De redeloze anti-joodse retoriek was er al meteen. Hitler beoordeelde niemand op zijn merites (of op het gebrek eraan) maar op zijn afkomst. Zijn politiek was pervers en doortrapt vanaf het eerste begin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:13 schreef KoosVogels het volgende:
Dat kwam pas later. Toen Hitler met aan de macht kwam, werden ze gewoon in kampen gepropt. Duterte jaagt ze gelijk de dood in.
Ik maak de vergelijking met de 'vroege' Hitler, omdat Duterte nog maar net de hele Filipijnen leidt en Hitler in het begin ook door de meerderheid op handen werd gedragen.
Wat vind jij eigenlijk van onze cowboy?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
De redeloze anti-joodse retoriek was er al meteen. Hitler beoordeelde niemand op zijn merites (of op het gebrek eraan) maar op zijn afkomst. Zijn politiek was pervers en doortrapt vanaf het eerste begin.
Ja, wat moet ik ervan vinden? Met het beleid dat ie voert, zou hij hier onherroepelijk voor jaren achter de tralies belanden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland ooit in zo'n deplorabele staat verkeert, dat zulke leiders nodig zijn om de orde te herstellen. Kennelijk is de meerderheid van de Filippino's erg blij met hem. Dat neem ik dan maar aan. Het land moet wel heel ver heen zijn geweest. Ik voel geen jaloezie. Wel medelijden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:25 schreef Richestorags het volgende:
Wat vind jij eigenlijk van onze cowboy?
10 procent van de bevolking of meer aan de Meth, in sommige jaren 42 moorden per dag, 25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Paradijs voor pedofielen en perverselingen, land wordt uitgezogen door de meest smerige bedrijven (mijnbouw).quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, wat moet ik ervan vinden? Met het beleid dat ie voert, zou hij hier onherroepelijk voor jaren achter de tralies belanden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland ooit in zo'n deplorabele staat verkeert, dat zulke leiders nodig zijn om de orde te herstellen. Kennelijk is de meerderheid van de Filippino's erg blij met hem. Dat neem ik dan maar aan. Het land moet wel heel ver heen zijn geweest. Ik voel geen jaloezie. Wel medelijden.
http://www.bworldonline.c(...)increasing&id=132667quote:Mr. Pernia added that foreign contractors have also expressed interest to build a separate railway in Mindanao, a project that was tagged as a priority by Mr. Duterte in his first State of the Nation Address last July 25. He said builders from South Korea, Japan and China are “interested” in the 2,000-kilometer (km) railway project which is currently under a feasibility study.
One segment of the planned Mindanao railway will traverse the cities of Digos, Davao and Tagum and connect to the northern cities of Butuan, Cagayan de Oro and Iligan. A separate line will link Zamboanga del Sur and Zamboanga City to Cagayan de Oro and Malungon, Sarangani.
quote:Ernesto Pernia (72 jaar), een van de belangrijkste economen die is aangenomen door Rodrigo Duterte per 30 juni 2016. Hij heeft alleen Duterte boven zich aan wie hij rapporteert. Dus een hoge Filipijnse pief. De leider van NEDA: National Economic and Development Authority
The government is likely to start constructing the Mindanao Railway System next year as one of the priority infrastructure projects under the administration of President Rodrigo Duterte.
"It's going to start soon—perhaps next year," Socioeconomic Planning Secretary Ernesto M. Pernia told reporters in a briefing in Davao City.
Last May, Duterte revealed he was eyeing a new railway system as his "first big project" as President.
Bron
Infrastructuur brengt ontwikkeling met zich mee. Een voorwaarde voor dit project om te slagen is overigens wel vrede sluiten met de NPA. De route naar Cagayan de Oro loopt dwars door NPA gebied.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:04 schreef George_Zina het volgende:
[..]
http://www.bworldonline.c(...)increasing&id=132667
Duterte heeft plannen om een aantal steden op het eiland Mindanao (22 miljoen inwoners) met elkaar te gaan verbinden via een Light Railway Transit System. Die moet 2000 km lang worden. Het is een prioriteit voor Duterte. Bedrijven uit Zuid-Korea, Japan en China hebben interesse om het aan te leggen.
Ja, anders moet men niet aan beginnen. We zien dus waarom Duterte de onderhandelingen met NPA snel heeft laten op pakken door zijn regering. Deze week hebben beide partijen een wapenstilstand voor onbepaalde tijd getekend. Oktober komt men weer bij elkaar. Het zal nog wel ruim een jaar duren voordat het contract überhaupt gegund zal worden. Het zijn vooralsnog niet meer dan plannen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Infrastructuur brengt ontwikkeling met zich mee. Een voorwaarde voor dit project om te slagen is overigens wel vrede sluiten met de NPA.
Ja, maar had jij hem als Filipinno ook gesteund (100% zeker weet je nooit, maar met wat empathie kom je al ver) ?. Of zijn er in jouw ogen ook andere effectieve manieren om van de extreme drugscriminaliteit af te komen daar?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, wat moet ik ervan vinden? Met het beleid dat ie voert, zou hij hier onherroepelijk voor jaren achter de tralies belanden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland ooit in zo'n deplorabele staat verkeert, dat zulke leiders nodig zijn om de orde te herstellen. Kennelijk is de meerderheid van de Filippino's erg blij met hem. Dat neem ik dan maar aan. Het land moet wel heel ver heen zijn geweest. Ik voel geen jaloezie. Wel medelijden.
Volgens de rechtstaatfundamentalisten met eerlijke rechtspraak.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:17 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ja, maar had jij hem als Filipinno ook gesteund (100% zeker weet je nooit, maar met wat empathie kom je al ver) ?. Of zijn er in jouw ogen ook andere effectieve manieren om van de extreme drugscriminaliteit af te komen daar?
Ja, het is een beetje hetzelfde als Catharina II die kwakzalvers liet verbranden in hutjes. Vanuit onze westerse zetel hebben we snel de neiging om te zeggen: 'nounou, iets wat buitenproportioneel niet? '.. maar de feiten zijn dat die kwakzalvers civilisatie in de weg zaten en zorgde voor ontzettend veel slachtoffers. Extreme repressie was nodig.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Volgens de rechtstaatfundamentalisten met eerlijke rechtspraak.
Wel, die is daar ook niet aanwezig. Net zo min als een goed functionerende, effectieve overheid. Net zo min als de ervaring om zoiets überhaupt op poten te zetten. Zoals ik eerder al zei, in Nederland waar we dat wel hebben en veel rijker zijn kunnen we de Mocro Mafia niet eens beteugelen. Hoe verwachten zij dan dat iemand in een land met 40 moorden per dag, extreme armoede, corruptie en drugsgeweld, waarvan een deel van het land nog in een burgeroorlog verkeert ook dat wel kan?
Deze man gaat de Filipijnen groot maken. Ik heb gezien wat voor werk hij in Davao City heeft gedaan. De Filipijnen groeien overigens onverminderd hard door economisch gezien. 7 procent groei afgelopen kwartaal. Met Duterte als president weet je dat het niet in zijn zakken verdwijnt maar dat hij dit daadwerkelijk in de ontwikkeling van het land gaat stoppen. Het beleid is tweeledig: economische ontwikkeling, verbeteren van het onderwijs, armoedebestrijding en afmaken van criminelen.
ja of je komt om in het verkeer, dat heeft gewoon niets met elkaar te makenquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook op het lijstje van drugdealers komen (42 moorden per dag in 2010).
Wel degelijk. Duterte gaat achter de geweldsspiraal aan die drugscriminelen veroorzaken:quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:02 schreef Re het volgende:
[..]
ja of je komt om in het verkeer, dat heeft gewoon niets met elkaar te maken
Dus dan moet hij het maar doen ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel degelijk. Duterte gaat achter de geweldsspiraal aan die drugscriminelen veroorzaken:
-Gewelddadige overvallen voor soms een euro, waarbij mensen het leven laten;
-Vermoorden van concurrenten (het heeft dus wel met elkaar te maken, want als hij ze niet vermoordt vermoorden ze elkaar wel);
-Deze uitzichtloze situatie drijft mensen weer verder naar de drugs waardoor punt 1 en 2 weer in werking treden.
Die gasten die hij omlegt waren ook zonder hem niet oud geworden, doordat ze elkaar omleggen, door het langdurige gebruik van meth en noem op.
Jij zegt dat het niets met elkaar te maken heeft. Dat heeft het wel degelijk. Het is niet dat de gasten die hij omlegt elkaar niet omleggen. Het is inwisselbaar. Alleen zorgt zijn beleid er nu al voor dat veel gasten ermee stoppen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:39 schreef Re het volgende:
nou ja je ziet het niet echt geloof ik...
Inderdaad. Om wat van de Filipijnen te maken moet je eerst de slechte kanten verwijderen en dat zijn er een hoop.quote:
En dan gister zeggen dat je voor een eerlijke rechtspraak bent. Dat ben je helemaal nietquote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Om wat van de Filipijnen te maken moet je eerst de slechte kanten verwijderen en dat zijn er een hoop.
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden? Ben je überhaupt op de hoogte van alle problemen in de Filipijnen of ben je net als KoosVogels iemand die totaal niet op de hoogte is van de feiten maar vanuit een bepaald dedain gewoon even deze man komt veroordelen?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan gister zeggen dat je voor een eerlijke rechtspraak bent. Dat ben je helemaal niet
Dat is nu net het punt. Ze hebben daar er totaal schijt aan en jij vindt dat allemaal wel prima om zo de boel schoon te maken. Dus geef dan tenminste toe dat je schijt hebt aan een eerlijke rechtspraak.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden?
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is nu net het punt. Ze hebben daar er totaal schijt aan en jij vindt dat allemaal wel prima om zo de boel schoon te maken. Dus geef dan tenminste toe dat je schijt hebt aan een eerlijke rechtspraak.
quote:[quote]Op woensdag 31 augustus 2016 08:46 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden? Ben je überhaupt op de hoogte van alle problemen in de Filipijnen of ben je net als KoosVogels iemand die totaal niet op de hoogte is van de feiten maar vanuit een bepaald dedain gewoon even deze man komt veroordelen?
Dus dan maar gewoon afknallen ja. Ff serieus....quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:48 schreef Richestorags het volgende:
Eerlijke rechtspraak is westerse luxe. In landen als India, Pakistan, Filipijnen, Thailand, Indonesië is dat net zo'n utopie als dat Clinton en Putin een jointje om het kampvuur roken.
Hij heeft het van tevoren gezegd en de bevolking heeft hem middels de verkiezingen dat mandaat gegeven. Is het ooit in je opgekomen dat de bevolking het misschien helemaal zat is?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dan maar gewoon afknallen ja. Ff serieus....
Wij zijn ook dingen in Nederland zat toch? Geloof alleen niet dat we dat moeten oplossen door mensen op straat door het hoofd te schieten. En hoef niet alles precies te weten daar. Wat ik weet dat er dus een probleem is met drugs. En dat mensen die dus drugs gebruiken of dealen of alleen maar verdacht worden van die verschrikkelijke misdaad de kans hebben om een kogel door hun hoofd te krijgen. Zonder veroordeling of het recht op een verdediging.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij heeft het van tevoren gezegd en de bevolking heeft hem middels de verkiezingen dat mandaat gegeven. Is het ooit in je opgekomen dat de bevolking het misschien helemaal zat is?
Ken jij de geschiedenis en de omstandigheden ter plaatse Yasmin?
Als je niet alle omstandigheden kent is het soms misschien wijselijk je ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat bekritiseren.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wij zijn ook dingen in Nederland zat toch? Geloof alleen niet dat we dat moeten oplossen door mensen op straat door het hoofd te schieten. En hoef niet alles precies te weten daar. Wat ik weet dat er dus een probleem is met drugs. En dat mensen die dus drugs gebruiken of dealen of alleen maar verdacht worden van die verschrikkelijke misdaad de kans hebben om een kogel door hun hoofd te krijgen. Zonder veroordeling of het recht op een verdediging.
Dat is al genoeg om te kunnen zeggen dat geen weldenkend mens hier mee instemt.
Of je geeft gewoon toe dat je het niet zo nauw neemt met een eerlijke rechtspraak :pquote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je niet alle omstandigheden kent is het soms misschien wijselijk je ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat bekritiseren.
Daarnaast krijgen veruit de meeste doden soms zelfs meerdere malen een waarschuwing dat ze moeten stoppen met hun activiteiten, als ze dan toch door gaan is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid.
Hier gaat het al fout, je legt gelijk weer de link met Nederland. De problemen daar zijn niet te vergelijken met Nederland.
Mensen voor het gerecht brengen?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:00 schreef Richestorags het volgende:
Ik zal de problemen wel weer even opsommen voor Yasmin:
-42 doden per jaar door moord in sommige jaren, VOORDAT Duterte president werd
-25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordt
-Kartels hebben connecties met Chinese Mafia en Mexicaanse kartels en vormen een ware plaag voor de gewone burger
-Hoger Meth gebruik dan in omringende landen, meer dan 10% van de bevolking zit eraan
-Land wordt uitgezogen door mijnbouwcorporaties
-Land wordt bezocht door pedofielen en perverselingen, nu er meer op Thailand en Cambodja wordt gelet
-Het land is in een actieve burgeroorlog op het eiland waar deze man vandaan komt, met communistische rebellen en moslims. Met beide staat hij op het punt een HISTORISCHE vrede te sluiten.
-BNP is lager dan dat van Nederland met bijna 100 miljoen inwoners. Geen traditie van een functionerende overheid, geen middelen om dat op poten te zetten.
Kortom: wat the fuck moet deze man dan wel doen?
Of je geeft gewoon toe dat jij vanuit een totaal ongeïnformeerde westerse bril naar Filipijnse problemen kijkt.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon toe dat je het niet zo nauw neemt met een eerlijke rechtspraak :p
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordtquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Yasmin23 het volgende:
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordt
Nou het klopt toch dat mensen die in verband worden gebracht met drugs worden vermoord door de overheid?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon toe dat jij vanuit een totaal ongeïnformeerde westerse bril naar Filipijnse problemen kijkt.
Nou als die zich nou eerst daarop richt. Nog steeds vind ik het bizar dat er mensen zonder enige veroordeling door hun kop worden geschoten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geloof dat ze in de andere landen in Azië niet mensen op straat afknallen toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onafhankelijke rechtspraak is een westerse luxe schat, wijs mij maar even aan waar dat wel plaatsvindt in Zuid-Oost Azië behalve Japan wellicht.
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als die zich nou eerst daarop richt. Nog steeds vind ik het bizar dat er mensen zonder enige veroordeling door hun kop worden geschoten.
Lees je überhaupt wel?quote:Hij is in ieder geval naast de drugsbestrijding ook bezig met infrastructuurontwikkeling, onderwijsontwikkeling, armoedebestrijding, aanpakken van corruptie en vredesdeals sluiten. Oftewel dingen die op de lange termijn voor meer stabiliteit in het land zorgen. Maar daarmee krijg je de huidige kartelkankers niet weg. Die moet je gewoon vernietigen.
Moorden en verdwijningen vanuit de overheid gebeurt in elk derdewereld land. Soms wat meer verborgen, soms wat minder. Lees je überhaupt wel eens rapporten over bijvoorbeeld India?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof dat ze in de andere landen in Azië niet mensen op straat afknallen toch?
Ja ja jij bent de algehele expert.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Lees je überhaupt wel?
Ja je kan het bizar vinden, maar jij hebt daar niet gewoond en met de mensen gepraat dus kan je het je niet voorstellen. Dat heet conditionering.
Eens, maar binnen dat gegeven moet een dergelijke president roeien met de riemen die hij heeft. Tel daar overigens bij op dat dat in de Filipijnen NOOIT gaat lukken door de enorme macht van de Katholieke Kerk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Grootste probleem is het wereldwijd criminaliseren van geestverruimende middelen. De hele war on drugs is de grootste onzin die er is, en kost veel te veel mensen levens en geld ten opzichte van de resultaten die geboekt worden. We moeten echt zorgen dat dat gelegaliseerd word wereldwijd, gelukkig is er wereldwijd langzaam een kentering zichtbaar.
En dat keur ik niet goed. Dat is mijn punt. En jij blijft het allemaal maar goed praten want hij steekt ook geld in de infrastructuurquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moorden en verdwijningen vanuit de overheid gebeurt in elk derdewereld land. Soms wat meer verborgen, soms wat minder. Lees je überhaupt wel eens rapporten over bijvoorbeeld India?
Ik ben geen expert, maar uit alles wat je hier zegt blijkt dat je geen enkel beeld ervan hebt waarom het zo fout gaat in de Filipijnen en dat de oplossing niet simpelweg is "oh dan breng je ze toch gewoon voor de rechter".quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ja jij bent de algehele expert.
Als je ook goede dingen doet, is het blijkbaar geen probleem om mensen - of ze nou schuldig zijn of niet - zonder pardon over de kling te jagen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dat keur ik niet goed. Dat is mijn punt. En jij blijft het allemaal maar goed praten want hij steekt ook geld in de infrastructuur![]()
Laten we het er op houden dat we het niet eens zijn :p
Ja. Aparte gedachtegangquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je ook goede dingen doet, is het blijkbaar geen probleem om mensen - of ze het nou schuldig zijn of niet - zonder pardon over de kling te jagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |