quote:
Op dinsdag 30 augustus 2016 23:15 schreef Strani het volgende:[..]
Kan zijn, maar deze maatregel doet precies hetzelfde: De vrouwen vertellen wat ze moeten dragen. Dus vuur met precies hetzelfde vuur bestrijden. Bovendien gaat het de integratie tegen want die vrouwen die geen burkini mogen dragen, gaan niet opeens rondlopen in een bikini. Die gaat nu gewoon naar huis.
En terecht, wat is dat toch met dat het raar is om niet bloot te zijn hier? Vervelend voor de mannen dat ze niet naar billen en borsten kunnen staren? Dat dat de norm is, zo bloot mogelijk bijna, kan je net zo goed als vrouwonvriendelijk beschouwen.
Wat is er mis met vrouwen die niet bloot willen zijn in de openbare ruimte, die zich op het strand zo wensen te kleden zoals zij dat op straat doen? Zo gek is dat toch niet? Het is eerder raar dat wij op het strand opeens in ons ondergoed rondlopen (want ja, zwemkleding bedekt net zoveel).
Ik zeg niet dat het één of het ander verboden moet worden, integendeel, van mij mag alles. Maar het simplisme waarmee elke vorm van bedekking gelijk wordt gesteld aan onderdrukking daar kan ik ook echt niks mee.