abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2016 @ 14:53:14 #226
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165127130
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik zou ze omdraaien...rechten van de mens worden alleen gegarandeerd door de regering van het land waar je bent. Er is geen onafhankelijk toezicht en zelfs kritiek op mensenrechten schendingen hangt af van of het wel politiek opportuun is. (Guantanamo? China? Midden Oosten? ) en vrijheid van godsdienst zou ik niet apart willen noemen. Geen extra bescherming voor ideeën of gebruiken omdat ze een religieus tintje hebben.
Daar denken religieuzen anders over en die regel van vrijheid van religie staat ook in de rechten van de mens.
lache he?
  dinsdag 6 september 2016 @ 14:58:17 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165127204
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat voor mij bepaalt zeg.

Gelukkig doen de mensen waar ik zaken mee doe niet aan discriminatie.
Fijn voor je, totdat je eens tegen dit "probleem" aanloopt en dan eens zien of je nog zo standvastig bent in je overtuigingen.
Overigens blijf ik een verschil zien tussen zakelijk en maatschappelijk.
pi_165127223
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:42 schreef nixxx het volgende:

[..]

En stel nou even hypothetisch dat ik in een ander land ben... zeg iets conservatiefs, zoals Saoedi Arabië. En ik maak daar gebruik van mijn mensenrecht om mijn mening te uiten. En stel dat die de regering niet bevalt en ze besluiten mijn hoofd eraf te hakken. (Wat mijn mensenrecht op leven scndt trouwens) Dan komt natuurlijk het leger van het EHVRM mij bevrijden om te voorkomen dat mijn mensenrechten geschonden worden.. of komt de VN?..

Of stel nog even wat anders.. MP Rutte is jou helemaal zat en besluit je levenslang in de cel te zetten zonder proces of wat. Dan zal dat vast veroordeeld worden door het EHVRM, maar wat als Rutte gewoon de middelvinger opsteekt en je laat zitten, wat dan met je mensenrechten?
Al jouw bedenksels veranderen de huidige situatie in Nederland niet. En in jouw verhaal is omdraaien ook niet van toepassing als er geen rechtsstaat is geldt het recht van de sterkste en die staat niet in het rijtje.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:02:34 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165127244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Fijn voor je, totdat je eens tegen dit "probleem" aanloopt en dan eens zien of je nog zo standvastig bent in je overtuigingen.
Overigens blijf ik een verschil zien tussen zakelijk en maatschappelijk.
Maatschappelijk ga ik ook niet om met mensen die discrimineren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165127305
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 22:59 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is de 'de' Nederlandse cultuur? Bestaat die wel? Vrijheid? Is dat niet iets dat door de VN wordt opgedragen? Dat Nederland zich houdt aan de universele rechten van de mens maakt 'de' Nederlandse cultuur de beste? Wat een onzin is dat! De Nederlandse cultuur vind ik eerlijk gezegd saai en niet interessant. Ja ik ben gek op kaas en drop, maar dat is het dan... Ik vind mijn Arabische cultuur superieur aan de Nederlandse en daar maak ik ook geen geheim van.
Ohh, dan moet je maar snel naar Saoedi Arabië gaan om van die superieure cultuur te genieten.
Lekker slaven houden, zo af en toe eens je leuter er in hangen of ze de tering slaan.
Je hebt naar goed gebruik natuurlijk de paspoort afgenomen dus weg kan ze/hij niet.
Alle vrouwen in een boerka, geen vrouwen achter het stuur, oorlogen financieren, als je zweepslagen lekker vind kun je gewoon even wat over de islam of zijn profeet roepen en krijg je er misschien wel 1000. :)
Fijn wandelen door de armoede die Arabië rijk is, bovenal geen last van immigranten want die worden niet toegelaten :P

De Nederlandse cultuur is een gedeelde diepgewortelde Germaanse cultuur, de spreekwoordelijke wolf (begeerten) vangen of oog in oog komen met nidhogg (haat/nijd) gebeurt al vroeg in de opvoeding, daarom zijn we zo een open en vriendelijk volk dat goed kan samenleven met andere culturen, helaas is dat vaak niet wederzijds.
De seizoensfeesten, de boom tijdens het groeiende licht of het vuur van vernietiging wanneer we richting diepe duisternis gaan, het wortelt allemaal in onze Germaanse cultuur.
Vooral natuurlijk de meest magische tijd van het jaar wanneer de poorten van de onderwereld en bovenwereld zich openen naar de middenwereld en men zich opmaakt voor de wilde jacht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:24:41 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165127617
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maatschappelijk ga ik ook niet om met mensen die discrimineren.
Nee maar de rest krijgt er misschien wel eens mee te maken en als deze groep groeit ga jij er op een dag ook mee te maken krijgen.
En daar schermt Schippers dus mee maar zij kan daar ook niets tegen doen dan alleen maar een paar luchtbalonnen oplaten over dit onderwerp.
Wat dat betreft lult ze net zo populistisch als Wilders.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:26:29 #232
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165127655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee maar de rest krijgt er misschien wel eens mee te maken en als deze groep groeit ga jij er op een dag ook mee te maken krijgen.
En ik mag hopen, net als Schippers, dat mensen zich niet laten chanteren door dit soort onzin.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:51:25 #233
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165128122
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ik mag hopen, net als Schippers, dat mensen zich niet laten chanteren door dit soort onzin.
Ja en dat zijn toch nietszeggende "slimme" politiek correcte uitspraken.

Ga je de weigeraar aanspreken dan discrimineer je hem en zijn geloof , vind je het wel ok dan maakt Nederland je uit voor een slappe thee drinker.
Wat je ook doet, je doet het in dit geval nooit goed.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:57:32 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128236
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ga je de weigeraar aanspreken dan discrimineer je hem en zijn geloof ,
Nope. Ik respecteer het niet, dat is wat anders.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:03:53 #235
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165128374
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Ik respecteer het niet, dat is wat anders.
Ja dat wordt hier in NL uitgelegd als discrimineren.

Als jij hem hier op aanspreekt dan zegt hij gewoon: "Meneer dit is mijn geloof en die verbiedt dit" En aangezien in NL ook geloofsvrijheid hoog in het vaandel staat wint deze persoon het van jou op puur wettelijke gronden. (ik heb het dus nu niet over normen en waarden of cultuur)
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:04:18 #236
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165128380
dubbel
pi_165128455
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:42 schreef nixxx het volgende:

[..]

En stel nou even hypothetisch dat ik in een ander land ben... zeg iets conservatiefs, zoals Saoedi Arabië. En ik maak daar gebruik van mijn mensenrecht om mijn mening te uiten. En stel dat die de regering niet bevalt en ze besluiten mijn hoofd eraf te hakken. (Wat mijn mensenrecht op leven scndt trouwens) Dan komt natuurlijk het leger van het EHVRM mij bevrijden om te voorkomen dat mijn mensenrechten geschonden worden.. of komt de VN?..

Of stel nog even wat anders.. MP Rutte is jou helemaal zat en besluit je levenslang in de cel te zetten zonder proces of wat. Dan zal dat vast veroordeeld worden door het EHVRM, maar wat als Rutte gewoon de middelvinger opsteekt en je laat zitten, wat dan met je mensenrechten?
Dan hebben wij daar niks over te zeggen omdat zij goedkope olie hebben en we daarvoor in ruil hebben afgesproken hun religie met rust te laten. Met het verdiende olie-geld verspreiden zij vervolgens radicale islam over het Midden-Oosten en worden we nu genaaid door onze eigen hebzucht.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:11:15 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja dat wordt hier in NL uitgelegd als discrimineren.

Als jij hem hier op aanspreekt dan zegt hij gewoon: "Meneer dit is mijn geloof en die verbiedt dit" En aangezien in NL ook geloofsvrijheid hoog in het vaandel staat wint deze persoon het van jou op puur wettelijke gronden. (ik heb het dus nu niet over normen en waarden of cultuur)
Ah. Je snapt er dus ook niets van. Kan gebeuren.

Geloofsvrijheid heeft er sowieso niets mee te maken. Waar je denk ik op doelt is dat volgens de Nederlandse grondwet uitdragingen van een geloofsovertuiging ook in het openbaar toegestaan zijn. Maar de belangrijke bepaling daarin is dat dit niet strijdig mag zijn met andere wetsbepalingen en ook niet met algemeen geaccepteerde culturele omgangsvormen die niet sterk gedefinieerd staan in de wet.

Dus nee, je zit fout. Als iemand met mij een zakelijke relatie aan wil gaan maar weigert mijn vrouwelijke zakenpartner de hand te schudden op religieuze gronden en ik daarmee de overeenkomst verscheur sta ik in mijn recht.

Sterker nog, ik kan als ik dat wil zo iemand die voor mij werkt ook op staande voet, zonder compensatie ontslaan. In dat geval gaat de schade die hij mijn bedrijf toebrengt boven zijn godsdienstvrijheid.
pi_165128592
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah. Je snapt er dus ook niets van. Kan gebeuren.

Geloofsvrijheid heeft er sowieso niets mee te maken. Waar je denk ik op doelt is dat volgens de Nederlandse grondwet uitdragingen van een geloofsovertuiging ook in het openbaar toegestaan zijn. Maar de belangrijke bepaling daarin is dat dit niet strijdig mag zijn met andere wetsbepalingen en ook niet met algemeen geaccepteerde culturele omgangsvormen die niet sterk gedefinieerd staan in de wet.

Dus nee, je zit fout. Als iemand met mij een zakelijke relatie aan wil gaan maar weigert mijn vrouwelijke zakenpartner de hand te schudden op religieuze gronden en ik daarmee de overeenkomst verscheur sta ik in mijn recht.

Sterker nog, ik kan als ik dat wil zo iemand die voor mij werkt ook op staande voet, zonder compensatie ontslaan. In dat geval gaat de schade die hij mijn bedrijf toebrengt boven zijn godsdienstvrijheid.
Dat mag jij inderdaad doen, maar je kan diegene niet verplichten handen te schudden.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:16:22 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128612
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:15 schreef Donnis het volgende:

[..]

Dat mag jij inderdaad doen, maar je kan diegene niet verplichten handen te schudden.
Dat heb ik dan ook nergens gezegd. Beter lezen. Domme post.
pi_165128704
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:15 schreef Donnis het volgende:

[..]

Jawel hoor, je kunt dat wel verplichten sterker nog het is verplicht in dat geval, doet werknemer dat niet dan wordt hij immers ontslagen als sanctie. Dat iets verplicht is maakt het niet onontkoombaar. Je bent in Nederland verlicht een helm te dragen op de brommer, je bent op het werk verplicht je aan bepaalde regels te houden maar je kunt die verplichting negeren en dan worden er sancties ingesteld.
pi_165128769
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook nergens gezegd. Beter lezen. Domme post.
Ik snap je probleem niet helemaal dan, wat is er zo erg aan dat mensen die geen handen willen schudden als je ze vervolgens kan weigeren?

En stel dat die handenweigeraar iets moois te bieden heeft dan verkoopt hij zijn dienst of product wel weer aan iemand anders die niet zo rechtlijnig is. Leef en laat leven zou ik zeggen.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:25:56 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor, je kunt dat wel verplichten sterker nog het is verplicht in dat geval,
Je durft nog steeds met deze onzin te komen? Mijn god :').

Voor de zoveelste keer: ook in dit scenario verplicht ik als werkgever niets. Er staat nergens in mijn bedrijfsregels dat het verplicht is om handen te schudden met klanten. Dat is namelijk niet nodig.
pi_165128795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor, je kunt dat wel verplichten sterker nog het is verplicht in dat geval, doet werknemer dat niet dan wordt hij immers ontslagen als sanctie. Dat iets verplicht is maakt het niet onontkoombaar. Je bent in Nederland verlicht een helm te dragen op de brommer, je bent op het werk verplicht je aan bepaalde regels te houden maar je kunt die verplichting negeren en dan worden er sancties ingesteld.
Dat bedoel ik ook :)
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:27:01 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128811
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:25 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ik snap je probleem niet helemaal dan, wat is er zo erg aan dat mensen die geen handen willen schudden als je ze vervolgens kan weigeren?
Lees de quote van Schippers. Probeer in het vervolg eerst het topic te lezen voordat je mee doet.
pi_165128817
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je durft nog steeds met deze onzin te komen? Mijn god :').

Voor de zoveelste keer: ook in dit scenario verplicht ik als werkgever niets. Er staat nergens in mijn bedrijfsregels dat het verplicht is om handen te schudden met klanten. Dat is namelijk niet nodig.
Dat doet opnieuw niets af aan mijn woorden, overigens is jouw uitleg van de jurisprudentie ook niet helemaal juist want het is een belangen afweging. Als jouw werknemer een functie heeft waarbij het totaal niet van belang is of hij handen schudt of niet kun je hem niet zo makkelijk ontslaan.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:28:20 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat doet opnieuw niets af aan mijn woorden,
Jawel. De verplichting die jij claimt is er niet. Niet in de wet, niet in mijn bedrijfsregels. Waarom blijf je maar proberen je lege one-liner te verdedigen?
pi_165128871
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jawel. De verplichting die jij claimt is er niet. Niet in de wet, niet in mijn bedrijfsregels. Waarom blijf je maar proberen je lege one-liner te verdedigen?
Waarom doe je zelf zo dom en de verplichting kan er wel degelijk zijn:
http://www.wsadvocaten.nl(...)geren-hand-schudden/
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:35:48 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165128972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom doe je zelf zo dom en de verplichting kan er wel degelijk zijn:
http://www.wsadvocaten.nl(...)geren-hand-schudden/
Zucht :'). Lees de tekst zelf eens door zou ik zeggen.

Er is geen verplichting. Anders zou deze zaak niet eens voorgekomen zijn want dan zou deze jongen niet eens aangenomen zijn. Of makkelijker ontslagen zijn. Immers, het zou dan een functie betreffen waar handen schudden verplicht is en dat verzaakt hij.

Zoals de tekst aangeeft is dat niet het geval. Met het weigeren handen te schudden berokkent hij het bedrijf schade toe. Niet omdat handen schudden verplicht is, maar omdat het weigeren bezoekers (en dus klanten) van het bedrijf afschrikt.

Hoe je dit onderscheid nu nog steeds niet snapt blijft een raadsel :'). Je probeert je wanhopig te redden uit een kuil die je zelf gegraven hebt met een nietszeggende one-liner en blijft maar falen _O-.

Verder, dit heeft ook niet zoveel met de originele quote te maken waar jouw one-liner een reactie op was. Een handen-schud-weigeraar hoef je niet zomaar te tolereren. Dat is het punt. Maar ik gok dat dit allemaal weer verspilde moeite is :').
pi_165129046
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht :'). Lees de tekst zelf eens door zou ik zeggen.

Er is geen verplichting. Anders zou deze zaak niet eens voorgekomen zijn want dan zou deze jongen niet eens aangenomen zijn. Of makkelijker ontslagen zijn. Immers, het zou dan een functie betreffen waar handen schudden verplicht is en dat verzaakt hij.

Zoals de tekst aangeeft is dat niet het geval. Met het weigeren handen te schudden berokkent hij het bedrijf schade toe. Niet omdat handen schudden verplicht is, maar omdat het weigeren bezoekers (en dus klanten) van het bedrijf afschrikt.

Hoe je dit onderscheid nu nog steeds niet snapt blijft een raadsel :'). Je probeert je wanhopig te redden uit een kuil die je zelf gegraven hebt met een nietszeggende one-liner en blijft maar falen _O-.

Verder, dit heeft ook niet zoveel met de originele quote te maken waar jouw one-liner een reactie op was. Een handen-schud-weigeraar hoef je niet zomaar te tolereren. Dat is het punt. Maar ik gok dat dit allemaal weer verspilde moeite is :').
Als hij ontslagen wordt omdat hij geen handen schudt dan was de verplichting handen te schudden in zijn functie er wel degelijk. Aangezien je blijkbaar niet weet wat verplicht betekent:
http://www.woorden.org/woord/verplicht
quote:
gedwongen door een regel of gebod
En inderdaad als het verplicht is hoef je een handen-schud-weigeraar niet zomaar te accepteren, het is immers verplicht in dat geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')