Geen idee waar je over lult. We hebben het over de uitspraak van Schippers. En eigenlijk ook alleen omdat Wespensteekje bijdehand probeerde te doen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In dit geval werd alles buiten spel gezet door de wet op religieuze vrijheid.
Hierover en Schipper heeft dit "incident" ook in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee waar je over lult. We hebben het over de uitspraak van Schippers. En eigenlijk ook alleen omdat Wespensteekje bijdehand probeerde te doen.
Enquote:Op dinsdag 6 september 2016 13:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hierover en Schipper heeft dit "incident" ook in het achterhoofd.
http://www.nu.nl/algemeen(...)and-te-schudden.html
De politica vindt het uiterst belangrijk dat we in Nederland onze oren niet te veel laten hangen naar andere culturen. Als voorbeeld noemt ze de weigering van sommige islamitische mannen om vrouwen de hand te schudden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En? Nogmaals, maak eens duidelijk wat dat te maken heeft met de vrijheid van religie in de wet en de uitspraken van Schippers nu.
Zoals gezegd: het is simpel. Haar mening is dat je niet zomaar moet tolereren dat iemand discrimineert bij het handen schudden.
Maar niet alle vrouwen zijn gelijk en niet alle mannen zijn gelijk, de omgangsvormen met mijn vriendin zijn ook anders dan de omgangsvromen die ik heb bij een vrouwelijke collega.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Mannen en vrouwen zijn gelijk, dus als je weigert vrouwen een hand te geven dan mannen ook geen hand geven graag....
De redenering ontgaat me compleet. Heb je wel door wat ze nou eigenlijk zegt?quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De politica vindt het uiterst belangrijk dat we in Nederland onze oren niet te veel laten hangen naar andere culturen. Als voorbeeld noemt ze de weigering van sommige islamitische mannen om vrouwen de hand te schudden.
En mijn mening is dat ze kan wel blaten maar ze kan NIETS doen.
Als je ze niet accepteert wat wil je dan doen?quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
Vrijheid van religie betekent niet dat men zomaar dit soort dingen moet accepteren.
En van welke religie heb je die omgangsvormen geleerd?quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar niet alle vrouwen zijn gelijk en niet alle mannen zijn gelijk, de omgangsvormen met mijn vriendin zijn ook anders dan de omgangsvromen die ik heb bij een vrouwelijke collega.
Verbaast me niets dat je dat niet kunt bedenken.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je ze niet accepteert wat wil je dan doen?
Van geen enkele.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En van welke religie heb je die omgangsvormen geleerd?
Verbaast me niets dat je geen antwoord geeft.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verbaast me niets dat je dat niet kunt bedenken.
Tip: er zit een groot mooi grijs gebied tussen zomaar tolereren en verplichten.
Precies. Die zijn dus cultureel.quote:
Zelfs de tip was niet voldoende? Ouch.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Verbaast me niets dat je geen antwoord geeft.
Nou niet helemaal het is ook wat mijn vriendin plezierig vindt en tevens afhankelijk van mijn collega en de mijn relatie met haar.quote:
Cultureel. Niet religieus. Schippers vindt dat dat eerste voor dat tweede moet gaan.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou niet helemaal het is ook wat mijn vriendin plezierig vindt en tevens afhankelijk van mijn collega en de mijn relatie met haar.
Dus je maakt duidelijk dat hij een hand moet schudden wat ook verplichten is.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zelfs de tip was niet voldoende? Ouch.
Speciaal voor jou: je hebt een mond. Daarmee kun je communiceren. Praten. Bezwaren uiten. Probeer het eens zou ik zeggen.
Gerapporteerd voor trollen. Niemand is zo dom.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus je maakt duidelijk dat hij een hand moet schudden wat ook verplichten is.
Nee persoonlijk waarvan ik vind dat het voor een opvatting van anderen moet gaan zolang het geen schade berokkend. Het is de persoonlijke vrijheid van mensen om menen te begroeten zoals ze plezierig vinden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Cultureel. Niet religieus. Schippers vindt dat dat eerste voor dat tweede moet gaan.
Verder nog vragen?
Je bedoelt jezelf, ik geef gewoon netjes antwoord:quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gerapporteerd voor trollen. Niemand is zo dom.
Ik begrijp het wel maar begrijp jij het wel?quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De redenering ontgaat me compleet. Heb je wel door wat ze nou eigenlijk zegt?
Voor de zoveelste keer: niet tolereren betekent niet verplichten. Vrijheid van religie betekent niet dat men zomaar dit soort dingen moet accepteren. Waarom zijn dat soort simpele dingen zo moeilijk te begrijpen voor je?
quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zelfs de tip was niet voldoende? Ouch.
Speciaal voor jou: je hebt een mond. Daarmee kun je communiceren. Praten. Bezwaren uiten. Probeer het eens zou ik zeggen.
Oh je bent echt zo dom dusquote:Op dinsdag 6 september 2016 14:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf, ik geef gewoon netjes antwoord:
Iemand schudt je geen hand.
Jij gaat uitleggen dat dat niet zo hoort en hij een hand moet schudden.
Dat is hetzelfde als zeggen dat het verplicht is.
We praten hier over omgangsvormen in de zakelijke sfeer dit onderscheid gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar niet alle vrouwen zijn gelijk en niet alle mannen zijn gelijk, de omgangsvormen met mijn vriendin zijn ook anders dan de omgangsvromen die ik heb bij een vrouwelijke collega.
Kom op zeg! Ben jij nu echt zo naief dat je denkt dat praten helpt hier????quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh je bent echt zo dom dus. Vooruit.
Je legt me woorden in de mond omdat je zelf niet na kunt denken. Probeer het nog eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |