Dat is ook de angst die bij sommige Filipino's leeft, zo begreep ik uit een reportage die gisteren in de Volkskrant stond. Nu zijn het vooral nog de namen van dealers en drugsgebruikers die op de beruchte lijstjes staan. Maar wie wat de toekomst brengt? Die Duterte komt over als een tamelijk maniakaal persoon. Wat gebeurt er als er namen aan de lijst worden toegevoegd van mensen die hem bekritiseren? Uit eerdere uitlatingen begreep ik ook al dat hij een broertje dood heeft aan persvrijheid.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja. Aparte gedachtegang
Bij dit soort mensen vraag ik mij trouwens ook af of het dan wel bij de drugsgebruikers/dealers blijft. Een stap naar een andere groep is snel gemaakt.
Het enige positieve wat k kan verzinnen is dat die er tenminste nog niet geheimzinnig over doet:pquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook de angst die bij sommige Filipino's leeft, zo begreep ik uit een reportage die gisteren in de Volkskrant stond. Nu zijn het vooral nog de namen van dealers en drugsgebruikers die op de beruchte lijstjes staan. Maar wie wat de toekomst brengt? Die Duterte komt over als een tamelijk maniakaal persoon. Wat gebeurt er als er namen aan de lijst worden toegevoegd van mensen die hem bekritiseren? Uit eerdere uitlatingen begreep ik ook al dat hij een broertje dood heeft aan persvrijheid.
Het staat een ieder vrij om die man tot held te bombarderen. Ik vind Duterte echter een ziek, eng kereltje.
Dat zijn er nog minder als in NL. Dan heeft duterte met door de overheid gepleegde 2000 moorden in 2 maanden een nieuw record gevestigd.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:00 schreef Richestorags het volgende:
42 doden per jaar door moord in sommige jaren, VOORDAT Duterte president werd
Per dag.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zijn er nog minder als in NL. Dan heeft duterte met door de overheid gepleegde 2000 moorden in 2 maanden een nieuw record gevestigd.![]()
Het denigrerend troontje van jou dat wij hier geen mening over mogen hebben omdat we daar niet wonen of gewoond hebben begint een beetje een plaatje te worden wat blijft hangen. Wel jammer dat jij nu niet in de philipijnen woont ik had wel een pakketje met daar verboden waar jou kant op willen sturen dan ben ik benieuwd wat er met jou zou gebeuren, hoeveel waarschuwingen je zou krijgen.
Je mag er wel een mening over hebben, maar sommige mensen komen niet bepaald alsof ze zich in de materie hebben verdiept.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zijn er nog minder als in NL. Dan heeft duterte met door de overheid gepleegde 2000 moorden in 2 maanden een nieuw record gevestigd.![]()
Het denigrerend troontje van jou dat wij hier geen mening over mogen hebben omdat we daar niet wonen of gewoond hebben begint een beetje een plaatje te worden wat blijft hangen. Wel jammer dat jij nu niet in de philipijnen woont ik had wel een pakketje met daar verboden waar jou kant op willen sturen dan ben ik benieuwd wat er met jou zou gebeuren, hoeveel waarschuwingen je zou krijgen.
Hoeveel kennis van zaken heb je nodig om het vermoorden van verdachte af te keuren dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je mag er wel een mening over hebben, maar sommige mensen komen niet bepaald alsof ze zich in de materie hebben verdiept.
Een voorbeeld: er werd eerder gesteld dat Duterte "zich ook wel op homo's zou richten, want dat doen dat soort mannetjes wel".
Hij is juist een voorstander van het homohuwelijk en onder hem zijn de rechten en de posities van ladyboy's en holebi's juist enorm verbeterd. Snap je waarom ik dan zo'n positie inneem als ik zie dat mensen allemaal ongefundeerde aannames de wereld inslingeren? Toegegeven, ik heb misschien een denigrerende toon in deze discussie maar ik merk dat veel mensen geen kennis van zaken hebben.
Een bepaald percentage mannen schijnt inderdaad gek te zijn op ladyboys. Duterte valt daar misschien onder, ik dan weer niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je mag er wel een mening over hebben, maar sommige mensen komen niet bepaald alsof ze zich in de materie hebben verdiept.
Een voorbeeld: er werd eerder gesteld dat Duterte "zich ook wel op homo's zou richten, want dat doen dat soort mannetjes wel".
Hij is juist een voorstander van het homohuwelijk en onder hem zijn de rechten en de posities van ladyboy's en holebi's juist enorm verbeterd. Snap je waarom ik dan zo'n positie inneem als ik zie dat mensen allemaal ongefundeerde aannames de wereld inslingeren? Toegegeven, ik heb misschien een denigrerende toon in deze discussie maar ik merk dat veel mensen geen kennis van zaken hebben.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een bepaald percentage mannen schijnt inderdaad gek te zijn op ladyboys. Duterte valt daar misschien onder, ik dan weer niet.
Maar even serieus, ik ben Filipino en boos op de buurman. Ik dien een anonieme tip in dat de buurman een drugsdealer is, ik fotoshop wat bewijs en hoppa insturen die hap. Hoe groot is de kans dat ik over een paar dagen/weken van de buurman af ben?quote:
quote:Duterte’s 10-point socioeconomic roadmap includes:
*Continuing and maintaining the current macroeconomic policies, including fiscal, monetary and trade policies instituting progressive tax reform and more effective tax collection while indexing taxes to inflation, in line with the plan to submit to Congress a tax reform package by September;
*Increasing competitiveness and the ease of doing business, drawing upon successful models used to attract business to local cities such as Davao, as well as pursuing the relaxation of the Constitutional restrictions on foreign ownership, except with regards land ownership, in order to attract foreign direct investments;
*Accelerating annual infrastructure spending to account for 5 percent of the gross domestic product, with public-private partnerships playing a key role;
*Promoting rural and value chain development toward increasing agricultural and rural enterprise productivity and rural tourism;
*Ensuring security of land tenure to encourage investments and address bottlenecks in land management and titling agencies;
*Investing in human capital development, including health and education systems, as well as matching skills and training to meet the demands of businesses and the private sector;
*Promoting science, technology and the creative arts to enhance innovation and creative capacity towards self-sustaining and inclusive development;
*Improving social protection programs, including the government’s conditional cash transfer program, in order to protect the poor against instability and economic shocks;
*Strengthening the implementation of the Responsible Parenthood and Reproductive Health Law to enable, especially, poor couples to make informed choices on financial and family planning.
Is veel te gehaaid. De gemiddelde Filipino met dergelijke gedachten, zeker rurale Filipino, doet het gewoon zelf. Op het platteland is blood for blood nog een gebruikelijke praktijk. Daarnaast was het in ieder geval in Davao City beleid dat mensen eerst op de radar van de politie zaten, waarschuwingen kregen en daarna pas werden omgelegd als ze niet met hun activiteiten stopten. Het is niet zo dat op basis van een beschuldiging van een buurman iemand zomaar wordt afgeknald.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar even serieus, ik ben Filipino en boos op de buurman. Ik dien een anonieme tip in dat de buurman een drugsdealer is, ik fotoshop wat bewijs en hoppa insturen die hap. Hoe groot is de kans dat ik over een paar dagen/weken van de buurman af ben?
Nou, dan heeft met zo vreselijk veel doden de nieuwe president in hele korte tijd blijkbaar eerst heel veel waarschuwingen uitgedeeld. Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is veel te gehaaid. De gemiddelde Filipino met dergelijke gedachten, zeker rurale Filipino, doet het gewoon zelf. Op het platteland is blood for blood nog een gebruikelijke praktijk. Daarnaast was het in ieder geval in Davao City beleid dat mensen eerst op de radar van de politie zaten, waarschuwingen kregen en daarna pas werden omgelegd als ze niet met hun activiteiten stopten. Het is niet zo dat op basis van een beschuldiging van een buurman iemand zomaar wordt afgeknald.
Wat je overigens vergeet is dat dit soort praktijken sowieso al aan de lopende band in ontwikkelingslanden gebeurt. Als jij rijk bent en je hebt een aanrijding met een arm persoon frame je diegene gewoon en hij gaat 10 jaar de bak in.
Ze hebben het in ieder geval maandenlang kunnen zien aankomen, dit is letterlijk wat hij beloofde toen hij president werd en nog in de race zat. En het volk heeft hem dat mandaat gegeven. Wees blij dat jij niet in zo'n omstandigheid verkeert.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, dan heeft met zo vreselijk veel doden de nieuwe president in hele korte tijd blijkbaar eerst heel veel waarschuwingen uitgedeeld. Geloof je het zelf?
Hopelijk is ook deze terroristische organisatie straks verleden tijd door Dutertequote:Philippines President Rodrigo Duterte issues 'wipe out' order against Abu Sayyaf
Bangkok: The Philippines military has been ordered to go "full force" to wipe out the Islamic State-linked Abu Sayyaf terrorist group as thousands of additional troops move into its strongholds.
The order came as 15 Philippines soldiers have been killed and 12 others wounded in clashes with the militants on remote southern Philippine islands since Monday.
Abu Sayyaf spokesman Abu Sabaya, right foreground, stands with militants in Basilan, the Philippines.
Earlier troops had killed at least 22 Abu Sayyaf fighters, including an influential commander, in a firefight during which soldiers said the militants appeared to be on drugs.
The militants are holding at least 23 hostages, including a Dutch birdwatcher kidnapped in 2012 and a Norwegian man abducted from a beach resort last year.
For years the group has eluded Philippines security forces, which had the support of US military logistics, as its militants conducted some of the country's worst terrorist attacks, including a ferry bombing that killed at least 100 people in 2004.
They beheaded two Canadians and a Filipino earlier this year.
The militants, who are believe to number around 500, have kidnapped dozens of foreigners and Filipinos for ransom, in a business that has netted them millions of dollars.
Australian adventurer Warren Rodwell was held by the group for 15 months after been kidnapped from his home in a coastal town on 2011 before a ransom of about $100,000 secured his release.
Philippine President Rodrigo Duterte wants to wipe out the Abu Sayyaf terror group.
The Australian and Philippine governments, which have policies not to pay ransoms to kidnappers, have never acknowledged the payment.
Tough-talking Philippines President Rodrigo Duterte, who was swept into office in May on a pledge to eliminate criminals, initially called on the Abu Sayyaf to lay down their arms but quickly adopted a tough stance when his overtures were rejected.
People stage a "die-in" to protest the rising number of extra judicial killings related to Philippine President Rodrigo Duterte's "War on Drugs"
"Go out and destroy them. Kill whoever they are," he said.
Presidential spokesman Ernesto Abella said the latest deaths had strengthened the government's resolve to crush the group, which was founded in the early 1990s to fight for an independent Islamic state in the southern Philippines, a Catholic-majority nation.
Mr Rodwell told Fairfax Media that wiping out one infamous group, won't prevent individual bandits from changing the banner they march under. "This is a pragmatic view of the current situation, not an indictment of Mr Duterte," he added.
Armed forces chief Ricardo Visaya warned "there may be casualties along the way as we advance this solemn duty to eradicate these bandits and terrorists of 25 years, but we will not stop until we rid our country of the menace the Abu Sayyaf group brings to the world".
Military public affairs office chief Edgard Arevalo said Abu Sayyaf used the rugged terrain to their advantage, engaging troops from higher ground.
"We are not facing ordinary enemies. We definitely have the superiority of training, superiority in armaments but they are not giving our soldiers an easy fight," he said.
An additional 2500-strong force is being deployed to back up thousands of soldiers already stationed on Jolo and Sulu islands.
While Abu Sayyaf leaders claimed allegiance to Islamic State in videos last year, analysts say the group has been focused on its kidnapping business.
But South-east Asian leaders have expressed concern regional militants who have been fighting with Islamic State in Syria and Iraq may return and seek sanctuary among Abu Sayyaf, bolstering its strength with hardened fighters.
Mr Duterte, the 71-year-old former mayor of Davao, has been condemned by the United Nations, United States, Catholic Church, human rights groups and some politicians for encouraging the killing of almost 2000 accused drug pushers since he took office.
But in a country with one of Asia's highest rates of illicit drug use and crime, opinion polls show his popularity continues to hover around 90 per cent.
Mr Duterte has vowed there will be no let-up in his war on drugs.
http://www.smh.com.au/wor(...)20160831-gr59dw.html
Ik ben blij dat wij niet in die omstandigheden verkeren, maar snap niet dat jij hier die omstandigheden wel blijft goedpraten als normaal gedrag in dat land wat het dus niet is voor en president die juist het voorbeeld zou moeten geven hoe de rechtstaat zou moeten gaan functioneren. Door maar op basis van vermoedens mensen af te laten slachten hoort daar absoluut niet bij.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hebben het in ieder geval maandenlang kunnen zien aankomen, dit is letterlijk wat hij beloofde toen hij president werd en nog in de race zat. En het volk heeft hem dat mandaat gegeven. Wees blij dat jij niet in zo'n omstandigheid verkeert.
Reken maar van wel. De mensen in dit topic begrijpen echt maar voor 2% procent waar Duterte als president allemaal tegenaan loopt en wat de vorige presidenten hebben laten liggen. Het is echt historisch te noemen dat hij vrede met de NPA heeft bereikt en ook in verregaande besprekingen met de MILF is en deze terroristen keihard aanpakt. Ook dat hij eindelijk de inertia oplost waarin het land decennia verkeerde t.a.v. corruptie en meedogenloze kartels.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:41 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hopelijk is ook deze terroristische organisatie straks verleden tijd door Duterte
Normaal gedrag vanuit welk perspectief? Hij heeft een 91 % approval rate dus het is zeker weten normaal gedrag vanuit "dat land" te noemen. Dat het vanuit het westerse perspectief geen normaal gedrag is soit, maar hey, deze problemen kennen wij in het westen niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat wij niet in die omstandigheden verkeren, maar snap niet dat jij hier die omstandigheden wel blijft goedpraten als normaal gedrag in dat land wat het dus niet is voor en president die juist het voorbeeld zou moeten geven hoe de rechtstaat zou moeten gaan functioneren. Door maar op basis van vermoedens mensen af te laten slachten hoort daar absoluut niet bij.
Onzin, per jaar leggen ook >25000 mexicanen het loodje onder invloed van de war on drugs. De Farc legt dan net de wapens neer, maar werd in grote mate gefinancierd met drugsgeld. Ga eens in een Amerikaanse of Europese achterstandswijk kijken welke impact drugs op die omgevingen hebben. Drugsgelden zorgen al snel voor problemen in minder ontwikkelde landen omdat het grote stromen zijn en in arme landen koop je daar meer invloed mee als in de wat rijkere landen. Maar ook de westerse wereld zal nooit corruptie vrij zijn zolang er een verbod op drugshandel is. En hoe harder de repressie, hoe groter de winst, hoe meer mensen het zullen proberen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Normaal gedrag vanuit welk perspectief? Hij heeft een 91 % approval rate dus het is zeker weten normaal gedrag vanuit "dat land" te noemen. Dat het vanuit het westerse perspectief geen normaal gedrag is soit, maar hey, deze problemen kennen wij in het westen niet.
Mexico geldt nou niet echt als een westers land volgens mij. Colombia ook niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, per jaar leggen ook >25000 mexicanen het loodje onder invloed van de war on drugs. De Farc legt dan net de wapens neer, maar werd in grote mate gefinancierd met drugsgeld. Ga eens in een Amerikaanse of Europese achterstandswijk kijken welke impact drugs op die omgevingen hebben. Drugsgelden zorgen al snel voor problemen in minder ontwikkelde landen omdat het grote stromen zijn en in arme landen koop je daar meer invloed mee als in de wat rijkere landen. Maar ook de westerse wereld zal nooit corruptie vrij zijn zolang er een verbod op drugshandel is. En hoe harder de repressie, hoe groter de winst, hoe meer mensen het zullen proberen.
Wat een geweldige vent is het toch ook. Kijkt nergens voor weg. Hulde.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:41 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hopelijk is ook deze terroristische organisatie straks verleden tijd door Duterte
Slimme manquote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:44 schreef George_Zina het volgende:
[ afbeelding ]Lee Kuan Yew 1923 - 2015. Rust zacht, legende. Lee Kuan Yew als hoogbejaarde. Hij was toen al jaren afgetreden als absolute machthebber van Singapore. Dertig jaar lang dictator (een goede die kom je weinig tegen) geweest. Hij is de stichter en vormgever van Singapore.
[ afbeelding ]
Veel tranen bij de Singaporezen toen Lee Kuan Yew stierf.
In redelijk wat staten van de VS is men in ieder geval al veel stappen verder met de legalisatie van cannabis als wij zijn met ons gedoog/ en achterdeur/beleid en het geneuzel van de nep liberalen van de VVD dat we ons aan internationale afspraken moeten houden.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:59 schreef Richestorags het volgende:
Maar je moet ook realistisch zijn en zien dat dat niet gebeuren, zeker niet in Amerika en de Filipijnen.
Progressieve, vrij dunbevolkte staten ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In redelijk wat staten van de VS is men in ieder geval al veel stappen verder met de legalisatie van cannabis als wij zijn met ons gedoog/ en achterdeur/beleid en het geneuzel van de nep liberalen van de VVD dat we ons aan internationale afspraken moeten houden.
Het probleem is nu dat Amerikaanse criminelen over zijn gegaan op andere middelen zoals het produceren van opium. Wie kan negatief staan tegen wiet. Het is een softdrugs, maar het gaat om zware drugs zoals coke en meth en hero. Dat is destructief.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In redelijk wat staten van de VS is men in ieder geval al veel stappen verder met de legalisatie van cannabis als wij zijn met ons gedoog/ en achterdeur/beleid en het geneuzel van de nep liberalen van de VVD dat we ons aan internationale afspraken moeten houden.
Net zoals de legale alcohol erg destructief kan zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:13 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het probleem is nu dat Amerikaanse criminelen over zijn gegaan op andere middelen zoals het produceren van opium. Wie kan negatief staan tegen wiet. Het is een softdrugs, maar het gaat om zware drugs zoals coke en meth en hero. Dat is destructief.
Ja, strak punt. Ik dacht net aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals de legale alcohol erg destructief kan zijn.
Zeer zeker erg destructief. Alleen meth is goedkoper en denk ik nog destructiever.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals de legale alcohol erg destructief kan zijn.
Jezus, hij maakt er geen eens meer een geheim van. Waren alle politici maar zo eerlijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
Rodrigo Duterte came under fire for comments he made justifying the murder of journalists
Wat een held
Tsja, zo wordt de inperking van de persvrijheid ook door Erdogan gerechtvaardigd. Journalisten die hij oppakt zijn immers op de hand van 'verrader' Gulen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:44 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Jezus, hij maakt er geen eens meer een geheim van. Waren alle politici maar zo eerlijk.
Ik denk niet dat ze er geschokt om zijn in de Filipijnen. Tijdens de Maguindanao Massacre executeerde de familie Ampatuan er een stuk of 40 stante pedequote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, zo wordt de inperking van de persvrijheid ook door Erdogan gerechtvaardigd. Journalisten die hij oppakt zijn immers op de hand van 'verrader' Gulen.
Maar hij doet ook heel veel andere goede dingen. Zoals investeren in de infrastructuur?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze er geschokt om zijn in de Filipijnen. Tijdens de Maguindanao Massacre executeerde de familie Ampatuan er een stuk of 40 stante pede
Maar goed, journalisten omleggen ben ik het niet mee eens.
Nee, dat ze in de Filipijnen niet snel geschokt zijn, daar was ik al achter.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze er geschokt om zijn in de Filipijnen. Tijdens de Maguindanao Massacre executeerde de familie Ampatuan er een stuk of 40 stante pede
Heb je je al ingelezen?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar hij doet ook heel veel andere goede dingen. Zoals investeren in de infrastructuur?
Ja haal alle info die ik nodig heb uit jouw reacties hier op fok.quote:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja haal alle info die ik nodig heb uit jouw reacties hier op fok.
Vind het wel beetje raar dat je het dan hier niet mee eens bent? Die man doet zoveel andere goede dingen namelijk. En weet je wel wat voor onwijze teringzooi het daar is, ze hebben helemaal geen tijd of middelen om op een normale manier met die corrupte journalisten af te rekenen.
Zie je hoe raar jouw argumenten zijn?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Nee hoor, drugsdealers zijn namelijk niet hetzelfde als corrupte journalisten. Ik kan het toch ook met Rutte op punt x eens zijn en punt y niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zie je hoe raar jouw argumenten zijn?
Ik vind niet dat drugsdealers meer recht hebben om doodgeschoten te worden dan corrupte journalistenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor, drugsdealers zijn namelijk niet hetzelfde als corrupte journalisten. Ik kan het toch ook met Rutte op punt x eens zijn en punt y niet?
Ik wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat drugsdealers meer recht hebben om doodgeschoten te worden dan corrupte journalisten
Zeker, hij heeft al gezegd dat hij zal branden in hel maar dat boeit hem niet. Dus in het hiernamaals zal God hem ter verantwoording roepen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja hoop dat deze man ooit nog tot verantwoording wordt geroepen voor zijn beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |