Ah dat 'viezi-jeuze' helpt enormquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:50 schreef Voxs het volgende:
[..]
Vieziweuze![]()
Viezi-jeuze![]()
Ergerlijk he?
uiwwl, nu ik het uitspreek vind ik dat moeilijker dan uilquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:51 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja ik kan 'uil' ook wel uitspreken maar dan klinkt het meer als 'uiwwl' en ik krij de klank niet zoals in 'kuiken'. Ik vind 'bijl' ook zo'n stom woord.
Geen idee! Een vriend van mij spreekt het dus wel uit net zoals 'kuiken'. Klinkt zo geforceerd maar wel érg correct en keurig.quote:
Hehe, die j moet je een beetje wegmoffelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:54 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ah dat 'viezi-jeuze' helpt enorm![]()
Ik schijn toch ook wel een Amsterdamse uitspraak te hebben dus het wordt allemaal zo lastig
quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:54 schreef Voxs het volgende:
Als je vaak uil achter elkaar zegt dan ineens is het een belachelijk woord.
Ik ben benieuwd naar jouw uil.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:55 schreef FANN het volgende:
[..]
uiwwl, nu ik het uitspreek vind ik dat moeilijker dan uilmaar ik heb ook wel eens moeite met woorden kan alleen niet zo snel nu een voorbeeld bedenken eigenlijk
vaak engelse woorden zijn het ook...
Maar het was mijn steun-jquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:55 schreef Voxs het volgende:
[..]
Hehe, die j moet je een beetje wegmoffelen natuurlijk.
je kan het vocarooënquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:57 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw uil.
Dat boogje is niet erg stabielquote:
Haha fantastisch! Ik ken ook zo'n persoonquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:58 schreef Voxs het volgende:
Ik zag gister een man op tv (in een nieuwsitem denk ik) die sprak zoals het polygoon journaal.
'uhl'quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:54 schreef Voxs het volgende:
Als je vaak uil achter elkaar zegt dan ineens is het een belachelijk woord.
Geweldig!quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:00 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Haha fantastisch! Ik ken ook zo'n persoonInclusief benepen stem.
Dan ga ik wel weer over op het gebruik van synoniemenquote:
Taalquote:Op vrijdag 2 september 2016 08:59 schreef Koen66 het volgende:
Wat een ingewikkelde onderwerpen voor de vroege ochtend
quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:03 schreef -Miauw- het volgende:
[..]![]()
http://vocaroo.com/i/s1Dfx0ctIgEg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |