abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2016 @ 19:38:23 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165132518
Mevrouw Schippers wil wat PVV stemmen afsnoepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165132556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het gaat over cultuur. Niet over al dan niet verplicht handen schudden. Dat was maar een voorbeeldje van haar. Had net zo goed iets anders kunnen zijn.
Ze noemt het inderdaad als voorbeeld dus geeft dat aan dat ze vindt dat dat verplicht is, van de andere dingen weet je niet of ze het er ook onder vindt vallen.
pi_165132655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze noemt het inderdaad als voorbeeld dus geeft dat aan dat ze vindt dat dat verplicht is, van de andere dingen weet je niet of ze het er ook onder vindt vallen.
Waarom is het blijkbaar zo een issue wat die Totebel vindt eigenlijk? Het gaat eigenlijk al ruim 4 pagina's over volstrekt niks.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165132720
Bij ruim de helft van alle suikerzendingen uit de zogenaamde arme landen is aan de suiker in uiterst geringe hoeveelheden een stof toegevoegd, die, bij gebruik van reeds enkele milligrammen, een langdurige impotentie (= onvermogen tot het volbrengen van de geslachtsdaad bij de man) en bij alle gebruikers, ongeacht leeftijd en sekse, een blijvende, levenslange onvruchtbaarheid teweegbrengt. Het wachten is nu slechts op de dag, dat het gehele blanke ras vergrijsd is en van Drees trekt, en geen manlijke slagkracht de bruine en zwarte horden meer kan tegenhouden.
Onthoud U van het gebruik van suiker van onduidelijke herkomst. En die student zou ik willen toeroepen: huil niet langer, maar gooi die troep het raam uit, of stuur die puntzak maar aan Klopkoek of Bram van Loon!

Veel belangwekkender dit m.i.
pi_165132726
De discussie over het handen schudden illustreert hoe goed die Nederlandse cultuur is, only in the Netherlands :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165132766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waarom is het blijkbaar zo een issue wat die Totebel vindt eigenlijk? Het gaat eigenlijk al ruim 4 pagina's over volstrekt niks.
Och ze is een minister die normaal namens het kabinet spreekt dan vind ik het persoonlijk wat ver gaan dat onze regering zich met een begroeting gaat bemoeien en gaat voorschrijven hoe dat moet. Ze gaat zelfs nog verder en zegt dat anderen het niet mogen tolereren. Voor een liberale partij als de VVD is het natuurlijk ook wel een erg vreemd standpunt, ik vind het typisch iets dat tot het privé leven van mensen hoort en zoals je hebt kunnen lezen is het in zakelijke omgevingen al lang geregeld.
pi_165132975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och ze is een minister die normaal namens het kabinet spreekt dan vind ik het persoonlijk wat ver gaan dat onze regering zich met een begroeting gaat bemoeien en gaat voorschrijven hoe dat moet. Ze gaat zelfs nog verder en zegt dat anderen het niet mogen tolereren. Voor een liberale partij als de VVD is het natuurlijk ook wel een erg vreemd standpunt, ik vind het typisch iets dat tot het privé leven van mensen hoort en zoals je hebt kunnen lezen is het in zakelijke omgevingen al lang geregeld.
Goed antwoord.
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:01:47 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165133118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och ze is een minister die normaal namens het kabinet spreekt dan vind ik het persoonlijk wat ver gaan dat onze regering zich met een begroeting gaat bemoeien en gaat voorschrijven hoe dat moet.
Dat komt omdat je niet kunt lezen en dus de opmerking niet snapt. Beetje beter je best doen in het vervolg. Probeer het woordje 'maar' volgende keer niet moedwillig te negeren.

Deze hele kwestie valt relatief simpel samen te vatten: religieuze vrijheid zou op moeten houden waar culturele omgangsnormen beginnen. En dat is gelukkig meestal ook het geval. De culturele omgangsvorm in Nederland is dat als je iemand de hand schudt het geslacht van die persoon irrelevant is. (Wespensteekje vertaalt dat dan naar een verplichting om iedereen de hand te schudden om even snel te kunnen scoren). Ik neem aan dat de meeste mensen het verschil kunnen zien tussen het niet zomaar tolereren van discriminatie en seksisme en het verplichten van een handeling in de wet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165133192
De Nederlandse cultuur stelt niets voor , neem eens een kijkje in Duitsland daar kan je nog echt van cultuur spreken met bijvoorbeeld Schützenfesten.

Nederlandse cultuur zal je alleen in enkele gehuchten en het openluchtmuseum zien, dan kun je niet spreken van een land met de beste cultuur, maar van een land waarvan de cultuur al lang is gestorven.
pi_165133586
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook een vrouw die zomaar wat roept kan wel eens toevallig iets goed zeggen!
Toevallig? Ja, denk je? Zou het misschien niet iets te maken kunnen hebben met de naderende verkiezingen? Sympathie wekken bij zwevende kiezers die naar de PVV neigen?
pi_165133778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:35 schreef topdeck het volgende:
Zesjescultuur :')
Emotieloze cultuur :')
Gierigheid/extreem zuinig zijn :')
Schijtmuziek :')
Geen patriottisme :')

We hebben cultuur ingeruild voor rijkdom een lange tijd geleden, dus zo geweldig zijn we niet afgezien van onze salarissen.
Punt 1.
OESO rekent Nederlands onderwijs tot beste van de wereld

Punt 2.
Tijdens sportevenementen juichen we met koning en al

Van schaatsen tot F1

Punt 3.
Nederlanders meest vrijgevig
Voorts is er een Nederlands spreekwoord, 'zuinigheid en vlijt bouwt huizen als kastelen'.

Punt 4.

Ik kan nog wel even zo doorgaan :D

Punt 5.
Zie punt 2. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 18:41 schreef Tevik het volgende:

[..]

- klaagcultuur
- graaicultuur
- ik-cultuur
Slechts 5 procent is politicus hoor :{w
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_165137801
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat je niet kunt lezen en dus de opmerking niet snapt. Beetje beter je best doen in het vervolg. Probeer het woordje 'maar' volgende keer niet moedwillig te negeren.

Deze hele kwestie valt relatief simpel samen te vatten: religieuze vrijheid zou op moeten houden waar culturele omgangsnormen beginnen. En dat is gelukkig meestal ook het geval. De culturele omgangsvorm in Nederland is dat als je iemand de hand schudt het geslacht van die persoon irrelevant is. (Wespensteekje vertaalt dat dan naar een verplichting om iedereen de hand te schudden om even snel te kunnen scoren). Ik neem aan dat de meeste mensen het verschil kunnen zien tussen het niet zomaar tolereren van discriminatie en seksisme en het verplichten van een handeling in de wet.
Even een vraagje maar wat bedoelt ze volgens jou dan met:
'Als voorbeeld noemt ze de weigering van sommige islamitische mannen om vrouwen de hand te schudden. Schippers vindt het een slechte zaak dat er mensen zijn die vinden dat dit maar getolereerd moet worden..."

Ik loop op straat en zie een islamitische man een andere man een hand schudden maar de vrouw krijgt geen hand. Moet ik dat niet tolereren en ingrijpen en vertellen dat die vrouw ook een hand moet krijgen?
pi_165140909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:50 schreef Wespensteek het volgende:
Ik loop op straat en zie een islamitische man een andere man een hand schudden maar de vrouw krijgt geen hand. Moet ik dat niet tolereren en ingrijpen en vertellen dat die vrouw ook een hand moet krijgen?
Nee dat moet je eisen :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:50:21 #289
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_165140989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Even een vraagje maar wat bedoelt ze volgens jou dan met:
'Als voorbeeld noemt ze de weigering van sommige islamitische mannen om vrouwen de hand te schudden. Schippers vindt het een slechte zaak dat er mensen zijn die vinden dat dit maar getolereerd moet worden..."

Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste vak, zeker.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_165142657
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:50 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste vak, zeker.
Daarom vraag ik ook wat ze bedoelt.
Het is een slechte zaak als je vindt dat het getolereerd moet worden.
Dus ze wil niet dat het getolereerd wordt.
Dus als je het ziet moet je het niet tolereren denk ik dan.
pi_165143150
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus als je het ziet moet je het niet tolereren denk ik dan.
Grapje/ dan dien je een motie van afkeuring in!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2016 00:31:37 ]
  woensdag 7 september 2016 @ 05:42:03 #292
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165144232
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
Maar de belangrijke bepaling daarin is dat dit niet strijdig mag zijn met andere wetsbepalingen en ook niet met algemeen geaccepteerde culturele omgangsvormen die niet sterk gedefinieerd staan in de wet.
Ik twijfel heel sterk aan deze bewering: Maar de belangrijke bepaling daarin is dat dit niet strijdig mag zijn met andere wetsbepalingen en ook niet met algemeen geaccepteerde culturele omgangsvormen die niet sterk gedefinieerd staan in de wet.

dat wil ik wel eens bewezen zien. Kom maar op
  woensdag 7 september 2016 @ 06:00:32 #293
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165144259
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:04 schreef Geranium_Opa het volgende:
De Nederlandse cultuur stelt niets voor , neem eens een kijkje in Duitsland daar kan je nog echt van cultuur spreken met bijvoorbeeld Schützenfesten.

Nederlandse cultuur zal je alleen in enkele gehuchten en het openluchtmuseum zien, dan kun je niet spreken van een land met de beste cultuur, maar van een land waarvan de cultuur al lang is gestorven.
Nederlandse culttur: keihard werken, keihard mopperen, keihard alles in het gezicht zeggen, keihard het schoonste en meest georganiseerde land ter wereld zijn, keihard je eigen cultuur naar de klote helpen. :Y
  woensdag 7 september 2016 @ 06:30:25 #294
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165144305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
Bij ruim de helft van alle suikerzendingen uit de zogenaamde arme landen is aan de suiker in uiterst geringe hoeveelheden een stof toegevoegd, die, bij gebruik van reeds enkele milligrammen, een langdurige impotentie (= onvermogen tot het volbrengen van de geslachtsdaad bij de man) en bij alle gebruikers, ongeacht leeftijd en sekse, een blijvende, levenslange onvruchtbaarheid teweegbrengt. Het wachten is nu slechts op de dag, dat het gehele blanke ras vergrijsd is en van Drees trekt, en geen manlijke slagkracht de bruine en zwarte horden meer kan tegenhouden.
Onthoud U van het gebruik van suiker van onduidelijke herkomst. En die student zou ik willen toeroepen: huil niet langer, maar gooi die troep het raam uit, of stuur die puntzak maar aan Klopkoek of Bram van Loon!

Veel belangwekkender dit m.i.
Ga dit eens in BNW dumpen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_165144349
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ga dit eens in BNW dumpen.
Ge je eens verdiepen in de ironie van Gerard Reve
Racist
pi_165144623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:46 schreef Toga het volgende:

[..]

Alleen de laatste zin heb ik aangepast aan de omstandigheden. :)
pi_165144847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:35 schreef topdeck het volgende:
patriottisme :')
pi_165144901
Wel grappig om dw vvd tryhard te zien gaan
  woensdag 7 september 2016 @ 09:14:15 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165145517
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 05:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik twijfel heel sterk aan deze bewering: Maar de belangrijke bepaling daarin is dat dit niet strijdig mag zijn met andere wetsbepalingen en ook niet met algemeen geaccepteerde culturele omgangsvormen die niet sterk gedefinieerd staan in de wet.

Zie zaak hierboven. De rechter oordeelt vrijwel altijd dat recht op godsdienstvrijheid ondergeschikt is aan het verbod op discriminatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 september 2016 @ 09:29:00 #300
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165145722
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:46 schreef Toga het volgende:

[..]

Nederlandse literatuur is dan weer een stukje cultuur dat ik sinds het vak Nederlands op middelbare school niet meer kan waarderen. Bedankt juf Goossens.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')