abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165029942
Wat is jullie mening over de duur van de wachttijd in restaurants tussen de gerechten in?
Is een uur normaal of moet dat minder worden?
Ik vind dat je tegenwoordig absurd lang moet wachten, vooral in de duurdere gelegenheden.
Maar ik merk dat mensen het normaal beginnen te vinden.
Vier uur ergens zitten voor een diner wordt niet vreemd gevonden. En dan krijg je gerechtjes die je in een kwartier op hebt in totaal.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:09:15 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165029984
Als je snel je eten wilt raad ik aan naar snackbar de vette bek te gaan, of the golden arches.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:13:02 #3
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165030036
Ik vind een uur tussen gangen te lang. Half uurtje is ideaal.
Ik denk altijd dat die duurdere restaurants denken dat ze voor dat geld een avondvullend programma moeten doen. Terwijl wij evengoed gewoon komen om een hapje te eten.

Maar ja, als ik met een oude vriend naar een bijzonder restaurant ga om bij te kletsen, dan is het juist wel leuk als het lang duurt. Alleen komt dat een stuk minder vaak voor dan dat ik gewoon met mijn lief een hapje ga eten.

Ik heb trouwens het idee dat ze bij ons lievelingsrestaurant zelf bedacht hebben dat we altijd haast hebben. Daar gaat het altijd supervlot. :)
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:13:10 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_165030038
Deze kwestie lijkt mij erg persoonlijk. Ik drink graag een drankje tussen de gangen en heb er ook geen probleem mee dat ik wat langer moet wachten. Het is zelfs zo dat ik vaak alleen een voorgerecht op geef en pas later het hoofdgerecht zodat er tenminste wat tijd tussen de gangen zit in plaats van dat het als een lopende band voor je wordt neergezet.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_165030044
Vier uur voor een diner zou ik sowieso niet doen en dan die prijzen.. :|W
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_165030060
Een uur tussen het de gerechten zou ik niet normaal vinden. Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt.

Zou je weglopen als het een uur of langer duurt? Uiteraard wel betalen wat je gehad hebt?
pi_165030089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een uur tussen het de gerechten zou ik niet normaal vinden. Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt.

Komt echt regelmatig voor.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:18:48 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165030108
Laatste keer dat het zo erg was was met 2 bejaarden die het wachten in restaurants per definitie altijd te lang vinden, dus de stemming werd op het laatst enigzins grimmig. Ik schreef daarover:

"Maar 4 uur voor 4-gangen zette wel een behoorlijke domper op de avond. De amuses werden lekker rap, verdeeld over de eerste 3 kwartier geserveerd, daarna duurde het 30 minuten voor het eerste gerecht werd geserveerd, vervolgens twee keer 40 minuten en op het hoofdgerecht hebben we precies een uur moeten wachten."

(ik weet dat zo precies omdat ik foto's maak ;) )
pi_165030192
In de meeste restaurants kun je vaak wel vragen of het wat sneller kan, en meestal doet men het dan ook nog. :P
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:29:42 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_165030257
Als ze een wachttijd van een uur onderbreken met een amuse scheelt dat gevoelsmatig al.
pi_165030278
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:18 schreef RobinOok het volgende:
Maar 4 uur voor 4-gangen zette wel een behoorlijke domper op de avond. De amuses werden lekker rap, verdeeld over de eerste 3 kwartier geserveerd, daarna duurde het 30 minuten voor het eerste gerecht werd geserveerd, vervolgens twee keer 40 minuten en op het hoofdgerecht hebben we precies een uur moeten wachten
Dit herken ik wel, ik denk dat het in de opleiding zo wordt geleerd.
pi_165030318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:25 schreef Basp1 het volgende:
In de meeste restaurants kun je vaak wel vragen of het wat sneller kan, en meestal doet men het dan ook nog. :P
Ik vroeg het ergens één keer omdat de bestelling maar niet werd opgenomen. Toen kregen we het voorgerecht vrij snel, maar moesten extra lang - volgens mij anderhalf uur, althans zo voelde het - wachten op het hoofdgerecht. Ik ga niet twee keer zeggen dat we vroeg weg moeten.
Bovendien, misschien krijg je het dure gerecht dan halfgaar oid, dat wil je ook niet.
pi_165030338
Bij de beren komt pas je drinken als je hoofdgerecht al op is.
pi_165030474
Lang wachten is meestal niet fijn, maar erger is als ze je bord al wegtrekken als je nog op je laatste hap aan het kauwen bent.
pi_165030565
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:18 schreef RobinOok het volgende:
(ik weet dat zo precies omdat ik foto's maak ;) )
Jij bent toch niet mevrouw Iwanius he?
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:33:46 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165031367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:50 schreef zovty het volgende:

[..]

Jij bent toch niet mevrouw Iwanius he?
Nee, jammer genoeg niet! :)
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:34:16 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165031375
Nee, grapje, Iwanius is geen man voor mij. :) Ik heb 'n hele leuke. Die doe ik niet meer weg.
pi_165031794
Ik zat woensdag in een restaurant waar het hoofdgerecht net even te snel kwam,
het glaasje wijn dat bij het voorgerecht hoorde had ik nog niet eens op.
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:54:40 #19
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_165032674
Als je zegt dat je haast hebt, dan kan je in een uur klaar zijn.

Zelf een keer gedaan. Moest daarna nog ergens heen. Geen probleem mee.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:50:06 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165033824
Mijn lief vind dat stom, om van tevoren al te zeggen dat je haast hebt. }:|
Dus zeggen we het nooit.

Als hij er niet was, zou ik het altijd zeggen...
Zo van 'de babysittter moet uiterlijk om 21:30 naar huis'. :+
pi_165034736
Ooit zat ik in een restaurant waar men kennelijk onze bestelling kwijt was, want andere tafels, die later binnenkwamen, hadden eerder hun voer. De ober rende zich rot, en was behoorlijk overwerkt, dus ik heb het restaurant gebeld en gezegd "De tafel in de hoek - ja, met die man die nu zijn hand omhoog steekt - wil graag zijn voedsel. Dank u!". Kwamen ze binnen een minuut de bestelling opnieuw opnemen. Ouch, pijnlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:20:14 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165038014
Half uurtje tussen de gerechten vind ik vrij normaal.
Als het mij te lang duurt schiet ik even iemand van de bediening aan en zeg ik dat de volgende gang wel mag doorkomen.
Bediening moet dat in de gaten houden en bij de keuken de gerechten uitvragen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165038113
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:20 schreef golfer het volgende:
Half uurtje tussen de gerechten vind ik vrij normaal.
Als het mij te lang duurt schiet ik iemand van de bediening dood.
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:28:14 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165038135
je kan toch gewoon je muil open trekken tegen zo'n pinguin 'we hebben niet de hele avond de tijd dus een beetje doorloop graag met die gerechten'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:30:50 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165038189
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:28 schreef fathank het volgende:
je kan toch gewoon je muil open trekken tegen zo'n pinguin 'we hebben niet de hele avond de tijd dus een beetje doorloop graag met die gerechten'
Je zou het zelfs ook op een normale manier kunnen vermelden. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:33:39 #26
157922 fathank
pi_165038243
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Je zou het zelfs ook op een normale manier kunnen vermelden. :{
deze post snap ik niet.

graag geen sarcasme gebruiken aub.
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:38:12 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165038306
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:33 schreef fathank het volgende:

[..]

deze post snap ik niet.

graag geen sarcasme gebruiken aub.
Jij vindt het over een pinguïn hebben als je het hebt over iemand van de bediening normaal?
En jij vindt het normaal mensen aan te spreken op die toon met: "we hebben niet de hele avond de tijd dus een beetje doorloop graag met die gerechten"?

Ik zou je het restaurant uit (laten) zetten.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:42:02 #28
157922 fathank
pi_165038368
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij vindt het over een pinguïn hebben als je het hebt over iemand van de bediening normaal?
En jij vindt het normaal mensen aan te spreken op die toon met: "we hebben niet de hele avond de tijd dus een beetje doorloop graag met die gerechten"?

Ik zou je het restaurant uit (laten) zetten.
ik zou niet zo happen als ik jou was
  vrijdag 2 september 2016 @ 18:42:37 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165040564
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:42 schreef fathank het volgende:

ik zou niet zo happen als ik jou was
Ik zou mij fatsoenlijk gedragen, als ik jou was.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 september 2016 @ 18:45:38 #30
157922 fathank
pi_165040613
Fatsoen is afhankelijk van je referentiekader maar ik denk dat ik het wel begrijp.
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:47:53 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165041770
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit herken ik wel, ik denk dat het in de opleiding zo wordt geleerd.
Alsof horecapersoneel in de bediening daarvoor is opgeleid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165043484
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Uiteraard wel betalen wat je gehad hebt?
Wat?????????

Als je wegloopt dan loop je ook gewoon echt weg.
pi_165044117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:57 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat?????????

Als je wegloopt dan loop je ook gewoon echt weg.
Dan moet je weglopen als je nog niks hebt gehad, anders is het gewoon jatten.
pi_165044259
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:14 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dan moet je weglopen als je nog niks hebt gehad, anders is het gewoon jatten.
Nee, het is gewoon een civielrechtelijk conflict. Als ze centen willen zien moeten ze werken voor hun geld. Bij diefstal spreek je van voorbedachte rade. Als ik naar een restaurant ga verwacht ik kwaliteitsvol bediend te worden, dit is een belangrijk deel van de overeenkomst. Als het restaurant in gebreke blijft, is het ook logisch dat ik mijn verplichtingen die op basis van de overeenkomst na levering worden uitgevoerd, niet kan uitvoeren. Indien het restaurant van mening is dat ze wel hun deel van de overeenkomst hebben uitgevoerd kunnen ze het voorleggen aan de rechter.
pi_165108587
INee, het is gewoon een civielrechtelijk conflict. Als ze centen willen zien moeten ze werken voor hun geld. Bij diefstal spreek je van voorbedachte rade. Als ik naar een restaurant ga verwacht ik kwaliteitsvol bediend te worden, dit is een belangrijk deel van de overeenkomst. Als het restaurant in gebreke blijft, is het ook logisch dat ik mijn verplichtingen die op basis van de overeenkomst na levering worden uitgevoerd, niet kan uitvoeren. Indien het restaurant van mening is dat ze wel hun deel van de overeenkomst hebben uitgevoerd kunnen ze het voorleggen aan de rechter.

Dan denk ik nog steeds dat je moet betalen voor wat je wel hebt gehad.
Ik ben ooit weggelopen bij een tent waar we koffie bestelden. De meneer liep eens te bellen, te praten met een vaste klant die binnen zat.... Hij bediende uiteindelijk 2 klanten die na ons kwamen.
Toen we wegliepen was hij zo overstuur... Ja hoor!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  roze maandag 5 september 2016 @ 18:23:31 #36
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165108730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:20 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een civielrechtelijk conflict. Als ze centen willen zien moeten ze werken voor hun geld. Bij diefstal spreek je van voorbedachte rade. Als ik naar een restaurant ga verwacht ik kwaliteitsvol bediend te worden, dit is een belangrijk deel van de overeenkomst. Als het restaurant in gebreke blijft, is het ook logisch dat ik mijn verplichtingen die op basis van de overeenkomst na levering worden uitgevoerd, niet kan uitvoeren. Indien het restaurant van mening is dat ze wel hun deel van de overeenkomst hebben uitgevoerd kunnen ze het voorleggen aan de rechter.
:')
Your beauty never ever scared me.
pi_165109850
Nou, ik ben benieuwd wat het recht er van zegt....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_165111353
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2016 18:23 schreef Amarantha het volgende:

[..]

:')
Heb je ook een onderbouwing?
pi_165119278
'n Uur moeten wachten tussen voor en hoofdgerecht is gewoon te lang, of de klant geeft aan dat het wat langer mag duren, beetje borrelen tussendoor...

In normale situaties is dit te lang en hebben die koks 'n slechte timing/geen feeling voor het vak. :Y)
pi_165120491
Sowieso mensen die fucking veel geld uitgeven voor een maaltijd en er dan uren op zitten te wachten :') 8)7

bij de mcdonalds duurt het soms al te lang moet je nagaan als je 20x zo veel betaalt
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165156499
Bij de Mc Donalds hebben ze duidelijk 'corporate' richtlijnen inzake tijdsduur van het eten voor de gasten. Waarom denk je dat men bij de Mc Donalds van die dikke manuals hebben voor de managers. Wordt er in gedrild en is heilig. Kort gezegd: Als een plateau met eten te lang moet wachten eer het wordt gebracht of opgehaald dan moet het na een paar minuten weggegooid worden is mij vertelt. Idem voor de burgers. Ligt het te lang in die bin (waar ze worden warm gehouden) en de tijdsduur is voorbij dan moeten ze worden weggegooid. Moet jij te lang wachten op je bestelling dan krijg je korting of iets gratis. Klant is koning volgens Amerikaans recept,ook als de Mc in Nederland is.

V.w.b.het lang moeten wachten:

Tja...iedereen weet dat ik niet van lang wachten houd en als ik te lang moet wachten sta ik gewoon op en ben ik weg. Betaal ik dan? Wat ik op heb, ja,dat fatsoen heb ik nog,maar al staat het klaar om te worden uitgeserveerd,jammer dan, maar dat is dan rekening Huis en niet mijn probleem want men ook dan zegt. Gelukkig ga ik tegenwoordig alleen maar naar zaken waarvan ik kan weten of tenminste het gevoel heb dat het wel mijn soort zaak is en dus het proberen waard. Zo voorkom ik problemen en weet ik i.i.g dat ik lekker ga eten of het mij zal bevallen.
pi_165157089
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:59 schreef Iwanius het volgende:
Gelukkig ga ik tegenwoordig alleen maar naar zaken waarvan ik kan weten of tenminste het gevoel heb dat het wel mijn soort zaak is en dus het proberen waard. Zo voorkom ik problemen en weet ik i.i.g dat ik lekker ga eten of het mij zal bevallen.
Moet je ook eens met televisieprogramma's proberen.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_165190319
Ik heb echt een hekel aan lang wachten. Uur tussen gerechten is echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang. Meeste erger ik mij aan tenten waar als je de rekening vraagt je dan nog een keer een half uur moet wachten. Als ik de rekening vraag wil ik binnen 5/10 minuten die tent uit zijn.

Een keer weggelopen toen ik 3 keer had gevraagd om de rekening, kwam die knakker nog achter me aan hollen. Dan kan het opeens wel snel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_165191625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 00:10 schreef habitue het volgende:
Meeste erger ik mij aan tenten waar als je de rekening vraagt je dan nog een keer een half uur moet wachten. Als ik de rekening vraag wil ik binnen 5/10 minuten die tent uit zijn.
Erg hinderlijk inderdaad.

Na enkele minuten sta ik altijd gewoon op en loop dan gewoon naar de bar. Laten ze me daar ook langer dan een paar minuten staan dan begin ik me jas aan te trekken en duidelijk aanstalten te maken om weg te lopen (wat ik dan ook doe).

Maar in 9/10 gevallen is even naar de bar lopen al genoeg om snel te kunnen betalen.

Langzaam zijn met de rekening kost de ober trouwens wel zijn fooi. Meerdere malen gehad dat de service bij het eten prima was, maar als hij dan zo traag doet wanneer "de buit binnen is". Dan gaat zijn fooi gewoon naar de 0.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2016 01:14:21 ]
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:50:12 #45
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165291850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 04:55 schreef Baas_bas het volgende:
Sowieso mensen die fucking veel geld uitgeven voor een maaltijd en er dan uren op zitten te wachten :') 8)7

bij de mcdonalds duurt het soms al te lang moet je nagaan als je 20x zo veel betaalt
Voor een goede maaltijd wil ik best het geld en de tijd investeren maar dan mag je ook verwachten dat wanneer je aan het voorgerecht begint het hoofdgerecht ook binnen een redelijke termijn op tafel staat. Iets waar de meeste restaurants ook wel op mikken.
pi_165311940
Laatste tijd heb ik juist dat alles met de snelheid van het licht op tafel wordt gezet. Sta vaak binnen 1 uur weer buiten. Voorgerecht , hoofdgerecht en koffie. Vooral tussen de gerechten in mag wel wat meer tijd.
  woensdag 14 september 2016 @ 09:54:52 #47
45206 Pietverdriet
pi_165312647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:10 schreef mytec het volgende:
Laatste tijd heb ik juist dat alles met de snelheid van het licht op tafel wordt gezet. Sta vaak binnen 1 uur weer buiten. Voorgerecht , hoofdgerecht en koffie. Vooral tussen de gerechten in mag wel wat meer tijd.
Werd ons eergisteren na het voorgerecht gevraagd of het hoofdgerecht al doorkon. Heel erg netjes
pi_165321512
Te langzaam is irritant, te snel kan ook niet fijn zijn. Maar ach, je kan het inderdaad ook aangeven welk tempo je wilt ('wacht nog maar even een kwartier', of 'we kijken nog even naar de desserts, we hebben nog geen keuze gemaakt').

Twee situaties die ik recentelijk heb meegemaakt:
- ik zou lunchen met een jeugdvriendin. We hadden elkaar al een paar jaar niet meer gezien of gesproken. Ik kom binnen, zij was net op zoek naar een tafel. Dus ik begroet haar kort, wij gaan ergens zitten, en nog vòòrdat ik me überhaupt had geïnstalleerd en haar had aangekeken (ja, letterlijk!), kreeg ik al een menukaart onder mijn neus geduwd. Hallo... Mag ik mijn gezelschap nog even iets uitgebreider begroeten? Dit kwam mij erg vervelend over. We namen daarna ook de tijd voor het bijpraten en ondertussen een broodje uitzoeken, maar die serveerster kwam ondertussen wel drie keer langs om te informeren of we een keuze hadden gemaakt. Dan denk ik: observeer van een afstandje en kijk naar de lichaamstaal. Dan weet je ook genoeg. En ja, de serveerster had dat prima kunnen doen, want wij waren de enige in de zaak...

- iets minder vervelend, maar wel meer on-topic: ooit bijna een uur(!) gewacht op bitterballen ( :') ). Daarna bestelden we onze hamburgers (het was zo'n luxe hamburgertent waar je er tegenwoordig wel meer van hebt), en dat heeft serieus vijf kwartier geduurd voor het op tafel stond :'). Dan denk ik: hamburgers, hoe moeilijk wil je het hebben? Eén persoon uit ons gezelschap kwam al later en had zich ook nog eens een uur vergist in de tijd. Toen heeft hij telefonisch zijn bestelling aan ons doorgegeven. Alle hamburgers werden uiteindelijk geserveerd toen onze laatste persoon binnen was, ruim een uur na onze bestelling. Volgens mij hebben we toen een drankje compensatie gehad.
Somebody that I used to know
  woensdag 14 september 2016 @ 17:55:34 #49
45206 Pietverdriet
pi_165321589
In de states is het vrij normaal dat je na een uurtje weer buitenstaat. Kunnen ze de tafel drie a vier keer bezetten op een avond.
pi_165321597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
In de states is het vrij normaal dat je na een uurtje weer buitenstaat. Kunnen ze de tafel drie a vier keer bezetten op een avond.
The States heeft ook een heel andere eetcultuur. Daar dineer je niet voor de gezelligheid en de goede gesprekken, daar eet je buitenshuis zodat je niet hoeft te koken.
Somebody that I used to know
pi_165323934
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werd ons eergisteren na het voorgerecht gevraagd of het hoofdgerecht al doorkon. Heel erg netjes
zo hoort het inderdaad, maar niet vragen met de borden al in de hand. Overigens hou ik er van als ik wel binnen 5 min na aankomst een eerste drankje heb en dan rustig de kaart kan bekijken.
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 19:48:03 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165324117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:50 schreef RobinOok het volgende:
Mijn lief vind dat stom, om van tevoren al te zeggen dat je haast hebt. }:|
Dus zeggen we het nooit.

Als hij er niet was, zou ik het altijd zeggen...
Zo van 'de babysittter moet uiterlijk om 21:30 naar huis'. :+
Kun je op jouw leeftijd niet beter zeggen "van de verpleging moet ik om 22:00u thuis zijn"? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165371241
Volgens mij willen ze gewoon dat je in die tijd wat drinkt. Want daar verdienen ze het meest op en je gaat echt niet op een droge zitten.

Over die menukaarten onder je neus duwen: ik vind het altijd irritant dat je al drinken moet bestellen zonder dat je even op de drankkaart hebt gekeken. Niet dat ik iets bijzonders drink, maar ik slaag er toch altijd in om iets te bestellen wat er niet is.

Dus dat gaat me juist te snel
pi_165374702
Het kan mij niet lang genoeg duren, het is voor mij echt een avondje uit. Ik reserveer meestal voor 20.00 uur en hoop pas na middernacht klaar te zijn. Met een gangetje of 5 en wijnarrangement. Als het sneller gaat zou ik het ook niet op kunnen trouwens .
  Moderator vrijdag 16 september 2016 @ 22:31:50 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165374772
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Het kan mij niet lang genoeg duren, het is voor mij echt een avondje uit. Ik reserveer meestal voor 20.00 uur en hoop pas na middernacht klaar te zijn. Met een gangetje of 5 en wijnarrangement. Als het sneller gaat zou ik het ook niet op kunnen trouwens .
Dat is een kwestie van trainen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 september 2016 @ 22:31:58 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165374778
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Is misschien eens per jaar leuk, maar niet als je wekelijks uit eten gaat.
Poef.....gone! ©golfer
pi_165374833
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Is misschien eens per jaar leuk, maar niet als je wekelijks uit eten gaat.
Nee, eens in de 3 weken op zaterdag. En op vakantie elke dag. Op andere dagen mag het inderdaad best wat sneller gaan.
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:39:21 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165376203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:35 schreef bloodymary1 het volgende:

Nee, eens in de 3 weken op zaterdag. En op vakantie elke dag. Op andere dagen mag het inderdaad best wat sneller gaan.
Eens in de 3 weken een avondvullende voorstelling vind ik teveel. Dan wil ik gewoon n 2 uur weer buiten staan.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')