Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zoquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:45 schreef F1gamer het volgende:
Vreemd, ik heb Massa nog niet horen zeuren over Max na deze gp
De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:39 schreef S95Sedan het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar Max heeft Kimi gewoon waar hij hem wil hebben. Die gaat echt geen actie maken als hij geen goede kans heeft of beter de bocht uit komt na 3x bijna erop te hebben gezeten.
Dan kan je het er mee eens zijn of niet maar ook dit hoort bij autosport vind ik.
Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de racequote:Op maandag 29 augustus 2016 16:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zo
Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:47 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de race
Weekendje kartles van Max lijkt me beter. Weten ze daarna ook allemaal weer hoe het wél moet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:49 schreef F1gamer het volgende:
Misschien moet al die 22 coureurs een straatfeest houden op het circuit van Monza voor teambuilding enzo
Je zag nu al dat Kimi meer afwachtend was. Vorige keer reed hij zijn vleugel eraf namelijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik.
Zolang hij binnen de testen van de FIA goedgekeurd wordt is dat een topvinding natuurlijkquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:53 schreef Geralt het volgende:
Ik lees overigens dat er serieuze verdenkingen zijn dat Red Bull met een flexende diffusor rondrijdt.
Benieuwd of daar nog protest aangetekend wordt of onderzoek naar komt.
Alsof Max en zijn vader de miljoenen euro's aan zich voorbij zouden laten gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef KingRadler het volgende:
als dit zo door gaat jagen ze Max uit de F1
quote:Villeneuve beticht FIA van in bescherming nemen Verstappen
Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve denkt dat Max Verstappen in bescherming wordt genomen door de FIA door hem niet te bestraffen voor incidenten zoals tijdens de Grand Prix van België.
“Het was véél te veel”, oordeelde Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com. “De start niet. Nee, dat was gewoon racen. Het was een beetje GP2. Iedere ervaren coureur weet dat als je naar de binnenkant gaat er een incident volgt, want er is daar niet genoeg ruimte. Dat weet je van tevoren. Als je een slechte start hebt, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen. Maar dat was niet wat er slecht was. Na de rode vlag begon hij over andere coureurs te klagen. ‘Ze hebben mijn race verpest.’ Relax, relax. Jij hebt een groot risico genomen en het heeft niet goed uitgepakt. Jij hebt hun race verpest en jij hebt je eigen race verpest. Dat is prima, dat hoort bij het leven.”
“Maar wat hij daarna deed, is onacceptabel", vervolgde de Formule 1-kampioen van 1997. "Wat hij tot twee keer toe bij Kimi deed op het lange rechte stuk en daarna ook bij Vettel. Doe eens rustig aan. Je rijdt nog eens iemand dood. Het probleem hier is echter de FIA. Want het lijkt erop dat Verstappen bescherming krijgt. Ze willen dat hij een ster wordt en niets mag dat in de weg staan. Denk maar eens terug aan Duitsland, waar Verstappen van lijn veranderde op het rechte stuk waardoor Nico zijn rempunt miste. Ze gingen een beetje wijd en Nico kreeg een straf. Voor iets wat helemaal niets voorstelde en het was niet eens zijn schuld. Dus er is iets wat niet klopt. Ik weet het niet. Het maakt me boos. Twintig jaar geleden had iemand hem de bossen in gereden.”
Respect voor elkaar
Volgens Villeneuve heeft Verstappen geen vrienden gemaakt in Spa. “Nee, en dat maakt hem ook niet uit en dat is zijn goed recht. Maar je moet wel een beetje respect naar elkaar tonen, want je maakt met zijn allen deel uit van dit kleine wereldje. De coureurs moeten respect voor elkaar hebben. Op het scherp van de snede racen is geweldig, maar heb wel wat respect. Je kan niet zomaar mensen van de baan rijden of ze op het rechte stuk in de ankers laten gaan. Dat is zeer, zeer gevaarlijk. Twintig jaar geleden losten de coureurs dit soort zaken onderling op.” Of de Canadees verwacht dat Verstappen ook nog een paar lesjes krijgt op het circuit? “Nee, want tegenwoordig raak je je licentie kwijt. In de politieke sfeer van nu zal het niet gebeuren.”
Villeneuve pleit wel voor ingrijpen bij de wedstrijdleiding: “Bij de Olympische Spelen verloren een paar scheidsrechters hun licentie. Zoiets zou hier ook moeten gebeuren, want wat er hier is gebeurd, is volstrekt onacceptabel", aldus de Canadees. Villeneuve verwacht niet Verstappen rustiger zal worden op de baan. “Natuurlijk niet. Nee. Het wordt elke race erger.”
bron:motorsport.com
Je zoekt niet goed.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race.
Dat kan dus logischerwijs maar 1 ding betekenen:
Max deed niets fout.
Goed, we zijn er eindelijk over uit nu
Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet.quote:
Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:58 schreef davedavy het volgende:
Oh.. en als die dan gepresteerd heeft hoor je niemand
JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klasquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet.
Precies. Onbegrijpelijk dat juist hij zo negatief is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klas![]()
Dat mag ook gewoon, want de stewards deden niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:08 schreef marcodej het volgende:
Ik zie nog steeds niet wat er mis is met zijn acties tov Kimi.
Kimi komt met hogere snelheid uit zijn slipstream en Max beweegt mee terwijl Kimi er nog gewoon achter zit. Dit mag. "Als ik niet rem, knal ik tegen hem aan." Ja, daarom moet je ook remmen Kimi en is de actie van Max succesvol.
Bij de andere move remt Verstappen net wat later, maar blokkeert niets en stuurt netjes in met Kimi nog naast hem. Hij moet iets corrigeren omdat de banden elkaar raken en belandt daarbij net iets buiten de baan. Als Kimi Verstappen niet raakt haalt Verstappen zijn bocht gewoon netjes, zonder blokkering of iets. Ook dit mag.
Laten we voor het gemak vergeten dat er altijd wel één Mercedes onverslaanbaar is en dat er al diverse 2e en 3e plaatsen zijn geweest.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.
Hoef je mij niet te vertellen; dat moet je die trolls op de FP vertellenquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we voor het gemak vergeten dat er altijd wel één Mercedes onverslaanbaar is en dat er al diverse 2e en 3e plaatsen zijn geweest.
Het gehaat van Villeneuve op Verstappen begint zo langzamerhand een grap te worden. Dat ie kritiek op hem heeft voor de situatie op het rechte stuk wil ik nog wel aannemen, maar hier zegt ie enerzijds dat het incident in de eerste bocht een race-incident is maar roept ie vervolgens dat het Verstappen is die daarmee de race voor Kimi en Vettel heeft verpest. Dan ben je niet meer geloofwaardig me dunkt.quote:
En de complete F1-Redditquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoef je mij niet te vertellen; dat moet je die trolls op de FP vertellen
Dat was JV al lang niet meer hoorquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:14 schreef beantherio het volgende:
Dan ben je niet meer geloofwaardig me dunkt.
Daar durf ik me als Maxfan niet eens te begevenquote:
Is dit niet gewoon twee keer van je lijn afwijken? 1x om te passeren, 1x om hem voor Max te gooien?quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die Vettel zijn auto in de remzone eens vol voor de wagen van Max gooien, waardoor Max blokkerend en al een ontwijkactie moest doen
Zoals ik al zei:quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die Vettel zijn auto in de remzone eens vol voor de wagen van Max gooien, waardoor Max blokkerend en al een ontwijkactie moest doen
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:36 schreef Cherna het volgende:
Maar het gaat mij te ver om Max als een gevaarlijk rijder te gaan wegzetten. Dat speelt nu al een paar races.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:40 schreef Geralt het volgende:
Daar was dan ook niets gevaarlijks aan voor de rest.
Het is steeds gewoon gemekker van de gevestigde orde die compleet vergeten lijken te zijn hoe je racet en nu een pak op hun donder krijgen van een snaak van 18 jaar en dondersgoed weten dat die komende jaren de lijst aan gaat voeren. Men schijt in hun broek voor Max en daar komt niks geen oranje bril aan te pas.
Beter gaan ze eens met zn allen een weekendje teambuilding doen en een lesje karten van Max krijgen over hoe het ook alweer moest
Onzin, er is niks gewoons aan de nr 2, 3 en 4 die niet heel uit de eerste bocht komen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bocht 1 was gewoon een race incident.
Ja, maar dat is ook tactiek. Ferrari houdt er niet van dat RBR ze zo agressief op de hielen zit en Lauda heeft graag een bliksemafleider voor Hamilton. Ik vind de kritiek puur inhoudelijk niet terecht maar ik vond wel dat Verstappen onvolwassen gefrustreerd rond reed en zijn ook zijn opmerkingen achteraf veel frustratie en onvolwassenheid lieten zien. Dat is gewoon niet handig want het draagt er allemaal aan bij dat zijn acties onder een vergrootglas komen te liggen. We weten allemaal dat de stewards niet tegen druk van de Britten kunnen en op Monza komt die van Ferrari daar nog eens bij.quote:Shit happens. Zijn uitspraak achteraf was niet slim. Maar het gaat mij te ver om Max als een gevaarlijk rijder te gaan wegzetten. Dat speelt nu al een paar races.
Nee, want het gaat om defending moves. En dat was er maar 1, de laatste.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon twee keer van je lijn afwijken? 1x om te passeren, 1x om hem voor Max te gooien?
Zit een flinke dosis sarcasme inquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want het gaat om defending moves. En dat was er maar 1, de laatste.
Ik vroeg me hetzelfde af en ik denk ja.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:10 schreef Geralt het volgende:
Overigens vraag ik me af of Vettel Kimi niet ook gewoon gebeukt had als Verstappen daar niet naast zat nog. Volgens mij wel, zo scherp als ie stuurde
Tja in bocht 1 ging het dan mis. De eerste keer dat Verstappen direct na een start in de ellendequote:Op maandag 29 augustus 2016 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, er is niks gewoons aan de nr 2, 3 en 4 die niet heel uit de eerste bocht komen.
[..]
Ja, maar dat is ook tactiek. Ferrari houdt er niet van dat RBR ze zo agressief op de hielen zit en Lauda heeft graag een bliksemafleider voor Hamilton. Ik vind de kritiek puur inhoudelijk niet terecht maar ik vond wel dat Verstappen onvolwassen gefrustreerd rond reed en zijn ook zijn opmerkingen achteraf veel frustratie en onvolwassenheid lieten zien. Dat is gewoon niet handig want het draagt er allemaal aan bij dat zijn acties onder een vergrootglas komen te liggen. We weten allemaal dat de stewards niet tegen druk van de Britten kunnen en op Monza komt die van Ferrari daar nog eens bij.
Maar je hoeft ook geen gevaarlijke rijder te zijn om een crash in bocht 1 te veroorzaken. Gewoon de schuldige volstaat.
daar was maar net genoeg ruimte en niet slim van Max om daar een flatspot op te lopenquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die Vettel zijn auto in de remzone eens vol voor de wagen van Max gooien, waardoor Max blokkerend en al een ontwijkactie moest doen
Dat komt doordat Vettel gewoon een enorm risico neemt, had net zo goed om tranen kunnen eindigenquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar was maar net genoeg ruimte en niet slim van Max om daar een flatspot op te lopen
Ziggo en Max hebben een zakelijk contract met elkaar. Simpel. Ziggo is sponsor van Max.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:15 schreef marcodej het volgende:
Overigens vond ik Jack Plooij wel een zak hooi in zijn interviewtje met Max door direct de stelling in te nemen dat Max niets fout deed. "Je deed toch gewoon alles goed daar? De Ferrari's knepen je gewoon af en jij blokkeerde niets?" Hij had best mogen vragen of zijn eerste actie niet te risicovol was en voortkwam uit overcompensatie van zijn slechte start. Wat een terechte vraag zou zijn.
Jack is een fanboy.
Ik heb Jack nog nooit op een interessante vraag kunnen betrappen. Snap niet dat ze daar niet iemand anders neerzetten. Zijn functie is sowieso vrij nutteloos, want interessant nieuws brengt hij nooit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ziggo en Max hebben een zakelijk contract met elkaar. Simpel. Ziggo is sponsor van Max.
Dat had natuurlijk Alonso moeten zijnquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:27 schreef franklop het volgende:
HAM driver of the day.
Daar hadden 3 andere namen kunnen staan..
of de Hülkquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat had natuurlijk Alonso moeten zijn
Wel mooi eigenhandig heel Ferrari uitgeschakeldquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die reed gisteren als een oude krant rond
Hypocriete seniele ouwe gek die Lauda!quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:24 schreef BaasBanaan het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)houldnt-be-minimized
Misschien was dat wel de bedoeling? Kan RBR makkelijker Ferrari voorblijven in de standquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel mooi eigenhandig heel Ferrari uitgeschakeld
Niet allemaalquote:
quote:The danger came from the fact that so many people expect those ahead to just stay still under DRS and give it up easily. For decades the guy behind has the option of just going for it or the classic racing move of fake right, get the guy ahead to react then go left.
Kimi went right with absolutely no preparing himself to move left if Max defended that side. Kimi has done this several times this year, been completely unprepared for someone to defend and as a result almost hit the guy in front. If Kimi was mentally prepared for the guy ahead to also move right(which he's entitled to do right up till he gets at all alongside) then he would have immediately flicked left.
We've see that move, fake one side, get the guy ahead to react, take the other side, as a classic racing move throughout racing. Defending is fine, and it's just as dangerous for the guy overtaking to presume he'd be given the space and not be prepared for the car ahead to change direction at all.
Max moved once, he reacted and that is entirely fine. Kimi should have then reacted himself and moved left... instead he just kept going then eventually backed off very late.
Kimi has multiple times lately been dangerous by committing fully to a move before knowing what the car ahead is doing. He smashed into Bottas because he just presumes he'll get space, he hit Vettel in, was it CHina, in almost exactly the same way Vettel hit Kimi here.
The most dangerous thing I'm seeing from drivers these days is fucking assuming that they know who is on the inside/outside in the first corner when there is almost certainly going to be more people than you can easily see.
Massa cuts in to the inside line from the outside and ends up flipping his car over. First corner and Kimi is like, the inside line looks good, hits Vettel who hit's Kyvat. Vettel's might be the most dumb, he is like 3 seconds since he passed to cars on the inside, his assumption should be, he's outside, he passed two guys on the inside, there might be two guys on the inside, I better fucking leave space for two guys on the inside.
Alonso vond ik passender in die zwabberbakquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:27 schreef franklop het volgende:
HAM driver of the day.
Daar hadden 3 andere namen kunnen staan..
die aluhoed theorie had ik ook al gegrapt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien was dat wel de bedoeling? Kan RBR makkelijker Ferrari voorblijven in de stand
"well everybody may have his opinion. I have mine and I think I did nothing wrong and I won't change my style of driving"quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:34 schreef aesop het volgende:
Na alles wat er gezegd en geschreven is en nog gaat worden deze week, ben ik wel erg benieuwd naar Max reactie naast en op de baan komend weekend. Ik neem aan dat ie weer mag aanschuiven bi de persconferentie. Naast Kimi
Ik hoop toch meer op:quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"well everybody may have his opinion. I have mine and I think I did nothing wrong and I won't change my style of driving"
best een goede reactie. Kimi had eerst een dummy moeten doen, waarna Max de verdedigende move zou maken en dan er aan de andere kant voorbij.quote:
Ja ik vond hem ook wel verhelderend eigenlijk. Waarom zou je op het rechte stuk de ander maar met DRS zonder slag of stoot voorbij moeten laten rijden? Het was ver genoeg voor de bocht, Kimi had gewoon voorbereid moeten zijn dat iemand verdedigt. Hoe moet je anders verdedigen? Beetje als een keeper blind een kant kiezen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
best een goede reactie. Kimi had eerst een dummy moeten doen, waarna Max de verdedigende move zou maken en dan er aan de andere kant voorbij.
Dan wel een double dummy, Max is super alert, kijk naar hoe hij heel smooth weer naar buiten ging bij Rosberg in Canada. En dan moet Kimi hem ook nog uitremmen bij Les Combes ?? Weinig kansquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
best een goede reactie. Kimi had eerst een dummy moeten doen, waarna Max de verdedigende move zou maken en dan er aan de andere kant voorbij.
Dat is het hele eiereneten. Die knakers weten niet meer wat echt racen is op een enkeling na.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik vond hem ook wel verhelderend eigenlijk. Waarom zou je op het rechte stuk de ander maar met DRS zonder slag of stoot voorbij moeten laten rijden? Het was ver genoeg voor de bocht, Kimi had gewoon voorbereid moeten zijn dat iemand verdedigt. Hoe moet je anders verdedigen? Beetje als een keeper blind een kant kiezen.
Er wordt in ieder geval veel over het weekend geluld. En niet dat het zo saai was.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het hele eiereneten. Die knakers weten niet meer wat echt racen is op een enkeling na.
Of je het nu leuk vind of niet, met Max is het altijd en racen en spektakel.
Tevens heeft hij in zijn korte carrière toch al een behoorlijke naam opgebouwd en gaat het bijna elk weekend weer over hem. Dus dan doe je toch iets goed (en soms iets fout, maar dat doen ze allemaal).
Zo op het oog een vrolijk kereltje die Max, maar eenmaal die helm op is het gewoon een klootzak van het zuiverste water. Ik mag dat wel hoor. Niks geen respect voor de gevestigde orde, gewoon de spreekwoordelijke beuk erin en gaan en achteraf ook zeker niet op zn mondje gevallen om te zeggen waar het op staat (of waar hij vind dat het op staatquote:Max Verstappen says that Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen should be 'ashamed' of the way they criticised him after the Belgian Grand Prix, having collided themselves at the first corner of the race.
The Dutchman's aggressive defensive driving at Spa-Francorchamps was one of the big talking points after the event, with Raikkonen fearing there could be a big accident if the Red Bull driver does not change his ways.
But Verstappen has been left far from impressed with those suggestions, especially coming from Raikkonen and Vettel who tangled within seconds of the start.
"I think they should be ashamed to cause a crash like that with their amount of experience and then complain about me," said a defiant Verstappen.
"Then they don't have to make a drama about what happened afterwards. They have to understand I'm not happy with them screwing up my entire race."
Verstappen is clear that he believes Vettel was to blame for the incident at Turn 1, as he failed to leave enough room for the cars on the inside.
"There was room for three cars," he said. "When I got alongside Kimi, he started squeezing me. If Vettel hadn't turned in and left one more metre of room, we would have all gotten through.
"On the video you can clearly see when Vettel turns in, he drives into Raikkonen. And then Kimi's car bumps into mine."
Verstappen explained that the reason he was so aggressive against both Raikkonen and Vettel in the race was as a result of what happened at the first corner.
"If they screw up my race, I'm not going to make it easy for them," he said. "I think they should understand that.
"I'm not going to say: 'come on through'. But all that happened after turn one. If turn one hadn't happened, I wouldn't have been so aggressive and pushed Raikkonen out like that."
Verstappen also insisted he had done nothing wrong in the way he blocked Raikkonen, especially because the stewards did not call him up for it.
"I think he had to lift a bit, but the stewards thought it was fine so then it's all good," he explained. "It's like I'm a red rag to a bull for him at the moment. We always seem to get in each other's way.
Looking ahead to Monza, Verstappen added: "Then we start again and try to get the best result. Vettel can come and talk to me, but I think he first has to realise what he did in turn one."
mja, deel 2 van zijn uitspraken zijn gewoon niet slim. Dan ben je in je hoofd meer bezig met wrok en wraak dan met het proberen om alsnog het beste resultaat te halen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:10 schreef Geralt het volgende:
Ik vond dit wel een mooi stukje:
[..]
Zo op het oog een vrolijk kereltje die Max, maar eenmaal die helm op is het gewoon een klootzak van het zuiverste water. Ik mag dat wel hoor. Niks geen respect voor de gevestigde orde, gewoon de spreekwoordelijke beuk erin en gaan en achteraf ook zeker niet op zn mondje gevallen om te zeggen waar het op staat (of waar hij vind dat het op staat). En dat met zijn 18 jaar.
Er rijden dit jaar in totaal aan 11 wereldtitels mee. En Verstappen komt net goed en wel kijken en geeft geen ene neuk.
Draaikont much.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:24 schreef BaasBanaan het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)houldnt-be-minimized
Nu is het echt wachten op de eerste die niet zomaar aan de kant gaat voor Max.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:10 schreef Geralt het volgende:
Ik vond dit wel een mooi stukje:
[..]
Zo op het oog een vrolijk kereltje die Max, maar eenmaal die helm op is het gewoon een klootzak van het zuiverste water. Ik mag dat wel hoor. Niks geen respect voor de gevestigde orde, gewoon de spreekwoordelijke beuk erin en gaan en achteraf ook zeker niet op zn mondje gevallen om te zeggen waar het op staat (of waar hij vind dat het op staat). En dat met zijn 18 jaar.
Er rijden dit jaar in totaal aan 11 wereldtitels mee. En Verstappen komt net goed en wel kijken en geeft geen ene neuk.
Prima tochquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Nu is het echt wachten op de eerste die niet zomaar aan de kant gaat voor Max.
Helaas voor de meesten is Max enorm berekenend.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Nu is het echt wachten op de eerste die niet zomaar aan de kant gaat voor Max.
Die zijn ook in the heat of the moment gedaan natuurlijk. De soep wordt niet zo heet gegeten zegmaar, hij gaat echt niet iemand van de baan rossen hoor. Maargoed, PR technisch gezien is het wellicht niet heel handig, maar dat zal het team hem ook wel duidelijk maken, geen zorgen daaroverquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, deel 2 van zijn uitspraken zijn gewoon niet slim. Dan ben je in je hoofd meer bezig met wrok en wraak dan met het proberen om alsnog het beste resultaat te halen.
Lewis ook. Die heeft er welgeteld (als ik goed geteld heb tijdens de race) maar liefst 4(!!!!!) ingehaald. En dat met een Mercedes!!! Wát een driver of the day! Echt super verdient!!!!!! Man man man. Had die award aan Alfons gegeven ofzo.quote:
http://www.motorsport.com(...)54/?tp%5B0%5D=19&s=1quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis ook. Die heeft er welgeteld (als ik goed geteld heb tijdens de race) maar liefst 4(!!!!!) ingehaald. En dat met een Mercedes!!! Wát een driver of the day! Echt super verdient!!!!!! Man man man. Had die award aan Alfons gegeven ofzo.
Dat liep gisteren in de eerste bocht toch niet goed af.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Helaas voor de meesten is Max enorm berekenend.
Hij weet prima hoe je in moet halen en heeft dat al een flink aantal keren laten zien. Hij verwacht ook helemaal niet dat mensen aan de kant gaan voor hem, hij is degene die de actie maakt.
En hoeveel F1 races heb jij al gewonnen? Oh ja.. Die gast zit nog geen half jaar in een competitive wagen op enkele circuits en jij klaagt dat die pas 1 wedstrijd heeft gewonnenquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.
Inderdaad ja. Driver off the day was 100% Alonso vond ik. Alonso zijn start was ook beter volgens mij want tijdens de rode vlag situatie zat die gewoon voor Hammilton terwijl die erachter begonnen was.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis ook. Die heeft er welgeteld (als ik goed geteld heb tijdens de race) maar liefst 4(!!!!!) ingehaald. En dat met een Mercedes!!! Wát een driver of the day! Echt super verdient!!!!!! Man man man. Had die award aan Alfons gegeven ofzo.
Ik was sarcastisch en deed de trolls naquote:Op maandag 29 augustus 2016 22:01 schreef davedavy het volgende:
[..]
En hoeveel F1 races heb jij al gewonnen? Oh ja.. Die gast zit nog geen half jaar in een competitive wagen op enkele circuits en jij klaagt dat die pas 1 wedstrijd heeft gewonnen![]()
![]()
![]()
Dat bedacht ik me vandaag ook. Al sinds hongarije diverse coureurs aan het klagen over zijn verdedigende acties. Dat zij n natuurlijk ook mind games.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:17 schreef Vriezzer het volgende:
Tsja.. het zijn natuurlijk pogingen van de gevestigde orde om Max te beïnvloeden en zijn ontwikkeling af te remmen. Ze willen hem de fout in dwingen, zodat hij aan zichzelf gaat twijfelen.
Het zal waarschijnlijk niet lukken, maar ze hebben op kwaliteit nu al moeite om de - in verhouding nog altijd onervaren - Max de baas te zijn.
Kimi klaagt er al over sinds USA 2015quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me vandaag ook. Al sinds hongarije diverse coureurs aan het klagen over zijn verdedigende acties. Dat zij n natuurlijk ook mind games.
Dat was helemaal op het conto te schrijven van Vettel. Max dook (terecht) het gat in naast Kimi, die netjes ruimte liet. Totdat Vettel als een idioot naar binnen kwam zeilen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat liep gisteren in de eerste bocht toch niet goed af.
Amen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:55 schreef aesop het volgende:
Ik denk dat alle argumenten nu wel voorbij zijn gekomen. Op naar Monza!
moet het nu wel laten rusten.. niet die blinde woede mee nemen naar de volgende race, Gilles Villeneuve heeft zich daardoor doodgereden.. (wilde zich perse voor Pironi plaatsen, maar deed nog 1 rondje op versleten quali banden en bij het inhalen van Mass dacht ie niet na, (teveel bezig om maar voor Pironi te staan op de grid, (waar hij geen kans meer ophad)quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, deel 2 van zijn uitspraken zijn gewoon niet slim. Dan ben je in je hoofd meer bezig met wrok en wraak dan met het proberen om alsnog het beste resultaat te halen.
In de categorie 'Hoe is het nu met", Magnussen lijkt gewoon te gaan rijden in Monza, maar een blessure aan je enkel met tig keer gasgeven of remmen per rondje en dat keer 51... En dat is slechts alleen de race.. hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zegquote:Op maandag 29 augustus 2016 23:55 schreef aesop het volgende:
Ik denk dat alle argumenten nu wel voorbij zijn gekomen. Op naar Monza!
Nasr dacht ik. En die penalty kreeg die ook alleen maar omdat zijn offtracks automatisch gedetecteerd werden met sensorsquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 04:22 schreef opreis het volgende:
Hadden de stewards een dagje vrij ofzo? NIet per ce vanwege max zn acties maar er waren wel meerdere dingen die op zn minst een investication verdiende. Alonso zn release in de pitlane en het incident met wehrlein en button bijvoorbeeld, en dan waren er nog wel een paar. Maar volgens mij heeft maar 1 iemand een 5 second tme pentalty gekregen, kan alleen niet meer herinneren wie
Ik ga er vanuit dat Magnussen gewoon rijd. Ik weet niet meer welke enkel het was, ik dacht zijn linker ? Als het inderdaad links is kan het nog wel pijnlijk zijn met remmen. Met rechts hoef je alleen gas te geven daarvoor hoef je bijna geen kracht te gebruiken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
In de categorie 'Hoe is het nu met", Magnussen lijkt gewoon te gaan rijden in Monza, maar een blessure aan je enkel met tig keer gasgeven of remmen per rondje en dat keer 51... En dat is slechts alleen de race.. hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zeg(Feitelijk gaat ie dan gewoon terug waar hij vandaan komt).
Ja heb m besteldquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:49 schreef Fopje het volgende:
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 !
1 / 43 Rusland 2016, laatste race bij STR.
Of op Magny cours in Frankrijk of Imola of Zandvoortquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
Neemt neit weg dat het in Baku wel echt schandalig was. Kan je beter bedenken of je het niet beter ergens anders kunt gaan houden. Gewoon kosten omlaag gooien en op beide circuits in Duitsland doen ipv om het jaar ofzo
Die lege tribunes maken hem weinig uit, zolang de droefhertog van Azerbeidzjan maar die paar honderd miljoen overmaakt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
Neemt neit weg dat het in Baku wel echt schandalig was. Kan je beter bedenken of je het niet beter ergens anders kunt gaan houden. Gewoon kosten omlaag gooien en op beide circuits in Duitsland doen ipv om het jaar ofzo
Wanneer komt die van barcelona eigenlijk? Die heb ik al maanden in preorder staanquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:49 schreef Fopje het volgende:
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 !
1 / 43 Rusland 2016, laatste race bij STR.
Loopt Carmen daar nog steeds rond? Dat zou ook wel een publiciteitsstunt zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:27 schreef Meike26 het volgende:
hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zeg![]()
Niet als ze buiten de 107% valt natuurlijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Loopt Carmen daar nog steeds rond? Dat zou ook wel een publiciteitsstunt zijn natuurlijk
Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijnquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Of op Magny cours in Frankrijk of Imola of Zandvoort
Dat valt ook wel meequote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Zandvoortvoor als je nog langer in de file wilt staan dan afgelopen weekend
Idd, prachtig circuit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijn
Besteldquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:49 schreef Fopje het volgende:
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 !
1 / 43 Rusland 2016, laatste race bij STR.
Die makeover zou dan wel moeten zorgen dat de baan er precies zo uitziet als Zandvoort of een ander goed circuit. Als 1 van de redenen om het niet op Zandvoort te doen al is dat de paddock te klein is, dan is Zolder helemaal geen optie. Daar zit nog geen 10 meter tussen het rechte stuk achter de pits langs en het pitgebouw.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijn
Zandvoort zit vooral met het probleem dat de baan aan het verzakken is, vooral op het rechte stuk. De boel is onderkelderd, maar dat staat helemaal vol met stutten om het nog een beetje overeind te houden. Om dat weer in orde te krijgen zal de hele baan opnieuw aangelegd moeten worden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die makeover zou dan wel moeten zorgen dat de baan er precies zo uitziet als Zandvoort of een ander goed circuit. Als 1 van de redenen om het niet op Zandvoort te doen al is dat de paddock te klein is, dan is Zolder helemaal geen optie. Daar zit nog geen 10 meter tussen het rechte stuk achter de pits langs en het pitgebouw.
is er ook een Spa editie met kapotte voorvleugelquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:49 schreef Fopje het volgende:
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 !
1 / 43 Rusland 2016, laatste race bij STR.
Fopje heeft wel die zonder engine cover toch?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:05 schreef Beach het volgende:
[..]
is er ook een Spa editie met kapotte voorvleugel
Dat is sowieso al nodig. Dit asfalt ligt er al millennia.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zandvoort zit vooral met het probleem dat de baan aan het verzakken is, vooral op het rechte stuk. De boel is onderkelderd, maar dat staat helemaal vol met stutten om het nog een beetje overeind te houden. Om dat weer in orde te krijgen zal de hele baan opnieuw aangelegd moeten worden.
Het grootste probleem is gewoon geld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zandvoort zit vooral met het probleem dat de baan aan het verzakken is, vooral op het rechte stuk. De boel is onderkelderd, maar dat staat helemaal vol met stutten om het nog een beetje overeind te houden. Om dat weer in orde te krijgen zal de hele baan opnieuw aangelegd moeten worden.
Spa maakt 8M verlies ieder jaar. Zelfs met 30000 extra verkochte kaarten maak je dat niet goed.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is gewoon geld.
Zelfs Spa hangt al jaren aan een zijden draadje.
En jij hebt er nu persoonlijk voor gezorgd dat deze discussie hier voor de hondermiljoenmiljard + 1 keer gevoerd wordtquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Zandvoortvoor als je nog langer in de file wilt staan dan afgelopen weekend
Compleet niet haalbaar om daar nog en groot evenement te houden zoals F1. Als NL, dan moet er een compleet nieuw circuit aangelegd worden ergensin de Flevopolder ofzo. Maargoed, die discussie is ook al honderdmiljoenmiljard keer gevoerd
die 4,2kmquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijn
Toch was het heerlijk wakker worden op de camping binnen het circuitquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
die 4,2kmPaddock te klein en geen kampeer en parkeer mogelijkheid (langs het kanaal is veel te klein). Alleen dat al gaat voor enorme problemen zorgen. Voordeel is dat verkeer richting Antwerpen, Maastricht/Heerlen/Eindhoven, Brussel en Luik enorm snel weg kan.
Volgens mij aan het eind van dit jaar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wanneer komt die van barcelona eigenlijk? Die heb ik al maanden in preorder staan
De mijne ook. Kan in de bevestiging niet zien welk nummer ik heb; dat kon bij een eerdere bestelling wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:56 schreef Fopje het volgende:
[..]
Volgens mij aan het eind van dit jaar.
Die van gisteren is al verzonden
Was dat niet die van 1:18? Jammer dat ik die gemist heb...quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
De mijne ook. Kan in de bevestiging niet zien welk nummer ik heb; dat kon bij een eerdere bestelling wel.
Wat was #3 eigenlijk, want die heb ik gemist volgens mij?
Nummer 3 was een 1/18 model.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
De mijne ook. Kan in de bevestiging niet zien welk nummer ik heb; dat kon bij een eerdere bestelling wel.
Wat was #3 eigenlijk, want die heb ik gemist volgens mij?
twitter:F1Nova twitterde op zondag 28-08-2016 om 16:28:05For those asking THIS is why drivers do not enjoy the car in front suddenly weaving #F1 (via Motors TV France) https://t.co/ib6naZlHSy reageer retweet
Leuk, maar Verstappen deed gewoon een verdedigende actie uit het boekje. Dat het gros van de coureurs gewoon iemand voorbij laten met DRS wil niet zeggen dat dat zomaar moet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:20 schreef Dimachaerus het volgende:
twitter:F1Nova twitterde op zondag 28-08-2016 om 16:28:05For those asking THIS is why drivers do not enjoy the car in front suddenly weaving #F1 (via Motors TV France) https://t.co/ib6naZlHSy reageer retweet
meer hier: http://www.skysports.com/(...)re-track-controversyquote:Sky F1 pundit Martin Brundle considers what F1 could learn from the Max Verstappen factor at Spa - and what lessons the under-fire Red Bull youngster needs to learn on the track too...
It's all about the drivers - always was and always will be.
That's what motivates the fans as we saw at a packed Spa Francorchamps at the weekend, a swelling of the normal enthusiastic crowd because a strong-minded teenager with beautiful driving skills has turned up on the scene and ignited F1.
It doesn't always please the teams, manufacturers or administrators, but it's the human element of who's fastest, who's strongest, who's bravest, who's the best?
It's not rocket science. Giving a driver a 55-place grid penalty on a 22-car grid confuses and bores the fans. They want to see high speed close action, and so we should spend 50% less money on these fat complicated cars and have 26 fully competitive cars on a grid piloted by 26 'Verstappens' who are all there on talent and not financial background.
That's utopia, probably a false dream, but should at least be a primary target. Then the grandstands would be full everywhere, TV sets switched on, sponsors aplenty, and viable profitable tracks fighting to promote races at fair prices to the loyal fans. Rant over.
I said in my post-Hungary column that Max Verstappen would have to moderate some of his tactics, especially the very late move to defend a slipstream, because it will cost him results and could well end in a massive accident. I stand by that; if he wants to win multiple championships, he has to pick his fights a little more carefully.
Meanwhile, just as I witnessed with Ayrton Senna and Michael Schumacher, he is establishing a position in the psyche of all the other key players, 'I will fight you hard at every opportunity, beware'.
Quite how he has the audacity and confidence to then accuse other drivers of wrecking his race and crying foul on Nico Rosberg in Hockenheim is both highly impressive and slightly alarming.
I would put the first corner contact in Spa as 50/50 Vettel/Verstappen. The only thing Raikkonen was guilty of is making a great start and possibly being a little cautious in turn one. But then Kimi has been through there many times at the start of an F1 race and Max hasn't...
I don't buy Seb Vettel's excuse that the mirrors are small and that he didn't know Max was up the inside of Kimi. The apex of turn one on lap one of any race at Spa will almost certainly contain one or more cars taking a lunge or plain out of control. With Vettel's sweep in, we have to wonder whether the Ferraris would have connected regardless of Verstappen.
Max V had a relatively poor start and decided to put it right straight away by nosing into the danger zone. It was interesting to read Paddy Lowe of Mercedes (and formerly McLaren and Williams) fame saying that their drivers are instructed on historical lines to take, or not, in T1 lap 1, and that line is perilous. Broken bodywork or a puncture is highly likely and Max would have been wiser to line up and use exit momentum instead.
He had two separate pressures bearing down. He was the only car in the top six on supersofts and to make that work, he ideally needed to pass Rosberg for the lead. Also, an hour and a half before, he'd been on a driver track parade where half the massive crowd made it clear who they were supporting. I defy anyone, teenager or not, to feel anything other than a sense of pressure and duty from that.
His high-speed very late slipstream defence has to stop, for the sake of drivers, marshals and spectators. That's an airplane crash waiting to happen.
Otherwise, I thought the Stewards, interestingly consisting of two former drivers on this occasion, did well to let some of the wheel to wheel/sidepod contact go unpunished. It's all very subjective and open to interpretation of course, but the fine line between hard racing and dangerous driving needs to be observed carefully. We need a smaller selection of more regular semi-permanent Stewards for this to work more consistently.
Maar wie moet wat stoppen?quote:His high-speed very late slipstream defence has to stop, for the sake of drivers, marshals and spectators. That's an airplane crash waiting to happen.
Het is niet zo heel raar dat Ocon een stukje achter 'm zit. Hij zit voor het eerst een heel weekend in een F1 auto en voor het eerst in die specifieke auto. Het zou me niet verbazen als Wehrlein binnenkort stevige competitie van 'm gaat krijgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 14:26 schreef Beach het volgende:
http://motorsport.nextgen(...)-ousting,108101.html
Ik ben niet de enige die Haryanto mist.
quote:Joe Saward
There has been a lot of comment about the adventures of Max Verstappen and the Ferraris in the race and it seems that a lot of people assume that because they have a TV and a rewind button they are, therefore, qualified to have an opinion to challenge the decisions of race officials, who have access to far more information and data than the average fan can imagine. It should also be pointed out that the stewards last weekend were Danny Sullivan and Felipe Giaffone, both former top-line racing drivers, plus Dr Gerd Ennser, the chief steward of the DTM for the last 10 years and a full-time professional judge in his native Bavaria when he is not going racing. If they had felt that anyone was driving beyond acceptable boundaries, then they would have reacted. They did not. One can say that Verstappen was certainly pushing the limits of what is acceptable, but that’s racing, isn’t it? Loads of F1 fans spend their time complaining that’s there is not enough racing and when they get it, they complain that it is too dangerous.
bron
welke complicaties heeft ie dan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:51 schreef F1gamer het volgende:
Max bij peptalk nu
o het is complicatieaflevering![]()
O-benen en last van zijn onderrug. Dit komt door het extreme formaat en gewicht van zijn ballen.quote:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is jammer dat er zoveel controverse is rond het rijden van Max afgelopen weekend. Eén van de mooiste inhaal-acties, buitenom bij Grosjean in rondje 23, blijft zo nogal onderbelicht. Weer op een plek waar niemand anders het ook maar probeert.
Post dan meteen een filmpje ervan!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is jammer dat er zoveel controverse is rond het rijden van Max afgelopen weekend. Eén van de mooiste inhaal-acties, buitenom bij Grosjean in rondje 23, blijft zo nogal onderbelicht. Weer op een plek waar niemand anders het ook maar probeert.
Ik kon 'm niet vinden maar hij staat bij de onboard beelden op de officiele Formule 1 pagina.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Post dan meteen een filmpje ervan!
Jammer dat daar geen streamable van is ja. Dat was echt mooi weerquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kon 'm niet vinden maar hij staat bij de onboard beelden op de officiele Formule 1 pagina.
https://www.formula1.com/(...)ard-best-action.html
Van buiten zag het er nog opmerkelijker uit. Brundle zocht naar woorden om de actie te omschrijven maar kwam er niet uit. Kort daarna raakten Alonso en Hulkenberg elkaar bij het verlaten van de pits, zodoende kreeg het niet de aandacht die het verdiende.
Ik vond dat stuk van Dinges (voornaam kwijt) Hamilton (toch?) op FB waar jij op reageerde ook wel goed. Maar kan het niet meer vinden. Of staat het hier al?quote:
Lewis ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat stuk van Dinges (voornaam kwijt) Hamilton (toch?) op FB waar jij op reageerde ook wel goed. Maar kan het niet meer vinden. Of staat het hier al?
Ik moest googelen, maar kennelijk is het familie van Robert Jensen, dus dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:19 schreef F1gamer het volgende:
Jezus wat stelt Frank Dane echt idiote vraag aan Max
'''Verbrand je net zoveel rubber op baan als in bed''
Ach de vraag werd niet in een serieus sportprogramma gevraagd maar waarschijnlijk bij RTL Boulevard.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:19 schreef F1gamer het volgende:
Jezus wat stelt Frank Dane echt idiote vraag aan Max
'''Verbrand je net zoveel rubber op baan als in bed''
Correctquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ach de vraag werd niet in een serieus sportprogramma gevraagd maar waarschijnlijk bij RTL Boulevard.
Ik kan me niet herinneren die gezien te hebben?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is jammer dat er zoveel controverse is rond het rijden van Max afgelopen weekend. Eén van de mooiste inhaal-acties, buitenom bij Grosjean in rondje 23, blijft zo nogal onderbelicht. Weer op een plek waar niemand anders het ook maar probeert.
Dat hangt natuurlijk er helemaal vanaf op welke plek het interview opgenomen wordtquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:34 schreef F1gamer het volgende:
Aanstaande maandag bij peptalk op ziggo vragen met iets hoger niveau voor Max
Als je voor ligt mag je de ideale lijn rijden. Dus ook daar deed hij niets fout, Kimi remde gewoon te vroeg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
Daar kun je ook duidelijk zien dat de move van Max naar de binnenkant helemaal niet laat was, Raikkonen gaat gewoon veel te laat van het gas.
Ik vond eigenlijk die actie de ronde daarvoor minder, Max duwt Raikkonen gewoon naast de baan bij het uitkomen van die eerste bocht van de chicane. Maar dat mag ook gewoon. Dat vind ik eigenlijk het enige probleem, dat die divebombs gewoon toegestaan worden.
Helaas Bernie vindt de sport meer voor mannen van 80 die een Rolex kunnen betalen. Die vroeger nog zwartwit tv hadden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:54 schreef habitue het volgende:
Ik vind sowieso dat ze de sport veel beter zouden kunnen uitzenden voor de fans. Tegenwoordig met interactieve tv zouden ze je mooie inhaalacties tijdens de wedstrijd terug kunnen laten kijken welke niet aan bod komen tijdens de race.
Dan val ik helemaal buiten de doelgroep, want vrouw en jongquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Helaas Bernie vindt de sport meer voor mannen van 80 die een Rolex kunnen betalen. Die vroeger nog zwartwit tv hadden.
Ik was verbaasd dat ik er niets van teruglas hier in het topic. De regie was er ook aan de late kant bij en zoals gezegd: vrij vlak daarna ging het alleen nog maar over die actie van Alonso en Hulkenberg. Ook op Sky kreeg die actie daardoor weinig aandacht. Brundle was redelijk lost for words.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren die gezien te hebben?
In positieve zin toch?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik was verbaasd dat ik er niets van teruglas hier in het topic. De regie was er ook aan de late kant bij en zoals gezegd: vrij vlak daarna ging het alleen nog maar over die actie van Alonso en Hulkenberg. Ook op Sky kreeg die actie daardoor weinig aandacht. Brundle was redelijk lost for words.
ja. Hij heeft daar nog nooit een inhaalactie gezien en vond deze actie misschien nog wel mooier dan vorig jaar bij Blanchimontquote:
Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb. Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen. Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je voor ligt mag je de ideale lijn rijden. Dus ook daar deed hij niets fout, Kimi remde gewoon te vroeg.
Kijk dan nog maar eens goed. 2e knik sneed die af.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb Max gewoon de bocht zien halen?
Hij raakt buiten de baan omdat ze bij de apex elkaar iets raken. Daardoor moet hij iets corrigeren (kijk maar naar de stuurbewegingen onboard) en haalt hij het net niet. Raken ze elkaar niet, haalt hij die bocht netjes, zonder blokkerend wieltje.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb. Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen. Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten.
"Ik ben geen journalist, ik ben een fan."quote:
Eh nee. Hij blokkeerde zelfs geen wiel. Hij hield alleen de bocht niet doordat Kimi 'm aantiktequote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb.
Andersom. Max hield de ideale lijn, kimi bleef meerijden in plaats van gewoon remmen en tikte Max aanquote:Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen.
Kimi heeft mazzel.quote:Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten.
Omdat hij al een dagje ouder is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:06 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom Raikkonen zo vroeg remt.
twitter:The_Pamas twitterde op dinsdag 30-08-2016 om 21:27:232000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen 2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen#BelgiumGP #Spa @Max33Verstappen https://t.co/C1j2EMnP8M reageer retweet
Misschien weet Raikkonen wel dat de race niet gewonnen kan worden in bocht 1 en wil hij geen schade rijden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat hij al een dagje ouder is.
Je ziet het bij heel veel van zijn inhaal-pogingen.
Haha, wel tof om dat enthousiasme te zien en te horen. Iemand die weet waar dat voorprogramma te vinden is van Sky met Johny Herbert?!quote:
quote:Why Verstappen did nothing wrong
Max Verstappen was in the middle of much of the Belgian Grand Prix action and again attracted criticism from some of his rivals, but that finger-pointing is ill-directed
I had the luxury of not watching the Belgian Grand Prix live because other commitments took priority - like a weekend on my narrowboat with my grandkids - so that meant I didn't see the race until Monday evening.
I say it was a luxury because, having followed the Autosport Live coverage online while cruising down the Grand Union Canal - which was great - I knew the result. But when it came to judging the incidents Max Verstappen was involved in, I was able to read what others thought without a preconceived opinion of my own.
In many ways, for all the incidents and accidents, the result of the grand prix was broadly what you would have expected. Mercedes again dominated, with Nico Rosberg leading from start to finish and Lewis Hamilton coming through to third from the back of the grid.
The obvious place to begin is the start. With Rosberg on pole, Verstappen second and the Ferraris of Kimi Raikkonen and Sebastian Vettel on the second row, we had the ingredients for the first incident.
We know the first corner at Spa is a potential accident zone, and once Verstappen had bogged down he had to recover from his poor start.
He actually did a very good job to get up the inside and alongside Raikkonen. Verstappen has had some criticism for this move, but look at the facts.
He didn't lock up, so he was fully in control of turning the car into the corner. He couldn't have been any further to the inside kerbs, but Raikkonen still chopped across him - primarily because Vettel was, in turn, chopping him and he had nowhere else to go.
Verstappen got a lot of abuse in the media for what happened, but I don't think it was justified.
There is such thing as a racing incident, and this was one of them. There was only one driver you could say was at fault, and that's the four-time world champion Vettel. He'd been around that corner at Spa on the first lap of a grand prix nine times previously and should know that, if you are on the outside, you can expect trouble from those on the inside.
All three drivers suffered the consequences of the car damage, and all three would probably do something different if they encountered the same set of circumstances again. But unfortunately it's only us viewers who can hit rewind - and even that doesn't change what happens.
For the drivers it's all about instant decisions and making the correct ones on more occasions than you do the wrong ones. That's what they get paid so highly for.
Verstappen's overtaking, and defence against being overtaken later in the race, was also acceptable. He was right on the limit, but again that's what makes him stand out from the rest.
As a new driver in F1 you need to stamp your authority from day one, and that's what he's doing. The greats before him did it and if the others around him can't cope with it then it's probably time for them to move on. After all, drivers like Ayrton Senna and Michael Schumacher had their critics and they didn't do badly.
What the other drivers need to remember is that, at the age of 18, Max Verstappen is now the box-office draw for Formula 1 and it's only his way of driving that's doing that.
The day he matures and doesn't drive in his own aggressive way is the day he simply becomes another one of the drivers on the F1 grid.
I have worked with many young, new-to-F1 drivers and have to say it can be frustrating when they throw things away when, if they just thought a bit little more about what they were doing, they could have pulled out a better result. But we were rarely in a winning position, just points gathering.
It's different when you're driving for a potentially championship-winning team. You need to take every opportunity when it's presented to you.
Keep it up Max, I love your style and it's the others that need to come to terms with the fact that you are totally committed to being a winner.
Looking back at those I've worked with, there were some similarities with Eddie Irvine in his early days.
He came into F1 with Jordan at the end of 1993 and managed to have his famous run-in with Senna at Suzuka - and then he got a three-race ban (originally one, but extended as a result of us appealing) for a crash at Interlagos that ended up with Jos Verstappen practically landing on Martin Brundle's head.
But, like Max, Eddie was actually hard but fair at that time. Look at that race at Suzuka, where he went around numerous well-established drivers in the first two corners. Some complained, but it was there for anyone to do and he did the job. So it wasn't a problem for me as technical director.
What I've found very frustrating over the years is when team-mates take each other out. That's not happened with Max - yet - but it may only be a matter of time. This is what Christian Horner at Red Bull will be keen to avoid.
It's worth taking a little look at the aftermath of that first-corner incident at Spa. Both Verstappen and Raikkonen pitted for new noses and Red Bull's went like clockwork. The team has obviously put a lot of work into it.
Ferrari's nose change is best described as another grande casino, and that tells you about the difference between the teams.
Ferrari seems to treat everything that happens as a new, unexpected event. There's no real forward planning and preparation for the things that could go wrong, and that's what the team is currently paying the price for.
goed stukjequote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:10 schreef pvdplanet het volgende:
Column Gary Anderson - Autosport.com
[..]
Wat een goede column zeg! Wauw.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:10 schreef pvdplanet het volgende:
Column Gary Anderson - Autosport.com
[..]
ik zat op dezelfe tribune strijdlustig mee te juichenquote:
Kimi klaagt alleen maar en gedraagt zich ook niet altijd naast de baan :quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:43 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft gek dat men schijnbaar denkt dat als iemand met DRS op je af komt rijden dat je hem dan maar voorbij moet laten en niet zijn lijn mag blokkeren. Wat een bizar idee. Net alsof Kimi het 'recht' heeft om niet te hoeven liften op een recht stuk
? Raar.
Het punt is natuurlijk dat het 9 van de 10 keer als je verdedigt het uiteindelijk weinig winst op levert, sterker nog, je verliest er eerder tijd door als je dan alsnog gaat verdedigen. Tijd die je later als jij iemand in wilt halen weer zelf nodig hebt..quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:43 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft gek dat men schijnbaar denkt dat als iemand met DRS op je af komt rijden dat je hem dan maar voorbij moet laten en niet zijn lijn mag blokkeren. Wat een bizar idee. Net alsof Kimi het 'recht' heeft om niet te hoeven liften op een recht stuk
? Raar.
Ik reageerde op het artikel boven mijn post, had ik wellicht even moeten quoten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat het 9 van de 10 keer als je verdedigt het uiteindelijk weinig winst op levert, sterker nog, je verliest er eerder tijd door als je dan alsnog gaat verdedigen. Tijd die je later als jij iemand in wilt halen weer zelf nodig hebt..
Dat zat mij ook niet lekker en dat soort gevoelens horen niet op de baan thuis vind ik. Maar ongetwijfeld zal hij wel even apart genomen zijn. Hij heeft talent zat en komt er wel maar het is een ruwe diamant waar ook nog wat aan geschaafd moet worden. Kan ook niet anders als je 18 bent. Hij heeft andere momenten al vaak genoeg laten zien dat hij toch op de juiste plek zit.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat het 9 van de 10 keer als je verdedigt het uiteindelijk weinig winst op levert, sterker nog, je verliest er eerder tijd door als je dan alsnog gaat verdedigen. Tijd die je later als jij iemand in wilt halen weer zelf nodig hebt..
Houdt niet in dat je zomaar alles moet laten lopen natuurlijk. Maar Max gaf wel aan dat het voornamelijk was om revanche te nemen toch?
Dat dacht ik ook, daarom ook mijn reactie. Kan het op zich best vinden in het commentaar van Charles Bradley.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik reageerde op het artikel boven mijn post, had ik wellicht even moeten quoten.
Dan heb je het verkeerd begrepen denk ik. Ik reageerde hier op:quote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, daarom ook mijn reactie.
quote:For me, this was well over the limit. Moving to block a car coming with DRS just isn’t on, and I’m amazed that the driver steward, Danny Sullivan, didn’t apply at least a warning for that.
Raikkonen made his move clear, yet Verstappen’s block was a clear reaction to cover that move, not a ‘I’m choosing to defend the inside, you drive around me’ – which perhaps all DRS defensive moves should be.
grumpy old manquote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:48 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Kimi klaagt alleen maar en gedraagt zich ook niet altijd naast de baan :
Excentrieke figuren maakt de sport juist leuk.
twitter:redbullracing twitterde op woensdag 31-08-2016 om 12:02:38Max with the final word on last weekend, as he and the Team turn focus to Monza 👊🇮🇹 #ItalianGP #F1 https://t.co/fHf0dfB7Vo reageer retweet
quote:
Wie?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:25 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk absurd. Op heel internet gaat het al een week lang over Max Verstappen. Die 11de werd. Ik denk niet dat over een jaar nog iemand weet dat Rosberg deze race won
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:25 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk absurd. Op heel internet gaat het al een week lang over Max Verstappen. Die 11de werd. Ik denk niet dat over een jaar nog iemand weet dat Rosberg deze race won
Nou vooruit, dat misschien nog wel, maar waar de Force India's gefinished zijn toch zeker niet.quote:
waar heb je die aangeschaft? was iets met een nieuwe limited edition maar heb het even gemistquote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:33 schreef Geralt het volgende:
Mijn 1:43 is onderweg en ik moet zo naar mn werk. Tevens doet de deurbel beneden het niet en moet ik dan maar hopen dat die DHL knaker en voor 1400 uur komt en bij een van de buren aanbelt om binnen te komen
https://www.verstappensho(...)odel-1-43-russian-gpquote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
waar heb je die aangeschaft? was iets met een nieuwe limited edition maar heb het even gemist
Is allicht te omzeilen, maar eerdere edities werden gewoon massaal gekocht en doorverkocht voor veel te veel geldquote:U kunt slechts 1 exemplaar per klant nummer bestellen.
Briefje op de deur hangen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:33 schreef Geralt het volgende:
Mijn 1:43 is onderweg en ik moet zo naar mn werk. Tevens doet de deurbel beneden het niet en moet ik dan maar hopen dat die DHL knaker en voor 1400 uur komt en bij een van de buren aanbelt om binnen te komen
Link aangepast, geen idee of er nog zijn maar ik zou niet te lang twijfelen. 1500 is zo weg.quote:
heb hier nog een paar staan van Villeneuve, Hill en Schumacher uit 1996 of 97. Die waren een paar jaar geleden al fiks meer waard maar verkopen no way.. .quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Link aangepast, geen idee of er nog zijn maar ik zou niet te lang twijfelen. 1500 is zo weg.
Overigens heb ik er eentje van Vettel waar er maar 400 van zijn en eentje van Lewis waar er maar 500 van zijn
=edit=
Die van Lewis zijn er maar 450 van ipv 500 zie ik nu net. Staan allemaal in een doos, er moet geschilderd worden hier en een vitrinekast gekocht worden om ze te stallen allemaal
Kimi een gebrek aan vernuft verwijten?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:40 schreef aesop het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat zo veel volgers kennelijk zo'n fan zijn van drs dat ze vinden dat je niet mag reageren op een inhaalbeweging. Terwijl het probleem niet de verdedigende actie is, maar het gebrek aan vernuft bij degene die inhaalt. Die mag best wat meer moeite doen, lees: een voorbeweging maken en vervolgens de andere kant kiezen. Kiest hij ervoor om dat niet te doen en op het laatste moment pas een lijn te kiezen, is hij ook voor de volle 100% verantwoordelijk als het misgaat en hij erachterop knalt omdat de verdedigende coureur hem direct countert.
toch welquote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:
Villeneuve heb ik wel interesse in, mits het Minichamps 430970003 model is; uit 97 dus en in uitstekende staat
Wel opvallend dat niemand nog dat "shut up, I know what I'm doing" heeft gemonteerd onder de beelden van toen hij verdwaald was op Interlagos.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 10:48 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Kimi klaagt alleen maar en gedraagt zich ook niet altijd naast de baan :
Excentrieke figuren maakt de sport juist leuk.
Bij die inhaalfaal van hem op Kemmel, nogal ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:47 schreef Beach het volgende:
[..]
Kimi een gebrek aan vernuft verwijten?
Er wordt in ieder geval veel over F1 gepraat. Bernie is wel blij met Max denk ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:25 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk absurd. Op heel internet gaat het al een week lang over Max Verstappen. Die 11de werd. Ik denk niet dat over een jaar nog iemand weet dat Rosberg deze race won
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel opvallend dat niemand nog dat "shut up, I know what I'm doing" heeft gemonteerd onder de beelden van toen hij verdwaald was op Interlagos.
Denk ik ook welquote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt in ieder geval veel over F1 gepraat. Bernie is wel blij met Max denk ik.
Minichamps is pas écht blij met Max. Lekker driehonderd 'verschillende' auto's uitbrengen enzoquote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk ik ook wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook blij met Max
Fuckers inderdaad. En die moet ik allemaal kopen. Godverdomme. Met dit tempo haal ik nooit alle Wereldkampioenen in huis. Deze maand komt zn overwinning in Spanje geloof ik ook uit.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Minichamps is pas écht blij met Max. Lekker driehonderd 'verschillende' auto's uitbrengen enzo
Ja preciesquote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Fuckers inderdaad. En die moet ik allemaal kopen. Godverdomme. Met dit tempo haal ik nooit alle Wereldkampioenen in huis. Deze maand komt zn overwinning in Spanje geloof ik ook uit.
Teller staat momenteel op 15 waarvan 2 van Max zijn en dus eigenlijk niet meetellen.
En zaterdag WECquote:
Hier staat 'ie inmiddels gebroederlijk naast Edition 2quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk ik ook wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook blij met Max
Editie 1 gemist en editie 3 (de 1:18) overgeslagen net als mij?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:59 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hier staat 'ie inmiddels gebroederlijk naast Edition 2
Jah, die 1:18 had ik wel graag willen hebben, maar ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Editie 1 gemist en editie 3 (de 1:18) overgeslagen net als mij?
Man man man, hij is weer mooi! Die van mij ligt op het ophaalpunt maar ik ben op vakantiequote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk ik ook wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook blij met Max
Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequentiesquote:The sporting regulations offer inadequate guidance on this sort of move but none should be needed; what Verstappen did at Spa on Sunday was unconditionally lethal and invited carnage. There should be no place for it – and the message to him in response should have been similarly unequivocal: a black flag. Come in, switch off the engine, get out the car; your racing for the day is done.
Een stelletje idioten zijn het, lekker het hele F1 steriel maken door elke actie waar dan ook keihard af te straffen. Dat is wat ze willenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.motorsportmaga(...)ppen-need-be-stopped
Het begint nu toch wel echt wanhopig te worden hoor:
[..]
Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequenties![]()
.
In zin 1 staat al 200mph, dan neem ik zoiets gelijk al niet meer serieusquote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.motorsportmaga(...)ppen-need-be-stopped
Het begint nu toch wel echt wanhopig te worden hoor:
[..]
Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequenties![]()
.
Dit is dan ook weer een kutargument.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Een stelletje idioten zijn het, lekker het hele F1 steriel maken door elke actie waar dan ook keihard af te straffen. Dat is wat ze willen
Dat is toch precies hoe je op zo'n stuk van een circuit je plek verdedigt?quote:waited until Räikkönen had chosen a side – and then moved that way too.
Bovendien is het onwaar. Verstappen was de hele tijd aan het bewegen van de linkerkant van de baan naar de rechterkant. Kimi was gewoon zelf veel te laat met het maken van een move.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is toch precies hoe je op zo'n stuk van een circuit je plek verdedigt?
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste is 'als als als' nooit een geldig argument wat mij betreft. Ten tweede, het is Raikkonen die hier zelf gewoon te laat een kant kiest. Max positioneert zijn auto in het midden van de baan en Raikkonen reageert gewoon veel te laat. Hij had al veel eerder rechts moeten gaan. Zie later Vettel die het veel beter doet. Eerst de aanval op rechts openen om Max tot een move te dwingen en daarna links er voorbij.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:17 schreef Fer het volgende:
Echter, er is een serieuze kans dat de wielen elkaar raken als Raikkonen niet afremt en met 300+ had hij weleens ergens tussen het publiek kunnen eindigen. De beweging is gevaarlijk en zou in de toekomst voorkomen moeten worden. Ik denk dat we genoeg mooie acties van Max gaan zien, zelfs als we dit verbieden.
Zelfs al zou Raikkonen hem voor de gek houden, door een schijnbeweging naar rechts te maken, zelfs dan zou Max nog steeds terug naar links kunnen gaan in om de bocht te kunnen maken. Zelfs dat mag, zolang je maar een autobreedte overlaat, maar in de praktijk zou het weleens heel erg mis kunnen gaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste is 'als als als' nooit een geldig argument wat mij betreft. Ten tweede, het is Raikkonen die hier zelf gewoon te laat een kant kiest. Max positioneert zijn auto in het midden van de baan en Raikkonen reageert gewoon veel te laat. Hij had al veel eerder rechts moeten gaan. Zie later Vettel die het veel beter doet. Eerst de aanval op rechts openen om Max tot een move te dwingen en daarna links er voorbij.
Dit hele gedoe komt alleen maar omdat Raikkonen schijnbaar vergeten is hoe je moet inhalen.
Alles zou in de praktijk wel heel erg mis kunnen gaan. En nogmaals, Vettel lukte het wel met zijn DRS overspeed dus moet Raikkonen het ook lukken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs al zou Raikkonen hem voor de gek houden, door een schijnbeweging naar rechts te maken, zelfs dan zou Max nog steeds terug naar links kunnen gaan in om de bocht te kunnen maken. Zelfs dat mag, zolang je maar een autobreedte overlaat, maar in de praktijk zou het weleens heel erg mis kunnen gaan.
Dan moeten ze gaan zeiken op DRS en niet het feit dat Max iets doet wat gewoon toegestaan is.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs al zou Raikkonen hem voor de gek houden, door een schijnbeweging naar rechts te maken, zelfs dan zou Max nog steeds terug naar links kunnen gaan in om de bocht te kunnen maken. Zelfs dat mag, zolang je maar een autobreedte overlaat, maar in de praktijk zou het weleens heel erg mis kunnen gaan.
Weet je eigenlijk waarom er een witte lijn bij de pitsuitgang zit? Omdat een erg getallenteerde Duitser, graag gelijk het rechte stuk op dook met 200 vs 320km. Het is gevaarlijk met deze snelheidsverschillen.
Een welkome bliksemafleider voor Hamilton. Er wordt nu zelfs voor het eerst gespeculeerd dat hem vanwege de commerciele belangen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als daar nou ooit aanleiding voor was dan was het wel de afgelopen anderhalf seizoen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.motorsportmaga(...)ppen-need-be-stopped
Het begint nu toch wel echt wanhopig te worden hoor:
[..]
Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequenties![]()
.
wat al meerdere races zichtbaar is als Kimi achter Max zit op de baan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit hele gedoe komt alleen maar omdat Raikkonen schijnbaar vergeten is hoe je moet inhalen.
Waarom steeds Hamilton erbij trekken? Je besteedt wel veel tijd aan een coureur die je niks vindt. Waar wordt er gespeculeerd dan? Op fora?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een welkome bliksemafleider voor Hamilton. Er wordt nu zelfs voor het eerst gespeculeerd dat hem vanwege de commerciele belangen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als daar nou ooit aanleiding voor was dan was het wel de afgelopen anderhalf seizoen.
Ach die geruchten zullen er ongetwijfeld zijn. Het internet staat vol met de meest stompzinnige geruchten namelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
whehehe op reddit nu een gozer die beweerd dat er geruchten zijn dat Max volgend jaar voor TR rijdt en Sainz voor RBR
De link niet gelezen? Ineens begint de Britse pers moeilijk te doen over een agressieve rijstijl en hand boven het hoofd van coureurs houden vanwege commerciele redenen. Dat lijkt me nogal selectief en het verbaast me dan ook niet dat het van Britten afkomstig is.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom steeds Hamilton erbij trekken? Je besteedt wel veel tijd aan een coureur die je niks vindt. Waar wordt er gespeculeerd dan? Op fora?
twitter:The_Pamas twitterde op dinsdag 30-08-2016 om 21:27:232000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen 2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen#BelgiumGP #Spa @Max33Verstappen https://t.co/C1j2EMnP8M reageer retweet
Bizar. Er zijn echt mensen die denken dat dat ook zou moeten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
whehehe op reddit nu een gozer die beweerd dat er geruchten zijn dat Max volgend jaar voor TR rijdt en Sainz voor RBR
ja, en Hamilton rijdt volgend jaar in een Flintstonemobielquote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
whehehe op reddit nu een gozer die beweerd dat er geruchten zijn dat Max volgend jaar voor TR rijdt en Sainz voor RBR
Dat is anders. Toen mocht dat nog gewoon.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
twitter:The_Pamas twitterde op dinsdag 30-08-2016 om 21:27:232000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen 2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen#BelgiumGP #Spa @Max33Verstappen https://t.co/C1j2EMnP8M reageer retweet
Reacties op social media moet je niet alleen overslaan aangaande F1.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik lees gewoon lang niet alles. En ben eigenlijk maar gestopt met het lezen van de commentaren op social media. Wat een AIDS is dat allemaal zeg, zowel de mensen die z'n reet uitlikken als de mensen die continu op 'm zitten te hakken. Wat een kansloosheid zeg![]()
Serieusquote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, en Hamilton rijdt volgend jaar in een Flintstonemobiel
Ik had dat boek gedownload, tijd om het in de prullenbak te gooien in plaats van op de ereader.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Prachtige review over het eerste 'Max' boek: http://www.autoblog.nl/ni(...)iet-90496#post-90496
ik denk dat Kimi schrok en moest remmen, zo van als ik niet goed had opgelet had ik een crash gehad, door zijn move. misschien remt kimi de volgende keer iets later of minder.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste is 'als als als' nooit een geldig argument wat mij betreft. Ten tweede, het is Raikkonen die hier zelf gewoon te laat een kant kiest. Max positioneert zijn auto in het midden van de baan en Raikkonen reageert gewoon veel te laat. Hij had al veel eerder rechts moeten gaan. Zie later Vettel die het veel beter doet. Eerst de aanval op rechts openen om Max tot een move te dwingen en daarna links er voorbij.
Dit hele gedoe komt alleen maar omdat Raikkonen schijnbaar vergeten is hoe je moet inhalen.
Dus dan rem je extra vroeg zodat achterop komers makkelijker langs je kunnen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:50 schreef Beach het volgende:
[..]
Misschien weet Raikkonen wel dat de race niet gewonnen kan worden in bocht 1 en wil hij geen schade rijden.
Kimi remde niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat Kimi schrok en moest remmen, zo van als ik niet goed had opgelet had ik een crash gehad, door zijn move. misschien remt kimi de volgende keer iets later of minder.
Weinig kans op Monzaquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, het wordt wel tijd voor 1 of 2 clean races met hopelijk een paar mooie inhaal acties en voor Ricciardo.
Er zijn wel degelijk regels hiervoor, al staan ze niet als zodanig beschreven in de openbare reglementen. Niet alle regels zijn openbaar. Dat is misschien ook een van de problemen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:17 schreef Fer het volgende:
Nu ik er wat langer over heb na kunnen denken, begin de kritiek op Max iets beter te begrijpen.
Om duidelijk te zijn, de huidige regels verbieden de actie van Max niet. Je mag verdedigen, dmv een enkele actie beweging links of rechts. Je mag zelf bepalen wanneer, hoever en hoe snel je die beweging maakt. Ook mag je weer een beweging terug maken, om de bocht te kunnen nemen, echter dan moet er een autobreedte overblijven.
Echter, er is een serieuze kans dat de wielen elkaar raken als Raikkonen niet afremt en met 300+ had hij weleens ergens tussen het publiek kunnen eindigen. De beweging is gevaarlijk en zou in de toekomst voorkomen moeten worden. Ik denk dat we genoeg mooie acties van Max gaan zien, zelfs als we dit verbieden.
De vraag is alleen of we nog meer regels moeten invoeren hoe te racen. Het hele probleem ontstaat vooral door het grote snelheidsverschil van DRS. We kunnen extra regels invoeren voor op het DRS gedeelte, maar misschien is het beter om het helemaal af te schaffen en weer ouderwets te racen. Laten we eerlijk zijn, het heeft niet echt de actie gebracht, die we wilden. Meer inhalingen, ja, maar wat is iedere inhaling nog waard?
Maar dat er momenteel iets niet klopt is duidelijk. De acties van Rosberg (rechtdoor blijven rijden en laat insturen) worden meteen bestraft en de acties van Max zijn niet eens under investigation geweest. Het is ook in het voordeel van ons kijkers dat de regels duidelijk en eerlijk zijn, zodat we veel actie kunnen zien op de baan.
Zou je denken?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk regels hiervoor, al staan ze niet als zodanig beschreven in de openbare reglementen. Niet alle regels zijn openbaar. Dat is misschien ook een van de problemen.
Zal er toch ook aan liggen hoe de andere collega's er tegenaan kijken. Als er veel gemor ontstaat dan zal er toch een keer ingegrepen worden denk ik. Wel of niet volgens de regels, maakt niet uit.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zou je denken?
Schijnbaar heeft Max zelfs die niet-openbare regels dus niet overtreden. Is ook niet zo gek. Nu nuchter terugkijkend was er bij geen enkel incident daadwerkelijk iets aan de hand.
Ik denk dat Horner daar schijt aan zal hebben, al zal er waarschijnlijk iets met de regels gebeuren als 21 coureurs A zeggen en Max als enige B. Ik denk dat Max alleen maar door de regels te beteugelen is, vooralsnog leveren zijn defensieve acties hem een voordeel op, dat geef je niet zo maar op, pas als er penalties voor worden gegeven en het niet meer loont zal hij er mee stoppen en ik denk dat iedere racer zo in elkaar zou moeten zitten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zal er toch ook aan liggen hoe de andere collega's er tegenaan kijken. Als er veel gemor ontstaat dan zal er toch een keer ingegrepen worden denk ik. Wel of niet volgens de regels, maakt niet uit.
Ook kan er achter de schermen veel druk op Horner uitgeoefend worden door andere teams om Max te temmen.
quote:Column: Max Verstappen en de Italiaanse schwalbe
De Duitsers hebben het geperfectioneerd maar de schwalbe is een Italiaanse uitvinding. Het zal in de tijd van het catenaccio zijn geweest dat de eerste schwalbe opdook, of misschien beter gezegd; ter aarde stortte. Catenaccio is Italiaans voor grendel, er werd verdedigend een muur opgetrokken waar bijna niet doorheen was te komen. Om deze muur te doorbreken werd de schwalbe bedacht. Bij een schouderduw dook men kermend van de pijn naar de grond. Bij een correcte sliding haakte men een voet achter het been van de tegenstander, werd er een fraaie snoekduik uitgegooid en rolde men vervolgens een paar meter door terwijl met luid gegil de enkel werd vastgehouden alsof er een driedubbele botbreuk was veroorzaakt. De spelers werden in hun toneelspel ondersteund door de coaches langs de zijlijn. Met veel theater sprong men schreeuwend uit de dug out om de scheidsrechter op deze moordaanslag te wijzen.
Max heeft in korte tijd al de reputatie opgebouwd dat hij zijn positie niet eenvoudig weggeeft, hij verdedigt keihard en schroomt niet om met zijn acties de grenzen op te zoeken. In zijn woorden, hij is er om te racen en niet om presentjes weg te geven. Exact dezelfde woorden werden gebruikt door Senna en Schumacher toen zij een hoop kritiek kregen op hun acties.
In tegenstelling tot vroeger kunnen wij nu, weliswaar geselecteerd, het radioverkeer van de rijders meeluisteren. Zo zien wij de acties van Max en horen wij meteen de reactie van Kimi hierop. Kimi zit aan een stuk door te zeuren om maatregelen van de wedstrijdleiding, in voetbaltermen hij probeert Max een gele kaart aan te naaien. Op de TV zien wij hoe Max verdedigt en wij zien de inhaalpogingen van Kimi waar niet alleen geen vernuft achter zit maar ook nul overtuiging. Kimi voert hier een schwalbe op. Hij voert in feite een schijnaanval uit en maakt daarna veel misbaar vanwege een vermeende overtreding, de perfecte schwalbe.
Ook de coaches langs de lijn spelen mee met dit theater. Tijdens de race door met veel gevoel voor drama en voor het oog van de televisie-camera’s met grootse gebaren hun ongenoegen kenbaar te maken. Daarna wordt de scheidsrechter, Charlie Whiting, bestookt om maatregelen te treffen. In Hongarije en op Spa konden Charlie en zijn stewards deze storm doorstaan. Zij krijgen nu de kritiek dat ze Max in bescherming nemen. Dezelfde stewards kregen vorig seizoen nog het verwijt dat ze veel te snel straften en dat ze zo de amusementswaarde omlaag haalden. De rijders zouden nu niets meer durven heette het toen.
Het is dezelfde storm die Senna en Schumacher over zich heen kregen toen zij het wereldje wakker schudden terwijl ze de grenzen opzochten. Senna en Schumacher hadden het karakter om de kritiek naast zich neer te leggen, het waren absolute winnaars die zich door niets en niemand van hun doel af lieten houden. Max is uit hetzelfde hout gesneden, maar hij is een stuk jonger en leeft in een tijd van internet, twitter, duizend en een analyses. Oud-coureurs, journalisten, bloggers, iedereen heeft er verstand van en iedereen heeft een mening. Bij Senna en Schumacher was er nog tijd voor bezinking en bezinning. Nu is het live of worden de opinies en analyses nog dezelfde dag op het net gezet.
Het vraag stevige schoenen en sterke schouders om dit naast je neer te leggen. Je hebt verstandige mensen om je heen nodig die je in de luwte houden als er een storm over je heen raast. Goede begeleiding is nu essentieel. Max is nog jong, hij is de new kid in town die het ingeslapen wereldje behoorlijk op aan het schudden is. Hij is amper droog achter de oren, vorig seizoen nog een rookie, en hij daagt de gevestigde orde uit. Hij heeft maling aan reputaties, daagt ze uit, haalt op onmogelijke plaatsen in en verdedigt spijkerhard.
Lauda schreeuwt dat Max rijp is voor de psychiater. Lauda weet dat Max eraan komt, hij heeft Rosberg al tweemaal gepiepeld, Lauda weet dat Max Mercedes op de korrel heeft. Er komen nog een paar races waar de Red Bull van Max levensgroot in de spiegels van de Mercedes zal opduiken. Er komt een moment dat Rosberg en Hamilton tegen de achtervleugel van Max aan zullen kijken en wederom zullen ervaren dat deze knul niet eenvoudig te passeren is.
Lauda weet dat. Het hoort allemaal bij het spelletje, druk opvoeren en hopen dat iemand bezwijkt. Hopen dat Max inbindt of dat de stewards ingrijpen. Wat Max betreft maak ik mij geen zorgen, maar of de scheidsrechter de schwalbe blijft doorzien en de roep om een gele kaart blijft weerstaan? In tegenstelling tot Max zijn scheidsrechters ook maar gewone mensen.
Sjef van Alebeek
en vervolgens een wereldtitel verspelen omdat je uit frustratie prost van de baan beuktquote:
Het zou wel echt heel erg zijn als je regels aan gaat passen om iemand proberen te temmen die geen regels overtreedt. Dan ontneem je iemand de kans om zijn talent te benutten.quote:Op donderdag 1 september 2016 05:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat Horner daar schijt aan zal hebben, al zal er waarschijnlijk iets met de regels gebeuren als 21 coureurs A zeggen en Max als enige B. Ik denk dat Max alleen maar door de regels te beteugelen is, vooralsnog leveren zijn defensieve acties hem een voordeel op, dat geef je niet zo maar op, pas als er penalties voor worden gegeven en het niet meer loont zal hij er mee stoppen en ik denk dat iedere racer zo in elkaar zou moeten zitten.
Nouja, als er gevaarlijke situaties ontstaan doordat de regels niet juist zijn kan ik me voorstellen dat ze de regels aanpassen. Net als gedaan is met de komst van Schumacher. Probeem hierbij is echter dat de F1 hiermee dichtslibt met regels, en men op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Wat mij betreft ontdoet de F1 zich juist van zo veel mogelijk regels, maakt de sport gelijk wat toegankelijker. Maar dat zal de veiligheid niet ten goede komen. Het lijkt alsof men op zoek is naar de gulden snede met aan de ene kant veiligheid en aan de andere kant attractiviteit.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zou wel echt heel erg zijn als je regels aan gaat passen om iemand proberen te temmen die geen regels overtreedt. Dan ontneem je iemand de kans om zijn talent te benutten.
Kunnen ze dan meteen ook even de snelheid van de Mercedessen een tandje terugdraaien, als ze toch dingen gaan aanpassen puur zodat bepaalde mensen dan minder winkansen hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |