abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:17:47 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164970984
Duterte heeft slechts bijna dertig jaar een stad geleid. Oorlog buiten de deur gehouden, welvaart gecreëerd, hoogste alfabetiseringsgraad gerealiseerd, beste infrastructuur van de Filipijnen aangelegd, aan armoedebestrijding gedaan, positie van inheemsen en holebi's verbeterd en wat criminelen omgelegd. Klinkt echt als een Hitler 2.0 ja.

Dit is waarom er met gutmenschen niet te discussiëren valt. Ze leggen je woorden in de mond en komen met hyperbolen zoals Hitler vergelijkingen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:21:28 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164971071
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:13 schreef KoosVogels het volgende:
Dat kwam pas later. Toen Hitler met aan de macht kwam, werden ze gewoon in kampen gepropt. Duterte jaagt ze gelijk de dood in.

Ik maak de vergelijking met de 'vroege' Hitler, omdat Duterte nog maar net de hele Filipijnen leidt en Hitler in het begin ook door de meerderheid op handen werd gedragen.
De redeloze anti-joodse retoriek was er al meteen. Hitler beoordeelde niemand op zijn merites (of op het gebrek eraan) maar op zijn afkomst. Zijn politiek was pervers en doortrapt vanaf het eerste begin.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:25:42 #53
396550 Richestorags
pi_164971188
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

De redeloze anti-joodse retoriek was er al meteen. Hitler beoordeelde niemand op zijn merites (of op het gebrek eraan) maar op zijn afkomst. Zijn politiek was pervers en doortrapt vanaf het eerste begin.
Wat vind jij eigenlijk van onze cowboy?
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:49:32 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164971990
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:25 schreef Richestorags het volgende:

Wat vind jij eigenlijk van onze cowboy?
Ja, wat moet ik ervan vinden? Met het beleid dat ie voert, zou hij hier onherroepelijk voor jaren achter de tralies belanden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland ooit in zo'n deplorabele staat verkeert, dat zulke leiders nodig zijn om de orde te herstellen. Kennelijk is de meerderheid van de Filippino's erg blij met hem. Dat neem ik dan maar aan. Het land moet wel heel ver heen zijn geweest. Ik voel geen jaloezie. Wel medelijden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:01:06 #55
396550 Richestorags
pi_164972390
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, wat moet ik ervan vinden? Met het beleid dat ie voert, zou hij hier onherroepelijk voor jaren achter de tralies belanden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland ooit in zo'n deplorabele staat verkeert, dat zulke leiders nodig zijn om de orde te herstellen. Kennelijk is de meerderheid van de Filippino's erg blij met hem. Dat neem ik dan maar aan. Het land moet wel heel ver heen zijn geweest. Ik voel geen jaloezie. Wel medelijden.
10 procent van de bevolking of meer aan de Meth, in sommige jaren 42 moorden per dag, 25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Paradijs voor pedofielen en perverselingen, land wordt uitgezogen door de meest smerige bedrijven (mijnbouw).

Land is in oorlog met communistische rebellen en meerdere moslimrebellen. Hij is in verregaande vredesbesprekingen met beide.

Ga er maar aan staan als president. Wat moet je met dergelijke omstandigheden en een corrupte overheid. Hij geeft daadwerkelijk om zijn volk en gaat in onze ogen te ver. Maar onze ogen zien niet wat Filipijnse ogen dagelijks zien.
pi_164972518
quote:
Mr. Pernia added that foreign contractors have also expressed interest to build a separate railway in Mindanao, a project that was tagged as a priority by Mr. Duterte in his first State of the Nation Address last July 25. He said builders from South Korea, Japan and China are “interested” in the 2,000-kilometer (km) railway project which is currently under a feasibility study.

One segment of the planned Mindanao railway will traverse the cities of Digos, Davao and Tagum and connect to the northern cities of Butuan, Cagayan de Oro and Iligan. A separate line will link Zamboanga del Sur and Zamboanga City to Cagayan de Oro and Malungon, Sarangani.
http://www.bworldonline.c(...)increasing&id=132667

President Rodrigo Duterte (L) greets visiting Japanese Foreign Minister, Fumio Kishida, during his courtesy call at the presidential guest house in Davao city, southern Philippines August 11, 2016.

Railtraject die Duterte wil laten bouwen op het eiland Mindanao. Verdeeld in zes fases. Planning nog niet bekend. Het moet zijn eerste grote infrastructurele bouwproject worden.

Duterte spreekt kort over infrastructuur. Hij mixt Filipijns met Engels.

Duterte heeft plannen om een aantal steden op het eiland Mindanao (22 miljoen inwoners) met elkaar te gaan verbinden via een Light Railway Transit System. Die moet 2000 km lang worden. Het is een prioriteit voor Duterte. Hoewel de 2000 km lange railtraject niet afgerond zal worden tijdens de 6-jarige presidentstermijn van Duterte aldus Ernesto Pernia. Het geld is volgens hem ook geen probleem omdat veel investeerders interesse hebben getoond. Bedrijven uit Zuid-Korea, Japan en China hebben interesse om het aan te leggen. Ook gaat Japan de Filipijnen helpen om het zwakke Filipijnse leger (125.000 militairen in actieve dienst/jaarbegroting 4 miljard dollar) wat sterker te maken met het oog op een imperialistische China. Er worden onder andere patrouilleschepen aan de Filipijnen gedoneerd en gevechtsvliegtuigen geleast.

Afstand van Davao City naar Cagayan de Oro is 260 km. Dat moet de eerste fase van het railsysteem worden. Ik zal zeker foto's plaatsen als men van start gaat. Bouwfoto's bedoel ik. Zit toch boven op het Filipijnse nieuws. Wat mij opvalt is dat de reacties die ik lees dat Filipijnen willen dat het aan Japan gegund wordt en niet aan China. Geen idee waarom.
Landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje worden ook genoemd om het te bouwen. Wie weet dat men zelf ooit haar technici kan opleiden en bedrijven opzetten maar dat zal Duterte niet meer gaan mee maken. Een bevolking van 101 miljoen voornamelijk jonge mensen die als niks aan geboortebeperking zal worden gedaan tegen 2050 gegroeid zal zijn naar 157 miljoen. Geboortebeperking sprak Duterte ook over maar het staat volgens mij niet heel hoog op zijn prioriteitenlijst want hij spreekt zelden meer over. De Katholieke Kerk (80% van de Filipinos is Rooms-Katholiek) is zeer tegen dit plan.

quote:
Ernesto Pernia (72 jaar), een van de belangrijkste economen die is aangenomen door Rodrigo Duterte per 30 juni 2016. Hij heeft alleen Duterte boven zich aan wie hij rapporteert. Dus een hoge Filipijnse pief. De leider van NEDA: National Economic and Development Authority

The government is likely to start constructing the Mindanao Railway System next year as one of the priority infrastructure projects under the administration of President Rodrigo Duterte.

"It's going to start soon—perhaps next year," Socioeconomic Planning Secretary Ernesto M. Pernia told reporters in a briefing in Davao City.

Last May, Duterte revealed he was eyeing a new railway system as his "first big project" as President.

Bron
Lijst van wie op welke post is aangesteld door R. Duterte per 30 juni 2016

[ Bericht 2% gewijzigd door George_Zina op 30-08-2016 23:47:14 ]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:11:29 #57
396550 Richestorags
pi_164972813
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:04 schreef George_Zina het volgende:

[..]

http://www.bworldonline.c(...)increasing&id=132667

Duterte heeft plannen om een aantal steden op het eiland Mindanao (22 miljoen inwoners) met elkaar te gaan verbinden via een Light Railway Transit System. Die moet 2000 km lang worden. Het is een prioriteit voor Duterte. Bedrijven uit Zuid-Korea, Japan en China hebben interesse om het aan te leggen.
Infrastructuur brengt ontwikkeling met zich mee. Een voorwaarde voor dit project om te slagen is overigens wel vrede sluiten met de NPA. De route naar Cagayan de Oro loopt dwars door NPA gebied.
pi_164972850
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Infrastructuur brengt ontwikkeling met zich mee. Een voorwaarde voor dit project om te slagen is overigens wel vrede sluiten met de NPA.
Ja, anders moet men niet aan beginnen. We zien dus waarom Duterte de onderhandelingen met NPA snel heeft laten op pakken door zijn regering. Deze week hebben beide partijen een wapenstilstand voor onbepaalde tijd getekend. Oktober komt men weer bij elkaar. Het zal nog wel ruim een jaar duren voordat het contract überhaupt gegund zal worden. Het zijn vooralsnog niet meer dan plannen.

[ Bericht 8% gewijzigd door George_Zina op 30-08-2016 21:20:27 ]
pi_164973951
pi_164975745
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, maar had jij hem als Filipinno ook gesteund (100% zeker weet je nooit, maar met wat empathie kom je al ver) ?. Of zijn er in jouw ogen ook andere effectieve manieren om van de extreme drugscriminaliteit af te komen daar?
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:27:14 #61
396550 Richestorags
pi_164976151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:17 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Ja, maar had jij hem als Filipinno ook gesteund (100% zeker weet je nooit, maar met wat empathie kom je al ver) ?. Of zijn er in jouw ogen ook andere effectieve manieren om van de extreme drugscriminaliteit af te komen daar?
Volgens de rechtstaatfundamentalisten met eerlijke rechtspraak.

Wel, die is daar ook niet aanwezig. Net zo min als een goed functionerende, effectieve overheid. Net zo min als de ervaring om zoiets überhaupt op poten te zetten. Zoals ik eerder al zei, in Nederland waar we dat wel hebben en veel rijker zijn kunnen we de Mocro Mafia niet eens beteugelen. Hoe verwachten zij dan dat iemand in een land met 40 moorden per dag, extreme armoede, corruptie en drugsgeweld, waarvan een deel van het land nog in een burgeroorlog verkeert ook dat wel kan?

Deze man gaat de Filipijnen groot maken. Ik heb gezien wat voor werk hij in Davao City heeft gedaan. De Filipijnen groeien overigens onverminderd hard door economisch gezien. 7 procent groei afgelopen kwartaal. Met Duterte als president weet je dat het niet in zijn zakken verdwijnt maar dat hij dit daadwerkelijk in de ontwikkeling van het land gaat stoppen. Het beleid is tweeledig: economische ontwikkeling, verbeteren van het onderwijs, armoedebestrijding en afmaken van criminelen.
pi_164979517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Volgens de rechtstaatfundamentalisten met eerlijke rechtspraak.

Wel, die is daar ook niet aanwezig. Net zo min als een goed functionerende, effectieve overheid. Net zo min als de ervaring om zoiets überhaupt op poten te zetten. Zoals ik eerder al zei, in Nederland waar we dat wel hebben en veel rijker zijn kunnen we de Mocro Mafia niet eens beteugelen. Hoe verwachten zij dan dat iemand in een land met 40 moorden per dag, extreme armoede, corruptie en drugsgeweld, waarvan een deel van het land nog in een burgeroorlog verkeert ook dat wel kan?

Deze man gaat de Filipijnen groot maken. Ik heb gezien wat voor werk hij in Davao City heeft gedaan. De Filipijnen groeien overigens onverminderd hard door economisch gezien. 7 procent groei afgelopen kwartaal. Met Duterte als president weet je dat het niet in zijn zakken verdwijnt maar dat hij dit daadwerkelijk in de ontwikkeling van het land gaat stoppen. Het beleid is tweeledig: economische ontwikkeling, verbeteren van het onderwijs, armoedebestrijding en afmaken van criminelen.
Ja, het is een beetje hetzelfde als Catharina II die kwakzalvers liet verbranden in hutjes. Vanuit onze westerse zetel hebben we snel de neiging om te zeggen: 'nounou, iets wat buitenproportioneel niet? '.. maar de feiten zijn dat die kwakzalvers civilisatie in de weg zaten en zorgde voor ontzettend veel slachtoffers. Extreme repressie was nodig.
pi_164979851
Opdracht voor Gemalto in Filipijnen

AMSTERDAM (AFN) - Gemalto heeft een overeenkomst gesloten met de Bank of the Philippines Islands. Dat maakte de digitaal beveiliger dinsdag bekend, zonder financiële details te melden.

Gemalto levert de Filipijnse bank prepaidkaarten die zowel voor financiële transacties als voor het openbaar vervoer kunnen worden gebruikt. De kaarten werken op het contactloze inchecksysteem dat vorig jaar in de metro van Manilla in gebruik is genomen.

Nog geen derde van de Filipijnse volwassenen heeft de beschikking over een bankrekening, aldus Gemalto. De combinatiekaart voor het ov en betaaltransacties zou het bereik van banken in het land dan ook aanzienlijk kunnen vergroten.

Bron

Duterte heeft ook de Filipijnse telecombedrijven bedreigd. Ze zullen de internetinfrastructuur moeten verbeteren of hij zal een van zijn ministers wetten laten maken die buitenlandse telecombedrijven toegang tot de markt van 100 miljoen mensen geven. Het internet is een van de langzaamste van heel Azië op Afghanistan na en de twee na duurste van de wereld. Mwhahaha, alleen een land totaal in puin door tientallen jaren aan burgeroorlog en invasies van de USSR en USA. Tja, schaamte is op zijn plaats. Singapore heeft de beste internetinfrastructuur van Azië.

De telecombedrijven kaatsen daarentegen terug naar Duterte dat de Filipijnse regering geld zou moeten vrijmaken om GSM-masten en (glas)vezel aan te leggen over de hele Filipijnse archipel zodat het draad(loos) internet voor iedereen verbeterd kan worden. Dat zou dan volgens een 3 /4 jarenplan moeten gebeuren. Het lef. Die telecombedrijven zijn in handen van superrijke families die zichzelf al jarenlang verrijken over de rug van het Filipijnse volk. Ik ben echt benieuwd hoe Duterte dit hondje gaat wassen. Snel, laat die telecombedrijven toe want die oligarchen die eigenaar van zijn geven alleen om het geld en niet om investeringen. Al jaren de monopolie, al jaren de kansen om zelf in beweging te komen, maar helemaal niks nada. De strijd tegen oligarchen zal hard worden. Als we reëel zijn kan hij ze niet allemaal in zijn eentje aan. Daarvoor zal een nieuwe overheidsorgaan opgestart moeten worden en weer nieuwe wetten etc. etc. en geld etc. Hij moet zich denk gaan richten op de twee/drie grootsten.

Hij beschuldigd die telecombedrijven ook van kartelvorming en prijsafspraken waardoor ze de prijzen kunstmatig hoog houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door George_Zina op 31-08-2016 06:38:43 ]
pi_164979859
Bank of the Philippines Islands teams up with Gemalto to combine Banking and Transport into one prepaid card

AMSTERDAM, The Netherlands, Aug. 30, 2016 (GLOBE NEWSWIRE) -- Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), the world leader in digital security, is supplying the Bank of the Philippines Islands (BPI) with EMV prepaid banking and transport cards that support beepTM 1, a contactless ticketing system for Manila Metro. BPI is one of the leading banks in the Philippines, and the first to cater to both EMV and transport payment. The two-in-one card leverages Gemalto’s Optelio technology and gives commuters greater security and convenience while increasing the transaction volume and user base for financial institutions.

Metropolitan Manila is the most populous region of the Philippines where over 12 million1 Filipinos reside and work. Among them, 2 million people commute daily by trains. beepTM was introduced in July 2015 to facilitate transit payment and quicker entrance at train stations’ gantries. It also eliminates the need to repeatedly queue and purchase tickets for commuters. With only 31 percent4 of all Filipino adults holding a bank account, integrating beepTM with banking lets financial institutions tap into a readily available and vast unbanked market.

“At BPI, we want to be able to address the changing needs of our clients. By fusing banking and transport together, shoppers can enjoy cashless payments for their purchases at Ayala Malls, plus the benefits of beepTM, which will soon be extended to other bus services,” said Simon Paterno, Head of Financial Products and Services at BPI. “Gemalto’s timely delivery and expertise ensured that this project can be rolled out smoothly and on schedule.”

“In the banking space, Gemalto has delivered more than one billion EMV payment cards globally - from card manufacturing, fulfilment, to back-end infrastructure support and maintenance”, said Michael Au, President, South Asia & Japan at Gemalto. “As for transportation, our smart cards are already being utilized by mass transit systems in 30 cities, each with a population in excess of one million.”

About Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is the global leader in digital security, with 2015 annual revenues of ¤3.1 billion and customers in over 180 countries. We bring trust to an increasingly connected world.

Our technologies and services enable businesses and governments to authenticate identities and protect data so they stay safe and enable services in personal devices, connected objects, the cloud and in between.

Gemalto’s solutions are at the heart of modern life, from payment to enterprise security and the internet of things. We authenticate people, transactions and objects, encrypt data and create value for software – enabling our clients to deliver secure digital services for billions of individuals and things.

Our 14,000+ employees operate out of 118 offices, 45 personalization and data centers, and 27 research and software development centers located in 49 countries.

https://globenewswire.com(...)ne-prepaid-card.html

Gemalto heeft een order gekregen voor pasjes waarmee men geld kan pinnen en met het openbaar vervoer kan reizen. Allemaal in een prepaid card. Hoeveel Gemalto voor betaald krijgt heeft het bedrijf niet naar buiten gebracht.
pi_164979879
Philippines’ Duterte Proposes 12% Boost in 2017 Budget Spending

Philippines President Rodrigo Duterte has asked Congress to expand the 2017 budget by 12 percent to $72 billion so he can fulfill key election promises to increase spending on police, education and infrastructure.

According to a plan submitted to the House of Representatives on Monday, the Duterte administration’s budget could widen the deficit to 478.1 billion pesos ($10.3 billion), or 3 percent of GDP, from a projected 2.7 percent this year. This would almost quadruple the 121.7 billion peso deficit recorded in 2015.

In addition to proposing an increase in infrastructure spending to as much as 7 percent of gross domestic product, the Duterte administration is planning a 25 percent increase in the police budget, and a 31 percent increase in spending on education.
Spending allocated to Duterte’s own office in 2017 would increase to 20 billion pesos ($430 million) from 2.86 billion pesos this year to support the Philippines’ hosting of the Association of Southeast Asian Nations summit next year.

‘Golden Age’
Budget Secretary Ben Diokno said Duterte’s 7 trillion peso ($150.5 billion) spending plan was needed to make up for the lack of investment under former president Benigno Aquino and would help define Duterte’s six-year term in office as a “golden age of public infrastructure”.

While Aquino’s tight fiscal reign was credited with winning investment-grade debt ratings and overseeing the fastest economic growth since the 1970’s, some of Duterte’s cabinet members have criticized his predecessor for failing to maintain critical public services.

Along with increased spending, Duterte will ask Congress to approve a tax reform plan that will ensure his government will meet a 10 percent increase in 2017 revenue to 2.48 trillion pesos ($53 billion). Borrowing next year is expected to drop by 9.2 percent, which will help offset the spending increase.

In a speech Saturday, Finance Secretary Carlos Dominguez said economic growth was on target to stay within the 6.5 percent to 7.5 percent forecast. A median estimate of economists surveyed by Bloomberg ahead of the release of new economic data on Thursday said the $292 billion Asian economy grew by 6.6 percent in the second-quarter to June 30.

Bloomberg

Duterte heeft aan het Filipijnse congres gevraagd om de rijksbegroting voor 2017 te verhogen zodat hij zijn verkiezingsbeloften op het gebied van politie, onderwijs en infrastructuur kan na komen. Hij is van plan om 7% van het Filipijnse BNP in infrastructuur te steken. Dat zou neer komen op een bedrag van 18 tot 20 miljard dollar per jaar. Daarnaast wil hij dat de begroting van de politie met 25% omhoog gaat en 30% meer geld steken in onderwijs dan nu het geval is. Daarnaast wil hij ook goedkeuring aan het congres vragen voor een aantal belastinghervormingen zodat de Filipijnse regering in de toekomst meer geld binnen krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door George_Zina op 31-08-2016 02:49:36 ]
pi_164979924

Duterte (71 jaar) heeft twee piepjonge kleinkinderen en dus een zwak voor de allerjongsten. Hij heeft de Filipijnse politie ook de opdracht gegeven om in de hoofdstad Manilla (12 miljoen inwoners) langs basisscholen te gaan en kinderen te waarschuwen voor de gevaren van drugs. Dat gebeurt middels een poppenspel. Men gaat ook langs jongerenfestivals en men heeft een strip laten drukken over de gevaren van drugs die aan oudere jongeren worden uitgedeeld.

[ Bericht 51% gewijzigd door George_Zina op 31-08-2016 03:31:42 ]
pi_164980290
Duterte: 'Missionaries' now spreading 'ISIS disease' in PH

Metro Manila (CNN Philippines) — He has said it before, but now President Rodrigo Duterte gives some details about his warning on a looming problem of terrorism in the Philippines in the next few years. Speaking to troops of the 1st Infantry Division in Labangan, Zamboanga del Sur on Wednesday, Duterte said some foreigners had already come to some parts of Mindanao — supposedly as missionaries.

"May taong puti and I suppose mga Arabo na. They are here as missionaries Wala silay armas [There were white people, I suppose Arabs, who are here as missionaries. They brought no weapons]." But the President said the group had a different mission. "They are into indoctrination," Duterte said.

Speaking in Bisaya, Duterte said this was something to be afraid of — as he compared how ISIS and communists condition the mind of the people. "Like communists, if they have established their influence, then that's the time their political officers come in," he said.

Therefore, Duterte said, these propagandists must be arrested before they could gain followers among the Muslim insurgents and "contaminate [them] with ISIS disease." The President said he wanted an additional 20,000 soldiers on the ground to prepare for any eventuality. If the problem was not addressed, the ISIS menace could be the the country's next problem in three to seven years, according to Duterte.

The military and the police had previously denied the presence of ISIS in the country. It can be recalled that the President's eldest son — Davao City Vice Mayor Paolo — had made a similar statement last month regarding the alleged local presence of the terrorist group but the city police chief said this information was unconfirmed.

The commander-in-chief also repeated his promise that he would not let soldiers be at a disadvantage in the battlefield — adding that he had told the Defense Secretary to acquire quality weapons for the troops.

Salary hike happening now
The statement that drew the loudest applause was when Duterte told soldiers that they would be receiving a 40% pay hike within the month. As promised, he said another tranche of 40% increase would be happening in December "para doblado" [so salaries would have doubled]. Duterte said he would only ask for the soldiers' loyalty — not to him but to the country.

Bron

Ook zandarabieren gesignaleerd in de Filipijnen die hersenspoelende missionaris-activiteiten ondernemen om nog meer Terroristische Jihadisme te ontketenen in het land. Duterte wil in die gebieden 20.000 militairen laten stationeren want als niks aan controle en pushback wordt gedaan dan heeft de Filipijnen over 3 tot 7 jaar een nog grotere probleem met ISIS-extremisme aldus Duterte. De Maleisische moslimextremist Mohd Rafi Udin heeft al gezegd als je niet in staat bent om naar Syrië te gaan, ga dan richting de Filipijnen. En dat van meer troepen in het zuiden wordt waarheid want gisteren heeft Duterte volgens New York Times goedkeuring gegeven om 2500 extra soldaten richting het zuiden te sturen in de strijd tegen Abu Sayyaf. Duterte heeft ook aangegeven dat 1 miljoen dollar is betaald voor de vrijlating van een Noor die gekidnapt is door deze terroristen, maar brutaalheid zelve beginnen ze weer meer geld te eisen.

Filipijnse troepen. Ze krijgen van Duterte allemaal salarisverhoging in december 2016. Hij vraagt alleen voor hun loyaliteit aan het land.

Philippines to add more troops to insurgency plagued southern island

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 31-08-2016 07:36:42 ]
pi_164980562
De aankondiging van de woordvoerder van Rodrigo Duterte, Ernesto Abella, dat meer militairen worden ingezet tegen de islamitische terreurbeweging Abu Sayyaf die al jaren huishoudt in de Filipijnen. Alleen al op het eiland Jolo zullen 2500 extra militairen worden toegevoegd aan de huidige troepen. Jolo is de thuisbasis van Abu Sayyaf. Ik vermoed dat nog meer versterkingen zullen volgen in de nabije toekomst.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:02:18 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_164980647
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook op het lijstje van drugdealers komen (42 moorden per dag in 2010).
ja of je komt om in het verkeer, dat heeft gewoon niets met elkaar te maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:31:59 #70
396550 Richestorags
pi_164980824
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:02 schreef Re het volgende:

[..]

ja of je komt om in het verkeer, dat heeft gewoon niets met elkaar te maken
Wel degelijk. Duterte gaat achter de geweldsspiraal aan die drugscriminelen veroorzaken:

-Gewelddadige overvallen voor soms een euro, waarbij mensen het leven laten;
-Vermoorden van concurrenten (het heeft dus wel met elkaar te maken, want als hij ze niet vermoordt vermoorden ze elkaar wel);
-Deze uitzichtloze situatie drijft mensen weer verder naar de drugs waardoor punt 1 en 2 weer in werking treden.

Die gasten die hij omlegt waren ook zonder hem niet oud geworden, doordat ze elkaar omleggen, door het langdurige gebruik van meth en noem op.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:39:54 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_164980864
nou ja je ziet het niet echt geloof ik...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_164980876
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel degelijk. Duterte gaat achter de geweldsspiraal aan die drugscriminelen veroorzaken:

-Gewelddadige overvallen voor soms een euro, waarbij mensen het leven laten;
-Vermoorden van concurrenten (het heeft dus wel met elkaar te maken, want als hij ze niet vermoordt vermoorden ze elkaar wel);
-Deze uitzichtloze situatie drijft mensen weer verder naar de drugs waardoor punt 1 en 2 weer in werking treden.

Die gasten die hij omlegt waren ook zonder hem niet oud geworden, doordat ze elkaar omleggen, door het langdurige gebruik van meth en noem op.
Dus dan moet hij het maar doen ja.

:')
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:43:59 #73
396550 Richestorags
pi_164980896
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:39 schreef Re het volgende:
nou ja je ziet het niet echt geloof ik...
Jij zegt dat het niets met elkaar te maken heeft. Dat heeft het wel degelijk. Het is niet dat de gasten die hij omlegt elkaar niet omleggen. Het is inwisselbaar. Alleen zorgt zijn beleid er nu al voor dat veel gasten ermee stoppen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:44:40 #74
396550 Richestorags
pi_164980902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Dus dan moet hij het maar doen ja.

Inderdaad. Om wat van de Filipijnen te maken moet je eerst de slechte kanten verwijderen en dat zijn er een hoop.
pi_164980907
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad. Om wat van de Filipijnen te maken moet je eerst de slechte kanten verwijderen en dat zijn er een hoop.
En dan gister zeggen dat je voor een eerlijke rechtspraak bent. Dat ben je helemaal niet _O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:46:04 #76
396550 Richestorags
pi_164980911
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dan gister zeggen dat je voor een eerlijke rechtspraak bent. Dat ben je helemaal niet _O-
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden? Ben je überhaupt op de hoogte van alle problemen in de Filipijnen of ben je net als KoosVogels iemand die totaal niet op de hoogte is van de feiten maar vanuit een bepaald dedain gewoon even deze man komt veroordelen?
pi_164980924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden?
Dat is nu net het punt. Ze hebben daar er totaal schijt aan en jij vindt dat allemaal wel prima om zo de boel schoon te maken. Dus geef dan tenminste toe dat je schijt hebt aan een eerlijke rechtspraak.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:47:43 #78
396550 Richestorags
pi_164980929
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt. Ze hebben daar er totaal schijt aan en jij vindt dat allemaal wel prima om zo de boel schoon te maken. Dus geef dan tenminste toe dat je schijt hebt aan een eerlijke rechtspraak.
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:46 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden? Ben je überhaupt op de hoogte van alle problemen in de Filipijnen of ben je net als KoosVogels iemand die totaal niet op de hoogte is van de feiten maar vanuit een bepaald dedain gewoon even deze man komt veroordelen?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:48:36 #79
396550 Richestorags
pi_164980939
Eerlijke rechtspraak is westerse luxe. In landen als India, Pakistan, Filipijnen, Thailand, Indonesië is dat net zo'n utopie als dat Clinton en Putin een jointje om het kampvuur roken. Deze landen gaan er ooit wel komen, maar de weg ernaartoe is moeilijk en zeer zwaar. Ondertussen lossen ze problemen op hun manier op.
pi_164980954
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:48 schreef Richestorags het volgende:
Eerlijke rechtspraak is westerse luxe. In landen als India, Pakistan, Filipijnen, Thailand, Indonesië is dat net zo'n utopie als dat Clinton en Putin een jointje om het kampvuur roken.
Dus dan maar gewoon afknallen ja. Ff serieus....
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:51:04 #81
396550 Richestorags
pi_164980964
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus dan maar gewoon afknallen ja. Ff serieus....
Hij heeft het van tevoren gezegd en de bevolking heeft hem middels de verkiezingen dat mandaat gegeven. Is het ooit in je opgekomen dat de bevolking het misschien helemaal zat is?

Ken jij de geschiedenis en de omstandigheden ter plaatse Yasmin?

Heb jij überhaupt enig idee waar de gemiddelde Filipijn mee te maken heeft? Wat voor hem of haar belangrijk is? Hint: deze mensenrechtendiscussie in zijn geheel niet. Dat is voor decadente westerlingen met tijd en geld te veel.
pi_164980992
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij heeft het van tevoren gezegd en de bevolking heeft hem middels de verkiezingen dat mandaat gegeven. Is het ooit in je opgekomen dat de bevolking het misschien helemaal zat is?

Ken jij de geschiedenis en de omstandigheden ter plaatse Yasmin?
Wij zijn ook dingen in Nederland zat toch? Geloof alleen niet dat we dat moeten oplossen door mensen op straat door het hoofd te schieten. En hoef niet alles precies te weten daar. Wat ik weet dat er dus een probleem is met drugs. En dat mensen die dus drugs gebruiken of dealen of alleen maar verdacht worden van die verschrikkelijke misdaad de kans hebben om een kogel door hun hoofd te krijgen. Zonder veroordeling of het recht op een verdediging.

Dat is al genoeg om te kunnen zeggen dat geen weldenkend mens hier mee instemt. -O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:56:34 #83
396550 Richestorags
pi_164981020
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wij zijn ook dingen in Nederland zat toch? Geloof alleen niet dat we dat moeten oplossen door mensen op straat door het hoofd te schieten. En hoef niet alles precies te weten daar. Wat ik weet dat er dus een probleem is met drugs. En dat mensen die dus drugs gebruiken of dealen of alleen maar verdacht worden van die verschrikkelijke misdaad de kans hebben om een kogel door hun hoofd te krijgen. Zonder veroordeling of het recht op een verdediging.

Dat is al genoeg om te kunnen zeggen dat geen weldenkend mens hier mee instemt. -O-
Als je niet alle omstandigheden kent is het soms misschien wijselijk je ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat bekritiseren.

Daarnaast krijgen veruit de meeste doden soms zelfs meerdere malen een waarschuwing dat ze moeten stoppen met hun activiteiten, als ze dan toch door gaan is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid.

Hier gaat het al fout, je legt gelijk weer de link met Nederland. De problemen daar zijn niet te vergelijken met Nederland.
pi_164981037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als je niet alle omstandigheden kent is het soms misschien wijselijk je ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat bekritiseren.

Daarnaast krijgen veruit de meeste doden soms zelfs meerdere malen een waarschuwing dat ze moeten stoppen met hun activiteiten, als ze dan toch door gaan is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid.

Hier gaat het al fout, je legt gelijk weer de link met Nederland. De problemen daar zijn niet te vergelijken met Nederland.
Of je geeft gewoon toe dat je het niet zo nauw neemt met een eerlijke rechtspraak :p
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:00:43 #85
396550 Richestorags
pi_164981071
Ik zal de problemen wel weer even opsommen voor Yasmin:
-42 doden per dag per jaar door moord in sommige jaren, VOORDAT Duterte president werd
-25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordt
-Kartels hebben connecties met Chinese Mafia en Mexicaanse kartels en vormen een ware plaag voor de gewone burger
-Hoger Meth gebruik dan in omringende landen, meer dan 10% van de bevolking zit eraan
-Land wordt uitgezogen door mijnbouwcorporaties
-Land wordt bezocht door pedofielen en perverselingen, nu er meer op Thailand en Cambodja wordt gelet
-Het land is in een actieve burgeroorlog op het eiland waar deze man vandaan komt, met communistische rebellen en moslims. Met beide staat hij op het punt een HISTORISCHE vrede te sluiten.
-BNP is lager dan dat van Nederland met bijna 100 miljoen inwoners. Geen traditie van een functionerende overheid, geen middelen om dat op poten te zetten.

Kortom: wat the fuck moet deze man dan wel doen? Hij is in ieder geval naast de drugsbestrijding ook bezig met infrastructuurontwikkeling, onderwijsontwikkeling, armoedebestrijding, aanpakken van corruptie en vredesdeals sluiten. Oftewel dingen die op de lange termijn voor meer stabiliteit in het land zorgen. Maar daarmee krijg je de huidige kartelkankers niet weg. Die moet je gewoon vernietigen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 31-08-2016 09:52:13 ]
pi_164981081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:00 schreef Richestorags het volgende:
Ik zal de problemen wel weer even opsommen voor Yasmin:
-42 doden per jaar door moord in sommige jaren, VOORDAT Duterte president werd
-25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordt
-Kartels hebben connecties met Chinese Mafia en Mexicaanse kartels en vormen een ware plaag voor de gewone burger
-Hoger Meth gebruik dan in omringende landen, meer dan 10% van de bevolking zit eraan
-Land wordt uitgezogen door mijnbouwcorporaties
-Land wordt bezocht door pedofielen en perverselingen, nu er meer op Thailand en Cambodja wordt gelet
-Het land is in een actieve burgeroorlog op het eiland waar deze man vandaan komt, met communistische rebellen en moslims. Met beide staat hij op het punt een HISTORISCHE vrede te sluiten.
-BNP is lager dan dat van Nederland met bijna 100 miljoen inwoners. Geen traditie van een functionerende overheid, geen middelen om dat op poten te zetten.

Kortom: wat the fuck moet deze man dan wel doen?
Mensen voor het gerecht brengen?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:02:26 #87
396550 Richestorags
pi_164981086
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon toe dat je het niet zo nauw neemt met een eerlijke rechtspraak :p
Of je geeft gewoon toe dat jij vanuit een totaal ongeïnformeerde westerse bril naar Filipijnse problemen kijkt.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:02:42 #88
396550 Richestorags
pi_164981089
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Yasmin23 het volgende:

Onafhankelijke rechtspraak is een westerse luxe schat, wijs mij maar even aan waar dat wel plaatsvindt in Zuid-Oost Azië behalve Japan wellicht.
pi_164981092
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon toe dat jij vanuit een totaal ongeïnformeerde westerse bril naar Filipijnse problemen kijkt.
Nou het klopt toch dat mensen die in verband worden gebracht met drugs worden vermoord door de overheid?
pi_164981107
quote:

[..]

Nou als die zich nou eerst daarop richt. Nog steeds vind ik het bizar dat er mensen zonder enige veroordeling door hun kop worden geschoten.
pi_164981111
quote:

[..]

Onafhankelijke rechtspraak is een westerse luxe schat, wijs mij maar even aan waar dat wel plaatsvindt in Zuid-Oost Azië behalve Japan wellicht.
Geloof dat ze in de andere landen in Azië niet mensen op straat afknallen toch?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:05:22 #92
396550 Richestorags
pi_164981119
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou als die zich nou eerst daarop richt. Nog steeds vind ik het bizar dat er mensen zonder enige veroordeling door hun kop worden geschoten.
quote:
Hij is in ieder geval naast de drugsbestrijding ook bezig met infrastructuurontwikkeling, onderwijsontwikkeling, armoedebestrijding, aanpakken van corruptie en vredesdeals sluiten. Oftewel dingen die op de lange termijn voor meer stabiliteit in het land zorgen. Maar daarmee krijg je de huidige kartelkankers niet weg. Die moet je gewoon vernietigen.
Lees je überhaupt wel?

Ja je kan het bizar vinden, maar jij hebt daar niet gewoond en met de mensen gepraat dus kan je het je niet voorstellen. Dat heet conditionering.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:06:05 #93
396550 Richestorags
pi_164981127
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geloof dat ze in de andere landen in Azië niet mensen op straat afknallen toch?
Moorden en verdwijningen vanuit de overheid gebeurt in elk derdewereld land. Soms wat meer verborgen, soms wat minder. Lees je überhaupt wel eens rapporten over bijvoorbeeld India?
pi_164981131
Grootste probleem is het wereldwijd criminaliseren van geestverruimende middelen. De hele war on drugs is de grootste onzin die er is, en kost veel te veel mensen levens en geld ten opzichte van de resultaten die geboekt worden. We moeten echt zorgen dat dat gelegaliseerd word wereldwijd, gelukkig is er wereldwijd langzaam een kentering zichtbaar.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164981132
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

[..]

Lees je überhaupt wel?

Ja je kan het bizar vinden, maar jij hebt daar niet gewoond en met de mensen gepraat dus kan je het je niet voorstellen. Dat heet conditionering.
Ja ja jij bent de algehele expert.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:07:18 #96
396550 Richestorags
pi_164981142
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Grootste probleem is het wereldwijd criminaliseren van geestverruimende middelen. De hele war on drugs is de grootste onzin die er is, en kost veel te veel mensen levens en geld ten opzichte van de resultaten die geboekt worden. We moeten echt zorgen dat dat gelegaliseerd word wereldwijd, gelukkig is er wereldwijd langzaam een kentering zichtbaar.
Eens, maar binnen dat gegeven moet een dergelijke president roeien met de riemen die hij heeft. Tel daar overigens bij op dat dat in de Filipijnen NOOIT gaat lukken door de enorme macht van de Katholieke Kerk.
pi_164981144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Moorden en verdwijningen vanuit de overheid gebeurt in elk derdewereld land. Soms wat meer verborgen, soms wat minder. Lees je überhaupt wel eens rapporten over bijvoorbeeld India?
En dat keur ik niet goed. Dat is mijn punt. En jij blijft het allemaal maar goed praten want hij steekt ook geld in de infrastructuur :')

Laten we het er op houden dat we het niet eens zijn :p
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:08:05 #98
396550 Richestorags
pi_164981149
quote:
15s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ja jij bent de algehele expert.
Ik ben geen expert, maar uit alles wat je hier zegt blijkt dat je geen enkel beeld ervan hebt waarom het zo fout gaat in de Filipijnen en dat de oplossing niet simpelweg is "oh dan breng je ze toch gewoon voor de rechter".
pi_164981222
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dat keur ik niet goed. Dat is mijn punt. En jij blijft het allemaal maar goed praten want hij steekt ook geld in de infrastructuur :')

Laten we het er op houden dat we het niet eens zijn :p
Als je ook goede dingen doet, is het blijkbaar geen probleem om mensen - of ze nou schuldig zijn of niet - zonder pardon over de kling te jagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 31-08-2016 09:31:50 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164981344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je ook goede dingen doet, is het blijkbaar geen probleem om mensen - of ze het nou schuldig zijn of niet - zonder pardon over de kling te jagen.
Ja. Aparte gedachtegang :P

Bij dit soort mensen vraag ik mij trouwens ook af of het dan wel bij de drugsgebruikers/dealers blijft. Een stap naar een andere groep is snel gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')