Ah dat 'viezi-jeuze' helpt enormquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:50 schreef Voxs het volgende:
[..]
Vieziweuze![]()
Viezi-jeuze![]()
Ergerlijk he?
uiwwl, nu ik het uitspreek vind ik dat moeilijker dan uilquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:51 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja ik kan 'uil' ook wel uitspreken maar dan klinkt het meer als 'uiwwl' en ik krij de klank niet zoals in 'kuiken'. Ik vind 'bijl' ook zo'n stom woord.
Geen idee! Een vriend van mij spreekt het dus wel uit net zoals 'kuiken'. Klinkt zo geforceerd maar wel érg correct en keurig.quote:
Hehe, die j moet je een beetje wegmoffelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:54 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ah dat 'viezi-jeuze' helpt enorm![]()
Ik schijn toch ook wel een Amsterdamse uitspraak te hebben dus het wordt allemaal zo lastig
quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:54 schreef Voxs het volgende:
Als je vaak uil achter elkaar zegt dan ineens is het een belachelijk woord.
Ik ben benieuwd naar jouw uil.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:55 schreef FANN het volgende:
[..]
uiwwl, nu ik het uitspreek vind ik dat moeilijker dan uilmaar ik heb ook wel eens moeite met woorden kan alleen niet zo snel nu een voorbeeld bedenken eigenlijk
vaak engelse woorden zijn het ook...
Maar het was mijn steun-jquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:55 schreef Voxs het volgende:
[..]
Hehe, die j moet je een beetje wegmoffelen natuurlijk.
je kan het vocarooënquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:57 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw uil.
Dat boogje is niet erg stabielquote:
Haha fantastisch! Ik ken ook zo'n persoonquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:58 schreef Voxs het volgende:
Ik zag gister een man op tv (in een nieuwsitem denk ik) die sprak zoals het polygoon journaal.
'uhl'quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:54 schreef Voxs het volgende:
Als je vaak uil achter elkaar zegt dan ineens is het een belachelijk woord.
Geweldig!quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:00 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Haha fantastisch! Ik ken ook zo'n persoonInclusief benepen stem.
Dan ga ik wel weer over op het gebruik van synoniemenquote:
Taalquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:59 schreef Koen66 het volgende:
Wat een ingewikkelde onderwerpen voor de vroege ochtend
quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:03 schreef -Miauw- het volgende:
[..]![]()
http://vocaroo.com/i/s1Dfx0ctIgEg
en nu aluminimumquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:07 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
WauwDat klinkt als zo'n audio-leerboek!
Ik overdreef watquote:
quote:
Wat grappigquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:09 schreef FANN het volgende:
[..]
en nu aluminimum![]()
http://vocaroo.com/i/s1T6xIYY4w8A
Mijn collega's vragen zich af waarom ik moest lachenquote:
juist leuk een beetje overdrijvenquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:10 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik overdreef wat
Wat een leuke stem heb jij btw.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:11 schreef -Miauw- het volgende:
[..]![]()
Wat grappig!
Mijn kat vond het reuzeinteressant en begon aan de laptop te snuffelen
Is toch keurig!quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:13 schreef -Miauw- het volgende:
Aluminium
http://vocaroo.com/i/s11MKsXPXj3J
Mijn microfoon is gaar.
Plat Utregs hierquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:12 schreef FANN het volgende:
[..]
juist leuk een beetje overdrijven![]()
en dank jeik kan ook héél plat Amsterdams praten, maar dat doe ik normaal niet hoor, ik
heb wel af en toe een flink accent hoor ik van familie, maar die praten harstikke netjes
ow........ leuk juist, laat eens iets plat Utregs horen danquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef Muck het volgende:
[..]
Plat Utregs hier
Vanwege mijn werk heb ik het aardig onder controle, maar als ik langere tijd vrij ben geweest en veel bij familie ben geweest, is het weer veel erger
quote:
Ha, zo leuk ook stem bij plaatje.quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:13 schreef -Miauw- het volgende:
Aluminium
http://vocaroo.com/i/s11MKsXPXj3J
Mijn microfoon is gaar.
Kan ik op mijn werk niet opnemen, maar ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan doenquote:Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef FANN het volgende:
[..]
ow........ leuk juist, laat eens iets plat Utregs horen dan
lol, dat ga ik je niet aan doen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Jaof plat Utregs, waar je ook woont, het accent van waar je woont zeg maar
Ik doe wel een tongbrekerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |