abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 september 2016 @ 23:54:33 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165284457
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lood om oud ijzer. Er is geen twijfel over mogelijk dat mevrouw Clinton meer competent is voor deze functie maar dat maakt haar ook juist weer potentieel gevaarlijker als ze de verkeerde dingen wil invoeren en doordrukken zoals TPP, een nog sterkere opleving van internationale (militaire) conflicten, controversiële middelen om fossiele brandstoffen uit de grond te halen, nog verdere deregulering van sprinkhanenbankiers etc.
Daar staan mogelijk ook wat gematigd positieve dingen tegenover zoals een minder rechtse opperrechter, een lichtjes verhoogd minimumsalaris en lager collegegeld voor publieke universiteiten. Trump daarentegen is compleet incompetent maar hij gaat dan ook geen deukje in een pakje boter kunnen slaan. Als hij de president wordt dan zijn het de ministers, ambtenaren en andere medewerkers die de macht krijgen.
Er is gewoon een duidelijk verschil in het soort beleid dat Clinton en Trump voorstaan en het mag geen verrassing zijn welke Obama het liefste zal hebben.
pi_165284488
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 23:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is gewoon een duidelijk verschil in het soort beleid dat Clinton en Trump voorstaan en het mag geen verrassing zijn welke Obama het liefste zal hebben.
Ach Bernie zelf ziet het ook gewoon in. Veel van zijn supporters zijn echter meer geïnteresseerd in principes dan pragmatiek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:02:39 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165284596
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 23:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach Bernie zelf ziet het ook gewoon in. Veel van zijn supporters zijn echter meer geïnteresseerd in principes dan pragmatiek.
Ik heb inderdaad zelden zulke slechte verliezers gehoord. Buitengewoon decadent ook dat ze gaan doen alsof er geen verschil is tussen Trump en Clinton. Dan interesseren de gevolgen voor de gewone Amerikaan je kennelijk geen ene mallemoer.
pi_165284616
quote:

[..]

Lood om oud ijzer. Er is geen twijfel over mogelijk dat mevrouw Clinton meer competent is voor deze functie maar dat maakt haar ook juist weer potentieel gevaarlijker als ze de verkeerde dingen wil invoeren zoals TPP, een nog sterkere opleving van internationale (militaire) conflicten, controversiële middelen om fossiele brandstoffen uit de grond te halen, nog verdere deregulering van sprinkhanenbankiers etc.
Daar staan mogelijk ook wat gematigd positieve dingen tegenover zoals een minder rechtse opperrechter, een lichtjes verhoogd minimumsalaris en lager collegegeld voor publieke universiteiten. Trump daarentegen is compleet incompetent maar hij gaat dan ook geen deukje in een pakje boter kunnen slaan. Als hij de president wordt dan zijn het de ministers, ambtenaren en andere medewerkers die de macht krijgen.
Ik heb al zo vaak uitgelegd waarom dit nergens op gebaseerd is ;(. Als Trump wint wordt de ultraconservatieve agenda van Paul Ryan door hem gewoon voorzien van een paraaf terwijl hij lekker het land doortrekt en president speelt ("Making America Great Again"). Belastingen voor de rijken en superrijken worden verlaagd terwijl de middenklasse een stuiver krijgt toegeworpen waardoor de schuld zal exploderen en er onvermijdelijk bezuinigd zal moeten worden op sociale programma's. Elke kans op campaign finance reform gaat het raam uit en miljoenen mensen raken hun zorgverzekering kwijt als Obamacare wordt afgeschaft (een veto is het enige wat dit heeft tegengehouden). Niet te vergeten dat vrijwel alle "linkse" executive orders die Obama de afgelopen acht jaar heeft uitgevaardigd met een enkele pennenstreek ongedaan worden gemaakt waardoor o.a. talloze ongedocumenteerde immigranten die daar nu door beschermd worden het land zullen worden uitgegooid. Oja, en de rechters die Trump wil voordragen voor het Hooggerechtshof zijn allen zwaar conservatief en kunnen de balans op het Hof wel eens bepalen voor de komende ~20 jaar. Laat ik nog buiten beschouwing dat Trump natuurlijk de handen vrij heeft om tienduizenden soldaten naar het Midden-Oosten te sturen, de spanningen in de Zuid-Chinese Zee verder op te drijven, het atoomakkoord met Iran op te blazen en de NAVO te verzwakken.
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:35 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165284675
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:03 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ik heb al zo vaak uitgelegd waarom dit nergens op gebaseerd is ;(. Als Trump wint wordt de ultraconservatieve agenda van Paul Ryan door hem gewoon voorzien van een paraaf terwijl hij lekker het land doortrekt en president speelt ("Making America Great Again"). Belastingen voor de rijken en superrijken worden verlaagd terwijl de middenklasse een stuiver krijgt toegeworpen waardoor de schuld zal exploderen en er onvermijdelijk bezuinigd zal moeten worden op sociale programma's. Elke kans op campaign finance reform gaat het raam uit en miljoenen mensen raken hun zorgverzekering kwijt als Obamacare wordt afgeschaft (een veto is het enige wat dit heeft tegengehouden). Niet te vergeten dat vrijwel alle "linkse" executive orders die Obama de afgelopen acht jaar heeft uitgevaardigd met een enkele pennenstreek ongedaan worden gemaakt waardoor o.a. talloze ongedocumenteerde immigranten die daar nu door beschermd worden het land zullen worden uitgegooid. Oja, en de rechters die Trump wil voordragen voor het Hooggerechtshof zijn allen zwaar conservatief en kunnen de balans op het Hof wel eens bepalen voor de komende ~20 jaar. Laat ik nog buiten beschouwing dat Trump natuurlijk de handen vrij heeft om tienduizenden soldaten naar het Midden-Oosten te sturen, de spanningen in de Zuid-Chinese Zee verder op te drijven, het atoomakkoord met Iran op te blazen en de NAVO te verzwakken.
Ach dat kan de gemiddelde Bernie fan allemaal geen drol schelen. Die heeft er itt veel anderen niet zoveel last van.
pi_165284698
Paul is ultraconservatief?
pi_165284738
hebben we het al gehad over de nieuwste florida poll waar trump plus 4 staat?
pi_165284805
quote:

[..]

Lood om oud ijzer.
Het zal voor Obama nadat hij met veel pijn en moeite Obamacare erdoor heeft gekregen vast lood om oud ijzer zijn of hij wordt opgevolgd door iemand die dat per direct wil terugdraaien of door iemand die zijn werk op dat gebied juist wil voortzetten 8)7
pi_165284862
Van Monolith weet ik dat hij Clinton als best of the rest ziet... toch?

Hoe zit dat met Euribob, 99.999, Hexagon. Jullie zijn vooral antitrump en lachen mensen vierkant uit als ze trump stemmen omdat Clinton.

Wat is nu jullie echte mening over haar, waarom moet zij het worden? Waren er betere kandidaten geweest? Wat is minder?
pi_165284872
JenniferJJacobs twitterde op dinsdag 13-09-2016 om 00:17:53 Trump abandons his microphone, leaves the stage, wades into North Carolina rally crowd to check on woman who needed medical attention. reageer retweet
Trump speelt dit weer meesterlijk
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:27:25 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165284943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:20 schreef skysherrif het volgende:
Van Monolith weet ik dat hij Clinton als best of the rest ziet... toch?

Hoe zit dat met Euribob, 99.999, Hexagon. Jullie zijn vooral antitrump en lachen mensen vierkant uit als ze trump stemmen omdat Clinton.

Wat is nu jullie echte mening over haar, waarom moet zij het worden? Waren er betere kandidaten geweest? Wat is minder?
Ik sta er hetzelfde in als Monolith. Ik had ook liever een jonge frisse vent/vrouw gezien dan Hillary, die iemand van vervlogen tijden is.

Maar ik moet de republikeinen sowieso al niet, en in Donald Trump heb ik nog veel minder vertrouwen. En zijn plannen vind ik zeer slecht.

Dus dan kies ik met mijn verstand liever voor status quo Hillary dan voor negatieve verandering Trump.
pi_165284987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik sta er hetzelfde in als Monolith. Ik had ook liever een jonge frisse vent/vrouw gezien dan Hillary, die iemand van vervlogen tijden is.

Maar ik moet de republikeinen sowieso al niet, en in Donald Trump heb ik nog veel minder vertrouwen. En zijn plannen vind ik zeer slecht.

Dus dan kies ik met mijn verstand liever voor status quo Hillary dan voor negatieve verandering Trump.
Ik snap het en rationeel ben ik het met je eens. Zeker op het punt van klimaatverandering (hij wil verdrag van parijs verwerpen? ....) is het niet alleen een Amerikaanse gelegenheid, maar ook iets wat desastreus is wereldwijd als hij aan de macht komt.

Dat nu net Clinton zijn tegenstander is maakt het zo moeilijk om echt tegen Trump te zijn. Rationeel dus kan je moeilijk voor hem zijn, het is en blijft idd een mafklapper.
pi_165285007
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik snap het en rationeel ben ik het met je eens. Zeker op het punt van klimaatverandering (hij wil verdrag van parijs verwerpen? ....) is het niet alleen een Amerikaanse gelegenheid, maar ook iets wat desastreus is wereldwijd als hij aan de macht komt.

Dat nu net Clinton zijn tegenstander is maakt het zo moeilijk om echt tegen Trump te zijn. Rationeel dus kan je moeilijk voor hem zijn, het is en blijft idd een mafklapper.
Deze vond ik nog:

Sept. 5 in Claremont Review, “A Hillary Clinton presidency is Russian Roulette with a semi-auto. With Trump, at least you can spin the cylinder and take your chances.”
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:31:39 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_165285027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:21 schreef Nintex het volgende:
JenniferJJacobs twitterde op dinsdag 13-09-2016 om 00:17:53 Trump abandons his microphone, leaves the stage, wades into North Carolina rally crowd to check on woman who needed medical attention. reageer retweet
Trump speelt dit weer meesterlijk
Zou zo opgezet kunnen zijn maar *bats*, Trump +2
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:32:30 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165285033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En ik benader liever zaken rationeel
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:33:19 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165285046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

Deze vond ik nog:

Sept. 5 in Claremont Review, “A Hillary Clinton presidency is Russian Roulette with a semi-auto. With Trump, at least you can spin the cylinder and take your chances.”
Gaat lekker over de inhoud ja...
pi_165285047
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Zou zo opgezet kunnen zijn maar *bats*, Trump +2
http://www.wptz.com/polit(...)p-14-points/41633824

Geen officiële polls, die werken niet met zulke swings, maar dit artikel geeft wel enige indicatie van afgelopen dagen.
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:34:59 #243
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_165285062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat had jij gevonden van een gematigde kandidaat als: Kasich, Pataki of Huntsman?
Hadden die trouwens meer kans op jouw steun gehad als ze tegen Clinton moesten?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_165285073
Even een vraagje, is het zo dat kranten die eindigen op times in amerika meer liberaal/democraat zijn en die eindigen op post meer republikein/conservatief of ....

Zie soms wat artikelen van de ny times, washington times voorbij komen en die staan vaak in contrast met de ny post en washington post. kan dat kloppen?
  dinsdag 13 september 2016 @ 00:36:52 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165285078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:34 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Wat had jij gevonden van een gematigde kandidaat als: Kasich, Pataki of Huntsman?
Die staan ook mijlenver van mijn positie af maar ik zou minder balen van de uitslag.
pi_165285083
Ah, CNN probeert nu Mike Pence te framen als KKK supporter. Tja, alles om Hillary te beschermen.

quote:
BLITZER: But [Clinton] said, there are supporters, and you know this, there are some supporters of Donald Trump and Mike Pence, who, David Duke, for example, some other white nationalist, who would fit into that category of deplorables. Right?"
quote:
PENCE: "As I’ve told you the last time I was on, I'm not sure why the media keeps dropping David Duke's name. Donald Trump has denounced David Duke repeatedly. We don't want his support and we don't want the support of people who think like him."
quote:
BLITZER: "You called him a deplorable. You would call him a deplorable?"
quote:
PENCE: "No, I'm not in the name-calling business, Wolf, you know me better than that."
Headline:

"Mike Pence refuses to call David Duke deplorable"
pi_165285199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:37 schreef Nintex het volgende:
Ah, CNN probeert nu Mike Pence te framen als KKK supporter. Tja, alles om Hillary te beschermen.

[..]

[..]

[..]

[..]

Headline:

"Mike Pence refuses to call David Duke deplorable"
Zie je het verschil niet tussen zulke weifelende en afhoudende opmerkingen en de manier waarop bijvoorbeeld George Bush sr. hiermee omging toen David Duke in '92 de Republikeinse nominatie won voor het gouverneurschap van Louisiana? Vergelijk "I believe David Duke is an insincere charlatan. I believe he's attempting to hoodwink the voters of Louisiana, I believe he should be rejected for what he is and what he stands for." eens met "I'm not in the name-calling business". Snap je hoe het ene totaal anders overkomt dan het andere? Pence is geen domme man, waarom kiest hij zijn woorden zo zorgvuldig? Interessant om even over na te denken.
pi_165285256
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:50 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Zie je het verschil niet tussen zulke weifelende en afhoudende opmerkingen en de manier waarop bijvoorbeeld George Bush sr. hiermee omging toen David Duke in '92 de Republikeinse nominatie won voor het gouverneurschap van Louisiana? Vergelijk "I believe David Duke is an insincere charlatan. I believe he's attempting to hoodwink the voters of Louisiana, I believe he should be rejected for what he is and what he stands for." eens met "I'm not in the name-calling business". Snap je hoe het ene totaal anders overkomt dan het andere? Pence is geen domme man, waarom kiest hij zijn woorden zo zorgvuldig? Interessant om even over na te denken.
Dit komt denk ik oprecht vanwege het debakel met Clinton en daar op in te spelen (niet slim geweest dus natuurlijk).

Lijkt me niet dat ze graag aan die man gelinkt worden.
pi_165285264
Ze willen deplorable niet gebruiken, omdat ze het dan niet meer tegen Hillary kunnen gebruiken. Dan hadden ze kunnen zeggen: "Zie je wel jullie supporters zijn allemaal deplorable, zoals David Duke". Dat had zelfmoord geweest voor de Trump campagne.

http://www.washingtonexaminer.com/trump-piles-on-clinton-attacked-millions-of-moms-and-dads/article/2601606
quote:
"She called these Americans every name in the book — racist, sexist, xenophobic, Islamophobic. She said they were not even American," he noted. "She was attacking millions of moms and dads who love their children and want a better future for all Americans."

"What should these parents tell their children about Hillary Clinton's attacks?" Trump asked.

He continued, "To every kid in America tonight, I want you to know your parents are working so hard to make your life better, and to make your country better — and if I get the chance, I will fight right alongside them to deliver a better future for everyone."
quote:
Trump also invited several supporters onto the stage with him to respond to Clinton's comments themselves.

"My wife and I represent non-deplorable people," one African-American man said as he stood proudly beside Trump.

"Do I look deplorable?" another woman asked the crowd. "I am a wife, a mother, I work full-time, and I am voting for Donald Trump."

"And Ms. Clinton, you can go home," she said to resounding applause.
  dinsdag 13 september 2016 @ 01:08:17 #250
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_165285323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:36 schreef skysherrif het volgende:
Even een vraagje, is het zo dat kranten die eindigen op times in amerika meer liberaal/democraat zijn en die eindigen op post meer republikein/conservatief of ....

Zie soms wat artikelen van de ny times, washington times voorbij komen en die staan vaak in contrast met de ny post en washington post. kan dat kloppen?
Zou ik niet als regel hanteren. Al was het maar omdat je de Washington Post dan echt tekort doet. Dat is wel een vrij liberale krant.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')