ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 06-09-2016 11:35:04 ]
Op donderdag 1 september 2016 23:10 schreef Prins_Pils het volgende: Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.
Helemaal vanuit Zwolle naar Rotterdam, vier dagen per week? Damn!
Op donderdag 1 september 2016 23:10 schreef Prins_Pils het volgende: Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.
Heb in 2012 ook nog een open dag bezocht in Rotterdam, maar dat was me toch echt iets te ver dus toen toch maar voor Amsterdam gekozen. Herinner me dat we in het hele begin nog wel gewoon vijf dagen naar school moesten, maar dat was voor ze er erg in hadden dat sommige leerlingen toch wel van érg ver kwamen. En dat het gewoon niet zo handig was om voor anderhalf uur school op vrijdagochtend, 4 of meer uren reistijd te hebben...
Deur tot deur? Pfoe... was in 2011 Ehm, ging de eerste trein toen om 5:45? Ik nam iig vaak de eerste trein. Vooraf kwartiertje fietsen vanaf het huis van mijn toenmalige partner. Iets van 5:00 opstaan dus. Tweede trein kon ook wel maar dan werd het wat krapper in Rotterdam. Ik reisde naar Alexander en ging dan met de metro naar Coolhaven en dan tien minuutjes lopen. Bij aankomst op Alexander was is zo gaar dat ik graag even de tijd wilde nemen om een beetje te lopen, sigretje te roken en die verdomde Teetjes voorbij te laten gaan.
Nee, geen kamer. Ik weiger stelselmatig om langer in Rotterdam te zijn dan strikt noodzakelijk. Sowieso, tijdens de medische keuring bleek mijn linkeroog niet door de keuring te komen dus tijdens de opleiding was het al afwachten of ik sowieso wel door kon gaan, maar ook met lenzen zou mijn zicht niet verbeteren. Ik kan dus geen mcn worden in NL
Nee, geen kamer. Ik weiger stelselmatig om langer in Rotterdam te zijn dan strikt noodzakelijk. Sowieso, tijdens de medische keuring bleek mijn linkeroog niet door de keuring te komen dus tijdens de opleiding was het al afwachten of ik sowieso wel door kon gaan, maar ook met lenzen zou mijn zicht niet verbeteren. Ik kan dus geen mcn worden in NL
What, en je hebt wel eerst die hele opleiding gedaan? Waarom konden ze je dat niet eerder meedelen dan?!
Een hele deel van een opleiding doen en aan het eind pas te horen krijgen dat je toch niet door de medische keuring komt is slordig, op z'n zachtst gezegd. Jij hebt nu een hoop geld uitgegeven aan iets waar je niks aan hebt.
Dan had je beter naar de hoeren kunnen gaan van dat geld, dan had je tenminste nog een good time gehad
Ik wist van te voren al dat mijn linkeroog niet goed genoeg was. Die heeft maar 35% zicht, maar ik zie als een havik want rechts doet wel gewoon goed. Tijdens de keuring bleek dat niet voldoende te zijn want in NL moeten beide ogen een bepaald resultaat halen. In B en D is volgens mij je totale zicht bepalend. Ik ben toch begonnen maar na een tijdje had ik tests met lenzen enzo gedaan maar dat bleek dus niet te helpen en ben ik gestopt.
Moest je daar ook geen Belg voor zijn, dat constateerde je laatst toch? Of iemand hier?
Dat is als je treinbegeleider (=conducteur) wil worden, omdat treinbegeleiders in België politionele bevoegdheden hebben (ze mogen boetes uitschrijven). Dat is echt voorbehouden aan Belgen.
Voor treinbestuurders geldt dat niet, want die hebben die bevoegdheden simpelweg niet.
Oh dat zeker, maar ik hoef daar niet te gaan wonen
quote:
Op donderdag 1 september 2016 23:44 schreef James1988 het volgende: Dat is als je treinbegeleider (=conducteur) wil worden, omdat treinbegeleiders in België politionele bevoegdheden hebben (ze mogen boetes uitschrijven). Dat is echt voorbehouden aan Belgen.
Voor treinbestuurders geldt dat niet, want die hebben die bevoegdheden simpelweg niet.
Oh ja, dat was voor treinbegeleider. Was even in de war
Mensen mogen in Bad Bentheim niet meer door het raam klimmen want 'gevaarlijk' Aanstaande maandag begint het vervolg van de verbouwing waarna de deuren van het stationsgebouw wel weer open kunnen. De misser schijnt zelfs een lokale attractie te zijn geworden.
Op vrijdag 2 september 2016 00:03 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen mogen in Bad Bentheim niet meer door het raam klimmen want 'gevaarlijk' Aanstaande maandag begint het vervolg van de verbouwing waarna de deuren van het stationsgebouw wel weer open kunnen. De misser schijnt zelfs een lokale attractie te zijn geworden.
"gevaarlijk" in de ogen van dezelfde wilsonbekwame amoebe die het dichtmetselen van de deur "een goed idee" vond?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik had al wat gegoogeld, die was voor gisteren gepland
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Niet helemaal trein gerelateerd, maar kennelijk heeft het GVB de norm dat er +3 en -3 vertrokken mag worden bij een metrohalte.
Als er volgens dienstregeling gereden zou worden, haal je de overstap van Trein naar Metro echt makkelijk op Sloterdijk (z'n 4 min) maar met -3 wordt dat ineens 13 min wachten. (in mijn geval was dit de laatste halte voor het eindpunt (Isolatorweg), te vroeg vertrekken is natuurlijk om meer tijd te hebben om te paffen bij de kering)
De reiziger staat ook bij het GVB op 3,2,1
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat was een paar maanden terug ook op de Hoekse lijn. Ik werd door de dienstindeler gebeld of ik een extra dienstje op zaterdag wilde draaien: even een paar keer heen en weer rijden tussen Rotterdam en de Hoek ten behoeve van roestrijden.
Ach, ik had toch niets beters te doen en het levert weer een paar extra centen op, dus heb ik het maar gedaan
Op vrijdag 2 september 2016 13:13 schreef dennistd het volgende: Ik snap dat de diensten voor komend weekend al klaar zijn, maar waarom kun je dan geen pendeldienst inleggen?
Ambitie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Serieus. Morgen niet vreemd opkijken bij Terug naar Toen bij de VSM. Een kennis heeft een Renault Maxity hoogwerker gehuurd om mee te gaan hobbyen.
En nee, ik ben er niet bij. Morgen met 11 andere vrienden naar Wuppertal (iemand nog tips om te doen daar, naast Schwebebahn??), en zondagnacht moeder bij de Afsluitdijk Open droppen en dan mijn bed weer opzoeken, want na 24 uur wakker is het wel genoeg
Op vrijdag 2 september 2016 21:41 schreef greavy het volgende: Serieus. Morgen niet vreemd opkijken bij Terug naar Toen bij de VSM. Een kennis heeft een Renault Maxity hoogwerker gehuurd om mee te gaan hobbyen.
En nee, ik ben er niet bij. Morgen met 11 andere vrienden naar Wuppertal (iemand nog tips om te doen daar, naast Schwebebahn??), en zondagnacht moeder bij de Afsluitdijk Open droppen en dan mijn bed weer opzoeken, want na 24 uur wakker is het wel genoeg
Eten bij Alaturka dikke prima daar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 2 september 2016 21:41 schreef greavy het volgende: Serieus. Morgen niet vreemd opkijken bij Terug naar Toen bij de VSM. Een kennis heeft een Renault Maxity hoogwerker gehuurd om mee te gaan hobbyen.
Dan betaal je honderden knaken om zo'n ding te huren, de arme ziel die dat ding bedient verveelt zich de hele dag de pestpokkepleuris, en dan heb je een toffe foto. Nou. Great. En dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 02-09-2016 23:38:39 ]
Beperkingen personenvervoer De onderstaande spoorwegen kunnen alleen na voorafgaand overleg, zie paragraaf 3.4.1, met ProRail worden gebruikt voor treinen ten behoeve van (besloten) personenvervoer.
Haren – Waterhuizen [hele lijst met lijnen] Kijfhoek – Zevenaar (A15-tracé)*
* Dit voorafgaand overleg geldt niet voor de ICE Amsterdam – Frankfurt v.v. op het A15-tracé tussen Meteren en Elst v.v. in het geval van geplande werkzaamheden en bij calamiteiten op het traject Utrecht – Arnhem v.v. die al dan niet planmatig wordt omgeleid.
Blijkbaar is er dus toestemming voor omleiding van de ICE over de Betuweroute.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijkbaar is er dus toestemming voor omleiding van de ICE over de Betuweroute.
Dat lost wel een hoop gedoe op
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Blijkbaar is er dus toestemming voor omleiding van de ICE over de Betuweroute.
Oh help. Welke pagina? Ik heb geen zin om er 232 door te spitten maar ben wel benieuwd naar de rest Jammer dat Elst-Zevenaar dan weer niet zomaar mag maar dit is al een goede stap vooruit
Zat vandaag in de IC van Eindhoven naar Den Haag om 21.00 uur, echt druk joh, lijkt net spits en bijna iedereen eruit bij Tilburg. Is dat altijd zo om die tijd op vrijdag?
Op zaterdag 3 september 2016 01:24 schreef hemarookworst het volgende: Zat vandaag in de IC van Eindhoven naar Den Haag om 21.00 uur, echt druk joh, lijkt net spits en bijna iedereen eruit bij Tilburg. Is dat altijd zo om die tijd op vrijdag?
Een enkel stel (want het liefst de gehele trein door naar Den Haag) en koopavond in Eindhoven, waar Tilburg dat donderdag heeft. Dus: ja
Ik lees dat de eerste vier Flirt treinen vorige week door NS zijn afgenomen en dat deze nu ter beschikking staan voor opleidingen, welke afgelopen maandag direct gestart zijn De komende weken zullen uiteraard nog meer treinstellen afgenomen. Er is nog geen toelating, maar aangezien inspectie z'n goedkeuring voor deze volgende stap heeft gegeven, verwacht ik niet dat dit nog heel erg lang zal gaan duren
Er is nog geen toelating, maar aangezien inspectie z'n goedkeuring voor deze volgende stap heeft gegeven, verwacht ik niet dat dit nog heel erg lang zal gaan duren
Eindelijk weer eens een trein die geen jaren nodig heeft om toegelaten te worden...?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Eindelijk weer eens een trein die geen jaren nodig heeft om toegelaten te worden...?
Ik gok zo dat met een paar weken een voorlopige toelating/ontheffing (of hoe je het ook wilt noemen, ik ben niet echt thuis in deze materie) geregeld is, waarmee er met reizigers getest kan gaan worden. Gaat dat ook goed, dan zal een definitieve toelating verleend worden.
Ik gok zo dat met een paar weken een voorlopige toelating/ontheffing (of hoe je het ook wilt noemen, ik ben niet echt thuis in deze materie) geregeld is, waarmee er met reizigers getest kan gaan worden. Gaat dat ook goed, dan zal een definitieve toelating verleend worden.
Ja precies. En sinds de vorige keer dat er reizigersmaterieel toegelaten werd is er ook een en ander veranderd aan de toelatingsprocedures. Als iets in Duitsland toegelaten is dan kan het hier veel sneller bijvoorbeeld.
Ja precies. En sinds de vorige keer dat er reizigersmaterieel toegelaten werd is er ook een en ander veranderd aan de toelatingsprocedures. Als iets in Duitsland toegelaten is dan kan het hier veel sneller bijvoorbeeld.
Dat geldt niet voor alle aspecten. Nationale bepalingen moet je nog steeds per land aantonen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Een VSM-stoomtrein heeft in Lieren een Mercedes geraakt die blijkbaar niet helemaal had begrepen dat je moet stoppen voor de overweg als er een trein aan komt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 3 september 2016 15:34 schreef dennistd het volgende: Een VSM-stoomtrein heeft in Lieren een Mercedes geraakt die blijkbaar niet helemaal had begrepen dat je moet stoppen voor de overweg als er een trein aan komt...
Foto op FB van RailMagazine.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 1 september 2016 23:20 schreef Prins_Pils het volgende: Deur tot deur? Pfoe... was in 2011 Ehm, ging de eerste trein toen om 5:45? Ik nam iig vaak de eerste trein. Vooraf kwartiertje fietsen vanaf het huis van mijn toenmalige partner. Iets van 5:00 opstaan dus. Tweede trein kon ook wel maar dan werd het wat krapper in Rotterdam. Ik reisde naar Alexander en ging dan met de metro naar Coolhaven en dan tien minuutjes lopen. Bij aankomst op Alexander was is zo gaar dat ik graag even de tijd wilde nemen om een beetje te lopen, sigretje te roken en die verdomde Teetjes voorbij te laten gaan.