abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164941640
160821_134184_Header_Belgie.jpg

Na vier weken zomervakantie is het Formule 1-circus neergestreken in de Belgische Ardennen op het mooie Spa-Francorchamps. Het circuit staat bekend om zijn verraderlijke weersomstandigheden en mooie races, maar ook om de beroemde Eau Rouge, één dan de mooiste bochten van de kalender.

Lewis Hamilton is de zomerstop in gegaan als leider in het kampioenschap, na meerdere magere races van teamgenoot Nico Rosberg. De Duitser zal om het kampioenschap spannend te houden sterk aan de tweede seizoenshelft moeten beginnen. Een waarschijnlijke dubbele motorwissel van Hamilton met de bijbehorende gridstraf zal helpen, maar Hamilton gaat ook alles op alles zetten om niet te veel punten te verliezen.

Ook zal dit weekend blijken of Red Bull ook daadwerkelijk Ferrari definitief heeft ingehaald. De afgelopen races was het Oostenrijkse team keer op keer de betere van de twee, maar de verschillen waren klein. Voor Max Verstappen zal de GP van België aanvoelen als zijn thuisrace en aangemoedigd door de duizende Nederlandse fans en het wegvallen van Hamilton is een overwinning hier niet ondenkbaar.

160821_134184_kopje_belgie_circuit.gif

160821_134184_circuit_spa.jpg

FIA Grand Prix van Belgie Informatie

160821_134184_kopje_belgie_kalender.gif

160824_134184_forum_kalender_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_stand.gif

Coureurs:

160824_134184_forum_standcoureurs_belgie.jpg

Constructeurs:

160824_134184_forum_standteams_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_tijdschema.gif

160824_134184_forum_tijdschema_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_tvgids.gif

160824_134184_forum_tvgids_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_weerbericht.gif

160824_134184_weerbericht.jpg
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_164941657
Vreemd, ik heb Massa nog niet horen zeuren over Max na deze gp
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164941675
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:45 schreef F1gamer het volgende:
Vreemd, ik heb Massa nog niet horen zeuren over Max na deze gp
Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zo :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_164941692
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:39 schreef S95Sedan het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar Max heeft Kimi gewoon waar hij hem wil hebben. Die gaat echt geen actie maken als hij geen goede kans heeft of beter de bocht uit komt na 3x bijna erop te hebben gezeten.

Dan kan je het er mee eens zijn of niet maar ook dit hoort bij autosport vind ik.
De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_164941703
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zo :P
Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de race
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164941754
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:47 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de race
Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race.

Dat kan dus logischerwijs maar 1 ding betekenen:

Max deed niets fout.

Goed, we zijn er eindelijk over uit nu _O_
pi_164941769
Is de reactie van der Jacques eigenlijk al binnen?
Ben wel benieuwd naar zijn visie op dit geheel.
pi_164941777
Misschien moet al die 22 coureurs een straatfeest houden op het circuit van Monza voor teambuilding enzo
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164941806
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:49 schreef F1gamer het volgende:
Misschien moet al die 22 coureurs een straatfeest houden op het circuit van Monza voor teambuilding enzo
Weekendje kartles van Max lijkt me beter. Weten ze daarna ook allemaal weer hoe het wél moet.
  maandag 29 augustus 2016 @ 16:51:01 #10
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164941816
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik.
Je zag nu al dat Kimi meer afwachtend was. Vorige keer reed hij zijn vleugel eraf namelijk.
Held op de paddock? Woorden zijn 1, iemand moedwillig eraf rijden om je punt te maken zal harder gestraft worden.
pi_164941904
Ik lees overigens dat er serieuze verdenkingen zijn dat Red Bull met een flexende diffusor rondrijdt.

Benieuwd of daar nog protest aangetekend wordt of onderzoek naar komt.

:)
  maandag 29 augustus 2016 @ 16:56:45 #12
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_164941982
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:53 schreef Geralt het volgende:
Ik lees overigens dat er serieuze verdenkingen zijn dat Red Bull met een flexende diffusor rondrijdt.

Benieuwd of daar nog protest aangetekend wordt of onderzoek naar komt.

Zolang hij binnen de testen van de FIA goedgekeurd wordt is dat een topvinding natuurlijk :Y

Net zoals die voorvleugels die pas gaan flexen als er genoeg kracht op komt en dit bij stilstand niet te testen valt.

Zulk soort vindingen maken de F1 mooi en daar zit de innovatie wmb. De grenzen opzoeken binnen de regels door ze zo creatief mogelijk te interpreteren O+
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_164942046
Wat een gemoddergooi weer overal op internet over Max :')

Maar goed. Iedere keer als die weer in opspraak is snoert die bij de eerst volgende kans iedereen keihard de mond met zijn kunsten op het circuit. Oh.. en als die dan gepresteerd heeft hoor je niemand :')
pi_164942116
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef KingRadler het volgende:
als dit zo door gaat jagen ze Max uit de F1
Alsof Max en zijn vader de miljoenen euro's aan zich voorbij zouden laten gaan.
pi_164942136
En daar istie:

quote:
Villeneuve beticht FIA van in bescherming nemen Verstappen

Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve denkt dat Max Verstappen in bescherming wordt genomen door de FIA door hem niet te bestraffen voor incidenten zoals tijdens de Grand Prix van België.

“Het was véél te veel”, oordeelde Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com. “De start niet. Nee, dat was gewoon racen. Het was een beetje GP2. Iedere ervaren coureur weet dat als je naar de binnenkant gaat er een incident volgt, want er is daar niet genoeg ruimte. Dat weet je van tevoren. Als je een slechte start hebt, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen. Maar dat was niet wat er slecht was. Na de rode vlag begon hij over andere coureurs te klagen. ‘Ze hebben mijn race verpest.’ Relax, relax. Jij hebt een groot risico genomen en het heeft niet goed uitgepakt. Jij hebt hun race verpest en jij hebt je eigen race verpest. Dat is prima, dat hoort bij het leven.”

“Maar wat hij daarna deed, is onacceptabel", vervolgde de Formule 1-kampioen van 1997. "Wat hij tot twee keer toe bij Kimi deed op het lange rechte stuk en daarna ook bij Vettel. Doe eens rustig aan. Je rijdt nog eens iemand dood. Het probleem hier is echter de FIA. Want het lijkt erop dat Verstappen bescherming krijgt. Ze willen dat hij een ster wordt en niets mag dat in de weg staan. Denk maar eens terug aan Duitsland, waar Verstappen van lijn veranderde op het rechte stuk waardoor Nico zijn rempunt miste. Ze gingen een beetje wijd en Nico kreeg een straf. Voor iets wat helemaal niets voorstelde en het was niet eens zijn schuld. Dus er is iets wat niet klopt. Ik weet het niet. Het maakt me boos. Twintig jaar geleden had iemand hem de bossen in gereden.”
Respect voor elkaar

Volgens Villeneuve heeft Verstappen geen vrienden gemaakt in Spa. “Nee, en dat maakt hem ook niet uit en dat is zijn goed recht. Maar je moet wel een beetje respect naar elkaar tonen, want je maakt met zijn allen deel uit van dit kleine wereldje. De coureurs moeten respect voor elkaar hebben. Op het scherp van de snede racen is geweldig, maar heb wel wat respect. Je kan niet zomaar mensen van de baan rijden of ze op het rechte stuk in de ankers laten gaan. Dat is zeer, zeer gevaarlijk. Twintig jaar geleden losten de coureurs dit soort zaken onderling op.” Of de Canadees verwacht dat Verstappen ook nog een paar lesjes krijgt op het circuit? “Nee, want tegenwoordig raak je je licentie kwijt. In de politieke sfeer van nu zal het niet gebeuren.”

Villeneuve pleit wel voor ingrijpen bij de wedstrijdleiding: “Bij de Olympische Spelen verloren een paar scheidsrechters hun licentie. Zoiets zou hier ook moeten gebeuren, want wat er hier is gebeurd, is volstrekt onacceptabel", aldus de Canadees. Villeneuve verwacht niet Verstappen rustiger zal worden op de baan. “Natuurlijk niet. Nee. Het wordt elke race erger.”

bron:motorsport.com
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:01:46 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164942137
Ferrari zal iets moeten. Ze halen alles uit de kast natuurlijk om alsnog tweede te kunnen worden.
We wachten het af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_164942153
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race.

Dat kan dus logischerwijs maar 1 ding betekenen:

Max deed niets fout.

Goed, we zijn er eindelijk over uit nu _O_
Je zoekt niet goed.

http://nl.motorsport.com/(...)n-verstappen-811221/

edit: Toch wel!!
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:04:51 #18
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164942252
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:01 schreef Geralt het volgende:
En daar istie:

[..]

Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet.
pi_164942254
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:58 schreef davedavy het volgende:
Oh.. en als die dan gepresteerd heeft hoor je niemand :')
Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.

:')
pi_164942271
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet.
JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klas :X :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:07:00 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164942316
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klas :X :)
Precies. Onbegrijpelijk dat juist hij zo negatief is.
pi_164942356
Ik zie nog steeds niet wat er mis is met zijn acties tov Kimi.

Kimi komt met hogere snelheid uit zijn slipstream en Max beweegt mee terwijl Kimi er nog gewoon achter zit. Dit mag. "Als ik niet rem, knal ik tegen hem aan." Ja, daarom moet je ook remmen Kimi en is de actie van Max succesvol.

Bij de andere move remt Verstappen net wat later, maar blokkeert niets en stuurt netjes in met Kimi nog naast hem. Hij moet iets corrigeren omdat de banden elkaar raken en belandt daarbij net iets buiten de baan. Als Kimi Verstappen niet raakt haalt Verstappen zijn bocht gewoon netjes, zonder blokkering of iets. Ook dit mag.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:09:19 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942383
quote:
En daar istie:

[..]

Jaaaaaa *O*
Ik was al teleurgesteld dat hij niet kwam.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164942438
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:08 schreef marcodej het volgende:
Ik zie nog steeds niet wat er mis is met zijn acties tov Kimi.

Kimi komt met hogere snelheid uit zijn slipstream en Max beweegt mee terwijl Kimi er nog gewoon achter zit. Dit mag. "Als ik niet rem, knal ik tegen hem aan." Ja, daarom moet je ook remmen Kimi en is de actie van Max succesvol.

Bij de andere move remt Verstappen net wat later, maar blokkeert niets en stuurt netjes in met Kimi nog naast hem. Hij moet iets corrigeren omdat de banden elkaar raken en belandt daarbij net iets buiten de baan. Als Kimi Verstappen niet raakt haalt Verstappen zijn bocht gewoon netjes, zonder blokkering of iets. Ook dit mag.
Dat mag ook gewoon, want de stewards deden niet.

Verder weten we nu ook dat je een bocht gewoon blind in kan sturen ongeacht wie daar zit en of die ruimte maakt voor je en of je hem daarbij van de baan rost dat doet er niet toe. Want ook daar deden de stewards niks. Dus het mag.

Overigens vraag ik me af of Vettel Kimi niet ook gewoon gebeukt had als Verstappen daar niet naast zat nog. Volgens mij wel, zo scherp als ie stuurde :X
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:10:50 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942440
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.

Laten we voor het gemak vergeten dat er altijd wel één Mercedes onverslaanbaar is en dat er al diverse 2e en 3e plaatsen zijn geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:11:23 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942460
* Nattekat gifje van Vettels inhaalactie op Max maakt
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164942467
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Laten we voor het gemak vergeten dat er altijd wel één Mercedes onverslaanbaar is en dat er al diverse 2e en 3e plaatsen zijn geweest.
Hoef je mij niet te vertellen; dat moet je die trolls op de FP vertellen :P
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:13:31 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_164942536
je kunt er maar druk mee zijn je gelijk halen op internet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_164942564
quote:
En daar istie:

[..]

Eerste gedeelte een prima reactie, de ferrari,s hebben ook hun eigen race verpest
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:14:35 #30
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164942565
quote:
En daar istie:

[..]

Het gehaat van Villeneuve op Verstappen begint zo langzamerhand een grap te worden. Dat ie kritiek op hem heeft voor de situatie op het rechte stuk wil ik nog wel aannemen, maar hier zegt ie enerzijds dat het incident in de eerste bocht een race-incident is maar roept ie vervolgens dat het Verstappen is die daarmee de race voor Kimi en Vettel heeft verpest. Dan ben je niet meer geloofwaardig me dunkt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:14:51 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942572
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoef je mij niet te vertellen; dat moet je die trolls op de FP vertellen :P
En de complete F1-Reddit :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164942588
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:14 schreef beantherio het volgende:
Dan ben je niet meer geloofwaardig me dunkt.
Dat was JV al lang niet meer hoor :P
pi_164942600
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar durf ik me als Maxfan niet eens te begeven :@ :P
pi_164942609
Overigens vond ik Jack Plooij wel een zak hooi in zijn interviewtje met Max door direct de stelling in te nemen dat Max niets fout deed. "Je deed toch gewoon alles goed daar? De Ferrari's knepen je gewoon af en jij blokkeerde niets?" Hij had best mogen vragen of zijn eerste actie niet te risicovol was en voortkwam uit overcompensatie van zijn slechte start. Wat een terechte vraag zou zijn.

Jack is een fanboy.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:16:18 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942622

Kijk die Vettel zijn auto in de remzone eens vol voor de wagen van Max gooien, waardoor Max blokkerend en al een ontwijkactie moest doen :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164942660
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk die Vettel zijn auto in de remzone eens vol voor de wagen van Max gooien, waardoor Max blokkerend en al een ontwijkactie moest doen :(
Is dit niet gewoon twee keer van je lijn afwijken? 1x om te passeren, 1x om hem voor Max te gooien? :(
pi_164942735
quote:
[ afbeelding ]

Zoals ik al zei:

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:36 schreef Cherna het volgende:

Maar het gaat mij te ver om Max als een gevaarlijk rijder te gaan wegzetten. Dat speelt nu al een paar races.
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:40 schreef Geralt het volgende:
Daar was dan ook niets gevaarlijks aan voor de rest. :)

Het is steeds gewoon gemekker van de gevestigde orde die compleet vergeten lijken te zijn hoe je racet en nu een pak op hun donder krijgen van een snaak van 18 jaar en dondersgoed weten dat die komende jaren de lijst aan gaat voeren. Men schijt in hun broek voor Max en daar komt niks geen oranje bril aan te pas.

Beter gaan ze eens met zn allen een weekendje teambuilding doen en een lesje karten van Max krijgen over hoe het ook alweer moest :+
pi_164942849
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Bocht 1 was gewoon een race incident.
Onzin, er is niks gewoons aan de nr 2, 3 en 4 die niet heel uit de eerste bocht komen.

quote:
Shit happens. Zijn uitspraak achteraf was niet slim. Maar het gaat mij te ver om Max als een gevaarlijk rijder te gaan wegzetten. Dat speelt nu al een paar races.
Ja, maar dat is ook tactiek. Ferrari houdt er niet van dat RBR ze zo agressief op de hielen zit en Lauda heeft graag een bliksemafleider voor Hamilton. Ik vind de kritiek puur inhoudelijk niet terecht maar ik vond wel dat Verstappen onvolwassen gefrustreerd rond reed en zijn ook zijn opmerkingen achteraf veel frustratie en onvolwassenheid lieten zien. Dat is gewoon niet handig want het draagt er allemaal aan bij dat zijn acties onder een vergrootglas komen te liggen. We weten allemaal dat de stewards niet tegen druk van de Britten kunnen en op Monza komt die van Ferrari daar nog eens bij.

Maar je hoeft ook geen gevaarlijke rijder te zijn om een crash in bocht 1 te veroorzaken. Gewoon de schuldige volstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_164943160
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon twee keer van je lijn afwijken? 1x om te passeren, 1x om hem voor Max te gooien? :(
Nee, want het gaat om defending moves. En dat was er maar 1, de laatste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:46:27 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164943450
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, want het gaat om defending moves. En dat was er maar 1, de laatste.
Zit een flinke dosis sarcasme in :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 augustus 2016 @ 17:52:50 #42
163650 Greys
pi_164943585
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:10 schreef Geralt het volgende:

Overigens vraag ik me af of Vettel Kimi niet ook gewoon gebeukt had als Verstappen daar niet naast zat nog. Volgens mij wel, zo scherp als ie stuurde :X
Ik vroeg me hetzelfde af en ik denk ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164943820
Waarschijnlijk wel en dan hadden we een hele boze Sergio Marchonne gehad. Nu is het makkelijk Max de schuld te geven.

Overigens ben ik die blinde instuuracties een beetje zat. Vettel deed het nu, vorige keer Hamilton op Rosberg. Ik zie hem niet, dus stuur ik maar in. Soms hoort daar ook niemand te zitten, zoals Rosberg, maar echt slim om maar in te sturen is het ook niet.
.
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:05:06 #44
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164943925
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, er is niks gewoons aan de nr 2, 3 en 4 die niet heel uit de eerste bocht komen.

[..]

Ja, maar dat is ook tactiek. Ferrari houdt er niet van dat RBR ze zo agressief op de hielen zit en Lauda heeft graag een bliksemafleider voor Hamilton. Ik vind de kritiek puur inhoudelijk niet terecht maar ik vond wel dat Verstappen onvolwassen gefrustreerd rond reed en zijn ook zijn opmerkingen achteraf veel frustratie en onvolwassenheid lieten zien. Dat is gewoon niet handig want het draagt er allemaal aan bij dat zijn acties onder een vergrootglas komen te liggen. We weten allemaal dat de stewards niet tegen druk van de Britten kunnen en op Monza komt die van Ferrari daar nog eens bij.

Maar je hoeft ook geen gevaarlijke rijder te zijn om een crash in bocht 1 te veroorzaken. Gewoon de schuldige volstaat.
Tja in bocht 1 ging het dan mis. De eerste keer dat Verstappen direct na een start in de ellende
terecht kwam. Dat kan gebeuren. Dat hij zich dan onvolwassen gedraagd na een race kan ik nog wel begrijpen. Het zijn mensen. Dat daar nu zo de nadruk op leggen en ook nog eens zijn moves bekritiseren is belachelijk. Zelfs de meest ervaren coureurs gaan zo nu en dan vol op het orgel.
De druk, thuisrace, verwachtingen, de massa NL aanhang.

Nu volg ik sinds 2 jaar weer de F1 na al die jaren indycar te hebben gevolgd(Door Verstappen en ook Sainz). Maar bij indycar heb ik nooit en te nimmer dit soort analyses gezien van verkeerde moves, blocken, van de lijn af.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2016 @ 18:08:02 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164944016
quote:
[ afbeelding ]

daar was maar net genoeg ruimte en niet slim van Max om daar een flatspot op te lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 18:13:03 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164944117
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar was maar net genoeg ruimte en niet slim van Max om daar een flatspot op te lopen
Dat komt doordat Vettel gewoon een enorm risico neemt, had net zo goed om tranen kunnen eindigen :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164944243
Nieuwe Limited edition 1:43 van Max in de verstappenshop.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_164944405
Op zich vind ik het wel mooi dat Villeneuve zich er zo druk om kan maken. Je hebt ook oud F1 rijders die heel blase gaan lopen lullen over dat ze niet naar de races kijken en dat ze F1 alleen boeiend vinden als ze zelf meedoen bla bla bla. Jacques slaat alleen een beetje door in zijn negativiteit. Zelfs na Barcelona had hij kritiek. Beetje onvolwassen zo'n heksenjacht.
pi_164944412
HAM driver of the day.

Daar hadden 3 andere namen kunnen staan..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164944428
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:15 schreef marcodej het volgende:
Overigens vond ik Jack Plooij wel een zak hooi in zijn interviewtje met Max door direct de stelling in te nemen dat Max niets fout deed. "Je deed toch gewoon alles goed daar? De Ferrari's knepen je gewoon af en jij blokkeerde niets?" Hij had best mogen vragen of zijn eerste actie niet te risicovol was en voortkwam uit overcompensatie van zijn slechte start. Wat een terechte vraag zou zijn.

Jack is een fanboy.
Ziggo en Max hebben een zakelijk contract met elkaar. Simpel. Ziggo is sponsor van Max.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:32:04 #51
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_164944521
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ziggo en Max hebben een zakelijk contract met elkaar. Simpel. Ziggo is sponsor van Max.
Ik heb Jack nog nooit op een interessante vraag kunnen betrappen. Snap niet dat ze daar niet iemand anders neerzetten. Zijn functie is sowieso vrij nutteloos, want interessant nieuws brengt hij nooit.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:01:42 #52
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_164945244
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:27 schreef franklop het volgende:
HAM driver of the day.

Dat had natuurlijk Alonso moeten zijn
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2016 @ 19:16:57 #53
Maffe Fries
pi_164945689
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:01 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat had natuurlijk Alonso moeten zijn
of de Hülk
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 19:17:31 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164945704
Of Verstappen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164945885
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Of Verstappen
Zou niet weten waarom.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2016 @ 19:22:52 #56
Maffe Fries
pi_164945887
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Of Verstappen
die reed gisteren als een oude krant rond
pi_164945933
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 19:25:21 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164945973
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die reed gisteren als een oude krant rond
Wel mooi eigenhandig heel Ferrari uitgeschakeld :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:27:24 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_164946034
quote:
Hypocriete seniele ouwe gek die Lauda!
pi_164946049
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wel mooi eigenhandig heel Ferrari uitgeschakeld :P
Misschien was dat wel de bedoeling? Kan RBR makkelijker Ferrari voorblijven in de stand :o
pi_164946241
Na alles wat er gezegd en geschreven is en nog gaat worden deze week, ben ik wel erg benieuwd naar Max reactie naast en op de baan komend weekend. Ik neem aan dat ie weer mag aanschuiven bi de persconferentie. Naast Kimi :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 augustus 2016 @ 19:35:41 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164946283
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet allemaal :)

quote:
The danger came from the fact that so many people expect those ahead to just stay still under DRS and give it up easily. For decades the guy behind has the option of just going for it or the classic racing move of fake right, get the guy ahead to react then go left.

Kimi went right with absolutely no preparing himself to move left if Max defended that side. Kimi has done this several times this year, been completely unprepared for someone to defend and as a result almost hit the guy in front. If Kimi was mentally prepared for the guy ahead to also move right(which he's entitled to do right up till he gets at all alongside) then he would have immediately flicked left.
We've see that move, fake one side, get the guy ahead to react, take the other side, as a classic racing move throughout racing. Defending is fine, and it's just as dangerous for the guy overtaking to presume he'd be given the space and not be prepared for the car ahead to change direction at all.
Max moved once, he reacted and that is entirely fine. Kimi should have then reacted himself and moved left... instead he just kept going then eventually backed off very late.

Kimi has multiple times lately been dangerous by committing fully to a move before knowing what the car ahead is doing. He smashed into Bottas because he just presumes he'll get space, he hit Vettel in, was it CHina, in almost exactly the same way Vettel hit Kimi here.

The most dangerous thing I'm seeing from drivers these days is fucking assuming that they know who is on the inside/outside in the first corner when there is almost certainly going to be more people than you can easily see.

Massa cuts in to the inside line from the outside and ends up flipping his car over. First corner and Kimi is like, the inside line looks good, hits Vettel who hit's Kyvat. Vettel's might be the most dumb, he is like 3 seconds since he passed to cars on the inside, his assumption should be, he's outside, he passed two guys on the inside, there might be two guys on the inside, I better fucking leave space for two guys on the inside.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 augustus 2016 @ 19:37:28 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164946331
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:27 schreef franklop het volgende:
HAM driver of the day.

Alonso vond ik passender in die zwabberbak
pi_164946384
quote:
12s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien was dat wel de bedoeling? Kan RBR makkelijker Ferrari voorblijven in de stand :o
die aluhoed theorie had ik ook al gegrapt. :')
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 augustus 2016 @ 19:40:56 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164946433
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:34 schreef aesop het volgende:
Na alles wat er gezegd en geschreven is en nog gaat worden deze week, ben ik wel erg benieuwd naar Max reactie naast en op de baan komend weekend. Ik neem aan dat ie weer mag aanschuiven bi de persconferentie. Naast Kimi :)
"well everybody may have his opinion. I have mine and I think I did nothing wrong and I won't change my style of driving"
pi_164946588
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

"well everybody may have his opinion. I have mine and I think I did nothing wrong and I won't change my style of driving"
Ik hoop toch meer op:
"Maybe the older guys forgot how to race."
pi_164946737
Max bij peptalk nu

o het is complicatieaflevering :{
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164946751
Die heeft 'ie wel nodig. :')
Ja doei.
pi_164946883
Max volgende week bij Peptalk op Ziggo Sport
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2016 @ 19:59:11 #70
Maffe Fries
pi_164946962
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet allemaal :)

[..]

best een goede reactie. Kimi had eerst een dummy moeten doen, waarna Max de verdedigende move zou maken en dan er aan de andere kant voorbij.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 augustus 2016 @ 20:09:33 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164947229
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

best een goede reactie. Kimi had eerst een dummy moeten doen, waarna Max de verdedigende move zou maken en dan er aan de andere kant voorbij.
Ja ik vond hem ook wel verhelderend eigenlijk. Waarom zou je op het rechte stuk de ander maar met DRS zonder slag of stoot voorbij moeten laten rijden? Het was ver genoeg voor de bocht, Kimi had gewoon voorbereid moeten zijn dat iemand verdedigt. Hoe moet je anders verdedigen? Beetje als een keeper blind een kant kiezen.
pi_164947252
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan wel een double dummy, Max is super alert, kijk naar hoe hij heel smooth weer naar buiten ging bij Rosberg in Canada. En dan moet Kimi hem ook nog uitremmen bij Les Combes ?? Weinig kans :W
pi_164948989
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja ik vond hem ook wel verhelderend eigenlijk. Waarom zou je op het rechte stuk de ander maar met DRS zonder slag of stoot voorbij moeten laten rijden? Het was ver genoeg voor de bocht, Kimi had gewoon voorbereid moeten zijn dat iemand verdedigt. Hoe moet je anders verdedigen? Beetje als een keeper blind een kant kiezen.
Dat is het hele eiereneten. Die knakers weten niet meer wat echt racen is op een enkeling na.

Of je het nu leuk vind of niet, met Max is het altijd en racen en spektakel.
Tevens heeft hij in zijn korte carrière toch al een behoorlijke naam opgebouwd en gaat het bijna elk weekend weer over hem. Dus dan doe je toch iets goed (en soms iets fout, maar dat doen ze allemaal).
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 augustus 2016 @ 21:07:31 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164949223
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is het hele eiereneten. Die knakers weten niet meer wat echt racen is op een enkeling na.

Of je het nu leuk vind of niet, met Max is het altijd en racen en spektakel.
Tevens heeft hij in zijn korte carrière toch al een behoorlijke naam opgebouwd en gaat het bijna elk weekend weer over hem. Dus dan doe je toch iets goed (en soms iets fout, maar dat doen ze allemaal).
Er wordt in ieder geval veel over het weekend geluld. En niet dat het zo saai was.
pi_164949290
Wat was het lekker rustig om F1 nieuws te lezen toen Max nog geen race gewonnen had en niet heel NL een mening over hem had.
Toen ze nog gewoon zeiden "die Max is niet zo goed he, net zijn vader...".
pi_164949315
Ik vond dit wel een mooi stukje:
quote:
Max Verstappen says that Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen should be 'ashamed' of the way they criticised him after the Belgian Grand Prix, having collided themselves at the first corner of the race.

The Dutchman's aggressive defensive driving at Spa-Francorchamps was one of the big talking points after the event, with Raikkonen fearing there could be a big accident if the Red Bull driver does not change his ways.

But Verstappen has been left far from impressed with those suggestions, especially coming from Raikkonen and Vettel who tangled within seconds of the start.

"I think they should be ashamed to cause a crash like that with their amount of experience and then complain about me," said a defiant Verstappen.

"Then they don't have to make a drama about what happened afterwards. They have to understand I'm not happy with them screwing up my entire race."

Verstappen is clear that he believes Vettel was to blame for the incident at Turn 1, as he failed to leave enough room for the cars on the inside.

"There was room for three cars," he said. "When I got alongside Kimi, he started squeezing me. If Vettel hadn't turned in and left one more metre of room, we would have all gotten through.

"On the video you can clearly see when Vettel turns in, he drives into Raikkonen. And then Kimi's car bumps into mine."

Verstappen explained that the reason he was so aggressive against both Raikkonen and Vettel in the race was as a result of what happened at the first corner.

"If they screw up my race, I'm not going to make it easy for them," he said. "I think they should understand that.

"I'm not going to say: 'come on through'. But all that happened after turn one. If turn one hadn't happened, I wouldn't have been so aggressive and pushed Raikkonen out like that."

Verstappen also insisted he had done nothing wrong in the way he blocked Raikkonen, especially because the stewards did not call him up for it.

"I think he had to lift a bit, but the stewards thought it was fine so then it's all good," he explained. "It's like I'm a red rag to a bull for him at the moment. We always seem to get in each other's way.

Looking ahead to Monza, Verstappen added: "Then we start again and try to get the best result. Vettel can come and talk to me, but I think he first has to realise what he did in turn one."
Zo op het oog een vrolijk kereltje die Max, maar eenmaal die helm op is het gewoon een klootzak van het zuiverste water. Ik mag dat wel hoor. Niks geen respect voor de gevestigde orde, gewoon de spreekwoordelijke beuk erin en gaan en achteraf ook zeker niet op zn mondje gevallen om te zeggen waar het op staat (of waar hij vind dat het op staat :P ). En dat met zijn 18 jaar.

Er rijden dit jaar in totaal aan 11 wereldtitels mee. En Verstappen komt net goed en wel kijken en geeft geen ene neuk. _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2016 @ 21:16:07 #77
Maffe Fries
pi_164949504
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zo op het oog een vrolijk kereltje die Max, maar eenmaal die helm op is het gewoon een klootzak van het zuiverste water. Ik mag dat wel hoor. Niks geen respect voor de gevestigde orde, gewoon de spreekwoordelijke beuk erin en gaan en achteraf ook zeker niet op zn mondje gevallen om te zeggen waar het op staat (of waar hij vind dat het op staat :P ). En dat met zijn 18 jaar.

Er rijden dit jaar in totaal aan 11 wereldtitels mee. En Verstappen komt net goed en wel kijken en geeft geen ene neuk. _O_
mja, deel 2 van zijn uitspraken zijn gewoon niet slim. Dan ben je in je hoofd meer bezig met wrok en wraak dan met het proberen om alsnog het beste resultaat te halen.
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:17:22 #78
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_164949568
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_164949822
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nu is het echt wachten op de eerste die niet zomaar aan de kant gaat voor Max.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_164949901
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Prima toch :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:25:08 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_164949920
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Helaas voor de meesten is Max enorm berekenend.
Hij weet prima hoe je in moet halen en heeft dat al een flink aantal keren laten zien. Hij verwacht ook helemaal niet dat mensen aan de kant gaan voor hem, hij is degene die de actie maakt.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_164949956
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, deel 2 van zijn uitspraken zijn gewoon niet slim. Dan ben je in je hoofd meer bezig met wrok en wraak dan met het proberen om alsnog het beste resultaat te halen.
Die zijn ook in the heat of the moment gedaan natuurlijk. De soep wordt niet zo heet gegeten zegmaar, hij gaat echt niet iemand van de baan rossen hoor. Maargoed, PR technisch gezien is het wellicht niet heel handig, maar dat zal het team hem ook wel duidelijk maken, geen zorgen daarover :)
pi_164949995
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:
Hij weet prima hoe je in moet halen
Lewis ook. Die heeft er welgeteld (als ik goed geteld heb tijdens de race) maar liefst 4(!!!!!) ingehaald. En dat met een Mercedes!!! Wát een driver of the day! Echt super verdient!!!!!! Man man man. Had die award aan Alfons gegeven ofzo.
pi_164950018
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Lewis ook. Die heeft er welgeteld (als ik goed geteld heb tijdens de race) maar liefst 4(!!!!!) ingehaald. En dat met een Mercedes!!! Wát een driver of the day! Echt super verdient!!!!!! Man man man. Had die award aan Alfons gegeven ofzo.
http://www.motorsport.com(...)54/?tp%5B0%5D=19&s=1
pi_164950527
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Helaas voor de meesten is Max enorm berekenend.
Hij weet prima hoe je in moet halen en heeft dat al een flink aantal keren laten zien. Hij verwacht ook helemaal niet dat mensen aan de kant gaan voor hem, hij is degene die de actie maakt.
Dat liep gisteren in de eerste bocht toch niet goed af.
pi_164951377
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

En hoeveel F1 races heb jij al gewonnen? Oh ja.. Die gast zit nog geen half jaar in een competitive wagen op enkele circuits en jij klaagt dat die pas 1 wedstrijd heeft gewonnen :? :') :')
pi_164951420
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Driver off the day was 100% Alonso vond ik. Alonso zijn start was ook beter volgens mij want tijdens de rode vlag situatie zat die gewoon voor Hammilton terwijl die erachter begonnen was.
pi_164951514
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:01 schreef davedavy het volgende:

[..]

En hoeveel F1 races heb jij al gewonnen? Oh ja.. Die gast zit nog geen half jaar in een competitive wagen op enkele circuits en jij klaagt dat die pas 1 wedstrijd heeft gewonnen :? :') :')
Ik was sarcastisch en deed de trolls na :6
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:17:51 #89
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_164951920
Tsja.. het zijn natuurlijk pogingen van de gevestigde orde om Max te beïnvloeden en zijn ontwikkeling af te remmen. Ze willen hem de fout in dwingen, zodat hij aan zichzelf gaat twijfelen.

Het zal waarschijnlijk niet lukken, maar ze hebben op kwaliteit nu al moeite om de - in verhouding nog altijd onervaren - Max de baas te zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 augustus 2016 @ 22:20:52 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164952038
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:17 schreef Vriezzer het volgende:
Tsja.. het zijn natuurlijk pogingen van de gevestigde orde om Max te beïnvloeden en zijn ontwikkeling af te remmen. Ze willen hem de fout in dwingen, zodat hij aan zichzelf gaat twijfelen.

Het zal waarschijnlijk niet lukken, maar ze hebben op kwaliteit nu al moeite om de - in verhouding nog altijd onervaren - Max de baas te zijn.
Dat bedacht ik me vandaag ook. Al sinds hongarije diverse coureurs aan het klagen over zijn verdedigende acties. Dat zij n natuurlijk ook mind games.
pi_164952305
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me vandaag ook. Al sinds hongarije diverse coureurs aan het klagen over zijn verdedigende acties. Dat zij n natuurlijk ook mind games.
Kimi klaagt er al over sinds USA 2015 :P
pi_164954703
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat liep gisteren in de eerste bocht toch niet goed af.
Dat was helemaal op het conto te schrijven van Vettel. Max dook (terecht) het gat in naast Kimi, die netjes ruimte liet. Totdat Vettel als een idioot naar binnen kwam zeilen.

Ik denk dat er in het ferrari paddock nog wel de nodige Italiaanse scheldwoorden zijn gevallen, aangezien het ook een barcelonaatje kon worden met een dubbele DNF voor ferrari.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_164954914
Ik denk dat alle argumenten nu wel voorbij zijn gekomen. Op naar Monza!
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:56:42 #94
356891 Abed
hooggeleid
pi_164954946
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:55 schreef aesop het volgende:
Amen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164955457
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

moet het nu wel laten rusten.. niet die blinde woede mee nemen naar de volgende race, Gilles Villeneuve heeft zich daardoor doodgereden.. (wilde zich perse voor Pironi plaatsen, maar deed nog 1 rondje op versleten quali banden en bij het inhalen van Mass dacht ie niet na, (teveel bezig om maar voor Pironi te staan op de grid, (waar hij geen kans meer ophad)
pi_164955493
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:55 schreef aesop het volgende:
In de categorie 'Hoe is het nu met", Magnussen lijkt gewoon te gaan rijden in Monza, maar een blessure aan je enkel met tig keer gasgeven of remmen per rondje en dat keer 51... En dat is slechts alleen de race.. hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zeg :D (Feitelijk gaat ie dan gewoon terug waar hij vandaan komt).
pi_164956972
Hadden de stewards een dagje vrij ofzo? NIet per ce vanwege max zn acties maar er waren wel meerdere dingen die op zn minst een investication verdiende. Alonso zn release in de pitlane en het incident met wehrlein en button bijvoorbeeld, en dan waren er nog wel een paar. Maar volgens mij heeft maar 1 iemand een 5 second tme pentalty gekregen, kan alleen niet meer herinneren wie
pi_164957003
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 04:22 schreef opreis het volgende:
Hadden de stewards een dagje vrij ofzo? NIet per ce vanwege max zn acties maar er waren wel meerdere dingen die op zn minst een investication verdiende. Alonso zn release in de pitlane en het incident met wehrlein en button bijvoorbeeld, en dan waren er nog wel een paar. Maar volgens mij heeft maar 1 iemand een 5 second tme pentalty gekregen, kan alleen niet meer herinneren wie
Nasr dacht ik. En die penalty kreeg die ook alleen maar omdat zijn offtracks automatisch gedetecteerd werden met sensors :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 30-08-2016 04:52:40 ]
pi_164957032
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

In de categorie 'Hoe is het nu met", Magnussen lijkt gewoon te gaan rijden in Monza, maar een blessure aan je enkel met tig keer gasgeven of remmen per rondje en dat keer 51... En dat is slechts alleen de race.. hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zeg :D (Feitelijk gaat ie dan gewoon terug waar hij vandaan komt).
Ik ga er vanuit dat Magnussen gewoon rijd. Ik weet niet meer welke enkel het was, ik dacht zijn linker ? Als het inderdaad links is kan het nog wel pijnlijk zijn met remmen. Met rechts hoef je alleen gas te geven daarvoor hoef je bijna geen kracht te gebruiken.

Mocht hij toch niet rijden dan rijd Ocon in de Renault en mag Haryanto nog een keer de Manor besturen. Weet alleen niet of dat een voordeel is voor Ocon. De Manors gaan als een raket op de rechte stukken. Dus die zouden komend weekend zomaar eens best goed kunnen gaan.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:49:38 #100
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_164957502
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 !

1 / 43 Rusland 2016, laatste race bij STR. *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:21:01 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_164957735
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 07:49 schreef Fopje het volgende:
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 !

Ja heb m besteld :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_164959244

:+
pi_164959260
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:29 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

:+
^O^ w/
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164959262
Is niet echt representatief natuurlijk. Want. Tsja, Baku. De meeste fans zullen in West Europa zitten, sowieso. En dat er dan zo'n debiel getalenteerde Nederlander meedoet helpt natuurlijk ook nog mee als het dan in België is :)
Ja doei.
pi_164959276
Neemt neit weg dat het in Baku wel echt schandalig was. Kan je beter bedenken of je het niet beter ergens anders kunt gaan houden. Gewoon kosten omlaag gooien en op beide circuits in Duitsland doen ipv om het jaar ofzo :+
Ja doei.
pi_164959288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja heb m besteld :@
Idem :)
pi_164959303
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
Neemt neit weg dat het in Baku wel echt schandalig was. Kan je beter bedenken of je het niet beter ergens anders kunt gaan houden. Gewoon kosten omlaag gooien en op beide circuits in Duitsland doen ipv om het jaar ofzo :+
Of op Magny cours in Frankrijk of Imola of Zandvoort
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164959339
Zandvoort :') voor als je nog langer in de file wilt staan dan afgelopen weekend :')

Compleet niet haalbaar om daar nog en groot evenement te houden zoals F1. Als NL, dan moet er een compleet nieuw circuit aangelegd worden ergensin de Flevopolder ofzo. Maargoed, die discussie is ook al honderdmiljoenmiljard keer gevoerd :+
Ja doei.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:38:47 #109
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_164959343
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
Die lege tribunes maken hem weinig uit, zolang de droefhertog van Azerbeidzjan maar die paar honderd miljoen overmaakt.
I'm not the girl in the picture..
pi_164959348
quote:

Wanneer komt die van barcelona eigenlijk? Die heb ik al maanden in preorder staan :(
pi_164959367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:27 schreef Meike26 het volgende:
hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zeg :D
Loopt Carmen daar nog steeds rond? Dat zou ook wel een publiciteitsstunt zijn natuurlijk :)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:53:48 #112
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_164959581
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Loopt Carmen daar nog steeds rond? Dat zou ook wel een publiciteitsstunt zijn natuurlijk :)
Niet als ze buiten de 107% valt natuurlijk :D
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:55:00 #113
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_164959601
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:35 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Of op Magny cours in Frankrijk of Imola of Zandvoort
Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijn :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:02:16 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164959716
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Zandvoort :') voor als je nog langer in de file wilt staan dan afgelopen weekend :')
Dat valt ook wel mee :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164959906
http://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=43112

Ik denk dat de stewards de straf wel de volgende race hadden laten toepassen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:27:51 #116
356891 Abed
hooggeleid
pi_164960013
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:55 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijn :)
Idd, prachtig circuit.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:39:08 #117
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164960194
quote:

Besteld *O*
pi_164960277
quote:

[..]

Die makeover zou dan wel moeten zorgen dat de baan er precies zo uitziet als Zandvoort of een ander goed circuit. Als 1 van de redenen om het niet op Zandvoort te doen al is dat de paddock te klein is, dan is Zolder helemaal geen optie. Daar zit nog geen 10 meter tussen het rechte stuk achter de pits langs en het pitgebouw.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:50:36 #119
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164960388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:43 schreef TagForce het volgende:

[..]

Die makeover zou dan wel moeten zorgen dat de baan er precies zo uitziet als Zandvoort of een ander goed circuit. Als 1 van de redenen om het niet op Zandvoort te doen al is dat de paddock te klein is, dan is Zolder helemaal geen optie. Daar zit nog geen 10 meter tussen het rechte stuk achter de pits langs en het pitgebouw.
Zandvoort zit vooral met het probleem dat de baan aan het verzakken is, vooral op het rechte stuk. De boel is onderkelderd, maar dat staat helemaal vol met stutten om het nog een beetje overeind te houden. Om dat weer in orde te krijgen zal de hele baan opnieuw aangelegd moeten worden.
pi_164960431
Met al die engelsen op Spa dacht ik eerder aan een 3e Maasvlakte. Mooi opgespoten eilandje Hollandse baggertechniek. Een ferryhaven voor de Britten, jachthaven, vliegstrip voor de privejets.

A15 naar 6 stroken verbreden.

En dan geen Tilke maar meer highspeed zoals Silverstone en natuurlijk wat van Zandvoort erbij.

De rest van jaar een vakantiepark voor de Duitsers.
.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:53:25 #121
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164960441
Het heeft even geduurd maar onze zeikerd villeneuve heeft ook gereageerd;

http://www.motorsport.com(...)ion-from-fia-811480/
pi_164960474
Spuit 11.
Ja doei.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:56:27 #123
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164960510
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
Spuit 11.
Oh :@

Hij stond pas een uur op reddit.
pi_164960664
quote:

is er ook een Spa editie met kapotte voorvleugel
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:15:38 #125
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164960846
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:05 schreef Beach het volgende:

[..]

is er ook een Spa editie met kapotte voorvleugel
Fopje heeft wel die zonder engine cover toch?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:23:24 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164960992
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zandvoort zit vooral met het probleem dat de baan aan het verzakken is, vooral op het rechte stuk. De boel is onderkelderd, maar dat staat helemaal vol met stutten om het nog een beetje overeind te houden. Om dat weer in orde te krijgen zal de hele baan opnieuw aangelegd moeten worden.
Dat is sowieso al nodig. Dit asfalt ligt er al millennia.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164961222
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Het grootste probleem is gewoon geld.

Zelfs Spa hangt al jaren aan een zijden draadje.
pi_164961292
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het grootste probleem is gewoon geld.

Zelfs Spa hangt al jaren aan een zijden draadje.
Spa maakt 8M verlies ieder jaar. Zelfs met 30000 extra verkochte kaarten maak je dat niet goed.

Daarom is de staat of infrastructuur van Zandvoort niet belangrijk. Je moet kijken wat je nog meer kan doen om de investering en de 50M Berrnie toeslag terug te verdienen.
.
pi_164961299
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:38 schreef motorbloempje het volgende:

Compleet niet haalbaar om daar nog en groot evenement te houden zoals F1. Als NL, dan moet er een compleet nieuw circuit aangelegd worden ergensin de Flevopolder ofzo. Maargoed, die discussie is ook al honderdmiljoenmiljard keer gevoerd :+
En jij hebt er nu persoonlijk voor gezorgd dat deze discussie hier voor de hondermiljoenmiljard + 1 keer gevoerd wordt ;( .
Woei!
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:42:28 #130
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_164961344
quote:

[..]

die 4,2km _O- Paddock te klein en geen kampeer en parkeer mogelijkheid (langs het kanaal is veel te klein). Alleen dat al gaat voor enorme problemen zorgen. Voordeel is dat verkeer richting Antwerpen, Maastricht/Heerlen/Eindhoven, Brussel en Luik enorm snel weg kan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:49:58 #131
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164961518
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

die 4,2km _O- Paddock te klein en geen kampeer en parkeer mogelijkheid (langs het kanaal is veel te klein). Alleen dat al gaat voor enorme problemen zorgen. Voordeel is dat verkeer richting Antwerpen, Maastricht/Heerlen/Eindhoven, Brussel en Luik enorm snel weg kan.
Toch was het heerlijk wakker worden op de camping binnen het circuit :P Is die nu helemaal weg dan?

Edit: oh parkeer-mogelijkheid. Ik las campeer-mogelijkheid 8)7
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:54:52 #132
356891 Abed
hooggeleid
pi_164961616
Binnenkort een paar Manor posters aan de muur :)
http://www.manorracing.co(...)posters#&gid=1&pid=1
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:56:56 #133
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_164961666
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wanneer komt die van barcelona eigenlijk? Die heb ik al maanden in preorder staan :(
Volgens mij aan het eind van dit jaar.

Die van gisteren is al verzonden _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_164961708
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:56 schreef Fopje het volgende:

[..]

Volgens mij aan het eind van dit jaar.

Die van gisteren is al verzonden _O_
De mijne ook. Kan in de bevestiging niet zien welk nummer ik heb; dat kon bij een eerdere bestelling wel.

Wat was #3 eigenlijk, want die heb ik gemist volgens mij? :@
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:00:18 #135
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164961739
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

De mijne ook. Kan in de bevestiging niet zien welk nummer ik heb; dat kon bij een eerdere bestelling wel.

Was dat niet die van 1:18? Jammer dat ik die gemist heb...
Die van mij is ook onderweg :)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:00:20 #136
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_164961741
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nummer 3 was een 1/18 model.

Nu staat er geen nummer bij omdat er geen certificaat bij zit denk ik.
pi_164962074
Nr1 baal ik wel van dat ik die niet had :(
pi_164962229
F1Nova twitterde op zondag 28-08-2016 om 16:28:05 For those asking THIS is why drivers do not enjoy the car in front suddenly weaving #F1 (via Motors TV France) https://t.co/ib6naZlHSy reageer retweet
pi_164962411
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:20 schreef Dimachaerus het volgende:
F1Nova twitterde op zondag 28-08-2016 om 16:28:05 For those asking THIS is why drivers do not enjoy the car in front suddenly weaving #F1 (via Motors TV France) https://t.co/ib6naZlHSy reageer retweet
Leuk, maar Verstappen deed gewoon een verdedigende actie uit het boekje. Dat het gros van de coureurs gewoon iemand voorbij laten met DRS wil niet zeggen dat dat zomaar moet.

Kimi had beter een actie uit kunnen lokken en dan aan de andere kant ervoorbij steken, want dan had Max hem niet meer op mogen vangen. Kimi zou met zijn ervaring beter moeten weten. Vind ik dan. :@
pi_164962783
Martin Brundle:

quote:
Sky F1 pundit Martin Brundle considers what F1 could learn from the Max Verstappen factor at Spa - and what lessons the under-fire Red Bull youngster needs to learn on the track too...

It's all about the drivers - always was and always will be.

That's what motivates the fans as we saw at a packed Spa Francorchamps at the weekend, a swelling of the normal enthusiastic crowd because a strong-minded teenager with beautiful driving skills has turned up on the scene and ignited F1.

It doesn't always please the teams, manufacturers or administrators, but it's the human element of who's fastest, who's strongest, who's bravest, who's the best?

It's not rocket science. Giving a driver a 55-place grid penalty on a 22-car grid confuses and bores the fans. They want to see high speed close action, and so we should spend 50% less money on these fat complicated cars and have 26 fully competitive cars on a grid piloted by 26 'Verstappens' who are all there on talent and not financial background.

That's utopia, probably a false dream, but should at least be a primary target. Then the grandstands would be full everywhere, TV sets switched on, sponsors aplenty, and viable profitable tracks fighting to promote races at fair prices to the loyal fans. Rant over.

I said in my post-Hungary column that Max Verstappen would have to moderate some of his tactics, especially the very late move to defend a slipstream, because it will cost him results and could well end in a massive accident. I stand by that; if he wants to win multiple championships, he has to pick his fights a little more carefully.

Meanwhile, just as I witnessed with Ayrton Senna and Michael Schumacher, he is establishing a position in the psyche of all the other key players, 'I will fight you hard at every opportunity, beware'.

Quite how he has the audacity and confidence to then accuse other drivers of wrecking his race and crying foul on Nico Rosberg in Hockenheim is both highly impressive and slightly alarming.

I would put the first corner contact in Spa as 50/50 Vettel/Verstappen. The only thing Raikkonen was guilty of is making a great start and possibly being a little cautious in turn one. But then Kimi has been through there many times at the start of an F1 race and Max hasn't...

I don't buy Seb Vettel's excuse that the mirrors are small and that he didn't know Max was up the inside of Kimi. The apex of turn one on lap one of any race at Spa will almost certainly contain one or more cars taking a lunge or plain out of control. With Vettel's sweep in, we have to wonder whether the Ferraris would have connected regardless of Verstappen.

Max V had a relatively poor start and decided to put it right straight away by nosing into the danger zone. It was interesting to read Paddy Lowe of Mercedes (and formerly McLaren and Williams) fame saying that their drivers are instructed on historical lines to take, or not, in T1 lap 1, and that line is perilous. Broken bodywork or a puncture is highly likely and Max would have been wiser to line up and use exit momentum instead.

He had two separate pressures bearing down. He was the only car in the top six on supersofts and to make that work, he ideally needed to pass Rosberg for the lead. Also, an hour and a half before, he'd been on a driver track parade where half the massive crowd made it clear who they were supporting. I defy anyone, teenager or not, to feel anything other than a sense of pressure and duty from that.

His high-speed very late slipstream defence has to stop, for the sake of drivers, marshals and spectators. That's an airplane crash waiting to happen.

Otherwise, I thought the Stewards, interestingly consisting of two former drivers on this occasion, did well to let some of the wheel to wheel/sidepod contact go unpunished. It's all very subjective and open to interpretation of course, but the fine line between hard racing and dangerous driving needs to be observed carefully. We need a smaller selection of more regular semi-permanent Stewards for this to work more consistently.
meer hier: http://www.skysports.com/(...)re-track-controversy
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:19:04 #141
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_164963567
quote:
His high-speed very late slipstream defence has to stop, for the sake of drivers, marshals and spectators. That's an airplane crash waiting to happen.
Maar wie moet wat stoppen?
Moet de nieuwe regel worden dat de verdediger niet meer mag verdedigen als de aanvaller op 1 meter van zijn achterkant zit?
Of zou de aanvaller eerder uit de slipstream moeten komen om de verdediger een kant te laten kiezen (waarna de aanvaller altijd nog via de andere kant er langs kan)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_164963722
http://motorsport.nextgen(...)-ousting,108101.html
Ik ben niet de enige die Haryanto mist.
pi_164964843
Die lui moeten niet piepen en gewoon gaan racen. Als de FIA het nieteens waard vind om te onderzoeken moeten ze neit zeiken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:56:59 #144
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_164965639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:26 schreef Beach het volgende:
http://motorsport.nextgen(...)-ousting,108101.html
Ik ben niet de enige die Haryanto mist.
Het is niet zo heel raar dat Ocon een stukje achter 'm zit. Hij zit voor het eerst een heel weekend in een F1 auto en voor het eerst in die specifieke auto. Het zou me niet verbazen als Wehrlein binnenkort stevige competitie van 'm gaat krijgen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:02:57 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164965726
quote:
Joe Saward

There has been a lot of comment about the adventures of Max Verstappen and the Ferraris in the race and it seems that a lot of people assume that because they have a TV and a rewind button they are, therefore, qualified to have an opinion to challenge the decisions of race officials, who have access to far more information and data than the average fan can imagine. It should also be pointed out that the stewards last weekend were Danny Sullivan and Felipe Giaffone, both former top-line racing drivers, plus Dr Gerd Ennser, the chief steward of the DTM for the last 10 years and a full-time professional judge in his native Bavaria when he is not going racing. If they had felt that anyone was driving beyond acceptable boundaries, then they would have reacted. They did not. One can say that Verstappen was certainly pushing the limits of what is acceptable, but that’s racing, isn’t it? Loads of F1 fans spend their time complaining that’s there is not enough racing and when they get it, they complain that it is too dangerous.

bron
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:04:59 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_164965765
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:51 schreef F1gamer het volgende:
Max bij peptalk nu

o het is complicatieaflevering :{
welke complicaties heeft ie dan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_164965876
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:04 schreef fathank het volgende:

[..]

_O-
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:16:02 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164965930
quote:

[..]

Een kapotte vloer. Hij reed te veel vooraan dus hij heeft voortaan een extra handicap
pi_164965946
quote:

[..]

O-benen en last van zijn onderrug. Dit komt door het extreme formaat en gewicht van zijn ballen. :P
pi_164967009
Het is jammer dat er zoveel controverse is rond het rijden van Max afgelopen weekend. Eén van de mooiste inhaal-acties, buitenom bij Grosjean in rondje 23, blijft zo nogal onderbelicht. Weer op een plek waar niemand anders het ook maar probeert.
pi_164967114
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is jammer dat er zoveel controverse is rond het rijden van Max afgelopen weekend. Eén van de mooiste inhaal-acties, buitenom bij Grosjean in rondje 23, blijft zo nogal onderbelicht. Weer op een plek waar niemand anders het ook maar probeert.
Ja doei.
pi_164967195
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies mijn mening erover.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:00:59 #153
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164967752
quote:
Post dan meteen een filmpje ervan!
pi_164967897
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Post dan meteen een filmpje ervan!
Ik kon 'm niet vinden maar hij staat bij de onboard beelden op de officiele Formule 1 pagina.

https://www.formula1.com/(...)ard-best-action.html

Van buiten zag het er nog opmerkelijker uit. Brundle zocht naar woorden om de actie te omschrijven maar kwam er niet uit. Kort daarna raakten Alonso en Hulkenberg elkaar bij het verlaten van de pits, zodoende kreeg het niet de aandacht die het verdiende.
pi_164967967
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik kon 'm niet vinden maar hij staat bij de onboard beelden op de officiele Formule 1 pagina.

https://www.formula1.com/(...)ard-best-action.html

Van buiten zag het er nog opmerkelijker uit. Brundle zocht naar woorden om de actie te omschrijven maar kwam er niet uit. Kort daarna raakten Alonso en Hulkenberg elkaar bij het verlaten van de pits, zodoende kreeg het niet de aandacht die het verdiende.
Jammer dat daar geen streamable van is ja. Dat was echt mooi weer :9
Ja doei.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:15:50 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164968024
Daar kun je ook duidelijk zien dat de move van Max naar de binnenkant helemaal niet laat was, Raikkonen gaat gewoon veel te laat van het gas.

Ik vond eigenlijk die actie de ronde daarvoor minder, Max duwt Raikkonen gewoon naast de baan bij het uitkomen van die eerste bocht van de chicane. Maar dat mag ook gewoon. Dat vind ik eigenlijk het enige probleem, dat die divebombs gewoon toegestaan worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:22:54 #157
163650 Greys
pi_164968167
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vond dat stuk van Dinges (voornaam kwijt) Hamilton (toch?) op FB waar jij op reageerde ook wel goed. Maar kan het niet meer vinden. Of staat het hier al? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164968289
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond dat stuk van Dinges (voornaam kwijt) Hamilton (toch?) op FB waar jij op reageerde ook wel goed. Maar kan het niet meer vinden. Of staat het hier al? :@
Lewis ?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:37:55 #159
163650 Greys
pi_164968510
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Lewis ?
Hahaha. Nee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164969493
Jezus wat stelt Frank Dane echt idiote vraag aan Max

'''Verbrand je net zoveel rubber op baan als in bed''
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164969637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:19 schreef F1gamer het volgende:

Ik moest googelen, maar kennelijk is het familie van Robert Jensen, dus dat verklaart een hoop.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_164969784
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:19 schreef F1gamer het volgende:

Ach de vraag werd niet in een serieus sportprogramma gevraagd maar waarschijnlijk bij RTL Boulevard.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:31:55 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164969805
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:31 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ach de vraag werd niet in een serieus sportprogramma gevraagd maar waarschijnlijk bij RTL Boulevard.
Correct :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164969867
Aanstaande maandag bij peptalk op ziggo vragen met iets hoger niveau voor Max
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:43:17 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164970118
quote:
Ik kan me niet herinneren die gezien te hebben?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:45:28 #166
Maffe Fries
pi_164970191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:34 schreef F1gamer het volgende:
Aanstaande maandag bij peptalk op ziggo vragen met iets hoger niveau voor Max
Dat hangt natuurlijk er helemaal vanaf op welke plek het interview opgenomen wordt ;)
pi_164970435
Ik vind sowieso dat ze de sport veel beter zouden kunnen uitzenden voor de fans. Tegenwoordig met interactieve tv zouden ze je mooie inhaalacties tijdens de wedstrijd terug kunnen laten kijken welke niet aan bod komen tijdens de race.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:57:08 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164970494
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
Daar kun je ook duidelijk zien dat de move van Max naar de binnenkant helemaal niet laat was, Raikkonen gaat gewoon veel te laat van het gas.

Ik vond eigenlijk die actie de ronde daarvoor minder, Max duwt Raikkonen gewoon naast de baan bij het uitkomen van die eerste bocht van de chicane. Maar dat mag ook gewoon. Dat vind ik eigenlijk het enige probleem, dat die divebombs gewoon toegestaan worden.
Als je voor ligt mag je de ideale lijn rijden. Dus ook daar deed hij niets fout, Kimi remde gewoon te vroeg.
pi_164970564
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:54 schreef habitue het volgende:
Ik vind sowieso dat ze de sport veel beter zouden kunnen uitzenden voor de fans. Tegenwoordig met interactieve tv zouden ze je mooie inhaalacties tijdens de wedstrijd terug kunnen laten kijken welke niet aan bod komen tijdens de race.
Helaas Bernie vindt de sport meer voor mannen van 80 die een Rolex kunnen betalen. Die vroeger nog zwartwit tv hadden.
.
pi_164970620
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Helaas Bernie vindt de sport meer voor mannen van 80 die een Rolex kunnen betalen. Die vroeger nog zwartwit tv hadden.
Dan val ik helemaal buiten de doelgroep, want vrouw en jong
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164970648
Em dat je gewoon kan kiezen dat je met Max mee kan kijken onboard :9
pi_164970987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren die gezien te hebben?
Ik was verbaasd dat ik er niets van teruglas hier in het topic. De regie was er ook aan de late kant bij en zoals gezegd: vrij vlak daarna ging het alleen nog maar over die actie van Alonso en Hulkenberg. Ook op Sky kreeg die actie daardoor weinig aandacht. Brundle was redelijk lost for words.
pi_164971041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik was verbaasd dat ik er niets van teruglas hier in het topic. De regie was er ook aan de late kant bij en zoals gezegd: vrij vlak daarna ging het alleen nog maar over die actie van Alonso en Hulkenberg. Ook op Sky kreeg die actie daardoor weinig aandacht. Brundle was redelijk lost for words.
In positieve zin toch?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:22:49 #174
Maffe Fries
pi_164971101
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

In positieve zin toch?
ja. Hij heeft daar nog nooit een inhaalactie gezien en vond deze actie misschien nog wel mooier dan vorig jaar bij Blanchimont
pi_164971131
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

In positieve zin toch?
Zeker. Verbazing vermengd met bewondering vanwege de plek.
pi_164971141
Peter Windsor zijn kijk op move van Max op Spa...

..en over de eerste bocht.

pi_164971181
Jammer dat geen beelden buiten de cockpit zijn van die inhaalactie
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164971227
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je voor ligt mag je de ideale lijn rijden. Dus ook daar deed hij niets fout, Kimi remde gewoon te vroeg.
Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb. Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen. Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten.

T1 was wel gewoon legaal, niet heel slim naar mijn mening, maar wel binnen de regels. Hetzelfde geldt voor het verdedigen op Kemmel. Het is wel gevaarlijk om zo te verdedigen en het gaat ongetwijfeld nog een keer goed fout. Maar het is allemaal binnen de regels en het maakt het wel spannend elke keer. Kimi had ook wel moeten weten dat Max dat ging doen want het is niet de eerste keer dat die dit meemaakt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:28:08 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164971248
Ik heb Max gewoon de bocht zien halen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:31:42 #180
163650 Greys
pi_164971349
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164971739
Jack Plooij over Kimi _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164971768
Persdame van Ferrari stuurt Kimi eerst lang Jack om hem wat te laten ontdooien _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164971982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb Max gewoon de bocht zien halen?
Kijk dan nog maar eens goed. 2e knik sneed die af.
pi_164972405
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb. Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen. Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten.
Hij raakt buiten de baan omdat ze bij de apex elkaar iets raken. Daardoor moet hij iets corrigeren (kijk maar naar de stuurbewegingen onboard) en haalt hij het net niet. Raken ze elkaar niet, haalt hij die bocht netjes, zonder blokkerend wieltje.

Raikkonen dacht gewoon dat hij er daar al was, maar onderschatte daar dat Verstappen én later kon remmen én nog eens gewoon de bocht kan houden.
pi_164972422
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:42 schreef F1gamer het volgende:
Jack Plooij over Kimi _O-
"Ik ben geen journalist, ik ben een fan."
pi_164972607
Ik vraag mij eigenlijk af waarom Raikkonen zo vroeg remt. Hij deed het bij T1 waardoor Max ernaast kon komen en nogeens na de inhaalmaneuvre. Als hij later had geremd had Max er ook weer naast kunnen gooien.

Een divebomb is meer zoals Ricciardo deed op Vettel in Spanje, zo laat remmen dat je de bocht niet meer haalt en alleen maar rechtuit kan glijden.

Misschien iets van de Redbull's?
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:08:00 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164972671
Räikkönen had vroeg moeten remmen om achterlangs de kunnen kruisen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:50:57 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164974707
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb.
Eh nee. Hij blokkeerde zelfs geen wiel. Hij hield alleen de bocht niet doordat Kimi 'm aantikte

quote:
Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen.
Andersom. Max hield de ideale lijn, kimi bleef meerijden in plaats van gewoon remmen en tikte Max aan

quote:
Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten.
Kimi heeft mazzel.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:08:49 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_164975408
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:06 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom Raikkonen zo vroeg remt.
Omdat hij al een dagje ouder is.
Je ziet het bij heel veel van zijn inhaal-pogingen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:46:24 #190
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_164976621
The_Pamas twitterde op dinsdag 30-08-2016 om 21:27:23 2000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen 2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen#BelgiumGP #Spa @Max33Verstappen https://t.co/C1j2EMnP8M reageer retweet
:P
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_164976710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat hij al een dagje ouder is.
Je ziet het bij heel veel van zijn inhaal-pogingen.
Misschien weet Raikkonen wel dat de race niet gewonnen kan worden in bocht 1 en wil hij geen schade rijden.
pi_164976916
Deze hier al geplaatst?
racingnews365.nl/helmut-marko-laat-villeneuve-ophouden-zeuren/
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:12:23 #193
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_164978160
quote:
Haha, wel tof om dat enthousiasme te zien en te horen. Iemand die weet waar dat voorprogramma te vinden is van Sky met Johny Herbert?!
pi_164978209
Verkeerde video/post quoten. :')
pi_164980695
Column Gary Anderson - Autosport.com

quote:
Why Verstappen did nothing wrong

Max Verstappen was in the middle of much of the Belgian Grand Prix action and again attracted criticism from some of his rivals, but that finger-pointing is ill-directed

I had the luxury of not watching the Belgian Grand Prix live because other commitments took priority - like a weekend on my narrowboat with my grandkids - so that meant I didn't see the race until Monday evening.

I say it was a luxury because, having followed the Autosport Live coverage online while cruising down the Grand Union Canal - which was great - I knew the result. But when it came to judging the incidents Max Verstappen was involved in, I was able to read what others thought without a preconceived opinion of my own.

In many ways, for all the incidents and accidents, the result of the grand prix was broadly what you would have expected. Mercedes again dominated, with Nico Rosberg leading from start to finish and Lewis Hamilton coming through to third from the back of the grid.

The obvious place to begin is the start. With Rosberg on pole, Verstappen second and the Ferraris of Kimi Raikkonen and Sebastian Vettel on the second row, we had the ingredients for the first incident.

We know the first corner at Spa is a potential accident zone, and once Verstappen had bogged down he had to recover from his poor start.

He actually did a very good job to get up the inside and alongside Raikkonen. Verstappen has had some criticism for this move, but look at the facts.

He didn't lock up, so he was fully in control of turning the car into the corner. He couldn't have been any further to the inside kerbs, but Raikkonen still chopped across him - primarily because Vettel was, in turn, chopping him and he had nowhere else to go.

Verstappen got a lot of abuse in the media for what happened, but I don't think it was justified.

There is such thing as a racing incident, and this was one of them. There was only one driver you could say was at fault, and that's the four-time world champion Vettel. He'd been around that corner at Spa on the first lap of a grand prix nine times previously and should know that, if you are on the outside, you can expect trouble from those on the inside.

All three drivers suffered the consequences of the car damage, and all three would probably do something different if they encountered the same set of circumstances again. But unfortunately it's only us viewers who can hit rewind - and even that doesn't change what happens.

For the drivers it's all about instant decisions and making the correct ones on more occasions than you do the wrong ones. That's what they get paid so highly for.

Verstappen's overtaking, and defence against being overtaken later in the race, was also acceptable. He was right on the limit, but again that's what makes him stand out from the rest.

As a new driver in F1 you need to stamp your authority from day one, and that's what he's doing. The greats before him did it and if the others around him can't cope with it then it's probably time for them to move on. After all, drivers like Ayrton Senna and Michael Schumacher had their critics and they didn't do badly.

What the other drivers need to remember is that, at the age of 18, Max Verstappen is now the box-office draw for Formula 1 and it's only his way of driving that's doing that.

The day he matures and doesn't drive in his own aggressive way is the day he simply becomes another one of the drivers on the F1 grid.

I have worked with many young, new-to-F1 drivers and have to say it can be frustrating when they throw things away when, if they just thought a bit little more about what they were doing, they could have pulled out a better result. But we were rarely in a winning position, just points gathering.

It's different when you're driving for a potentially championship-winning team. You need to take every opportunity when it's presented to you.

Keep it up Max, I love your style and it's the others that need to come to terms with the fact that you are totally committed to being a winner.

Looking back at those I've worked with, there were some similarities with Eddie Irvine in his early days.

He came into F1 with Jordan at the end of 1993 and managed to have his famous run-in with Senna at Suzuka - and then he got a three-race ban (originally one, but extended as a result of us appealing) for a crash at Interlagos that ended up with Jos Verstappen practically landing on Martin Brundle's head.

But, like Max, Eddie was actually hard but fair at that time. Look at that race at Suzuka, where he went around numerous well-established drivers in the first two corners. Some complained, but it was there for anyone to do and he did the job. So it wasn't a problem for me as technical director.

What I've found very frustrating over the years is when team-mates take each other out. That's not happened with Max - yet - but it may only be a matter of time. This is what Christian Horner at Red Bull will be keen to avoid.

It's worth taking a little look at the aftermath of that first-corner incident at Spa. Both Verstappen and Raikkonen pitted for new noses and Red Bull's went like clockwork. The team has obviously put a lot of work into it.

Ferrari's nose change is best described as another grande casino, and that tells you about the difference between the teams.

Ferrari seems to treat everything that happens as a new, unexpected event. There's no real forward planning and preparation for the things that could go wrong, and that's what the team is currently paying the price for.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:18:17 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_164980751
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:10 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

goed stukje :)
pi_164981455
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:10 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Wat een goede column zeg! Wauw.
pi_164981466
Je bent er radeloos van geworden?
Ja doei.
pi_164981754
bijna vrijdag mensen, start van een nieuw raceweekend *O*
Hooray for boobies!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 10:35:34 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_164982251
quote:
ik zat op dezelfe tribune strijdlustig mee te juichen :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_164982264
  woensdag 31 augustus 2016 @ 10:43:40 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164982361
Het blijft gek dat men schijnbaar denkt dat als iemand met DRS op je af komt rijden dat je hem dan maar voorbij moet laten en niet zijn lijn mag blokkeren. Wat een bizar idee :D. Net alsof Kimi het 'recht' heeft om niet te hoeven liften op een recht stuk :?? Raar.
pi_164982442
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:43 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft gek dat men schijnbaar denkt dat als iemand met DRS op je af komt rijden dat je hem dan maar voorbij moet laten en niet zijn lijn mag blokkeren. Wat een bizar idee :D. Net alsof Kimi het 'recht' heeft om niet te hoeven liften op een recht stuk :?? Raar.
Kimi klaagt alleen maar en gedraagt zich ook niet altijd naast de baan :

Excentrieke figuren maakt de sport juist leuk.
pi_164982561
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:43 schreef Fir3fly het volgende:
Het punt is natuurlijk dat het 9 van de 10 keer als je verdedigt het uiteindelijk weinig winst op levert, sterker nog, je verliest er eerder tijd door als je dan alsnog gaat verdedigen. Tijd die je later als jij iemand in wilt halen weer zelf nodig hebt..

Houdt niet in dat je zomaar alles moet laten lopen natuurlijk. Maar Max gaf wel aan dat het voornamelijk was om revanche te nemen toch?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 10:58:55 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164982630
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:55 schreef franklop het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat het 9 van de 10 keer als je verdedigt het uiteindelijk weinig winst op levert, sterker nog, je verliest er eerder tijd door als je dan alsnog gaat verdedigen. Tijd die je later als jij iemand in wilt halen weer zelf nodig hebt..
Ik reageerde op het artikel boven mijn post, had ik wellicht even moeten quoten.
pi_164982658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:55 schreef franklop het volgende:

[..]

Houdt niet in dat je zomaar alles moet laten lopen natuurlijk. Maar Max gaf wel aan dat het voornamelijk was om revanche te nemen toch?
Dat zat mij ook niet lekker en dat soort gevoelens horen niet op de baan thuis vind ik. Maar ongetwijfeld zal hij wel even apart genomen zijn. Hij heeft talent zat en komt er wel maar het is een ruwe diamant waar ook nog wat aan geschaafd moet worden. Kan ook niet anders als je 18 bent. Hij heeft andere momenten al vaak genoeg laten zien dat hij toch op de juiste plek zit.
pi_164982681
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik reageerde op het artikel boven mijn post, had ik wellicht even moeten quoten.
Dat dacht ik ook, daarom ook mijn reactie. Kan het op zich best vinden in het commentaar van Charles Bradley.
pi_164982692
Los van of het slim is om dat soort dingen te zeggen zou 't ook nog eens bedoeld kunnen zijn als 'ik blijf verdedigen totdat ze zichzelf op me stuk rijden' en ze dus effectief door hem van de baan gereden worden, verdedigend en al. Maargoed.
Ja doei.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:04:45 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164982750
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:01 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, daarom ook mijn reactie.
Dan heb je het verkeerd begrepen denk ik. Ik reageerde hier op:
quote:
For me, this was well over the limit. Moving to block a car coming with DRS just isn’t on, and I’m amazed that the driver steward, Danny Sullivan, didn’t apply at least a warning for that.

Raikkonen made his move clear, yet Verstappen’s block was a clear reaction to cover that move, not a ‘I’m choosing to defend the inside, you drive around me’ – which perhaps all DRS defensive moves should be.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:34:24 #211
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_164983239
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:48 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

grumpy old man _O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_164983993
redbullracing twitterde op woensdag 31-08-2016 om 12:02:38 Max with the final word on last weekend, as he and the Team turn focus to Monza 👊🇮🇹 #ItalianGP #F1 https://t.co/fHf0dfB7Vo reageer retweet
Ja doei.
pi_164984123
quote:
:D wat leuk dat jij rechtsvoor mij zat :P
  woensdag 31 augustus 2016 @ 12:21:01 #214
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_164984187
pi_164984235
_O- !!
pi_164984255
Eigenlijk absurd. Op heel internet gaat het al een week lang over Max Verstappen. Die 11de werd. Ik denk niet dat over een jaar nog iemand weet dat Rosberg deze race won :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 12:27:47 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164984308
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:25 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk absurd. Op heel internet gaat het al een week lang over Max Verstappen. Die 11de werd. Ik denk niet dat over een jaar nog iemand weet dat Rosberg deze race won :')
Wie?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164984385
quote:
Natuurlijk wel.
pi_164984397
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:32 schreef Beach het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Nou vooruit, dat misschien nog wel, maar waar de Force India's gefinished zijn toch zeker niet.
pi_164984410
Mijn 1:43 is onderweg en ik moet zo naar mn werk. Tevens doet de deurbel beneden het niet en moet ik dan maar hopen dat die DHL knaker en voor 1400 uur komt en bij een van de buren aanbelt om binnen te komen }:|
pi_164984468
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:33 schreef Geralt het volgende:
Mijn 1:43 is onderweg en ik moet zo naar mn werk. Tevens doet de deurbel beneden het niet en moet ik dan maar hopen dat die DHL knaker en voor 1400 uur komt en bij een van de buren aanbelt om binnen te komen }:|
waar heb je die aangeschaft? was iets met een nieuwe limited edition maar heb het even gemist
Hooray for boobies!
pi_164984471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:37 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

waar heb je die aangeschaft? was iets met een nieuwe limited edition maar heb het even gemist
https://www.verstappensho(...)odel-1-43-russian-gp

Ik vind dit overigens wel goed:
quote:
U kunt slechts 1 exemplaar per klant nummer bestellen.
Is allicht te omzeilen, maar eerdere edities werden gewoon massaal gekocht en doorverkocht voor veel te veel geld :)
pi_164984477
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

verstappen.nl
:|W
Hooray for boobies!
pi_164984485
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:33 schreef Geralt het volgende:
Briefje op de deur hangen.
pi_164984510
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:37 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

:|W
Link aangepast, geen idee of er nog zijn maar ik zou niet te lang twijfelen. 1500 is zo weg.

Overigens heb ik er eentje van Vettel waar er maar 400 van zijn en eentje van Lewis waar er maar 500 van zijn :9

=edit=
Die van Lewis zijn er maar 450 van ipv 500 zie ik nu net. Staan allemaal in een doos, er moet geschilderd worden hier en een vitrinekast gekocht worden om ze te stallen allemaal :)
pi_164984529
Ik blijf het bijzonder vinden dat zo veel volgers kennelijk zo'n fan zijn van drs dat ze vinden dat je niet mag reageren op een inhaalbeweging. Terwijl het probleem niet de verdedigende actie is, maar het gebrek aan vernuft bij degene die inhaalt. Die mag best wat meer moeite doen, lees: een voorbeweging maken en vervolgens de andere kant kiezen. Kiest hij ervoor om dat niet te doen en op het laatste moment pas een lijn te kiezen, is hij ook voor de volle 100% verantwoordelijk als het misgaat en hij erachterop knalt omdat de verdedigende coureur hem direct countert.
pi_164984589
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Link aangepast, geen idee of er nog zijn maar ik zou niet te lang twijfelen. 1500 is zo weg.

Overigens heb ik er eentje van Vettel waar er maar 400 van zijn en eentje van Lewis waar er maar 500 van zijn :9

=edit=
Die van Lewis zijn er maar 450 van ipv 500 zie ik nu net. Staan allemaal in een doos, er moet geschilderd worden hier en een vitrinekast gekocht worden om ze te stallen allemaal :)
heb hier nog een paar staan van Villeneuve, Hill en Schumacher uit 1996 of 97. Die waren een paar jaar geleden al fiks meer waard maar verkopen no way.. . :)

zal zo eens kijken of ik er ook een t-shirt voor de oudste bij doe. maatje 116 moeten ze wel hebben gok ik
Hooray for boobies!
pi_164984636
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:40 schreef aesop het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat zo veel volgers kennelijk zo'n fan zijn van drs dat ze vinden dat je niet mag reageren op een inhaalbeweging. Terwijl het probleem niet de verdedigende actie is, maar het gebrek aan vernuft bij degene die inhaalt. Die mag best wat meer moeite doen, lees: een voorbeweging maken en vervolgens de andere kant kiezen. Kiest hij ervoor om dat niet te doen en op het laatste moment pas een lijn te kiezen, is hij ook voor de volle 100% verantwoordelijk als het misgaat en hij erachterop knalt omdat de verdedigende coureur hem direct countert.
Kimi een gebrek aan vernuft verwijten? |:(
pi_164984645
Villeneuve heb ik wel interesse in, mits het Minichamps 430970003 model is; uit 97 dus en in uitstekende staat :)
pi_164984649
pi_164984691
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:
Villeneuve heb ik wel interesse in, mits het Minichamps 430970003 model is; uit 97 dus en in uitstekende staat :)
toch wel ;)
Hooray for boobies!
pi_164984761
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:48 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Wel opvallend dat niemand nog dat "shut up, I know what I'm doing" heeft gemonteerd onder de beelden van toen hij verdwaald was op Interlagos.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2016 @ 13:19:39 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_164985151
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:47 schreef Beach het volgende:

[..]

Kimi een gebrek aan vernuft verwijten? |:(
Bij die inhaalfaal van hem op Kemmel, nogal ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 augustus 2016 @ 13:23:21 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164985220
quote:
Er wordt in ieder geval veel over F1 gepraat. Bernie is wel blij met Max denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 augustus 2016 @ 13:24:40 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164985249
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wel opvallend dat niemand nog dat "shut up, I know what I'm doing" heeft gemonteerd onder de beelden van toen hij verdwaald was op Interlagos.
:D
pi_164985287
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er wordt in ieder geval veel over F1 gepraat. Bernie is wel blij met Max denk ik.
Denk ik ook wel :)

Ik ben ook blij met Max :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2016 @ 13:28:46 #237
284411 crew  heywoodu
pi_164985332
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Minichamps is pas écht blij met Max. Lekker driehonderd 'verschillende' auto's uitbrengen enzo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_164985379
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Minichamps is pas écht blij met Max. Lekker driehonderd 'verschillende' auto's uitbrengen enzo :+
Fuckers inderdaad. En die moet ik allemaal kopen. Godverdomme. Met dit tempo haal ik nooit alle Wereldkampioenen in huis. Deze maand komt zn overwinning in Spanje geloof ik ook uit.

:(

Teller staat momenteel op 15 waarvan 2 van Max zijn en dus eigenlijk niet meetellen. :(
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2016 @ 13:32:47 #239
284411 crew  heywoodu
pi_164985419
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Fuckers inderdaad. En die moet ik allemaal kopen. Godverdomme. Met dit tempo haal ik nooit alle Wereldkampioenen in huis. Deze maand komt zn overwinning in Spanje geloof ik ook uit.

:(

Teller staat momenteel op 15 waarvan 2 van Max zijn en dus eigenlijk niet meetellen. :(
Ja precies :D

Verstappen wint en hup, speciale GP Spanje-editie op de markt. Volgende keer dat hij een race wint zat er misschien ergens een sticker van 10 centimeter van een andere sponsor op de auto en dus hup, nieuwe editie op de markt. Men koopt ze toch wel :D
pi_164985570
Deze zondag zowel MotoGP als F1.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 13:49:03 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164985664
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:42 schreef Beach het volgende:
Deze zondag zowel MotoGP als F1.
En zaterdag WEC *O*.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 13:59:39 #242
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164985844
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hier staat 'ie inmiddels gebroederlijk naast Edition 2 :)
pi_164985958
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:59 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Hier staat 'ie inmiddels gebroederlijk naast Edition 2 :)
Editie 1 gemist en editie 3 (de 1:18) overgeslagen net als mij? :P
pi_164986030
Ik zou wel een in 1:18 willen. Maar vorige keer was ik te laat :( 1:43 vind ik gewoon te klein.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 14:20:46 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164986182
* Nattekat wacht nog op Spanje 2016

Inb4 uitverkocht voor ik de kans krijg ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 14:28:02 #246
Maffe Fries
pi_164986286
quote:
_O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 14:44:08 #247
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164986527
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Editie 1 gemist en editie 3 (de 1:18) overgeslagen net als mij? :P
Jah, die 1:18 had ik wel graag willen hebben, maar ja.
Edit: goejemorgen zeg... Dit is natuurlijk 4 8)7
pi_164986758
pi_164986809
'little princess' :')
Ja doei.
pi_164986901
quote:
15s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
'little princess' :')
Jaloers?
pi_164986909
Niet echt.
Ja doei.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:27:53 #252
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_164987326
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Man man man, hij is weer mooi! Die van mij ligt op het ophaalpunt maar ik ben op vakantie :P
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:43:52 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164989298
http://www.motorsportmaga(...)ppen-need-be-stopped

Het begint nu toch wel echt wanhopig te worden hoor:
quote:
The sporting regulations offer inadequate guidance on this sort of move but none should be needed; what Verstappen did at Spa on Sunday was unconditionally lethal and invited carnage. There should be no place for it – and the message to him in response should have been similarly unequivocal: a black flag. Come in, switch off the engine, get out the car; your racing for the day is done.
Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequenties _O- :').
pi_164989767
Al die lui die het er mee eens zijn is toch wel zorgelijk.... :|W
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:09:19 #255
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164989788
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequenties _O- :').
Een stelletje idioten zijn het, lekker het hele F1 steriel maken door elke actie waar dan ook keihard af te straffen. Dat is wat ze willen :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2016 @ 17:10:32 #256
284411 crew  heywoodu
pi_164989814
quote:

[..]

In zin 1 staat al 200mph, dan neem ik zoiets gelijk al niet meer serieus :+
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:10:32 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164989815
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:09 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Een stelletje idioten zijn het, lekker het hele F1 steriel maken door elke actie waar dan ook keihard af te straffen. Dat is wat ze willen :')
Dit is dan ook weer een kutargument.

Helemaal niet nodig, dit soort onzin. Er wordt gewoon een olifant van een mug gemaakt vanwege de omstandigheden van de situatie. Over drie races verdedigt iemand anders op deze manier en klaagt er niemand over.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2016 @ 17:11:38 #258
284411 crew  heywoodu
pi_164989836
quote:
waited until Räikkönen had chosen a side – and then moved that way too.
Dat is toch precies hoe je op zo'n stuk van een circuit je plek verdedigt? _O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:12:39 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164989857
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is toch precies hoe je op zo'n stuk van een circuit je plek verdedigt? _O-
Bovendien is het onwaar. Verstappen was de hele tijd aan het bewegen van de linkerkant van de baan naar de rechterkant. Kimi was gewoon zelf veel te laat met het maken van een move.
pi_164989939
Nu ik er wat langer over heb na kunnen denken, begin de kritiek op Max iets beter te begrijpen.

Om duidelijk te zijn, de huidige regels verbieden de actie van Max niet. Je mag verdedigen, dmv een enkele actie beweging links of rechts. Je mag zelf bepalen wanneer, hoever en hoe snel je die beweging maakt. Ook mag je weer een beweging terug maken, om de bocht te kunnen nemen, echter dan moet er een autobreedte overblijven.

Echter, er is een serieuze kans dat de wielen elkaar raken als Raikkonen niet afremt en met 300+ had hij weleens ergens tussen het publiek kunnen eindigen. De beweging is gevaarlijk en zou in de toekomst voorkomen moeten worden. Ik denk dat we genoeg mooie acties van Max gaan zien, zelfs als we dit verbieden.

De vraag is alleen of we nog meer regels moeten invoeren hoe te racen. Het hele probleem ontstaat vooral door het grote snelheidsverschil van DRS. We kunnen extra regels invoeren voor op het DRS gedeelte, maar misschien is het beter om het helemaal af te schaffen en weer ouderwets te racen. Laten we eerlijk zijn, het heeft niet echt de actie gebracht, die we wilden. Meer inhalingen, ja, maar wat is iedere inhaling nog waard?

Maar dat er momenteel iets niet klopt is duidelijk. De acties van Rosberg (rechtdoor blijven rijden en laat insturen) worden meteen bestraft en de acties van Max zijn niet eens under investigation geweest. Het is ook in het voordeel van ons kijkers dat de regels duidelijk en eerlijk zijn, zodat we veel actie kunnen zien op de baan.
.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:22:42 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164990033
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:17 schreef Fer het volgende:
Echter, er is een serieuze kans dat de wielen elkaar raken als Raikkonen niet afremt en met 300+ had hij weleens ergens tussen het publiek kunnen eindigen. De beweging is gevaarlijk en zou in de toekomst voorkomen moeten worden. Ik denk dat we genoeg mooie acties van Max gaan zien, zelfs als we dit verbieden.
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste is 'als als als' nooit een geldig argument wat mij betreft. Ten tweede, het is Raikkonen die hier zelf gewoon te laat een kant kiest. Max positioneert zijn auto in het midden van de baan en Raikkonen reageert gewoon veel te laat. Hij had al veel eerder rechts moeten gaan. Zie later Vettel die het veel beter doet. Eerst de aanval op rechts openen om Max tot een move te dwingen en daarna links er voorbij.

Dit hele gedoe komt alleen maar omdat Raikkonen schijnbaar vergeten is hoe je moet inhalen.
pi_164990287
Mijn str modelletje is ook binnen. Was er wel lekker snel bij blijkbaar, want heb nummer 15.

Helaas geen nummer 33. Dat was wel gaaf geweest.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_164990291
Niet insturen en iemand van de baan drukken daarmee is fout.

Je plek verdedigen zonder dat je iemand van de baan afdrukt is niet fout.

Zo moeilijk is 't niet.
Ja doei.
pi_164990301
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste is 'als als als' nooit een geldig argument wat mij betreft. Ten tweede, het is Raikkonen die hier zelf gewoon te laat een kant kiest. Max positioneert zijn auto in het midden van de baan en Raikkonen reageert gewoon veel te laat. Hij had al veel eerder rechts moeten gaan. Zie later Vettel die het veel beter doet. Eerst de aanval op rechts openen om Max tot een move te dwingen en daarna links er voorbij.

Dit hele gedoe komt alleen maar omdat Raikkonen schijnbaar vergeten is hoe je moet inhalen.
Zelfs al zou Raikkonen hem voor de gek houden, door een schijnbeweging naar rechts te maken, zelfs dan zou Max nog steeds terug naar links kunnen gaan in om de bocht te kunnen maken. Zelfs dat mag, zolang je maar een autobreedte overlaat, maar in de praktijk zou het weleens heel erg mis kunnen gaan.

Weet je eigenlijk waarom er een witte lijn bij de pitsuitgang zit? Omdat een erg getallenteerde Duitser, graag gelijk het rechte stuk op dook met 200 vs 320km. Het is gevaarlijk met deze snelheidsverschillen.
.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:40:10 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164990346
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfs al zou Raikkonen hem voor de gek houden, door een schijnbeweging naar rechts te maken, zelfs dan zou Max nog steeds terug naar links kunnen gaan in om de bocht te kunnen maken. Zelfs dat mag, zolang je maar een autobreedte overlaat, maar in de praktijk zou het weleens heel erg mis kunnen gaan.
Alles zou in de praktijk wel heel erg mis kunnen gaan. En nogmaals, Vettel lukte het wel met zijn DRS overspeed dus moet Raikkonen het ook lukken.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:40:20 #266
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164990352
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk waarom er een witte lijn bij de pitsuitgang zit? Omdat een erg getallenteerde Duitser, graag gelijk het rechte stuk op dook met 200 vs 320km. Het is gevaarlijk met deze snelheidsverschillen.
Dan moeten ze gaan zeiken op DRS en niet het feit dat Max iets doet wat gewoon toegestaan is.
pi_164990714
quote:

[..]

Een welkome bliksemafleider voor Hamilton. Er wordt nu zelfs voor het eerst gespeculeerd dat hem vanwege de commerciele belangen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als daar nou ooit aanleiding voor was dan was het wel de afgelopen anderhalf seizoen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:01:10 #268
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_164990821
quote:

[..]

wat al meerdere races zichtbaar is als Kimi achter Max zit op de baan.

* Sinister-D- herinnerd zich ergens Spanje en Hongarije nog.
pi_164991453
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een welkome bliksemafleider voor Hamilton. Er wordt nu zelfs voor het eerst gespeculeerd dat hem vanwege de commerciele belangen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als daar nou ooit aanleiding voor was dan was het wel de afgelopen anderhalf seizoen.
Waarom steeds Hamilton erbij trekken? Je besteedt wel veel tijd aan een coureur die je niks vindt. Waar wordt er gespeculeerd dan? Op fora?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 augustus 2016 @ 18:37:44 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164991498
whehehe op reddit nu een gozer die beweerd dat er geruchten zijn dat Max volgend jaar voor TR rijdt en Sainz voor RBR :')
pi_164991515
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
whehehe op reddit nu een gozer die beweerd dat er geruchten zijn dat Max volgend jaar voor TR rijdt en Sainz voor RBR :')
Ach die geruchten zullen er ongetwijfeld zijn. Het internet staat vol met de meest stompzinnige geruchten namelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_164991581
Reddit is tof.

Maar Reddit is vaak ook compleet debiel :')
Ja doei.
pi_164991610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom steeds Hamilton erbij trekken? Je besteedt wel veel tijd aan een coureur die je niks vindt. Waar wordt er gespeculeerd dan? Op fora?
De link niet gelezen? Ineens begint de Britse pers moeilijk te doen over een agressieve rijstijl en hand boven het hoofd van coureurs houden vanwege commerciele redenen. Dat lijkt me nogal selectief en het verbaast me dan ook niet dat het van Britten afkomstig is.

Hoe je erbij komt dat ik Hamilton niks zou vinden is mij een raadsel. Ik vind het een snelle maar niet erg complete coureur die heel vaak een uitstekende auto heeft gekregen en daar een potje van gemaak heeft. En nu hij een enorm superieure auto heeft moet hij door de stewards en zijn eigen teamleiding ook nog eens handje geholpen worden om Rosberg te verslaan.
pi_164991701
The_Pamas twitterde op dinsdag 30-08-2016 om 21:27:23 2000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen 2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen#BelgiumGP #Spa @Max33Verstappen https://t.co/C1j2EMnP8M reageer retweet
Ja doei.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:50:41 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164991715
quote:
Bizar. Er zijn echt mensen die denken dat dat ook zou moeten.

Het blijft wel grappig om te zien. F1 'fans' hebben over het algemeen het geheugen van een goudvis.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 18:50:44 #276
Maffe Fries
pi_164991717
quote:
ja, en Hamilton rijdt volgend jaar in een Flintstonemobiel
pi_164991735
Ik lees gewoon lang niet alles. En ben eigenlijk maar gestopt met het lezen van de commentaren op social media. Wat een AIDS is dat allemaal zeg, zowel de mensen die z'n reet uitlikken als de mensen die continu op 'm zitten te hakken. Wat een kansloosheid zeg :') _O-
Ja doei.
pi_164992392
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is anders. Toen mocht dat nog gewoon. :P
pi_164992404
Prachtige review over het eerste 'Max' boek: http://www.autoblog.nl/ni(...)iet-90496#post-90496

_O-
pi_164992995
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik lees gewoon lang niet alles. En ben eigenlijk maar gestopt met het lezen van de commentaren op social media. Wat een AIDS is dat allemaal zeg, zowel de mensen die z'n reet uitlikken als de mensen die continu op 'm zitten te hakken. Wat een kansloosheid zeg :') _O-
Reacties op social media moet je niet alleen overslaan aangaande F1.
pi_164993013
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, en Hamilton rijdt volgend jaar in een Flintstonemobiel
Serieus :?
pi_164993023
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Prachtige review over het eerste 'Max' boek: http://www.autoblog.nl/ni(...)iet-90496#post-90496

_O-
Ik had dat boek gedownload, tijd om het in de prullenbak te gooien in plaats van op de ereader.
pi_164993097
quote:

[..]

ik denk dat Kimi schrok en moest remmen, zo van als ik niet goed had opgelet had ik een crash gehad, door zijn move. misschien remt kimi de volgende keer iets later of minder.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:13:59 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_164993567
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:50 schreef Beach het volgende:

[..]

Misschien weet Raikkonen wel dat de race niet gewonnen kan worden in bocht 1 en wil hij geen schade rijden.
Dus dan rem je extra vroeg zodat achterop komers makkelijker langs je kunnen? :P
pi_164997786
Ach het mooie is, iedereen aarzelt net een fractie langer om verstappen op volle snelheid in te halen. Het is gewoon investeren in later voor Max.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 augustus 2016 @ 22:53:41 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_164998107
Maar goed, het wordt wel tijd voor 1 of 2 clean races met hopelijk een paar mooie inhaal acties en voor Ricciardo.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 23:06:12 #287
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164998587
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk dat Kimi schrok en moest remmen, zo van als ik niet goed had opgelet had ik een crash gehad, door zijn move. misschien remt kimi de volgende keer iets later of minder.
Kimi remde niet.

Next!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 23:13:54 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_164998902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, het wordt wel tijd voor 1 of 2 clean races met hopelijk een paar mooie inhaal acties en voor Ricciardo.
Weinig kans op Monza
pi_164999347
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:17 schreef Fer het volgende:
Nu ik er wat langer over heb na kunnen denken, begin de kritiek op Max iets beter te begrijpen.

Om duidelijk te zijn, de huidige regels verbieden de actie van Max niet. Je mag verdedigen, dmv een enkele actie beweging links of rechts. Je mag zelf bepalen wanneer, hoever en hoe snel je die beweging maakt. Ook mag je weer een beweging terug maken, om de bocht te kunnen nemen, echter dan moet er een autobreedte overblijven.

De vraag is alleen of we nog meer regels moeten invoeren hoe te racen. Het hele probleem ontstaat vooral door het grote snelheidsverschil van DRS. We kunnen extra regels invoeren voor op het DRS gedeelte, maar misschien is het beter om het helemaal af te schaffen en weer ouderwets te racen. Laten we eerlijk zijn, het heeft niet echt de actie gebracht, die we wilden. Meer inhalingen, ja, maar wat is iedere inhaling nog waard?

Maar dat er momenteel iets niet klopt is duidelijk. De acties van Rosberg (rechtdoor blijven rijden en laat insturen) worden meteen bestraft en de acties van Max zijn niet eens under investigation geweest. Het is ook in het voordeel van ons kijkers dat de regels duidelijk en eerlijk zijn, zodat we veel actie kunnen zien op de baan.
Er zijn wel degelijk regels hiervoor, al staan ze niet als zodanig beschreven in de openbare reglementen. Niet alle regels zijn openbaar. Dat is misschien ook een van de problemen.

Ik meen me te herinneren dat Alonso ooit bestraft is voor zo'n block op Hamilton (Maleisië 2011?). En dan gaat het vooral om het snelheidsverschil tussen beide coureurs. Waarschijnlijk vonden de stewards het snelheidsverschil niet groot genoeg om het als gevaarlijk te beschouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 23:27:36 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164999452
In Spanje gebeurde PRECIES hetzelfde tussen Rosberg en Hamilton. Dat eindigde in tranen, maar is ook niemand voor gestraft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 23:43:01 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164999979
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk regels hiervoor, al staan ze niet als zodanig beschreven in de openbare reglementen. Niet alle regels zijn openbaar. Dat is misschien ook een van de problemen.
Zou je denken?

Schijnbaar heeft Max zelfs die niet-openbare regels dus niet overtreden. Is ook niet zo gek. Nu nuchter terugkijkend was er bij geen enkel incident daadwerkelijk iets aan de hand.
pi_165000187
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zou je denken?

Schijnbaar heeft Max zelfs die niet-openbare regels dus niet overtreden. Is ook niet zo gek. Nu nuchter terugkijkend was er bij geen enkel incident daadwerkelijk iets aan de hand.
Zal er toch ook aan liggen hoe de andere collega's er tegenaan kijken. Als er veel gemor ontstaat dan zal er toch een keer ingegrepen worden denk ik. Wel of niet volgens de regels, maakt niet uit.
Ook kan er achter de schermen veel druk op Horner uitgeoefend worden door andere teams om Max te temmen.
Wie dit leest is gek
pi_165002855
quote:
99s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zal er toch ook aan liggen hoe de andere collega's er tegenaan kijken. Als er veel gemor ontstaat dan zal er toch een keer ingegrepen worden denk ik. Wel of niet volgens de regels, maakt niet uit.
Ook kan er achter de schermen veel druk op Horner uitgeoefend worden door andere teams om Max te temmen.
Ik denk dat Horner daar schijt aan zal hebben, al zal er waarschijnlijk iets met de regels gebeuren als 21 coureurs A zeggen en Max als enige B. Ik denk dat Max alleen maar door de regels te beteugelen is, vooralsnog leveren zijn defensieve acties hem een voordeel op, dat geef je niet zo maar op, pas als er penalties voor worden gegeven en het niet meer loont zal hij er mee stoppen en ik denk dat iedere racer zo in elkaar zou moeten zitten.
  donderdag 1 september 2016 @ 09:12:30 #294
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_165003968
Sommige coureurs moeten niet zo hypocriet zijn.
De meeste hebben andere coureurs gewoon van de baan geramd: Hamilton/Massa 2008-2010 (meerdere keren), Vettel-Webber (2010) en zeker dhr. Villeneuve.
Dan is een keer wat rauw verdedigen opeens een probleem.
Van de jonge coureurs hoor je niemand lijkt het wel, alsof de oudjes moeilijk doen "de jeugd van tegenwoordig".
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_165006212
MORGEN ALWEER MENSEN! MORGEN! *O* :D

Gisteren tijdens een biertje nog een vriend die Max ging lopen afzeiken. Heb 't maar even langs me heen laten gaan. 8-)

"He's going to kill people, they should really do something about him and his style"

;(
Ja doei.
pi_165006342
http://racingnews365.nl/c(...)italiaanse-schwalbe/

quote:
Column: Max Verstappen en de Italiaanse schwalbe

De Duitsers hebben het geperfectioneerd maar de schwalbe is een Italiaanse uitvinding. Het zal in de tijd van het catenaccio zijn geweest dat de eerste schwalbe opdook, of misschien beter gezegd; ter aarde stortte. Catenaccio is Italiaans voor grendel, er werd verdedigend een muur opgetrokken waar bijna niet doorheen was te komen. Om deze muur te doorbreken werd de schwalbe bedacht. Bij een schouderduw dook men kermend van de pijn naar de grond. Bij een correcte sliding haakte men een voet achter het been van de tegenstander, werd er een fraaie snoekduik uitgegooid en rolde men vervolgens een paar meter door terwijl met luid gegil de enkel werd vastgehouden alsof er een driedubbele botbreuk was veroorzaakt. De spelers werden in hun toneelspel ondersteund door de coaches langs de zijlijn. Met veel theater sprong men schreeuwend uit de dug out om de scheidsrechter op deze moordaanslag te wijzen.

Max heeft in korte tijd al de reputatie opgebouwd dat hij zijn positie niet eenvoudig weggeeft, hij verdedigt keihard en schroomt niet om met zijn acties de grenzen op te zoeken. In zijn woorden, hij is er om te racen en niet om presentjes weg te geven. Exact dezelfde woorden werden gebruikt door Senna en Schumacher toen zij een hoop kritiek kregen op hun acties.

In tegenstelling tot vroeger kunnen wij nu, weliswaar geselecteerd, het radioverkeer van de rijders meeluisteren. Zo zien wij de acties van Max en horen wij meteen de reactie van Kimi hierop. Kimi zit aan een stuk door te zeuren om maatregelen van de wedstrijdleiding, in voetbaltermen hij probeert Max een gele kaart aan te naaien. Op de TV zien wij hoe Max verdedigt en wij zien de inhaalpogingen van Kimi waar niet alleen geen vernuft achter zit maar ook nul overtuiging. Kimi voert hier een schwalbe op. Hij voert in feite een schijnaanval uit en maakt daarna veel misbaar vanwege een vermeende overtreding, de perfecte schwalbe.

Ook de coaches langs de lijn spelen mee met dit theater. Tijdens de race door met veel gevoel voor drama en voor het oog van de televisie-camera’s met grootse gebaren hun ongenoegen kenbaar te maken. Daarna wordt de scheidsrechter, Charlie Whiting, bestookt om maatregelen te treffen. In Hongarije en op Spa konden Charlie en zijn stewards deze storm doorstaan. Zij krijgen nu de kritiek dat ze Max in bescherming nemen. Dezelfde stewards kregen vorig seizoen nog het verwijt dat ze veel te snel straften en dat ze zo de amusementswaarde omlaag haalden. De rijders zouden nu niets meer durven heette het toen.

Het is dezelfde storm die Senna en Schumacher over zich heen kregen toen zij het wereldje wakker schudden terwijl ze de grenzen opzochten. Senna en Schumacher hadden het karakter om de kritiek naast zich neer te leggen, het waren absolute winnaars die zich door niets en niemand van hun doel af lieten houden. Max is uit hetzelfde hout gesneden, maar hij is een stuk jonger en leeft in een tijd van internet, twitter, duizend en een analyses. Oud-coureurs, journalisten, bloggers, iedereen heeft er verstand van en iedereen heeft een mening. Bij Senna en Schumacher was er nog tijd voor bezinking en bezinning. Nu is het live of worden de opinies en analyses nog dezelfde dag op het net gezet.

Het vraag stevige schoenen en sterke schouders om dit naast je neer te leggen. Je hebt verstandige mensen om je heen nodig die je in de luwte houden als er een storm over je heen raast. Goede begeleiding is nu essentieel. Max is nog jong, hij is de new kid in town die het ingeslapen wereldje behoorlijk op aan het schudden is. Hij is amper droog achter de oren, vorig seizoen nog een rookie, en hij daagt de gevestigde orde uit. Hij heeft maling aan reputaties, daagt ze uit, haalt op onmogelijke plaatsen in en verdedigt spijkerhard.

Lauda schreeuwt dat Max rijp is voor de psychiater. Lauda weet dat Max eraan komt, hij heeft Rosberg al tweemaal gepiepeld, Lauda weet dat Max Mercedes op de korrel heeft. Er komen nog een paar races waar de Red Bull van Max levensgroot in de spiegels van de Mercedes zal opduiken. Er komt een moment dat Rosberg en Hamilton tegen de achtervleugel van Max aan zullen kijken en wederom zullen ervaren dat deze knul niet eenvoudig te passeren is.

Lauda weet dat. Het hoort allemaal bij het spelletje, druk opvoeren en hopen dat iemand bezwijkt. Hopen dat Max inbindt of dat de stewards ingrijpen. Wat Max betreft maak ik mij geen zorgen, maar of de scheidsrechter de schwalbe blijft doorzien en de roep om een gele kaart blijft weerstaan? In tegenstelling tot Max zijn scheidsrechters ook maar gewone mensen.

Sjef van Alebeek
Ja doei.
pi_165006373
Kan niet wachten tot dit weekend, dan is al dit gezeik eindelijk voorbij.
pi_165006391
pi_165006514
quote:
en vervolgens een wereldtitel verspelen omdat je uit frustratie prost van de baan beukt
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 september 2016 @ 11:45:07 #300
163650 Greys
pi_165006737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 05:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik denk dat Horner daar schijt aan zal hebben, al zal er waarschijnlijk iets met de regels gebeuren als 21 coureurs A zeggen en Max als enige B. Ik denk dat Max alleen maar door de regels te beteugelen is, vooralsnog leveren zijn defensieve acties hem een voordeel op, dat geef je niet zo maar op, pas als er penalties voor worden gegeven en het niet meer loont zal hij er mee stoppen en ik denk dat iedere racer zo in elkaar zou moeten zitten.
Het zou wel echt heel erg zijn als je regels aan gaat passen om iemand proberen te temmen die geen regels overtreedt. Dan ontneem je iemand de kans om zijn talent te benutten.
Kunnen ze dan meteen ook even de snelheid van de Mercedessen een tandje terugdraaien, als ze toch dingen gaan aanpassen puur zodat bepaalde mensen dan minder winkansen hebben?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165007040
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Het zou wel echt heel erg zijn als je regels aan gaat passen om iemand proberen te temmen die geen regels overtreedt. Dan ontneem je iemand de kans om zijn talent te benutten.
Kunnen ze dan meteen ook even de snelheid van de Mercedessen een tandje terugdraaien, als ze toch dingen gaan aanpassen puur zodat bepaalde mensen dan minder winkansen hebben?
Nouja, als er gevaarlijke situaties ontstaan doordat de regels niet juist zijn kan ik me voorstellen dat ze de regels aanpassen. Net als gedaan is met de komst van Schumacher. Probeem hierbij is echter dat de F1 hiermee dichtslibt met regels, en men op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Wat mij betreft ontdoet de F1 zich juist van zo veel mogelijk regels, maakt de sport gelijk wat toegankelijker. Maar dat zal de veiligheid niet ten goede komen. Het lijkt alsof men op zoek is naar de gulden snede met aan de ene kant veiligheid en aan de andere kant attractiviteit.
Woei!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')