Maar in een vrije markt kan dat niet voorkomen toch? Want libertariërs zijn voor de bescherming van het individu. In een vrije markt zouden mijnbouwers zich netjes gedragen.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:58 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Onder Duterte zijn in twee maanden al tien grote mijnbouwbedrijven gesloten. Een hoge pief die de mijnbouwbedrijven vertegenwoordigd heeft het al over een 'razzia tegen mijnbouwbedrijven' en dat ze nieuwe 'Joden' zijn. Duterte heeft met een reden Regina Lopez aangesteld. Ze is al bezig met een nieuwe Mijnbouwwet en gaat ook een ministerie opzetten die verantwoordelijk gaat zijn voor de controle van vernietigende industrieën en het beschermen van natuur. Geen enkele Filipijnse president gaf tot nu toe om natuur. Duterte is de eerste die daar mee bezig is.
In een libertarische samenleving zouden ze bij het beperken van de vrijheid van een ander aangepakt worden.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar in een vrije markt kan dat niet voorkomen toch? Want libertariërs zijn voor de bescherming van het individu. In een vrije markt zouden mijnbouwers zich netjes gedragen.
Ik geloof daar niet in. Ik zie niet hoe dat zou werken in een land als de Filipijnen. De libertarische stroming is een van luxe. Het werkt in Canada of Australië, maar niet in de Filipijnen of Thailand.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar in een vrije markt kan dat niet voorkomen toch? Want libertariërs zijn voor de bescherming van het individu. In een vrije markt zouden mijnbouwers zich netjes gedragen.
Ja dus het vermoorden van mensen (die geen veroordeling hebben) is dus allemaal dikke prima?quote:Op donderdag 1 september 2016 14:58 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Onder Duterte zijn in twee maanden al tien grote mijnbouwbedrijven gesloten. Een hoge pief die de mijnbouwbedrijven vertegenwoordigd heeft het al over een 'razzia tegen mijnbouwbedrijven' en dat ze nieuwe 'Joden' zijn. Duterte heeft met een reden Regina Lopez aangesteld als minister van Mijnbouw. Weet je wie mevrouw Lopez is? Dat is een milieujihadiste. Ze heeft jarenlang actie gevoerd voor het behoud van natuur, rivieren en jungles. Lang voordat Duterte haar belde en vroeg of ze onder hem minister van Mijnbouw wilde worden. Ze is al bezig met een nieuwe Mijnbouwwet en gaat ook een ministerie opzetten die verantwoordelijk gaat zijn voor de controle van vernietigende industrieën en het beschermen van natuur. Geen enkele Filipijnse president gaf tot nu toe om natuur. Duterte is de eerste die daar mee bezig is.
Exact. Het is wederom het projecteren van Westerse normen en waarden op een niet-Westerse cultuur. Dat gaat elders ook zo lekker. Over racisme gesproken. Daarmee beweer je impliciet dat jouw cultuur model staat voor die van hen en de "onontwikkelden" dat wel even moeten overnemenquote:Op donderdag 1 september 2016 15:00 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet in. Ik zie niet hoe dat zou werken in een land als de Filipijnen. De libertarische stroming is een van luxe. Het werkt in Canada of Australië, maar niet in de Filipijnen of Thailand.
En hoe maakt deze onzin het vermoorden van niet veroordeelde mensen goed?quote:Op donderdag 1 september 2016 15:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Het is wederom het projecteren van Westerse normen en waarden op een niet-Westerse cultuur. Dat gaat elders ook zo lekker. Over racisme gesproken. Daarmee beweer je impliciet dat jouw cultuur model staat voor die van hen en de "onontwikkelden" dat wel even moeten overnemen
Liberblabla'ers in de Filipijnen
De enige manier om de levensomstandigheden van het individu te verbeteren in de Filipijnen is door eerst crisismanagement Duterte stijl toe te passen.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe maakt deze onzin het vermoorden van niet veroordeelde mensen goed?
George heeft inmiddels ballen getoond door aan te geven daar niet om te malen maar jij komt met de zwakzinnige dooddoener "ik geef wel om de rechten van het individu"
Jazeker, in het geval van de Filipijnen gewoon doorgaan. Een schoonmaak onder drugscriminelen en gebruikers is hard nodig. Het is basta na tientallen jaren lijden onder drugs en corruptie. De vorige presidenten hebben beloftes gemaakt en de Filipijnen hebben geduld gehad, maar zijn eindelijk gaan in zien dat Duterte hun enige hoop is op een betere toekomst nadat generaties aan presidenten zichzelf alleen maar hebben verrijkt en hun familie. Een kleine 91 milioen Filipijnen hebben op hem gestemd twee maanden geleden. Dat is 91% van alle mensen die in dat land woont. Daarmee hebben ze hun fiat gegeven om te gaan knallen op criminelen en corrupte figuren. Aanpakken die drugscriminelen en corruptie, zodat eindelijk een fundament gaat ontstaan voor de Filipijnen waarop de eerste etage gebouwd kan worden. De eerste etage is goede infrastructuur en het moderniseren van landbouw. Duterte wil ook vanaf volgend jaar 30% meer gaan investeren in onderwijs en 25% meer geld stoppen in de politie. Hij heeft de politie ook de opdracht gegeven om basisscholen in de hoofdstad Manilla (12 miljoen inwoners) te bezoeken om kinderen te waarschuwen tegen de gevaren van drugs. Hij heeft ook strips laten afdrukken die worden uitgedeeld op jongerenfestivals.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dus het vermoorden van mensen (die geen veroordeling hebben) is dus allemaal dikke prima?
Snap je zelf niet hoe achterlijk deze denkwijze is?
Hear hear. Ik heb in Davao City gewoond maar dat wordt zelfs al betwijfeld. Zelfs wietrokende hippies zijn voorstander van hemquote:Op donderdag 1 september 2016 15:08 schreef Schwanggg het volgende:
Kan het niet laten hier te posten, heb zelf 6 maanden in de Filipijnen (Cebu) gewoond en was al bekend met de reputatie van deze man. Al voordat hij president werd waren zo goed als alle Pinoys die ik sprak lyrisch over hem.
In Nederland (of elk ander ontwikkeld land) zou ik natuurlijk nooit zo iemand aan de macht willen zien, maar als het op Filipijnse politici aankomt is dit simpelweg de minst slechte optie. Hiervoor werd het land gerund door een aantal rijke families die vooral zichzelf verrijkten, en die het met mensenrechten echt niet beter voor hadden dan Duterte. Maarja, zij scholden niet in de media alles en iedereen de huid vol, en daarom lijkt het voor een buitenstaander alsof zij wel enige vorm van beschaving bezitten.
Zelfs de Filipino's met wie ik daar regelmatig wiet rookte hebben op Duterte gestemd en staan vierkant achter hem. Go figure....
Dus het afschieten van verslaafden en politieke tegenstanders is dikke prima? Trek dan wel even je uitspraak dat je om individuele rechten geeft want dat is duidelijk niet het geval.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De enige manier om de levensomstandigheden van het individu te verbeteren in de Filipijnen is door eerst crisismanagement Duterte stijl toe te passen.
En daar komt die weer met populariteitscijfers die echt helemaal niks met de discussie te maken hebben.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:10 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Jazeker, in het geval van de Filipijnen gewoon doorgaan. Een schoonmaak onder drugscriminelen en gebruikers is hard nodig. Het is basta na tientallen jaren lijden onder drugs en corruptie. De vorige presidenten hebben beloftes gemaakt en de Filipijnen hebben geduld gehad, maar zijn eindelijk gaan in zien dat Duterte hun enige hoop is op een betere toekomst nadat generaties aan presidenten zichzelf alleen maar hebben verrijkt en hun familie. Een kleine 91 milioen Filipijnen hebben op hem gestemd twee maanden geleden. Dat is 91% van alle mensen die in dat land woont. Daarmee hebben ze hun fiat gegeven om te gaan knallen op criminelen en corrupte figuren. Aanpakken die drugscriminelen en corruptie, zodat eindelijk een fundament gaat ontstaan voor de Filipijnen waarop de eerste etage gebouwd kan worden. De eerste etage is goede infrastructuur en het moderniseren van landbouw. Duterte wil ook vanaf volgend jaar 30% meer gaan investeren in onderwijs en 25% meer geld stoppen in de politie. Hij heeft de politie ook de opdracht gegeven om basisscholen in de hoofdstad Manilla (12 miljoen inwoners) te bezoeken om kinderen te waarschuwen tegen de gevaren van drugs. Hij heeft ook strips laten afdrukken die worden uitgedeeld op jongerenfestivals.
Beide geweest ja, voor duiken op El Nido geweest! Veiligheidsproblemen zijn er genoeg ja, een keer een steekpartij meegemaakt in een karaokebar. Scheen om een drugsruzie te gaan tussen de shabuverslaafde neef van onze securityguard en z'n eveneens verslaafde "matties". Wat een land...quote:Op donderdag 1 september 2016 15:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hear hear. Ik heb in Davao City gewoond maar dat wordt zelfs al betwijfeld. Zelfs wietrokende hippies zijn voorstander van hemCebu leuke stad overigens. Wel wat veiligheidsissues. Ben je in het Tao klooster geweest daar? En vanaf Cebu naar Bohol, Panglao en dan koraalduiken?
De argumenten zijn talrijk. Niet alleen uit mijn mond maar ook artikelen, opinies, mensen die daar zijn geweest en hun ervaringen delen en nog blijf je vasthouden aan die libertarische meuk die alleen werkt in een ontwikkeld land. Je bent geen hoopgevend figuur maar wars van starheid. Ik ben nog enigszins flexibel op mijn kijk. Dan word ik maar voor gek uitgemaakt door de ontwikkelde burgerij. De ontwikkelde burgerij hebben nooit een land uit zo'n diep dal als de Filipijnen moeten ontwikkelen. Dat is een taak waar sterke figuren voor nodig zijn die niet geven om hoe internationaal tegen ze wordt aangekeken en maling hebben om hun portemonnee (je hebt een groot huis, redelijke inboedel, prima te eten, een kok, auto en dan is het genoeg), maar het land waarvoor ze dienen als eerste prioriteit hebben. Het is makkelijk praten vanuit een land dat al ontwikkeld is.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
En daar komt die weer met populariteitscijfers die echt helemaal niks met de discussie te maken hebben.
Een schoonmaak onder drugscriminelen is prima hoor maar in dit geval gaat het voornamelijk om slachtoffers van die criminelen die afgeknald worden. Het is nogal eenvoudig om op die lijstjes te komen.
Succes vriend. De man heeft mij persoonlijk laten beveiligen, o.a. bij de opening van een waterkrachtcentrale in NPA gebied.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus het afschieten van verslaafden en politieke tegenstanders is dikke prima? Trek dan wel even je uitspraak dat je om individuele rechten geeft want dat is duidelijk niet het geval.
Het zou prima zijn om de harde criminaliteit aan te pakken daar maar die pak je op deze manier niet echt aan, de arme bevolking krijgt de grootste klappen en er zal af en toe een grote vis gepakt worden
Zal eens bij mijn it vrienden aldaar informeren hoe makkelijk het is om mensen op Duterte's lijstjes te krijgen, lijkt me wel grappig als ze opeens gaan jagen op een volgevreten blanke Europeaan die de lokale bevolking nogal als achterlijk ziet en geen individuele rechten gunt. Bewijs is voor die lijstjes toch niet nodig aangezien het voor het grote collectieve goed is
Goh wat ben jij dom.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:20 schreef George_Zina het volgende:
[..]
De argumenten zijn talrijk. Niet alleen uit mijn mond maar ook artikelen, opinies, mensen die daar zijn geweest en hun ervaringen delen en nog blijf je vasthouden aan die libertarische meuk die alleen werkt in een ontwikkeld land. Je bent geen hoopgevend figuur maar wars van starheid.
quote:Op donderdag 1 september 2016 15:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Succes vriend. De man heeft mij persoonlijk laten beveiligen, o.a. bij de opening van een waterkrachtcentrale in NPA gebied.
In Torres (uitgaansstraat in Davao) zag ik een keer een gevecht tussen twee groepen ladyboys. Ik ging helemaal stukquote:Op donderdag 1 september 2016 15:19 schreef Schwanggg het volgende:
[..]
Beide geweest ja, voor duiken op El Nido geweest! Veiligheidsproblemen zijn er genoeg ja, een keer een steekpartij meegemaakt in een karaokebar. Scheen om een drugsruzie te gaan tussen de shabuverslaafde neef van onze securityguard en z'n eveneens verslaafde "matties". Wat een land...
Ach je staat blijkbaar in zijn email-lijstquote:Op donderdag 1 september 2016 15:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geef geen fuck of je mij wel of niet gelooft.
Ik heb meer moraal dan jij. In wezen ben jij hier de extremist. Toen ik mij ben gaan in lezen in de Filipijnen, en verhalen hoorde van mensen die daar zijn geweest en gesproken hebben met Filipino's, begon al snel wat te bewegen in mijn moraal/overtuigingen. Die waren ook pro-liberaal en mensenrechten overal ter wereld, maar ben gaan in zien dat het een naïef wereldbeeld is. Ik schuif dus aartsmakkelijk in het westen ontwikkelde dogma's opzij als het gaat om landen als de Filipijnen, Mexico, Colombia of Brazilië. Waarom, omdat ik zie dat mensenrechten in het geval van de Filipijnen grote flauwekul zijn. Die mensen willen veiligheid en minder corruptie, en als dat bewerkstelligd wordt op de Duterte-manier, dan vinden ze dat meer dan prima. Het Westen was al ontwikkeld voordat die mensenrechten in de tweede helft van de 20ste eeuw hun intrede deden. En die ontwikkeling ging niet altijd heel netjes. Het vergaren van rijkdom is niet om over naar huis te schrijven. En dit moet je niet zien als een aanval op het westen. Ik heb ook weer schijt aan dat 150 jaar geleden mensen enorm hebben geleden om het westen te maken tot het wat vandaag de dag is. Dat zeker wel. De VOC is een prachtig stukje historie maar ze vergaarden hun rijkdom niet met het oprichten van weeshuizen. Duterte gaat keihard in tegen criminelen voor het grotere goed, want vanwege die criminelen en corrupten lijden veel mensen. Prima, ik zie liever honderdduizend doden op de naam van Duterte en een betere toekomst voor de Filipino's, dan corrupte leiders die wel mooi naam maken bij de Grote Mannen en Vrouwen op het internationale toneel. Die mensenrechtenorganisaties zijn niet serieus te nemen. Als ze daar om gaven hadden ze jaren geleden al aan de bel getrokken over vernietigende industrieën en corrupte leiders, maar nu pas ageren ze stevig. Wat een grap.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:25 schreef Chewie het volgende:
ij dom.
Nogmaals met de argumenten die jij gebruikt kun je Hitler ook als goed gaan zien maar dat doen we ook niet.
Het is gewoon heel simpel, het afschieten van niet veroordeelde drugsgebruikers (helaas voor jullie zijn het zelden de echte criminelen die gepakt worden en dan nog zou het verkeerd zijn om zo'n clown op te hemelen) maakt hem gewoon fout hoeveel goede dingen daar ook tegenover staan. Dat zijn voorgangers ook fout waren maakt hem ook niet automagisch goed.
Dat heeft overigens niks te maken met libertarisme maar gewoon met moraal (of in jouw geval het gebrek er aan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |