Komt echt regelmatig voor.quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een uur tussen het de gerechten zou ik niet normaal vinden. Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt.
Dit herken ik wel, ik denk dat het in de opleiding zo wordt geleerd.quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:18 schreef RobinOok het volgende:
Maar 4 uur voor 4-gangen zette wel een behoorlijke domper op de avond. De amuses werden lekker rap, verdeeld over de eerste 3 kwartier geserveerd, daarna duurde het 30 minuten voor het eerste gerecht werd geserveerd, vervolgens twee keer 40 minuten en op het hoofdgerecht hebben we precies een uur moeten wachten
Ik vroeg het ergens één keer omdat de bestelling maar niet werd opgenomen. Toen kregen we het voorgerecht vrij snel, maar moesten extra lang - volgens mij anderhalf uur, althans zo voelde het - wachten op het hoofdgerecht. Ik ga niet twee keer zeggen dat we vroeg weg moeten.quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:25 schreef Basp1 het volgende:
In de meeste restaurants kun je vaak wel vragen of het wat sneller kan, en meestal doet men het dan ook nog.
Jij bent toch niet mevrouw Iwanius he?quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:18 schreef RobinOok het volgende:
(ik weet dat zo precies omdat ik foto's maak)
Nee, jammer genoeg niet!quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:50 schreef zovty het volgende:
[..]
Jij bent toch niet mevrouw Iwanius he?
quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:20 schreef golfer het volgende:
Half uurtje tussen de gerechten vind ik vrij normaal.
Als het mij te lang duurt schiet ik iemand van de bediening dood.
Je zou het zelfs ook op een normale manier kunnen vermelden.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:28 schreef fathank het volgende:
je kan toch gewoon je muil open trekken tegen zo'n pinguin 'we hebben niet de hele avond de tijd dus een beetje doorloop graag met die gerechten'
deze post snap ik niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Je zou het zelfs ook op een normale manier kunnen vermelden.
Jij vindt het over een pinguïn hebben als je het hebt over iemand van de bediening normaal?quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:33 schreef fathank het volgende:
[..]
deze post snap ik niet.
graag geen sarcasme gebruiken aub.
ik zou niet zo happen als ik jou wasquote:Op vrijdag 2 september 2016 16:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij vindt het over een pinguïn hebben als je het hebt over iemand van de bediening normaal?
En jij vindt het normaal mensen aan te spreken op die toon met: "we hebben niet de hele avond de tijd dus een beetje doorloop graag met die gerechten"?
Ik zou je het restaurant uit (laten) zetten.
Ik zou mij fatsoenlijk gedragen, als ik jou was.quote:
Alsof horecapersoneel in de bediening daarvoor is opgeleid.quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dit herken ik wel, ik denk dat het in de opleiding zo wordt geleerd.
Wat?????????quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Uiteraard wel betalen wat je gehad hebt?
Dan moet je weglopen als je nog niks hebt gehad, anders is het gewoon jatten.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wat?????????
Als je wegloopt dan loop je ook gewoon echt weg.
Nee, het is gewoon een civielrechtelijk conflict. Als ze centen willen zien moeten ze werken voor hun geld. Bij diefstal spreek je van voorbedachte rade. Als ik naar een restaurant ga verwacht ik kwaliteitsvol bediend te worden, dit is een belangrijk deel van de overeenkomst. Als het restaurant in gebreke blijft, is het ook logisch dat ik mijn verplichtingen die op basis van de overeenkomst na levering worden uitgevoerd, niet kan uitvoeren. Indien het restaurant van mening is dat ze wel hun deel van de overeenkomst hebben uitgevoerd kunnen ze het voorleggen aan de rechter.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dan moet je weglopen als je nog niks hebt gehad, anders is het gewoon jatten.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:20 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een civielrechtelijk conflict. Als ze centen willen zien moeten ze werken voor hun geld. Bij diefstal spreek je van voorbedachte rade. Als ik naar een restaurant ga verwacht ik kwaliteitsvol bediend te worden, dit is een belangrijk deel van de overeenkomst. Als het restaurant in gebreke blijft, is het ook logisch dat ik mijn verplichtingen die op basis van de overeenkomst na levering worden uitgevoerd, niet kan uitvoeren. Indien het restaurant van mening is dat ze wel hun deel van de overeenkomst hebben uitgevoerd kunnen ze het voorleggen aan de rechter.
Moet je ook eens met televisieprogramma's proberen.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:59 schreef Iwanius het volgende:
Gelukkig ga ik tegenwoordig alleen maar naar zaken waarvan ik kan weten of tenminste het gevoel heb dat het wel mijn soort zaak is en dus het proberen waard. Zo voorkom ik problemen en weet ik i.i.g dat ik lekker ga eten of het mij zal bevallen.
Erg hinderlijk inderdaad.quote:Op vrijdag 9 september 2016 00:10 schreef habitue het volgende:
Meeste erger ik mij aan tenten waar als je de rekening vraagt je dan nog een keer een half uur moet wachten. Als ik de rekening vraag wil ik binnen 5/10 minuten die tent uit zijn.
Voor een goede maaltijd wil ik best het geld en de tijd investeren maar dan mag je ook verwachten dat wanneer je aan het voorgerecht begint het hoofdgerecht ook binnen een redelijke termijn op tafel staat. Iets waar de meeste restaurants ook wel op mikken.quote:Op dinsdag 6 september 2016 04:55 schreef Baas_bas het volgende:
Sowieso mensen die fucking veel geld uitgeven voor een maaltijd en er dan uren op zitten te wachten![]()
bij de mcdonalds duurt het soms al te lang moet je nagaan als je 20x zo veel betaalt
Werd ons eergisteren na het voorgerecht gevraagd of het hoofdgerecht al doorkon. Heel erg netjesquote:Op woensdag 14 september 2016 09:10 schreef mytec het volgende:
Laatste tijd heb ik juist dat alles met de snelheid van het licht op tafel wordt gezet. Sta vaak binnen 1 uur weer buiten. Voorgerecht , hoofdgerecht en koffie. Vooral tussen de gerechten in mag wel wat meer tijd.
The States heeft ook een heel andere eetcultuur. Daar dineer je niet voor de gezelligheid en de goede gesprekken, daar eet je buitenshuis zodat je niet hoeft te koken.quote:Op woensdag 14 september 2016 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
In de states is het vrij normaal dat je na een uurtje weer buitenstaat. Kunnen ze de tafel drie a vier keer bezetten op een avond.
zo hoort het inderdaad, maar niet vragen met de borden al in de hand. Overigens hou ik er van als ik wel binnen 5 min na aankomst een eerste drankje heb en dan rustig de kaart kan bekijken.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Werd ons eergisteren na het voorgerecht gevraagd of het hoofdgerecht al doorkon. Heel erg netjes
Kun je op jouw leeftijd niet beter zeggen "van de verpleging moet ik om 22:00u thuis zijn"?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:50 schreef RobinOok het volgende:
Mijn lief vind dat stom, om van tevoren al te zeggen dat je haast hebt.![]()
Dus zeggen we het nooit.
Als hij er niet was, zou ik het altijd zeggen...
Zo van 'de babysittter moet uiterlijk om 21:30 naar huis'.
Dat is een kwestie van trainenquote:Op vrijdag 16 september 2016 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Het kan mij niet lang genoeg duren, het is voor mij echt een avondje uit. Ik reserveer meestal voor 20.00 uur en hoop pas na middernacht klaar te zijn. Met een gangetje of 5 en wijnarrangement. Als het sneller gaat zou ik het ook niet op kunnen trouwens .
Is misschien eens per jaar leuk, maar niet als je wekelijks uit eten gaat.quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Het kan mij niet lang genoeg duren, het is voor mij echt een avondje uit. Ik reserveer meestal voor 20.00 uur en hoop pas na middernacht klaar te zijn. Met een gangetje of 5 en wijnarrangement. Als het sneller gaat zou ik het ook niet op kunnen trouwens .
Nee, eens in de 3 weken op zaterdag. En op vakantie elke dag. Op andere dagen mag het inderdaad best wat sneller gaan.quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Is misschien eens per jaar leuk, maar niet als je wekelijks uit eten gaat.
Eens in de 3 weken een avondvullende voorstelling vind ik teveel. Dan wil ik gewoon n 2 uur weer buiten staan.quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, eens in de 3 weken op zaterdag. En op vakantie elke dag. Op andere dagen mag het inderdaad best wat sneller gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |