abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165129095
Het wordt vooral leuk als de Filipijnen het zelf mogen gaan uitzoeken in de Zuid Chinese zee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:43:33 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165129110
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het 'niet diplomatiek' is, is nogal evident. Het gaat er vooral om dat je er niets mee bereikt. Misschien zelfs wel het tegenovergestelde van wat je beoogt. Het is, kortom, nogal dom.
Tenzij Trump president wordt. Die houdt wel van een mannetje met een grote bek richting Obama.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:45:03 #228
396550 Richestorags
pi_165129134
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
Het wordt vooral leuk als de Filipijnen het zelf mogen gaan uitzoeken in de Zuid Chinese zee.
Gaat niet gebeuren. Het regionale belang overstijgt dat van de Filipijnen. Daarnaast heeft Amerika een lange geschiedenis met de Filipijnen. Die gaan echt niet door één zo'n incident ineens verloren.
pi_165129162
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tenzij Trump president wordt. Die houdt wel van een mannetje met een grote bek richting Obama.
Trump wordt geen alleenheerser, beste jongen. Als Duterte diplomatieke relletjes blijft veroorzaken (zoals hij deed toen hij de VS ambassadeur een 'gay, dus een klojo' noemde), kan Trump moeilijk blijven meelachen. Dan volgen er diplomatieke consequenties.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:49:14 #230
396550 Richestorags
pi_165129217
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump wordt geen alleenheerser, beste jongen. Als Duterte diplomatieke relletjes blijft veroorzaken (zoals hij deed toen hij de VS ambassadeur een 'gay, dus een klojo' noemde), kan Trump moeilijk blijven meelachen. Dan volgen er diplomatieke consequenties.
Tsja, handig is het niet allemaal. Ik verwacht ook niet dat hij dit op de lange termijn blijft doen.
pi_165129297
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tsja, handig is het niet allemaal. Ik verwacht ook niet dat hij dit op de lange termijn blijft doen.
Natuurlijk wel. Die man heeft overduidelijk een of andere stoornis. Hij doet aan de lopende uitspraken waar je broek van afzakt. Als burgemeester van een of andere hellhole, zal de buitenwacht dat een worst wezen. Maar nu hij leider is van de Filipijnen, liggen de zaken toch net even anders.

Ook zijn uitspraak dat hij als burgemeester als eerste aan de beurt had moeten komen, verwijzend naar een verkrachtingszaak. Man man man, wat een josti.
pi_165129400
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk wel. Die man heeft overduidelijk een of andere stoornis. Hij doet aan de lopende uitspraken waar je broek van afzakt. Als burgemeester van een of andere hellhole, zal de buitenwacht dat een worst wezen. Maar nu hij leider is van de Filipijnen, liggen de zaken toch net even anders.

Ook zijn uitspraak dat hij als burgemeester als eerste aan de beurt had moeten komen, verwijzend naar een verkrachtingszaak. Man man man, wat een josti.
De zaken liggen panklaar. Hij moet resultaten gaan afleveren ten dienste van de normale Filipijnse man en vrouw. Hij werkt voor zijn natie en niet voor de VN of voor Obama. Anders kan die meteen beter ontslag nemen en richting de VS vliegen. Die uitspraak over een Australische boeit geen enkele Pinay en Pinoy meer. Hij heeft Obama duidelijk gemaakt dat hij zich niet moet bemoeien met zijn aanpak en dat hij alleen verantwoording schuldig is aan het Filipijnse volk. Die uitspraak over een Australische zijn misselijk, maar wegen niet op tegen de hoop waar Duterte tegenwoordig voor staat. En daarnaast toch even wat minder erg dan de misdaden van de USA zoals onder het mom van massavernietigingswapens Irak binnenvallen. Gewoon panklare leugens. Blair en Bush zouden nu achter tralies moeten zitten maar lopen gewoon vrij rond. Alleen ja zij sloegen natuurlijk mooie nette woorden uit voor de camera. Als we toch terug grijpen naar het verleden om iemand zwart te maken, dan speel ik het spel graag mee.

quote:
MANILA — Rayzabell Bongol, an 18-year-old mother and methamphetamine user, was afraid to die in President Rodrigo Duterte’s war on drugs in the Philippines. So she turned herself in to the police. They made her sign a pledge that she would never take illegal drugs again, then sent her home.

Once a week now, she is expected to attend a police-sponsored Zumba dance workout, where she gets a health check and a meal. Mr. Duterte “promised change,” she said at a recent class as three dozen other recovering addicts bopped and swayed to a blaring Latin beat. “As you can see, I am changing.”

Across the Philippines, the killing of some 1,300 drug suspects in the last two months has frightened hundreds of thousands of people like Ms. Bongol into turning themselves in. Officials cite the estimated 687,000 people who have surrendered, which vastly exceeded expectations, as evidence that Mr. Duterte’s deadly campaign is succeeding.
Sit Down and Study

quote:
Heb zelf een relatie met een Filipina, en ken omdat ik in Azie woon, een redeljik aantal Filipino's. Het gros van hen, inclusief mijn vriendin, zat in eerste instantie niet op Duterte te wachten. Ze waren het er allemaal over eens dat het system op de Filipijnen compleet verrot is, en harde maatregelen noodzakelijk waren. De vraag was alleen of Duterte zijn aanpak juist is.

Op dit moment zijn alle Filipino's die ik ken behoorlijk te spreken over Duterte.
Aantal dingen die gebeurt zijn:
- Politie heeft salaris verhoging gekregen, met bonussen als beloning voor vangen van grote criminelen. Zware straf als waarschuwing voor corruptie. Binnen 2 weken rolt de politie in een dropje een groot drugs kartel op. (Waarschijnlijk omdat geld aannemen van drugbazen nu niet meer loont)
- Corrupte politici die geld voor ontwinkeling in hun eigen zak stopte zijn vervangen door betrouwbare mensen uit Duterte zijn cirkel. Bedrijven die door vriendjespolitiek te veel geld rekende aan de overheid voor diensten krijgen geen werk meer.
- Het hele ambtelijke apparaat werk 3 keer zo snel, procedures zijn versimpelt. Ambtenaren hebben te horen gekregen dat als ze simpele vergunning aanvragen niet binnen enkele dagen kunnen afhandelen, ze simpelweg vervangen zouden worden.
- Manila is een stuk netter en opgeruimt, verkeer stroomt beter door nu. Het gevolg van het feit dat Duterte schijnbaar persoonlijk op zijn motor door Manila is gaan reden en plaatselijke burgemeesters aangesproken heeft op situaties die het verkeer ophouden.

Moslim terroristen uit het zuiden hebben 2 dagen geleden een bomaanslag gepleegt in Davao, de woonplaats van Duterte. Je kan zelf opzoeken wat de reactie van Duterte hierop was. Hoogtwaarschijnlijk zal het gros van Fok! het met die reactie eens zijn.
Obama wil niet met Duterte praten

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Schwanggg het volgende:
Kan het niet laten hier te posten, heb zelf 6 maanden in de Filipijnen (Cebu) gewoond en was al bekend met de reputatie van deze man. Al voordat hij president werd waren zo goed als alle Pinoys die ik sprak lyrisch over hem.
In Nederland (of elk ander ontwikkeld land) zou ik natuurlijk nooit zo iemand aan de macht willen zien, maar als het op Filipijnse politici aankomt is dit simpelweg de minst slechte optie. Hiervoor werd het land gerund door een aantal rijke families die vooral zichzelf verrijkten, en die het met mensenrechten echt niet beter voor hadden dan Duterte. Maarja, zij scholden niet in de media alles en iedereen de huid vol, en daarom lijkt het voor een buitenstaander alsof zij wel enige vorm van beschaving bezitten.
Zelfs de Filipino's met wie ik daar regelmatig wiet rookte hebben op Duterte gestemd en staan vierkant achter hem. Go figure....
pi_165129512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:00 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De zaken liggen panklaar. Hij moet resultaten gaan afleveren ten dienste van de normale Filipijnse man en vrouw. Hij werkt voor zijn natie en niet voor de VN of voor Obama. Anders kan die meteen beter ontslag nemen en richting de VS vliegen. Die uitspraak over een Australische boeit geen enkele Pinay en Pinoy meer. Hij heeft Obama duidelijk gemaakt dat hij zich niet moet bemoeien met zijn aanpak en dat hij alleen verantwoording schuldig is aan het Filipijnse volk. Die uitspraak over een Australische zijn misselijk, maar wegen niet op tegen de hoop waar Duterte tegenwoordig voor staat. En daarnaast toch even wat minder erg dan de misdaden van de USA zoals onder het mom van massavernietigingswapens Irak binnenvallen. Gewoon panklare leugens. Blair en Bush zouden nu achter tralies moeten zitten maar lopen gewoon vrij rond. Alleen ja zij sloegen natuurlijk mooie nette woorden uit voor de camera. Als we toch terug grijpen naar het verleden om iemand zwart te maken, dan speel ik het spel graag mee.

[..]

[..]

Obama wil niet met Duterte praten

[..]

Knul, jouw held doet wat mij betreft lekker z'n best. Voor mijn part scheldt hij Obama helemaal verrot en noemt hij de VS een land van hoerenzonen.

Ik wijs er slechts op dat je er geen hol mee bereikt als leider van een sloeberland.
pi_165129545
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Knul, jouw held doet wat mij betreft lekker z'n best. Voor mijn part scheldt hij Obama helemaal verrot en noemt hij de VS een land van hoerenzonen.

Ik wijs er slechts op dat je er geen hol mee bereikt als leider van een sloeberland.
Het is een groter eer om een sloeberland te moeten opbouwen dan de macht grijpen in een al zeer ontwikkelde natie. Als Duterte slaagt dan gaat hij de boeken in als een controversiële president maar wel een die veel heeft gedaan voor zijn land. Duterte is een product van het land waarin hij is geboren. Die geeft niet om wat woorden omdat hij waarschijnlijk dood en ellende heeft gezien met zijn bloedeigen ogen en terecht. Die hoerenzoon richting Obama had van mij ook achterwege mogen blijven, maar de rest van de boodschap was verfrissend.
pi_165129647
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:09 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Het is een groter eer om een sloeberland te moeten opbouwen dan de macht grijpen in een al zeer ontwikkelde natie. Als Duterte slaagt dan gaat hij de boeken in als een controversiële president maar wel een die veel heeft gedaan voor zijn land. Duterte is een product van het land waarin hij is geboren. Die geeft niet om wat woorden omdat hij waarschijnlijk dood en ellende heeft gezien met zijn bloedeigen ogen en terecht. Die hoerenzoon richting Obama had van mij ook achterwege mogen blijven, maar de rest van de boodschap was verfrissend.
Ja, dat de doorsnee Filipijn het niet deert dat hun president wereldleiders verrot scheldt, geloof ik graag. En dat jij zijn beleid helemaal geweldig vindt, daar was ik inmiddels ook achter.

Maar dat doet nog altijd niets af aan het feit dat je op het internationale toneel geen klopt bereikt met dergelijke tourette-uitbarstingen.
pi_165129681
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat de doorsnee Filipijn het niet deert dat hun president wereldleiders verrot scheldt, geloof ik graag. En dat jij zijn beleid helemaal geweldig vindt, daar was ik inmiddels ook achter.

Maar dat doet nog altijd niets af aan het feit dat je op het internationale toneel geen klopt bereikt met dergelijke tourette-uitbarstingen.
Over die uitbarstingen ben ik het wel eens. Die hoerenzoon en klootzak mag achterwege blijven, maar de rest van de boodschap was toch niks mis mee?

pi_165129789
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:17 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Over die uitbarstingen ben ik het wel eens. Die hoerenzoon en klootzak mag achterwege blijven, maar de rest van de boodschap was toch niks mis mee?

Op het moment dat je mensen uit gaat schelden, dreigt de kern van je betoog nogal snel overschaduwd te raken.

Zie mezelf al aankomen bij m'n leidinggevende. 'Ja, ik heb wat sterke, inhoudelijke kritiekpunten, maar laat ik beginnen met erop te wijzen dat je een hoerenkind bent'.

En ja, ik snap dat Obama niet de baas is van Duterte, maar er is wel degelijk een machtsverschil, in het voordeel van onze Amerikaanse vriend.
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:24:27 #238
396550 Richestorags
pi_165129807
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand is onfeilbaar natuurlijk. Naast dat ik er respect voor heb dat hij hem even fijntjes op zijn hypocrisie wijst, bereik je er eerder negatieve dingen mee. Vermakelijk is het wel.
pi_165129892
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niemand is onfeilbaar natuurlijk. Naast dat ik er respect voor heb dat hij hem even fijntjes op zijn hypocrisie wijst, bereik je er eerder negatieve dingen mee. Vermakelijk is het wel.
Jij bent zeker ook zo'n type dat het geweldig vindt als Wilders weer jan en alleman verrot scheldt.

Ik hoop voor ons land dat wij nooit een premier krijgen die het buitenland tegen zich in het harnas jaagt.
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:44:12 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165130117
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:04 schreef George_Zina het volgende:

De Filipijnse overheid is bezig om afkickcentra te bouwen op militaire basissen. De huidige 50 afkickcentra zitten overvol en daarnaast weinig dokters om de verslaafden te helpen. De afkickcentra verzuipen door de aanstroom waardoor Duterte nu heeft besloten om afkickcentra bij te laten bouwen op militaire basissen.
De illusie dat je de maatschappij drugvrij kan maken. En denken dat de drugs het probleem veroorzaken, ipv slechts een symptoom te zijn van de sociale situatie.
In Europa kan je pure tolueen per liter kopen (http://www.boma.eu/article_details.asp?article=210035 ), in de Filippijnen zijn producenten van tolueen bevattende lijmen en kits verplicht om mosterdolie toe te voegen. Solventen en gassen (propaan, butaan) zijn geen echte drugs, de ervaring is niet aangenaam (wie wil de hele dag misselijk zijn?), op trichloroethyleen en chloroform (vroeger gebruikt voor anesthesie) na hebben solventen geen misbruikpotentieel voor normale mensen. Solvent misbruik vind je enkel bij misbruikte of verwaarloosde jongeren voor wie de onaangename effecten van solventgebruik een verbetering vormen tov hun normale leven.

Dat de Filippijnen zelfs lijm "huffing proof" moeten maken geeft aan hoe erg het er gesteld is. En nu gaat men meer afkickcentra bouwen, nog meer geld steken in drugbestrijding aka symptoombestrijding.
Door de repressie worden ook niet-problematische druggebruikers het slachtoffer, hoeveel mensen zullen hun job verliezen omdat iemand hen verklikt? Voor zwaar, langdurig, eentonig werk zijn meth-gebruikers de beste werknemers die je wensen kan. Afgekickte gebruikers daarentegen zijn enkel goed in nietsdoen. Bewakingspersoneel is geen optie met een strafblad, misschien kunnen ze museum suppoosten, concierges, brug-, sluis- of vuurtorenwachters worden...
are we infinite or am I alone
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:46:13 #241
396550 Richestorags
pi_165130152
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook zo'n type dat het geweldig vindt als Wilders weer jan en alleman verrot scheldt.

Ik hoop voor ons land dat wij nooit een premier krijgen die het buitenland tegen zich in het harnas jaagt.
Nee hoor, ik stem geeneens op Wilders.
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:48:13 #242
396550 Richestorags
pi_165130185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De illusie dat je de maatschappij drugvrij kan maken. En denken dat de drugs het probleem veroorzaken, ipv slechts een symptoom te zijn van de sociale situatie.
In Europa kan je pure tolueen per liter kopen (http://www.boma.eu/article_details.asp?article=210035 ), in de Filippijnen zijn producenten van tolueen bevattende lijmen en kits verplicht om mosterdolie toe te voegen. Solventen en gassen (propaan, butaan) zijn geen echte drugs, de ervaring is niet aangenaam (wie wil de hele dag misselijk zijn?), op trichloroethyleen en chloroform (vroeger gebruikt voor anesthesie) na hebben solventen geen misbruikpotentieel voor normale mensen. Solvent misbruik vind je enkel bij misbruikte of verwaarloosde jongeren voor wie de onaangename effecten van solventgebruik een verbetering vormen tov hun normale leven.

Dat de Filippijnen zelfs lijm "huffing proof" moeten maken geeft aan hoe erg het er gesteld is. En nu gaat men meer afkickcentra bouwen, nog meer geld steken in drugbestrijding aka symptoombestrijding.
Door de repressie worden ook niet-problematische druggebruikers het slachtoffer, hoeveel mensen zullen hun job verliezen omdat iemand hen verklikt? Voor zwaar, langdurig, eentonig werk zijn meth-gebruikers de beste werknemers die je wensen kan. Afgekickte gebruikers daarentegen zijn enkel goed in nietsdoen. Bewakingspersoneel is geen optie met een strafblad, misschien kunnen ze museum suppoosten, concierges, brug-, sluis- of vuurtorenwachters worden...
Want afkickcentra zijn slecht? Je kan toch niet serieus menen dat iets doen aan een Crystal Meth epidemie slecht is?

Daarnaast wordt er natuurlijk flink ingezet op het voorkomen van de problematiek. Bekijk de economische programma's van de regering maar eens. Je mag alleen geen wonderen verwachten gezien de puinhoop die het nu is.

En het verrichten van zwaar, eentonig langdurig werk is de reden dat de mensen überhaupt aan de Meth gaan. Niet bepaald gezond en alleen maar in het voordeel van het grootkapitaal. Alleen maar goed als dat slavernij ook wordt aangepakt.
pi_165130216
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee hoor, ik stem geeneens op Wilders.
Dat schreef ik dan ook niet.
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:51:31 #244
396550 Richestorags
pi_165130241
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat schreef ik dan ook niet.
Maar goed, ik vind het soms vermakelijk om te zien hoe Wilders te werk gaat ja. Internationaal gezien echter wat minder handig.
pi_165131067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:26 schreef George_Zina het volgende:
Keur je ook de atoombom op Japan af met als gevolg tienduizenden onschuldige doden
Dat blijft ook zo`n stokpaardje die veel VS haters er altijd in gooien.
"ja maar de Amerikanen gooiden de eerste atoombom, met tienduizenden doden"

Dat de conventionele bombardementen op Tokyo meer levens hebben gekost word er niet bijverteld.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Tokyo
quote:
In his 1968 book, reprinted in 1990, historian Gabriel Kolko cited a figure of 125,000 deaths.[22] Elise K. Tipton, professor of Japan studies, arrived at a rough range of 75,000 to 200,000 deaths.[23] Donald L. Miller, citing Knox Burger, stated that there were "at least 100,000" Japanese deaths and "about one million" injured.[24]
The Operation Meetinghouse firebombing of Tokyo on the night of 9 March 1945 was the single deadliest air raid of World War II,greater than Dresden,Hiroshima, or Nagasaki as single events.
Zonder die atoombom waren er nog vele honderdduizenden doden meer geweest, zowel aan Japanse als aan Geallieerde zijde.
De Japanners waren zo gek als en deur, die vochten door tot de laatste snik voor elk eilandje.

Tevens was er zonder die atoombom misschien wel een WO3 geweest eind jaren 40/begin 50 tussen het westen en de USSR
pi_165131228
Allemaal hoerenzonen hier.
pi_165131282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 18:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
Allemaal hoerenzonen hier.
Hoeren zijn de nieuwe moslims blijkbaar.
pi_165132913
Philippines plans 14% defense budget rise to beef up maritime security, fight rebels

VIENTIANE – The Philippines is proposing a 14 percent increase in defense spending next year to buy new ships and aircraft to boost its fight against Islamist militants and enhance maritime security in the disputed South China Sea.

According to internal documents seen by Reuters on Monday, about 130 billion pesos ($2.8 billion) or 96 percent of the proposed defense budget will go to the armed forces. The push to beef up military spending reflects regional concern about China’s maritime assertiveness and the new government’s determination to crush the entrenched and lucrative network of the Islamic State-linked Abu Sayyaf rebels behind a spree of kidnappings.

Some 25 billion pesos will go to a modernization program, the Department of National Defense said in the documents, including the acquisition of two surveillance planes and six close-air support planes to fight Abu Sayyaf. The rebels, who have their stronghold in two southern islands in the Muslim-majority south, are holding more than 20 hostages of five nationalities.

Abu Sayyaf has this year beheaded two Canadian hostages and President Rodrigo Duterte has ordered the military to “destroy” the group. The government believes it was behind Friday’s bombing in Davao City that killed 14 people. The government has proposed a 3.35 trillion peso national budget for next year, which the bicameral legislature is expected to approve before the end of the year.

A senior defense official said 2017 will be the second year in a row that the government is spending 25 billion pesos for the modernization plan, which is slated to cost 82 billion pesos over a five-year period. The country is set to award contracts for two frigates for the navy and three radar systems for the air force, which are designed to improve monitoring in the South China Sea.

Part of the funds will go to installments to pay for 12 South Korean-made FA-50 jets, two of which arrived last year. Last month, Manila took delivery of one of 10 Japanese patrol vessels provided by official development assistance to improve Manila’s maritime capabilities.

In addition to the patrol vessels, Japan has agreed to lease up to five Maritime Self-Defense Force TC-90 training aircraft to Manila. The Philippines has long complained about China’s aggressive assertion of territorial claims in the South China Sea and its driving away of Filipino fishermen from Scarborough Shoal and its deployment of energy-surveying ships at resource-rich Reed Bank.

The two features are within the 200-nautical-mile exclusive economic zone of the Philippines, based on the 1982 United Nations Convention on the Law of the Sea. After seeking international arbitration in 2013, in July the Philippines successfully debunked China’s “nine-dash line” claim to nearly the entire South China Sea, and also received legal affirmation for its fishermen, as well as those from other nations, to fish around Scarborough Shoal.

The Permanent Court of Arbitration in The Hague also criticized China for causing massive damage to the marine environment in the waters through its reclamation and construction activities on some of the disputed features.

Bron

Het Filipijnse leger krijgt meer geld bij in 2017. Volgend jaar zo'n 130 miljard Filipijnse pesos. Daarnaast ook nog een moderniseringsprogramma van 25 miljard Filipijnse pesos bovenop dat bedrag. Een miljard Filipijnse pesos is 21 miljoen euro. Het volgende wapenfeit van Duterte. Veel geld voor zo'n arm land. Hoe rijker het land wordt in de toekomst, het leger zal vrijwel zeker mee groeien gezien de historie van de Filipijnen als speelbal voor grootmachten al eeuwenlang.
pi_165133087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 18:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat blijft ook zo`n stokpaardje die veel VS haters er altijd in gooien.
"ja maar de Amerikanen gooiden de eerste atoombom, met tienduizenden doden"

Dat de conventionele bombardementen op Tokyo meer levens hebben gekost word er niet bijverteld.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Tokyo

[..]

Zonder die atoombom waren er nog vele honderdduizenden doden meer geweest, zowel aan Japanse als aan Geallieerde zijde.
De Japanners waren zo gek als en deur, die vochten door tot de laatste snik voor elk eilandje.

Tevens was er zonder die atoombom misschien wel een WO3 geweest eind jaren 40/begin 50 tussen het westen en de USSR
Precies, de nuke op Japan was hartstikke nodig. Bedankt! Dat is precies ook mijn mening over de drugs- en corruptieoorlog die Duterte nu aan het voeren is. Overigens ben ik geen VS-hater. Ik vind het een fantastische natie. Wat ze allemaal hebben gedaan en bereikt op het gebied van wetenschap en innovatie in de afgelopen 50 jaar. Daar vul je 500 topics mee. De enige naties die ik haat zijn Arabische naties inclusief Pakistan en Afghanistan. Ik ageer alleen tegen de grote neus (ja, Duterte heeft een grotere neus) van Obama. Duterte werkt voor zijn natie en als hij schoonmaak houdt onder criminelen, laat hem lekker.

[ Bericht 3% gewijzigd door George_Zina op 06-09-2016 20:10:48 ]
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:11:44 #250
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165133361
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Want afkickcentra zijn slecht? Je kan toch niet serieus menen dat iets doen aan een Crystal Meth epidemie slecht is?
Verslaafden aan alcohol, downers of opiaten hebben soms medische verzorging nodig, maar verder zijn afkickcentra niet meer dan praatgroepen, en de effectiviteit ervan is betwistbaar. Zolang je er verblijft heb je (waarschijnlijk) geen toegang tot drugs, dat is het zowat...

Wat betreft "Je kan toch niet serieus menen ..", zou dat zo vreemd zijn voor iemand die zelf gebruikt? Maar nee, ik ben er niet tegen, de "zichtbare" gebruikers zijn idioten die hun tolerantie laten escaleren, roken van 's morgens tot 's avonds of spuiten/snuiven een gram of meer per dag. Wat maatrgelen tegen meth betreft heb ik slecht één criterium: heb ik er zelf last of voordeel van
quote:
Daarnaast wordt er natuurlijk flink ingezet op het voorkomen van de problematiek. Bekijk de economische programma's van de regering maar eens. Je mag alleen geen wonderen verwachten gezien de puinhoop die het nu is.

En het verrichten van zwaar, eentonig langdurig werk is de reden dat de mensen überhaupt aan de Meth gaan. Niet bepaald gezond en alleen maar in het voordeel van het grootkapitaal. Alleen maar goed als dat slavernij ook wordt aangepakt.
Van werkende gebruikers heb je geen last, want die hebben het onder controle. Zijn vaak de meest plichtsbewuste werknemers, en je vind ze in alle beroepstakken, van visserij tot IT consultancy (Erdös, de meest produktieve wiskundige uit de geschiedenis, gebruikte dagelijks amfetamines. Op aandringen van bezorgde collega's heeft ie eens een maand gestopt, wat ie later een verloren maand voor de wiskunde noemde).
Als zulke mensen nu uit angst zichzelf gaan aangeven ben je contra-produktief bezig, goede werkkrachten worden ex-junks die nergens meer aan de bak kunnen.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')