abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165020245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat doet-ie strategisch, maar meneer zal vast wel een pyjama dragen met Erdogan-motief.
Ja, gebaseerd op mijn onderbuik, denk ik dat Kuzu wel Erdofan is. Weten doe ik het niet.
pi_165020298
Wat ik wel een beetje vreemd vind is de verdachtmakingen op Turkse politici. Nieuwsuur die bijvoorbeeld Turkse politici opbellen om te vragen wat ze van Erdogan vinden en dergelijke...

Mweh, daar word ik niet zo vrolijk van. ;(
pi_165020330
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Ik heb wel begrip voor de beslissing. Beetje hetzelfde als een PvdA'er of SP'er zegt vierkant achter de republikeinen te staan in de krant.
Eerlijk gezegd denk ik dat je pre-Trump daar als PvdA'er wel mee zou wegkomen.

Hoe zit het met steun voor Hollande en Valls in het licht van het boerkini-verbod en de noodtoestand in Frankrijk en PvdA-lidmaatschap? Dan wordt het al een stuk ingewikkelder.
pi_165020380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:09 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik wel een beetje vreemd vind is de verdachtmakingen op Turkse politici. Nieuwsuur die bijvoorbeeld Turkse politici opbellen om te vragen wat ze van Erdogan vinden en dergelijke...

Ik zou vragen wat zij vinden van de verkiezingen in Burkina Faso.
pi_165020394
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:10 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat je pre-Trump daar als PvdA'er wel mee zou wegkomen.

Hoe zit het met steun voor Hollande en Valls in het licht van het boerkini-verbod en de noodtoestand in Frankrijk en PvdA-lidmaatschap? Dan wordt het al een stuk ingewikkelder.
Oeh.. hmm.. Lastig. Het is inderdaad een hellend vlak. Er zijn volgens mij ook geen duidelijke regels voor bij de politieke partijen dus dit soort besluiten zijn wel erg arbitrair.
pi_165020528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:09 schreef robin007bond het volgende:

Ja, nou word ik van die Gülenisering ook niet goed, en van Gülen zelf ook niet, en van Erdo niet.... tja, vrolijk word je sws niet.
I´m back.
  donderdag 1 september 2016 @ 21:14:46 #127
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_165020557
Mooi. Opgerot met deze idioot. En dat zit dan in de gemeenteraad van mijn gemeente. Ophoeren w/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_165020594
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou wordt ik van die Gülenisering ook niet goed, en van Gülen zelf ook niet, en van Erdo niet.... tja, vrolijk word je sws niet.
Wijze woorden. ;( Het is niet om vrolijk van te worden inderdaad.

Het klinkt misschien heel stom, maar stiekem doet me de tactiek van Gulen een beetje denken aan Gramsci. :') Met het infiltreren van al die organisaties en instituties.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2016 21:15:50 ]
pi_165020667

Turkse Riviera 2016

Franse riviera 2016

:o
pi_165020811
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wijze woorden. ;( Het is niet om vrolijk van te worden inderdaad.

Het klinkt misschien heel stom, maar stiekem doet me de tactiek van Gulen een beetje denken aan Gramsci. :') Met het infiltreren van al die organisaties en instituties.
Ah, het cultureel-marxisme.
Tja, kijk in feite streefden Erdo en Gülen primair dezelfde doelen na. In feite de seculiere staat van Kemal afbreken. Toen kreeg je ruzie, omdat dat soort mannen vanwege hun ego altijd ruzie krijgen. En nu zit je met deze trainwreck.
Gramsci en consorten zijn mensen die probeerden na te denken over een methode om te voorkomen dat Europa ooit weer totaal naar de sodemieter werd geholpen door fascisme/nazisme; achtenswaardig streven. Chicago school of economics deed dat ook. Popper deed dat ook. Veel mensen die moesten vluchten uit Europa in de jaren 30 deden dat. Ze zijn allemaal wel van invloed geweest op het Europa van na WO2.
I´m back.
pi_165020906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is een complottheorie. Gramsci heeft er wel over geschreven, maar dat het gelukt is, dat is niet waar. Tenzij je progressief culturele zaken als exclusief iets links bestempelt.

Was de complottheorie maar waar. ;(
quote:
Tja, kijk in feite streefden Erdo en Gülen primair dezelfde doelen na. In feite de seculiere staat van Kemal afbreken. Toen kreeg je ruzie, omdat dat soort mannen vanwege hun ego altijd ruzie krijgen. En nu zit je met deze trainwreck.
Gramsci en consorten zijn mensen die probeerden na te denken over een methode om te voorkomen dat Europa ooit weer totaal naar de sodemieter werd geholpen door fascisme/nazisme; achtenswaardig streven. Chicago school of economics deed dat ook. Popper deed dat ook. Veel mensen die moesten vluchten uit Europa in de jaren 30 deden dat. Ze zijn allemaal wel van invloed geweest op het Europa van na WO2.
Jup...

Wel bijzonder dat Erdo en Gulen ruzie kregen terwijl ze redelijk hetzelfde wilden bereiken. Volgens mij ging hun meningsverschil vooral over de methodiek om het te bereiken.
pi_165020930
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt wel wat uitgewerkt helaas.
pi_165021058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is een complottheorie. Gramsci heeft er wel over geschreven, maar dat het gelukt is, dat is niet waar. Tenzij je progressief culturele zaken als exclusief iets links bestempelt.

Was de complottheorie maar waar. ;(

[..]

Jup...

Wel bijzonder dat Erdo en Gulen ruzie kregen terwijl ze redelijk hetzelfde wilden bereiken. Volgens mij ging hun meningsverschil vooral over de methodiek om het te bereiken.
Er is idd nooit een lange mars door de instituten geweest. Moslims zijn hier naar toe gehaald als goedkope arbeiders die hard nodig waren, omdat juist vrouwen nog niet volledig geëmancipeerd waren. En nu doen ze dat weer vanwege de keiharde duiten die ermee verdiend worden.
Zat geen cultureel-marxistisch complot achter iig.
I´m back.
pi_165021223
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Lijkt wel wat uitgewerkt helaas.
Ja, hoor mensen van tegenwoordig zijn de wagonwielen alweer aan het invetten hè...
I´m back.
pi_165021280
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoor mensen van tegenwoordig zijn de wagonwielen alweer aan het invetten hè...
Nee, maar de instelling is terug.

Als Sarkozy voor een boze schreeuwende menigte roept dat "deze provocatie" (vrouwen met ongewenste badkleding), keihard moet worden aangepakt, roept dat toch wat herinneringen op. Betekent niet dat het morgen holocaust is.
pi_165021377
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:32 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, maar de instelling is terug.

Als Sarkozy voor een boze schreeuwende menigte roept dat "deze provocatie" (vrouwen met ongewenste badkleding), keihard moet worden aangepakt, roept dat toch wat herinneringen op. Betekent niet dat het morgen holocaust is.
Ga een paar boeken lezen, zal ik maar niet zeggen, maar ga gewoon voor de gekkigheid een paar docu's zien over die periode.
I´m back.
pi_165021432
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga een paar boeken lezen, zal ik maar niet zeggen, maar ga gewoon voor de gekkigheid een paar docu's zien over die periode.
Heb ik al gedaan natuurlijk. Zo veel en zo vaak. Net als vrijwel iedereen in Nederland met interesse voor de geschiedenis.

Daarnaast is "ga maar een paar boeken lezen" natuurlijk een dooddoener.
pi_165021474
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:36 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan natuurlijk. Zo veel en zo vaak. Net als vrijwel iedereen in Nederland met interesse voor de geschiedenis.

Daarnaast is "ga maar een paar boeken lezen" natuurlijk een dooddoener.
Ik vind de situatie dus 0,0 vergelijkbaar met de situatie van Dld in het interbellum. Daar zijn zoveel verschillen dat je die vergelijking niet kunt maken. Ook de vergelijking moslims-joden is niet te maken. Je kunt hem wel maken, maar te veel verschillen.
I´m back.
pi_165021688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind de situatie dus 0,0 vergelijkbaar met de situatie van Dld in het interbellum. Daar zijn zoveel verschillen dat je die vergelijking niet kunt maken. Ook de vergelijking moslims-joden is niet te maken. Je kunt hem wel maken, maar te veel verschillen.
Prima, ik krijg een nare bijsmaak van politici die een serieuze kans maken op presidentschap/premierschap massa's ophitsen tegen een minderheid. Dat het daarmee niet 1 op 1 de jaren '30 van de Weimar-republiek is, betekent het niet dat er een bepaalde instelling die heel lang gelukkig taboe was er heel subtiel insluipt.

En met je historische kennis weet je ook dat de NSDAP niet meteen opriep tot een holocaust als verkiezingsstandpunt en dat antisemitisme een constante in Europa was met ups and downs qua uitspattingen.

Wat ik vooral bedoel is dat het taboe op ophitsing verdwijnt en de populistische uitbuiting over de rug van minder populaire minderheden er weer in sluipt.

Dat betekent niet dat het nu 1933 Duitsland is of dat moslims joden zijn.
pi_165021747
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Prima, ik krijg een nare bijsmaak van politici die een serieuze kans maken op presidentschap/premierschap massa's ophitsen tegen een minderheid. Dat het daarmee niet 1 op 1 de jaren '30 van de Weimar-republiek is, betekent het niet dat er een bepaalde instelling die heel lang gelukkig taboe was er heel subtiel insluipt.

En met je historische kennis weet je ook dat de NSDAP niet meteen opriep tot een holocaust als verkiezingsstandpunt en dat antisemitische een constante in Europa was met ups and downs qua uitspattingen.

Wat ik vooral bedoel is dat het taboe op ophitsing en populistische uitbuiting over de rug van minder populaire minderheden er weer in sluipt.

Ben het met je eens. Ergens had ik ook gelezen (sorry, geen bron dus kan niet waar zijn, in dat geval excuses) dat veel extreemrechtse partijen die stiekem antisemitisch zijn het taboe op het stigmatiseren van een religie willen doorbreken, zodat dat weer de deur opent naar de ouderwetse zondebok van de joden.

Dat taboe op het stigmatiseren van mensen die een bepaalde religie hebben kwam er na de tweede wereldoorlog met een reden. Dat taboe proberen ze te doorbreken zodat het de weg vrijmaakt naar antisemitisme. Althans, dat was de strekking.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2016 21:47:58 ]
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 21:57:14 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165022110
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Turkse Riviera 2016

[ afbeelding ]
Franse riviera 2016

ja zo ken ik er ook nog wel een paar

nachtleven in Frankrijk 2016

nachtleven in Turkije 2016

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_165022390
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

En met je historische kennis weet je ook dat de NSDAP niet meteen opriep tot een holocaust als verkiezingsstandpunt en dat antisemitisme een constante in Europa was met ups and downs qua uitspattingen.

Wat ik vooral bedoel is dat het taboe op ophitsing verdwijnt en de populistische uitbuiting over de rug van minder populaire minderheden er weer in sluipt.

Misschien moet je je toch nog even verdiepen in het antisemitisme hoor, waar dat vandaan kwam bijv. Dat kwam niet vanuit de moderniteit, maar vanuit het christendom. Dat kent een historie die bijna 20 eeuwen oud is. Culminatie zie je idd in het nazisme.
Kritiek op islam komt vanuit de moderniteit. Die moderniteit is an sich heel jong, hoewel de ideeën al veel langer geleden ontwikkeld zijn, pas vanaf de jaren 70 zijn de mensen in grote aantallen los gekomen van het christendom, dat in principe de mensen dom, onwetend en ongelijk hield en ook vatbaar voor zoiets kwalijks als antisemitisme en allerlei andere laakbare zaken. Welnu de islam heeft precies die trekjes nog steeds, waaruit de mensen hier zich bevrijd hebben: je word dom, onwetend, ongelijk en intolerant gehouden. Mensen vinden de islam dus een naargeestige reactionaire doctrine en hopen dat die niet veel te zeggen gaat krijgen. Echter precies door de principes waaruit onze staat is opgebouwd kan iedereen in vrijheid werken aan een zo groot mogelijke invloed op de dagelijkse gang van zaken en in het kader van wat zij zien als hun emancipatie doen de moslims dit dus ook. En welke invloed de actualiteiten en de gevolgen daarvan in het M-O hebben op de manier waarop men moslims is gaan zien, dat kun je zelf wel bedenken.
Maar goed, moslims zullen deze factoren nooit adresseren en er lekker om heen lopen en omhoog kijken, een deuntje fluiten, met een naambordje waarop Haas staat rondlopen, een vogeltje nakijken en op hun nagels staren om te zien of ze wel schoon zijn, o, ja en het zijn hier allemaal racisten uiteraard. :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-09-2016 22:26:51 ]
I´m back.
  donderdag 1 september 2016 @ 22:38:25 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165023943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb er geen idee van of het vergelijkbaar is, zou minstens enkele jaargangen van kranten uit die tijd moeten lezen vooraleer ik daar een mening over kan vormen. Boeken en docu's vertellen je weinig of niets over hoe de doorsnee burger die periode beleefde.
Jammer dat al de Duitse kranten toen in dat onleesbare Gotische schrift gedrukt werden. Krijg nog niet één pagina gelezen, laat staan duizenden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De TT maakt trouwens een impliciete vergelijking met die periode, heb je daar geen problemen mee?

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 01-09-2016 22:44:11 ]
are we infinite or am I alone
pi_165024659
Schandalig vind ik dit. Erdogan _O_ is bevriend staatshoofd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_165024749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Geen leuke tijden om nu politicus van Turkse afkomst te zijn, alles wat je zegt wordt actief alle kanten op gerukt.

En je bent bij voorbaat verdacht.
Tja, dat krijg je met dat clientelisme en schizofreen stemmen. Dat wreekt op een gegeven moment.
pi_165038352
gewoon iemand de partij uitgooien omdat hij op Erdo stemt...

WOW. GroenLinks is ver heen...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165038359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:59 schreef sp3c het volgende:
eigenaardige Erdoganeske actie _O-
QFT
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165041303
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

das een drogredenering ... zo kun je elke discussie doodslaan bovendien staat het ook helemaal niet ter discussie of ze het wel of niet mogen doen

prima hoor, wmb gooien ze iedereen de partij uit en heffen ze het op, zal mij een zorg wezen maar deze specifieke actie is een tikje hypocriet en erdoganesk en ik vind het jammer dat er in Nederland organisaties zijn die naar eigen zeggen mensen ontslaan omdat die mensen op de verkeerde partij stemden

zeker van Groenlinks had ik het niet verwacht
Ik juist wel.
Erdogan steunen gaat zo ongeveer lijnrecht tegen de idealen van GL in, dus logisch dat ze 'm uit de partij zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')