abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165170847
Hij is knettergek, maar krijgt wel dingen oor elkaar die op een andere manier onmogelijk lijken.

Het grote gevaar zit hem. Wat mij betreft niet in een paar dode criminelen... Maar wel in hoe hij zich ontwikkelt als machthebber en zijn opvolging. Want zijn beleid is krachtig, maar kan leiden tot een fascistische staat. Geen criminaliteit en redelijke verdeling van rijkdom, maar geen vrijheid.
Whatever...
  donderdag 8 september 2016 @ 11:51:46 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165170882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:50 schreef Spanky78 het volgende:
Hij is knettergek, maar krijgt wel dingen oor elkaar die op een andere manier onmogelijk lijken.

Het grote gevaar zit hem. Wat mij betreft niet in een paar dode criminelen... Maar wel in hoe hij zich ontwikkelt als machthebber en zijn opvolging. Want zijn beleid is krachtig, maar kan leiden tot een fascistische staat. Geen criminaliteit en redelijke verdeling van rijkdom, maar geen vrijheid.
Dat gevaar ligt inderdaad op de loer. Maar de gemiddelde Filipijn ziet liever een betere allocatie van middelen en een veiligere situatie op straat met daarbij staatsonderdrukking dan de huidige situatie.

De oude situatie was: alle macht in handen van een corrupte kliek, geen rechtspraak, zeer onveilig, oorlog, armoede voor velen, geen gezondheidszorg, geen rechten. Als daar een paar punten in veranderen zullen veel mensen al tevreden zijn. Dat zag je ook in Davao City.
pi_165170979
Die TT. :7 Koos. _O_ Hoerenzoon. :7 ;)
pi_165171033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:46 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Wat is sympathiek? Dat is toch geen goede maatstaf. Dat is hoogst subjectief en hangt meer vanaf waar je politieke ideologie ligt en waar je bent opgegroeid. Wat je wel van Duterte kunt stellen is dat hij grof is in de mond. Sympathiek of onsympathiek? Mwah, dat is persoonlijk.
Een leider die collega's uitscheldt voor hoerenzoon en grapjes maakt over slachtoffers van verkrachtingen, is geen toffe peer. Op dit forum zijn users voor minder de grond ingetrapt.

Maar je mag uiteraard dieper in z'n holletje kruipen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 september 2016 @ 11:58:06 #30
396550 Richestorags
pi_165171050
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een leider die collega's uitscheldt voor hoerenzoon en grapjes maakt over slachtoffers van verkrachtingen, is geen toffe peer. Op dit forum zijn users voor minder de grond ingetrapt.

Sympathiek is hij niet nee.
pi_165171121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat kon voorheen ook al. In Davao City liep zijn beleid ook niet uit de hand, hij weet dat hij de steun van de bevolking nodig heeft om zijn beleid te kunnen uitvoeren.
Die steun dwingt hij af als een dictator. Je beseft blijkbaar niet hoe extreem en bizar het is om willekeurig mensen dood te schieten. Ongelofelijk naïef.
quote:
Daarnaast is hij parallel bezig met ontwikkeling, onderwijs en het terugdringen van overheidscorruptie. Op termijn kan er dan een rechtsgang komen.
"Hij doet ook goede dingen." Totaal irrelevant argument als je je eigen bevolking afslacht.
quote:
Ik denk dat jij je net als velen in dit topic simpelweg niet beseft hoe erg de Filipijnen er aan toe waren voordat hij de troon besteeg.
Ik snap dat het voor jou beter uitkomt om te kunnen zeggen dat mensen het niet begrijpen en zo een discussie onmogelijk te maken, maar het gaat nergens over.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:43 schreef George_Zina het volgende:

[..]

We kunnen pas over een tijd zien wat voor man Duterte is. De historie zal over hem oordelen. We kunnen hoogstens goede en slechte zaken over hem neerpennen. De balans, goed of slecht, wordt pas over een tijd gemaakt. Conclusies trekken, zelfs voorzichtige, daar is het allemaal veel te vroeg voor. Natuurlijk is kritiek goed, maar dan het liefst wel objectief.
Jij kan dat blijkbaar pas over een tijd, de grote meerderheid in dit topic kan die balans nu ook al opmaken.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Exact. Het liefst zie ik dat de Filipijnen een land worden met een eerlijke rechtsgang, net als wij. Waar armoede bijna niet meer bestaat, goede gezondheidszorg voor iedereen is en misstanden amper plaatsvinden. Waar politie en justitie eerlijk en integer handelen. Waar weinig mensen het leven hoeven te laten en waar vrede is met de NPA, de MILF en Abu Sayaf. Op dit moment zitten ze echter aan de bodem van de put vergeleken met ons.

Ik weet niet of de oplossing van Duterte gaat werken. Hij doet iets en doet het radicaal anders dan zijn passieve voorgangers. Wat zijn voorgangers deden werkt in ieder geval NIET. Wat hij in Davao City deed heeft de stad geen windeieren gelegd en de bevolking was blij met hem. De stad is er aantoonbaar op vooruit gegaan. Vandaar dat je de vergelijking met Chavez niet kan maken, die heeft Venezuela naar de afgrond gebracht. Brengt hij de Filipijnen naar de afgrond, is hij een slechte president geweest en weten we dat dit op nationale schaal niet werkt.
En ondertussen vind je het wel een prima experiment? Even fijn uitproberen of de situatie verbetert als willekeurig mensen worden afgeslacht. Je houdt er extreem enge gedachtes op na. :X
pi_165171155
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zal hem hoogstens beoordelen op zijn resultaten. Hoogst objectief. Net zoals de historie dat over hem zal doen. Ik kijk zonder kleur naar hem. De Singaporese dictator was ook geen democraat, een dictator, maar Lee Kuan Yew heeft zijn stadstaat wel naar grote hoogten gebracht. De tussenconclusie zal over ruim een jaar getrokken worden. Als hij geen goede resultaten heeft bereikt aan het einde van zijn 6-jarige presidentstermijn dan zal ik niet zacht zijn in mijn woorden. Voor nu ben ik positief, want hij laat dadendrang zien, waar vorige Filipijnse leiders dat na lieten. Daarnaast is hij positief over het geven van rechten aan holebi's en minderheden en wil hij het liefst de Filipijnse staat vormgeven richting een federatie. Dat hij niet de jacht heeft geopend op hoeren, waar vorige Filipijnse leiders dat wel deden, versterkt mijn gevoel voor deze man. Toen een journalist hem vroeg waarom doe je niks tegen volwassen hoeren was zijn antwoord ''het is oudste beroep van de mensheid en je kunt niet iedereen een baan geven''. Ik had gewild dat mijn thuisland ook zo'n leider had. Helaas zitten wij opgescheept met een corrupte leider die liever geeft om opsmuk richting het buitenland dan om het oplossen van wezenlijke problemen. Let wel, de meeste van mijn soortgenoten kussen zijn poten!

En dat jij hem niet positief vindt vanwege wat scheldwoorden, dat is mogelijk, maar zijn genoeg die hem waarderen op andere gronden. Dat zijn dan voornamelijk Filipino's maar dat is prima, want hij werkt voor zijn natie. Hij is niet aangenomen door het volk om sympathiek gevonden te worden door het buitenland.

[ Bericht 3% gewijzigd door George_Zina op 08-09-2016 12:10:47 ]
pi_165171381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:43 schreef George_Zina het volgende:
Natuurlijk is kritiek goed, maar dan het liefst wel objectief.
Objectief gezien is mensen afknallen vanuit een overheid totaal barbaars. :D
  donderdag 8 september 2016 @ 12:17:29 #34
396550 Richestorags
pi_165171470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:01 schreef Operc het volgende:

Die steun dwingt hij af als een dictator. Je beseft blijkbaar niet hoe extreem en bizar het is om willekeurig mensen dood te schieten. Ongelofelijk naïef.
Zo dacht ik vroeger ook, totdat ik in dit land heb gewoond. Een andere user in Cebu beschrijft hetzelfde. Het zijn geen methodes die ik goedkeur, het liefst zie ik dat het vandaag nog stopt. Maar er moet IETS worden gedaan, zijn voorgangers hebben net zoveel bloed aan hun handen door niets aan de situatie te doen. Niets doen betekent een situatie in stand houden waarbij 42 mensen per dag omkomen door geweld van bendes, gewelddadige overvallen door drugsgebruikers. Ik ken iemand die in Navotas City gewoond heeft, iedereen zat aan de meth daar. Dat is toch godverdomme niet normaal?

Hij heeft in ieder geval al een historische vrede met de NPA bereikt. De strijd met deze groep koste 10 duizenden onschuldige mensen het leven. Hij gaat vrede sluiten met de MILF. Nog eens minimaal zes duizend doden in die strijd. Afrekenen met Abu Sayaf.

quote:

[quote]
"Hij doet ook goede dingen." Totaal irrelevant argument als je je eigen bevolking afslacht.
Hoe sneller er stabiliteit en minder criminaliteit komt door economische ontwikkeling, verbetering van onderwijs en betere allocatie van middelen, hoe sneller dit "experiment" kan stoppen.

quote:
Ik snap dat het voor jou beter uitkomt om te kunnen zeggen dat mensen het niet begrijpen en zo een discussie onmogelijk te maken, maar het gaat nergens over.
Ik ben oprecht van mening dat je de situatie pas in zijn volle complexiteit kan begrijpen als je je er lang over hebt ingelezen en met mensen uit dat land hebt gepraat. Ik ging pas inzien hoe complex de situatie daar was toen ik er een geruime tijd woonde en veelvuldig met locals sprak over de problemen en deze met eigen ogen aanschouwde. Locals van elke laag en elke achtergrond. Taxichauffeurs, buurtbewoners, ingenieurs, professors, dokters. Als iedereen die je spreekt achter het beleid van de man staat, ga je er op een gegeven moment toch anders over denken. Als je ziet hoe veilig jouw eigen omgeving is in een land vol oorlog, corruptie en armoede. Als je leest en hoort hoe de situatie was voordat hij burgemeester werd.

quote:
En ondertussen vind je het wel een prima experiment? Even fijn uitproberen of de situatie verbetert als willekeurig mensen worden afgeslacht. Je houdt er extreem enge gedachtes op na. :X
Ik vind het geen prima experiment. Maar de huidige situatie vind ik helemaal niet prima. Op alle fronten gaat het fout in steden als Cebu en Manila. Ik hoop dat de moorden op een gegeven moment ophouden. Je ziet nu al een kentering waarbij 700.000 mensen zichzelf hebben aangegeven. Hopelijk gaan de maatregelen van de sociale programma's en economische ontwikkelingen snel in werking treden.

De Filipijnen zijn een prachtig land. Zeer hartelijke mensen, prachtig natuurschoon. Het is alleen helemaal de afgrond in getrapt door uitbuiting, oorlog, drugskartels en nalatigheid van vorige regeringen. Ik weet oprecht niet wat de oplossing is. Ik hoop dat Duterte ophoudt met het moorden als de grote kartels flink zijn aangepakt. Hij zal ook moeten beseffen dat dit niet de oplossing is. Maar wie heeft die wel?

Wat is de oplossing in Mexico? In Brazilië? In Guatemala? In Nicaragua?
pi_165171521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:01 schreef Operc het volgende:"Hij doet ook goede dingen." Totaal irrelevant argument als je je eigen bevolking afslacht.
Niet mee eens! Dat maakt het in mijn ogen niet irrelevant omdat corruptie en drugs de hele Filipijnen ontwrichten. Als het een minimaal onderwerp was voor het land, dan is het een ander verhaal, maar helaas het heeft niet zo mogen zijn. Hij is juist verkozen vanwege de harde aanpak richting drugs en corruptie. Het is juist totaal irrelevant als een president/regering niks doet aan enorme maatschappelijke problemen. De Filipino's waren het spuug- en spuugzat. Ook overigens de Filipijnen die in het buitenland werken. Dan sturen ze een deel van hun geld ter steun aan familie en dan moeten ze bang zijn dat een oom het uitgeeft om zijn verslaving mee te bekostigen. Dat is funest voor een land als geldstromen op die manier worden benuttigd. Als een deel van de oplossing van doodseskaders moet komen in een land als de Filipijnen, daar had ik ook mijn twijfels over want risico's zijn niet klein want macht kan misbruikt worden zonder toezicht op die eskaders, maar tot nu toe zien de cijfers goed uit, het laat dadendrang zien: 700.000 drugscriminelen en gebruikers hebben zich aangegeven, waarvan een deel een verklaring heeft moeten tekenen dat ze mee doen aan een afkickprogramma en Zumbalessen, en een deel is in de cel gestopt. Het dodenaantal staat op 2400 met hier en daar wat onschuldige burgerdoden las ik. Hij stuurt ook de politie langs basisscholen in de hoofdstad Manilla (12 miljoen inwoners) om allerjongsten te waarschuwen over de gevaren van drugs. Dus hij is op die manier onder andere ook bezig met lange termijn.
pi_165171547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Objectief gezien is mensen afknallen vanuit een overheid totaal barbaars. :D
Klopt! Het is barbaars! Maar zijn manieren om het goed te praten voor het grotere goed. En overigens, voordat jullie mij levend opvreten, ik praat het alleen goed voor de landen in extreem slechte staat zoals de Filipijnen, Nicaragua, Belize en Cambodja. Niet voor redelijk tot ontwikkelde landen! Laat dat duidelijk zijn. Of als een groot buitenlands gevaar op een land af komt. Een soort last solution, hoewel je over moet discusseren of het wel echt een last solution is en niet andere mogelijkheden zijn.
pi_165171557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:03 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik zal hem hoogstens beoordelen op zijn resultaten. Hoogst objectief. Net zoals de historie dat over hem zal doen. Ik kijk zonder kleur naar hem. De Singaporese dictator was ook geen democraat, een dictator, maar Lee Kuan Yew heeft zijn stadstaat wel naar grote hoogten gebracht. De tussenconclusie zal over ruim een jaar getrokken worden. Als hij geen goede resultaten heeft bereikt aan het einde van zijn 6-jarige presidentstermijn dan zal ik niet zacht zijn in mijn woorden. Voor nu ben ik positief, want hij laat dadendrang zien, waar vorige Filipijnse leiders dat na lieten. Daarnaast is hij positief over het geven van rechten aan holebi's en minderheden en wil hij het liefst de Filipijnse staat vormgeven richting een federatie. Dat hij niet de jacht heeft geopend op hoeren, waar vorige Filipijnse leiders dat wel deden, versterkt mijn gevoel voor deze man. Toen een journalist hem vroeg waarom doe je niks tegen volwassen hoeren was zijn antwoord ''het is oudste beroep van de mensheid en je kunt niet iedereen een baan geven''. Ik had gewild dat mijn thuisland ook zo'n leider had. Helaas zitten wij opgescheept met een corrupte leider die liever geeft om opsmuk richting het buitenland dan om het oplossen van wezenlijke problemen. Let wel, de meeste van mijn soortgenoten kussen zijn poten!

En dat jij hem niet positief vindt vanwege wat scheldwoorden, dat is mogelijk, maar zijn genoeg die hem waarderen op andere gronden. Dat zijn dan voornamelijk Filipino's maar dat is prima, want hij werkt voor zijn natie. Hij is niet aangenomen door het volk om sympathiek gevonden te worden door het buitenland.
Ik heb het dan ook nadrukkelijk over zijn persoon, niet over zijn resultaten. Het is gewoon een mare vent.

Dat jij met hem wegloopt en gaat stampvoeten als iemand het waagt iets naars over hem te zeggen, weten we inmiddels wel.
  donderdag 8 september 2016 @ 12:26:40 #38
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_165171664
quote:

Ik heb niet de illusie dat ik veel verstand heb van de zaken Filipijnen nu. Maar dat de Filipijnen er erg aan toe waren kan ik wel uit persoonlijke ervaring vertellen naar aanleiding van mijn reis daarheen negen jaar geleden.

Ik heb daar oa bij een weeshuis geklust en ben ook met dat team de straat op gegaan. Er waren ontzettend veel straatkinderen. Qua kleding hadden de jongens over het algemeen een veels te groot shirt aan. De meisjes hadden soms nog wel een jurkje aan wat er redelijk oké uit zag. Totdat je bedenkt waarom die meisjes (11-12-13 jaar) een redelijk leuk jurkje aan hebben. Prostitutie.
Ik was daar bij een brug waar veel daklozen ook sliepen, wat volgens de politie dus voor 'overlast' zorgde. Twee weken daarvoor had de politie ze allemaal weggejaagd. Maar die mensen hebben verder ook geen plek, dus kwamen ze later daar weer terug. Toen ze terugkwamen bleken daar drie daklozen door de politie te zijn opgehangen.
De kinderen zitten heel de dag lijm (rugby) te snuiven. Ik heb nog nooit kinderen zo levenloos uit hun ogen zien kijken. Dat is verboden, en dus voelt de politie dat zij het recht hebben om die kinderen te mishandelen/vermoorden, et cetera.

Nogmaals, ik kan totaal geen oordeel vellen over deze Duterte. En onschuldigen doden is just plain wrong. Die discussie wil ik me verder niet aan branden.

Maar als het erom gaat of de Filipijnen er negen jaar geleden er (ook al) slecht voorstonden kan ik dat met volle overtuiging beamen.
  donderdag 8 september 2016 @ 12:35:54 #39
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_165171853
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat weet je nooit zeker, ook in een rechtszaal niet. Het punt is dat het justitiële apparaat zo zwak en corrupt is dat je criminelen nooit berecht krijgt.
Dat is het verschil zeg maar. Kiezen voor het risico dat schuldige mensen de dans ontspringen of het risico dat onschuldige mensen gestraft (in dit geval zelfs vermoord) worden.

Een beetje rechtstaat kiest voor dat eerste.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_165171880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Exact. Het liefst zie ik dat de Filipijnen een land worden met een eerlijke rechtsgang, net als wij. Waar armoede bijna niet meer bestaat, goede gezondheidszorg voor iedereen is en misstanden amper plaatsvinden. Waar politie en justitie eerlijk en integer handelen. Waar weinig mensen het leven hoeven te laten en waar vrede is met de NPA, de MILF en Abu Sayaf. Op dit moment zitten ze echter aan de bodem van de put vergeleken met ons.

Ik weet niet of de oplossing van Duterte gaat werken. Hij doet iets en doet het radicaal anders dan zijn passieve voorgangers. Wat zijn voorgangers deden werkt in ieder geval NIET. Wat hij in Davao City deed heeft de stad geen windeieren gelegd en de bevolking was blij met hem. De stad is er aantoonbaar op vooruit gegaan. Vandaar dat je de vergelijking met Chavez niet kan maken, die heeft Venezuela naar de afgrond gebracht. Brengt hij de Filipijnen naar de afgrond, is hij een slechte president geweest en weten we dat dit op nationale schaal niet werkt.
Helemaal mee eens. Wij zijn wat betreft de Filipijnen twee handen op een buik.
pi_165172066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:03 schreef George_Zina het volgende:
Ik had gewild dat mijn thuisland ook zo'n leider had. Helaas zitten wij opgescheept met een corrupte leider die liever geeft om opsmuk richting het buitenland dan om het oplossen van wezenlijke problemen. Let wel, de meeste van mijn soortgenoten kussen zijn poten!
Als jij groot voorstander bent van het oplossen van je problemen door jan en alleman overhoop te schieten, vind je Rutte ongetwijfeld een incompetente, slappe zak.

Ik ben blij dat zo'n onbeschofte Tourette-lijer niet onze MP is. Dat is ook een van de vele redenen dat ik niet op die lul van een Wilders stem.
pi_165172158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij groot voorstander bent van het oplossen van je problemen door jan en alleman overhoop te schieten, vind je Rutte ongetwijfeld een incompetente, slappe zak.

Ik ben blij dat zo'n onbeschofte Tourette-lijer niet onze MP is. Dat is ook een van de vele redenen dat ik niet op die lul van een Wilders stem.
Ik heb het niet over Nederland, Koos, ik heb het over een poepland waar mijn ouders vandaan komen. Het land waar mijn roots liggen. Ik ben niet een voorstander van het doden van criminelen in NL. Ik vind wel dat bepaalde zaken aangepakt moeten worden, dat daar wel wat meer dadendrang moet komen alleen dat is een andere discussie die ik hier niet wil gaan aansnijden, maar doodschieten van criminelen in Nederland. Nee, zeker niet. Nederland is een eerstewereldland met een bepaalde rust een rechtsstaat en socialezekerheid waar iedereen wel te eten heeft en zich niet voor brood of water moet laten prostitueren.
pi_165172161
Qua stijl is deze clown prima te vergelijken met die andere clown Chavez, de fanboys overigens ook :')

En dat is nu net het punt wat ik maak, dat Chavez er een puinhoop van heeft gemaakt is bekend, bij Duterte is het nog maar afwachten al beloofd het weinig goeds maar dat zullen de fanboys ook wel niet willen zien aangezien ze ook niet willen begrijpen dat een stad leiden toch echt iets anders is als een land.
pi_165172202
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:51 schreef Chewie het volgende:
Qua stijl is deze clown prima te vergelijken met die andere clown Chavez, de fanboys overigens ook :')

En dat is nu net het punt wat ik maak, dat Chavez er een puinhoop van heeft gemaakt is bekend, bij Duterte is het nog maar afwachten al beloofd het weinig goeds maar dat zullen de fanboys ook wel niet willen zien aangezien ze ook niet willen begrijpen dat een stad leiden toch echt iets anders is als een land.
Davao City schijnt de hemel op aarde te zijn, met dank aan Duterte.
  donderdag 8 september 2016 @ 13:08:09 #45
396550 Richestorags
pi_165172464
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Davao City schijnt de hemel op aarde te zijn, met dank aan Duterte.

Hoe kan je niet van een stad houden als dit eiland voor de kust ligt?
  donderdag 8 september 2016 @ 13:10:12 #46
396550 Richestorags
pi_165172499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:26 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik heb niet de illusie dat ik veel verstand heb van de zaken Filipijnen nu. Maar dat de Filipijnen er erg aan toe waren kan ik wel uit persoonlijke ervaring vertellen naar aanleiding van mijn reis daarheen negen jaar geleden.

Ik heb daar oa bij een weeshuis geklust en ben ook met dat team de straat op gegaan. Er waren ontzettend veel straatkinderen. Qua kleding hadden de jongens over het algemeen een veels te groot shirt aan. De meisjes hadden soms nog wel een jurkje aan wat er redelijk oké uit zag. Totdat je bedenkt waarom die meisjes (11-12-13 jaar) een redelijk leuk jurkje aan hebben. Prostitutie.
Ik was daar bij een brug waar veel daklozen ook sliepen, wat volgens de politie dus voor 'overlast' zorgde. Twee weken daarvoor had de politie ze allemaal weggejaagd. Maar die mensen hebben verder ook geen plek, dus kwamen ze later daar weer terug. Toen ze terugkwamen bleken daar drie daklozen door de politie te zijn opgehangen.
De kinderen zitten heel de dag lijm (rugby) te snuiven. Ik heb nog nooit kinderen zo levenloos uit hun ogen zien kijken. Dat is verboden, en dus voelt de politie dat zij het recht hebben om die kinderen te mishandelen/vermoorden, et cetera.

Nogmaals, ik kan totaal geen oordeel vellen over deze Duterte. En onschuldigen doden is just plain wrong. Die discussie wil ik me verder niet aan branden.

Maar als het erom gaat of de Filipijnen er negen jaar geleden er (ook al) slecht voorstonden kan ik dat met volle overtuiging beamen.
Inderdaad. De Filipijnen zijn geen roze wolk. Ik denk dat jij het wel met me eens bent als ik stel dat mensen er eigenlijk niet echt een goed oordeel over kunnen vellen totdat ze er geweest zijn.
pi_165172572
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe kan je niet van een stad houden als dit eiland voor de kust ligt?

Een strand in Somalië. Kijk hoe prachtig!
  donderdag 8 september 2016 @ 13:15:45 #48
396550 Richestorags
pi_165172586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een strand in Somalië. Kijk hoe prachtig!
Ik sluit niet uit dat je best van een stuk Somalië kan gaan houden. Dit stuk bijvoorbeeld.
pi_165172660
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad. De Filipijnen zijn geen roze wolk. Ik denk dat jij het wel met me eens bent als ik stel dat mensen er eigenlijk niet echt een goed oordeel over kunnen vellen totdat ze er geweest zijn.
Wat een totale nonsens dat je geen oordeel oordeel zou kunnen vellen omdat je er zelf niet geweest bent. In analogie zou je dan ook de meeste wiskunderegels niet kunnen toepassen als je ze zelf niet kan afleiden of opstellen. :')
  donderdag 8 september 2016 @ 13:21:39 #50
396550 Richestorags
pi_165172696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een totale nonsens dat je geen oordeel oordeel zou kunnen vellen omdat je er zelf niet geweest bent. In analogie zou je dan ook de meeste wiskunderegels niet kunnen toepassen als je ze zelf niet kan afleiden of opstellen. :')
Ivoren toren beleid werkt inderdaad heel goed. Bestuurders die een beslissing nemen over één of andere woonwijk waar ze nog nooit zijn geweest en niet met mensen praten die daarvandaan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')