abonnement Unibet Coolblue
pi_165229124
Welkom in het topic "FOK!ers die willen stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm
pi_165229176
Ik heb sinds 29 augustus niks meer gedronken.

Afgelopen tijd ook goed contact met de buren (ja, zelfs de dronken buurman). Ze begrijpen dat ik niks drink. Roken zelf altijd hun blowtje en sommigen drinken een blik bier. Maar ze zitten mij totaal niet te pushen of zoiets.
pi_165232878
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:05 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Gister ging het redelijk. Wel met vlagen de zucht naar alcohol gehad. Zeker op een warme vrijdagmiddag heb ik daar moeite mee.

Heb van de week een brief gekregen over het plan van aanpak van de behandeling maar ik snap er niet veel van. Nogal bureaucratisch gedoe en het is me nog steeds onduidelijk wat nu het plan van aanpak is. Moet alleen nog mijn handtekening eronder zetten en terugsturen en dan zien we wel verder.
Ik zou als ik jou was nooit je handtekening zetten zolang je het niet begrijpt. Zorg eerst dat iemand je uitlegt waar je precies voor tekent.

Als je wilt kan ik je wel helpen om de brief en het pva te begrijpen. Je mag me, als je wilt, de brief of de stukken die je niet begrijpt pm'n (natuurlijk zonder je persoonlijke info) en dan kan ik het je (misschien) uitleggen.
pi_165242780
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was nooit je handtekening zetten zolang je het niet begrijpt. Zorg eerst dat iemand je uitlegt waar je precies voor tekent.

Als je wilt kan ik je wel helpen om de brief en het pva te begrijpen. Je mag me, als je wilt, de brief of de stukken die je niet begrijpt pm'n (natuurlijk zonder je persoonlijke info) en dan kan ik het je (misschien) uitleggen.
Dank voor je aanbod.

Op dit moment ligt de brief bij mijn ouders thuis.

Mijn beneden buurvrouw heeft heel toevallig twee weken geleden ook een gesprek gehad met de gemeente over precies hetzelfde onderwerp (hulp aan huis). Ze was nogal wantrouwig en zij begreep ook niet veel van de brief.

Het probleem is dat ik jaren geleden slechte ervaringen heb gehad met die stichting (zal hier de naam niet noemen). Je betaalt ook een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Dat vind ik geen enkel probleem maar dan moet ik er wel iets voor terugkrijgen.
pi_165243151
Ik drink wel stevig denk niet dat ik verslaafd ben, maar ik pak wel vaak bier puur als het kut gaat of zo om even mezelf te verdoven. Denk dat ik iedere dag wel een halve liter of 2 drink. Soms ook sterkere pilsjes 2 van 30 cl van een percentage van 9 of 6%, en een halve liter pils. Er zijn niet veel dagen dat ik niet meer drink.
pi_165243243
quote:
11s.gif Op zondag 11 september 2016 12:09 schreef Argo het volgende:
Ik drink wel stevig denk niet dat ik verslaafd ben, maar ik pak wel vaak bier puur als het kut gaat of zo om even mezelf te verdoven. Denk dat ik iedere dag wel een halve liter of 2 drink. Soms ook sterkere pilsjes 2 van 30 cl van een percentage van 9 of 6%, en een halve liter pils. Er zijn niet veel dagen dat ik niet meer drink.
In ieder geval zit je in de gevarenzone en dat is met name omdat je gaat drinken als er iets kut gaat of tegen zit.
Sowieso geen goede oplossing, want het kan altijd nog kutter gaan of een hele kut periode en als je dan al gewend bent om dat met drinken te verdoven, dan kan dat wel uit de hand gaan lopen.
Uit ervaring dit ;)
Do what you love, love what you do!
pi_165245588
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 12:13 schreef kree het volgende:

[..]

In ieder geval zit je in de gevarenzone en dat is met name omdat je gaat drinken als er iets kut gaat of tegen zit.
Sowieso geen goede oplossing, want het kan altijd nog kutter gaan of een hele kut periode en als je dan al gewend bent om dat met drinken te verdoven, dan kan dat wel uit de hand gaan lopen.
Uit ervaring dit ;)
Zoals Bukowski schreef:
“That's the problem with drinking, I thought, as I poured myself a drink. If something bad happens you drink in an attempt to forget; if something good happens you drink in order to celebrate; and if nothing happens you drink to make something happen.

Dit slaat ook wel op hoe ik drink, dus ik besef me wel dat ik slecht bezig ben. Misschien maar langzaam stoppen en eens een maand nuchter proberen?
pi_165249018
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat fijn om weer eens wat van je te horen en wat fijn dat het zo goed met je gaat!

Je schrijft dat je in een nieuwe omgeving zit, is dat tijdelijk of blijf je daar?
Tijdelijk.
Ik ben benieuwd hoe het met me gaat als ik terugkeer naar mijn oude omgeving en of ik terugval in mijn oude patroon. Maar goed, dan hebben we het over 9 maanden verder.

Wat denk je?
pi_165251040
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:55 schreef Milan. het volgende:

[..]

Tijdelijk.
Ik ben benieuwd hoe het met me gaat als ik terugkeer naar mijn oude omgeving en of ik terugval in mijn oude patroon. Maar goed, dan hebben we het over 9 maanden verder.

Wat denk je?
Heb je nog begeleiding voor je verslaving? edit: spuitelf :+


Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je behandeling doorzet, ook al heb je nu niet zoveel last meer van trek. Het is heel belangrijk om nu te leren hoe je anders/beter met de triggers in je oude omgeving om kunt gaan.

Misschien kun je (tijdens de laatste maanden van je verblijf) beginnen met af en toe een dag terug naar je oude omgeving, als dat goed gaat kun je dat uitbreiden naar af en toe een weekend en als dat goed gaat kun je het uitbreiden naar af en toe een week. Dan kun je rustig wennen aan je oude omgeving en dan leer je ook waar nog valkuilen liggen en die kun je dan nog in 'de veiligheid van je nieuwe omgeving' aanpakken.

[ Bericht 37% gewijzigd door madam-april op 11-09-2016 20:50:03 ]
pi_165283068
Kutzooi ik vond een meid leuk. Ging mis en nu zwaar bezopen kutzooi. Ik ga exht verkeerd.
pi_165308922
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 11:53 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Dank voor je aanbod.

Op dit moment ligt de brief bij mijn ouders thuis.

Mijn beneden buurvrouw heeft heel toevallig twee weken geleden ook een gesprek gehad met de gemeente over precies hetzelfde onderwerp (hulp aan huis). Ze was nogal wantrouwig en zij begreep ook niet veel van de brief.

Het probleem is dat ik jaren geleden slechte ervaringen heb gehad met die stichting (zal hier de naam niet noemen). Je betaalt ook een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Dat vind ik geen enkel probleem maar dan moet ik er wel iets voor terugkrijgen.
Hoe gaat het met je?
pi_165356408
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 11:53 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Dank voor je aanbod.

Op dit moment ligt de brief bij mijn ouders thuis.

Mijn beneden buurvrouw heeft heel toevallig twee weken geleden ook een gesprek gehad met de gemeente over precies hetzelfde onderwerp (hulp aan huis). Ze was nogal wantrouwig en zij begreep ook niet veel van de brief.

Het probleem is dat ik jaren geleden slechte ervaringen heb gehad met die stichting (zal hier de naam niet noemen). Je betaalt ook een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Dat vind ik geen enkel probleem maar dan moet ik er wel iets voor terugkrijgen.
Begrijp je al wat er in de brief staat?
pi_165381804
Hoop niet dat het met alcoholisten hetzelfde is als met kleine kinderen. Dat je pas echt goed moet opletten wanneer ze heel stil zijn. :+
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165381824
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:10 schreef Koral het volgende:
Hoop niet dat het met alcoholisten hetzelfde is als met kleine kinderen. Dat je pas echt goed moet opletten wanneer ze heel stil zijn. :+
Helaas is dat meestal wel het geval.
Do what you love, love what you do!
pi_165382427
Sommige mensen zien het fok forum als een schouderklop-ophaal-plaats.

Maar als er discussie volgt tussen mensen met verschillende karakters vliegen ze in de verdediging of houden ze hun mond.

Mensen zeggen vaak tegen mij als ik mijn verhaal vertel, wat knap, wat goed dat je erover praat.

Maar juist als het fout gaat is het knap om er over te praten, op voorwaarde (is mijn mening) dat je niet tig keer dezelfde fout maakt.
Dan wordt het vermoeiend, maar dat geld voor meerdere topics op fok.

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 17-09-2016 14:10:58 ]
Hell To The Liars
pi_165383179
Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen is. Ik wil toch wel even op Argo reageren. Argo, hoe kwam het dat je jezelf toestond om zoveel te drinken? Is er nog een kans bij dat meisje of zijn al je kansen verkeken?

Peste, laat je nog even horen hoe het gaat? Ook als het niet goed gaat/gegaan is mag je dat gerust vertellen. Een aantal zal je terechtwijzen, een aantal zal begrip tonen. Maar een ieder doet het met een goed hart.

We zitten nu al 17 dagen in de maand dat ik een flesje wijn/martini mag drinken maar tot nog toe geen behoefte aan.
pi_165385757
Met mij is het wel goed, soms heb ik mijn slechte dagen dat een verdoving fijn zou zijn.

Dat heb ik vaak aan mijzelf te danken en het niet drinken is geen probleem, maar het gevecht in mijn hoofd. Maar ja je moet toch naar de winkel om drank te halen en dat is totaal niet aan de orde.

Verder las ik pas geleden een stukje van Marnix Pauwels, waarin hij het advies kreeg om anders te gaan denken: denk of zeg niet "ik drink niet meer" maar zeg gewoon "ik drink niet".

Na bijna 3 jaar gestopt te zijn is dat denk ik een goede gedachte om aan te leren.
Hell To The Liars
pi_165386391
Dat gevecht in mijn hoofd heb ik dan totaal niet, gelukkig. Dat lijkt mij heel lastig Droop.
Ik denk totaal niet meer aan "ik drink niet meer", wel heb ik soms iets van. oh het mag weer. Maar dit is de eerste keer dat ik er nog geen behoefte aan heb in mijn tweemaandelijkse drankje.
Toen dat vanmorgen tot me doordrong dat het weer mocht merk ik toch dat ik er iets vaker aan denk.

Goed dat je een quote tegenkwam die je verder helpt.
pi_165386496
Ok, zal even eerlijk zijn over mij dan ook na alle openhartige verhalen van iedereen.
Hoe het gaat met mij, eigenlijk voor de wind enzo, heb niks om over te klagen, naar mijn zin en lekker in mijn vel.

De problemen komen pas in t weekend, noem het ontladen en dan drink ik teveel toch eigenlijk weer.
Het voordeel tis niet meer uit lichamelijke verslaving meer, maar geestelijk wel.
En ik weet gewoon dat het ook zonder kan zonder alle ellende, maarja dan vraag ik mezelf af, waarom doe ik t eigenlijk, voel me super en de dag erna minder,

Totaal geen nut heeft het eigenlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_165386564
Leuk dat je je verhaal ook weer deelt Kree. Ik heb dat ook lang gehad, dat ik van weekend naar weekend leefde.
Het is denk ik ook lastiger om van de geestelijke verslaving af te komen dan van de lichamelijke.
Lastig, het is een mindset maar ja, hoe zet je die knop om. Als je de knop al kunt vinden natuurlijk.
pi_165386567
En ik wil nog zeggen en dat is meer voor iedereen die op dit topic komt om wat voor reden dan ook.

Er is geen 1 weg tot succes, je leest hier ervaringen van iedereen die hetzelfde meemaakt.
En wat voor de 1 werkt dat werkt niet voor de ander.

Maar ik weet wel zeker dat het als een leidraad kan dienen, lees het, denk erover en bepaal je eigen strategie.

Sowieso ( en daar twijfel ik niet over) wil iedereen die het meegemaakt heeft met je praten al dan niet via dm of pm.
Incl mijzelf.

Dus schroom niet.
Do what you love, love what you do!
pi_165386583
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:38 schreef praadje het volgende:
Leuk dat je je verhaal ook weer deelt Kree. Ik heb dat ook lang gehad, dat ik van weekend naar weekend leefde.
Het is denk ik ook lastiger om van de geestelijke verslaving af te komen dan van de lichamelijke.
Lastig, het is een mindset maar ja, hoe zet je die knop om. Als je de knop al kunt vinden natuurlijk.
Dat klopt helemaal ;)
Do what you love, love what you do!
pi_165386940
Ik zou het wel leuk vinden om iemand te horen die zonder opname gestopt is voor een langere periode.

Beetje advies voor mensen die opname eng vinden en zonder opname niet lukt om te stoppen.
Hell To The Liars
pi_165387737
Ik.
pi_165387904
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:46 schreef praadje het volgende:
Ik.
Met alle respect Praadje..
jij bent niet in gestopt, jij hebt het onder controle.

Jij staat het jezelf toe om iedere 2 maanden een avondje je te verdoven/ genieten/ naar keuze.

Jouw keuze en je goed recht maar dat is geen stoppen.
Als ik zeg dat ik gestopt ben met het schoppen van mijn hond mag ik hem niet iedere 2 maanden een schop verkopen.


(Dit is hoe ik er over denk)
Hell To The Liars
pi_165388014
Fair enough.
pi_165388558
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Met alle respect Praadje..
jij bent niet in gestopt, jij hebt het onder controle.

Jij staat het jezelf toe om iedere 2 maanden een avondje je te verdoven/ genieten/ naar keuze.

Jouw keuze en je goed recht maar dat is geen stoppen.
Als ik zeg dat ik gestopt ben met het schoppen van mijn hond mag ik hem niet iedere 2 maanden een schop verkopen.


(Dit is hoe ik er over denk)
Voor mij is dat hetzelfde.

Vraag dus. Is dat dan erg?
Do what you love, love what you do!
pi_165388667
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef kree het volgende:

[..]

Voor mij is dat hetzelfde.

Vraag dus. Is dat dan erg?
Ehh..nee het is niet erg als het werkt voor je.

Alleen ik vind niet dat deze optie moet worden gepromoot als iemand vraag ik wil stoppen met drinken.

Een alcoholist die zegt ik ga alleen iedere zaterdag drinken zit op maandag al af te tellen. (blijkt uit ervaring)

Ik ging de kliniek en toen zei 1 verpleger misschien kan jij wel af en toe drinken en 9 anderen zeiden van niet.
Want 80% van de opnames zijn oude bekenden.

Toen ging ik eruit en dacht alleen maar wat die ene persoon zei
Hell To The Liars
pi_165388939
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ehh..nee het is niet erg als het werkt voor je.

Alleen ik vind niet dat deze optie moet worden gepromoot als iemand vraag ik wil stoppen met drinken.

Een alcoholist die zegt ik ga alleen iedere zaterdag drinken zit op maandag al af te tellen. (blijkt uit ervaring)

Ik ging de kliniek en toen zei 1 verpleger misschien kan jij wel af en toe drinken en 9 anderen zeiden van niet.
Want 80% van de opnames zijn oude bekenden.

Toen ging ik eruit en dacht alleen maar wat die ene persoon zei
Nou let op, ik promoot het niiet, zeker neit, heb ik ook al vaak verteld hier, het beste is stoppen sowieso, daar zijn we het wel over eens.

Maar compleet stoppen is niet de enige manier. Elk weekend zuipt de halve wereld zich lam, hebben zij allemaal een probleem?
Denk van niet, het probleem is om er niet afhankelijk van te worden.

En het is zo simpel, alcohol is het beste medicijn voor al je problemen, tijdelijk dus, daarna vergroot het alleen maar alles.

dus om op de vraag terug te komen, alcoho is wmb niet erg, zolang je het maar niet als een oplossing gaat zien voor je eigen problemen.
Do what you love, love what you do!
pi_165388955
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef kree het volgende:

[..]

Voor mij is dat hetzelfde.

Vraag dus. Is dat dan erg?
Wat bedoel je precies?

Ik had niet gerefreshed en zit mobiel
pi_165388976
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Dat ik nog wel eens drink zonder dat het gelijk een probleem hoeft te zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_165389205
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:39 schreef kree het volgende:

[..]

Nou let op, ik promoot het niiet, zeker neit, heb ik ook al vaak verteld hier, het beste is stoppen sowieso, daar zijn we het wel over eens.

Maar compleet stoppen is niet de enige manier. Elk weekend zuipt de halve wereld zich lam, hebben zij allemaal een probleem?
Denk van niet, het probleem is om er niet afhankelijk van te worden.

En het is zo simpel, alcohol is het beste medicijn voor al je problemen, tijdelijk dus, daarna vergroot het alleen maar alles.

dus om op de vraag terug te komen, alcoho is wmb niet erg, zolang je het maar niet als een oplossing gaat zien voor je eigen problemen.
Ik zei ook niet dat jij het promoot, maar de algemene tendens werd hier wel.. Af en toe drinken is niets mis mee als je je had voorgenomen nooit meer te drinken.

Alcohol is nooit het beste medicijn, ook niet kort.
Als je fucked up bent kan je ook even gas terugnemen of naar de dokter voor een pilletje

Maar alcohol is in principe niets mis mee, als je er mee om kan gaan is het hartstikke leuk en ontspannen.

Zolang je alcohol gaat gebruiken als medicijn en niet voor de lol gaat er (wat mij betreft iets mis).

Ps. Kree als jij wilt minderen met drinken is dat een prima streven en ook daar in wil ik en andere je in steunen.
Maar onthou, je blijft afhankelijk hoe dan ook
Hell To The Liars
pi_165389729
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat jij het promoot, maar de algemene tendens werd hier wel.. Af en toe drinken is niets mis mee als je je had voorgenomen nooit meer te drinken.

Alcohol is nooit het beste medicijn, ook niet kort.
Als je fucked up bent kan je ook even gas terugnemen of naar de dokter voor een pilletje

Maar alcohol is in principe niets mis mee, als je er mee om kan gaan is het hartstikke leuk en ontspannen.

Zolang je alcohol gaat gebruiken als medicijn en niet voor de lol gaat er (wat mij betreft iets mis).

Ps. Kree als jij wilt minderen met drinken is dat een prima streven en ook daar in wil ik en andere je in steunen.
Maar onthou, je blijft afhankelijk hoe dan ook
Heb er niks aan toe te voegen.
Ben het wel met je eens.

Het gaat er meer om hoe wordt dit ook voor anderen duidelijk.

Jij hebt een zwart wit manier. Waar trouwens helemaal niks mis mee is.

Ik zit er beetje tussen in denk.
Wat het beste is voor iedereen die dit leest is eigenlijk om aan hun zelf uit te vinden.


Er is eigenlijk 1 ding wat belangrijk is. En dat is vooral blijf erover praten of t nou goed of slecht gaat.

Daarom sluit ik dus nooit iemand uit. T mag zo vaak fout gaan. Maar alleen de wil die er is om dan toch hulp te zoeken geeft aan dat zo eej iemand er zelf niet tevreden mee is.

T wordt uiteraard vervelend als iemand steeds dezelfde fout maakt. Maar dan nog...
Do what you love, love what you do!
pi_165389794
Ik heb niet het idee dat ik er nog afhankelijk van ben. Dat ik deze maand nog niet gedronken heb is daar wel een voorbeeld van want anders zou ik direct op dag 1 of 2 een fles gehaald hebben.
Het is ook niet zo dat als ik deze hele maand niet drink ik het de volgende maand mag inhalen. De regel blijft om de twee maanden dus dan zou dat pas weer in november 'mogen'.
pi_165389859
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:11 schreef kree het volgende:

[..]

Heb er niks aan toe te voegen.
Ben het wel met je eens.

Het gaat er meer om hoe wordt dit ook voor anderen duidelijk.

Jij hebt een zwart wit manier. Waar trouwens helemaal niks mis mee is.

Ik zit er beetje tussen in denk.
Wat het beste is voor iedereen die dit leest is eigenlijk om aan hun zelf uit te vinden.

Er is eigenlijk 1 ding wat belangrijk is. En dat is vooral blijf erover praten of t nou goed of slecht gaat.

Daarom sluit ik dus nooit iemand uit. T mag zo vaak fout gaan. Maar alleen de wil die er is om dan toch hulp te zoeken geeft aan dat zo eej iemand er zelf niet tevreden mee is.

T wordt uiteraard vervelend als iemand steeds dezelfde fout maakt. Maar dan nog...
Dat vind ik dan vervelend voor de persoon als het steeds fout gaat. Niet voor mijzelf om te lezen. Hebben we niet allemaal dezelfde fouten keer op keer gemaakt voordat je toe was aan hulp en of drastische maatregelen. Ik 'gun' iedereen zijn/haar fouten alleen is het jammer dat als het fout gegaan is er niet over geschreven durft te worden.
pi_165390124
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:17 schreef praadje het volgende:

[..]

Dat vind ik dan vervelend voor de persoon als het steeds fout gaat. Niet voor mijzelf om te lezen. Hebben we niet allemaal dezelfde fouten keer op keer gemaakt voordat je toe was aan hulp en of drastische maatregelen. Ik 'gun' iedereen zijn/haar fouten alleen is het jammer dat als het fout gegaan is er niet over geschreven durft te worden.
Mja je eigen fouten toegeven is nooit makkelijk. Voor niemand niet.

En het is voor ons nu makkelijker omdat we het allemaal al hebben meegemaakt.
Toen ik er midden in zat was het ook niet zo makkelijk om over te praten, het heeft me een hoop moeite gekost om het eerlijk toe te geven ipv te ontkennen,

Hou dat wel in gedachte als er hier mensen komen posten die nog in die fase zitten ;)
Do what you love, love what you do!
pi_165390351
Wat ik lastig vind in dit topic dat als ik de waarheid zeg het meestal in 2 kampen eindigd en het topic stil wordt.

Dat is lastig omdat ik jullie mijn meningen zwart wit ervaren terwijl ik echt heilig van overtuigd ben dat ik (mede door 30 maanden therapie en heel veel lezen) 9 van de 10 keer gelijk heb.

Ik snap ook dat anderen dat niet zien, maar dat zit een conflict :)

Ik moet alleen wat vaker denken ze zijn niet dom maar zien het zelf niet.

(geef me de vrijheid en jullie beide posts schiet ik ook gaten in of we laten het erbij ;))
Hell To The Liars
pi_165390447
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:41 schreef Droopie het volgende:
Wat ik lastig vind in dit topic dat als ik de waarheid zeg het meestal in 2 kampen eindigd en het topic stil wordt.

Dat is lastig omdat ik jullie mijn meningen zwart wit ervaren terwijl ik echt heilig van overtuigd ben dat ik (mede door 30 maanden therapie en heel veel lezen) 9 van de 10 keer gelijk heb.

Ik snap ook dat anderen dat niet zien, maar dat zit een conflict :)

Ik moet alleen wat vaker denken ze zijn niet dom maar zien het zelf niet.

(geef me de vrijheid en jullie beide posts schiet ik ook gaten in of we laten het erbij ;))
Kijk en dat vind ik nu lastig bij jou Droopie. Dat jij 9 van de 10 keer denkt dat je gelijk hebt. Ik heb ook heel lang therapie gehad in het verleden en niet alleen voor de alcohol. En dat het beter is om bij een verslaving hulp te zoeken ben ik met je eens. Maar om dan mensen af te schieten als ze daar nog niet aan toe zijn/niet willen hoeft van mij niet en dat is wat jij doet vind ik. Dat vind ik arrogant.

Van mij mag je schieten hoor maar ik hoop wel dat we op een respectvolle manier met elkaar om kunnen blijven gaan op dit topic.
pi_165390928
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:41 schreef Droopie het volgende:
Wat ik lastig vind in dit topic dat als ik de waarheid zeg het meestal in 2 kampen eindigd en het topic stil wordt.

Dat is lastig omdat ik jullie mijn meningen zwart wit ervaren terwijl ik echt heilig van overtuigd ben dat ik (mede door 30 maanden therapie en heel veel lezen) 9 van de 10 keer gelijk heb.

Ik snap ook dat anderen dat niet zien, maar dat zit een conflict :)

Ik moet alleen wat vaker denken ze zijn niet dom maar zien het zelf niet.

(geef me de vrijheid en jullie beide posts schiet ik ook gaten in of we laten het erbij ;))
Het is niet erg, ik zie jou idee er altijd van tegemoed, maar jou idee is niet het enige idee, en daar kunnen we prima over praten denk ik?

Ik weet niet wat de beste manier is, ik weet wel wat mij hielp en wat niet en net zo goed als ik kun jij dat vertellen over wat met jou hielp.

laten we maar niet in verwijten vervallen dat helpt niemand nl.

ervaringen vertellen wel
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:09:37 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165391025
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:41 schreef Droopie het volgende:
Wat ik lastig vind in dit topic dat als ik de waarheid zeg het meestal in 2 kampen eindigd en het topic stil wordt.

Dat is lastig omdat ik jullie mijn meningen zwart wit ervaren terwijl ik echt heilig van overtuigd ben dat ik (mede door 30 maanden therapie en heel veel lezen) 9 van de 10 keer gelijk heb.

Ik snap ook dat anderen dat niet zien, maar dat zit een conflict :)

Ik moet alleen wat vaker denken ze zijn niet dom maar zien het zelf niet.

(geef me de vrijheid en jullie beide posts schiet ik ook gaten in of we laten het erbij ;))
Jouw waarheid is niet altijd dé waarheid. Houd dat in je achterhoofd en blijf gewoon advies geven, maar wel netjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165391073
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:47 schreef praadje het volgende:

[..]

Kijk en dat vind ik nu lastig bij jou Droopie. Dat jij 9 van de 10 keer denkt dat je gelijk hebt. Ik heb ook heel lang therapie gehad in het verleden en niet alleen voor de alcohol. En dat het beter is om bij een verslaving hulp te zoeken ben ik met je eens. Maar om dan mensen af te schieten als ze daar nog niet aan toe zijn/niet willen hoeft van mij niet en dat is wat jij doet vind ik. Dat vind ik arrogant.

Van mij mag je schieten hoor maar ik hoop wel dat we op een respectvolle manier met elkaar om kunnen blijven gaan op dit topic.
Ik schiet op wat mensen zeggen in hun posts, nooit op de mensen zelf.
En daar volgt een discussie op.

Het is altijd met respect, maar ik zie onwaarheden.
Hell To The Liars
pi_165391130
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:05 schreef kree het volgende:

[..]

Het is niet erg, ik zie jou idee er altijd van tegemoed, maar jou idee is niet het enige idee, en daar kunnen we prima over praten denk ik?

Ik weet niet wat de beste manier is, ik weet wel wat mij hielp en wat niet en net zo goed als ik kun jij dat vertellen over wat met jou hielp.

laten we maar niet in verwijten vervallen dat helpt niemand nl.

ervaringen vertellen wel
Verwijten doe ik soms, maar besef jij dat je er ook nog middenin zit als je posts van eerder op de dag leest.

Nogmaals het is niet op de man, maar op de geschreven teksten.
Hell To The Liars
pi_165391137
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik schiet op wat mensen zeggen in hun posts, nooit op de mensen zelf.
En daar volgt een discussie op.

Het is altijd met respect, maar ik zie onwaarheden.
yep, richt je op t positieve dan...

iedereen die dit topic leest is zoekende nl
Do what you love, love what you do!
pi_165391167
Mensen in dit topic zijn nog steeds afhankelijk van alcohol in dit topic en gaan andere mensen die onafhankelijk willen worden uitleggen hoe dat moet.

Is geen verwijt, maar een constatering.
Hell To The Liars
pi_165391226
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:14 schreef kree het volgende:

[..]

yep, richt je op t positieve dan...

iedereen die dit topic leest is zoekende nl
Positieve is dat ik volgende maand hoop te beginnen met een opleiding psychosociale basiskennis.

hier hoop ik ook te leren om beter met dit soort discussies om te gaan ;)
Hell To The Liars
pi_165391291
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:15 schreef Droopie het volgende:
Mensen in dit topic zijn nog steeds afhankelijk van alcohol in dit topic en gaan andere mensen die onafhankelijk willen worden uitleggen hoe dat moet.

Is geen verwijt, maar een constatering.
euh ik ben dit niet met je eens heej.

t moet wel een open discussie blijven en dat is niet alleen t punt waar jij het van uit ziet.?
het gaat over het algemeen en we hebben een zelfde doel, maar de manier waarop is niet perce t zelfde zoals jij het hebt meegemaakt....
Do what you love, love what you do!
pi_165391298
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Positieve is dat ik volgende maand hoop te beginnen met een opleiding psychosociale basiskennis.

hier hoop ik ook te leren om beter met dit soort discussies om te gaan ;)
Dat lijkt me een leuke opleiding Droopie. En ik vind het ook fijn om te lezen dat je zelf ook vindt dat er wat verbetert kan worden in de manier waarop je discuseert.
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:21:35 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165391308
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Positieve is dat ik volgende maand hoop te beginnen met een opleiding psychosociale basiskennis.

hier hoop ik ook te leren om beter met dit soort discussies om te gaan ;)
Het is niet makkelijk. Je bedoelt het goed, dat is ook belangrijk.

Succes met je studie :*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165391529
Qua discussie valt er waarschijnlijk nog wel wat bij te schaven.

Maar qua het lezen van mensen, hun gedrag qua verslavingen, hoe ze denken en het zelf beleven heb ik denk ik een heel goed idee wat er hier gebeurt iedere keer.

Aan mij om dit goed te verwoorden aan de mensen die hier voor open staan.

Koral kan dit trouwens wel heel erg goed dingen op een rustige manier overbrengen, omdat hij uit zijn hoofd dingen opschrijft en niet zoals ik uit gevoel (omdat ik veel herken hoe ik zelf iedereen om de tuin leidde en voor de gek hield)
Hell To The Liars
pi_165392301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:31 schreef Droopie het volgende:
Qua discussie valt er waarschijnlijk nog wel wat bij te schaven.

Maar qua het lezen van mensen, hun gedrag qua verslavingen, hoe ze denken en het zelf beleven heb ik denk ik een heel goed idee wat er hier gebeurt iedere keer.

Aan mij om dit goed te verwoorden aan de mensen die hier voor open staan.

Koral kan dit trouwens wel heel erg goed dingen op een rustige manier overbrengen, omdat hij uit zijn hoofd dingen opschrijft en niet zoals ik uit gevoel (omdat ik veel herken hoe ik zelf iedereen om de tuin leidde en voor de gek hield)
Leg mij dan eens uit waar ik onder val volgens jou. Even de feiten, lange tijd heel veel gedronken, ja alcoholiste. Ongeveer een jaar of drie. Nu twee jaar droog, behalve om de twee maanden een flesje wat ik mag maar niet perse hoef. Geen drang, soms wel eens trek.

Ben benieuwd ;)
pi_165392548
Je staat niet droog, je bent weer begonnen met wat je kapot maakte en weet het aantal dagen dat je al had mogen drinken in je hoofd en bent al bezig met de maand november dat je wel mag drinken van jezelf.

Oftwel je hebt (nog) de controle om het niet uit de hand te laten lopen, maar voor mij persoonlijk zou de stap naar problematisch drinken, als het leven mij weer een klap in het gezicht geeft, een hele makkelijke zijn.

Waarom zou je 1x per 2 maanden zonder gordel gaan rijden als je 3 jaar geleden maandenlang had moeten revalideren na een ongeluk zonder gordel?

Waarom neem jij 1x per 2 maanden een risico (die is er statisch gezien is) dat in je hoofd een knop weer omgaat en je weer terugvalt.

Volgens de dokter heb je een ziekte in remissie en iedere 2 maanden geef je de ziekte weer een kans.


Stoppen met wat je kapotmaakte en nooit meer doen is mijn devies (en ik hoop dat ik dat ook kan volhouden)

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 17-09-2016 23:25:43 ]
Hell To The Liars
pi_165392614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:14 schreef praadje het volgende:
Ik heb niet het idee dat ik er nog afhankelijk van ben. Dat ik deze maand nog niet gedronken heb is daar wel een voorbeeld van want anders zou ik direct op dag 1 of 2 een fles gehaald hebben.
Het is ook niet zo dat als ik deze hele maand niet drink ik het de volgende maand mag inhalen. De regel blijft om de twee maanden dus dan zou dat pas weer in november 'mogen'.
Op het moment dat jij niet helemaal lekker in je vel zit en je 'mag' drinken dan doe je dat. Je ervaart momenten waarop het 'toch weer even nodig was'.
pi_165392901
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:13 schreef Droopie het volgende:
Je staat niet droog, je bent weer begonnen met wat je kapot maakte en weet het aantal dagen dat had mogen drinken in je hoofd en bent al bezig met de maand november dat je wel mag drinken van jezelf.

Oftwel je hebt (nog) de controle om het niet uit de hand te laten lopen, maar voor mij persoonlijk zou de stap naar problematisch drinken, als het leven mij weer een klap in het gezicht geeft, een hele makkelijke zijn.

Waarom zou je 1x per 2 maanden zonder gordel gaan rijden als je 3 jaar geleden maandenlang had moeten revalideren na een ongeluk zonder gordel?

Waarom neem jij 1x per 2 maanden een risico (die is er statisch gezien is) dat in je hoofd een knop weer omgaat en je weer terugvalt.

Volgens de dokter heb je een ziekte in remissie en iedere 2 maanden geef je de ziekte weer een kans.


Stoppen met wat je kapotmaakte en nooit meer doen is mijn devies (en ik hoop dat ik dat ook kan volhouden)
Heel goed gezegd!
pi_165392910
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:13 schreef Droopie het volgende:
Je staat niet droog, je bent weer begonnen met wat je kapot maakte en weet het aantal dagen dat had mogen drinken in je hoofd en bent al bezig met de maand november dat je wel mag drinken van jezelf.

Oftwel je hebt (nog) de controle om het niet uit de hand te laten lopen, maar voor mij persoonlijk zou de stap naar problematisch drinken, als het leven mij weer een klap in het gezicht geeft, een hele makkelijke zijn.

Waarom zou je 1x per 2 maanden zonder gordel gaan rijden als je 3 jaar geleden maandenlang had moeten revalideren na een ongeluk zonder gordel?

Waarom neem jij 1x per 2 maanden een risico (die is er statisch gezien is) dat in je hoofd een knop weer omgaat en je weer terugvalt.

Volgens de dokter heb je een ziekte in remissie en iedere 2 maanden geef je de ziekte weer een kans.

Stoppen met wat je kapotmaakte en nooit meer doen is mijn devies (en ik hoop dat ik dat ook kan volhouden)
Het besef dat ik al 17 dagen had mogen drinken kwam vandaag pas omdat ik hier weer eens las. Dus ik heb de dagen niet afgeteld zeg maar. Verder kwam ik uit op november omdat ik uitlegde dat ik het niet volgende maand mag inhalen dus rekende ik wanneer het weer zou mogen.

Dat ik terug zou kunnen vallen bij een tegenslag, dat gevoel heb ik absoluut niet. Mijn man is overleden, mijn oudste ben ik kwijtgeraakt aan de drugs (hij leeft nog wel). Meer en hardere klappen kunnen er niet komen dus daar ben ik niet bang voor.

Maar bedankt voor je input.
pi_165393367
Dag 4 dati k bezopen ben
pi_165393460
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:47 schreef praadje het volgende:

[..]

Kijk en dat vind ik nu lastig bij jou Droopie. Dat jij 9 van de 10 keer denkt dat je gelijk hebt. Ik heb ook heel lang therapie gehad in het verleden en niet alleen voor de alcohol. En dat het beter is om bij een verslaving hulp te zoeken ben ik met je eens. Maar om dan mensen af te schieten als ze daar nog niet aan toe zijn/niet willen hoeft van mij niet en dat is wat jij doet vind ik. Dat vind ik arrogant.

Van mij mag je schieten hoor maar ik hoop wel dat we op een respectvolle manier met elkaar om kunnen blijven gaan op dit topic.
9/10 keer blijkt uiteindelijk gewoon dat hij gelijk had. Hij schiet mensen helemaal niet af, hij confronteert mensen, hij confronteert ze met de discrepantie tussen zijn/haar woorden en de praktijk. Hij weet waar hij het over heeft en ik heb hem eigenlijk nog nooit respectloos zien reageren hier. De enige keren dat hij wat minder vriendelijk was, was nadat hij zelf persoonlijk werd aangevallen/uitgescholden etc.
pi_165394250
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

9/10 keer blijkt uiteindelijk gewoon dat hij gelijk had. Hij schiet mensen helemaal niet af, hij confronteert mensen, hij confronteert ze met de discrepantie tussen zijn/haar woorden en de praktijk. Hij weet waar hij het over heeft en ik heb hem eigenlijk nog nooit respectloos zien reageren hier. De enige keren dat hij wat minder vriendelijk was, was nadat hij zelf persoonlijk werd aangevallen/uitgescholden etc.
Oh maar ik bedoelde ook niet dat ik vind dat hij respectloos reageerde, ik zei alleen dat ik hoopte dat dat zo zou blijven. Dat we met respect met elkaar om kunnen blijven gaan ondanks verschillende meningen.
pi_165394262
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:41 schreef Argo het volgende:
Dag 4 dati k bezopen ben
Hoe komt het? Wat heb je gedronken, waarom en hoeveel?
pi_165394478
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:19 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh maar ik bedoelde ook niet dat ik vind dat hij respectloos reageerde, ik zei alleen dat ik hoopte dat dat zo zou blijven. Dat we met respect met elkaar om kunnen blijven gaan ondanks verschillende meningen.
Er was toch geen aanleiding om daar aan te twijfelen?
pi_165394703
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er was toch geen aanleiding om daar aan te twijfelen?
Nou er zijn ook wel eens posters die een beetje boos om de hoek komen, zeker als ze gecronfronteerd worden met iets en dat vind ik jammer.
pi_165394805
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:20 schreef praadje het volgende:

[..]

Hoe komt het? Wat heb je gedronken, waarom en hoeveel?
Geen aandacht aan hem besteden, troll 1e klas.
OP uit een van zijn andere topics:
quote:
Oei oei oei hij drinkt bier om 4 uur smiddags zal wel een alcoholist zijn.

Klacht mijn ouders blijven zeuren dat ik zo vroeg niet moet drinken en teveel drink. :') Ik maak dat zelf wel uit, mijn moeder confronteerde me ermee toen ze zag dat ik stiekem dronk.. Namelijk legde ik bier in de diepvries en haalde ik dat dan gauw eruit, als het koud was. Paar flessen in de koelkast en dan de rest uit de diepvries verstopte ik in een koelbox op mijn kamer, en dan dronk ik hier bv 3 halve liters pakte ik eentje beneden zodat ze denken oh hij drinkt er maar 1, en dan dronk ik er nog een paar uit de koelbox. Klacht mijn koelbox die verborgen achter stapel dozen is ontdekt. :')

Het is best normaal als je een halve liter of 4-6 drinkt om de dag.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2016 00:44:28 ]
pi_165394838
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2016 00:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

Geen aandacht aan hem besteden, troll 1e klas.
OP uit een van zijn andere topics:

[..]

Dankje voor de info. Nu begrijp ik ook waarom niemand reageerde op zijn eerdere posting.-
pi_165396076
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je nog begeleiding voor je verslaving? edit: spuitelf :+

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je behandeling doorzet, ook al heb je nu niet zoveel last meer van trek. Het is heel belangrijk om nu te leren hoe je anders/beter met de triggers in je oude omgeving om kunt gaan.

Misschien kun je (tijdens de laatste maanden van je verblijf) beginnen met af en toe een dag terug naar je oude omgeving, als dat goed gaat kun je dat uitbreiden naar af en toe een weekend en als dat goed gaat kun je het uitbreiden naar af en toe een week. Dan kun je rustig wennen aan je oude omgeving en dan leer je ook waar nog valkuilen liggen en die kun je dan nog in 'de veiligheid van je nieuwe omgeving' aanpakken.
Bedankt voor je reactie; ik kijk hier niet zoveel op, vandaar de vertraging vanuit mijn kant.
Ik vind het als een goed idee klinken, mits het mogelijk zou zijn. Ik zit helaas net te ver weg om regelmatig naar mijn oude omgeving te kunnen terugkeren. Over een paar maanden ben ik voor een week of twee weer in de oude omgeving, daarna ben ik weer weg voor een lange periode net zoals nu. Hoe en wat wil ik best in een privéberichtje sturen.
Ik moet wel toegeven dat ik bang ben dat ik weer in een zwart gat val als ik eenmaal weer terug ben.

Ondertussen heb ik de mijlpaal van een maand bereikt. Ik merk dat ik het wel ‘mis’. Niet in de lichamelijke zin, wel in de geestelijke zin. Ik zou ervoor tekenen om eens lekker en goed te slapen en dat de wallen onder mijn ogen weggaan.
Ik heb het eerste gesprek met een andere psycholoog gehad (dus een andere dan degene die de intake heeft gedaan). De hele situatie opnieuw uitgelegd en ze vermoedt dat mijn verleden mij heeft gemaakt wie ik ben, niet zozeer borderline. De depressieve stoornis en overmatig gebruik van alcohol en wiet heeft mijn rationele denken dus zodanig verpest dat ik me als een borderliner gedroeg.
Binnenkort word ik daarvoor getest (is nooit gebeurd, er werd alleen vermoed en ik stond daar zelf ook achter. De kenmerken van een borderliner (en een narcist) kwamen grotendeels overeen namelijk).
Volgende week heb ik nog een gesprek gepland staan, ik zal dan nog eens ernaar informeren.

Tot die tijd maar zoveel mogelijk slaap pakken en zoveel mogelijk afleiding zoeken. Jeetje, wat ben ik zo moe...

En weet je wat zo ironisch is; als ik nu een jointje zou nemen, weet ik dat ik knetterstoned zou zijn en daarna heerlijk zou kunnen slapen. :')
pi_165398274
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:41 schreef Droopie het volgende:
Wat ik lastig vind in dit topic dat als ik de waarheid zeg het meestal in 2 kampen eindigd en het topic stil wordt.

Dat is lastig omdat ik jullie mijn meningen zwart wit ervaren terwijl ik echt heilig van overtuigd ben dat ik (mede door 30 maanden therapie en heel veel lezen) 9 van de 10 keer gelijk heb.

Ik snap ook dat anderen dat niet zien, maar dat zit een conflict :)

Ik moet alleen wat vaker denken ze zijn niet dom maar zien het zelf niet.

(geef me de vrijheid en jullie beide posts schiet ik ook gaten in of we laten het erbij ;))
Sorry hoor, maar dat je denkt dat je 9 van de 10 keer gelijk hebt is - op z'n zachts gezegd - nogal arrogant. Heilig overtuigd nog wel.

Zoals ik eerder zei bekijk je alles vanuit jouw referentiekader, alles moet op jouw manier opgelost worden. Weet niet of je weet dat ik sinds 2005 bij de psychiatrie zit. Ik ga hier niet in details treden maar ik heb ook méér dan genoeg ervaring met psychiaters, psychologen, therapie en veel medicatie.

Dit is een oud account van PesteNoire omdat dat account een eigen leventje begon te leiden. Ik moest gewoon even op dit stukje van jou reageren.
pi_165398287
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Jouw waarheid is niet altijd dé waarheid. Houd dat in je achterhoofd en blijf gewoon advies geven, maar wel netjes.
Sterker nog, er bestaat niet zoiets als "een waarheid". Dat is enorme lariekoek. Krijg altijd een naar gevoel als mensen over "de" waarheid beginnen.
pi_165398621
laat ook maar

[ Bericht 93% gewijzigd door Droopie op 18-09-2016 11:23:32 ]
Hell To The Liars
pi_165399928
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:20 schreef praadje het volgende:

[..]

Hoe komt het? Wat heb je gedronken, waarom en hoeveel?
Bier, wel sterker bier 9% of zo six packje weg getikt en 2 halve liters of zo. Liefdesproblemen, en mijn leven an sich.
pi_165399945
quote:
11s.gif Op zondag 18 september 2016 11:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Bier, wel sterker bier 9% of zo six packje weg getikt en 2 halve liters of zo. Liefdesproblemen, en mijn leven an sich.
En hoe vaak doe je dan normaal gesproken?
Make my day!
pi_165400096
Gaat het hier alleen over mensen die volledig willen stoppen met alcohol?
Of ook over mensen die flink zijn gaan minderen?

Uiteindelijk gaat het er toch om dat je een beetje acceptabel en gezond leven voor jezelf (en je omgeving) kunt leven.
Make my day!
pi_165400384
Ik wil ook nog wel iets over deze hele discussie zeggen.

Wanneer ben je alcoholist eigenlijk?
sowieso voor mij was dat om elke dag drank nodig te hebben om te kunnen functioneren.
Of anders gezegd, je lichaam werkt niet meer zonder alcohol.

Ben je alcoholist als je in de weekenden (teveel) drinkt?
Of eens in de maand?
Nee denk ik van niet eigenlijk.
Waar het verschil in zit en zoals droopie ook aangeeft is vooral de aanleiding om te gaan drinken.
Doe je dat uit gezelligheid dan is er nog niet veel mis wat mij betreft.

Dit zegt internet erover:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je drinken om je (eigen) problemen te verdringen, dan is er wel wat aan de hand.
En dat is het hele lastige ook als je er dan vanaf wilt komen.
Behandelingen (in mijn ervaring) richten zich alleen maar op de verslaving en niet zo zeer op waardoor dat dan weer komt.

Nu snap ik, dit is voor iedereen anders natuurlijk. Wat voor mij hielp is om eens terug te gaan kijken (samen met de psycholoog) van waardoor komt het nu allemaal.
En geloof me, je moet daar zelf om vragen en je niet te snel laten lijden door het standaard verhaaltje wat een hulpverlener op gaat noemen.
Ik kon het na verschillende instanties al van te voren bedenken namelijk wat ze zouden gaan vertellen.

Er blijft 1 ding heel belangrijk en daar heeft droopie en madam april gelijk in.
Als je alle risico uit wil sluiten dan hak je de knoop door en stopt compleet.

Maaaar dat wil niet zeggen dat het perse verkeerd is als je af en toe drinkt en dus niet om verkeerde redenen.
Do what you love, love what you do!
pi_165400705
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:50 schreef agter het volgende:

[..]

En hoe vaak doe je dan normaal gesproken?
Niet zoveel maar denk dat ik deze week zeker altijd 2 als niet meer 3 halve liters heb gepakt speciaal bier en halve liters gewoon door elkaar.
pi_165400769
quote:
11s.gif Op zondag 18 september 2016 12:31 schreef Argo het volgende:

[..]

Niet zoveel maar denk dat ik deze week zeker altijd 2 als niet meer 3 halve liters heb gepakt speciaal bier en halve liters gewoon door elkaar.
In een week ben je echt geen alcoholist.

Probeer voor jezelf 2 dagen per week zonder alcohol in te lassen, zodat je lijf kan herstellen.

En wees je er van bewust dat je kennelijk een emo-drinker bent. :D
Make my day!
pi_165400801
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:15 schreef kree het volgende:
Ik wil ook nog wel iets over deze hele discussie zeggen.

Wanneer ben je alcoholist eigenlijk?
sowieso voor mij was dat om elke dag drank nodig te hebben om te kunnen functioneren.
Of anders gezegd, je lichaam werkt niet meer zonder alcohol.

Ben je alcoholist als je in de weekenden (teveel) drinkt?
Of eens in de maand?
Nee denk ik van niet eigenlijk.
Waar het verschil in zit en zoals droopie ook aangeeft is vooral de aanleiding om te gaan drinken.
Doe je dat uit gezelligheid dan is er nog niet veel mis wat mij betreft.

Dit zegt internet erover:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maaaar dat wil niet zeggen dat het perse verkeerd is als je af en toe drinkt en dus niet om verkeerde redenen.
100% eens en ik gun het ook iedereen die het wil gebruiken. Alleen voor mij werkte het niet, maar alcohol is absoluut niet per definitie slecht.

Mensen die hier komen en zeggen ik wil minderen is toch ook prima.

Zou het wel fijn vinden als ze niet gaan lopen zeggen ik heb gisteren gedronken (dat kan je wel zeggen) en ik ben heerlijk dronken geweest (niet tof)
Hell To The Liars
pi_165400818
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Droopie op 18-09-2016 12:41:33 ]
Hell To The Liars
pi_165400923
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:37 schreef Droopie het volgende:
..
Als je eens een weekje wat meer drinkt. Ja.
Beter voor je lijf om even een dagje rust te nemen. Zodat het ook geen gewoonte wordt.

Volgens mij staat dat ook op sites als alcoholdebaas etc.
Make my day!
pi_165401043
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:43 schreef agter het volgende:

[..]

Als je eens een weekje wat meer drinkt. Ja.
Beter voor je lijf om even een dagje rust te nemen. Zodat het ook geen gewoonte wordt.

Volgens mij staat dat ook op sites als alcoholdebaas etc.
Denk dat als je op zoek gaat naar sites over alcoholisme dat de meeste dat stadium al gepasseerd zijn.

Maar 2 weken Ibiza of Salou nee dan ben je geen alcoholist of een bouwvakker die 6 weken lang in de bouwvakantie na het eten in de tuin gaat zitten met een krat bier krijg je ook in principe geen grote gezondheidsproblemen van.
Hell To The Liars
pi_165401054
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:34 schreef agter het volgende:

[..]

In een week ben je echt geen alcoholist.

Probeer voor jezelf 2 dagen per week zonder alcohol in te lassen, zodat je lijf kan herstellen.

En wees je er van bewust dat je kennelijk een emo-drinker bent. :D
Ik doe dit nu al systematisch paar maanden, en wanneer ik wil stoppen drink ik die zelfde avond toch nog eentje.
pi_165401086
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Denk dat als je op zoek gaat naar sites over alcoholisme dat de meeste dat stadium al gepasseerd zijn.

Maar 2 weken Ibiza of Salou nee dan ben je geen alcoholist of een bouwvakker die 6 weken lang in de bouwvakantie na het eten in de tuin gaat zitten met een krat bier krijg je ook in principe geen grote gezondheidsproblemen van.
Het is alleen maar goed dat mensen die eens een weekje of zo wat meer drinken zich afvragen of ze misschien een probleem hebben. En of er een mechanisme achter zit wat hun triggert.
Make my day!
pi_165401110
quote:
11s.gif Op zondag 18 september 2016 12:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik doe dit nu al systematisch paar maanden, en wanneer ik wil stoppen drink ik die zelfde avond toch nog eentje.
Een paar maanden, iedere dag een paar liter bier..
ja. Dat is wel wat te veel.
En niet kunnen stoppen en je aan je eigen afspraken houden, is een rode vlag.

Waarom ga je niet eens langs de huisarts?
Je bent bang de controle kwijt te zijn. En zo klinkt het ook.
Make my day!
pi_165401149
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:53 schreef agter het volgende:

[..]

Een paar maanden, iedere dag een paar liter bier..
ja. Dat is wel wat te veel.
En niet kunnen stoppen en je aan je eigen afspraken houden, is een rode vlag.

Waarom ga je niet eens langs de huisarts?
Je bent bang de controle kwijt te zijn. En zo klinkt het ook.
Ik denk altijd dat het wel lukt de volgende dag maar ik weet zeker dat ik zo al weer aan de pils zit, er is een soort aantrekkingskracht om pils te drinken. Maar ik functioneer nog, dus het lijkt me prima, ik kan nog naar school hoewel soms een kater.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2016 12:56:08 ]
pi_165401198
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:51 schreef agter het volgende:

[..]

Het is alleen maar goed dat mensen die eens een weekje of zo wat meer drinken zich afvragen of ze misschien een probleem hebben. En of er een mechanisme achter zit wat hun triggert.
Ik denk altijd maar dat de mensen heel erg slim zijn en het al weten van zichzelf.

En juist verslaafden/ problematische drinkers hebben de neiging om juist die feiten/ vragen die ze erop wijzen dat ze het beste kunnen stoppen/ minderen negeren en juist iedere andere regel/ opmerking aangrijpen om hun drankgedrag goed te praten.

Aan een ieder de taak om er voor zichzelf een juiste balans in te vinden en eerlijk te zijn naar zich zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 18-09-2016 13:14:01 ]
Hell To The Liars
pi_165401857
Eigenlijk is alcohol (en andere middelen) net als een ex. Er zal altijd iets in zitten waar je een zwak voor hebt.

Alleen als je ernstige problemen met je ex hebt gehad, kun je met goed verstand maar beter afstand houden. = vertrouwen onherstelbaar beschadigd.

Als het echter minder problematisch is geweest of je houdt jezelf voor de gek dan houdt je je 'guard' niet op en ben je enorm kwetsbaar. = nog aanwezig vertrouwen of te goed van vertrouwen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165402008
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

100% eens en ik gun het ook iedereen die het wil gebruiken. Alleen voor mij werkte het niet, maar alcohol is absoluut niet per definitie slecht.

Mensen die hier komen en zeggen ik wil minderen is toch ook prima.

Dit vind ik een fijn bericht om te lezen omdat ik het idee had dat ik het in jouw ogen helemaal verkeerd deed en dat

Zou het wel fijn vinden als ze niet gaan lopen zeggen ik heb gisteren gedronken (dat kan je wel zeggen) en ik ben heerlijk dronken geweest (niet tof)
Dit vind ik een fijn bericht om te lezen omdat ik het idee had dat ik het in jouw ogen helemaal verkeerd deed en dat je me daarop afrekende.
pi_165402010
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 13:29 schreef Koral het volgende:
Eigenlijk is alcohol (en andere middelen) net als een ex. Er zal altijd iets in zitten waar je een zwak voor hebt.

Alleen als je ernstige problemen met je ex hebt gehad, kun je met goed verstand maar beter afstand houden. = vertrouwen onherstelbaar beschadigd.

Als het echter minder problematisch is geweest of je houdt jezelf voor de gek dan houdt je je 'guard' niet op en ben je enorm kwetsbaar. = nog aanwezig vertrouwen of te goed van vertrouwen.
En in je hoofd weet je het heel erg goed dat je gewoon moet weglopen en tegen anderen kan je het prima uitleggen vanaf de zijlijn.

Maar iets in je blokkeert dat je niet doet wat je moet doen.
Oftewel afhankelijkheid
Hell To The Liars
pi_165402135
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:37 schreef praadje het volgende:

[..]

Dit vind ik een fijn bericht om te lezen omdat ik het idee had dat ik het in jouw ogen helemaal verkeerd deed en dat je me daarop afrekende.
Nee hoor Praadje, zo erg is het niet.
Het is jouw verantwoordelijkheid en jouw keuze.
Hell To The Liars
pi_165402222
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 13:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee hoor Praadje, zo erg is het niet.
Het is jouw verantwoordelijkheid en jouw keuze.
Gelukkig :)
pi_165402244
Pestre, hoe gaat het nu?
pi_165402746
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:49 schreef praadje het volgende:
Pestre, hoe gaat het nu?
Goed. Afgelopen dagen veel gewandeld en gefietst en ook gezond gegeten.

Over alcohol. Ik heb sinds 29 augustus niks gedronken op 2 dagen na.

Ik ga overigens niet meer actief meeposten hier. Heb het idee dat ik in een cirkeltje blijf hangen. Alle energie gaat nu in de detoxgroep (waar ik elke week steeds meer steun aan begin te krijgen).
pi_165402896
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:12 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Goed. Afgelopen dagen veel gewandeld en gefietst en ook gezond gegeten.

Over alcohol. Ik heb sinds 29 augustus niks gedronken op 2 dagen na.

Ik ga overigens niet meer actief meeposten hier. Heb het idee dat ik in een cirkeltje blijf hangen. Alle energie gaat nu in de detoxgroep (waar ik elke week steeds meer steun aan begin te krijgen).
Jammer, ik heb het idee dat je steeds wegloopt als het mis is gegaan.
pi_165404743
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:19 schreef praadje het volgende:

[..]

Jammer, ik heb het idee dat je steeds wegloopt als het mis is gegaan.
2 dagen alcohol gedronken zie ik niet echt als misgaan. Ik loop telkens weg omdat ik veel users uiterst onsympathiek vindt (niet in dit topic, verspreid over het hele forum). Ik zeg bij de detox altijd eerlijk als ik weer eens 2 dagen heb gedronken.

Het verschil met de detoxgroep en dit topic is dat ze daar niet zo panisch doen als je af en toe nog wat drinkt. Er zit een man die eens in de 3 dagen 2 eenheden alcohol drinkt. Op een niet-problematische manier. Niks mis mee, toch?
pi_165405218
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:22 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

2 dagen alcohol gedronken zie ik niet echt als misgaan. Ik loop telkens weg omdat ik veel users uiterst onsympathiek vindt (niet in dit topic, verspreid over het hele forum). Ik zeg bij de detox altijd eerlijk als ik weer eens 2 dagen heb gedronken.

Het verschil met de detoxgroep en dit topic is dat ze daar niet zo panisch doen als je af en toe nog wat drinkt. Er zit een man die eens in de 3 dagen 2 eenheden alcohol drinkt. Op een niet-problematische manier. Niks mis mee, toch?
Tja, als je aan het afkicken bent en je drinkt dan toch twee dagen dan gaat er volgens mij wel iets mis hoor. Of hoe zou jij het willen noemen dan?
Natuurlijk is er niets mis dat die man af en toe drinkt maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, dus daar zou ik niet naar kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 18-09-2016 15:45:53 ]
pi_165405390
Denk je dat die man voor zijn plezier bij een detoxgroep zit?

En als jij dit ook van plan bent, gaat die man precies hetzelfde zeggen tegen zijn vrouw.
Hell To The Liars
pi_165405598
Ik heb trouwens ook een flinke tijd droog moeten staan voordat ik zover was als dat ik nu ben.
En dat er forummers zijn die je niet aanstaan op andere topics heeft natuurlijk niets met dit topic te maken. Hier is iedereen er om je te steune, op welke manier dan ook.
Je bent gewoon bang om de confrontatie aan te gaan en zolang je dat niet durft blijf je in dezelfde cirkel hangen.
pi_165405742
@Praadje

ik ben niet bang om de confrontatie aan te gaan, ik ben het gewoon he-le-maal zat in dit topic.

Ik heb de afgelopen 6 jaar ook een paar keer 5 maanden niks gedronken. Zonder hulp van buitenaf of iets.

Maar serieus, negeer mij. dan negeer ik jullie. Dit hele topic geeft mij zo'n gigantische berg negatieve energie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2016 15:53:59 ]
pi_165405827
Bij de detoxgroep heb ik mijn meest persoonlijke problemen uit mijn leven besproken. Ga ik absoluut niet in dit topic bespreken.

Mocht iemand zin hebben om te praten verwijs ik je naar het schizofrenietopic.
pi_165405944
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:56 schreef -Hildr- het volgende:
Bij de detoxgroep heb ik mijn meest persoonlijke problemen uit mijn leven besproken. Ga ik absoluut niet in dit topic bespreken.

Mocht iemand zin hebben om te praten verwijs ik je naar het schizofrenietopic.
Succes met alles, dat schizofrenie topic zal je niet helpen om te stoppen en qua schizofrenie weet ik niets van.

De hele kliniek, AA en heel veel andere verslaafde zitten/ zaten met hele grote problemen en trauma's.

Je schizofrenie is geen excuus om je drinken goed te praten, dat is schuilen achter een drogreden.

Sterkte met alles en de deur staat altijd open hier.
Hell To The Liars
pi_165406846
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:12 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Goed. Afgelopen dagen veel gewandeld en gefietst en ook gezond gegeten.

Over alcohol. Ik heb sinds 29 augustus niks gedronken op 2 dagen na.

Ik ga overigens niet meer actief meeposten hier. Heb het idee dat ik in een cirkeltje blijf hangen. Alle energie gaat nu in de detoxgroep (waar ik elke week steeds meer steun aan begin te krijgen).
Mag ik toch een vraag stellen? Wat was nu de trigger bij die 2 dagen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165414267
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Succes met alles, dat schizofrenie topic zal je niet helpen om te stoppen en qua schizofrenie weet ik niets van.

De hele kliniek, AA en heel veel andere verslaafde zitten/ zaten met hele grote problemen en trauma's.

Je schizofrenie is geen excuus om je drinken goed te praten, dat is schuilen achter een drogreden.

Sterkte met alles en de deur staat altijd open hier.
Bedankt voor je bericht.

Je hebt gelijk dat schizofrenie geen excuus is. Aan de andere kant ben ik toentertijd tijdens mijn eerste psychose in 2003 begonnen met alcohol.

De psychiaters zeiden toen letterlijk tegen mij dat ik alcohol als zelfmedicatie gebruikte. Tegen de angst en psychotische verschijnselen.
pi_165414296
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:25 schreef Koral het volgende:

[..]

Mag ik toch een vraag stellen? Wat was nu de trigger bij die 2 dagen?
Eigenlijk gewoon omdat ik er zin in had. Ik noem het altijd "even opladen". Heel gecontroleerd twee dagen gedronken en daarna niet meer.
pi_165416000
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:55 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon omdat ik er zin in had. Ik noem het altijd "even opladen". Heel gecontroleerd twee dagen gedronken en daarna niet meer.
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:43 schreef PesteNoire het volgende:
Ben vanochtend bij de psychiater geweest. Hij heeft mij een verdubbeling van Vitamine B1 (thiamine) gegeven, Librium (of hoe het ook heet) tegen ontwenningsverschijnselen van de alcohol. En we hebben afgesproken dat als het dit keer WEER niet lukt om te stoppen met drinken, dat ik opgenomen wordt.

Oh, en ga over enkele weken bloed laten prikken.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 05:42 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Er zijn een aantal dingen:

-buurman buiten de deur houden (die kerel staat nog steeds 3x per dag aan de deur)
-afleiding zoeken in hobby's (tekenen, gamen)
-bezig zijn met gezonder eten (afgelopen tijd ben ik veel bezig met koken)

En mocht ik echt een enorme zucht naar drank krijgen, ga ik gewoon in bed liggen wachten tot het wegtrekt.

Ik kan het gewoon niet maken om weer een terugval te krijgen. Niet naar mezelf, niet naar mijn ouders en niet naar de detoxgroep.

Het is je dus weer niet gelukt om helemaal te stoppen met drinken. Je hebt weer een terugval gehad. Ben je al aangemeld voor je opname?
pi_165416094
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 21:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is je dus weer niet gelukt om helemaal te stoppen met drinken. Je hebt weer een terugval gehad. Ben je al aangemeld voor je opname?
Nope, ik ben niet aangemeld voor een opname. Zoals ik zei vind ik 2 dagen drinken niet problematisch.

Ik weet niet of mijn eerdere berichten onduidelijk waren, maar ik heb weinig zin meer om hier over mijn alcoholproblematiek te praten. Er zitten enkele tienduizenden users op dit forum die vast zin hebben om met je te praten. Ik niet in ieder geval.
pi_165416149
quote:
Dit hele topic geeft mij zo'n gigantische berg negatieve energie.
Zoals ik eerder schreef.
pi_165416167
Ik wilde net op Madame April reageren. Pfff hij heeft twee dagen gecontoleerd gedronken dus er is niets aan de hand hoor.
En toen kwam je zelf al met het antwoordt dat ik verwachtte dat je zou geven.

Wie hou je nu voor de gek Peste?
pi_165416168
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:54 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht.

Je hebt gelijk dat schizofrenie geen excuus is. Aan de andere kant ben ik toentertijd tijdens mijn eerste psychose in 2003 begonnen met alcohol.

De psychiaters zeiden toen letterlijk tegen mij dat ik alcohol als zelfmedicatie gebruikte. Tegen de angst en psychotische verschijnselen.
Er is geen 'maar' geen 'aan de andere kant', het is gewoon geen excuus, punt.

Ik gebruikte coke ook als zelfmedicatie voor mijn ADHD. Dat is een verklaring geen excuus.
pi_165416237
Mijn alcoholproblematiek bespreek ik met de detoxgroep. Heb helemaal geen behoefte om mezelf te verantwoorden tegenover jullie.

Zelfs als ik vanavond 12 halve liters wil drinken gaat het jullie geen donder aan. Wie denken jullie wel dat je zijn?
pi_165416262
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:47 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Nope, ik ben niet aangemeld voor een opname. Zoals ik zei vind ik 2 dagen drinken niet problematisch.

Ik weet niet of mijn eerdere berichten onduidelijk waren, maar ik heb weinig zin meer om hier over mijn alcoholproblematiek te praten. Er zitten enkele tienduizenden users op dit forum die vast zin hebben om met je te praten. Ik niet in ieder geval.
Je houdt jezelf voor de gek. Heb je trouwens al aan je psychiater verteld dat je weer hebt gedronken?
pi_165416289
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 21:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je houdt jezelf voor de gek. Heb je trouwens al aan je psychiater verteld dat je weer hebt gedronken?
Waarom ben jij zo geinteresseerd in mij? Zit je me serieus te stalken?
pi_165416453
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:49 schreef praadje het volgende:
Ik wilde net op Madame April reageren. Pfff hij heeft twee dagen gecontoleerd gedronken dus er is niets aan de hand hoor.
En toen kwam je zelf al met het antwoordt dat ik verwachtte dat je zou geven.

Wie hou je nu voor de gek Peste?
Natuurlijk is er wel iets aan de hand, een terugval is een terugval zelfs al duurt het maar een dag. Hij zei zelf dat hij zich zou laten opnemen als hij weer een terugval zou krijgen. Hij zei zelf dat hij het niet kon maken om weer een terugval te krijgen en dat hij als hij erge trek zou krijgen in bed zou gaan liggen tot het voorbij was.

Daar heeft hij zich niet aan gehouden en nu probeert hij het voor zichzelf goed te praten.

Hij houdt zichzelf voor de gek..
pi_165416714
Mijn leven en ik heb schijt aan jou Madam-April. Je begint stalkgedrag te vertonen. Echt, laat me met rust.
pi_165416775
Bij de detoxgroep is het ook niet het streven om iedereen compleet alcoholvrij te maken. Een drankje af en toe is geen probleem.

Het is haast een religieuze waanzinnigheid om alcohol volledig af te zweren. Oh jeetje, hij heeft twee dagen gedronken. Moord, brand, schande.
  zondag 18 september 2016 @ 22:12:10 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165416933
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:47 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Nope, ik ben niet aangemeld voor een opname. Zoals ik zei vind ik 2 dagen drinken niet problematisch.

Ik weet niet of mijn eerdere berichten onduidelijk waren, maar ik heb weinig zin meer om hier over mijn alcoholproblematiek te praten. Er zitten enkele tienduizenden users op dit forum die vast zin hebben om met je te praten. Ik niet in ieder geval.
Stop dan gewoon met posten in deze reeks.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165416938
"Beste mensen,

Deze week is de hulpverlener op bezoek geweest. We hebben besloten dat "cold turkey" stoppen niet werkt dus moet ik het in stappen afbouwen.

Ben ook voor volgende week aangemeld voor een praatgroep voor alcoholisten. En dat is waare ik heen wil met dit topic, wat kan ik er van verwachten. Er wordt nogal geheimzinnig over gedaan heb ik het idee.

Anyway ik was vanmiddag in bed gaan liggen, voelde me hondsberoerd. Met alle kracht uit bed kunnen komen, 4 halve liters gedronken en toen ging het wel weer. Heb net een nieuwe tas met halve liters gehaald dus zal nu gelijk offline gaan voordat ik allemaal onzin begin uit t3e kramen. Eventuele vragen zal ik morgen beantwoorden maar ben vooral benieuwd of mensen hier ervaringen hebben met dit soort meetings"
----------
7 topics lang vanaf begin maart.
We hebben al onze ervaringen, schaamtes, angsten en strijd met je gedeeld.
Je hebt ons meerdere keren beledigd en zelf 3 weken geleden zei je nog dat je niet wou falen en iedereen teleurstellen.

Dan had het je gesierd als je wat netter afscheid van dit topic zou nemen en de strijd opgeeft.

Wat ik je nog wel wil nageven als compliment.
Ondanks dat je jezelf voor de gek houd en vaker draait dan een jojo ben je altijd hier terug blijven komen en eerlijk gezegd dat je weer bent gaan drinken.

Mensen zoals jou zijn er 10.000 van in Nederland en bij jou hebben we een inkijk mogen krijgen in hoe je denkt en hoe je er mee omgaat.

Dat we je niet hebben kunnen overtuigen, dat ondanks dat je zei dat je wilt stoppen, om naar een verslavingsarts te gaan..
Dat vind ik jammer voor jou.
Ik had je graag een leven zonder alcohol zien bereiken.

Maar denken dat stoppen vanzelf gaat zonder deskundige hulp van verslavingsartsen, nee dat is de meeste niet gegund.

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door Droopie op 18-09-2016 22:20:08 ]
Hell To The Liars
pi_165417013
Volgens mij ben je nu weer flink kachel. Zo reageer je iedere keer als je dronken bent. Jij bent dit topic begonnen hoor, jij wilde steun en dergelijke.
pi_165417084
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Stop dan gewoon met posten in deze reeks.
Dat was ik ook zeker van plan. Maar als ik - zelfs na herhaaldelijk zeggen - dat ik geen behoefte meer heb aan deze reeks en dat toch weer vuile berichten krijg met een smerige ondertoon, dan reageer ik daar op. Zelfs als mensen na deze post dat weer doen, dan reageer ik daar op. Ik laat niet over me heen lopen en persoonlijke beledigingen accepteer ik niet meer.
pi_165417201
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:14 schreef praadje het volgende:
Volgens mij ben je nu weer flink kachel. Zo reageer je iedere keer als je dronken bent. Jij bent dit topic begonnen hoor, jij wilde steun en dergelijke.
Geloof me, ik ben niet kachel.

Ik heb gewoon geen zin in een topic dat mij negatieve energie geeft. En dat is precies wat dit topic met mij doet.
  zondag 18 september 2016 @ 22:20:05 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165417254
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:16 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat was ik ook zeker van plan. Maar als ik - zelfs na herhaaldelijk zeggen - dat ik geen behoefte meer heb aan deze reeks en dat toch weer vuile berichten krijg met een smerige ondertoon, dan reageer ik daar op. Zelfs als mensen na deze post dat weer doen, dan reageer ik daar op. Ik laat niet over me heen lopen en persoonlijke beledigingen accepteer ik niet meer.
Als je blijft posten, blijf je reacties krijgen. Dus als je geen reacties meer wilt, dan stop je met posten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165417649
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je blijft posten, blijf je reacties krijgen. Dus als je geen reacties meer wilt, dan stop je met posten.
Heb je 100 procent gelijk in. Ik stop hiermee. Mensen die met mij willen praten kunnen in het schizofrenietopic terecht.
pi_165417694
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:16 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat was ik ook zeker van plan. Maar als ik - zelfs na herhaaldelijk zeggen - dat ik geen behoefte meer heb aan deze reeks en dat toch weer vuile berichten krijg met een smerige ondertoon, dan reageer ik daar op. Zelfs als mensen na deze post dat weer doen, dan reageer ik daar op. Ik laat niet over me heen lopen en persoonlijke beledigingen accepteer ik niet meer.
Het is je paranoïa die spreekt. Al dan niet in combinatie met alcohol.
Als je de reeks zou teruglezen zul je zien dat je vaker zo reageert.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165417875
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:51 schreef -Hildr- het volgende:
Mijn alcoholproblematiek bespreek ik met de detoxgroep. Heb helemaal geen behoefte om mezelf te verantwoorden tegenover jullie.

Zelfs als ik vanavond 12 halve liters wil drinken gaat het jullie geen donder aan. Wie denken jullie wel dat je zijn?
Man man man je bent weer op dreef vanavond..

Iets meer dan een week geleden moest dit topic nog hoofdzakelijk om jou draaien, was je aan het lapo hunten omdat het 'jouw' topic is. En nu wil je weer niks met het topic te maken hebben..

En dit is niet de eerste keer dat het zo gaat. Het is echt een patroon, als het goed gaat en je schouderklopjes krijgt post je hier veel, is het jouw topic etc. Maar zodra het minder gaat en je wordt geconfronteerd met je eigen gedrag en woorden, is alles en iedereen tegen je, wil je niks met dit topic te maken hebben en verwijder je je account vervolgens kom je met een nieuw account weer terug en dan begint de riedel weer van voor af aan..

Jij wilt eigenlijk alleen maar schouderklopjes krijgen, kusje kusje kroel en geen hulp of advies. Dan heb je hier wmb inderdaad eigenlijk niks te zoeken..
pi_165417978
Eens met bovenstaanden

Peste, wat had je verwacht/gehoopt toen je deze reeks begon?
pi_165418362
Ik vond het een beetje raar dat je schreef dat je alcoholprobleem is begonnen na je eerste psychose? Meestal is het andersom, veel consequent overmatig alcohol gebruik kan leiden tot psychoses. Geestesverruimende middelen evenzo.

Hier een ervaring ter inspiratie.

https://www.psychosenet.n(...)sterker-na-psychose/

Zal verder niets zeggen over een paar biertjes of niet. Maar de hoeveelheid tekeningen die je maakt, de wandelingen, etc. eigenlijk bijna je gehele dag lijkt dag in dag uit een strijd. Ik snap ook wel dat die boog niet altijd gespannen kan staan maar ik hoop dat je iets vindt dat minder schadelijk is om je te verdoven. De bijwerkingen van alcohol zijn gewoon net zo erg als de kwaal.

Je vind de aandacht wellicht buiten proportioneel, en ik wil je ook de credits geven voor de dagen dat je het goed hebt gedaan (dit is allemaal gevoel), maar het veranderd niets aan het feit dat psychoses en alcohol ervoor zorgen dat je de grip verliest.

Volgens mij heb je al een levendige creatieve beeldende geest. Het is je talent maar tegelijkertijd ook je zwakte omdat je je mentaal analytisch gezien weinig wapent (en dan ook nog eens met alcohol de paar remmen die je hebt eraf gooit). Daar doet verdoving niets aan af. Je hebt juist meer (rationele) remmen nodig zodat je de paar remmen die je hebt niet continue hoeft te overbelasten (en dientengevolge dus een verdoving op zn tijd nodig hebt)!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 18-09-2016 23:09:32 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165418519
Hey Koral die man/ oprichter heb ik gesproken op een symposium over "is verslaving een ziekte"

Jim van Os sympathieke man, alleen was hij van het JA-kamp en ik zat/ zit in het NEE-kamp.

Hij is hoogleraar in Maastricht en weet echt veel over psychoses en verslavingen (en gecombineerd)
Hell To The Liars
pi_165418625
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:53 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo geinteresseerd in mij? Zit je me serieus te stalken?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:01 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Fair.

Ik heb je bericht nog even teruggelezen en ik reageerde waarschijnlijk wat overtrokken. Ik snap dat je probeert te helpen. Het is die achterdocht waar ik last van heb (dat zeg ik niet om in een slachtofferrol te kruipen, heb ik serieus last van).

[..]

Jij hoeft je excuses niet aan te bieden man. :P Ik ben af en toe gewoon een staatsdebiel.

Hoop dat we (wederom) met een schone lei kunnen beginnen.
pi_165424040
Ik hoop dat anderen die met dit probleem kampen hier blijven/komen schrijven. Ik vond het een interessante discussie.
pi_165424127
Ik hoop het ook Praadje.
Hier is maar gebleken dat het valt en staat met de echte wil om te stoppen en wat je bereid bent om te doen om er vanaf te komen.

Kijk naar Yuri van Gelder, beresterk maar ondertussen kampt ie ook al jaren met deze problemen en denk dat uit de ervaringen van ons allemaal in dit topic blijkt dat het geen griepje of beenbreuk is, (ook al hopen we vaak dat het wel over gaat, het wordt beter, maar over nooit)

En iedereen is welkom en als je er echt mee aan de slag gaat en je valt een paar keer, zullen wij deze personen steunen waar wij maar kunnen :)

Zijn we het ergens niet mee eens zullen we het ook zeggen.

Advies blijft altijd van mij.

1. Ga naar de dokter.
2. Maak het bespreekbaar
3. Wees eerlijk
4. Steun en advies kan je hier krijgen, maar de dokter gaat altijd voor
Hell To The Liars
  maandag 19 september 2016 @ 11:03:47 #126
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165424489
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Man man man je bent weer op dreef vanavond..

Iets meer dan een week geleden moest dit topic nog hoofdzakelijk om jou draaien, was je aan het lapo hunten omdat het 'jouw' topic is. En nu wil je weer niks met het topic te maken hebben..

En dit is niet de eerste keer dat het zo gaat. Het is echt een patroon, als het goed gaat en je schouderklopjes krijgt post je hier veel, is het jouw topic etc. Maar zodra het minder gaat en je wordt geconfronteerd met je eigen gedrag en woorden, is alles en iedereen tegen je, wil je niks met dit topic te maken hebben en verwijder je je account vervolgens kom je met een nieuw account weer terug en dan begint de riedel weer van voor af aan..

Jij wilt eigenlijk alleen maar schouderklopjes krijgen, kusje kusje kroel en geen hulp of advies. Dan heb je hier wmb inderdaad eigenlijk niks te zoeken..
Dat heet schizofrenie :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165429801
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 11:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat heet schizofrenie :).
Dat vat het wel samen. Dank voor je bericht.

Ik krijg er gewoon de zenuwen van als ik wakker wordt, en 10 quote alerts krijg.
  maandag 19 september 2016 @ 15:19:15 #128
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165429924
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 15:12 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat vat het wel samen. Dank voor je bericht.

Ik krijg er gewoon de zenuwen van als ik wakker wordt, en 10 quote alerts krijg.
Zet de quote alerts uit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165432164
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:53 schreef Droopie het volgende:
Hey Koral die man/ oprichter heb ik gesproken op een symposium over "is verslaving een ziekte"

Jim van Os sympathieke man, alleen was hij van het JA-kamp en ik zat/ zit in het NEE-kamp.

Hij is hoogleraar in Maastricht en weet echt veel over psychoses en verslavingen (en gecombineerd)
Interessante site. Knappe blogs (waaronder die van hem). En een flink aantal links naar testen t.b.v. zelfinzicht, maar zal gezien de geringe reacties bij het vorige testje wat ik hier gedeeld had dit nu achterwege laten.

Maare, als jij in het nee kamp zit, hoe kijk je tegen onderstaande quote aan dan?

"It is not because the truth is too difficult to see that we make mistakes... we make mistakes because the easiest and most comfortable course for us is to seek insight where it accords with our emotions".
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165433332
Ik heb vandaag de tweemaandelijkse fles Martini gehaald. Een van een liter. Wie weet getriggerd doordat ik er van het weekend aan herinnert werd dat het weer mocht.

Een glas ingeschonken, hmm valt tegen. Lang erover gedaan om het leeg te drinken. Tweede glaasje dan maar, ik heb het nu in huis en het 'mag'.
Dit glas stond me nog meer tegen dan het eerste. Het gevoel dat het gaat verdoven, je inkakt, de smaak, bah. Maar vooral de eerste twee gevoelens breken me op.
De rest van de fles maar door de gootsteen gegooit en even een dutje gedaan. Maar ik voel nog steeds die twee glaasjes, ik ben niet zo fit als normaal. (in hoeverre je fit kan zijn met een longziekte).
pi_165433408
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:14 schreef Koral het volgende:

[..]

Interessante site. Knappe blogs (waaronder die van hem). En een flink aantal links naar testen t.b.v. zelfinzicht, maar zal gezien de geringe reacties bij het vorige testje wat ik hier gedeeld had dit nu achterwege laten.

Maare, als jij in het nee kamp zit, hoe kijk je tegen onderstaande quote aan dan?

"It is not because the truth is too difficult to see that we make mistakes... we make mistakes because the easiest and most comfortable course for us is to seek insight where it accords with our emotions".
Dat en dat mensen ziektes gebruiken als excuus om niet stoppen of bepaald gedrag te vertonen was bij mij de oorspronkelijke reden dat ik deze stelling nam.
Ik wou niet als zieke benoemd worden, ik zei altijd: ik ben geen student want ik studeer niet meer.
Ik ben geen voetballer, want ik voetbal niet meer, ik ben geen alcoholist die ziek is, want ik drink niet meer

Echter bleek ik in de minderheid bij bv. de AA en aangezien ik vaak mijn gelijk wil hebben tenzij iemand mij goed kan uitleggen waar ik fout zit ben ik mij erin gaan verdiepen en tijdens dat symposium waren er 10% eerst Nee en na afloop 50% :)

Maar het een sluit het ander niet uit.

Nu denk ik vaak (als ik een goede bui heb) dat hoofd van mij is echt bijzonder, met zijn voor en nadelen.
Hell To The Liars
pi_165433447
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:28 schreef praadje het volgende:
Ik heb vandaag de tweemaandelijkse fles Martini gehaald. Een van een liter. Wie weet getriggerd doordat ik er van het weekend aan herinnert werd dat het weer mocht.

Een glas ingeschonken, hmm valt tegen. Lang erover gedaan om het leeg te drinken. Tweede glaasje dan maar, ik heb het nu in huis en het 'mag'.
Dit glas stond me nog meer tegen dan het eerste. Het gevoel dat het gaat verdoven, je inkakt, de smaak, bah. Maar vooral de eerste twee gevoelens breken me op.
De rest van de fles maar door de gootsteen gegooit en even een dutje gedaan. Maar ik voel nog steeds die twee glaasjes, ik ben niet zo fit als normaal. (in hoeverre je fit kan zijn met een longziekte).
Zucht...met alle respect ga je nou dit topic de schuld geven dat je bent gaan drinken vanavond ??

Bij de AA telefoon zeggen ze, kom maar terug als je nuchter bent.
Maar dit is niet de AA, dit is Fok..

Wat een stel zijn we ook allemaal ook he 😂😂
Hell To The Liars
pi_165433532
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zucht...met alle respect ga je nou dit topic de schuld geven dat je bent gaan drinken vanavond ??

Bij de AA telefoon zeggen ze, kom maar terug als je nuchter bent.
Maar dit is niet de AA, dit is Fok..

Wat een stel zijn we ook allemaal ook he 😂😂
Oh haha, nee natuurlijk ga ik dit topic niet de schuld geven. Zo was het echt niet bedoeld hoor.
Nee dronken ben ik niet, zelfs niet aangeschoten. Daar was het de moeite niet voor. Een dutje gedaan maar niet fit. Geen/weinig energie bedoelde ik.
pi_165433706
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:44 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh haha, nee natuurlijk ga ik dit topic niet de schuld geven. Zo was het echt niet bedoeld hoor.
Nee dronken ben ik niet, zelfs niet aangeschoten. Daar was het de moeite niet voor. Een dutje gedaan maar niet fit. Geen/weinig energie bedoelde ik.
Nou complimenten dat je maar 2 glazen genomen hebt, maar snap niet dat je na zo heftige discussie geen extra energie krijgt om juist niet te gaan drinken en het je motiveert.

Nu sta je nog korter droog dan bepaalde users hier ;)
Hell To The Liars
pi_165433777
Ik snap het zelf ook niet. Totaal niet. Echt niet.
Het was trouwens niet vanavond maar einde van de middag, maar dat maakt ook niet uit natuurlijk. Meer dat ik nu geen last meer heb van dat brakke gevoel. Mijn lichaam kan er ook echt niet meer tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 19-09-2016 19:29:22 ]
pi_165437904
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:58 schreef praadje het volgende:
Ik snap het zelf ook niet. Totaal niet. Echt niet.
Het was trouwens niet vanavond maar einde van de middag, maar dat maakt ook niet uit natuurlijk. Meer dat ik nu geen last meer heb van dat brakke gevoel. Mijn lichaam kan er ook echt niet meer tegen.
Mooi streven om daar eens over na te denken.
Nu heb je gedronken (volgens mij heb je 2 maanden geleden ook de helft weggegooid en voelde je je rot) en nu moet je en 1,5 maand wachten en word je morgen wakker met een deukje in je vertrouwen.
Hell To The Liars
pi_165439486
Ja ik moet daar inderdaad eens over na gaan denken. Nee ik heb geen deukje opgelopen, that's what life is. Voel me er ook niet shit over verder nu, vanmiddag even wel.
Ja toen had ik het ook al weggegooid inderdaad en volgens mij de maand daarvoor ook. Dus wat dan de reden is, toch omdat het mag misschien? Denk dat dat het inderdaad is.
pi_165439694
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:05 schreef praadje het volgende:
Ja ik moet daar inderdaad eens over na gaan denken. Nee ik heb geen deukje opgelopen, that's what life is. Voel me er ook niet shit over verder nu, vanmiddag even wel.
Ja toen had ik het ook al weggegooid inderdaad en volgens mij de maand daarvoor ook. Dus wat dan de reden is, toch omdat het mag misschien? Denk dat dat het inderdaad is.
Dat is niet what life is, dat is wat je jezelf "aandoet".

Ga lekker slapen morgen weer een dag 😊
Hell To The Liars
pi_165439870
Ja ik bedoel dat ik er makkelijk overheen kan stappen en niet met een schuldgevoel blijf zitten. Dat zou ws wel het geval zijn geweest als ik buiten 'mijn tijd' zou hebben gedronken.
Thanks voor je berichtjes en je antwoorden. Ik kijk nog even televisie, dan nog even vernevelen en dan naar bed. Slaap lekker.
pi_165440263
Vandaag nuchter.
pi_165440634
Wat goed Argo. Heb je een plan om nuchter te blijven?
pi_165567984
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Man man man je bent weer op dreef vanavond..

Iets meer dan een week geleden moest dit topic nog hoofdzakelijk om jou draaien, was je aan het lapo hunten omdat het 'jouw' topic is. En nu wil je weer niks met het topic te maken hebben..

En dit is niet de eerste keer dat het zo gaat. Het is echt een patroon, als het goed gaat en je schouderklopjes krijgt post je hier veel, is het jouw topic etc. Maar zodra het minder gaat en je wordt geconfronteerd met je eigen gedrag en woorden, is alles en iedereen tegen je, wil je niks met dit topic te maken hebben en verwijder je je account vervolgens kom je met een nieuw account weer terug en dan begint de riedel weer van voor af aan..

Jij wilt eigenlijk alleen maar schouderklopjes krijgen, kusje kusje kroel en geen hulp of advies. Dan heb je hier wmb inderdaad eigenlijk niks te zoeken..
En waarom wilde ik niks meer met dit topic te maken hebben denk je?

Geen hulp of advies? Heb je enig idee hoeveel afspraken ik per week bij de psychiatrie heb? Ik sta onder constant toezicht van psychologen en psychiaters.
pi_165567986
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:12 schreef Droopie het volgende:
"Beste mensen,

Deze week is de hulpverlener op bezoek geweest. We hebben besloten dat "cold turkey" stoppen niet werkt dus moet ik het in stappen afbouwen.

Ben ook voor volgende week aangemeld voor een praatgroep voor alcoholisten. En dat is waare ik heen wil met dit topic, wat kan ik er van verwachten. Er wordt nogal geheimzinnig over gedaan heb ik het idee.

Anyway ik was vanmiddag in bed gaan liggen, voelde me hondsberoerd. Met alle kracht uit bed kunnen komen, 4 halve liters gedronken en toen ging het wel weer. Heb net een nieuwe tas met halve liters gehaald dus zal nu gelijk offline gaan voordat ik allemaal onzin begin uit t3e kramen. Eventuele vragen zal ik morgen beantwoorden maar ben vooral benieuwd of mensen hier ervaringen hebben met dit soort meetings"
----------
7 topics lang vanaf begin maart.
We hebben al onze ervaringen, schaamtes, angsten en strijd met je gedeeld.
Je hebt ons meerdere keren beledigd en zelf 3 weken geleden zei je nog dat je niet wou falen en iedereen teleurstellen.

Dan had het je gesierd als je wat netter afscheid van dit topic zou nemen en de strijd opgeeft.

Wat ik je nog wel wil nageven als compliment.
Ondanks dat je jezelf voor de gek houd en vaker draait dan een jojo ben je altijd hier terug blijven komen en eerlijk gezegd dat je weer bent gaan drinken.

Mensen zoals jou zijn er 10.000 van in Nederland en bij jou hebben we een inkijk mogen krijgen in hoe je denkt en hoe je er mee omgaat.

Dat we je niet hebben kunnen overtuigen, dat ondanks dat je zei dat je wilt stoppen, om naar een verslavingsarts te gaan..
Dat vind ik jammer voor jou.
Ik had je graag een leven zonder alcohol zien bereiken.

Maar denken dat stoppen vanzelf gaat zonder deskundige hulp van verslavingsartsen, nee dat is de meeste niet gegund.

Succes!
Dat ik niet meer wil posten in dit topic betekent niet dat ik de strijd opgeef. _O- _O- Wat is dat voor kulredenatie, zo belangrijk is Fok echt niet hoor. Ik zei toch eerder al dat ik alle energie in de detoxgroep ga stoppen.
pi_165567992
Heuj, de wekelijkse kick is er weer. Maar je hebt geen behoefte aan dit topic hoor..

Waarom laat je hem dan niet liggen..
pi_165567995
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2016 05:27 schreef CrashO het volgende:
Heuj, de wekelijkse kick is er weer. Maar je hebt geen behoefte aan dit topic hoor..

Waarom laat je hem dan niet liggen..
Ik word er gewoon moe van als er gedaan wordt alsof ik geen hulp zoek. Dat zit mij dwars dus daar wilde ik nog even op reageren.
pi_165569948
Dat je wakker wordt met dit topic en deze email in je mailbox vind.
Ik vind hem mooi
-----


September 26
Just for today,

“It will not make us better people to judge the faults of another.”

Basic Text, p. 38

––––=––––

How easy it is to point out the faults of others! There’s a reason for this: The defects we identify most easily in others are often the defects we are most familiar with in our own characters. We may notice our best friend’s tendency to spend too much money, but if we examine our own spending habits we’ll probably find the same compulsiveness. We may decide our sponsor is much too involved in service, but find that we haven’t spent a single weekend with our families in the past three months because of one service commitment or another.

What we dislike in our fellows are often those things we dislike most in ourselves. We can turn this observation to our spiritual advantage. When we are stricken with the impulse to judge someone else, we can redirect the impulse in such a way as to recognize our own defects more clearly. What we see will guide our actions toward recovery and help us become emotionally healthy and happy individuals.

––––=––––

Just for today: I will look beyond the character defects of others and recognize my own.

[ Bericht 1% gewijzigd door Droopie op 26-09-2016 10:23:10 ]
Hell To The Liars
pi_165573260
Zeker mooi, Droopie. Ik ga me denk ik weer aanmelden voor die mails.
pi_165588602
Ik zag net een promo van "Anita wordt opgenomen". Ditmaal in een verslavingskliniek. Vanaf 3 oktober op NPO1.
pi_165669859
September 30

Being ourselves

“Our real value is in being ourselves.”

Basic Text, p. 105

––––=––––

Over and over, we have tried to live up to the expectations of those around us. We may have been raised believing that we were okay if we earned good grades in school, cleaned our rooms, or dressed a certain way. Always wanting to belong and be loved, many of us spent a lot of time trying to fit in—yet we never quite seemed to measure up.

Now, in recovery, we are accepted as we are. Our real value to others is in being ourselves. As we work the steps, we learn to accept ourselves just as we are. Once this happens, we gain the freedom to become who we want to be.

We each have many good qualities we can share with others. Our experiences, honestly shared, help others find the level of identification they need to begin their recovery. We discover that we all have special gifts to offer those around us.

––––=––––

Just for today: My experience in recovery is the greatest gift I can give another addict. I will share myself honestly with others.
Hell To The Liars
pi_165734153
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:10 schreef praadje het volgende:
Ik zag net een promo van "Anita wordt opgenomen". Ditmaal in een verslavingskliniek. Vanaf 3 oktober op NPO1.
Vanavond!
Hell To The Liars
pi_165734322
Dank voor de reminder, Droopie. Hier ga ik zeker voor zitten.
pi_165740581
Halverwege weggezapt.
Was volgens mij wel goede weergave hoe het eraan toegaat.

Je lichaam en geest krijgen geest.
Dat is gewoon fijn.
Hell To The Liars
pi_166574110
Exact 3 jaar geleden stopte ik met drinken 😊

Na 3 jaar heb ik bijna alles op een rijtje, de rest van het leven wacht ik rustig af en overleef ik ook wel met zijn ups and downs.
Hell To The Liars
pi_166575228
Felies. Goed bezig man! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_166583540
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:56 schreef Cat22 het volgende:
Felies. Goed bezig man! ^O^
dank je wel
Hell To The Liars
pi_167251294
Ff omhoog bumpen. Ben zelf begin 30. Noemde me ook niet verslaafd. Misschien ben ik dat ook niet, tenminste niet in die zin van elke dag drinken. Al ben ik wel meer gaan drinken sinds het uit is. Ben er wel achter dat ik een alcohol probleem heb in die zin dat vaak als ik drink ik niet op tijd kan stoppen. Laatst me als een volslagen idioot gedragen en zo enorm geschrokken. Toch besloten om te stoppen. Heb nu een week niks gedronken. Gebruik wel brijder ehealth. BEst confronterend om vragenlijsten in te vullen en te moeten nadenken over je alcohol gebruik/misbruik
pi_167263514
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 07:39 schreef Harbal het volgende:
Ff omhoog bumpen. Ben zelf begin 30. Noemde me ook niet verslaafd. Misschien ben ik dat ook niet, tenminste niet in die zin van elke dag drinken. Al ben ik wel meer gaan drinken sinds het uit is. Ben er wel achter dat ik een alcohol probleem heb in die zin dat vaak als ik drink ik niet op tijd kan stoppen. Laatst me als een volslagen idioot gedragen en zo enorm geschrokken. Toch besloten om te stoppen. Heb nu een week niks gedronken. Gebruik wel brijder ehealth. BEst confronterend om vragenlijsten in te vullen en te moeten nadenken over je alcohol gebruik/misbruik
Wat goed van je dat je je probleem hebt erkend en dat je hulp hebt gezocht! Wat goed dat je al een week bent gestopt, heb je al moeilijke momenten gehad?

Ik kan me goed voorstellen dat dat confronterend is.
pi_167368849
Even een update van mijn kant.

Ik was bijna de hele maand november van de alcohol af totdat ik eind november/begin december psychotisch werd. Ben echt als een idioot gaan zuipen.

Aankomende woensdag heb ik een afspraak met mijn psychiater. Ze gaat me hoogstwaarschijnlijk Refusal voorschrijven. Was mijn eigen idee omdat er 2 mensen in de detoxgroep zitten die deze medicijnen gebruiken en ze zijn nu al meer dan een jaar van de alcohol af.

Ik kan het gewoon niet meer op eigen houtje. Heb hulp nodig.

Sinds half 11 vanochtend heb ik al 5 halve liters op. Heb net 12 nieuwe halve liters gehaald. Schiet totaal niet op dit.
pi_167369395
ls jullie me gaan uitschelden vanwege het alcoholmisbruik is dat volledig terecht. Ik heb er de afgelopen 2 weken een enorme puinzooi van gemaakt.
pi_167369498
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:20 schreef Droopie het volgende:
Exact 3 jaar geleden stopte ik met drinken 😊

Na 3 jaar heb ik bijna alles op een rijtje, de rest van het leven wacht ik rustig af en overleef ik ook wel met zijn ups and downs.

Geweldig man. Mag je zeker trots op zijn.

(had helemaal overheen gelezen)
pi_167455234
Ik meld mij ook.

Al een aantal jaren verslaafd aan Cannabis met genoeg alcohol erbij , sinds Oktober in behandeling bij een verslavingskliniek(poliklinisch)voornamelijk voor mijn Cannabisprobleem want dat doet rare dingen met me.

Ik heb een flinke terugval gehad waarbij ik ook heel veel alcohol heb opgezopen.
Afgelopen 3weken elke dag minimaal 6 halve liter bier per avond met een aantal joints erbij.

Vandaag een gesprek gehad met mijn psych en ze adviseert mij om naar een AA meeting te gaan.
Ik ben daar niet zo voorstander van want vind het maar niets om in een groep te praten maar ik ga toch een avondje meeluisteren en wie weet..

Het is nog vallen en opstaan maar ik besef dat er een probleem is en uiteindelijk kom ik er wel.
Terugval hoort ook bij het proces.

Sterkte aan iedereen die in het zelfde schuitje zit.
pi_167455617
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:01 schreef usernames het volgende:
Ik meld mij ook.

Al een aantal jaren verslaafd aan Cannabis met genoeg alcohol erbij , sinds Oktober in behandeling bij een verslavingskliniek(poliklinisch)voornamelijk voor mijn Cannabisprobleem want dat doet rare dingen met me.

Ik heb een flinke terugval gehad waarbij ik ook heel veel alcohol heb opgezopen.
Afgelopen 3weken elke dag minimaal 6 halve liter bier per avond met een aantal joints erbij.

Vandaag een gesprek gehad met mijn psych en ze adviseert mij om naar een AA meeting te gaan.
Ik ben daar niet zo voorstander van want vind het maar niets om in een groep te praten maar ik ga toch een avondje meeluisteren en wie weet..

Het is nog vallen en opstaan maar ik besef dat er een probleem is en uiteindelijk kom ik er wel.
Terugval hoort ook bij het proces.

Sterkte aan iedereen die in het zelfde schuitje zit.
Sterke en goed dat het probleem in ieder geval onder de aandacht is en je zelf er van bewust bent dat je een probleem hebt.

De AA zal je sowieso geen schade doen, luisteren naar andermans verhalen en herkennen geeft een fijn gevoel.

Als je morgen na afloop geen behoefte hebt om te praten is dat helemaal niet raar 😊

Succes
Hell To The Liars
pi_167455632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:16 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Geweldig man. Mag je zeker trots op zijn.

(had helemaal overheen gelezen)
Dank je wel
Hell To The Liars
pi_167455670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:11 schreef -Hildr- het volgende:
ls jullie me gaan uitschelden vanwege het alcoholmisbruik is dat volledig terecht. Ik heb er de afgelopen 2 weken een enorme puinzooi van gemaakt.
Schelden is nergens voor nodig toch..
Hoe gaat het nu met je?
Hell To The Liars
  maandag 19 december 2016 @ 21:21:55 #165
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167456196
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:49 schreef -Hildr- het volgende:
Even een update van mijn kant.

Ik was bijna de hele maand november van de alcohol af totdat ik eind november/begin december psychotisch werd. Ben echt als een idioot gaan zuipen.

Aankomende woensdag heb ik een afspraak met mijn psychiater. Ze gaat me hoogstwaarschijnlijk Refusal voorschrijven. Was mijn eigen idee omdat er 2 mensen in de detoxgroep zitten die deze medicijnen gebruiken en ze zijn nu al meer dan een jaar van de alcohol af.

Ik kan het gewoon niet meer op eigen houtje. Heb hulp nodig.

Sinds half 11 vanochtend heb ik al 5 halve liters op. Heb net 12 nieuwe halve liters gehaald. Schiet totaal niet op dit.
Je erkent je probleem en pakt het aan. Het lukt niet, daarom roep je hulp in. Heel goed bezig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167457469
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sterke en goed dat het probleem in ieder geval onder de aandacht is en je zelf er van bewust bent dat je een probleem hebt.

De AA zal je sowieso geen schade doen, luisteren naar andermans verhalen en herkennen geeft een fijn gevoel.

Als je morgen na afloop geen behoefte hebt om te praten is dat helemaal niet raar 😊

Succes
Thx!

Dat zeiden ze bij de AA ook.Baat het niet, dan schaadt het niet.
Het telefoongesprek wat ik met ze heb gehad is positief bevallen, hij straalde zoveel rust uit.
Morgenavond maar eens bij ze gaan luisteren.

Via de kliniek kom ik ook nog in contact met een ervaringsdeskundige en dit zal ook helpen bij het proces.

Ik lees dat jij al 3jaar niets meer hebt gedronken, goed van je en daar mag je trots op zijn.
pi_167457806
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:45 schreef usernames het volgende:

[..]

Thx!

Dat zeiden ze bij de AA ook.Baat het niet, dan schaadt het niet.
Het telefoongesprek wat ik met ze heb gehad is positief bevallen, hij straalde zoveel rust uit.
Morgenavond maar eens bij ze gaan luisteren.

Via de kliniek kom ik ook nog in contact met een ervaringsdeskundige en dit zal ook helpen bij het proces.

Ik lees dat jij al 3jaar niets meer hebt gedronken, goed van je en daar mag je trots op zijn.
Bedankt man..
Het is niet makkelijk, maar de beloning die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar..geloof me

ken je Marnix Pauwels??

https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23
Hell To The Liars
  maandag 19 december 2016 @ 21:55:05 #168
435394 Visserij
Niets beweegt vanzelf
pi_167457966
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bedankt man..
Het is niet makkelijk, maar de beloning die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar..geloof me

ken je Marnix Pauwels??

https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23
Je hebt nu wel veel meer foute vrienden.
pi_167458068
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:55 schreef Visserij het volgende:

[..]

Je hebt nu wel veel meer foute vrienden.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
Hell To The Liars
pi_167458155
Even duiding in dit serieuze topic.
Deze Visserij heb ik leren kennen via Fok..die heeft wat geklaag van mij moeten aanhoren..

Schat van een knul verder, soms beetje raar.
Verkoopt zijn ps4 voor 12 flesjes corona

Nu weer ontopic 😂😊
Hell To The Liars
pi_167460114
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bedankt man..
Het is niet makkelijk, maar de beloning die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar..geloof me

ken je Marnix Pauwels??

https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23
Nu wel....
Zeer herkenbaar omdat ik een vriendin kreeg heb ik 1jaar geen cannabis aangeraakt en dronk ik nog maar af en toe een biertje.
Zij heeft mij er voor even goed doorheen geholpen alleen ik ben weer stiekem gaan gebruiken.

Haar ben ik voorgoed kwijt maar het heeft mij wel wakker geschud en heb dus om hulp gevraagd want alleen gaat het niet lukken.

Ooit bereik ik hetzelfde als jou, Marnix en vele anderen.
pi_167460124
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:58 schreef Droopie het volgende:
Even duiding in dit serieuze topic.
Deze Visserij heb ik leren kennen via Fok..die heeft wat geklaag van mij moeten aanhoren..

Schat van een knul verder, soms beetje raar.
Verkoopt zijn ps4 voor 12 flesjes corona

Nu weer ontopic 😂😊
pi_167463951
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:56 schreef Droopie het volgende:

[..]

The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
Pulpfiction O+
pi_167469696
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Schelden is nergens voor nodig toch..
Hoe gaat het nu met je?
Ik slaap slecht de afgelopen weken en voel me gewoon niet best. Kan bijna niet wachten tot morgen als ik de afspraak bij de psychiater heb. Ik zal dan wel horen wat het plan van aanpak is.

Enige positieve is dat ik vorige week een tekening van een kerk heb gemaakt (staat foto van in het schizofrenietopic). En ben al de hele week games aan het spelen (Operation Flashpoint - Cold War Crisis en Rainbow Six Vegas 2). Games zijn voor mij een geweldige afleiding.

Ik hoop gewoon dat ik de laatste 10 dagen van december met een positief gevoel kan afsluiten.
pi_167469745
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2016 21:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je erkent je probleem en pakt het aan. Het lukt niet, daarom roep je hulp in. Heel goed bezig.
Thanks

Ja, dat ik een mega probleem heb besef ik steeds meer. Heb sinds 3 maanden 3x per week afspraken bij de hulpverlening omdat ze zich zorgen om mij maken. Nu ik een nieuwe psychiater heb is het balletje eigenlijk pas echt gaan rollen.

De vorige psychiater wilde de Olanzapine verhogen naar 30mg terwijl 20mg de hoogste dosering is die ze mogen voorschrijven. _O-
pi_167491936
Lezen jullie de mailtjes nog wel eens?
Nogmaals lees even over de NA/ AA dingen heen, maar de strekking is duidelijk in de boodschap vandaag.

Freedom to change seems to come after acceptance of ourselves.”

––––=––––

Fear and denial are the opposites of acceptance.
None of us are perfect, even in our own eyes; all of us have certain traits that, given the chance, we would like to change.
We sometimes become overwhelmed when contemplating how far short we fall of our ideals, so overwhelmed that we fear there’s no chance of becoming the people we’d like to be.
That’s when our defense mechanism of denial kicks in, taking us to the opposite extreme: nothing about ourselves needs changing, we tell ourselves, so why worry?
Neither extreme gives us the freedom to change.

Whether we are long-time NA members or new to recovery, the freedom to change is acquired by working the Twelve Steps.
When we admit our powerlessness and the unmanageability of our lives, we counteract the lie that says we don’t have to change.
In coming to believe that a Power greater than we are can help us, we lose our fear that we are damaged beyond repair; we come to believe we can change.
We turn ourselves over to the care of the God of our understanding and tap the strength we need to make a thorough, honest examination of ourselves.
We admit to God, to ourselves, and to another human being what we’ve found.
We accept the good and the bad in ourselves; with this acceptance, we become free to change.

Just for today: I want to change. By working the steps, I will counter fear and denial and find the acceptance needed to change.

[ Bericht 4% gewijzigd door Droopie op 21-12-2016 14:05:27 ]
Hell To The Liars
pi_167495906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:59 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Thanks

Ja, dat ik een mega probleem heb besef ik steeds meer. Heb sinds 3 maanden 3x per week afspraken bij de hulpverlening omdat ze zich zorgen om mij maken. Nu ik een nieuwe psychiater heb is het balletje eigenlijk pas echt gaan rollen.


De vorige psychiater wilde de Olanzapine verhogen naar 30mg terwijl 20mg de hoogste dosering is die ze mogen voorschrijven. _O-
Rook je? Want als je rookt kan de werking minder zijn en kunnen ze de dosis verhogen.
pi_167496000
Ik ben trouwens helemaal gestopt met drinken. Dat ene flesje in de 8 weken doe ik niet meer. Ik merkte dat ik het deed omdat het mocht van mezelf maar na 1 glaasje kieperde ik de rest al weg omdat het niet meer smaakte. (volgens mij gaf Droopie dat al eens aan dat ik dat deed omdat het mocht).

Ik heb er eens goed over nagedacht. Ook met het oog op de feestdagen. Heb ik er zin in? Nee. Heb ik de behoefte om te drinken? Nee. Smaakt het me? Nee.

Pas een etentje gehad met een vriend en een slok van zijn bier geproefd. Triggerde het? Nee en ik heb een geweldig leuke avond gehad.

Dus totaal geen reden om nog eens te drinken. Ik besef wel dat ik het geluk heb dat ik het dus echt niet lekker meer vindt en dat ik dat roesje als vervelend ervaar
pi_167497266
Vanochtend gesprek met de psychiater gehad. Het plan is als volgt:

-eerst 4 dagen kalmeringstabletten slikken
-op 2 januari bloed laten prikken om de waarden van mijn lever te testen
-als de waardes goed zijn kan ik direct aan de Refusal beginnen (moet wel onder toezicht 5x per week in het begin, daarna 3x per week)

Ze waren bij de detoxgroep blij dat ik eindelijk weer eens kwam opdagen. Vanwege een slechte periode trok ik het niet om daar naartoe te gaan. Enorm veel steun aan die groep gehad.
pi_167497273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:34 schreef praadje het volgende:

[..]

Rook je? Want als je rookt kan de werking minder zijn en kunnen ze de dosis verhogen.
Ik rook als een ketter. :P Wist helemaal niet dat roken de werking vermindert. Op dit moment zit stoppen met roken er niet in.
pi_167497320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 07:58 schreef Droopie het volgende:
Lezen jullie de mailtjes nog wel eens?
Nogmaals lees even over de NA/ AA dingen heen, maar de strekking is duidelijk in de boodschap vandaag.

Freedom to change seems to come after acceptance of ourselves.”

––––=––––

Fear and denial are the opposites of acceptance.
None of us are perfect, even in our own eyes; all of us have certain traits that, given the chance, we would like to change.
We sometimes become overwhelmed when contemplating how far short we fall of our ideals, so overwhelmed that we fear there’s no chance of becoming the people we’d like to be.
That’s when our defense mechanism of denial kicks in, taking us to the opposite extreme: nothing about ourselves needs changing, we tell ourselves, so why worry?
Neither extreme gives us the freedom to change.

Whether we are long-time NA members or new to recovery, the freedom to change is acquired by working the Twelve Steps.
When we admit our powerlessness and the unmanageability of our lives, we counteract the lie that says we don’t have to change.
In coming to believe that a Power greater than we are can help us, we lose our fear that we are damaged beyond repair; we come to believe we can change.
We turn ourselves over to the care of the God of our understanding and tap the strength we need to make a thorough, honest examination of ourselves.
We admit to God, to ourselves, and to another human being what we’ve found.
We accept the good and the bad in ourselves; with this acceptance, we become free to change.
Dat is een mooie. :)
pi_167497462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:57 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat is een mooie. :)
De samenvatting ontbrak nog :P

Just for today:

I want to change.
I will counter fear and denial and find the acceptance needed to change.
Hell To The Liars
pi_167497820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:55 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik rook als een ketter. :P Wist helemaal niet dat roken de werking vermindert. Op dit moment zit stoppen met roken er niet in.
Je hoeft ook niet alles tegelijk te doen. Stap voor stap kom je er ook.
pi_167506368
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 22:39 schreef usernames het volgende:

[..]

Nu wel....
Zeer herkenbaar omdat ik een vriendin kreeg heb ik 1jaar geen cannabis aangeraakt en dronk ik nog maar af en toe een biertje.
Zij heeft mij er voor even goed doorheen geholpen alleen ik ben weer stiekem gaan gebruiken.

Haar ben ik voorgoed kwijt maar het heeft mij wel wakker geschud en heb dus om hulp gevraagd want alleen gaat het niet lukken.

Ooit bereik ik hetzelfde als jou, Marnix en vele anderen.
en ben je nog geweest naar een meeting?
Hell To The Liars
pi_167506613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:59 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Thanks

Ja, dat ik een mega probleem heb besef ik steeds meer. Heb sinds 3 maanden 3x per week afspraken bij de hulpverlening omdat ze zich zorgen om mij maken. Nu ik een nieuwe psychiater heb is het balletje eigenlijk pas echt gaan rollen.

De vorige psychiater wilde de Olanzapine verhogen naar 30mg terwijl 20mg de hoogste dosering is die ze mogen voorschrijven. _O-
En dat is het begin van de oplossing. Je moet er zelf van doordrongen zijn dat je een probleem hebt, anders kan er van alles worden aangedragen maar werkt het niet of slechts tijdelijk. Fijn dat er nu een netwerk aan hulp om je heen is. Want je hoeft het niet alleen te doen. Zet hem op!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167555882
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En dat is het begin van de oplossing. Je moet er zelf van doordrongen zijn dat je een probleem hebt, anders kan er van alles worden aangedragen maar werkt het niet of slechts tijdelijk. Fijn dat er nu een netwerk aan hulp om je heen is. Want je hoeft het niet alleen te doen. Zet hem op!
Ja, ik sta er gelukkig zeker niet alleen voor. Krijg van alle kanten steun. Niet alleen van de hulpverlening maar ook mijn familie.

Ik heb me overigens voorgenomen om niet de dagen te tellen sinds ik stopte met drinken. Ik zie elke nuchtere dag als een goede dag. En voel me sinds een paar dagen eindelijk weer goed.

Ben overigens bezig mijn volledige thee-voorraad de komende tien dagen op te drinken. Er ligt hier letterlijk een stapel doosjes met 20 verschillende soorten thee. _O-
pi_167555927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:26 schreef praadje het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet alles tegelijk te doen. Stap voor stap kom je er ook.
Bij de detox raden ze ook af om naast stoppen met alcohol ook te stoppen met roken. :P Alcohol is prioriteit 1. Bij de detoxgroep rookt letterlijk iedereen.
pi_167555986
Even een algemene vraag.

hoe zien jullie de aankomende feestdagen?

Voor mezelf zullen de kerstdagen geen probleem vormen. Ik ben dan bij familie en zij weten dat ik niks wil drinken.

Enige wat mogelijk een trigger zal kunnen zijn is oudjaarsavond. Zou voor mij een mega overwinning zijn als het me lukt 31 december nuchter te blijven (het is sinds mijn 14de traditie dat ik me op die dag compleet klemzuip).
pi_167556634
In mijn geval betaal ik op 27 april en 31 december de rekening voor mijn verleden.

Die dagen zijn gewoon heel erg kut.Voorheen bleef ik thuis en "gewoon" niet drinken.

Ook al zegt mijn hoofd ahhhhhh.
Je moet hem altijd nog fysiek in hebben en opdrinken.
Dus impulsief reageren is het niet.
Als ik zou gaan drinken is het een plan.

Bedenk maar zo die 4 uurtjes "plezier" 31 december bepalen hoe je het nieuwe jaar begint.

Sta je 1-0 voor of sta je 0-1 achter.

Ik ga dit jaar overigens wel het centrum in
Hell To The Liars
pi_167559862
Ik heb er geen moeite mee omdat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik het echt niet meer lekker vindt. En ook baal van die roes dat me dat de moeite niet waard is.

Off topic. Hidr, ik lees je ook altijd in je eigen topic, nog steeds mooie tekeningen ^O^
pi_167570646
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:22 schreef Droopie het volgende:
In mijn geval betaal ik op 27 april en 31 december de rekening voor mijn verleden.

Die dagen zijn gewoon heel erg kut.Voorheen bleef ik thuis en "gewoon" niet drinken.

Ook al zegt mijn hoofd ahhhhhh.
Je moet hem altijd nog fysiek in hebben en opdrinken.
Dus impulsief reageren is het niet.
Als ik zou gaan drinken is het een plan.

Bedenk maar zo die 4 uurtjes "plezier" 31 december bepalen hoe je het nieuwe jaar begint.

Sta je 1-0 voor of sta je 0-1 achter.

Ik ga dit jaar overigens wel het centrum in
Deze ga ik onthouden man. Wat zou ik op 1 januari flink balen als ik ook maar 1 drankje neem op oudjaarsavond. Heb het geluk dat ik champagne niet te zuipen vind. _O-
pi_167570655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:20 schreef praadje het volgende:
Ik heb er geen moeite mee omdat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik het echt niet meer lekker vindt. En ook baal van die roes dat me dat de moeite niet waard is.

Off topic. Hidr, ik lees je ook altijd in je eigen topic, nog steeds mooie tekeningen ^O^
Bedankt. :)

Ik maak nog steeds 2x per week groentesoep trouwens.

Weer klote geslapen alleen. Weer klaarwakker.
pi_167570783
Wat ook hilarisch was. Ik kreeg van de baas (van vrijwilligerswerk) als kerstcadeau een fles Duitse wijn. Zij weten niet dat ik kamp met alcoholprobleem. Het gebaar waardeer ik zeer maar heb de fles meteen bij mijn ouders gebracht.
pi_167570865
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 02:25 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Bedankt. :)

Ik maak nog steeds 2x per week groentesoep trouwens.

Weer klote geslapen alleen. Weer klaarwakker.
Ohh dat vind ik echt zo leuk om te horen van die soep. Een klein linkje naar mijn opoe haha.

Wat goed dat je de fles hebt weggebracht. Wat helpt om dat allemaal niet impulsief te doen. Maar de fles te bekijken en te bedenken wat het je brengt als je hem weggeeft. Tenminste, zo denk ik dan hoor, want de eerste dagen ben je meestal heel enthousiast.
pi_167571602
Ik zou het persoonlijk niet doen naar de fles kijken.
Begin periode gewoon vermijden, persoonlijk kreeg ik dit jaar bij de sleuteloverdracht een fles wijn van de aannnemer.

Nou die was binnen 2 minuten uit mijn gezichtsveld en heb hem gegeven aan de inspecteur van Vereniging eigen Huis.

Hildr (en ik het begin ook ik hoor) hebben nog weinig tot niets van kracht om die confrontatie aan te gaan met de fles. De confrontatie met jezelf is nuchter al zwaar genoeg, ga je zelf het niet moeilijker maken dan het al is.

Ga ook niet denken met oud en nieuw, ik ben sterk en ik ga gezellig champagne voor ander mensen inschenken.

Want dat verhoogd alleen maar de kans dat je impulsief een slok gaat nemen.

ps. Maar wat is ditmaal je plan om je drinken te stoppen op de korte termijn (zeg maar de eerste twee maanden)
Hell To The Liars
pi_167571630
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 02:41 schreef -Hildr- het volgende:
Wat ook hilarisch was. Ik kreeg van de baas (van vrijwilligerswerk) als kerstcadeau een fles Duitse wijn. Zij weten niet dat ik kamp met alcoholprobleem. Het gebaar waardeer ik zeer maar heb de fles meteen bij mijn ouders gebracht.
Dat zie je toch steeds minder volgens mij. Ik heb vroeger bij een bedrijf gewerkt waar elk jaar een literfles Bokma bij het kerstpakket zat...die dezelfde avond dus op was :{
pi_167571984
@Droopie

Ik moet sowieso tot 2 januari nuchter blijven voor het bloedprikken. Als ik ook maar 1 druppel gedronken heb gaat het hele feest met die Refusal niet door. Mocht ik ergens de aankomende twee weken een terugval krijgen dan willen ze me laten opnemen (een echte detox dus). Zo ver wil ik het niet laten komen.

Ben trouwens al sinds 2 uur 's nachts wakker en heb net om 6 uur 's ochtends een wandeling van 70 minuten gemaakt en ben nog steeds niet moe.
pi_167572022
Nog een toevoeging: ik heb geen moeite met andere mensen die drinken. Als ik met kerst met familie zit zuipen zij hele flessen wijn leeg en dat is voor mij geen trigger. Het probleem bij mij is eenzaamheid. Daarom vind ik het fijn om op zulke dagen mensen om me heen te hebben.
pi_167572089
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:20 schreef -Hildr- het volgende:
@Droopie

Ik moet sowieso tot 2 januari nuchter blijven voor het bloedprikken. Als ik ook maar 1 druppel gedronken heb gaat het hele feest met die Refusal niet door. Mocht ik ergens de aankomende twee weken een terugval krijgen dan willen ze me laten opnemen (een echte detox dus). Zo ver wil ik het niet laten komen.

Ben trouwens al sinds 2 uur 's nachts wakker en heb net om 6 uur 's ochtends een wandeling van 70 minuten gemaakt en ben nog steeds niet moe.
Als ze refusal willen gebruiken bij je, spreekt dat toch een mate van vertrouwen uit in je.

Spreek van te voren af dat je ze onder toezicht inneemt van je ouders. :)
Doe dat een maandje en dan ben je alweer 1,5 maand nuchter en dan drink je hopelijk niet meer omdat je bloed moet prikken, maar omdat je je eigenwaarde terugvind.

Vraag of je ook halverwege een januari een B12 injectie mag :p
Hell To The Liars
pi_167572124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:25 schreef -Hildr- het volgende:
Nog een toevoeging: ik heb geen moeite met andere mensen die drinken. Als ik met kerst met familie zit zuipen zij hele flessen wijn leeg en dat is voor mij geen trigger. Het probleem bij mij is eenzaamheid. Daarom vind ik het fijn om op zulke dagen mensen om me heen te hebben.
De "klootzak" in mij zegt bewijs dat maar eerst eens.
Als iedereen dronken is en ik niet dan voel ik mij juist heel eenzaam.

Als je dit op 1 januari nog steeds zegt als je niet gedronken hebt ben je een echte held en krijg je onwijs veel respect van mij 😌😘
Hell To The Liars
pi_167572838
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 08:17 schreef Droopie het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen naar de fles kijken.
Begin periode gewoon vermijden, persoonlijk kreeg ik dit jaar bij de sleuteloverdracht een fles wijn van de aannnemer.

Nou die was binnen 2 minuten uit mijn gezichtsveld en heb hem gegeven aan de inspecteur van Vereniging eigen Huis.

Hildr (en ik het begin ook ik hoor) hebben nog weinig tot niets van kracht om die confrontatie aan te gaan met de fles. De confrontatie met jezelf is nuchter al zwaar genoeg, ga je zelf het niet moeilijker maken dan het al is.

Ga ook niet denken met oud en nieuw, ik ben sterk en ik ga gezellig champagne voor ander mensen inschenken.

Want dat verhoogd alleen maar de kans dat je impulsief een slok gaat nemen.

ps. Maar wat is ditmaal je plan om je drinken te stoppen op de korte termijn (zeg maar de eerste twee maanden)
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik opperde eigenlijk zomaar wat maar jouw idee zal misschien beter werken.
pi_167573108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:38 schreef praadje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik opperde eigenlijk zomaar wat maar jouw idee zal misschien beter werken.
Het was ook geen kritiek op jouw idee hoor.
Maar als ik vandaag een fles bacardi op tafel zou hebben staan en we een stare down contest zouden doen weet ik de uitkomst echt niet.


Mijn buurman heb ik ook gevraagd of hij 2 bepaalde flessen van zijn drankvoorraad uit het zicht wilt zetten.
Als ik voor langere tijd aan die bar zit is dat een prikkel teveel en als die prikkel vermeden kan worden, waarom niet.
Hell To The Liars
pi_167573212
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het was ook geen kritiek op jouw idee hoor.
Maar als ik vandaag een fles bacardi op tafel zou hebben staan en we een stare down contest zouden doen weet ik de uitkomst echt niet.

Mijn buurman heb ik ook gevraagd of hij 2 bepaalde flessen van zijn drankvoorraad uit het zicht wilt zetten.
Als ik voor langere tijd aan die bar zit is dat een prikkel teveel en als die prikkel vermeden kan worden, waarom niet.
Oh maar ik ervaarde het ook niet als kritiek hoor. Meer als hardop meedenken.
pi_167573574
Hildr heb je mijn dm ontvangen :)
Hell To The Liars
pi_167574627
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:24 schreef Droopie het volgende:
Hildr heb je mijn dm ontvangen :)
Nee.... ik heb gekeken maar heb niks?
pi_167574658
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

De "klootzak" in mij zegt bewijs dat maar eerst eens.
Als iedereen dronken is en ik niet dan voel ik mij juist heel eenzaam.

Als je dit op 1 januari nog steeds zegt als je niet gedronken hebt ben je een echte held en krijg je onwijs veel respect van mij 😌😘
Zullen we nu afspreken - zwart op wit - dat ik oudjaarsavond geen druppel drink? :7
pi_167574695
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als ze refusal willen gebruiken bij je, spreekt dat toch een mate van vertrouwen uit in je.

Spreek van te voren af dat je ze onder toezicht inneemt van je ouders. :)
Doe dat een maandje en dan ben je alweer 1,5 maand nuchter en dan drink je hopelijk niet meer omdat je bloed moet prikken, maar omdat je je eigenwaarde terugvind.

Vraag of je ook halverwege een januari een B12 injectie mag :p
Die vitamine B12 injectie heb je het vaker over gehad maar wat houd dat precies in? Ik slik wel vitamine B1 Thiamine.

Refusal moet sowieso onder toezicht van de hulpverlener genomen worden. :P Moet dan 5 dagen in de week daar op bezoek. Vind ik eigenlijk niet eens erg. Elke dag effe fietsen en de deur uit.
pi_167574819


Fijne kerstdagen allemaal.

(had hem ook in schizofrenietopic gezet)
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:53:59 #209
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167574874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:41 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Zullen we nu afspreken - zwart op wit - dat ik oudjaarsavond geen druppel drink? :7
Deal.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167575278
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:43 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Die vitamine B12 injectie heb je het vaker over gehad maar wat houd dat precies in? Ik slik wel vitamine B1 Thiamine.

Refusal moet sowieso onder toezicht van de hulpverlener genomen worden. :P Moet dan 5 dagen in de week daar op bezoek. Vind ik eigenlijk niet eens erg. Elke dag effe fietsen en de deur uit.
Denk aan krakkemige auto waar geen olie meer inzit en iedere keer klote rijd.
Dan ben jij de auto en die B12 geeft energie zeg..
Ondertussen vreet je alles wat los en vast zit.. En voel je per uur je gezonder worden.

Aangezien alcoholisten een tekort hebben hieraan is dit in klinieken gebruikelijk
Hell To The Liars
pi_167575284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:41 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Zullen we nu afspreken - zwart op wit - dat ik oudjaarsavond geen druppel drink? :7
Deal 😊
Hell To The Liars
pi_167581512
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Deal.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Deal 😊
Afgesproken!
pi_167581557
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Denk aan krakkemige auto waar geen olie meer inzit en iedere keer klote rijd.
Dan ben jij de auto en die B12 geeft energie zeg..
Ondertussen vreet je alles wat los en vast zit.. En voel je per uur je gezonder worden.

Aangezien alcoholisten een tekort hebben hieraan is dit in klinieken gebruikelijk
Ja, nu herinner ik het me weer dat je dat gezegd had. Ik zal begin januari nog wel horen of ze nog hartfilmpjes gaan maken (schijnt in sommige gevallen nodig te zijn met Refusal).

Heb vandaag zeer gezond gegeten, helemaal volgens het schema van de diëtiste. Vind het zelfs wel lekker zo'n eenzame kerstavond.
pi_167592840
Voor het eerst sinds 14 jaar nuchter geweest op kerstavond. Voelde me gister rond 12 uur 's nachts best down, saai als de hel. Maar wel blij nu ik wakker ben.

Vanmiddag ga ik wandelen naar familie ipv fietsen. Geen idee wat voor eten ze gaan maken. Het zal ongetwijfeld lekker zijn.
pi_167593018
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 10:19 schreef -Hildr- het volgende:
Voor het eerst sinds 14 jaar nuchter geweest op kerstavond. Voelde me gister rond 12 uur 's nachts best down, saai als de hel. Maar wel blij nu ik wakker ben.

Vanmiddag ga ik wandelen naar familie ipv fietsen. Geen idee wat voor eten ze gaan maken. Het zal ongetwijfeld lekker zijn.
Slapen zonder drank vind/ vond ik altijd één van de ergste dingen. Dan ga je nuchter naar bed en lig je na vier uur nog wakker.

Succes!
pi_167593291
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 10:30 schreef aloa het volgende:

[..]

Slapen zonder drank vind/ vond ik altijd één van de ergste dingen. Dan ga je nuchter naar bed en lig je na vier uur nog wakker.

Succes!
Sinds ik rust heb in mijn hoofd slaap ik prima en zonder drank droom je tenminste ook normaal.

Dat was eigenlijk na 10 dagen nuchter al, maar ook het dromen had een bepaalde functie bleek 😅
Hell To The Liars
pi_167593359
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 10:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sinds ik rust heb in mijn hoofd slaap ik prima en zonder drank droom je tenminste ook normaal.

Dat was eigenlijk na 10 dagen nuchter al, maar ook het dromen had een bepaalde functie bleek 😅
Die nachten vind ik altijd het ergst.
Maar idd het is een kwestie van de juiste instelling vinden. Die knop omdraaien en er daarna van af blijven.
pi_167606964
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 10:30 schreef aloa het volgende:

[..]

Slapen zonder drank vind/ vond ik altijd één van de ergste dingen. Dan ga je nuchter naar bed en lig je na vier uur nog wakker.

Succes!
Ja, ik ben nu nog klaarwakker. Voel geen enkele vermoeidheid.

Ik was vandaag bij mijn familie gaan eten. Toen ik binnenkwam hing er een grafstemming. Nadat enkele familieleden een fles wijn op hadden werd het pas gezellig. Zo gaat dat altijd met mijn familie (was voor mij geen trigger om te drinken, zat gewoon aan de koffie).
pi_167607249
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 23:27 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ja, ik ben nu nog klaarwakker. Voel geen enkele vermoeidheid.

Ik was vandaag bij mijn familie gaan eten. Toen ik binnenkwam hing er een grafstemming. Nadat enkele familieleden een fles wijn op hadden werd het pas gezellig. Zo gaat dat altijd met mijn familie (was voor mij geen trigger om te drinken, zat gewoon aan de koffie).
is dat niet bij elke familie

maar weer een dag niet gedronken dus. deze tellen dubbel he ;)
Hell To The Liars
pi_167607915
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 23:27 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ja, ik ben nu nog klaarwakker. Voel geen enkele vermoeidheid.

Ik was vandaag bij mijn familie gaan eten. Toen ik binnenkwam hing er een grafstemming. Nadat enkele familieleden een fles wijn op hadden werd het pas gezellig. Zo gaat dat altijd met mijn familie (was voor mij geen trigger om te drinken, zat gewoon aan de koffie).
Ik vind je een topper. ^O^
pi_167608795
Ik ga het ook doen.
Op naar 2017...
pi_167609025
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

is dat niet bij elke familie

maar weer een dag niet gedronken dus. deze tellen dubbel he ;)
Ja en dat geldt niet alleen bij families maar eigenlijk bij alle feestjes. (Personeelsfeesten, buurtfeesten, verjaardagen, clubfeesten, enz, enz, enz.)

Ik drink bij zulke gelegenheden zelf eigenlijk nooit (omdat ik a. eigenlijk altijd met de auto ben en dus nog moet rijden b. mijn kinderen er eigenlijk altijd ook zijn en ik het niet fijn en niet verantwoord vind om onder invloed te zijn waar zij bij zijn, iig niet als we niet thuis zijn) maar ook al ben ik zelf nuchter, vind ik de feestjes waar wel gedronken wordt, toch eigenlijk altijd veel gezelliger dan de feestjes waar niet of nauwelijks gedronken wordt.
pi_167609169
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 00:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja en dat geldt niet alleen bij families maar eigenlijk bij alle feestjes. (Personeelsfeesten, buurtfeesten, verjaardagen, clubfeesten, enz, enz, enz.)

Ik drink bij zulke gelegenheden zelf eigenlijk nooit (omdat ik a. eigenlijk altijd met de auto ben en dus nog moet rijden b. mijn kinderen er eigenlijk altijd ook zijn en ik het niet fijn en niet verantwoord vind om onder invloed te zijn waar zij bij zijn, iig niet als we niet thuis zijn) maar ook al ben ik zelf nuchter, vind ik de feestjes waar wel gedronken wordt, toch eigenlijk altijd veel gezelliger dan de feestjes waar niet of nauwelijks gedronken wordt.
Heb er minder problemem als de van nature gezellige mensen extra gezellig worden (die blijven zichzelf)

Maar de saaie mensen die met een slokje op opeens gezellig worden en overdreven gaan doen trek ik slecht, nou valt ook wel weer mee.
Ik prik er doorheen en t valt extra op.
Hell To The Liars
pi_167609179
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 00:26 schreef aloa het volgende:
Ik ga het ook doen.
Op naar 2017...
Goed voornemen :)
Hell To The Liars
pi_167609361
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 00:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goed voornemen :)
Ik moet die knoop een keer doorhakken.

Nu eerst slapen!
pi_167609531
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 00:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik moet die knoop een keer doorhakken.

Nu eerst slapen!
weltrusten
Hell To The Liars
pi_167610684
Hee dit topic opeens in myat? Lang geleden :P

Ik ben zelf nog geen stap verder dan ik in juni was. Nog steeds een vervelingsdrinker, als ik niet drink heeft het totaal geen invloed op me maar ik trap er toch nog regelmatig in.
De enige stap die ik nu wel gemaakt heb is dat ik geen druppel alcohol drink de dag voor ik moet werken, al zitten er 24 uur tussen de laatste slok en aanvang dienst dan doe ik het nog niet. Van de week 6 dagen achter elkaar moeten werken en dus ook geen druppel op, ik slaap dan goed, verlang niet naar alcohol en heb geestelijk en lichamelijk nergens last van. Echter als ik dan vrij ben, hoppa daar gaan we weer :')
Ben nog niet afgevallen maar wel mijn best aan het doen om een gezondere levensstijl aan te meten, namelijk 10.000 stappen per dag lopen en letten op wat en hoeveel ik eet. Maarja, dan komt het weekend er weer aan, heb ik niks te doen en grijp ik toch wat te makkelijk naar (teveel) pils. Vooral als ik meerdere dagen achter elkaar vrij ben wil ik nog wel eens op mijn bek gaan. Bij 1 dag tussendoor vrij laat ik de drank al veel makkelijker staan.

Nu met het einde van het jaar in zicht ga ik toch maar weer eens proberen alcohol (vooral thuis) helemaal af te zweren. Het stomme is ook dat als ik dus niet drink ik merk dat ik me lekkerder en gezonder voel, waarom trap ik er als ik vrij ben dan toch zo makkelijk weer in? :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_167610892
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 01:44 schreef renwan het volgende:
Hee dit topic opeens in myat? Lang geleden :P

Ik ben zelf nog geen stap verder dan ik in juni was. Nog steeds een vervelingsdrinker, als ik niet drink heeft het totaal geen invloed op me maar ik trap er toch nog regelmatig in.
De enige stap die ik nu wel gemaakt heb is dat ik geen druppel alcohol drink de dag voor ik moet werken, al zitten er 24 uur tussen de laatste slok en aanvang dienst dan doe ik het nog niet. Van de week 6 dagen achter elkaar moeten werken en dus ook geen druppel op, ik slaap dan goed, verlang niet naar alcohol en heb geestelijk en lichamelijk nergens last van. Echter als ik dan vrij ben, hoppa daar gaan we weer :')
Ben nog niet afgevallen maar wel mijn best aan het doen om een gezondere levensstijl aan te meten, namelijk 10.000 stappen per dag lopen en letten op wat en hoeveel ik eet. Maarja, dan komt het weekend er weer aan, heb ik niks te doen en grijp ik toch wat te makkelijk naar (teveel) pils. Vooral als ik meerdere dagen achter elkaar vrij ben wil ik nog wel eens op mijn bek gaan. Bij 1 dag tussendoor vrij laat ik de drank al veel makkelijker staan.

Nu met het einde van het jaar in zicht ga ik toch maar weer eens proberen alcohol (vooral thuis) helemaal af te zweren. Het stomme is ook dat als ik dus niet drink ik merk dat ik me lekkerder en gezonder voel, waarom trap ik er als ik vrij ben dan toch zo makkelijk weer in? :')
Goed streven.
Wat let je om 30 december naar de dokter te gaan en na oudejaars nacht de drank compleet af te zweren met een goed plan?
Hell To The Liars
pi_167611081
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 02:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goed streven.
Wat let je om 30 december naar de dokter te gaan en na oudejaars nacht de drank compleet af te zweren met een goed plan?
Dokter vind ik vooralsnog iets te ver gaan, zoals ik al zei heb ik lichamelijk en geestelijk geen klachten als ik niet drink. Oudejaarsnacht wordt sowieso geen probleem om nuchter door te komen, moet het hele weekend werken en nog belachelijk vroege diensten ook :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_167611316
Jongens ik faal weer hard...


Nu is t allemaal niet zo als ellende vorig jaar.

Maarja
Do what you love, love what you do!
pi_167611319
Ok ik wil op hildr regeren.


Strond vervelend als iedereen wel drinkt


Tis beetje normaal he.....

Oik vindt ze maar vervelend allemaal
Do what you love, love what you do!
pi_167611324
December is gewoon een klote maand
Do what you love, love what you do!
pi_167611674
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

is dat niet bij elke familie

maar weer een dag niet gedronken dus. deze tellen dubbel he ;)
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 23:59 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik vind je een topper. ^O^
Ik weet dat het nog vroeg is om te zeggen maar ik voel wel een klein beetje trots dat ik de feestdagen tot nu toe alcoholvrij heb doorgebracht. Dat is jaren anders geweest. Verwacht vandaag ook geen problemen als ik weer naar familie ga (jaja alweer).

Vandaag ga ik gewoon weer 2 uur wandelen. Godzijdank heb ik - ondanks mijn ongezonde levensstijl - nog steeds een behoorlijk goede conditie.
pi_167611736
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 00:26 schreef aloa het volgende:
Ik ga het ook doen.
Op naar 2017...
Dat 2017 een beter jaar mag worden. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 01:44 schreef renwan het volgende:
Hee dit topic opeens in myat? Lang geleden :P

Ik ben zelf nog geen stap verder dan ik in juni was. Nog steeds een vervelingsdrinker, als ik niet drink heeft het totaal geen invloed op me maar ik trap er toch nog regelmatig in.
De enige stap die ik nu wel gemaakt heb is dat ik geen druppel alcohol drink de dag voor ik moet werken, al zitten er 24 uur tussen de laatste slok en aanvang dienst dan doe ik het nog niet. Van de week 6 dagen achter elkaar moeten werken en dus ook geen druppel op, ik slaap dan goed, verlang niet naar alcohol en heb geestelijk en lichamelijk nergens last van. Echter als ik dan vrij ben, hoppa daar gaan we weer :')
Ben nog niet afgevallen maar wel mijn best aan het doen om een gezondere levensstijl aan te meten, namelijk 10.000 stappen per dag lopen en letten op wat en hoeveel ik eet. Maarja, dan komt het weekend er weer aan, heb ik niks te doen en grijp ik toch wat te makkelijk naar (teveel) pils. Vooral als ik meerdere dagen achter elkaar vrij ben wil ik nog wel eens op mijn bek gaan. Bij 1 dag tussendoor vrij laat ik de drank al veel makkelijker staan.

Nu met het einde van het jaar in zicht ga ik toch maar weer eens proberen alcohol (vooral thuis) helemaal af te zweren. Het stomme is ook dat als ik dus niet drink ik merk dat ik me lekkerder en gezonder voel, waarom trap ik er als ik vrij ben dan toch zo makkelijk weer in? :')
Dat je geen stappen heb gemaakt zou ik niet zeggen. Als je 6 dagen de alcohol kan laten staan zonder lichamelijke of geestelijke problemen ben je er in ieder geval niet volledig afhankelijk van.

Dat laatste is ook het rare van alcohol. Ik voel me ook 10x beter als ik niks drink.

quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 05:50 schreef kree het volgende:
Ok ik wil op hildr regeren.

Strond vervelend als iedereen wel drinkt

Tis beetje normaal he.....

Oik vindt ze maar vervelend allemaal
Lang wakker gebleven? :P

Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee als anderen drinken. Maar het is idd normaal in de westerse wereld.

Wat ik nooit begrijp is waarom er de meest vreselijke plaatjes op pakjes sigaretten staan, de prijzen van tabak elk jaar stijgen. Terwijl je voor 5,40 euro 12 halve liter blikken kan halen. De balans is compleet zoek.
pi_167612198
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 08:33 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat 2017 een beter jaar mag worden. ^O^

[..]

Dat je geen stappen heb gemaakt zou ik niet zeggen. Als je 6 dagen de alcohol kan laten staan zonder lichamelijke of geestelijke problemen ben je er in ieder geval niet volledig afhankelijk van.

Dat laatste is ook het rare van alcohol. Ik voel me ook 10x beter als ik niks drink.

[..]

Lang wakker gebleven? :P

Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee als anderen drinken. Maar het is idd normaal in de westerse wereld.

Wat ik nooit begrijp is waarom er de meest vreselijke plaatjes op pakjes sigaretten staan, de prijzen van tabak elk jaar stijgen. Terwijl je voor 5,40 euro 12 halve liter blikken kan halen. De balans is compleet zoek.
Dat is een feit. Als ik vroeger niet genoeg drank had liep ik nog snel even naar het tankstation of naar de patatzaak. (Volgens mij is dat ondertussen verboden). Maar je hebt voor vijf Euro al een krat bier.
:{
Ik rook al jaren niet meer, maar de prijs van een pakje shag is vergeleken met tien jaar terug zo ongeveer verdubbeld.
En er zit nog minder in ook (slim van ze...)

Iets klopt daar niet.
pi_167613265
Zullen we in dit topic eerst de fouten bij ons zelf zoeken en niet naar anderen kijken of de wetgeving?

Wij kunnen er niet mee omgaan en het is makkelijker om er zelf een oplossing voor te zoeken om ons leven beter te maken in plaats van de slijterij boos aan te kijken.

😊
Hell To The Liars
pi_167613546
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 10:22 schreef Droopie het volgende:
Zullen we in dit topic eerst de fouten bij ons zelf zoeken en niet naar anderen kijken of de wetgeving?

Wij kunnen er niet mee omgaan en het is makkelijker om er zelf een oplossing voor te zoeken om ons leven beter te maken in plaats van de slijterij boos aan te kijken.

😊
Aan de ene kant heb je gelijk, maar het is en blijft wel een ergernis.
Als je ziet wat voor ellende alcohol veroorzaakt (en het overgrote deel is vaak verborgen leed), dan is het behoorlijk krom allemaal.
De hetze tegen roken is terecht in mijn ogen, maar tegen alcohol wordt veel minder opgetreden en dat is wrang.

Maar goed het is en blijft je eigen beslissing om te gaan drinken, dat is waar.
pi_167613662
Ben het ook met jou eens hoor..
Het gaat soms ook nergens om.

Slachtoffers van alcohol gerelateerd geweld, verkeersdoden etc. etc..

Maar dit topic lijkt mij (zeg ik niet als modje overigens haha) niet de plaats ervoor.
Ze gaan er voorlopig toch echt niets aan veranderen, ja accijnzen verhogen maar dat doen ze niet voor onze gezondheid
Hell To The Liars
pi_167614754
https://medium.com/@marni(...)976e4dc8f#.az4bxz1gu

Deze is niet voor jou -Hildr-
Jij bent al een paar dagen gestopt ;)
Hell To The Liars
pi_167615326
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 11:33 schreef Droopie het volgende:
https://medium.com/@marni(...)976e4dc8f#.az4bxz1gu

Deze is niet voor jou -Hildr-
Jij bent al een paar dagen gestopt ;)
Goed stuk.
Bedankt...
pi_167617249
Datum prikken om te stoppen, is dat verstandig?
pi_167617492
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 13:27 schreef aloa het volgende:
Datum prikken om te stoppen, is dat verstandig?
in principe wel.
maar andere vraag? drink je zoveel dat je lichaam een tik krijgt?

daarom altijd advies vragen aan een arts.. al helpt het de ontwenningsverschijnselen met 20% verminderen..

ik kan dat niet bepalen, maar je lichaam zal tegenspartelen
Hell To The Liars
pi_167617715
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 13:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

in principe wel.
maar andere vraag? drink je zoveel dat je lichaam een tik krijgt?

daarom altijd advies vragen aan een arts.. al helpt het de ontwenningsverschijnselen met 20% verminderen..

ik kan dat niet bepalen, maar je lichaam zal tegenspartelen
Ik ben dit jaar meerdere keren gestopt. Maar dat bleef beperkt tot een of twee dagen.
Lichamelijk had ik daar geen last van. (wel van het drinken, maar niet van het stoppen).
pi_167617873
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 13:55 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik ben dit jaar meerdere keren gestopt. Maar dat bleef beperkt tot een of twee dagen.
Lichamelijk had ik daar geen last van. (wel van het drinken, maar niet van het stoppen).
Na 2 dagen is je lichaam nog niet geheel zonder alcohol.

Je kan uiteraard ook anoniem naar de GGZ bellen voor wat advies.
Ervan uitgaande dat je liever niet je probleem aan je huisarts kenbaar wil maken.

Bij mij stopte de librium na 10 dagen en toen bleek dat ik alsnog verder moest omdat mijn lichaam het eng vond (zoiets ;))
Hell To The Liars
pi_167618043
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

Na 2 dagen is je lichaam nog niet geheel zonder alcohol.

Je kan uiteraard ook anoniem naar de GGZ bellen voor wat advies.
Ervan uitgaande dat je liever niet je probleem aan je huisarts kenbaar wil maken.

Bij mij stopte de librium na 10 dagen en toen bleek dat ik alsnog verder moest omdat mijn lichaam het eng vond (zoiets ;))
Ik heb geen zin meer om naar mijn huisarts te gaan hiervoor. Laat ik het zo zeggen, dit speelt al heel veel jaren en al die hulp heeft mij niet geholpen. (ik heb overigens niks tegen hulpverlening ofzo).
Voor medicatie ben ik nogal huiverig.
pi_167618176
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 14:13 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik heb geen zin meer om naar mijn huisarts te gaan hiervoor. Laat ik het zo zeggen, dit speelt al heel veel jaren en al die hulp heeft mij niet geholpen. (ik heb overigens niks tegen hulpverlening ofzo).
Voor medicatie ben ik nogal huiverig.
Wat gaat je plan worden om het ditmaal te laten slagen?
En waar ging het de vorige keer mis denk je?
Hell To The Liars
pi_167618324
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat gaat je plan worden om het ditmaal te laten slagen?
En waar ging het de vorige keer mis denk je?
Mijn verstand gebruiken en niet meer luisteren naar die duivel in mijn kop.

Op die manier ben ik uiteindelijk ook gestopt met roken, meerdere keren gefaald, maar toen ik erover na ging denken en bedacht wat het deed met mijn gezondheid lukte het wel.
pi_167618493
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 14:28 schreef aloa het volgende:

[..]

Mijn verstand gebruiken en niet meer luisteren naar die duivel in mijn kop.

Op die manier ben ik uiteindelijk ook gestopt met roken, meerdere keren gefaald, maar toen ik erover na ging denken en bedacht wat het deed met mijn gezondheid lukte het wel.
Roken dempt geen emoties en weet niet waarom jij ben gaan gaan drinken.

Ik geloof niet in jouw manier als in gewoon niet luisteren naar de stem in je hoofd, maar hoop echt dat het je op deze manier gaat redden :)

Schroom in ieder geval niet om hier advies te vragen of wat steun.
Je wil om (wederom) te stoppen is sowieso een compliment waard 😊
Hell To The Liars
pi_167618654
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 05:57 schreef kree het volgende:
December is gewoon een klote maand
Het zijn niet de feestdagen, laat staan de maand, maar de mensen in je directe omgeving. Die je dus de kerstdagen of oud&nieuw ziet.

Bedenk het scenario (geheel hypothetisch) waarin je iedereen vraagt solidair te zijn en niet te drinken tijdens deze dagen. Ik geloof dat je dan op een hoop weerstand stuit. En dat van volk dat zichzelf geen probleemdrinker vindt.
Waarschijnlijk vinden ze dat je er maar tegen moet kunnen. Met je afwezige ruggengraat. Met je drang.
Maar zij zijn het niet hoor. Zij kunnen zo goed hun glas laten staan dat ze er toch ieder jaar weer aangeschoten van -moeten- worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 26-12-2016 14:51:28 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_167618735
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Roken dempt geen emoties en weet niet waarom jij ben gaan gaan drinken.

Ik geloof niet in jouw manier als in gewoon niet luisteren naar de stem in je hoofd, maar hoop echt dat het je op deze manier gaat redden :)

Schroom in ieder geval niet om hier advies te vragen of wat steun.
Je wil om (wederom) te stoppen is sowieso een compliment waard 😊
De valkuil voor stoppen blijft toch je omgeving. Al die drankreclames op tv, feestjes waar de drank rijkelijk vloeit etc etc. Het is makkelijker om toe te geven, dan niet.
Ik zal niet beweren dat het makkelijk is. Integendeel :{
pi_167618916
Was het maar zo feest.
Stoppen met drinken bleek voor mij niet eens het moeilijkste.

Nuchter door het leven en de confrontatie met jezelf aangaan was vele malen moeilijker.

Wil je niet bang maken, maar de omgeving gaat het grote probleem niet worden, maar tussen je oren.

Verbaas me enigzins dat je een kroeg of drank reclame als een grotere valkuil ziet dan je eigen lichaam en geest.
Hell To The Liars
pi_167619085
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:56 schreef Droopie het volgende:
Was het maar zo feest.
Stoppen met drinken bleek voor mij niet eens het moeilijkste.

Nuchter door het leven en de confrontatie met jezelf aangaan was vele malen moeilijker.

Wil je niet bang maken, maar de omgeving gaat het grote probleem niet worden, maar tussen je oren.

Verbaas me enigzins dat je een kroeg of drank reclame als een grotere valkuil ziet dan je eigen lichaam en geest.
tussen je oren... dat bedoel ik met die duivel in je kop.

Zo werkt reclame.. Mensen iets laten zien, waardoor ze er in dit geval zin in krijgen.
pi_167619211
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 15:05 schreef aloa het volgende:

[..]

tussen je oren... dat bedoel ik met die duivel in je kop.

Zo werkt reclame.. Mensen iets laten zien, waardoor ze er in dit geval zin in krijgen.
Ik krijg geen zin meer in alcohol door reclame, maar zeker in het begin is het heel frustrerend ja.

Heb je al een idee hoe je al die uren die je niet aan drank besteed gaat invullen. Onbewust besteed je zoveel tijd aan drinken, zal je later wel merken.

oh en als ik belerend overkom zeg het eventjes ;) merk het van mijzelf al nu 😏
Hell To The Liars
pi_167622271
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 15:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik krijg geen zin meer in alcohol door reclame, maar zeker in het begin is het heel frustrerend ja.

Heb je al een idee hoe je al die uren die je niet aan drank besteed gaat invullen. Onbewust besteed je zoveel tijd aan drinken, zal je later wel merken.

oh en als ik belerend overkom zeg het eventjes ;) merk het van mijzelf al nu 😏
Er is altijd nog Fok! ;) voor het tijdverdrijf.

Ik heb er verder geen last van hoor... zoals ik al zei ik heb de nodige ervaring met hulpverlening.
pi_167622402
quote:
Heb je al een idee hoe je al die uren die je niet aan drank besteed gaat invullen. Onbewust besteed je zoveel tijd aan drinken, zal je later wel merken.
Dit is een waarheid als een koe. Vorige week hadden we het er bij de detoxgroep nog over, wat te doen met de zee van tijd die je hebt. Ik heb het geluk dat ik veel hobby's heb.

Ben net terug van familie. Niks gedronken weer.

Ik voel me best kut nu. Heeft niks met alcohol te maken maar gewoon moe van de feestdagen. De eerste symfonie van Mahler knalt nu uit mijn boxen en duik straks mijn bed in.
pi_167622439
Heb vandaag overigens 2,5 uur gewandeld en ben blij dat mijn lichaam het nog doet. Geen last van vermoeide benen, geen kortademigheid of dat soort dingen. Klinkt misschien raar maar hier ben ik echt blij om.
pi_167622602
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2016 14:48 schreef aloa het volgende:

[..]

De valkuil voor stoppen blijft toch je omgeving. Al die drankreclames op tv, feestjes waar de drank rijkelijk vloeit etc etc. Het is makkelijker om toe te geven, dan niet.
Ik zal niet beweren dat het makkelijk is. Integendeel :{
Ik zie al twee dagen op Facebook alleen maar foto's van mensen met glazen wijn.

Feestjes zal ik niet vermijden maar met vrienden een kroeg ingaan zal ik niet meer doen.
pi_167623011
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 19:01 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik zie al twee dagen op Facebook alleen maar foto's van mensen met glazen wijn.

Feestjes zal ik niet vermijden maar met vrienden een kroeg ingaan zal ik niet meer doen.
Ik snap wat je bedoelt, jaren terug heb ik ooit vijf weken niet gedronken tot het moment dat ik met vrienden weer een keer de kroeg in ging en er toch eentje nam :{ waarna de ellende weer begon.
pi_167626577
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 19:30 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, jaren terug heb ik ooit vijf weken niet gedronken tot het moment dat ik met vrienden weer een keer de kroeg in ging en er toch eentje nam :{ waarna de ellende weer begon.
Ik heb een keer precies hetzelfde gehad. Had 3 weken niks gedronken totdat mijn familie belde (compleet lazarus), "Ja, heb je zin om langs te komen, nemen we een pilsje". Toen ging het ook fout.
pi_167626606
Ik heb 2 uur naar mijn plafond liggen staren en ben maar mijn bed uitgegaan. Ik ga een nacht doorhalen met koffie en cd's van Bob Dylan luisteren. Ben weer totaal niet moe.
pi_167626656
Probeer eens minder koffie te drinken en een gezonde gestructureerde dagindeling te hanteren..

Hoef je niet compleet na te leven, maar om 20.00 naar bed is niet handig.
Hell To The Liars
pi_167626811
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 22:02 schreef Droopie het volgende:
Probeer eens minder koffie te drinken en een gezonde gestructureerde dagindeling te hanteren..

Hoef je niet compleet na te leven, maar om 20.00 naar bed is niet handig.
Ik voelde me hartstikke beroerd, dan ga ik in bed liggen. Ben elke dag rond 6 uur 's ochtends wakker en heb een redelijke structuur door de week heen. Ik heb gewoon enorm veel energie dus nu in bed liggen heeft geen zin.
  maandag 26 december 2016 @ 22:30:24 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_167627391
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 19:01 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik zie al twee dagen op Facebook alleen maar foto's van mensen met glazen wijn.

Feestjes zal ik niet vermijden maar met vrienden een kroeg ingaan zal ik niet meer doen.
Gek is dat toch he? In mijn timeline zie ik nooit mensen met drank langskomen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_167627900
Moet eerlijk zeggen, op 1 na zie ik ze ook niet.
Hell To The Liars
pi_167628806
Ik kijk bijna nooit op Facebook :P
Af en toe dan...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2016 23:21:21 ]
pi_167633048
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 22:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gek is dat toch he? In mijn timeline zie ik nooit mensen met drank langskomen
Denk dat als je er op gaat letten dat het gewoon meer opvalt. :P Net zoals dat je plotseling overal op tv alcoholreclame's lijkt te zien zodra je nuchter bent.
pi_167633053
Heb uiteindelijk nog twee uur kunnen slapen.

Ik ga een paar dagen niet op internet zitten. Even totale lichamelijke en geestelijke rust. Bovenkamer op orde krijgen. Ik ga morgen weer naar de detoxgroep, donderdag gesprek met de psycholoog. En heb best zin in de jaarwisseling.

Heb ook al mijn klassieke muziek LP's onder het stof vandaan gehaald. Die ga ik de komende dagen luisteren.

Ik zal op 1 januari weer online zijn en hopelijk kunnen melden dat ik oudjaarsavond nuchter ben gebleven.
pi_167730847
Ben toch weer online. Nog steeds niks gedronken.

Ik merk dat medicatie (Olanzapine) beter begint te werken nu ik niks drink. Paranoia is flink verminderd, opgefokte gevoel is vrijwel geheel afwezig als ik bv. op straat fiets. Wel heb ik de afgelopen 4 dagen een zeer slecht gevoel aan het eind van de middag vlak voor ik de medicatie neem.

Eetlust is wel weer volledig op gang gekomen, krijg eindelijk weer fatsoenlijk eten naar binnen.
pi_167734634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 01:52 schreef -Hildr- het volgende:
Ben toch weer online. Nog steeds niks gedronken.

Ik merk dat medicatie (Olanzapine) beter begint te werken nu ik niks drink. Paranoia is flink verminderd, opgefokte gevoel is vrijwel geheel afwezig als ik bv. op straat fiets. Wel heb ik de afgelopen 4 dagen een zeer slecht gevoel aan het eind van de middag vlak voor ik de medicatie neem.

Eetlust is wel weer volledig op gang gekomen, krijg eindelijk weer fatsoenlijk eten naar binnen.
Top
Top
Top

Lekker bezig :)

Put je er ook al wat meer zelfvertrouwen uit, dit is echt iets waar je trots op mag zijn.
Hell To The Liars
pi_167735298
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Top
Top
Top

Lekker bezig :)

Put je er ook al wat meer zelfvertrouwen uit, dit is echt iets waar je trots op mag zijn.
:)
Ja, het geeft mijn zelfvertrouwen een boost. Merk dat het mijn creativiteit ook ten goede komt.

Laatste obstakel is natuurlijk de jaarwisseling. Ik ben samen met alle andere buren uit deze flat uitgenodigd bij mijn benedenbuurvrouw. De hele bende van ellende is dus aanwezig (de helft blowed en de andere helft is alcoholist), er woont werkelijk geen normaal mens in deze flat.

Ik heb al besloten dat ik niks drink en zij weten dat. Het plan dat ik heb gemaakt:

-ik blijf tot half 10 's avonds bij familie
-daarna naar mijn buren om oliebollen te brengen
-als het echt een gigantische puinzooi is daar (iedereen dronken) ga ik naar huis en duik desnoods nog vóór 12 uur mijn bed in
pi_167749344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 11:15 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

:)
Ja, het geeft mijn zelfvertrouwen een boost. Merk dat het mijn creativiteit ook ten goede komt.

Laatste obstakel is natuurlijk de jaarwisseling. Ik ben samen met alle andere buren uit deze flat uitgenodigd bij mijn benedenbuurvrouw. De hele bende van ellende is dus aanwezig (de helft blowed en de andere helft is alcoholist), er woont werkelijk geen normaal mens in deze flat.

Ik heb al besloten dat ik niks drink en zij weten dat. Het plan dat ik heb gemaakt:

-ik blijf tot half 10 's avonds bij familie
-daarna naar mijn buren om oliebollen te brengen
-als het echt een gigantische puinzooi is daar (iedereen dronken) ga ik naar huis en duik desnoods nog vóór 12 uur mijn bed in
Verstandig :)
Do what you love, love what you do!
pi_167749522
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 11:15 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

:)
Ja, het geeft mijn zelfvertrouwen een boost. Merk dat het mijn creativiteit ook ten goede komt.

Laatste obstakel is natuurlijk de jaarwisseling. Ik ben samen met alle andere buren uit deze flat uitgenodigd bij mijn benedenbuurvrouw. De hele bende van ellende is dus aanwezig (de helft blowed en de andere helft is alcoholist), er woont werkelijk geen normaal mens in deze flat.

Ik heb al besloten dat ik niks drink en zij weten dat. Het plan dat ik heb gemaakt:

-ik blijf tot half 10 's avonds bij familie
-daarna naar mijn buren om oliebollen te brengen
-als het echt een gigantische puinzooi is daar (iedereen dronken) ga ik naar huis en duik desnoods nog vóór 12 uur mijn bed in
Goed dat je al een plan hebt ^O^
Kan je echt helpen op de lastige keuzemomenten.

Voor jou en alle andere posters hier die worstelen met drank: ik wens jullie een goede jaarwisseling waar je later met trots en plezier op kunt terugkijken. En dat 2017 jullie mogen brengen waar je nu voor vecht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167749942
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Goed dat je al een plan hebt ^O^
Kan je echt helpen op de lastige keuzemomenten.

Voor jou en alle andere posters hier die worstelen met drank: ik wens jullie een goede jaarwisseling waar je later met trots en plezier op kunt terugkijken. En dat 2017 jullie mogen brengen waar je nu voor vecht.
Hetzelfde :) ^O^
Do what you love, love what you do!
pi_167774026
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Goed dat je al een plan hebt ^O^
Kan je echt helpen op de lastige keuzemomenten.

Voor jou en alle andere posters hier die worstelen met drank: ik wens jullie een goede jaarwisseling waar je later met trots en plezier op kunt terugkijken. En dat 2017 jullie mogen brengen waar je nu voor vecht.
Danke O+

Jij en alle anderen ook een fijne jaarwisseling.


Deze luister ik altijd standaard op oudjaarsdag.

Ik ben vanaf 2 uur 's middags offline en morgenochtend kom ik melden dat ik niks gedronken heb. :P
pi_167775456
Goed zo Hildr, alvast de beste wensen.

Mijn doel vandaag is om te genieten vandaag en niet mijn jaarlijkse fuck, ik kan niet meer meezuipen dag te hebben.

Morgen is het mijn traditionele zo dat hebben we weer ook overleefd dag :)
Hell To The Liars
pi_167803254
Was gister bij familie geweest. Was wel gezellig, iedereen was dronken. Op een gegeven moment voelde ik me enorm down en ben om half 7 naar huis gefietst. Daarna om kwart over 9 bij de buurvrouw gaan zitten en oliebollen gebracht. Ze waren alleen maar aan het blowen met z'n allen. _O- _O- En mijn dronken buurman was ook aanwezig. Godskristus wat was die kerel weer dronken.

Ik begon me steeds meer down te voelen en ben om 11 uur 's avonds daar vertrokken. Rond half 12 in slaap gevallen. Ik was zo moe dat ik dwars door de herrie van de jaarwisseling heen heb geslapen. Maar bovenal: niks gedronken.

Nu op therapeutische wijze de hele dag Mozart luisteren en straks nog effe een tekening maken. Wel blij dat ik voor het eerst sinds 14 jaar nuchter ben geweest op oudejaarsavond.
pi_167803303
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:40 schreef Droopie het volgende:
Goed zo Hildr, alvast de beste wensen.

Mijn doel vandaag is om te genieten vandaag en niet mijn jaarlijkse fuck, ik kan niet meer meezuipen dag te hebben.

Morgen is het mijn traditionele zo dat hebben we weer ook overleefd dag :)
Jij ook de beste wensen.

Ik had het wel moeilijk gisteravond. Van alle dagen is 31 december wel 1 van de moeilijkste om niks te drinken.
pi_167803429
Wat ontzettend sterk Hildr! Weer een stap om trots op te zijn!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_167803501
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 08:29 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Jij ook de beste wensen.

Ik had het wel moeilijk gisteravond. Van alle dagen is 31 december wel 1 van de moeilijkste om niks te drinken.
Ik ook 😑 0.15 uur hou champagneglas is even vast.
0.30 ga je mee naar die, iedereen gaat blowen bij die en die.

Maar deze dagen zullen altijd een strijd zijn Hildr.

Maar je hebt het gehaald, tis je gelukt.

Op naar de refusal en een nuchter 2017, ik word helemaal blij van je deze ochtend 😊

DIKKE GROTE COMPLIMENTEN VOOR JOU!!!

En de beste wensen voor jou en iedereen hier
Hell To The Liars
pi_167804274
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ontzettend sterk Hildr! Weer een stap om trots op te zijn!
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ook 😑 0.15 uur hou champagneglas is even vast.
0.30 ga je mee naar die, iedereen gaat blowen bij die en die.

Maar deze dagen zullen altijd een strijd zijn Hildr.

Maar je hebt het gehaald, tis je gelukt.

Op naar de refusal en een nuchter 2017, ik word helemaal blij van je deze ochtend 😊

DIKKE GROTE COMPLIMENTEN VOOR JOU!!!

En de beste wensen voor jou en iedereen hier
Bedankt allebei.

Ik heb zelfs nog voor drankjes gezorgd bij familie. Loop je dan met een glas whiskey. _O- Maar geen behoefte gehad om een slok te nemen.

Het voelt alsof ik een omgekeerde kater heb. Waar 'normaal' oudjaarsdag leuk is en de dag erna kut is het nu omgekeerd. Compleet nuchter wakker worden voelt goed en dat klote gevoel van gister is geheel verdwenen.

Ben net 2 uur bezig geweest met een tekening van een kathedraal. Vanmiddag ga ik het Tekenen als Therapie topic nieuw leven in blazen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2017 11:02:10 ]
pi_167804305
quote:
17s.gif Op zondag 1 januari 2017 11:01 schreef -Hildr- het volgende:

[..]


Het voelt alsof ik een omgekeerde kater heb. Waar 'normaal' oudjaarsdag leuk is en de dag erna kut is het nu omgekeerd. Compleet nuchter wakker worden voelt goed en dat klote gevoel van gister is geheel verdwenen.


Onthou dit gevoel heel goed!!!
Deze momenten slepen je er een volgende keer doorheen.

Misschien werkt het ook wel als je nu bewust gaat denken hoe je je had gevoeld als je wel had gedronken en je vanmorgen dus met 1-0 achter had gestaan.

Goed voor je zelfvertrouwen als je daarna beseft dat je nu met 1-0 voorstaat.
Hell To The Liars
pi_167804406
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 07:45 schreef -Hildr- het volgende:
Was gister bij familie geweest. Was wel gezellig, iedereen was dronken. Op een gegeven moment voelde ik me enorm down en ben om half 7 naar huis gefietst. Daarna om kwart over 9 bij de buurvrouw gaan zitten en oliebollen gebracht. Ze waren alleen maar aan het blowen met z'n allen. _O- _O- En mijn dronken buurman was ook aanwezig. Godskristus wat was die kerel weer dronken.

Ik begon me steeds meer down te voelen en ben om 11 uur 's avonds daar vertrokken. Rond half 12 in slaap gevallen. Ik was zo moe dat ik dwars door de herrie van de jaarwisseling heen heb geslapen. Maar bovenal: niks gedronken.

Nu op therapeutische wijze de hele dag Mozart luisteren en straks nog effe een tekening maken. Wel blij dat ik voor het eerst sinds 14 jaar nuchter ben geweest op oudejaarsavond.
Wat goed *O*
Je mag echt trots op jezelf zijn. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167805411
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 11:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Onthou dit gevoel heel goed!!!
Deze momenten slepen je er een volgende keer doorheen.

Misschien werkt het ook wel als je nu bewust gaat denken hoe je je had gevoeld als je wel had gedronken en je vanmorgen dus met 1-0 achter had gestaan.

Goed voor je zelfvertrouwen als je daarna beseft dat je nu met 1-0 voorstaat.
Ik zal dit zeker onthouden. Als ik had gedronken had ik het mezelf niet kunnen vergeven.

Had vannacht wel gedroomd dat ik alcohol op had. Toen ik wakker werd duurde het effe voordat ik besefte dat het niet zo was.

Enige wat jammer was was dat de buren maar 3 oliebollen hadden gegeten terwijl ik er 20 voor ze had meegenomen. Vind het zonde om ze weg te gooien dus ik ga ze vandaag allemaal opeten.
pi_167805461
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 11:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat goed *O*
Je mag echt trots op jezelf zijn. ^O^
Ik ben ook wel een klein beetje trots. Ondanks dat ik pas halverwege december gestopt ben met drinken.

Ga nu mijn huis schoonmaken en rest van de dag games spelen. Ben best wel blij dat de feestdagen voorbij zijn, had dit jaar ook helemaal geen kerstgevoel.
pi_167808549
Wow Hidr, plaatsvervangend trots op je voor wat het waard is. En die down gevoelens horen er ook bij hoor.
Voor alle anderen die er moeite mee hadden, ook _O_

En voor iedereen de allerbeste wensen en dat 2017 mag brengen wat je hoopt!
pi_167829526
Ja, de beste wensen!

Psycholoog is net op bezoek geweest. Wat ik al een week in mijn hoofd had en wat ik nog niet had verteld is dat ik heb besloten niet aan de Refusal te beginnen aangezien het (zelfs bij gezonde mensen) psychoses kan triggeren. Aangezien ik zeer gevoelig ben voor een psychose durf ik het niet aan om met deze medicijnen te beginnen. Had enkele verontrustende verhalen gelezen op internet.

Refusal of soortgelijke medicatie blijft wel een stok achter de deur maar zolang ik zonder hulp van de alcohol afblijf laten ze dit idee voorlopig rusten. Er bestaat wel medicatie die de zucht naar alcohol verminderen. Dat gaat de psycholoog nog met de psychiater bespreken.
pi_167829833
Mag ik de opmerking geven dat wat je nu doet in de verslavingshoek standaard gedrag is voor de meeste mensen.

Na je lichaam gaat je hoofd voorzichtig kijken naar zwakke plekken om je terug in oude gewoontes te vallen

Zeg niet dat je het bewust doet, maar wees alert.

Mijn lever trok de refusal niet, dus ook zonder kan het slagen met de goede mindset.

Maar blijf gefocust he maat.
Je kan het 😊
Hell To The Liars
pi_167830344
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:24 schreef Droopie het volgende:
Mag ik de opmerking geven dat wat je nu doet in de verslavingshoek standaard gedrag is voor de meeste mensen.

Na je lichaam gaat je hoofd voorzichtig kijken naar zwakke plekken om je terug in oude gewoontes te vallen

Zeg niet dat je het bewust doet, maar wees alert.

Mijn lever trok de refusal niet, dus ook zonder kan het slagen met de goede mindset.

Maar blijf gefocust he maat.
Je kan het 😊
Bedankt voor je bericht. Ik zal alert blijven.

De psycholoog had er vertrouwen in dat het me zonder ook lukt. Er is echt een knop omgegaan in mijn hoofd.

Sinds 4 dagen heb ik eindelijk weer een normaal slaappatroon en voel me met de dag beter. Niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk.
pi_167848679
http://www.rtlnieuws.nl/g(...)eens-zou-moeten-doen

Kwam dit artikel tegen op Facebook.
pi_167848680
Hoe gaat het met de rest?

Ik heb zin in de detoxgroep morgen. Was vorige week niet geweest omdat ik slecht had geslapen en oververmoeid was.
pi_167878451
Vanochtend weer bij de psychiater geweest en de detoxgroep. Wel blij dat ik kon vertellen dat ik al een tijdje nuchter ben.

Psychiater heeft nog wat dingen onderzocht. Gewicht is stabiel, buikomtrek is kleiner geworden en mijn bloeddruk was minder hoog dan vorige keer (heb daar totaal geen verstand van, volgens de arts was het oké).
pi_167882641
Netjes.
Op naar het weekend en weer een paar dagen erbij.
Hell To The Liars
pi_167894421
Vandaag ga ik met (directe) familie naar de Griek omdat ik jarig ben. Bewust geen groot feest gegeven omdat ik van de meeste mensen in mijn omgeving het afgelopen jaar vrij weinig gehoord heb. Ik heb er vorig jaar best wel een puinzooi van gemaakt, misschien dat ik onder invloed gekke dingen heb gezegd. Ik weet het niet meer.
pi_167894423
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:51 schreef Droopie het volgende:
Netjes.
Op naar het weekend en weer een paar dagen erbij.
Even compleet offtopic...

Ik heb ergens eens gelezen dat jij ook Rainbow Six speelt? (als ik me goed herinner) :P

Vorige week heb ik een bundel gekocht met alle Rainbow Six games maar krijg Rainbow Six Siege niet aan de praat.
pi_167895116
Gefeliciteerd Hildr, hoe oud ben je geworden :)

Ik heb weinig vrienden overgehouden na mijn drankperiode.
Het komt vaker voor, tijd zal leren hoe het bij jou gaat.

Rainbow Six heb ik kapot gespeeld op de PS4 met fokkers en aanhang.
En daar heb ik toffe nieuwe contacten aan overgehouden (ook offline) en Fylaxx zit ook in dat pakket.

Als je er vragen erover heb stuur maar een DM.

Fijne dag en alvast eet smakelijk 😊
Hell To The Liars
pi_167895324
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 08:27 schreef Droopie het volgende:
Gefeliciteerd Hildr, hoe oud ben je geworden :)

Ik heb weinig vrienden overgehouden na mijn drankperiode.
Het komt vaker voor, tijd zal leren hoe het bij jou gaat.

Rainbow Six heb ik kapot gespeeld op de PS4 met fokkers en aanhang.
En daar heb ik toffe nieuwe contacten aan overgehouden (ook offline) en Fylaxx zit ook in dat pakket.

Als je er vragen erover heb stuur maar een DM.

Fijne dag en alvast eet smakelijk 😊
Bedankt.

Ik ben 29 geworden.

Gelukkig heeft mijn directe familie me niet laten vallen. Afgelopen tijd besef ik pas hoe enorm veel geduld ze met mij hebben gehad.

Denk dat mijn computer te oud is voor die game (Siege). Ravenshield, Lockdown en Vegas 1 en 2 werken wel. Wel jammer want Siege lijkt me heel tof. Zal mijn neef even een bericht sturen, hij heeft veel verstand van computers.
pi_167898435
Hidr, van harte gefeliciteerd en wat leuk dat je uit eten gaat. Gelijk heb je dat je alleen met de mensen gaat die je na staan.

En voor de rest, wat ga je goed man _O_
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:28:03 #298
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_167900073
Om eerlijk te zijn klinkt een leven zonder drank als dramatisch voor je sociale leven afgaand op wat er op pagina 12 staat. Kan je niet gewoon proberen hetzelfde te doen als je deed, maar dan zonder drank?
pi_167900760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:17 schreef praadje het volgende:
Hidr, van harte gefeliciteerd en wat leuk dat je uit eten gaat. Gelijk heb je dat je alleen met de mensen gaat die je na staan.

En voor de rest, wat ga je goed man _O_
Bedankt. :)

Heb wel zin in de Griek. Ga niks meer snoepen zodat ik vanavond veel trek heb.
pi_167900853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Om eerlijk te zijn klinkt een leven zonder drank als dramatisch voor je sociale leven afgaand op wat er op pagina 12 staat. Kan je niet gewoon proberen hetzelfde te doen als je deed, maar dan zonder drank?
Ik snap wat je bedoelt maar ik heb zo lang gezopen dat verder drinken geen optie is. Dat het bijvoorbeeld minder gezellig is met oud en nieuw moet dan maar.

Aan de andere kant zeggen mensen in mijn omgeving dat ik leuker ben zonder alcohol. Beter bij verstand, helderder van geest. Als ik dronken ben word ik heel stil en ben ik behoorlijk afwezig.

Wel interessant onderwerp voor het volgende topic. Ik vertrek nu naar mijn ouders en ben morgen weer online.
pi_167917587
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')