abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2016 @ 13:22:45 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165172719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een totale nonsens dat je geen oordeel oordeel zou kunnen vellen omdat je er zelf niet geweest bent. In analogie zou je dan ook de meeste wiskunderegels niet kunnen toepassen als je ze zelf niet kan afleiden of opstellen. :')
Je kan best een oordeel vellen over die man overigens, maar je weet simpelweg niet hoe de situatie daar is tenzij je er zelf bent geweest. Als je op de verhalen van mensen moet afgaan is India het ergste land op aarde. Gek genoeg zijn die verhalen altijd van mensen die er nog nooit zijn geweest.
pi_165172853
Als je er even gewoond of gewerkt hebt snap je binnen die kortste keren de hele cultuur en alle kleine nuances en de gutmenschen snappen er niets van in hun ivoren toren. :') _O-

donderdag 8 september 2016 @ 13:33:47 #53
396550 Richestorags
pi_165172899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:30 schreef Basp1 het volgende:
Als je er even gewoond of gewerkt hebt snap je binnen die kortste keren de hele cultuur en alle kleine nuances en de gutmenschen snappen er niets van in hun ivoren toren. :') _O-

Ik snap niet alle nuances van de Filipijnse cultuur. Ik ben echter wel goed op de hoogte van de situatie en de geschiedenis daar. Ik converseer nog steeds regelmatig met diverse Filipino's. Hoeveel Filipino's heb jij in je leven gesproken?

Ik kan uit je reacties afleiden dat je gewoon bijster weinig van het land afweet, van de geschiedenis, van de cultuur en van de struggles. Geeft niet, maar kom dan ook niet hier hoog van de toren blazen. Zo begaan ben je niet met het lot van het land en de mensen. Je wil gewoon even je morele superioriteit komen tonen.

Jij klinkt als de zoveelste persoon die nog nooit in India is geweest maar mij wel even komt vertellen dat het een gevaarlijk kutland is als ik ernaartoe ga.
pi_165172907
Deze aanpak is de eerste echte tegenaanval tegen de drugs en misdaadkartels die de Filipijnen ooit heeft gekend. Wat loopt iedereen nou te zeuren over de mensenrechten terwijl ze de rechten van de criminelen bedoelen? Duterte gaat voor het groter goed. Het welzijn en de mensenrechten van de vele slachtoffers van deze kartels. Miljoenen verslaafden die dagelijks weer slachtoffers maken om in hun behoefte te voorzien. Die slachtoffers, daar gaat het Duterte om. Het leven van de veroorzakers van deze slachtoffers is niets waard in zijn optiek. Hij heeft de criminelen de tijd gegeven om te stoppen met hun activiteiten. Dat ultimatum is verstreken, en nu doet hij waar hij ze voor gewaarschuwd heeft. Of dat goed is, weet ik niet, de historie zal dat uitwijzen.
pi_165172918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:30 schreef Basp1 het volgende:

AH, ja. Het ligt weer eens aan Gutmenschen :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 8 september 2016 @ 13:44:04 #56
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_165173077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad. De Filipijnen zijn geen roze wolk. Ik denk dat jij het wel met me eens bent als ik stel dat mensen er eigenlijk niet echt een goed oordeel over kunnen vellen totdat ze er geweest zijn.
Er is wat mij betreft best wel discussie mogelijk over in hoeverre Duterte een goede president is, en in hoeverre de doodstraf en dergelijke überhaupt een moreel geaccepteerde daad is.

Maar ik ben het met je eens dat je de staat van het land en de armoede niet goed kan inschatten totdat je het met eigen ogen ziet. Ik kende armoede, drugsgebruik en dergelijke wel van de televisie. Maar om het met eigen ogen te aanschouwen en met mensen te spreken die werkelijk niets hebben en daarbij nog geen enkele vorm van toekomst hebben, maakt een onvoorstelbaar diepe indruk.
pi_165173081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:33 schreef Richestorags het volgende:
Je wil gewoon even je morele superioriteit komen tonen.
Lekker hier roepen dat het goed is dat er mensen zonder rechten door overheden afknalt gaan worden wat voor moraal zit daar achter?
  donderdag 8 september 2016 @ 13:55:09 #58
396550 Richestorags
pi_165173282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:44 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Er is wat mij betreft best wel discussie mogelijk over in hoeverre Duterte een goede president is, en in hoeverre de doodstraf en dergelijke überhaupt een moreel geaccepteerde daad is.

Maar ik ben het met je eens dat je de staat van het land en de armoede niet goed kan inschatten totdat je het met eigen ogen ziet. Ik kende armoede, drugsgebruik en dergelijke wel van de televisie. Maar om het met eigen ogen te aanschouwen en met mensen te spreken die werkelijk niets hebben en daarbij nog geen enkele vorm van toekomst hebben, maakt een onvoorstelbaar diepe indruk.
Klopt. Of hij een goede president is zal de tijd uitwijzen. Hij is in ieder geval een controversiële president. Ik ben geen voorstander van dit soort praktijken, maar tegelijkertijd denk ik ook: Extraordinary circumstances require extraordinary measures. En ik zie waar zijn beleid toe heeft geleid. Als ik het contrast Davao City en Manila / Cebu vergelijk is het immens: veilig vs onveilig, nergens hoeren vs overal hoeren, geen pedofielen vs overal perverts, taxi chauffeurs die je niet oplichten omdat hij daar persoonlijk (ja echt persoonlijk) op toeziet vs jattende corrupte chauffeurs. Rechten voor inheemsen en moslims vs complete verwaarlozing. En ga zo maar door. Als je dat vergelijkt met hoe Davao City ervoor was, immens verschil.

En daarvoor moet je weer in het land zijn geweest, om zijn acties in een context te kunnen plaatsen. Je moet begrijpen waar hij een product van is, van welke geschiedenis, welke omstandigheden, welke cultuur. Dat kan je niet als je simpelweg wat documentjes leest. Ik zeg niet dat ik de expert van de Filipijnen ben, maar ik begrijp waar de wanhoop voor de mensen en de smeekbede richting hem om er wat aan te doen vandaan komt. En waarom hij zo hard is begrijp ik ook. Hij is burgemeester geweest van een miljoenenstad op Mindanao, met de NPA, MILF en Abu Sayaf om de hoek. Waar drie doden per dag vielen, overal hoeren en drugsdealers waren. Die door de centrale overheid is verwaarloosd want die zitten 1500 km verderop in Manila.

Of het moreel gerechtvaardigd is vind ik zeer lastig te zeggen. Wat de vorige regeringen deden is in ieder geval NIET moreel gerechtvaardigd zoals je zelf hebt kunnen zien. Die deden namelijk niets en lieten drugsdealers en pedofielen op straat hun gang gaan en mijnbouwers het land uitzuigen. En deden niks aan de slepende burgeroorlogen. We kunnen zelfs wel stellen dat als zij beter hun best hadden gedaan Duterte helemaal niet zulke radicale maatregelen hoefde in te voeren / er support voor was geweest onder de bevolking. Maar als jij zelfverrijking belangrijker vindt dan je land opbouwen als politicus laat je een puinhoop achter voor Duterte.
pi_165173433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je kan best een oordeel vellen over die man overigens, maar je weet simpelweg niet hoe de situatie daar is tenzij je er zelf bent geweest. Als je op de verhalen van mensen moet afgaan is India het ergste land op aarde. Gek genoeg zijn die verhalen altijd van mensen die er nog nooit zijn geweest.
Nu ben ik op de Filipijnen geweest en ja het is een puinhoop daar maar dat vind ik geen rechtvaardiging voor het opsluiten en afschieten van onschuldigen door doodseskaders. Met zulke maatregelen geef je eigenlijk aan dat je Marcos manier ook niet zo verkeerd vond.

Wel grappig dat er steeds word gehamerd op "mensen kennen het land niet" maar dat is natuurlijk ook een drogreden, ook zonder er geweest te zijn is het een prima standpunt om tegen het afschieten en opsluiten van onschuldigen te zijn.

Vind je het een belangrijk argument dan zou je ook geen enkele waarde moeten hechten aan de uitlatingen van ongeïnformeerde George aangezien die er ook niet is geweest.
  donderdag 8 september 2016 @ 14:04:53 #60
396550 Richestorags
pi_165173499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nu ben ik op de Filipijnen geweest en ja het is een puinhoop daar maar dat vind ik geen rechtvaardiging voor het opsluiten en afschieten van onschuldigen door doodseskaders. Met zulke maatregelen geef je eigenlijk aan dat je Marcos manier ook niet zo verkeerd vond.

Wel grappig dat er steeds word gehamerd op "mensen kennen het land niet" maar dat is natuurlijk ook een drogreden, ook zonder er geweest te zijn is het een prima standpunt om tegen het afschieten en opsluiten van onschuldigen te zijn.

Vind je het een belangrijk argument dan zou je ook geen enkele waarde moeten hechten aan de uitlatingen van ongeïnformeerde George aangezien die er ook niet is geweest.
Hij heeft zich ingelezen. Ik zei al dat je je of stevig ingelezen moet hebben maar zelfs dan heb je een beter beeld als je er bent geweest.

Overigens als jij er echt bent geweest zou je ook wel weten hoe massaal de steun voor hem is. Ook onder Filipino's die al in het buitenland wonen. Je hebt overigens nog steeds nooit beantwoord waar je dan precies bent geweest. Waar en hoe lang ben je er geweest?
  donderdag 8 september 2016 @ 14:11:33 #61
396550 Richestorags
pi_165173634
Als de vorige regeringen hun werk hadden gedaan was er geeneens support voor "the Punisher" en had hij zijn toon moeten matigen wilde hij president worden.

Denk daar maar eens over na.
pi_165173703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij heeft zich ingelezen. Ik zei al dat je je of stevig ingelezen moet hebben maar zelfs dan heb je een beter beeld als je er bent geweest.
Nou ja daar verschillen we over van mening, zijn uitlatingen over de geschiedenis van de Filipijnen waarin ze o.a. veel last zouden hebben gehad van Mao en geen last van WO2 beloven weinig goeds. En gezien zijn reacties in andere topics is hij nu eenmaal idolaat van "sterke stoere leiders" (voornamelijk narcisten eigenlijk)

quote:
Overigens als jij er echt bent geweest zou je ook wel weten hoe massaal de steun voor hem is. Ook onder Filipino's die al in het buitenland wonen. Je hebt overigens nog steeds nooit beantwoord waar je dan precies bent geweest. Waar en hoe lang ben je er geweest?
Ik ben dan ook aan jou geen verantwoording schuldig over waar en wat ik daar gedaan heb voor werk. Ik gebruik het dan ook niet als argument om mijzelf als "ervaringsdeskundige" neer te zetten om zo een andere mening op simplistische wijze als niet relevant af te doen.

Over die massale steun hebben we het ook al gehad, dat doet er namelijk helemaal niet toe en dat maakt het afschieten en opsluiten van onschuldigen door doodseskaders er niet minder slecht op.

En daar weiger je ook maar op te reageren, het punt is heel simpel en heeft er ook niks mee te maken of je een bepaald land kent of niet en gaat domweg over het afschieten en opsluiten van onschuldigen door doodseskaders. Hoeveel moorden daar ook tegenover staan door niet overheidsinstanties.
  donderdag 8 september 2016 @ 14:20:34 #63
396550 Richestorags
pi_165173841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou ja daar verschillen we over van mening, zijn uitlatingen over de geschiedenis van de Filipijnen waarin ze o.a. veel last zouden hebben gehad van Mao en geen last van WO2 beloven weinig goeds. En gezien zijn reacties in andere topics is hij nu eenmaal idolaat van "sterke stoere leiders" (voornamelijk narcisten eigenlijk)

De Filipijnen hebben veel last gehad van Mao, voor het geval je het niet wist, de NPA zijn een Maoïstische organisatie en hebben wapens gekregen van China in het verleden:

https://en.wikipedia.org/wiki/New_People%27s_Army

Voor zijn misser m.b.t. WO2 heeft hij zijn excuses aangeboden. Hij heeft zich zeer goed ingelezen over de situatie post WO2, geen missers daarin gezien.

quote:
Ik ben dan ook aan jou geen verantwoording schuldig over waar en wat ik daar gedaan heb voor werk. Ik gebruik het dan ook niet als argument om mijzelf als "ervaringsdeskundige" neer te zetten om zo een andere mening op simplistische wijze als niet relevant af te doen.

Over die massale steun hebben we het ook al gehad, dat doet er namelijk helemaal niet toe en dat maakt het afschieten en opsluiten van onschuldigen door doodseskaders er niet minder slecht op.

En daar weiger je ook maar op te reageren, het punt is heel simpel en heeft er ook niks mee te maken of je een bepaald land kent of niet en gaat domweg over het afschieten en opsluiten van onschuldigen door doodseskaders. Hoeveel moorden daar ook tegenover staan door niet overheidsinstanties.
Het begint al met de definitie van onschuldigen. Ik zie drugsdealers en gebruikers die mensen neersteken voor een grammetje niet als onschuldigen, veroordeeld of niet. En dan kan je beginnen dat in een rechtstaat mensen onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen, dat klopt. Maar een rechtstaat is er nou eenmaal niet en die heb je ook niet zomaar even opgebouwd. Dat er daadwerkelijk onschuldige slachtoffers vallen twijfel ik geen moment aan en juich ik zeker niet toe. Die vallen er echter ook als je niks doet zoals de vorige regeringen. De vraag is waar de balans gaat staan de komende jaren.
pi_165174057
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:20 schreef Richestorags het volgende:
Ik zie drugsdealers en gebruikers die mensen neersteken voor een grammetje niet als onschuldigen, veroordeeld of niet.
Hoeveel drugsgebruikers steken mensen neer? Waar blijft in deze redenatie de proportionaliteit om alles dan maar over 1 kam te willen scheren.
pi_165174070
quote:

[..]

De Filipijnen hebben veel last gehad van Mao, voor het geval je het niet wist, de NPA zijn een Maoïstische organisatie en hebben wapens gekregen van China in het verleden:

Ja maar dat is op dezelfde manier als veel landen last hadden van Mao, zelfs landen in Europa. Maoistische organisaties had je overal (al was die in Nederland wel een gaaf scenario voor een film geweest en ik bedoel niet de SP)

[..]

quote:
Het begint al met de definitie van onschuldigen. Ik zie drugsdealers en gebruikers die mensen neersteken voor een grammetje niet als onschuldigen, veroordeeld of niet. En dan kan je beginnen dat in een rechtstaat mensen onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen, dat klopt. Maar een rechtstaat is er nou eenmaal niet en die heb je ook niet zomaar even opgebouwd. Dat er daadwerkelijk onschuldige slachtoffers vallen twijfel ik geen moment aan en juich ik zeker niet toe. Die vallen er echter ook als je niks doet zoals de vorige regeringen. De vraag is waar de balans gaat staan de komende jaren.
Ja maar ze willen zo graag een rechtstaat worden en dan is deze (Marcos) manier nu niet echt de juiste weg, dat moet jij toch ook snappen. Ben overigens helemaal geen voorstander van de doodstraf maar in uitzonderlijk gevallen kan ik er wel begrip voor opbrengen en waarschijnlijk ook wel voor een deel van de doelgroep van Duterte maar dan moet de schuld wel vastgesteld zijn, nu lijkt het eerder op tegenstanders uit de weg ruimen. Net zoals bij de ambtenaren en rechterlijke macht, ja ik kan me voorstellen dat daar veel corrupte medewerkers rondlopen maar zoals Duterte het aanpakt lijkt het of hij advies heeft ingewonnen bij Erdolf. Er was alleen geen nep coupe voor nodig.
  donderdag 8 september 2016 @ 14:45:47 #66
396550 Richestorags
pi_165174398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar dat is op dezelfde manier als veel landen last hadden van Mao, zelfs landen in Europa. Maoistische organisaties had je overal (al was die in Nederland wel een gaaf scenario voor een film geweest en ik bedoel niet de SP)
Ehm, de NPA is geen scoutingclub ofzo he? In die strijd daartegen zijn tienduizenden doden gevallen, dat kan je dus wel degelijk onder "ernstige last van Mao" scharen.

quote:
Ja maar ze willen zo graag een rechtstaat worden en dan is deze (Marcos) manier nu niet echt de juiste weg, dat moet jij toch ook snappen.
Als je een rechtstaat bent is dit niet de juiste manier inderdaad. Als je een rechtstaat wil worden, dat weet ik niet. Zolang criminelen nog overal rondlopen en geweld door kartels een dagelijkse factor is in het leven van de inwoners, kan je niet echt een stabiele staat opbouwen.

quote:
Ben overigens helemaal geen voorstander van de doodstraf maar in uitzonderlijk gevallen kan ik er wel begrip voor opbrengen en waarschijnlijk ook wel voor een deel van de doelgroep van Duterte maar dan moet de schuld wel vastgesteld zijn, nu lijkt het eerder op tegenstanders uit de weg ruimen. Net zoals bij de ambtenaren en rechterlijke macht, ja ik kan me voorstellen dat daar veel corrupte medewerkers rondlopen maar zoals Duterte het aanpakt lijkt het of hij advies heeft ingewonnen bij Erdolf. Er was alleen geen nep coupe voor nodig.
De gasten die hij uit de weg ruimt zijn niet echt zijn tegenstanders, dan zouden er wel politici sneuvelen. Ambtenaren en de rechterlijke macht zijn corrupt tot op het bot. Ik heb mensen gezien die buiten het kantoortje om hun visum verlengden en ik heb zelf op een vlucht naar HK ook de douane omgekocht omdat mijn visum twee dagen was verlopen ( :') ). Op Samal Island woonde een Filipina die zich van strafvervolging had vrijgekocht met de erfenis van haar Zwitserse ex-man, die een miljonair was. Dat zijn zo even twee voorbeelden uit de losse pols. Dan heb je gewoon een forse zuivering nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Richestorags op 08-09-2016 14:55:12 ]
  donderdag 8 september 2016 @ 14:47:57 #67
396550 Richestorags
pi_165174447
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel drugsgebruikers steken mensen neer? Waar blijft in deze redenatie de proportionaliteit om alles dan maar over 1 kam te willen scheren.
quote:
Dat er daadwerkelijk onschuldige slachtoffers vallen twijfel ik geen moment aan en juich ik zeker niet toe.
Klinkt niet bepaald als over 1 kam scheren, maar goed.
pi_165174985
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ehm, de NPA is geen scoutingclub ofzo he? In die strijd daartegen zijn tienduizenden doden gevallen, dat kan je dus wel degelijk onder "ernstige last van Mao" scharen.
Nee dan is het nog last hebben van binnenlandse rebellen.

[..]

quote:
Als je een rechtstaat bent is dit niet de juiste manier inderdaad. Als je een rechtstaat wil worden, dat weet ik niet. Zolang criminelen nog overal rondlopen en geweld door kartels een dagelijkse factor is in het leven van de inwoners, kan je niet echt een stabiele staat opbouwen.
Dus vervang je het met geweld door de overheid ingehuurde doodseskaders, ja dan wil je echt de juiste kant op :')

Noem eens een paar voorbeelden op waarin dit gewerkt heeft.

[..]

quote:
De gasten die hij uit de weg ruimt zijn niet echt zijn tegenstanders, dan zouden er wel politici sneuvelen. Ambtenaren en de rechterlijke macht zijn corrupt tot op het bot. Ik heb mensen gezien die buiten het kantoortje om hun visum verlengden en ik heb zelf op een vlucht naar HK ook de douane omgekocht omdat mijn visum twee dagen was verlopen ( :') ). Op Samal Island woonde een Filipina die zich van strafvervolging had vrijgekocht met de erfenis van haar Zwitserse ex-man, die een miljonair was. Dat zijn zo even twee voorbeelden uit de losse pols. Dan heb je gewoon een forse zuivering nodig.
Ja dat zei ik al, opschonen is waarschijnlijk zeer nodig maar de manier waarop doet meer denken aan de nasleep van Erdolfs coupje. Je kuint toch niet echt stellen dat de manier waarop hij probeert af te rekenen met Lima heel integer is, dat riekt wel heel erg naar het proberen weg te werken van je tegenstanders.

De corruptie die jij hier nu meldt is ook niet zo bijzonder en komt zelfs voor bij de wat meer ontwikkelde landen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2016 15:23:45 ]
  donderdag 8 september 2016 @ 15:26:17 #69
396550 Richestorags
pi_165175187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dan is het nog last hebben van binnenlandse rebellen.
Ok. Wat jij wil.

quote:
Dus vervang je het met geweld door de overheid ingehuurde doodseskaders, ja dan wil je echt de juiste kant op :')

Noem eens een paar voorbeelden op waarin dit gewerkt heeft.
Davao City. Verder zijn er weinig praktijkvoorbeelden van landen waar dit ook gebeurt. Het is een vrij onorthodoxe maatregel. Het gaat de gemiddelde persoon erom dat hij/zij veilig over straat kan lopen, boodschappen kan doen en naar zijn werk kan. In Manila kan het nemen van ritje in een jeepney al erg gevaarlijk zijn. Hoe dat gebeurt is klaarblijkelijk secundair, gezien de massale smeekbede om zijn beleid. Dat vertelt je wel hoeveel zijn voorgangers hebben nagelaten. Nogmaals, hadden die hun werk gedaan was er geen steun voor zijn beleid niet?

quote:
Ja dat zei ik al, opschonen is waarschijnlijk zeer nodig maar de manier waarop doet meer denken aan de nasleep van Erdolfs coupje.

De corruptie die jij hier nu meldt is ook niet zo bijzonder en komt zelfs voor bij de wat meer ontwikkelde landen
Ook die "wat meer ontwikkelde landen" (welke doel je in godsnaam op dan, dit soort corruptie zie je in westerse naties zelden namelijk) moeten dan een schoonmaakje houden.
pi_165175287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ok. Wat jij wil.

[..]

Davao City. Verder zijn er weinig praktijkvoorbeelden van landen waar dit ook gebeurt. Het is een vrij onorthodoxe maatregel. Het gaat de gemiddelde persoon erom dat hij/zij veilig over straat kan lopen, boodschappen kan doen en naar zijn werk kan. In Manila kan het nemen van ritje in een jeepney al erg gevaarlijk zijn. Hoe dat gebeurt is klaarblijkelijk secundair, gezien de massale smeekbede om zijn beleid. Dat vertelt je wel hoeveel zijn voorgangers hebben nagelaten. Nogmaals, hadden die hun werk gedaan was er geen steun voor zijn beleid niet?
Nogmaals populariteit (die over het algemeen vrij hoog is voor een net verkozen president) is geen argument voor het goedpraten van zijn werkwijze. Hoe kun je trouwens überhaupt je goedkeuring uitspreken voor een overheid die doodseskaders inschakelt?

[..]

quote:
Ook die "wat meer ontwikkelde landen" (welke doel je in godsnaam op dan, dit soort corruptie zie je in westerse naties zelden namelijk) moeten dan een schoonmaakje houden.
China bijvoorbeeld, kregen we smeergeld mee om bepaalde hardware het land in te krijgen. Maar ook in verschillende oost EU landen meegemaakt dat er betaald moest worden om wat voor elkaar te krijgen.
pi_165175308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk buiten proportioneel. Maar verder is het wel democratisch. Ik blijf me altijd verbazen hoe we democratie toejuichen, maar boos worden als de meerderheid in een ander land niet kiest zoals we zouden willen dat ze kiezen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 8 september 2016 @ 15:34:01 #72
396550 Richestorags
pi_165175375
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nogmaals populariteit (die over het algemeen vrij hoog is voor een net verkozen president) is geen argument voor het goedpraten van zijn werkwijze. Hoe kun je trouwens überhaupt je goedkeuring uitspreken voor een overheid die doodseskaders inschakelt?
De overheid handelt op mandaat van haar bevolking en probeert wat van het land te maken. Ik ben verder absoluut geen fan van deze methode, maar zie zelf niet 1,2,3 een andere oplossing voor de korte termijn.

quote:
China bijvoorbeeld, kregen we smeergeld mee om bepaalde hardware het land in te krijgen. Maar ook in verschillende oost EU landen meegemaakt dat er betaald moest worden om wat voor elkaar te krijgen.
China zou ik niet een meer ontwikkeld land dan de Filipijnen willen noemen. Bepaalde delen van Oost-Europa vind ik ook niet meer ontwikkeld ogen zodra je de stad uitgaat. Dat zijn nog steeds geen eerste wereldlanden namelijk en het is bekend dat daar ook nog het nodige werk aan de winkel is. Het zijn geenszins praktijken die je in Canada of Duitsland zal zien gebeuren.
  donderdag 8 september 2016 @ 15:35:13 #73
396550 Richestorags
pi_165175400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk buiten proportioneel. Maar verder is het wel democratisch. Ik blijf me altijd verbazen hoe we democratie toejuichen, maar boos worden als de meerderheid in een ander land niet kiest zoals we zouden willen dat ze kiezen.
Heb ik mensen ook al meerdere malen op gewezen inderdaad. Heel ironisch dat mensen dat niet inzien. Vooral niet mensen die altijd hun mond vol hebben over democratie zoals Koos.
pi_165175783
Het schijnt dat Duterte door Salvador Panelo (zijn persoonlijke adviseur) is gewezen op zijn kleding voor de Asean Summit, want hij heeft voor het eerst een nette blouse en suit aan in volgens Filipijnse bronnen de afgelopen 30 jaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door George_Zina op 08-09-2016 16:03:16 ]
  donderdag 8 september 2016 @ 15:56:55 #75
396550 Richestorags
pi_165175833
Het staat hem wel _O_
pi_165175874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:56 schreef Richestorags het volgende:
Het staat hem wel _O_
Het is wel wennen.
  donderdag 8 september 2016 @ 16:18:08 #77
396550 Richestorags
pi_165176307
http://news.abs-cbn.com/b(...)ges-inclusive-growth

quote:
The economy expanded by 7 percent in the second quarter, surpassing analysts expectations, as election spending offset weak demand for exports, the government said Thursday.

The three-month expansion in gross domestic product (GDP) was the fastest in three years and maintained the Philippines status as Asia's fastest-growing economy. China reported growth of 6.7 percent during the same period.

Second quarter growth beat the revised 6.8-percent expansion in the first three months of the year and a Reuters forecast of 6.7 percent for the April to June period.

This also brought GDP growth to 6.9 percent in the first six months of the year, the tail-end of former president Benigno 'Noynoy" Aquino III's term.

His successor, President Rodrigo Duterte, takes over stewardship of the economy for the rest of the year with a vow to uplift the lives of a quarter of the country's 100 million population that still live in poverty and have not felt the gains in one of Asia's fastest-growing economies.

"This is the puzzle we have to face. The big puzzle is that everybody has been talking about faster economic growth but slow reduction in poverty," Economic Planning Secretary Ernesto Pernia said before the GDP figures were released.

"That has been the sad commentary regarding our economic growth performance. Growth has not been broadly shared," he said.

Pernia said a new economic road map that would cover Duterte's six-year term, which ends in 2022, will be finished by the end of the year.

This will be anchored on Duterte's 10-point development agenda, which includes restoring peace and order, revamping the tax system, spreading development to the regions, and curbing population growth, he said.

"It's an upbeat start for the current administration," Pernia said in Davao on Thursday after the second quarter figures were announced.

"The previous administration gave us a strong and stable economy that we can build on further by maintaining the sound macroeconomic and fiscal policies already in place," he said.

Pernina said the economy was on track to meet the government's 6 percent to 7 percent GDP growth target for the full year.
Een president in een hyper katholiek land die verantwoordelijkheid neemt en inzet op geboortebeperking. Gewoon goed bezig.
pi_165176397
Ik hoop dat het hem gaat lukken maar tegenwerking van katholieke kerk zal enorm zijn want die zijn extreem tegen die geboortebeperking. Als nu niks wordt gedaan aan geboortebeperking dan heeft het land in 2050 zo'n 157 miljoen inwoners tegenover de huidige 100 miljoen inwoners (grondoppervlakte Filipijnen is hetzelfde als Italië wat 60 miljoen inwoners telt). Het gaat hem dan ook niet lukken om het inkomen per hoofd te laten stijgen. Een aantal van zijn uitspraken over familieplanning en geboortebeperking toen hij nog bezig was met zijn verkiezingscampagne. Hij vindt 3 kinderen per stel genoeg. De eerste plannen zijn seksuele educatie op school en gratis verspreiding van condooms/anticonceptie aan arme gezinnen. Het doel van Duterte is om 25% van de Filipino's die nu in extreme armoede leven tegen 2022 (als zijn termijn op zit als president) te hebben gereduceerd tot 17%.

quote:
“I will reinstall the program of family planning. Three’s enough,” Duterte was quoted as saying Monday by the Associated Press.
Bron

[ Bericht 21% gewijzigd door George_Zina op 08-09-2016 16:46:00 ]
pi_165177635
Dus als er democratisch iets gekozen wordt dan vinden sommige het hier alsnog gerechtvaardigd dat mensenrechten met de voeten getreden worden? Als deze gekozen man nu homo's zou gaan vermoorden omdat deze volgens zijn opinie de veroorzaker zijn van de totale chaos in dat land dan wordt dat ook zo toegejuicht door jullie? :D
pi_165177731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:17 schreef Basp1 het volgende:
Als deze gekozen man nu homo's zou gaan vermoorden omdat deze volgens zijn opinie de veroorzaker zijn van de totale chaos in dat land dan wordt dat ook zo toegejuicht door jullie? :D
Ik juich niets toe maar homo's leggen over het algemeen geen samenlevingen plat, terwijl ongereguleerde drugszooi dat wel kan klaarspelen. De vergelijking lijkt mij een beetje oneerlijk.
Conscience do cost.
pi_165177772
quote:
Dus als er democratisch iets gekozen wordt dan vinden sommige het hier alsnog gerechtvaardigd dat mensenrechten met de voeten getreden worden? Als deze gekozen man nu homo's zou gaan vermoorden omdat deze volgens zijn opinie de veroorzaker zijn van de totale chaos in dat land dan wordt dat ook zo toegejuicht door jullie? :D
Nee! Dan ben ik zelf hartstikke tegen. Alleen Duterte heeft zich ook over holebi's uitgelaten in zijn verkiezingscampagne! Dit is wat die denkt over gay en lesbiennes. Hij wijst discriminatie richting holebi-gemeenschap ten zeerste af en in zijn droomstaat zouden homo's en lesbiennes met elkaar kunnen trouwen. Dat is net een stap te ver voor de Filipijnen, maar hij heeft gezegd dat hij ze meer rechten wil geven door ze bijvoorbeeld aan te nemen voor het leger en dergelijke. Nee, Duterte heeft een zekere zwak richting minderheden en ziet homo's/lesiennes als mensen net als hem. Manny Pacquiao, een populaire Filipijnse bokser, heeft homo's erger dan ongedierte genoemd. Op dat soort figuren kots ik met heel mijn hart. Schorriemorrie. Iemand op basis van zijn geaardheid 'erger dan ongedierte' noemen. Waarom? Hij/zij is zo geboren en verdient ook een zekere kans/vreugde/rechten in het leven.

quote:
1. He stands in support of LGBT rights. Though he sometimes publicly throws around pejorative terms like queer, Duterte has also firmly condemned discrimination against the LGBT community in the Philippines. He has said that as President, he would consider legalizing same-sex marriage and supports allowing LGBT people to serve in the military. In an appearance on a Philippine talk show last summer, he said that he’d have no issue with his son if he came out as gay, and said that “everyone deserves to be happy.”
Bron: TIME

[ Bericht 6% gewijzigd door George_Zina op 08-09-2016 17:39:22 ]
pi_165178169
Zo'n president verdedigen neemt meer tijd in beslag dan een full-time baan.
  donderdag 8 september 2016 @ 19:30:53 #83
396550 Richestorags
pi_165180685
quote:
Drogreden. Doet hij niet, gebeurt ook niet want hij is begaan met hun rechten. Daarnaast zouden wij het achterlijk mogen vinden, maar als het volk daar dat kennelijk zou willen, is dat hun wens. Democratie is niet alleen een leider die dingen uitvoert die wij willen dat hij uitvoert, beste Basp.

Daarnaast hebben de Filipijnen het meest ernstige Shabu (Meth) probleem van de regio, dus drugsdealers- en gebruikers vs homo's is een kulvergelijking. Homo's ontwrichten een samenleving niet.

Volgens mij heeft iedereen in dit topic moeite met het feit dat hij een ander wereldbeeld uitdraagt samen met zijn bevolking dan wij. Wel, guess what: hij is een ware volksvertegenwoordiger, doet precies wat hij had beloofd.

Jullie zouden een punt hebben als het ons buurland was of er massaal Pinoy hiernaartoe met dergelijke denkbeelden zouden verhuizen, maar dat is niet het geval. Hun land, hun probleem, hun oplossing.
  donderdag 8 september 2016 @ 19:31:52 #84
396550 Richestorags
pi_165180710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:42 schreef Toefjes het volgende:
Zo'n president verdedigen neemt meer tijd in beslag dan een full-time baan.
Scheelt het ff dat het werk voorlopig stil ligt bij mij en ik mijn contract uitdien gezien ik 1 oktober aan een hele vette nieuwe baan begin :Y
pi_165180966
De macht gaat de tweede helft van deze eeuw sowieso richting Azië verschuiven. Als nog een paar landen hun zooi en fundamentele problemen opruimen dan kan de volgende eeuw machtsbalans heel anders gaan uitzien dan anno 2016.
  donderdag 8 september 2016 @ 19:43:26 #86
396550 Richestorags
pi_165181006
"Maka-Diyos, maka-tao, makakalikasan at makabansa" _O_

Pilipinas _O_

quote:
The obscenities of this country are not girls like you. It is the poverty which is obscene, and the criminal irresponsibility of the leaders who make this poverty a deadening reality. The obscenities in this country are the places of the rich, the new hotels made at the expense of the people, the hospitals where the poor die when they get sick because they don't have the money either for medicines or services. It is only in this light that the real definition of obscenity should be made.
quote:
I knew my affection for the Philippines was equally as telling: a democracy on paper, apparently well ordered, regularly subverted by irrational chaos. A place where I'd felt instantly at home.
quote:
Give me ten thousand Filipino soldiers and I will conquer the world.
General MacArthur.

Ik kan niet wachten om weer terug te gaan volgend jaar :7 :7 :7
  donderdag 8 september 2016 @ 19:56:28 #87
396550 Richestorags
pi_165181330
Wie stemt er in met een NWS Filipijnen meet? Geen politieke discussies, keihard cultuur ervaren. Alle aspecten ff meepakken. Party in Barocay, koraalduiken rond Panglao en surfen rond Cagayan de Oro en Mati, Palawan grotten, Chocolate Hills en wat achterbuurtjes in Manila en Cebu.
pi_165181653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:56 schreef Richestorags het volgende:
Wie stemt er in met een NWS Filipijnen meet? Geen politieke discussies, keihard cultuur ervaren. Alle aspecten ff meepakken. Party in Barocay, koraalduiken rond Panglao en surfen rond Cagayan de Oro en Mati, Palawan grotten, Chocolate Hills en wat achterbuurtjes in Manila en Cebu.
Dan gaat Koos mee.
  donderdag 8 september 2016 @ 20:28:29 #89
396550 Richestorags
pi_165181994
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:10 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Dan gaat Koos mee.
Mja, boeiend. Hij deelt mijn mening niet maar zal in het echt vast redelijk zijn.
pi_165185135
Key talks human rights with Philippine president

Prime Minister John Key has told the Philippine president, who has condoned vigilante murders of drug dealers, there is an "arguably better" way to deal with drug issues. Mr Key met Rodrigo Duterte after the East Asia Summit in Laos last night and said he made his views clear on the new leader's use of extra-judicial killings.

Nieuw-Zeeland premier John Key (recht) tijdens zijn ontmoeting met de Filipijnse president Rodrigo Duterte

Mr Duterte, who took office in June, has sanctioned the killing of drug dealers to try to wipe out the illegal drugs trade in the Philippines. The Philippine president has also courted controversy through his use of foul language directed at world leaders who question his actions.

US President Barack Obama had been due to meet with Mr Duterte, but cancelled the meeting after Mr Duterte called him a "son of a whore". Mr Key said he told Mr Duterte that New Zealand had a long history of believing in human rights.

"Of course we believe that those who traffic drugs should be held to account, but fundamentally there's a way which would ensure that the innocent are not caught up in this which would be arguably better than what he's doing." Mr Key said Mr Duterte was not overly defensive, even though Mr Key said he was quite direct with him.

He said he was reasonably sort of matter of fact, but unapologetic for what he was doing. "He just made the point that he believes he knows how the drugs are coming into the Philippines and why it is happening, and he believes that his track record of being absolutely resolute is something that has worked.

"Now he didn't really give us a direct answer to what happens when and if innocent people get associated with what is essentially extra-judicial killings." Mr Key said when the president spoke inside the East Asia Summit in Laos yesterday that he did talk about human rights.

"But he was using it the other way around and saying the human rights of the people of the Philippines because they are being fed drugs and therefore become addicted and that leads to a whole lot of criminal activities."

Bron

Mensenrechtenjihadisten. Zelfs de Nieuw-Zeelandse premier valt Duterte mee lastig. :D
  donderdag 8 september 2016 @ 22:18:33 #91
396550 Richestorags
pi_165185436
Hij heeft gewoon gelijk in wat hij in de laatste alinea zegt. Laten we hopen dat hij het doden zo snel mogelijk niet meer nodig acht.
pi_165187509
TT :')

Hij is wel oké. :Y
  donderdag 8 september 2016 @ 23:14:42 #93
396550 Richestorags
pi_165187791
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
TT :')

Hij is wel oké. :Y
Alleen rechtstaatmujahideen vinden van niet. Ironisch genoeg zijn er bijna geen rechtstaten in heel Azië behalve Zuid-Korea, Singapore en Japan.
pi_165187974
Je kunt er natuurlijk ook de PvdA methode op loslaten, theedrinken met de drugsdealers, en de problemen nog decennia laten dooretteren.
pi_165188002
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alleen rechtstaatmujahideen vinden van niet. Ironisch genoeg zijn er bijna geen rechtstaten in heel Azië behalve Zuid-Korea, Singapore en Japan.
Waarom moet alles nou hetzelfde zijn?
  donderdag 8 september 2016 @ 23:34:25 #96
396550 Richestorags
pi_165188749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarom moet alles nou hetzelfde zijn?
Exact. Alleen in de -zonder het zelf door te hebben- racistische denkwijze van de progressief liberaal moet elk land zich langs een westerse morele maatstaf leggen. Dan heb je "het" bereikt. Een ieder die het met de zeer beperkte middelen die hij heeft anders aanpakt, mag met een kaasje en een wijntje in de hand erbij veroordeeld worden. Zonder dat ze uiteraard ooit op locatie zijn geweest of zich serieus in de problematiek hebben verdiept.

Morele superioriteit tentoonspreiden is veel belangrijker dan eens met een andere blik naar dit soort problemen te kijken.
  donderdag 8 september 2016 @ 23:38:26 #97
396550 Richestorags
pi_165188950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook de PvdA methode op loslaten, theedrinken met de drugsdealers, en de problemen nog decennia laten dooretteren.
Exact wat de regeringen daarvoor deden. Als die hun baantje serieus namen in plaats van zichzelf te verrijken, had je Duterte niet eens nodig gehad om puin te ruimen. Maar verwaarlozing maakte dat Davao City het nodig had en verwaarlozing maakt dat het land erom heeft gesmeekt middels de bevolking. Op democratische wijze.

Het erge is nog wel dat degenen die altijd hun mond vol hebben over democratie en rechtstaten zoals Koos zich niet eens beseffen dat Duterte meer zijn volk vertegenwoordigt dan Rutte. Hij doet namelijk exact wat hij tijdens de campagne zei. De manier waarop staat hen echter niet aan, dus democratie geldt kennelijk alleen als je doet wat zij vinden dat je moet doen.
pi_165192051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zo dacht ik vroeger ook, totdat ik in dit land heb gewoond. Een andere user in Cebu beschrijft hetzelfde. Het zijn geen methodes die ik goedkeur, het liefst zie ik dat het vandaag nog stopt. Maar er moet IETS worden gedaan, zijn voorgangers hebben net zoveel bloed aan hun handen door niets aan de situatie te doen. Niets doen betekent een situatie in stand houden waarbij 42 mensen per dag omkomen door geweld van bendes, gewelddadige overvallen door drugsgebruikers. Ik ken iemand die in Navotas City gewoond heeft, iedereen zat aan de meth daar. Dat is toch godverdomme niet normaal?

Hij heeft in ieder geval al een historische vrede met de NPA bereikt. De strijd met deze groep koste 10 duizenden onschuldige mensen het leven. Hij gaat vrede sluiten met de MILF. Nog eens minimaal zes duizend doden in die strijd. Afrekenen met Abu Sayaf.

[..]

Hoe sneller er stabiliteit en minder criminaliteit komt door economische ontwikkeling, verbetering van onderwijs en betere allocatie van middelen, hoe sneller dit "experiment" kan stoppen.

[..]

Ik ben oprecht van mening dat je de situatie pas in zijn volle complexiteit kan begrijpen als je je er lang over hebt ingelezen en met mensen uit dat land hebt gepraat. Ik ging pas inzien hoe complex de situatie daar was toen ik er een geruime tijd woonde en veelvuldig met locals sprak over de problemen en deze met eigen ogen aanschouwde. Locals van elke laag en elke achtergrond. Taxichauffeurs, buurtbewoners, ingenieurs, professors, dokters. Als iedereen die je spreekt achter het beleid van de man staat, ga je er op een gegeven moment toch anders over denken. Als je ziet hoe veilig jouw eigen omgeving is in een land vol oorlog, corruptie en armoede. Als je leest en hoort hoe de situatie was voordat hij burgemeester werd.

[..]

Ik vind het geen prima experiment. Maar de huidige situatie vind ik helemaal niet prima. Op alle fronten gaat het fout in steden als Cebu en Manila. Ik hoop dat de moorden op een gegeven moment ophouden. Je ziet nu al een kentering waarbij 700.000 mensen zichzelf hebben aangegeven. Hopelijk gaan de maatregelen van de sociale programma's en economische ontwikkelingen snel in werking treden.

De Filipijnen zijn een prachtig land. Zeer hartelijke mensen, prachtig natuurschoon. Het is alleen helemaal de afgrond in getrapt door uitbuiting, oorlog, drugskartels en nalatigheid van vorige regeringen. Ik weet oprecht niet wat de oplossing is. Ik hoop dat Duterte ophoudt met het moorden als de grote kartels flink zijn aangepakt. Hij zal ook moeten beseffen dat dit niet de oplossing is. Maar wie heeft die wel?

Wat is de oplossing in Mexico? In Brazilië? In Guatemala? In Nicaragua?
Gewoon dan hetzelfde toch? De overheid die alle ongewenste factoren naar eigen inzicht en zonder tussenkomst van rechtspraak simpelweg verwijdert. Op elke mogelijke manier.
"Pools are perfect for holding water"
pi_165192185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Klopt. Of hij een goede president is zal de tijd uitwijzen. Hij is in ieder geval een controversiële president. Ik ben geen voorstander van dit soort praktijken, maar tegelijkertijd denk ik ook: Extraordinary circumstances require extraordinary measures. En ik zie waar zijn beleid toe heeft geleid. Als ik het contrast Davao City en Manila / Cebu vergelijk is het immens: veilig vs onveilig, nergens hoeren vs overal hoeren, geen pedofielen vs overal perverts, taxi chauffeurs die je niet oplichten omdat hij daar persoonlijk (ja echt persoonlijk) op toeziet vs jattende corrupte chauffeurs. Rechten voor inheemsen en moslims vs complete verwaarlozing. En ga zo maar door. Als je dat vergelijkt met hoe Davao City ervoor was, immens verschil.

En daarvoor moet je weer in het land zijn geweest, om zijn acties in een context te kunnen plaatsen. Je moet begrijpen waar hij een product van is, van welke geschiedenis, welke omstandigheden, welke cultuur. Dat kan je niet als je simpelweg wat documentjes leest. Ik zeg niet dat ik de expert van de Filipijnen ben, maar ik begrijp waar de wanhoop voor de mensen en de smeekbede richting hem om er wat aan te doen vandaan komt. En waarom hij zo hard is begrijp ik ook. Hij is burgemeester geweest van een miljoenenstad op Mindanao, met de NPA, MILF en Abu Sayaf om de hoek. Waar drie doden per dag vielen, overal hoeren en drugsdealers waren. Die door de centrale overheid is verwaarloosd want die zitten 1500 km verderop in Manila.

Of het moreel gerechtvaardigd is vind ik zeer lastig te zeggen. Wat de vorige regeringen deden is in ieder geval NIET moreel gerechtvaardigd zoals je zelf hebt kunnen zien. Die deden namelijk niets en lieten drugsdealers en pedofielen op straat hun gang gaan en mijnbouwers het land uitzuigen. En deden niks aan de slepende burgeroorlogen. We kunnen zelfs wel stellen dat als zij beter hun best hadden gedaan Duterte helemaal niet zulke radicale maatregelen hoefde in te voeren / er support voor was geweest onder de bevolking. Maar als jij zelfverrijking belangrijker vindt dan je land opbouwen als politicus laat je een puinhoop achter voor Duterte.
Serieus? Mensen afknallen zonder rechtsgang valt voor jou in de 'lastig te zeggen' categorie qua morele rechtvaardigheid? Zolang het resultaat bevalt, kan je de daad wel recht lullen?

Dat die situatie daar blijkbaar zo belabberd is, dat dit de enige oplossing is/lijkt. Dat is een tweede. Nood breekt wet en shit. Dáár kunnen we over discussieren.

Maar we zijn het toch hopelijk al wel allemaal bij voorbaat eens dat dit qua moraliteit niet te rechtvaardigen is? Of het de enige werkende oplossing is, dat is een tweede.
pi_165192294
quote:

[..]

Voor zijn misser m.b.t. WO2 heeft hij zijn excuses aangeboden. Hij heeft zich zeer goed ingelezen over de situatie post WO2, geen missers daarin gezien.

[..]

Er zouden toch veel onschuldigen dood zijn gegaan, dus dan mogen ze er nu ook wel gericht een aantal afknallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')