Je leest niet goed: er moest ook ¤5000,- op het krediet afgelost worden.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:41 schreef spiritusbus het volgende:
Eigenlijk kost dit hele verhaal je dus 80 euro als ik het goed lees?
Ja, dat heeft hem kosten gescheeld. Rente kosten.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Je leest niet goed: er moest ook ¤5000,- op het krediet afgelost worden.
Financieel misschien nog wel minder afhankelijk van het rentepercentage bij het leasecontract. Maar psychisch heeft het hem misschien wel grijze haren opgeleverd.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:41 schreef spiritusbus het volgende:
Eigenlijk kost dit hele verhaal je dus 80 euro als ik het goed lees?
Die had hij vroeg of laat ook moeten betalen. Dat is schuiven met een kostenpost, geen extra kostenpost.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, er is een lease contract afgekocht, die 5000,- had hij anders ook moeten betalen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja ik vind de tekst ook wazig. De lease zou geen probleem zijn, maar de maximale hypotheek viel hierdoor in eerste instantie al lager uit. Doordat de adviseur met getallen heeft gerekend die TS hem heeft aangereikt en die getallen niet kloppen was er een paar honderd Euro hypotheek te weinig mogelijk. En i.p.v. dus een deel van de k.k. zelf te betalen moest de lease worden afgekocht.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:54 schreef jitzzzze het volgende:
Ik mis even waarom de adviseur nalatig is geweest.
Huh? Dat is toch logisch?quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:54 schreef jitzzzze het volgende:
Ik mis even waarom de adviseur nalatig is geweest.
Ik zou er wel meer afpingelen. Ik zou zeggen, "zeg kerel, dit gezeik zat ik niet op te wachten -- dit is een spannende tijd voor mij en ik had jou ingehuurd om van de zorgen af te zijn. En in plaats daarvan krijg ik nog meer zorgen. Wat dacht jij er van als jij er 500 euro afhaalt?" Dat wordt dan 250 euro of zo.quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:22 schreef Falco het volgende:
Probeer gewoon 80 euro op zijn fee er af te pingelen
Huh?quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:24 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Huh? Dat is toch logisch?
Die kluns doet nonchalant over dat leasecontract, leest het niet door en ten gevolge daarvan gezeik met de bank.
Dit dus. De verantwoordelijkheid ligt bij TS. Overigens begon het probleem al bij die financial lease van die auto, want dat drukt op je mogelijke hypotheek. Als TS dat niet had gedaan was er uberhaupt niks aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Huh?
TS heeft hem bedragen genoemd voor de lease en die heeft hij keurig in de berekening meegenomen. Dat die bedragen niet kloppen welke TS heeft genoemd vind ik niet de fout van de adviseur.
Of het verhaal breder is en hoe dingen exact zijn gecommuniceerd vind ik hier niet terug en aldus kan ik aan de hand van de gegeven info de adviseur nog nergens de schuld van geven.
Maar laten we er geen discussie van maken omtrent hoe verstandig (of juist niet) het leasen van een auto is. Daarover is reeds alle info te vinden in 100 andere ontspoorde topics.quote:Op zaterdag 10 september 2016 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dus. De verantwoordelijkheid ligt bij TS. Overigens begon het probleem al bij die financial lease van die auto, want dat drukt op je mogelijke hypotheek. Als TS dat niet had gedaan was er uberhaupt niks aan de hand geweest.
Leuk aan t draaien TS, maar je moet toch echt bij jezelf zijn.
Dit. De hypotheekadviseur heeft waarschijnlijk heel duidelijk in z'n voorwaarden staan dat jij als klant verantwoordelijk bent dat alle informatie die je aanlevert correct is.quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:37 schreef Artbij2 het volgende:
Ik zie ook het probleem niet, TS levert foutieve info aan bij de adviseur. Daarom gaat het fout, het enige dat er wellicht verweten kan worden aan de adviseur is dat hij de capaciteiten van TS te hoog ingeschat heeft.
Als snap ik zeker dat dit voor TS een lastige situatie is.
Als hij dat moet doen kan hij ook kleuterleidster worden. Daar moet hij ook alles controleren.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet echt voor de adviseur pleiten dat hij zijn berekeningen niet legt naast de aangeleverde documenten. TS kan wel een lijstje o.i.d. hebben aangeleverd, maar laat die man ook wat zinnigs doen voor zijn geld en op zijn minst controleren of in de bijgeleverde papieren (die ook naar de bank gingen, toch?) wel dezefde cijfers staan.
Wat? Jij vindt het niet tot zijn taak behoren om de papieren kloppend aan te leveren?quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:22 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Als hij dat moet doen kan hij ook kleuterleidster worden. Daar moet hij ook alles controleren.
Dat heeft hij toch gedaan? Vandaar ook dat de uiteindelijke aanvraag is afgekeurd.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat? Jij vindt het niet tot zijn taak behoren om de papieren kloppend aan te leveren?
Heeft hij dus niet gedaan. Hij heeft het aangeleverde leasecontract niet eens bekeken.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:32 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch gedaan? Vandaar ook dat de uiteindelijke aanvraag is afgekeurd.
Lees de OP aub even. Of moet ik het echt uitleggen? Doe ik graag voor je hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft hij dus niet gedaan. Hij heeft het aangeleverde leasecontract niet eens bekeken.
Nalatig: nee. Slecht werk: ja.
Ik lees het toch? De derde alinea.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:36 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Lees de OP aub even. Of moet ik het echt uitleggen? Doe ik graag voor je hoor.
quote:Vervolgens hebben we met onze hypotheekadviseur gekeken waar deze fout vandaan kwam, aangezien de adviseur altijd heeft aangegeven dat de lease geen probleem zou worden. De adviseur heeft het leasecontract nooit doorgenomen, waardoor hij een door mij genoemde schatting als richtlijn heeft gebruikt. Hij heeft deze schatting van mij dus nooit gecontroleerd met de documenten van Renault, die hij vanaf dag 1 in bezit had.
Adviseur heeft bij met bekijken van de max hypotheek som de schatting van TS gebruikt. Maar bij het daadwerkelijk aanvragen heeft hij wel de goede bedragen gebruikt. En dus blijkbaar wel de stukken gelezen. Of de hypoverstrekker heeft het bedrag van het bkr dat is niet duidelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees het toch? De derde alinea.
[..]
Of de hypotheekverstrekker heeft gewoon wél de check gedaan met de aangeleverde documenten.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:40 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Adviseur heeft bij met bekijken van de max hypotheek som de schatting van TS gebruikt. Maar bij het daadwerkelijk aanvragen heeft hij wel de goede bedragen gebruikt. En dus blijkbaar wel de stukken gelezen. Of de hypoverstrekker heeft het bedrag van het bkr dat is niet duidelijk.
Vind ik de omgekeerde wereld. Laat TS maar zorgen dat hij juiste getallen noemt.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet echt voor de adviseur pleiten dat hij zijn berekeningen niet legt naast de aangeleverde documenten. TS kan wel een lijstje o.i.d. hebben aangeleverd, maar laat die man ook wat zinnigs doen voor zijn geld en op zijn minst controleren of in de bijgeleverde papieren (die ook naar de bank gingen, toch?) wel dezefde cijfers staan.
Als je zelf bedragen noemt, vind ik het niet gek dat de adviseur daarmee gaat rekenen. Waarom heb je zelf het contact niet even doorgenomen? Je kunt van een hypotheekadviseur niet verwachten dat hij op de hoogte is van de details van alle vormen en typen van kredieten en leaseproducten.quote:Op zaterdag 10 september 2016 19:52 schreef bonhoeffer het volgende:
Ik heb met het opsturen van het Renault contract alle informatie aan onze adviseur verstrekt. De door mij genoemde schatting kwam vanuit het oriënterende gesprek. Hij heeft alle mogelijke scenario's de genoemde schatting gebruikt, en nooit het contract bekeken. Net zoals hij niet op de hoogte was dat het aflossen van het contract een boete geeft. Wij hebben ons maximale bod gebaseerd op wat de adviseur mogelijk achte. Doordat hij met de verkeerde getallen heeft gerekend was ons bod uiteindelijk hoger dan de maximale hypotheek. Ik vind dat dit de adviseur aangerekend kan worden, ook omdat hij niet begrijpt dat het voor ons nogal een onprettige verassing is om 5000 euro krediet plotseling af te lossen.
Ik ken de hoogte van de rente niet, maar het is wel een redelijk advies om met een extra krediet de lease af te lossen. Niet ideaal, maar wat moet je anders als je geen 5000 euro hebt? Hierin heeft de adviseur goed met jullie meegedacht.quote:Onze adviseur kwam ook met het idee om een extra krediet te nemen om de lease af te lossen. De rente zou volgens hem 'marginaal' zijn, maar om even te berekenen wat dit krediet mij aan rente zou kosten was teveel gevraagd. Na zelf een avond te rekenen zou de rente voor mij op 180 euro uitvallen, dit vind ik niet marginaal. Ik vind het belachelijk dat ik zelf alle situaties nog door moet rekenen, daarvoor heb ik geen adviseur in de arm genomen. Uiteindelijk vanwege de 180 euro rente gekozen om dan maar de 5000 euro af te lossen.
En verder: https://www.kifid.nl/quote:En ja, 80 euro is uiteindelijk op het kopen van een huis helemaal niks, maar het plotseling ongepland missen van 5000 euro wel, vooral omdat ons werd voorgehouden dat het lease contract helemaal geen problemen zou opleveren.
Afsluitend was volgens onze adviseur het lease contract niet opgenomen in het BKR. Na toetsing door de bank bleek dit wel in het BKR te staan. De adviseur 'had dit niet verwacht ' en had naar eigen zeggen 'weinig ervaring met dit soort lease contracten en moest hij het even uitzoeken'. Als je niet weet hoe dit zit, dan vraag je toch gewoon het BKR van ons op??? Als particulier kan ik ook opvragen hoe ik in het BKR geregistreerd sta.
Hoe dan ook, wij zijn van mening dat de adviseur genoeg steken heeft laten vallen...
edit: wij betalen hem 2200 euro, als antwoord op een eerdere vraag.
Ik heb het contract wel zelf doorgenomen, maar uiteindelijk was de schuldhoofdsom zoals ik hem interpreteerde anders dan de werkelijke situatie. Ik mag dan toch van de adviseur verwachten dat hij wel weet hoe de vork in de steel zit? vooral als ik hem alle (ook ongevraagde) informatie aanlever. En met het berekenen van de maximale hypotheek, vind ik dat hij wel op de hoogte mag zijn van alle kredieten en leaseproducten. Anders kun je ook niet adviseren over een hypotheek.quote:Als je zelf bedragen noemt, vind ik het niet gek dat de adviseur daarmee gaat rekenen. Waarom heb je zelf het contact niet even doorgenomen? Je kunt van een hypotheekadviseur niet verwachten dat hij op de hoogte is van de details van alle vormen en typen van kredieten en leaseproducten.
Natuurlijk moet een adviseur op de hoogte zijn van kredieten en leaseproducten, maar hij kan niet alle voorwaarden uit zijn hoofd leren. Als jij hem informatie aanlevert over de hoofdsom lijkt het me begrijpelijk dat hij deze overneemt in zijn systeem. Er zijn grenzen aan hoeveel je kunt dubbelchecken.quote:Op zaterdag 10 september 2016 20:01 schreef bonhoeffer het volgende:
[..]
Ik heb het contract wel zelf doorgenomen, maar uiteindelijk was de schuldhoofdsom zoals ik hem interpreteerde anders dan de werkelijke situatie. Ik mag dan toch van de adviseur verwachten dat hij wel weet hoe de vork in de steel zit? vooral als ik hem alle (ook ongevraagde) informatie aanlever. En met het berekenen van de maximale hypotheek, vind ik dat hij wel op de hoogte mag zijn van alle kredieten en leaseproducten. Anders kun je ook niet adviseren over een hypotheek.
Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 10 september 2016 20:01 schreef bonhoeffer het volgende:
[..]
Ik heb het contract wel zelf doorgenomen, maar uiteindelijk was de schuldhoofdsom zoals ik hem interpreteerde anders dan de werkelijke situatie. Ik mag dan toch van de adviseur verwachten dat hij wel weet hoe de vork in de steel zit? vooral als ik hem alle (ook ongevraagde) informatie aanlever. En met het berekenen van de maximale hypotheek, vind ik dat hij wel op de hoogte mag zijn van alle kredieten en leaseproducten. Anders kun je ook niet adviseren over een hypotheek.
Waarom dan niet een iets lagere hypotheekaanvraag met iets meer eigen inleg als je toch ¤ 5.000 in één keer kan aflossen op de lease?quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:34 schreef bonhoeffer het volgende:
Na het aanleveren van alle benodigde financiële gegevens etc. keurt de hypotheekverstrekker onze hypotheek af. reden --> De financial lease schuld was net te hoog, waardoor we enkele honderden euro's tekort kwamen.
Ik heb ervoor gekozen om de schuld van 5000 euro in één keer af te lossen. Dit kostte echter wel 80 euro meer vanwege een boeteclausule voor vervroegde aflossing. hiervan was onze adviseur ook niet op de hoogte terwijl dit wel in het contract van Renault stond!!
Hmm daar heb je ook een punt, ja.quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:32 schreef hottentot het volgende:
TS heeft hem bedragen genoemd voor de lease en die heeft hij keurig in de berekening meegenomen.
Soms heb je niet echt een keus. Op één salaris iets fatsoenlijks huren kan erg lastig zijn en op 1 salaris kopen zonder de grenzen op te zoeken ook.quote:Op zondag 11 september 2016 00:08 schreef Geralt het volgende:
Ow en zit je nu compleet aan de max met je hypotheek of wat? Lijkt me niet heel verstandig
Lijkt mij niet, met een leaseverplichting van 5000,- kwam hij een paar honderd hypotheek te kort, zonder die leaseverplichting kan de hypotheek vele duizenden hoger uitvallen.quote:Op zondag 11 september 2016 00:08 schreef Geralt het volgende:
Ow en zit je nu compleet aan de max met je hypotheek of wat? Lijkt me niet heel verstandig
OMG...¤2200,- en dan met de shit opgezadeld zitten. Zet die ¤2200, eens af tegen het Renault krediet en de andere kosten......quote:Op zaterdag 10 september 2016 19:52 schreef bonhoeffer het volgende:
Hoe dan ook, wij zijn van mening dat de adviseur genoeg steken heeft laten vallen...
edit: wij betalen hem 2200 euro, als antwoord op een eerdere vraag.
Alsof je zelf niet weet dat je, als je op die manier een auto least, een BKR registratie krijgt. Kom op zeg.quote:Op zondag 11 september 2016 11:16 schreef bonhoeffer het volgende:
De maximale hypotheek is afhankelijk van de taxatiewaarde van het huisWe zouden een huis van 60K hoger kunnen kopen, helemaal nu de Lease is afgelost.
Verder kan ik toch van een hypotheekadviseur verwachten dat hij op de hoogte is van alle voorwaarden en toetsingen van de bank waar je de hypotheek aanvraagt? Aan de hand daarvan rekent hij de mogelijkheden bij die bank uit...
Uiteindelijk heeft de bank mijn BKR registraties opgevraagd. Als onze adviseur dat ook had gedaan wisten we veel eerder waar we aan toe waren, en eventueel ons hoogste bod 1000 euro lager kunnen maken. Maar in plaats daarvan kregen we destijds te horen dat we helemaal geen BKR registraties hadden staan en we ons nergens zorgen om hoefden te maken.
Dat vind ik ook, maar toch begrijp ik TS ook wel enigszins. Ik heb dat ook meegemaakt met hypotheekadviseurs, ze noemen zich professional, en financieel deskundig. En dan komt puntje bij paaltje, en dan blijkt het gewoon een verkopertje die eigenlijk helemaal niet precies weet hoe het zit:quote:Op zondag 11 september 2016 11:44 schreef CoolGuy het volgende:
Alsof je zelf niet weet dat je, als je op die manier een auto least, een BKR registratie krijgt. Kom op zeg.
Ik denk niet dat de adviseur echt wat fout heeft gedaan. Maar hij had gewoon niet de kwaliteit die je van zo'n figuur verwacht. Het is mij echter al vaker opgevallen dat professionals vaak zeer goed gecontroleerd moeten worden. Je kunt beslist niet op hun kundigheid blindvaren.quote:Op zaterdag 10 september 2016 19:52 schreef bonhoeffer het volgende:
Na toetsing door de bank bleek dit wel in het BKR te staan. De adviseur 'had dit niet verwacht ' en had naar eigen zeggen 'weinig ervaring met dit soort lease contracten en moest hij het even uitzoeken'.
Prima. Als je daar dus zit en je weet zelf wel dat zo'n lease constructie je een BKR registratie opgeleverd heeft (en dat behoor je te weten, als je zo'n constructie aan bent gegaan, het is geen fucking rocket science dat je dan zo'n registratie krijgtquote:Op zondag 11 september 2016 11:58 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar toch begrijp ik TS ook wel enigszins. Ik heb dat ook meegemaakt met hypotheekadviseurs, ze noemen zich professional, en financieel deskundig. En dan komt puntje bij paaltje, en dan blijkt het gewoon een verkopertje die eigenlijk helemaal niet precies weet hoe het zit:
Wat een onzin.quote:Op zondag 11 september 2016 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Prima. Als je daar dus zit en je weet zelf wel dat zo'n lease constructie je een BKR registratie opgeleverd heeft (en dat behoor je te weten, als je zo'n constructie aan bent gegaan, het is geen fucking rocket science dat je dan zo'n registratie krijgt) en de pipo tegenover je roept gewoon doodleuk dat je geen BKR registratie hebt, dan weet je dat het tijd is om voor een andere adviseur te gaan shoppen.
Gewoon zelf maar dingen als een kip zonder kop doen en dan roepen dat ALLES de schuld van een ander is terwijl het dingen zijn die je zelf ook zou moeten weten is lekker makkelijk. Eigen verantwoordelijkheid is een eng iets voor heel veel mensen, hier ook weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |