abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:46:04 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164980911
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dan gister zeggen dat je voor een eerlijke rechtspraak bent. Dat ben je helemaal niet _O-
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden? Ben je überhaupt op de hoogte van alle problemen in de Filipijnen of ben je net als KoosVogels iemand die totaal niet op de hoogte is van de feiten maar vanuit een bepaald dedain gewoon even deze man komt veroordelen?
pi_164980924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden?
Dat is nu net het punt. Ze hebben daar er totaal schijt aan en jij vindt dat allemaal wel prima om zo de boel schoon te maken. Dus geef dan tenminste toe dat je schijt hebt aan een eerlijke rechtspraak.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:47:43 #78
396550 Richestorags
pi_164980929
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt. Ze hebben daar er totaal schijt aan en jij vindt dat allemaal wel prima om zo de boel schoon te maken. Dus geef dan tenminste toe dat je schijt hebt aan een eerlijke rechtspraak.
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:46 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben absoluut voor eerlijke rechtspraak. Maar wijs mij aan waar die in de Filipijnen plaatsvindt en vertel mij hoe dit binnen tien jaar gerealiseerd gaat worden? Ben je überhaupt op de hoogte van alle problemen in de Filipijnen of ben je net als KoosVogels iemand die totaal niet op de hoogte is van de feiten maar vanuit een bepaald dedain gewoon even deze man komt veroordelen?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:48:36 #79
396550 Richestorags
pi_164980939
Eerlijke rechtspraak is westerse luxe. In landen als India, Pakistan, Filipijnen, Thailand, Indonesië is dat net zo'n utopie als dat Clinton en Putin een jointje om het kampvuur roken. Deze landen gaan er ooit wel komen, maar de weg ernaartoe is moeilijk en zeer zwaar. Ondertussen lossen ze problemen op hun manier op.
pi_164980954
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:48 schreef Richestorags het volgende:
Eerlijke rechtspraak is westerse luxe. In landen als India, Pakistan, Filipijnen, Thailand, Indonesië is dat net zo'n utopie als dat Clinton en Putin een jointje om het kampvuur roken.
Dus dan maar gewoon afknallen ja. Ff serieus....
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:51:04 #81
396550 Richestorags
pi_164980964
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus dan maar gewoon afknallen ja. Ff serieus....
Hij heeft het van tevoren gezegd en de bevolking heeft hem middels de verkiezingen dat mandaat gegeven. Is het ooit in je opgekomen dat de bevolking het misschien helemaal zat is?

Ken jij de geschiedenis en de omstandigheden ter plaatse Yasmin?

Heb jij überhaupt enig idee waar de gemiddelde Filipijn mee te maken heeft? Wat voor hem of haar belangrijk is? Hint: deze mensenrechtendiscussie in zijn geheel niet. Dat is voor decadente westerlingen met tijd en geld te veel.
pi_164980992
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij heeft het van tevoren gezegd en de bevolking heeft hem middels de verkiezingen dat mandaat gegeven. Is het ooit in je opgekomen dat de bevolking het misschien helemaal zat is?

Ken jij de geschiedenis en de omstandigheden ter plaatse Yasmin?
Wij zijn ook dingen in Nederland zat toch? Geloof alleen niet dat we dat moeten oplossen door mensen op straat door het hoofd te schieten. En hoef niet alles precies te weten daar. Wat ik weet dat er dus een probleem is met drugs. En dat mensen die dus drugs gebruiken of dealen of alleen maar verdacht worden van die verschrikkelijke misdaad de kans hebben om een kogel door hun hoofd te krijgen. Zonder veroordeling of het recht op een verdediging.

Dat is al genoeg om te kunnen zeggen dat geen weldenkend mens hier mee instemt. -O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:56:34 #83
396550 Richestorags
pi_164981020
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wij zijn ook dingen in Nederland zat toch? Geloof alleen niet dat we dat moeten oplossen door mensen op straat door het hoofd te schieten. En hoef niet alles precies te weten daar. Wat ik weet dat er dus een probleem is met drugs. En dat mensen die dus drugs gebruiken of dealen of alleen maar verdacht worden van die verschrikkelijke misdaad de kans hebben om een kogel door hun hoofd te krijgen. Zonder veroordeling of het recht op een verdediging.

Dat is al genoeg om te kunnen zeggen dat geen weldenkend mens hier mee instemt. -O-
Als je niet alle omstandigheden kent is het soms misschien wijselijk je ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat bekritiseren.

Daarnaast krijgen veruit de meeste doden soms zelfs meerdere malen een waarschuwing dat ze moeten stoppen met hun activiteiten, als ze dan toch door gaan is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid.

Hier gaat het al fout, je legt gelijk weer de link met Nederland. De problemen daar zijn niet te vergelijken met Nederland.
pi_164981037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als je niet alle omstandigheden kent is het soms misschien wijselijk je ergens in te verdiepen voordat je dingen gaat bekritiseren.

Daarnaast krijgen veruit de meeste doden soms zelfs meerdere malen een waarschuwing dat ze moeten stoppen met hun activiteiten, als ze dan toch door gaan is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid.

Hier gaat het al fout, je legt gelijk weer de link met Nederland. De problemen daar zijn niet te vergelijken met Nederland.
Of je geeft gewoon toe dat je het niet zo nauw neemt met een eerlijke rechtspraak :p
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:00:43 #85
396550 Richestorags
pi_164981071
Ik zal de problemen wel weer even opsommen voor Yasmin:
-42 doden per dag per jaar door moord in sommige jaren, VOORDAT Duterte president werd
-25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordt
-Kartels hebben connecties met Chinese Mafia en Mexicaanse kartels en vormen een ware plaag voor de gewone burger
-Hoger Meth gebruik dan in omringende landen, meer dan 10% van de bevolking zit eraan
-Land wordt uitgezogen door mijnbouwcorporaties
-Land wordt bezocht door pedofielen en perverselingen, nu er meer op Thailand en Cambodja wordt gelet
-Het land is in een actieve burgeroorlog op het eiland waar deze man vandaan komt, met communistische rebellen en moslims. Met beide staat hij op het punt een HISTORISCHE vrede te sluiten.
-BNP is lager dan dat van Nederland met bijna 100 miljoen inwoners. Geen traditie van een functionerende overheid, geen middelen om dat op poten te zetten.

Kortom: wat the fuck moet deze man dan wel doen? Hij is in ieder geval naast de drugsbestrijding ook bezig met infrastructuurontwikkeling, onderwijsontwikkeling, armoedebestrijding, aanpakken van corruptie en vredesdeals sluiten. Oftewel dingen die op de lange termijn voor meer stabiliteit in het land zorgen. Maar daarmee krijg je de huidige kartelkankers niet weg. Die moet je gewoon vernietigen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 31-08-2016 09:52:13 ]
pi_164981081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:00 schreef Richestorags het volgende:
Ik zal de problemen wel weer even opsommen voor Yasmin:
-42 doden per jaar door moord in sommige jaren, VOORDAT Duterte president werd
-25 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens
-Corruptie zit overal, van de straatagent tot in de hoogste regionen, waardoor onafhankelijke rechtspraak onmogelijk wordt
-Kartels hebben connecties met Chinese Mafia en Mexicaanse kartels en vormen een ware plaag voor de gewone burger
-Hoger Meth gebruik dan in omringende landen, meer dan 10% van de bevolking zit eraan
-Land wordt uitgezogen door mijnbouwcorporaties
-Land wordt bezocht door pedofielen en perverselingen, nu er meer op Thailand en Cambodja wordt gelet
-Het land is in een actieve burgeroorlog op het eiland waar deze man vandaan komt, met communistische rebellen en moslims. Met beide staat hij op het punt een HISTORISCHE vrede te sluiten.
-BNP is lager dan dat van Nederland met bijna 100 miljoen inwoners. Geen traditie van een functionerende overheid, geen middelen om dat op poten te zetten.

Kortom: wat the fuck moet deze man dan wel doen?
Mensen voor het gerecht brengen?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:02:26 #87
396550 Richestorags
pi_164981086
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon toe dat je het niet zo nauw neemt met een eerlijke rechtspraak :p
Of je geeft gewoon toe dat jij vanuit een totaal ongeïnformeerde westerse bril naar Filipijnse problemen kijkt.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:02:42 #88
396550 Richestorags
pi_164981089
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Yasmin23 het volgende:

:')

Onafhankelijke rechtspraak is een westerse luxe schat, wijs mij maar even aan waar dat wel plaatsvindt in Zuid-Oost Azië behalve Japan wellicht.
pi_164981092
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon toe dat jij vanuit een totaal ongeïnformeerde westerse bril naar Filipijnse problemen kijkt.
Nou het klopt toch dat mensen die in verband worden gebracht met drugs worden vermoord door de overheid?
pi_164981107
quote:

[..]

Nou als die zich nou eerst daarop richt. Nog steeds vind ik het bizar dat er mensen zonder enige veroordeling door hun kop worden geschoten.
pi_164981111
quote:

[..]

Onafhankelijke rechtspraak is een westerse luxe schat, wijs mij maar even aan waar dat wel plaatsvindt in Zuid-Oost Azië behalve Japan wellicht.
Geloof dat ze in de andere landen in Azië niet mensen op straat afknallen toch?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:05:22 #92
396550 Richestorags
pi_164981119
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou als die zich nou eerst daarop richt. Nog steeds vind ik het bizar dat er mensen zonder enige veroordeling door hun kop worden geschoten.
quote:
Hij is in ieder geval naast de drugsbestrijding ook bezig met infrastructuurontwikkeling, onderwijsontwikkeling, armoedebestrijding, aanpakken van corruptie en vredesdeals sluiten. Oftewel dingen die op de lange termijn voor meer stabiliteit in het land zorgen. Maar daarmee krijg je de huidige kartelkankers niet weg. Die moet je gewoon vernietigen.
Lees je überhaupt wel?

Ja je kan het bizar vinden, maar jij hebt daar niet gewoond en met de mensen gepraat dus kan je het je niet voorstellen. Dat heet conditionering.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:06:05 #93
396550 Richestorags
pi_164981127
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geloof dat ze in de andere landen in Azië niet mensen op straat afknallen toch?
Moorden en verdwijningen vanuit de overheid gebeurt in elk derdewereld land. Soms wat meer verborgen, soms wat minder. Lees je überhaupt wel eens rapporten over bijvoorbeeld India?
pi_164981131
Grootste probleem is het wereldwijd criminaliseren van geestverruimende middelen. De hele war on drugs is de grootste onzin die er is, en kost veel te veel mensen levens en geld ten opzichte van de resultaten die geboekt worden. We moeten echt zorgen dat dat gelegaliseerd word wereldwijd, gelukkig is er wereldwijd langzaam een kentering zichtbaar.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164981132
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

[..]

Lees je überhaupt wel?

Ja je kan het bizar vinden, maar jij hebt daar niet gewoond en met de mensen gepraat dus kan je het je niet voorstellen. Dat heet conditionering.
Ja ja jij bent de algehele expert.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:07:18 #96
396550 Richestorags
pi_164981142
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Grootste probleem is het wereldwijd criminaliseren van geestverruimende middelen. De hele war on drugs is de grootste onzin die er is, en kost veel te veel mensen levens en geld ten opzichte van de resultaten die geboekt worden. We moeten echt zorgen dat dat gelegaliseerd word wereldwijd, gelukkig is er wereldwijd langzaam een kentering zichtbaar.
Eens, maar binnen dat gegeven moet een dergelijke president roeien met de riemen die hij heeft. Tel daar overigens bij op dat dat in de Filipijnen NOOIT gaat lukken door de enorme macht van de Katholieke Kerk.
pi_164981144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Moorden en verdwijningen vanuit de overheid gebeurt in elk derdewereld land. Soms wat meer verborgen, soms wat minder. Lees je überhaupt wel eens rapporten over bijvoorbeeld India?
En dat keur ik niet goed. Dat is mijn punt. En jij blijft het allemaal maar goed praten want hij steekt ook geld in de infrastructuur :')

Laten we het er op houden dat we het niet eens zijn :p
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:08:05 #98
396550 Richestorags
pi_164981149
quote:
15s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ja jij bent de algehele expert.
Ik ben geen expert, maar uit alles wat je hier zegt blijkt dat je geen enkel beeld ervan hebt waarom het zo fout gaat in de Filipijnen en dat de oplossing niet simpelweg is "oh dan breng je ze toch gewoon voor de rechter".
pi_164981222
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dat keur ik niet goed. Dat is mijn punt. En jij blijft het allemaal maar goed praten want hij steekt ook geld in de infrastructuur :')

Laten we het er op houden dat we het niet eens zijn :p
Als je ook goede dingen doet, is het blijkbaar geen probleem om mensen - of ze nou schuldig zijn of niet - zonder pardon over de kling te jagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 31-08-2016 09:31:50 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164981344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je ook goede dingen doet, is het blijkbaar geen probleem om mensen - of ze het nou schuldig zijn of niet - zonder pardon over de kling te jagen.
Ja. Aparte gedachtegang :P

Bij dit soort mensen vraag ik mij trouwens ook af of het dan wel bij de drugsgebruikers/dealers blijft. Een stap naar een andere groep is snel gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')