:Op maandag 12 september 2016 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem ook niet echt bij de verenigingen zit maar meer bij de recreatieve club dikke veertigers die in een opwelling spandex en een fiets kopen en samen met de collega's en buren op eigen doft de hort op gaan en denken dat ze de king of the road zijn.
Eerlijk is eerlijk, het is heel makkelijk om de regels aan je laars te lappen en effe een stukje van de weg mee te pakken om wat klinkers te ontwijken, of door rood te rijden als er toch niemand aan komt. Elke keer als dat gebeurd ziet iedereen een asociale wielrenner. Prima opzich, maar normale fieters maken net zo veel van dat soort overtredingen.quote:Op maandag 12 september 2016 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem ook niet echt bij de verenigingen zit maar meer bij de recreatieve club dikke veertigers die in een opwelling spandex en een fiets kopen en samen met de collega's en buren op eigen doft de hort op gaan en denken dat ze de king of the road zijn.
Dat is toch ook totaal debiel van die auto.quote:Op maandag 12 september 2016 01:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Deze is helemaal mooi.
Inderdaad, blijf gewoon achter die wielrenner in plaats van er tussen frottenquote:Op maandag 12 september 2016 11:45 schreef Zapata het volgende:
[..]
Dat is toch ook totaal debiel van die auto.
quote:Op maandag 12 september 2016 11:45 schreef Zapata het volgende:
Je hebt als fietster dan wel het verkeersinzicht van een lama als je zo denkt...quote:Op maandag 12 september 2016 11:47 schreef noodgang het volgende:
Inderdaad, blijf gewoon achter die wielrenner in plaats van er tussen frotten
Een wielrenner mét licht? Dat heb ik letterlijk nog nooit gezien. Wel mountainbiker, maar wielrenners?quote:Op maandag 12 september 2016 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het is heel makkelijk om de regels aan je laars te lappen en effe een stukje van de weg mee te pakken om wat klinkers te ontwijken, of door rood te rijden als er toch niemand aan komt. Elke keer als dat gebeurd ziet iedereen een asociale wielrenner. Prima opzich, maar normale fieters maken net zo veel van dat soort overtredingen.
Ik fiets elke dag (op m'n racefiets) naar mijn werk. Ik zie vanmorgen 8 gewone fietsers zonder licht en geen enkele racefieter zonder licht...
Ik erger me nog meer aan die agent die een "discussie" aangaat vanuit zijn machtspositie.quote:Op maandag 12 september 2016 11:47 schreef noodgang het volgende:
[..]
Inderdaad, blijf gewoon achter die wielrenner in plaats van er tussen frotten
Moet je je ogen eens open doen. Ik zie ze elke ochtend en avond. Degene die het niet hebben zijn vaak van die pannekoeken zonder helm die het gevaar niet inzien.quote:Op maandag 12 september 2016 11:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een wielrenner mét licht? Dat heb ik letterlijk nog nooit gezien. Wel mountainbiker, maar wielrenners?
In Zaandam dansen ze gewoon op het dak zonder consequenties...quote:Op maandag 12 september 2016 11:57 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik erger me nog meer aan die agent die een "discussie" aangaat vanuit zijn machtspositie.
Hoezo? Als automobilist zie je de tegenligger aankomen. Je ziet het groepje fietsers en de persoon die alleen fietst, duidelijk sneller dan het groepje. Als je daarachter blijft zit je niemand in de weg én verlies je geen tijd.quote:Op maandag 12 september 2016 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Je hebt als fietster dan wel het verkeersinzicht van een lama als je zo denkt...
Heb geen geluid hier, dus dat heb ik niet eens bekekenquote:Op maandag 12 september 2016 11:57 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik erger me nog meer aan die agent die een "discussie" aangaat vanuit zijn machtspositie.
Plaats eens een foto van een wielrenner met verlichting? Ik maak rond de miljoen kilometers per jaar momenteel, en zie ze letterlijk nooit.quote:Op maandag 12 september 2016 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je je ogen eens open doen. Ik zie ze elke ochtend en avond. Degene die het niet hebben zijn vaak van die pannekoeken zonder helm die het gevaar niet inzien.
Zal vanmiddag even een selfie maken want ik ga niet via de route terug waar ik normaal langs rij, morgen ga ik niet in het donker weg maar ik zal woensdag mijn uiterste best doen.quote:Op maandag 12 september 2016 12:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Plaats eens een foto van een wielrenner met verlichting? Ik maak rond de miljoen kilometers per jaar momenteel, en zie ze letterlijk nooit.
Er was ruimte zat tussen die fietsers en wielrenner, en ook hij had achter die twee fietsers moeten blijven hangen ivm de tegenligger.quote:Op maandag 12 september 2016 12:00 schreef noodgang het volgende:
Hoezo? Als automobilist zie je de tegenligger aankomen. Je ziet het groepje fietsers en de persoon die alleen fietst, duidelijk sneller dan het groepje. Als je daarachter blijft zit je niemand in de weg én verlies je geen tijd.
Dat had hij zeker moeten doen, maar het inhalen van die auto had totaal geen nut op dit moment.quote:Op maandag 12 september 2016 12:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er was ruimte zat tussen die fietsers en wielrenner, en ook hij had achter die twee fietsers moeten blijven hangen ivm de tegenligger.
Mja, ik vind deze toch niet zo sjiek eigenlijk. Verkeersagent passeert om te beginnen een wielrenner met 80! km/u. En remt vervolgens tot 30 km/u een gat dicht van 25m waarbij de wielrenner makkelijk boven de 35 km/u zit, terwijl hij geen uitwijkmogelijkheid heeft. Wat mij betreft niet ondubbelzinnig aso wielrenner gedrag hier. Behalve het meppen op dak dus, maar ik snap best dat hij schrok.quote:Op maandag 12 september 2016 11:45 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik heb ook al een paar keer op het dak van een auto gemept hoor. Meestal in dit soort situaties of als mensen op het fietspad gaan staan bij het afslaan/invoegen.quote:Op maandag 12 september 2016 12:15 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Mja, ik vind deze toch niet zo sjiek eigenlijk. Verkeersagent passeert om te beginnen een wielrenner met 80! km/u. En remt vervolgens tot 30 km/u een gat dicht van 25m waarbij de wielrenner makkelijk boven de 35 km/u zit, terwijl hij geen uitwijkmogelijkheid heeft. Wat mij betreft niet ondubbelzinnig aso wielrenner gedrag hier. Behalve het meppen op dak dus, maar ik snap best dat hij schrok.
Zolang er geen fiets op die strook staat mogen auto s er ook op, ik ken de situatie niet hoor, maar als er iemand staat en kan geen kant op niet vooruit of terug?quote:Op maandag 12 september 2016 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb ook al een paar keer op het dak van een auto gemept hoor. Meestal in dit soort situaties of als mensen op het fietspad gaan staan bij het afslaan/invoegen.
Het is toch iets als die opgebouwde snelheid er opeens uit moet he!quote:Op maandag 12 september 2016 12:15 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Mja, ik vind deze toch niet zo sjiek eigenlijk. Verkeersagent passeert om te beginnen een wielrenner met 80! km/u. En remt vervolgens tot 30 km/u een gat dicht van 25m waarbij de wielrenner makkelijk boven de 35 km/u zit, terwijl hij geen uitwijkmogelijkheid heeft. Wat mij betreft niet ondubbelzinnig aso wielrenner gedrag hier. Behalve het meppen op dak dus, maar ik snap best dat hij schrok.
Sla op mijn dak en ik ram je ook van je fiets, mafkees.quote:Op maandag 12 september 2016 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb ook al een paar keer op het dak van een auto gemept hoor. Meestal in dit soort situaties of als mensen op het fietspad gaan staan bij het afslaan/invoegen.
Doe het wel op een stuk waar het niemand ziet!quote:Op maandag 12 september 2016 13:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sla op mijn dak en ik ram je ook van je fiets, mafkees.
Dat weet ik.quote:Op maandag 12 september 2016 13:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zolang er geen fiets op die strook staat mogen auto s er ook op, ik ken de situatie niet hoor, maar als er iemand staat en kan geen kant op niet vooruit of terug?
Kijk niet raar op als je eens iemand na rijden doet dan, en je op een afgelegen stuk een pak rammel geeft!
Als jij zegt waar je auto staat, geef ik er een keer een klap opquote:Op maandag 12 september 2016 13:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sla op mijn dak en ik ram je ook van je fiets, mafkees.
quote:Op maandag 12 september 2016 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als jij zegt waar je auto staat, geef ik er een keer een klap op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |