SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
Fuck man, ik zou tekenen voor deze pluim. Waarschijnlijk is die van de Bilt een heel stuk koelerquote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:49 schreef Klonk het volgende:
De zomer is volgens mij nog lang niet voorbij nee![]()
[ afbeelding ]
En de Amerikanen gaan helemaal loos
[ afbeelding ]
September, heb in de echte zomer minder zomerse pluimen gezien
NB:pluim regio zuidoost, de rest van het land boeit me niet
Ik zou er graag wat in gummen, heb het warm genoeg gehadquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fuck man, ik zou tekenen voor deze pluim. Waarschijnlijk is die van de Bilt een heel stuk koeler
Weer lijkt voorlopig nee te zeggen, tenminste waar ik woonquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Doe normaal. Tijd voor normale temperaturen.
ik ben een beetje klaar met temperaturen rond de 30cquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zou er graag wat in gummen, heb het warm genoeg gehad
Hmm, waar haal jij die lijst vandaan? Want de weerstatistieken lijst: https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2016/september geeft eigenlijk maar slechts 2 dagen waarop het ooit 30 graden of hoger is geworden in september @ de Bilt (kijk bij kolom hist. max)quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:06 schreef Klonk het volgende:
Maar goed als je naar de records kijkt dan kan het tot het einde van september nog tropisch zijn.
Niet dat dat van mij nou zo nodig moet, maar toch (lijst van de Bilt)
[ afbeelding ]
Ben geen weeroloog maar 2 weken lang rond de 25 graden zonder inzinking, das best bijzonder volgens mij.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:05 schreef Vault-Boy het volgende:
De zomer is ook nog niet voorbij hoor. Zou pas raar gaan kijken als het in oktober nog zo warm zou zijn
Als ik ff zo snel terugkijk hadden we in 2004, 2005 en 2006 ook mooie temperaturen in de eerste twee weken van september.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
Weer lijkt voorlopig nee te zeggen, tenminste waar ik woon
Als dit uitkomt lijkt me dat toch tamelijk uniek.
[ afbeelding ]
Handige harry had de tabel van Augustus geplaatstquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, waar haal jij die lijst vandaan? Want de weerstatistieken lijst: https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2016/september geeft eigenlijk maar slechts 2 dagen waarop het ooit 30 graden of hoger is geworden in september @ de Bilt (kijk bij kolom hist. max)
Haha, ik dacht al. Nee het verschil in noord/midden en zuid is vooral in september vrij goed merkbaar.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
Handige harry had de tabel van Augustus geplaatst![]()
27 graden. Sluiten zomers af en we trappen de herfst ook zomers af.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
En ook de beloofde "landelijke zomerse dag" van 25 graden gaan we nét niet halen vandaag.... 24,8 @ de Bilt en inmiddels alweer zakkende...
Poepstation de Bilt
Zal me niets verbazenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ben benieuwd of we in midden des lands nog een 25er gaan halen in september. Zou leuk zijn.
Desalniettemin, is het erg prettig weer en mogen we niet ontevreden zijn
Nou ja, officieel duurt de zomer natuurlijk gewoon tot 21 september.quote:
Heb gewoon zin in de herfst, lange broek aan, regen te de ramen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, officieel duurt de zomer natuurlijk gewoon tot 21 september.
En het is toch heerlijk zo, ook voor de klagers. Koele nachten, bijna geen insekten meer, niet benauwd. Daar is toch niks mis mee?
September heeft idd vaak aangenamer zomerweer dan de zomermaanden zelf.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, officieel duurt de zomer natuurlijk gewoon tot 21 september.
En het is toch heerlijk zo, ook voor de klagers. Koele nachten, bijna geen insekten meer, niet benauwd. Daar is toch niks mis mee?
Ja, en dat het alweer zo vroeg donker is, moet ik ook aan wennen. Verpest een beetje het lange zwoele zomeravondgevoelquote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe langer het stabiel en warm weer is, des te eerder het weer lente is.
In de ochtend is het al wel redelijk fris...
Ditte ja,quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
Heb gewoon zin in de herfst, lange broek aan, regen te de ramen.
ditoquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben een beetje klaar met temperaturen rond de 30c
Hear, hear.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel dat gejank meteen, het is verdorie s avonds lekker koel dus je kan gewoon slapen, overdag is het lekker warm, niet te. Vergeten ook even dat de rest van deze zomer om te janken was en zien het liefste een voortzetting daarvan? Want dat is de herfst.
Herfst is alleen tof met huge ass stormen, niet dat geromaniseerde beeld dat veel mensen er van hebben . Dito voor de winter.
Hadden we een landklimaat had ik gezegd oké, laat maar komen. Maar in Nederland heb je nauwelijks echte uitwassen. Geniet er eens van. Dagen met 10 graden en eeuwige miezer en wind komen er nog genooooooeeeeeg. Vooral in de winter
Relax, slokje bier, kopje kamillethee. Even tot 10 tellen, diep in en uit ademen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel dat gejank meteen, het is verdorie s avonds lekker koel dus je kan gewoon slapen, overdag is het lekker warm, niet te. Vergeten ook even dat de rest van deze zomer om te janken was en zien het liefste een voortzetting daarvan? Want dat is de herfst.
Herfst is alleen tof met huge ass stormen, niet dat geromaniseerde beeld dat veel mensen er van hebben . Dito voor de winter.
Hadden we een landklimaat had ik gezegd oké, laat maar komen. Maar in Nederland heb je nauwelijks echte uitwassen. Geniet er eens van. Dagen met 10 graden en eeuwige miezer en wind komen er nog genooooooeeeeeg. Vooral in de winter
Het is gewoon onzin. Da witte gij ook klonkie.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Relax, slokje bier, kopje kamillethee. Even tot 10 tellen, diep in en uit ademen.
Iedereen zijn eigen mening
Ik weet dat ik beter op IJsland kan gaan wonenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin. Da witte gij ook klonkie.
Wat ik wel moet toegeven is dat warme avonden sweet zijn, tot je naar bed gaat. Ik heb mijn slaapkamer zo koel mogelijk.
Gewoon van oktober t/m maart een constante ZW-stroming met een trein van stormdepressies die deze kant op komen. Met een beetje geluk zit er alles bij: regen, wind, opklaringen, buien, onweer, droge zachte perioden.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Sneeuw?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Gewoon van oktober t/m maart een constante ZW-stroming met een trein van stormdepressies die deze kant op komen. Met een beetje geluk zit er alles bij: regen, wind, opklaringen, buien, onweer, droge zachte perioden.
echt he.quote:Op donderdag 1 september 2016 00:33 schreef Greys het volgende:
Duvel op met die dertigers hoor.
Klaar mee. Vijfentwintig zat.
Pff liever niet zeg..quote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:43 schreef aloa het volgende:
Pluim is zomers Laat die blauwe lijn maar uitkomen![]()
[ afbeelding ]
Hier ook, vooral onze slaapkamer is een warmtebron en zit nou net in een hoek waar het niet door kan tochten. Dus de warmte is lastig weg te krijgen helaas.quote:Op donderdag 1 september 2016 07:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Debiel warm ook weer in huis.
Nou inderdaad. Vannacht en vanmorgen ook alweer. Weg afkoelingen in de ochtendquote:Op donderdag 1 september 2016 07:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Debiel warm ook weer in huis.
ik DM je wel elke paar uurquote:Op donderdag 1 september 2016 10:05 schreef Greys het volgende:
Records schmecords.
Als dat uitkomt wordt het nog erger dan vorige week. Wooptiedoo... Gadverdamme.
Ik ga het topic wel even ontvolgen om jullie verdere ergernis te besparen.
quote:
Een hittegolf in september zou absoluut een record zijnquote:Op donderdag 1 september 2016 09:34 schreef Frutsel het volgende:
ECMWF heeft er zin in..
[ afbeelding ]
GFS ietsie voorzichtiger...
[ afbeelding ]
als het uit komt gaan we misschien records breken....?
Hoop doet levenquote:Op donderdag 1 september 2016 10:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Een hittegolf in september zou absoluut een record zijn![]()
Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren
quote:Na een klein dipje in het weekend, krijgen we volgende week weer te maken met een lange periode met droog en vrij zonnig nazomerweer. Dat komt doordat orkaan Gaston de positie van luchtdruksystemen gaat beinvloeden.
Orkaan Gaston trekt morgen over de Azoren. Weervrouw Diana Woei van Weerplaza legt uit hoe deze orkaan voor mooi weer boven Nederland zorgt. ,,Normaal heerst er op de Azoren een hogedrukgebied, het zogenoemde 'Azorenhoog'. Door de orkaan Gaston verplaatst het hogedrukgebied de komende dagen naar het vasteland van Europa. Het zal daar enige tijd verblijven en houdt storingen en lagedrukgebieden vanaf aanstaande maandag op de Atlantische Oceaan. Hierdoor breekt in ons land vanaf maandag een periode aan met stabiel weer.''
Volgens Weerplaza blijft het in ieder geval tot en met vrijdag droog en de zon schijnt overdag geregeld. De middagtemperatuur zit in de lift. Op woensdag is het met maxima van 25 graden zomers warm. Donderdag en vrijdag wordt het nog iets warmer.
Weekend eerst nog wisselvallig
Dit weekend is het echter eerst nog vrij onbestendig. Vooral op zondag vallen er geregeld buien. Er wordt 5 tot 10 mm regen verwacht. Met een middagtemperatuur van 20 graden en een stevige westelijke wind is het minder warm dan we de afgelopen tijd gewend zijn geweest. Ook zaterdag komt er verspreid over het land een enkele bui voor, maar de zon schijnt ook van tijd tot tijd.
Kut dat die dipjes altijd in het weekend vallen. Ben er wel klaar mee. Altijd doordeweeks warm en droog, en in het weekend weer regenquote:Op donderdag 1 september 2016 14:07 schreef Infection het volgende:
Volgende week zomers weer dankzij orkaan Gaston
[..]
Precies wat ik ook dacht. Ik moet binnenkort maar eens een dagje vrij gaan nemen doordeweeks want in het weekend is het standaard matig de laatste tijdquote:Op donderdag 1 september 2016 14:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Kut dat die dipjes altijd in het weekend vallen. Ben er wel klaar mee. Altijd doordeweeks warm en droog, en in het weekend weer regen
Waar was onze lente danquote:Op donderdag 1 september 2016 17:11 schreef Fred0w het volgende:
September is de laatste jaren ook geen herfstmaand meer.
Ik heb zelfs het idee dat de seizoenen verschuiven.
Misschien moet ik komende week maar wat verlof opnemen zodat ik buiten nog even eea kan schilderenquote:Op donderdag 1 september 2016 23:07 schreef aloa het volgende:
Wat een pluim weer. Het gemiddelde gewoon ruim boven de 20 graden, alsof je midden in de zomer zit..
[ afbeelding ]
afwachten op de dag zelf. Ik sta dan de hele dag buiten dus hoop dat het meevalt maar het is afwachten. Gisteren zeiden ze onweer en nu weer niet. Dus veranderd per dagquote:Op vrijdag 2 september 2016 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over zondagmiddag? Ik lees nu verhalen van 'trek de regenjas maar uit de kast' tot berichten dat het toch weer een stuk droger blijft..
Plaatselijk buitje danquote:Op vrijdag 2 september 2016 14:22 schreef bondage het volgende:
[..]
Niet in heel Drenthe, hier in Rolde is het namelijk droog
Dat bedoel ik. Vanaf oktober is het meestal gewoon stront tot ver in maart. Donker, koud, winderig. Iedereen opgepot in huis. Echt geen zak aan, waarbij de periode januari maart het aller ergst isquote:Op vrijdag 2 september 2016 11:50 schreef Stefanovich het volgende:
Heerlijk deze nazomer...laat het maar zo lang mogelijk doorgaan, de winter (voor zover we echt winter in NL hebben, bedoel meer de grijze donkere dagen) duurt nog lang genoeg. Toch nog een goedmakertje dit. Wordt wel altijd zo vies benauwd in mijn flat.
Januari/Februari zijn de mooiste maanden. Als het flink koud is danquote:Op vrijdag 2 september 2016 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Vanaf oktober is het meestal gewoon stront tot ver in maart. Donker, koud, winderig. Iedereen opgepot in huis. Echt geen zak aan, waarbij de periode januari maart het aller ergst is
Voorstanderquote:Op zaterdag 3 september 2016 17:21 schreef aloa het volgende:
CFS lijkt goed te zitten met september, die ze te warm hebben voorspeld.
De oktober voorspelling is volgens CFS te koud.
[ afbeelding ]
Als de winter maar koud isquote:
Ik ga me vast verheugenquote:Op zaterdag 3 september 2016 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Als de winter maar koud isCFS laat een steenkoude winter zien... uiteraard nog niet serieus te nemen.
quote:Op zaterdag 3 september 2016 20:31 schreef aloa het volgende:
Stevige onweersbuien komende nacht.
[ afbeelding ]
gaat steeds sneller idd...quote:Op zaterdag 3 september 2016 20:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat 'vroege' donker worden nu is toch wel een beetje jammer hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |