abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165127925
Ach ja want prostitutie achter verborgen deuren is zoveel beter dan in het zicht :')
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:41:41 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165127964
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:39 schreef Chewie het volgende:
Ach ja want prostitutie achter verborgen deuren is zoveel beter dan in het zicht :')
Grapjas. Zelfs in massagesalons kwam het niet voor. Ik ben geen één keer om een happy end gevraagd. En ik denk dat je al kan raden wat pooiers kregen?
pi_165128044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Grapjas. Zelfs in massagesalons kwam het niet voor. Ik ben geen één keer om een happy end gevraagd. En ik denk dat je al kan raden wat pooiers kregen?
Het is nogal naïef om te denken dat prostitutie verdwijnt als je het hard aanpakt. :')

maar goed ik zal je nog even in je droom laten, Duterte moet haast wel de wederopstanding van jezus zijn als ik jou en die van ongeïnformeerde George moet geloven. Kritiek is niet wenselijk blijkbaar en al helemaal niet over zoiets triviaals als het afschieten van drugsverslaafden door doodseskaders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2016 15:46:38 ]
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:50:36 #204
396550 Richestorags
pi_165128105
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is nogal naïef om te denken dat prostitutie verdwijnt als je het hard aanpakt. :')

maar goed ik zal je nog even in je droom laten, Duterte moet haast wel de wederopstanding van jezus zijn als ik jou en die van ongeïnformeerde George moet geloven. Kritiek is niet wenselijk blijkbaar en al helemaal niet over zoiets triviaals als het afschieten van drugsverslaafden door doodseskaders.
Het verdwijnt uiteraard niet, maar als je kijkt hoe buiten alle proporties het is gegroeid in steden als Angeles City en dat er Filipijnse ouders kinderen nemen om aan bendes te verkopen zodat pedofielen ze kunnen misbruiken moet je daar iets harder tegen optreden dan dat je in Nederland gewend bent. En ja, dan kan je stellen dat hij redelijk succesvol daarin is.

George is niet ongeïnformeerd, hij heeft zich heel redelijk ingelezen over de situatie daar. Vraagje: hoe kan het dat een andere user die in Cebu heeft gewoond en een andere user met een Filipina als vriendin min of meer hetzelfde zeggen: namelijk dat Duterte gewoon geschikt is als leider voor de Filipijnen?

Zet daar tegenover mensen die het land niet eens kennen en alleen vanuit een Westers kader naar dit probleem kijken.
pi_165128161
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kritiek is altijd goed, maar alleen in jouw geval is het geen kritiek meer, maar ongefundeerde liberale extremisme zonder naar de staat van het land te kijken. Op Japan moest een atoombom gegooid worden om ze tot overgave te dwingen in WOII anders was het een gebed zonder einde, Duitsland moest totaal vernietigd worden voordat WOII kon eindigen, en men aan de wederopbouw kon beginnen. Zoiets grotesk heb je ook nodig in de Filipijnen maar we accepteren het niet in West-Europa omdat we de laatste 70 jaar alleen maar in vrede en welvaart hebben geleefd, en zulke enorme en groteske daaddrang is deze generatie daardoor compleet vreemd, en daardoor moet deze morele leiderschap gelijk met de grond gemaakt worden. De harde weg is soms de enige weg, kerel. Alsjeblieft vergeet dat nooit meer.

En tuurlijk geef ik toe dat het nog te vroeg is om te concluderen dat Duterte een goede leider is, maar aan het eind van zijn termijn zal hij in gaan als de president die de Filipijnen heeft opgebouwd of de afgrond in heeft gestort. Een van de twee! Voor nu is hij de beste oplossing of zie jij liever weer een generatie leden van familieclans de president afleveren?
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:59:06 #206
396550 Richestorags
pi_165128273
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:53 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Kritiek is altijd goed, maar alleen in jouw geval is het geen kritiek meer, maar ongefundeerde liberale extremisme zonder naar de staat van het land te kijken. Op Japan moest een atoombom gegooid worden om ze tot overgave te dwingen in WOII anders was het een gebed zonder einde, Duitsland moest totaal vernietigd worden voordat WOII kon eindigen, en men aan de wederopbouw kon beginnen. Zoiets grotesk heb je ook nodig in de Filipijnen maar we accepteren het niet in West-Europa omdat we de laatste 70 jaar alleen maar in vrede en welvaart hebben geleefd, en zulke enorme en groteske daaddrang is deze generatie daardoor compleet vreemd, en daardoor moet deze morele leiderschap gelijk met de grond gemaakt worden. De harde weg is soms de enige weg, kerel. Alsjeblieft vergeet dat nooit meer.

En tuurlijk geef ik toe dat het nog te vroeg is om te concluderen dat Duterte een goede leider is, maar aan het eind van zijn termijn zal hij in gaan als de president die de Filipijnen heeft opgebouwd of de afgrond in heeft gestort. Een van de twee! Voor nu is hij de beste oplossing of zie jij liever weer een generatie leden van familieclans de president afleveren?
De Romeinen vonden zelfs de dictator uit omdat er soms gewoon daadkrachtig en snel moet worden geregeerd. Wij zijn inderdaad veel te verwend in het Westen. Leuke borrelpraat met een wijntje en een kaasje in de hand, maar ondertussen creperen mensen in landen waar ze smeken om actie.
pi_165128398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:50 schreef Richestorags het volgende:

George is niet ongeïnformeerd, hij heeft zich heel redelijk ingelezen over de situatie daar. Vraagje: hoe kan het dat een andere user die in Cebu heeft gewoond en een andere user met een Filipina als vriendin min of meer hetzelfde zeggen: namelijk dat Duterte gewoon geschikt is als leider voor de Filipijnen?
Hoe kun je dat nog stellen na zijn blunders over Mao en WO2 :')

En hoe kun je nu al zeggen dat Duterte geschikt is als leider, hij is 2 maanden bezig en zoals ik al eerder zei kun je in de jubelverhalen Duterte gewoon vervangen door Chavez en je hebt exact dezelfde jubelverhalen als bij de eerste jaren van Chavez.

quote:
Zet daar tegenover mensen die het land niet eens kennen en alleen vanuit een Westers kader naar dit probleem kijken.
Alleen kunnen die mensen wel aangeven wat er zo fout aan die clown is, dat jij niet tegen kritiek op je superheld kan is toch echt jouw probleem. En wees nu eens eerlijk zoveel minder westers is die blik van jouw ook niet, je kunt wel schijnheilig stellen dat je die mensen niet als minderwaardig ziet maar je schrijft toch echt op een hele minderwaardige manier over die mensen.
pi_165128434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:53 schreef George_Zina het volgende:

[..]

En weer een voorbeeld van ongeinformeerde George die met zijn harde plassertje achter "sterke leiders" aanloopt :')

Je vergelijkingen met WO2 slaan natuurlijk helemaal de plank mis maar van jou heb ik het idee dat je dat niet begrijpt.

quote:
Zie je nu zelf de domheid in deze tekst niet?
pi_165128490
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

En weer een voorbeeld van ongeinformeerde George die met zijn harde plassertje achter "sterke leiders" aanloopt :')

Je vergelijkingen met WO2 slaan natuurlijk helemaal de plank mis maar van jou heb ik het idee dat je dat niet begrijpt.

[..]

Zie je nu zelf de domheid in deze tekst niet?
Veel aannames, weinig argumenten. Heel zwak. Je hebt geen enkel idee wie ik ben. Waarom al die aannames. Het enige wat je van mij af weet is mijn standpunt over Duterte en de Filipijnen. En natuurlijk is Duterte het beste wat de Filipijnen is overkomen. Hij belichaamt een nieuw soort politiek van dadendrang (en hoop) en heeft geen connecties met de oligarchen/familieclans die al generaties de Filipijnse presidenten afleveren ter zelfverrijking. En voor het gemak schijn je gewoon in je eigen wereld te blijven leven. Kom eens uit die roze wolk, idealist, en kijk naar de Filipijnse realiteit. Altijd die vergelijkingen maar weer met Chavez en zelfs Hitler. Welke propaganda ten overstaan van een specifiek ras of geaardheid heeft Duterte tijdens zijn verkiezingscampagne geuit zoals Hitler in de jaren 20/30 deed? Hij richt zich op uitwassen en misstanden. De manier op kun je afkeuren. Ik keur die zelf niet af maar juich het toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door George_Zina op 06-09-2016 16:20:07 ]
pi_165128513
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 07:04 schreef Woods het volgende:
De NOS meldt zojuist dat de beste man spijt heeft van de uitspraak.
Berouw komt na de zonde, dadelijk heeft hij ook nog spijt van die door hem veroorzaakte moorden. _O-
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:15:21 #211
396550 Richestorags
pi_165128586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nog stellen na zijn blunders over Mao en WO2 :')

En hoe kun je nu al zeggen dat Duterte geschikt is als leider, hij is 2 maanden bezig en zoals ik al eerder zei kun je in de jubelverhalen Duterte gewoon vervangen door Chavez en je hebt exact dezelfde jubelverhalen als bij de eerste jaren van Chavez.

Omdat hij een track record heeft van goed burgemeesterschap in een stad twee keer zo groot als Amsterdam qua inwoners en twee keer zo groot als de provincie Utrecht qua oppervlakte op een eiland in oorlog?

quote:
Alleen kunnen die mensen wel aangeven wat er zo fout aan die clown is, dat jij niet tegen kritiek op je superheld kan is toch echt jouw probleem. En wees nu eens eerlijk zoveel minder westers is die blik van jouw ook niet, je kunt wel schijnheilig stellen dat je die mensen niet als minderwaardig ziet maar je schrijft toch echt op een hele minderwaardige manier over die mensen.
Hij is niet mijn superheld. Ik schrijf helemaal niet minderwaardig over die mensen, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik stel dat veel Filipino's een simpeler leven leiden / lijden dan wij hier en dat is ook gewoon zo.
pi_165128600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:10 schreef George_Zina het volgende:

. En natuurlijk is Duterte het beste wat de Filipijnen is overkomen. Hij belichaamt een nieuw soort politiek van dadendrang (en hoop) en heeft geen connecties met de oligarchen/familieclans die al generaties de Filipijnse presidenten afleveren ter zelfverrijking.
Ach ja heel veel domheid :')

Dus ook als hij het land de afgrond in stort is hij nu het beste wat de Filipijnen is overkomen? Zie je nu nog niet de domheid van je reactie?
pi_165128638
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach ja heel veel domheid :')

Dus ook als hij het land de afgrond in stort is hij nu het beste wat de Filipijnen is overkomen? Zie je nu nog niet de domheid van je reactie?
De Filipijnen zitten al aan de afgrond. Dat hebben de kolonisators en vorige presidenten al voor hem gedaan. Duterte heeft een puinhoop aangetroffen. Eigenlijk zou je ook van leer moeten trekken tegen de vorige presidenten die weinig tot niks voor het land hebben gedaan. Letterlijk generaties aan presidenten hebben niks gedaan voor het Filipijnse volk. Alleen voor hun eigen broekzak en die van hun naasten.

[ Bericht 7% gewijzigd door George_Zina op 06-09-2016 16:44:24 ]
pi_165128642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Omdat hij een track record heeft van goed burgemeesterschap in een stad twee keer zo groot als Amsterdam qua inwoners en twee keer zo groot als de provincie Utrecht qua oppervlakte op een eiland in oorlog?
Het vermoorden van onschuldigen door doodseskaders maakt hem niet minder geschikt?

[..]

quote:
Hij is niet mijn superheld. Ik schrijf helemaal niet minderwaardig over die mensen, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik stel dat veel Filipino's een simpeler leven leiden / lijden dan wij hier en dat is ook gewoon zo.
:') Ja dat doe je wel en daar heb ik je ook al meerdere malen op gewezen, ga de vorige delen maar teruglezen. Dat jij dit niet wil zien zegt dan ook meer over jou dan over de Filpijnen.
pi_165128669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:17 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De Filipijnen zitten al aan de afgrond. Dat hebben de kolonisators en vorige presidenten al voor hem gedaan. Duterte heeft een puinhoop aangetroffen.
Ja al tien jaar lang 1 van de snelst groeiende economieën van Azië maar alleen een "stoere sterke leider" waar ongeïnformeerde George een stijf plassertje van krijgt doet het goed.

En het dan ook nog als een dombo toejuichen dat die clown een bevriend staatshoofd uitscheld, ja dat is handig als China al op meerdere eilanden aan het azen is :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2016 16:20:29 ]
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:23:42 #216
396550 Richestorags
pi_165128745
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het vermoorden van onschuldigen door doodseskaders maakt hem niet minder geschikt?

[..]

[..]

:') Ja dat doe je wel en daar heb ik je ook al meerdere malen op gewezen, ga de vorige delen maar teruglezen. Dat jij dit niet wil zien zegt dan ook meer over jou dan over de Filpijnen.
Ok, dan doe ik het wel. Jij zal wel weten wat ik over Filipino's denk gezien je al zo objectief over mij bent. Volgens jou ben ik ook een fascist. Het is echt vermakelijk hoe druk jij je maakt om dit topic :7
pi_165128804
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja al tien jaar lang 1 van de snelst groeiende economieën van Azië maar alleen een "stoere sterke leider" waar ongeïnformeerde George een stijf plassertje van krijgt doet het goed.

En het dan ook nog als een dombo toejuichen dat die clown een bevriend staatshoofd uitscheld, ja dat is handig als China al op meerdere eilanden aan het azen is :')
Alleen daar hebben de normale Pinoy en Pinay weinig aan gehad. Het overgrote deel heeft weinig gemerkt van die groei. Weinig investeringen in het land. Weinig investeringen in onderwijs. Weinig hervormingen om meer belasting binnen te krijgen (en wat men ontving daarvan verdween het leeuwendeel in zakken van politici, ambtenaren en oligarchen). Weinig gedaan aan de administratieve rompslomp bij het verlenen van overheidsdiensten aan de normale man en vrouw. Weinig gedaan aan goede en gemotiveerde ambtenaren die ten dienste staan van de burgers en niemand anders. De slechtste infrastructuur van Zuid-Oost Azië. Het internet op de Filipijnen is een van de duurste terwijl het een van de meest slechtste verbindingen is in de wereld. Dat laatste komt door kartelvorming van Filipijnse telecombedrijven die ook in handen zijn van oligarchen. Hierdoor houden ze de prijzen kunstmatig omhoog. Weinig daadkracht tegen corruptie. Weinig daadkracht tegen drugskartels en drugsverslaafden. Weinig daadkracht om de veiligheid van het land te vergroten. Weinig daadkracht om de geurilla-oorlogen te beëindigen. Weinig daadkracht om het moraal van politie en leger te vergroten. Weinig daadkracht om de rechten van holebi's en andere minderheden te verbeteren. Weinig daadkracht tegen kanker als internationale mijnbouwbedrijven die de natuur en woongebied van inheemse mensen vernietigen. Hell no, die konden hun vergunningen gewoon kopen zonder dat rekening werd gehouden met plaatselijke inwoners, milieu of natuur. Duterte is de eerste die bezig is met nieuwe wetten om milieu en natuur te beschermen. Hij is de eerste die drugskartels en drugsverslaving aanpakt. Hij is de eerste die iets aan sociale zekerheid heeft gedaan zoals ziekenhuizen verplichten om een potje apart te houden voor de allerarmsten. De vorige presidenten waren vooral bezig met zichzelf en hun clan. Niet verwonderlijk want ze behoorden tot een van de corrupte familieclans die alleen aan zichzelf dachten. Een hecht clubje in de Filipijnen heeft zowat 25 a 30% van de Filipijnse economie in haar broekzak. Dus de vorige presidenten deden ook niks aan het enorme verschil tussen rijk en arm. Die hadden hun beste tijd gehad. Het was tijd voor een man als Duterte om bovenstaande zaken aan te pakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door George_Zina op 06-09-2016 16:41:48 ]
pi_165128809
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die Duterte denkt natuurlijk dat je met schelden indruk maakt. Op het schoolplein werkt dat inderdaad, maar op het niveau van internationale politiek bereik je daar doorgaans weinig mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:27:57 #219
396550 Richestorags
pi_165128830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:26 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Alleen daar hebben de normale Pinoy en Pinay weinig aan gehad. Het overgrote deel heeft weinig gemerkt van die groei. Weinig investeringen in het land. Weinig investeringen in onderwijs. Weinig hervormingen om meer belasting binnen te krijgen. De slechtste infrastructuur van Zuid-Oost Azië. Het internet op de Filipijnen is een van de duurste terwijl het een van de slechte verbindingen is in de wereld. Weinig daadkracht tegen corruptie. Weinig daadkracht tegen drugskartels en drugsverslaafden. Weinig daadkracht om de veiligheid van het land te vergroten. Weinig daadkracht tegen kanker als internationale mijnbouwbedrijven die de natuur en woongebied van inheemse mensen vernietigen. Hell no, die konden hun vergunningen gewoon kopen zonder dat rekening werd gehouden met plaatselijke inwoners, milieu of natuur. Duterte is de eerste die bezig is met nieuwe wetten om milieu en natuur te beschermen. Een hecht clubje in de Filipijnen heeft zowat 25 a 30% van de Filipijnse economie in haar broekzak. Dus de vorige presidenten deden ook niks aan het enorme verschil tussen rijk en arm. Weinig investeringen in het land. Weinig daadkracht tegen corruptie. Weinig daadkracht tegen drugskartels en drugsverslaving. Weinig daadkracht om de veiligheid van het land te vergroten. Weinig daadkracht om het moraal van politie en leger te vergroten. Die hadden hun beste tijd gehad. Het was tijd voor een man als Duterte om bovenstaande zaken aan te pakken.
Val mensen niet lastig met feiten, dat is alleen maar vervelend.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:29:45 #220
396550 Richestorags
pi_165128863
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die Duterte denkt natuurlijk dat je met schelden indruk maakt. Op het schoolplein werkt dat inderdaad, maar op het niveau van internationale politiek bereik je daar doorgaans weinig mee.
Inderdaad, je kan beter dreigen met invasies en drones bommen laten gooien op mensen die 15.000 km verderop bij je vandaan wonen en vervolgens iemand die schoon schip maakt in eigen land bekritiseren. Leef je nou echt in zo'n droomwereld dat je denkt dat dit soort "leiders" enige fuck om mensenrechten geven? Please, dat sprookje kan echt per direct door de plee worden gespoeld.
pi_165128916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad, je kan beter dreigen met invasies en drones bommen laten gooien op mensen die 15.000 km verderop bij je vandaan wonen en vervolgens iemand die schoon schip maakt in eigen land bekritiseren.
De VS hebben die macht nou eenmaal. Kleine jongens kunnen zich beter gedeisd houden.

Overigens ben ik het ook niet eens met die Drone-aanvallen, maar dat is een heel andere discussie.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:32:51 #222
396550 Richestorags
pi_165128918
Dat hele gehuil over mensenrechten is zo krom als het vanuit de VN / Amerika komt. Natuurlijk heb je daar schijt aan als je jezelf wel serieus neemt.
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:34:16 #223
396550 Richestorags
pi_165128946
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VS hebben die macht nou eenmaal. Kleine jongens kunnen zich beter gedeisd houden.

Overigens ben ik het ook niet eens met die Drone-aanvallen, maar dat is een heel andere discussie.
Nou, het is in zekere zin erg relevant. Het leidt namelijk tot de situatie dat mensen inderdaad gaan denken: Fuck you Obama, hoe durf je mij de les te lezen? En weet je wat, ze hebben nog gelijk ook dan. Ondanks dat het misschien niet diplomatiek is.
pi_165128969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou, het is in zekere zin erg relevant. Het leidt namelijk tot de situatie dat mensen inderdaad gaan denken: Fuck you Obama, hoe durf je mij de les te lezen? En weet je wat, ze hebben nog gelijk ook dan. Ondanks dat het misschien niet diplomatiek is.
Dat het 'niet diplomatiek' is, is nogal evident. Het gaat er vooral om dat je er niets mee bereikt. Misschien zelfs wel het tegenovergestelde van wat je beoogt. Het is, kortom, nogal dom.
pi_165129047
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het 'niet diplomatiek' is, is nogal evident. Het gaat er vooral om dat je er niets mee bereikt. Misschien zelfs wel het tegenovergestelde van wat je beoogt. Het is, kortom, nogal dom.
Maar het doet het goed bij het korte termijn denkende facebook gepeupel. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')