Ik denk dat ze over het algemeen ernstigere arbeidsbeperkingen bedoelen, ook omdat in het artikel naar voren komt dat een groot deel zo niet het grootste gedeelte niet in staat is het minimumloon te verdienen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja. Als de meesten ouder zijn dan 40 dan krijg je ook fysieke beperkingen. Ik zal daar ook wel onder vallen met mijn versleten knieën. Dan kunnen ze mij idd niet in een 'baan' duwen als schoonmaakster of verkeersregelaar. Werken met behoud van uitkering als BOA werkt voor mij natuurlijk ook niet.
Ik bedoel maar... een fysieke beperking maakt je niet gelijk tot 'de onderlaag van de samenleving'
Kijk, dit soort uitspraken van je vroeg ik dus om. Jij vindt dus da iemand in de bijstand niet elke dag vlees hoeft te eten en het met één paar schoenen moet kunnen doen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:13 schreef Hochwinter het volgende:
Overleven?En nee, maatstaf is iets anders dat situatie. Situatie is bijvoorbeeld of je kinderen hebt. Maatstaf is of je elke dag vlees moet eten, of je een of meerdere paren schoenen nodig hebt, etc.
En de vraag blijft dus wat volgens jou de maatstaf moet zijn.quote:Je chargeert. Ik zeg nergens dat het "zo goed" hebben, enkel dat je makkelijk rond moet kunnen komen, afhankelijk van je maatstaf.
Als ik jou hoor blaten dat ¤500.- over na kale huur makkelijk te doen is... dan denk ik idd dat je geen idee hebt van de kosten. Begin eens met de servicekosten daarbij te tellen... gewoon als begin. Dan door naar de zorgverzekering (want de zorgsubsidie zit bij die ¤500.- in hè?!)quote:En hoezo vanaf de zijlijn? Omdat ik geen uitkering krijg, weet ik niet wat een huishouden kost? Was is dat nou voor redenering?
is dat niet wat overdreven?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk, dit soort uitspraken van je vroeg ik dus om. Jij vindt dus da iemand in de bijstand niet elke dag vlees hoeft te eten en het met één paar schoenen moet kunnen doen.
Dus altijd op nette schoenen lopen (met hakje?) of solliciteren op afgetrapte gympen.
Duidelijk.
En dus zal de uitkering aangepast worden aan iemand zijn situatie, afhankelijk van de maatstaven die wij hier hebben in Nederland. De reden waarom ze eigenlijk hetzelfde zijn is omdat wij hier in Nederland een bodem hebben qua armoede, waardoor je verzekert bent van eten en een dak boven je hoofd.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:13 schreef Hochwinter het volgende:
En nee, maatstaf is iets anders dat situatie. Situatie is bijvoorbeeld of je kinderen hebt. Maatstaf is of je elke dag vlees moet eten, of je een of meerdere paren schoenen nodig hebt, etc.
Ik chargeer altijd, want als ik dat niet doe dan snappen de meeste mensen mijn standpunten niet online (is mijn ervaring tenminste). Jij bent ook wel wat aanvallend trouwens.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:13 schreef Hochwinter het volgende:
Je chargeert. Ik zeg nergens dat het "zo goed" hebben, enkel dat je makkelijk rond moet kunnen komen, afhankelijk van je maatstaf.
En wederom zie ik je hier aannames maken over de hoogte van het besteedbare inkomen van mensen in de bijstand. Zoals je nu hebt geleerd is de hoogte van een bijstandsuitkering afhankelijk van iemand zijn leefsituatie en is de hoogte van de uitkering variabel.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:13 schreef Hochwinter het volgende:
En hoezo vanaf de zijlijn? Omdat ik geen uitkering krijg, weet ik niet wat een huishouden kost?
quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
Kijk, dit soort uitspraken van je vroeg ik dus om. Jij vindt dus da iemand in de bijstand niet elke dag vlees hoeft te eten en het met één paar schoenen moet kunnen doen.
Dus altijd op nette schoenen lopen (met hakje?) of solliciteren op afgetrapte gympen.
Duidelijk.
Je kunt ook overdrijven.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:45 schreef mschol het volgende:
[..]
neemt overigens niet weg dat je bij een kringloop voor een paar euro soms best mooie kleding te vinden is..
Nee hoor,quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven.
Daar zul je kleding vinden die 100 jaar oud is (bewijze van).
en daarom heb ik daar weleens gloednieuwe kleding (maar i.v.m. missteken b.v. afgekeurd voor normale winkels) kunnen vindenquote:Op vrijdag 2 september 2016 13:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven.
Daar zul je kleding vinden die 100 jaar oud is (bewijze van).
Het zal in elke regio misschien anders zijn. Maar in mijn regio wens ik je heel veel succes om (moderne) nette kleding te kopen in een kringloopwinkel.quote:
En dan moet je al helemaal geen afwijkende maten hebben zoals voor een vrouw langer zijn dan 1.80, schoenmaat boven de 41 en juist lange armen en benen hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zal in elke regio misschien anders zijn. Maar in mijn regio wens ik je heel veel succes om (moderne) nette kleding te kopen in een kringloopwinkel.
Eerst was het 700, toen werd het 600. Over 500 heb ik nooit iets gezegd.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
Als ik jou hoor blaten dat ¤500.- over na kale huur makkelijk te doen is...
Ik vind dat je hier de spijker op de kop slaat Tomatenboer. Er zijn genoeg anderen plekken waar flink wat geld te halen valt qua belasting en premies.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:59 schreef Tomatenboer het volgende:
We kunnen eindeloos discussiëren over op welke onderdelen Bijstandsgerechtigden misschien wat kunnen besparen omdat we ze niets meer gunnen dan het absolute minimum, wat ik persoonlijk wat laaghartig en bekrompen vind overigens.
Maar als je 2de hands kleding en allerlei creatieve manieren om te besparen als uitgangspunt neemt weet je zeker dat een uitkering te laag wordt en dat mensen in de problemen gaan komen.
Ik vind het persoonlijk nogal getuigen van een centenneukerige instelling om je druk te maken over die paar grijpstuivers die Bijstandsgerechtigden misschien teveel krijgen, als dat al zo is dan kan dat nooit veel zijn in ieder geval.
Sws valt er volgens mij veel te herstellen en winnen door het gezondheidspijl en gezonde levensjaren op te krikken. Nederland was ooit koploper daarin, en was een bron voor onze welvaart. Nu is Nederland middenmootquote:Op vrijdag 2 september 2016 14:01 schreef NgInE het volgende:
[..]
Ik vind dat je hier de spijker op de kop slaat Tomatenboer. Er zijn genoeg anderen plekken waar flink wat geld te halen valt qua belasting en premies.
Is dat ook niet omdat veel arme landen het veel beter zijn gaan doen, waardoor het gemiddelde flink omhoog is gegaan? Maar het is waar; de gezondheidszorg kan altijd beter.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sws valt er volgens mij veel te herstellen en winnen door het gezondheidspijl en gezonde levensjaren op te krikken. Nederland was ooit koploper daarin, en was een bron voor onze welvaart. Nu is Nederland middenmoot
In 1976 had geen enkel land zoveel gezonde levensjaren als Nederland
Of er zijn meer ouderen met gebreken?quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:52 schreef NgInE het volgende:
[..]
Is dat ook niet omdat veel arme landen het veel beter zijn gaan doen, waardoor het gemiddelde flink omhoog is gegaan? Maar het is waar; de gezondheidszorg kan altijd beter.
Misschien een beetje van beide? Ik zou het oprecht niet weten. Mensen worden natuurlijk gemiddeld wel ouder dan vroeger en dat brengt kwaaltjes en ziekte met zich mee.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of er zijn meer ouderen met gebreken?
Dit geldt voor alle rijke en hoogontwikkelde landen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:57 schreef NgInE het volgende:
[..]
Misschien een beetje van beide? Ik zou het oprecht niet weten. Mensen worden natuurlijk gemiddeld wel ouder dan vroeger en dat brengt kwaaltjes en ziekte met zich mee.
Ligt er aan of je kinderen hebt, hoe hoog je huur is etc.quote:Op vrijdag 2 september 2016 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Wat scheelt het nu eigenlijk netto tussen een bijstanduitkering plus alle toeslagen en het minimumloon? Is dat echt maar een verschil van nog geen 100 euro per maand?
Dat zou voor het aantal gezonde jaren niet negatief uit moeten mogen maken.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of er zijn meer ouderen met gebreken?
Goede post.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:59 schreef Tomatenboer het volgende:
We kunnen eindeloos discussiëren over op welke onderdelen Bijstandsgerechtigden misschien wat kunnen besparen omdat we ze niets meer gunnen dan het absolute minimum en het liefst dat nog niet eens, wat ik persoonlijk wat laaghartig en bekrompen vind overigens.
Maar als je 2de hands kleding en allerlei creatieve manieren om te besparen als uitgangspunt neemt weet je zeker dat een uitkering te laag wordt en dat mensen in de problemen gaan komen.
Ik vind het persoonlijk nogal getuigen van een centenneukerige instelling om je druk te maken over die paar grijpstuivers die Bijstandsgerechtigden misschien teveel krijgen, als dat al zo is dan kan dat nooit veel zijn in ieder geval.
Dat is dus een misverstand want ook degene met minimumloon heeft recht op toeslagen en subsidies, soms zelfs ontheffingen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 15:52 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ligt er aan of je kinderen hebt, hoe hoog je huur is etc.
Nee, dat is echt een fabeltje.quote:Op vrijdag 2 september 2016 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Wat scheelt het nu eigenlijk netto tussen een bijstanduitkering plus alle toeslagen en het minimumloon? Is dat echt maar een verschil van nog geen 100 euro per maand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |